Posted by: pinkturtle2 | Ogos 24, 2008

Najib Mengamalkan Ajaran Hindu

Saya membuat Akuan Bersumpah ini kerana terdapat beberapa perkembangan melibatkan Datuk Nalla, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Datuk Seri Najib, Datin Seri Rosmah dan Datuk Kenneth Eswaran yang saya kenali semasa saya bekerja sebagai pemandu. Peristiwa yang melibatkan kehilangan Penyiasat Bebas, P. Balasubramaniam merisaukan saya.

Saya membuat Akuan Bersumpah ini kerana terdapat beberapa perkembangan melibatkan Datuk Nalla, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Datuk Seri Najib, Datin Seri Rosmah dan Datuk Kenneth Eswaran yang saya kenali semasa saya bekerja sebagai pemandu. Peristiwa yang melibatkan kehilangan Penyiasat Bebas, P. Balasubramaniam merisaukan saya - Thagarajah a/l Thangavelu

Najib Mengamalkan Ajaran Hindu

.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah bersumpah diMasjid Jamek Guar Perahu, didalam Parlimen Permatang Pauh, pada hari Jumaat lepas mengatakan beliau tidak tahu menahu ataupun mempunyai hubungan dengan wanita Mongolia, Altantuya Sharibuu yang dibunuh diPuncak alam, Selangor pada tahun 2006. Najib memberitahu bahawa beliau bersumpah walaupun ianya bukanlah satu sumpah rasmi menggunakan Quran.

“Wallahi, Wabillahi, Watallahi, saya bersumpah bahawa saya tidak tahu dan tiada hubungan dengan wanita Mongolia. Saya tidak tahu kalau orang lain mahu bersumpah atau tidak tapi saya tahu saya tidak melakukan apa-apa kesalahan. Ini diantara saya dengan Tuhan” kata beliau (Bernama, 23 Ogos 2008)

Pada hari yang sama, Thagarajoo a/l Thangavellu juga bersumpah, melalui Akuan Bersumpah, bahawa Najib dan isterinya, walaupun dilahirkan sebagai muslim, mengamalkan ajaran Hindu. Apakah sumpah Najib ini, yang dilakukan secara ‘Islamik’, sah diterima?

Berikut adalah terjemahan surat Akuan Bersumpah Thagarajah a/l Thangavelu.

Saya, Thagarajah a/l Thangavelu (K/P: 590821-10-6033), seorang warganegara Malaysia yang dewasa dan menetap di No.20, Jalan BK 4/1F, Bandar Kinrara, 47100 Puchong, Selangor Darul Ehsan dengan ini menyatakan dengan benar perkara-perkara berikut:-

  1. Saya bekerja sebagai pemandu.
  2. Sekitar tahun 1995, saya memulakan kerja dengan Datuk K.S Nallakaruppan (“Datuk Nalla”) sebagai pemandu merangkap pengawal peribadi. Saya bekerja dengan beliau selama 5 tahun. Kemudian saya menyertai Datuk Kenneth Eswaran. Datuk Kenneth Eswaran menetap di Johor dan saya menjadi pemandu untuk ibunya yang tinggal di Petaling Jaya. Kemudian saya bekerja sebagai pemandu untuk Datuk kenneth Eswaran.
  3. Datuk Kenneth Eswaran adalah kawan rapat Datuk Seri Najib bin Tun Razak, Timbalan Perdana Menteri Malaysia pada masa ini.
  4. Datuk Kenneth Eswaran amat rapat dengan seorang bomoh Hindu, yang saya kenali sebagai Mr. Ji. Mr. Ji ialah seorang warganegara India, yang tinggal diKerala, India dan sering datang keMalaysia diatas undangan Datuk Kenneth Eswaran.
  5. Melalui Datuk Kenneth Eswaran, Mr. Ji telah diperkenalkan kepada Datuk Seri Najib dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor. Saya telah beberapa kali membawa Mr. Ji kerumah Datuk Seri Najib. Datuk Kenneth Eswaran mengiringi Mr. Ji. Mr. Ji selalunya membawa bersama beberapa peralatan sembahyang mengikut ugama Hindu untuk melakukan upacara dirumah Datuk Seri Najib. Upacara ini dilakukan setiap bulan semasa ‘Ammavasi’, yang mana merupakan masa dimana bulan tidak kelihatan. Upacara ini merupakan upacara Hindu dimana melibatkan jampi mentera menggunakan peralatan sembahyang menurut ugama Hindu seperti kunyit, vibuthi, kum kum, limau, kapor barus, susu lembu yang diletakkan diatas daun pisang. Api sembahyang akan dinyalakan didalam rumah dan kedua-dua Datuk Seri Najib dan Datin Seri Rosmah akan duduk ditengah-tengah dan Mr Ji menjalankan upacara pemujaan. Kedua-dua Datuk Seri Najib dan Datin Seri Rosmah kemudiannya dimandikan dengan susu. Selepas upacara pemujaan, sebahagian daripada bahan-bahan pemujaan dibawa keluar rumah dan ditanam untuk menghindarkan mereka dari kerja-kerja kejahatan.
  6. Seperti yang saya katakan, semua bahan-bahan pemujaan ini dibawa oleh Mr. Ji, dibantu oleh saya kerumah Datuk Seri Najib, baik diJalan Duta atau pun dikediaman rasmi di Putrajaya. Saya juga pernah membawa susu lembu dan bahan-bahan pemujaan lain didalam kawasan kediaman Datuk Seri Najib. Saya hadir disetiap upacara bilamana Mr. Ji melakukan pemujaan. Semua ini berterusan sehinggalah saya berhenti kerja denga Datuk Kenneth Eswaran.
  7. Saya percaya bahawa upacara pemujaan ini masih berterusan.
  8. Semasa pilihanraya kecil Ijok yang lalu, saya membawa Mr. Ji kepekarangan tempat mengundi diIjok dimana Mr. Ji meletakkan bahan-bahan pemujaan ini untuk memastikan kemenangan calon MIC, K. Parthiban.
  9. Saya percaya perbuatan yang sama akan dilakukan untuk meletakkan bahan-bahan pemujaan adat Hindu ini dan tangkal didalam ataupun pekarangan tempat mengundi diPermatang Pauh.
  10. Saya juga mempunyai maklumat bahawa doktor yang menyediakan laporan perubatan untuk Razak Baginda, tertuduh didalam perbicaraan Altantuya, wanita Mongolia, yang sedang berlangsung, adalah palsu kerana Datuk Kenneth Eswaran telah mengarahkan doktor untuk memalsukannya. Arahan tersebut dibuat semasa saya sedang memandu untuk Datuk Kenneth Eswaran.
  11. Dalam beberapa peristiwa, Datin Seri Rosmah Mansor meminta Datuk Kenneth Eswaran, meminta pertolongan Mr. Ji untuk menjauhkan mereka dari perkara-perkara jahat. Didalam satu ketika, Datin Seri Rosmah memanggil Datuk Kenneth Eswaran, menyatakan kebimbangannya kerana Datuk Seri Abdullah Badawi akan mengahwini Datin Seri Jeanne Abdullah. Datuk Kenneth Eswaran berjanji kepada Datin Seri Rosmah bahawa dia akan meminta Mr. Ji untuk melakukan pemujaan untuk menghalang perkahwinan tersebut.
  12. Saya membuat Akuan Bersumpah ini kerana terdapat beberapa perkembangan melibatkan Datuk Nalla, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Datuk Seri Najib, Datin Seri Rosmah dan Datuk Kenneth Eswaran yang saya kenali semasa saya bekerja sebagai pemandu. Peristiwa yang melibatkan kehilangan Penyiasat Bebas, P. Balasubramaniam merisaukan saya

Dan saya membuat pengakuan ini dengan penuh kebenaran seperti yang termaktub didalam peruntukan Akta Akuan Bersumpah, 1960.

(Terjemahan ini dibuat secara bebas oleh Mat Saman Kati berdasarkan artikel Raja Petra, Najib: Muslim By Birth, Hindu By Practice. Sekiranya terdapat keraguan, sila rujuk kepada artikel asal)

.


http://perakexpress.com

About these ads

Responses

  1. w0w!! :d

  2. JIka benar lah apa yang di katakan oleh Thagarajoo dalam akuan bersumpah nya itu,amat malang bagi kita mempunyai pemimpin seperti DS Najib ini.Ada kah kita rela pemimpin seperti ini masih kekal memimpin kita?

  3. huh! nmpknye mmg dah sgt2 menyimpang!
    Astaghfirullah Alazhim!!!! apa nie!!!
    -patutlah si rosmah suke cium hindu. inila dia ghupa2nye. Insha Allah kebenaran pasti akan tiba! dia ingat gune kuasa bomoh ,dia dah cukup hebat? Ingat kuasa Allah ,mengatasi segala2nya!
    (mengingatkan saya pd satu rumour ( x taula betul ke tidak) yg satu ketika dulu ada pekerja awam t’jumpa alat pemujaan hindu dlm salah satu bilik ex-pm. – ada related kah?

  4. Akhir2 ini ramai plak yg bersumpah, start ngn saiFOOL diikuti pula dgn najib. Rasanya mrk yang bersumpah ni menganggap sumpah dapat membersihkan diri dari dosa yg dilakukan. Ingat2lah…sekarang ni Allah bayar CASH!!! tak takut ke??? i rasa kan klu mrk ni ada sedikit iman di hati, mesti tak nyeyak tidur kan, yalah mrk mesti takut NATIJAH dari sumpah laknat palsu yg dilafazkan tu…Lu pikir la sndiri!!!!… LAYAN….

  5. apa lagi..pihak yang berwajib..siasat jangan x siasat..

  6. biaq depa ghasa, baghu depa tau, depa ingat depa hebat ada kuasa, depa tak tau ALLAH yang menguasi segalanya.

  7. Dari penerangan diatas…pengakuan Thagarajoo.
    Adakah Dato Seri Najib ini melayu islam atau melayu hindu..?. Kalau DS Najib dan keluarga selama ini mengamalkan cara hindu memohon pertolongan dari tuhan…..kepercayaan terhadap islam hadhari itu hanyalah olok-olok untuk perbodohkan rakyat saja. Ini bermakna beliau dan keluarga hidup dalam dua alam, didalam rumah DS Najib penganut hindu, diluar rumah DS Najib berpura-pura orang islam. Patutkah seluruh rakyat Malaysia (ahli UMNO) menyokong beliau menjadi pemimpin orang melayu islam…?

  8. Nak tahu banyak lagi tentang cerita-cerita di sebalik tabir puak-puak haprak ni…
    Pertama sekali kuburkan dulu Be-End di Permatang Pauh 26 hb ni…

  9. Apa lagi yang ada pada pemimpin islam kita. Imannya semakin nipis, akhlaknya diragui, pembohongannya semakin menjadi-jadi, harta raayat dirampas secara tidak disedari, keluarganya tidak melambangkan ianya seorang islam dan kita semakin bercelaru. Dengan itu saya memohon kepada Mesyuarat Raja-Raja agar diujudkan Ketua MUfti Malaysia dan Ketua Mufti Nusantara dan Negara islam, dan Mufti di Malaysia ini bertukar setiap 5 tahun sekali dan hanya ketua mufti sahaja yang layak mengluarkan kenyataan mengenai apa-apa hukum dan perkara yang berkaitan dengan kemuskilan tentang agama Islam.

    Semua Alimulamak ini diambil dari semua badan islam dan orang perseorangan. Tanpa dikira fahaman politiknya dan mereka ini diletakan dibawah kekuasaan Istana Negara.

  10. WOW!!! surprise ni??? Hah,POLIS, apa tunggu lagi? siasat ler?najib ni adalah manusia yang bertopengkan JIN…

  11. Apalah sangat pengakuan bersumpah, setakat membuat kenyataan dalam surat,dan selepas itu membayar RM 15.00 dan di cop…..adakah ini boleh diterima pakai……..sesungguhnya bersumpah dengan nama ALLAH adalah segala-galanya….ALLAH akan menunjukan siapa yang benar pada 26 August ini…….

  12. Bukankah kita telah di beritahu,.. Jika datang berita dari kalangan orang pasik maka selidiki dulu berita tersebut…. Tapi PERKARA UTAMA skarang ini.. Siapa YG pasik…?

  13. nama dah ok tapi masih ada sikit perasaan kurafat tu dalam diri maklumlah org umno..

    Ada ke patut tarikh 26 August ni Allah akan tunjuk siapa benar..kau ingat kau sapa..

    Abis tu kalu Ariff menang, UMNO dan balaci2 umno benar 26 August ni..kalu BN menang 26 ni ramailah yang jadi kurafat..bodoh

    Kalau PKR menang pun belum tentu mereka benar kerana jangan kaitkan kebenaran Allah berdasarkan hari mengundi dan keputusanya.

    SOKONG BOLEH JANGAN SAMPAI KURAFAT

  14. so…apakah rakyat malaysia nk percaya dgn sumpah si mangkok ayun najib ni?

    yg benar tetap benar yg batil tetap batil.

    oi..mangkok ayun najib,didunia kau sudah dihina..silap2 didunia kau dibayar cash balasan kejahatan kau.

    go to hell.

  15. Bismillahhirrahmannirrahim

    Untuk kawan2 di luar sana,berhati-hatilah dengan dakwaan ini.Mungkinkah ini kerja orang2 di sekeliling Paklah terutamanya menantunya yang berketurunan mamak kasta Hindu!! ingat mamak hindu ini lagi dahsyat daripada Keling!

    Siapakah kumpulan mamak hindu ini?
    meraka berusaha untuk berkuasa di dalam kerajaan mahupun didalam pembangkang,antaranya Shafee abdullah,ketua putera umno,bakal ketua pemuda umno, bakal ketua wanita umno,menteri kewanganII, dekan Uitm,dan ramai lagi yang berada didalam kerajaan

    ada maklumat dari dalam antara perancangan kumpulan mamak-kasta hindu ini
    – menyebarkan propaganda mamak-kasta hindu hitam adalah melayu baru

    -mamak-kasta hindu ini juga mendapat status bumiputera juga mendapat subsidi atas kapasiti melayu dan bumiputera,contohnya cuba selidik kuota biasiswa untuk pelajar melayu dan bumiputera,lebih dari separuh darinya adalah anak2mamak-hindu atas kapasiti melayu bumiputera(untuk perancangan jauh)

    -menguasai dan memenuhi pihak dan parti yang berkuasa (umno) secara berperingkat2 dari bahagian hingga ke sayap parti tujuannya suatu hari nanti orang nombor satu negara mesti dari kalangan mereka dan golongan mamak-kasta hindu hitam ini dapat diutamakan dari segala segi atas nama melayu baru
    ingat kesatuan mamakhitam-muslim KIMA pernah memohon untuk menyertai BN sebagai suatu parti tetapi ditolak kerana perancangan ini akan merugikan mereka kerana akan dipecahkan dari umno.dari dalam umno adalah lebih mudah untuk menguasai negara

    -menyebarkan propaganda tiada melayu tulen di tanah melayu ini agar mamakhitam mendapat status dan hak keistimewaan Melayu.Persoalannya,ini adalah rumpun melayu dan terdapat hanya tiga kaum besar disini iaitu melayu cina india yang sebahagiannya berdarah campuran tetapi meraka merasa dipinggirkandan tiada keistimewaan dengan melayu berdarah campuran yang nampak lebih melayu dari mamak hindu hitam yang nampak lebih mirip kpd kaum india

    -menjalankan usaha memusnahkan golongan kelas menengah dengan mewujudkan lebih jurang antara golongan miskin dan yang kaya di masa akan datang.tujuannya agar lebih mudah menguasai orang melayu di masa akan datang dan mamak hindu hitam akan dapat kekal berkuasa atas nama melayu kelas tinggi

    usaha-usaha ini telah dan sedang berjalan.lihatlah disekeliling kelompok kita.sejarah melayu melaka akan berulang setelah lebih 500 ratus tahun dijajah.apabila sudah terlambat tanpa kita sedari tidak dapat kita undur semula.
    belajarlah dari sejarah[size=18][/size]

  16. apa nak heran pakai sami hindu, ramai melayu
    kawin pum macam hindu

    Nalla Pamboo Perak

  17. klu mcm tu samy vellu pon boleh jadi Timbalan PM

  18. ape nak heran. mmg org melayu suke amalkan ajaran hindu ni. tgk time kawin sudah. seme nak pakat bersanding, bertepung tawar. ajaran mana tu?

  19. petikan dari other blog site :

    Anwar Ibrahim Mendapat Sokongan Gereja

    Surat (gambar) di atas dikirim kepada Anwar Ibrahim oleh Pastor Silvester Khemo Andaman, Presiden Pertubuhan Gereja Seluruh Sabah untuk menandakan sokongan tidak berbelah bahagi mereka kepada Anwar Ibrahim di Permatang Pauh. Paling menyentuh perasaan bila ditulis dinyatakan bahawa “Datuk Seri juga amat dedikasi apabila menyokong penggunaan kalimah Allah dalam semua agama di Malaysia.

    Sesungguhnya Tuhan Yesus merahmati Datuk Seri dan keluarga”. Bagaimana seorang bekas pemimpin ABIM dan PKPIM mendapat support dari gereja? Mungkin sokongan ini datang bila Anwar mula menawarkan jawatan Timbalan Perdana Menteri 1 dan Timbalan Perdana Menteri 2 kepada bangsa lain.

    Surat ini jelas sekali merujuk kepada kenyataan Khalid Samad (Ahli Parlimen PAS Shah Alam) Pada 27 Mac 2008, YB Khalid Samad (Ahli Parlimen PAS Shah Alam) menyatakan bahawa masyarakat Kristian tidak perlu takut dan gentar untuk menggunakan terjemahan ‘Allah’ untuk merujuk kepada kalimah ‘God’ dalam Kristian dan ajarannya. Khalid juga berpendapat bahawa perkataan ‘Allah’ hanyalah terjemahan kepada perkataan ‘God’.

    Pada 27 Disember 2007, dalam satu majlis sambutan hari Krismas di Klang, Irene Fernandez (Bekas Timbalan Ketua Wanita PKR) mempersoalkan kenapa ‘Allah’ tidak boleh digunakan dalam akhbar Herald Tribune edisi Bahasa Inggeris. Selepas 19 hari menang sebagai Ahli Parlimen, Khalid Samad pula seolah senada dengan Irene Fernandez. Anwar Ibrahim yang dianggap sebagai Ketua Pakatan Rakyat berada sama dalam majlis di Klang ketika Irene mempersoalkan kalimah ‘Allah’. Mengapa Anwar diam dan tidak menegur ketelanjuran yang dilakukan oleh Irene dan Khalid? Di mana pula negara Islam cara PAS bila PKR sudah bersikap terbuka sebegini?

    AZRINIZAM IBRAHIM
    Presiden Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia.

    baca artikel asal di anginperubahan.blogspot.com

  20. ptt la najib x kisah bsumpah sebut wallahi wabillahi watallahi..dia mmg dah biasa buat keje khurafat gitu..sumpah mcm tu dia bolej buat main je

  21. kita sebagai rakyat malaysia hidup berbilang kaum…hormatilah hak masing2….jangan timbulkan huru-hara kelak kita yang merana…..

  22. takkan ada yang sempurna didunia ini…..buatlah pertimbangan yang sewajarnya….marilah bersama-sama menuju kejayaan…..

    • kite s’patutnye b’rsatu untk negara,,,
      x kesahlh parti ap, yg penting kite b’rsatu,,,
      sume owg ad k’lbihn dn k’lmhn masing2,,,,
      x ad yg sempurna,,,

  23. king fisher,

    mengamalkan kepercayaan dengan mendapat sokongan agama lain adalah dua perkara yang berbeza, BODOH!

  24. Hentikan lah tomahan & fitnah, hentikan lah caci memcaci sesama insan yang mengaku memegang kepada prinsip2 Islam….

    Pilihlah yang benar2 perjuangkan Islam, yang menjadikan Islam sebagai teras perjuangan, sesungguh perundangan Islam itu adil kepada semua pihak, tiada cacat celanya…..

    Kita lupakanlah UMNO, PKR, DAP yang hanya perjuangkan duniawi sahaja…. wahai sahabat2 ku marilah kita sama2 bersatu dan berjuang dengan perjaungan PAS….. lupakanlah anwar, lupakanlah Pak Lah, Najib…..

    Marilah kita bersatu demi Islam dan juga bangsa Melayu….. Jangan sampai kita hancur seperti Bosnia, jangan kita ditindas seperti Turkestan Timur, seperti Palestin….. jangan negara kita ini dijajah oleh orang luar, jangan fikiran kita dijajah oleh pemikiran orientalis…. jangan kita terpengaruh dengan demokrasi mutlak ciptaan manusia…..

  25. ITULAH SEBENARNYA WAJAH-WAJAH PEMIMPIN UMNO,ISLAM HANYALAH UNTUK MENGABUI ORANG MELAYU AGAR MENYOKONGNYA SAHAJA..TAPI DI JIWA MANA ADA ROH ISLAM KAT DEPA,KALAU TAK, TAK KAN LAH MAKSIAT BERLELUASA DAN FITNAH MENFITNAH DAN SUMPAH MENYUMPAH DIKALANGAN MEREKA BEGITU SUBUR..HANCURKAN SEGERA UMNO DAN BE END..

  26. To,

    AZRINIZAM IBRAHIM
    Presiden Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia.

    Penggunaan kalimah Allah adalah tidak salah, sila baca tulisan mufti perlis dalam akbar utusan mingguan beberapa keluaran yg lepas. Kalau tak tahu agama, tanya orang dulu sebelum buat ulasan.

  27. apsal datin RM nak halang perkahwinan pak lah dgn datin seri jeanne nie..musti ada apa2 nie..musti isteri pm dngn datin RM tgh gaduh nie..

  28. Mulanya teman tak percaya cerita amalan Hinduism ni dilakukan oleh pemimpin Negara. Kot orang yang tak educated tu teman percaya le. Tapi, pada satu hari teman bertembung dengan seorang rakan pengamal perubatan alternatif. Beliau ni tinggi educationnya sampai PhD dari universiti luar negara yang terkenal (bukan Edison University of Technology). Sembang punya sembang sampai le bab-bab bomoh, jin, orang politik guna sihir dan sebagainya, hingga masuk cerita dalam laman web Malaysia Today hal amalan kepercayaan Hindu ini.

    Apa yang buat teman terkejut ialah rakan teman tak heran dengan cerita tu. Katanya beliau ada merawat isteri seorang yang berpangkat tinggi dalam UMNO yang kena penyakit ganjil sampai tak boleh berjalan. Kabornya doktor2 dah giveup. Tapi Puan Sri ni tak mahu berserah pada nasib gitu saja. Dia cari perubatan alternatif pulak. Dia warning kan rakan teman ni, semua yang mengubat dia jatuh sakit. Baik fikio dulu sebelum menolong dia. Rakan teman ni kata dia berserah pada Allah.

    Dipendekkan cerita, rakan teman pun setuju rawat Puan Sri ni. Alangkah terkejutnya dia apabila hantu-hantu dalam badan Puan Sri ni mengaku siapa yang menghantar mereka. Tak lain tak bukan rakan mereka sendiri dalam UMNO. Teman pun terkejut besor dengan cerita ni. Teman tanya, “Apa ke puncanya? Kan ke dema berkawan?”

    Takpayah le teman cerita sebabnya. Dema ni memang tak pernah ingat akhirat dan balasan Allah. Rakan teman ni dua hari tumbang lepas buat rawatan. Alhamdulillah sekarang dah pulih. Puan Sri tu nampaknya dah boleh “ringan sikit badannya” (istilah perubatan alternatif = dekat nak sembuh).

    Jadi cerita amalan kepercayaan Hindu ni rupanya kebiasaan depa.

    Selain dari itu teman ada cerita lain tentang amalan kedukunan pemimpin UMNO dari Perak. Tapi lain kali teman cerita ye.

  29. hidup najib…………………………………..

  30. hidup najib dalam belenggu roh altantuya…..bongok!!!

  31. malam terasa rindu pula ngan najib…..

  32. to: Azrinizam Ibrahim
    Allah itu Tuhan semua makhluk brader. Cuba kau tanya Samy “Siapa bikin hujan?” “Allah juga bikin” jawab Samy. Babi pun bertuhankan Allah. Come brader!
    Ana sekolah pondok aje

  33. semoga Allah tunjukkan kebenaran. marilah kita berdoa… kepadaNya…

  34. Aku rasa Najis Altantuya ni dia menuntut kat MAhazalim pasal bomoh hindu ni……sebab dulu mahazalim ni kalau nak pilihanraya….sammy vellu mesti bawa dia pi jumpa bomoh sami hindu……tanya ada peluang menang atau tidak..dan aku dengar pasal Ayah Pin tu ramai pemimpin-pemimpin UMNo yang terlibat…..

  35. SUMBER : JAKIM ( KLIK SINI )

    Jawatankuasa Fatwa (JKF) Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia yang bermuzakarah bagi kali ke-82 pada 5 hingga 7 Mei 2008 telah memutuskan bahawa Lafaz Allah merupakan kalimah suci yang khusus bagi agama dan umat Islam dan ia tidak boleh digunakan atau disamakan dengan agama-agama bukan Islam yang lain.

    Oleh itu, penggunaan kalimah Allah oleh agama bukan Islam di negara ini dalam bahan-bahan penerbitan tidak boleh dibenarkan. Umat Islam wajib menjaga kalimah Allah dengan cara yang terbaik dan sekiranya terdapat unsur-unsur penghinaan atau penyalahgunaan terhadap kalimah tersebut, maka ia perlu disekat mengikut peruntukan undang-undang yang telah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

    Muzakarah kali ini juga turut membincangkan isu pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dan Muzakarah bersetuju memutuskan bahawa fatwa yang telah dikeluarkan oleh Jawatankuasa pada Muzakarah kali ke-51 bertarikh 11 Mac 2002 iaitu: “Mengikut kaedah syariah, PTPTN boleh mengenakan kos perkhidmatan mengikut perkiraan yang sebenar ke atas pinjaman yang diberikan kepada pelajar” adalah masih terpakai dan relevan dan PTPTN diminta mengemukakan garis panduan atau formula pembayaran balik pinjaman yang jelas berdasarkan perkiraan kos sebenar yang telah diputuskan oleh Jawatankuasa Fatwa supaya selaras dengan kehendak syarak.
    Dalam majlis berasingan, ahli-ahli Muzakarah telah diraikan oleh Y.A.B. Ustaz Azizan bin Abd. Razak, Menteri Besar Kedah pada Majlis Makan Malam yang dianjurkan oleh Kerajaan Negeri Kedah. Turut hadir pada majlis tersebut ialah Yang Amat Arif Dato’ Wira Sheikh Yahya bin Haji Jusoh, Ketua Hakim Syarie Negeri Kedah, Y.Bhg. Dato’ Sheikh Uzir bin Baharom, Yang di-Pertua Jabatan Agama Islam Negeri Kedah, Yang Berhormat EXCO-EXCO Kerajaan Negeri, Yang Berbahagia Dato’ Zakiah Kasim, Penasihat Undang-undang Negeri Kedah, Y. Bhg. Dato’ Rasli bin Hj. Basir, Pegawai Kewangan Negeri dan ahli-ahli Jawatankuasa Fatwa Negeri Kedah.
    Sementara itu, Pengerusi JKF, Prof. Dato’ Dr. Abdul Shukor bin Hj. Husin dalam ucapan aluannya berkeyakinan dengan jalinan kerjasama yang padu dan fikrah yang sepakat demi memartabatkan syiar Islam, sebarang perubahan kepimpinan tidak akan menjejaskan peranan dan bidang tugas Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan.
    Menurut beliau, tidak kira apa pun ideologi politik yang diikuti, namun sebagai umat Islam kita berada di landasan yang sama dalam menegakkan syiar Islam dan berpegang pada sumber yang satu iaitu al-Quranul Karim dan Sunnah Rasulullah s.a.w. yang akan menyatukan umat Islam dan akan memberi kekuatan selama-lamanya.

    http://ustazmoden.wordpress.com/2008/06/27/kalimah-allah-khusus-untuk-agama-dan-umat-islam-sahaja-jakim/

  36. arab kristian juga guna nama allah. paling dekat, penganut kristian di negara jiran kita indonesia juga guna nama allah. perkara nie patut dihebahkan kpd mereka yg berkenaan…

    • Kerana Allah mereka artikan sebagai Tuhan secara general, Salam persahabatan dari jauh

  37. Sdr Lion King Menulis:

    Ayah Pin tu ramai pemimpin-pemimpin UMNO yang terlibat…

    Naspazi tambah sikit. Dan ada yang mendakwa atau percaya Ayah Pin sebagai Tuhan Semesta gamaknya. Untuk lebih valid atau korek korek [Tayangan] berikut hanya gratis… hehehe…

    http://naspazi.multiply.com/video/item/141

    WALAU SEJUTA UNGKAPAN KATA
    JELAS LAGI SEKEPING GAMBAR
    – Naspazi

  38. hmm..tak taulah…dunia dh nak kiamat..semua manusia bertuhankan $$$$….tanpa tu depa semua tak boleh hidup dgn sempurna..semua nak mengejar kemewahan..tak bersyukur kepada allah..sanggup lakukan apa saja demi mendapat apa yang dihajati..kita tak boleh salahkan najib haprak ni je..semuua pengikut2nya pun sama…Nama aje Islam,tapi Melayu +kapiaq(kafir)…sapa2 yg buat kezaliman la ni,tunggu je la..malaysia ni besok lebih kurang jd negara2 Arab dan negara2 yg tengah terima azab dr allah taala..bru nak nampak pintu taubat..itu pun tengoklah kalau allah nak terima taubat hangpa…tambah dah syirik lak tu..compom allah laknak..buat bini najib ni..bawak2lah betaubat..akuu tengok muka kau tu pun penuh dgn dosa..dari aku tengok muka hang,lebih baik aku tngok muka bini agong sekarang ni..muka kau tu dh banyak pakai topeng sgt..dh tak segak dh..bawak2lah bertaubat ye…astagfirrullah 3X

  39. korang dah puas mengutuk..nak tau sape yang benar atau salah…tu tuhan yang tahu…jgn senang nak kater orang khurafat..brdosa tu..korang pon belum tentu baik..pooodah.pkr ker pas ker umno sumer tak leh pakai!!

  40. terkejut jugak…aku rase mursyidul patut berhenti lar..dah tua sgt pon…politik sekarang kotor..takut mursyidul yang tenggelam kang…cumer nasihat jer..jgn lar intitusi ulamak dicemari..wahai2 ulamak..sedunia jgn lar kejarkan kuasa ,politik tiru lah care nabi muhammad s.a.w.hanye tegakkan islam..bukan mengutuk..antare satu sama lain itu bukan care ulama islam..pas !!

  41. JIKA ORANG KRISTIAN NAK SEBUT SANGAT PERKATAAN “ALLAH” TU LEBIH BAIK DIORANG MASUK ISLAM – BANYAK KELEBIHANNYA. BILANG SMA MEREKA TIDAK GUNA SEBUT ALLAH TETAPI HATI JAUH DARI HAKIKAT SEBENARNYA. JIKA MEREKA MASUK ISLAM ,BILA SEBUT “ALLAH” (ZIKIR) DAPAT PAHALA, JAMIN SYURGA, TERHAPUS DOSA YG LALU.ITU JANJI JAMIN DIAKHIRAT TETAPI DIDUNIA JAMINAN MEREKA DPT KETENANGAN,KEMUDAHAN SPT MANA YG DIDAPATI OLEH ORG ISLAM (BANYAK) SBG .ORG ISLAM KITA KENA BIJKA BERDAKWAH DGN DIORG. TAPI,SATU JANGAN IKUT RASMI SETENGAH ORG ISLAM YG SUKA MAKI,FITNAH,JATUH MENJATUHKAN SESAMA KAUM,SEBARKAN KEBURUKAN…EMM BANYAK ADA DLM ORG TAK KIRA LA..DLM PKR , PAS KE UMNO, BN PUN BANYAK…HARAP PESAN MEREKA JGN JADI MACAM OR MELAYU TAPI ISLAM SEPENUHNYA.

    • JIKA MEREKA MASUK ISLAM ,BILA SEBUT “ALLAH” (ZIKIR) DAPAT PAHALA, JAMIN SYURGA, TERHAPUS DOSA YG LALU.ITU JANJI JAMIN DIAKHIRAT TETAPI DIDUNIA JAMINAN MEREKA DPT KETENANGAN,KEMUDAHAN SPT MANA YG DIDAPATI OLEH ORG ISLAM
      Kenape ye orang yang dalam forum ni ramai macam kalut/berserabut je pemikirannya, nampaknya macam tak tenang dan tenteram agaknya belum masuk Islam lagi agaknya Tan Sri Kadok

  42. kristian arab dan indo pakai nama Allah sebab itu salah satu teknik dakwah mereka.

    Kerajaan mereka kurang peka atau pon sudah menjadi adab mereka sejak dulu lagi. Sukar utk kerajaan amik tindakan.

    Sedangkan Malaysia ni baru je dorang nak pakai nama Allah utk tuhan mereka. Kite masih boleh halang bende ni drp berlaku.

    Persoalannya ..bab mane perkataan Allah digunakan dlm injil?

    Tuhan kristian ni leh tukar2 ke? cam biskut?

  43. astagfirullahaladzim begitu besar sekali fitnah blogger Pro PAS ni tarhadap Najib,tak takut dosa ke,setiap apa yang anda paparkan ini disaksi oleh para malaikat yang menjaga kiri dan kanan dan anda akan menjawab nya suatu masa nanti(akhirat) seandainya perkara ini tidak benar sanggupkah anda untuk mengadap dan memohon kemaafan dari Dato Najib kerana dosa sesama manusia tuhan tidak akan mengampunkannya melainkan insan itu sendiri yang akan memberi kemaafan. Islam sangatkah anda dan Parti PAS sahingga mempertikai keislaman dan keimanan orang lain semata-mata berpegang kepada sehelai kertas akuan bersumpah dari seorang yang bukan islam dan boleh dipertikai nawaitunya.jika begitulah sikap.adab,budi,moral,iman,tabiat,kelakuan,amalan,dan nurani kaum PAS,sebenarnya anda telah tersasar jauh dari nur islam dan tiada sekuman pun sinar islam dalam PAS yang akan menyinari nurani orang islam,Sebenarnya kecelaruan minda,kekeliruan akidah dan kerendahan moral kaum PAS bermula dari pucuknya lagi,fitnah,hinaan,mengkafir,melabel keimanan insan lain adalah asam garam dalam politik yang didakwa maha islam ini segalanya bermula dari orang atasan PAS dan ianya terus menular dan merosakan akar bawahan ke satu tahap yang amat serius dan maha keliru. Fitnah sudah dianggap perkara biasa dalam PAS dan ia bukan lagi dosa,cacian dan makian dianggap senda gurau dan penyedap di dalam ceramah tanpa rasa bersalah mengaib dan menjatuhkan maruah serta air muka insan lain,sedangkan di dalam islam kita wajib menutup keaiban orang apatah lagi mencipta fitnah yang maha dahsyat dan menakutkan. Ingatlah kaum PAS anda tidak kebal dan terlepas dari pengadilan Allah walaupun parti PAS ini parti islam ia belum dan tak mungkin akan dapat menjamin kaum anda masuk syurga tanpa hisab segala perlakuan dan kata-kata anda akan dihisab di hadapan Allah di akhirat nanti,dan kepada pengikut PAS yang menerima segala perkhabaran tanpa usul periksa sila muhasabah diri anda semoga anda tidak sama sama terheret di neraka ALLah kelak….Amin…amin…amin

  44. cerite ape ni? PAS dah takde modal lagi ke? Nak sgt di percaya kan sumpah keling tu? Bahlul betul mentaliti Melayu PAS ni.Jumpe Najib, jumpe Keling, jumpe ular,jumpe Anwar Al-juburi, agak2 mana satu nak di belasah dulu. eh?

  45. kepada sahabat islam ku….allah telah memberi kita akal utk kite berfikir akan sesuatu kesahiran…jgnla kite dgn mudah mempercayai sesuatu yg belum pasti benar…..gunakan akal…jgn gunakan emosi…..

  46. bapak malaysia bapak orang, semua tuhan adalah sama, 1 Malaysia

  47. ASTAGHFIRULLAH..BERTAUBATLA KAMU.


Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 61 other followers

%d bloggers like this: