Posted by: pinkturtle2 | Jun 7, 2008

Kubah Masjid dipindah dengan zikir sahaja?

Kubah Terbang Di Maluku

Pemindahan kubah dari masjid lama ke masjid yang baru di Desa Kailolo, Pulau Haruku, Maluku Tengah, Indon hanya dengan zikirullah.

Seramai 3000 orang qiyai telah berkumpul dan berzikir di masjid tersebut dan dengan Rahmat Allah kubah dari masjid lama “diangkat” dan “diletakkan” di atas menara masjid yang baru…. Allahuakbar !!!

http://www.tranungkite.net/v7

http://youtube.com

About these ads

Respon

  1. assalamualaikum…
    bukan nak mengkritik cuma nak menegur….
    Tajuk terbang tak sesuai digunakan..
    Kubah tersebut ditarik menggunakan tali..Sila lihat pada awal video tersebut..boleh dilihat dengan nyata ada 3 tali yang menyokong kubah tersebut…
    Minta ditukar tajuk supaya tak menjadi kontroversi..

  2. begitulah Allah taala menunjukkan kekuasaannya….. ALLAHUAKBAR!!!!!!

  3. Betul.

    Memang jelas dan nyata kubah itu dinaikkan dengan tali yang ditarik oleh sekumpulan orang, pada awal video dan pada minit-minit terakhir.

    Saya terkejut kerana begitu mudah dan ramai orang Islam telah tertipu dengan kualiti imej yang rendah, dengan sumber dari pihak ketiga.

    Lihat pada sebelah paling kiri, pada saat 0:00 ~ 0:05 dan tengok juga bila klip berlangsung lebih 0:40 ===> Ada tali putih direntang antara menara dan tanah ( sistem takal ) !!

    Mungkin versi ini lebih jelas :

    Kelemahan orang Islam sekarang adalah kerana mereka tidak mahu berfikir panjang apabila diperlihatkan sesuatu ” keajaiban “.

    Dajjal yang turun ke bumi kelak pada akhir zaman juga akan memperdayakan manusia dengan pelbagai ” keajaiban ” yang sebenarnya tidaklah ajaib di mata orang mukmin ( mukmin = org yg berfikir dan mengkaji ).

    Tak hairanlah kenapa dalam Quran,
    Allah selalu berfirman berulang kali, ” A fala tatafakkaruun ? ” yang bermaksud, ” tidakkah kamu berfikir ? ”

    Ittaqullah …

  4. Alhamdulillah bisa memuatnya karena daerahnya berdekatan dengan daerah ana, itu adalah acara yang dihadiri oleh seluruh masyarakat di desa tersebut, karena udah menjadi adat istiadat, kalau ada perbaikan Masjid maka seluruh masyarakat harus diikut sertakan.

  5. kalau kubah itu terbang sebenarnya bukan, tapi itu hanya inisiatif dari masyarakat aja untuk menarik dengan tali. mengenai kalimat takbir dan lain-lain sebgainya itu juga termasuk adat yang harus dilakukan, mulai dari pengambilan kayu untuk masjid dari Hutan pun tidak sembarang orang bisa mikul. hanya orang-orang tertentu aja, seperti petinggi petinggi adat (Marga) yang punya kedudukan di Masyarakat Maluku, pada umumnya. maka bukan kubahnya terbang tapi ditarik pakai tali. Thanskss

  6. Aku rasa itu adalah benar kerana kalau nak naikkan kubah tu apasal plak sampai diorang berteriak kalimah “lailahailallah”beramai-ramai tengok sudahlah.. dan ada suara perempuan panik menjerit-jerit..seolah-olah macam terkejut..(Kalau guna kren takan nak panik cam tu plak..cuba pikir skit)..

    Dan difahamkan tempat tersebut adalah dikawasan pendalaman Maluku perlukan Bot untuk keseberang dan Teknologi Kren amat sukar didapati disana..
    Tapi semua itu mungkin atas pertolongan Jin Islam agaknya..wallahuaalam bisawab..

    “Tapi bila mat salleh yang buat magik terbang sini terbang sana takleh plak terbang kat kawasan luar(Open Space)…Takut nampak tali kut…

  7. x nampak tali ar walau tgk video jelas. aku rasa tali mula2 tu tali tiang eletrik. yang last sekali ada tiang eletrik. mgkin sambungan tali yang sebelum tuh ( awal video ).
    neywey sapa2 yg ada kt tmpt kejadian, mntak respon ar jgk dengan ikhlas supaya smua x ditipu

  8. allah maha kuasa kejadian kubah terbang itu memang benar . mula 2 ingatkn ada tli , tpi trfikir juga kalau tali msti putus . lepas 2 baru prcaya

  9. Tengok disini video jelas kubah tu ditarik dengan tali http://www.youtube.com/watch?v=p1IlJwVYL78.

    Mengatakan sesuatu yang tidak benar itu adalah dusta dan fitnah. Apabila anda mengatakan kubah itu diterbangkan oleh Allah swt atau Jin Islam sedangkan pada hakikatnya ianya ditarik dengan tali atau kabel makan anda telah berdusta dan melakukan fitnah. Siapakah yang anda fitnah itu ?

  10. Saran saya, tanya lah pada penduduk setempat

  11. benar ato gx nya kubah terbang itu tergntung msing2 org mau percya ato gx, .klo itu krn ada tali yg di gnakan utk mnrik nya, .qta bsa oke. .oke aja. .tp, .coba qta liat ke atas awan pd saat kubah di terbangkan, .di sna terliat gmbran ato lukisan brupa gmbrn wajah yg trdri dr dua mata yg sdg mengawasi, .cb, anda pkirkan , .ada kah hubngan nya dgn prstiwa ini ? . .

  12. kepada semua org yang percaya dengan video diatas..pikirleh betul2..

    1)alangkan NABI SAW nak meletakkan hajar aswad pun menghimpun 4 org pemimpin kuraiysh dikeempat penjuru dgn adil dan saksama. walhal boleh saja berzikir dan sebagainya spya terbang batu hitam itu.. hebatnya nabi kita mengendalikan manusia sesuai dengan fitrah kejadian bkn dgn kuasa jin dsb sebagai mengajar kepada kita berfikir..

    2)alangkan hebat NABI SAW menghalang batu besar ikut baginda isra’ dan miraj memikirkan akan ada umat yang taksub akan batu terbang lebih berbanding patuh zahir batin kepada tuhan..

    3)pikir2 kan..tanya hati kita..betulka kita yakin sungguh2 akan tuhan? tahan kah kita dgn dugaan hawa nafsu spt mkn berlebihan,seks dan bersenang2? tak lepas ujian berikut jgn lah berbicara perkara yang pelik2.. syirik kahfi patuh akan hawa nafsu..

    4)mungkin ada yang akan terpikir bahawa NABI SAW banyak juga perkara yg mencarik adat..tetapi pikirlah betul2..terjadinya begitu utk siaran umum/tatapan atau membuktikan kerasulan? dan terjadinya perkara2 berikut semasa hari2 senang baginda atau dlm kepayahan? sila lah rujuk kepada sejarah..

    5)tujuan sya utk menujukkan yang benar bkn bergaduh jadi tujuaan..hari ini terlalu banyak sgt perkara2 tahyul dan kurafat yg menyebabkan hati kita bergantung kepada kuasa2 itu dari Tuhan sendiri.. wallahua’lam.. semoga Tuhan menunjukkan kita jalan keluar daripada kesesatan..


Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 61 other followers

%d bloggers like this: