Posted by: pinkturtle2 | Disember 8, 2008

utama..

IKLAN

About these ads

Responses

  1. Saya menyokong pandangan tok guru nik aziz dan Saya sendiri lebih suka kalau orang macam Mat Sabu berada dalam parlimen.Prof. Dr. Mohamad Khazani Abdullah pun layak tapi tapi mat sabu lagi layak kalau nak dibandingkan dengannya di parlimen..

  2. Kalau kita nak julang kemenangan adalah sesuai diletakkan Mat sabu disitu…Insyaaallah beliau akan berjaya…kalau Dr Prof tu saya berpendapat akan kekurangan undi nanti…macam Nik Aziz cakap tu elok sangat di ikuti kerana pengaruh nya ada disitu…sekian terima kaseh…

  3. Pengajian Kitab Sairus Salikin oleh al-Fadhil Ustaz Ahmad Fahmi Zamzam

    Tarikh: 22 Dhulhijjah 1429/ 20 Disember 2008 (Sabtu) dan 23 Dhulhijjah 1429/ 21 Disember 2008 (Ahad)

    Lokasi: Masjid al-Falah USJ 9, Subang Jaya
    Masa: 9.00 pagi – 12.30 tengahari

    http://pondokhabib.wordpress.com

  4. Senang je nak menang letak mat sabu.nak kalah letak le org lain tiu je.

  5. Cerdik dalam bidang akademik belum tentu akan cerdik dalam sepak terajang politik. Siapa tidak kenal Saudara Mat Sabu seorang yg berpengalaman, berjiwa kental, mesra rakyat dan punyai pengaruh tersendiri. Lalu kriteria mcmana lagi yg rakyat impikan?
    Inilah peluang kedua mungkin diberikan oleh Allah S.W.T supaya PAS berjaya menghantar semula saudara Mat Sabu ke Parlimen. Sayang seribu kali sayang jika peluang kedua ini tidak digunakan sebaik mungkin oleh PAS.
    Masih ingatkah kita, antara ‘kecacatan’ kemenangan besar Pakatan Rakyat pada 08 Mac tempohari adalah kerana kegagalan saudara Mat Sabu untuk memasuki parlimen, jadi dgn perancangan Allah yg dtg tanpa disangka ini, adakah PAS akan mensia-siakan peluang ini dgn menolak suara hati rakyat teramai?
    Di doakan moga Mat Sabu menjadi calon pada Pilihanraya Kecil Kuala Terengganu nanti, insyaallah…..

  6. saya pula berpendapat, isu anak tempatan pasti menjadi taruhan. apa salahnya letakkan calon baru pada PRK KT.

  7. Kalau tengok poll utk mat Sabu 69%, nampak gayanya,beliaulah calon pilihan tepat.. tunggu apa lagi,pilih je beliau…..saya percaya pasti ramai golongan muda yang bersemangat kalau beliau masuk parlimen……tentu masa kempen pilihanraya kecil nanti,ramai warga muda seluruh malaysia yang akan turun sama sama membantu beliau di kuala terengganu nanti

  8. Aku sokong mat sabu seratus peratus.. alasan aku macam alasan tok guru Nik Aziz juga.Sememangnya Mat Sabu lah yang paling layak untuk dihantar ke parlimen sekarang.
    tak payahlah nak cari atau test calon2 lain yang belum tentu lagi keberkesanannya.Dalam PRU tu lainlah cerita.Ini PRK… Satu kerusi saja yang ada.

  9. jom masuk http://www.webpanas.blogspot.com
    terima kasih

  10. penting sangat2.

    Klik sini : http://perisik-rakyat.com/2008/12/perhatian-untuk-semua-bloggers.html

  11. kau nak bantai jom ke blog

    http://aberamly.wordpress.com

    http://ramlyotai.blogspot.com

    http://aberamly.wordpress.com

    aku bukan umno lah tolol.umno pun tak kenal aku. aku bayar cukai income tax dan macam2 tax buat bayar gaji buta puak pas, pkr dan dap kapir harbi

  12. Iranians volunteer to fight to death for Gaza
    Thu, 01 Jan 2009 14:58:31 GMT

    “All believers in the Muslim world have a duty to defend the women, children and defenseless people of Gaza, and whoever is killed on this path of justified defense is a martyr,” read the placards, a statement made earlier by the Leader of Islamic Revolution, Ayatollah Seyyed Ali Khamenei.

  13. AKU BENCI PEKIDA aku ada alami sendiri dengan mereka ini.
    aku dari kg laloh kuala krai kelantan, budak pekida sini memang samseng, boss nya usop pahi memang kaki samseng, yusni lagi teruk, brahim boyo, awi tok awang kekcok, suha ini sebahagian yang aku boleh sebut, tapi ramai lagi lah, mereka ni semua kaki pukul, tarik kereta, peras ugut orang, curi kereta, kaki mabok, buat kacau kedai kopi, bawa kereta laju dalam kampong dan macam macam lagi lah memang teruk pendek kata keselamatan kampong memang terancam, pk la boss pekida.

  14. Majlis Ilmu Dari Buku Habib Abdullah bin Alwi Al-Haddad
    { Januari 6, 2009 @ 12:29 pm } · { Ahlulbait, Majlis Ilmu }
    { Tags: baitul aman, Majlis Ilmu, masjid } · { Komentar }
    Majlis-majlis Ilmu Bulanan bertujuan memberi kemudahan kepada masyarakat Kuala Lumpur dan Selangor khususnya serta masyarakat Malaysia ‘amnya menimba ilmu ajaran agama Islam yang ditinggalkan dan diwasiatkan oleh Al-Habib Abdullah bin Alawi Al-Haddad.
    Huraian dari buku-buku beliau akan dihuraikan dalam Bahasa Malaysia.
    Kesemua Majlis Ilmu seperti jadual dibawah ini akan diadakan di Masjid Baitul Aman 102 Jalan Damai di Jalan Ampang, Kuala Lumpur:

    Majlis Bacaan Ratib Al-Haddad serta Syarahan dan Huraiannya setiap Selasa malam Rabu selepas Solat Maghrib
    Hari Sabtu 17 Jan 2009 mulai Solat Maghrib sehingga jam 9:30 malam huraian buku berjudul ‘Nasihat Agama dan Wasiat Iman’
    Hari Ahad 18 Jan 2009 mulai Solat Maghrib

    http://pondokhabib.wordpress.com

  15. ya Rabbi… tak sanggup aku tgk gambar budak belumuran darah tuh… mereka yg buat macam tuh mmg tak layak di panggil manusia, tak layak ada otak yang di beri beserta AKAL… kejam…

  16. testing

  17. JOM SIGN PETISYEN TOLAK BRAHIM ALI DI KELATE

    SILA MASUK DI http://www.petitionspot.com/petitions/kelate

    terima kasih

    - Blogger Rakyat – wwww.bloggerrakyat.blogspot.com

  18. tema utk pr kecil ialah :51 tahun bersatupadu, malaysia terbilang. akibat temberang anuar, malaysia kecundang. ekonomi kecundang, politik kecundang, sosial kecundang.sebab ketuanan rakyat punya temberang, anarki terbilang.komunis jadi raja, sultan jadi terbuang.itulah pak kadok silap membilang, singapura jugak terus gemilang dan terbilang.dari dulu hingga sekarang. inilah akibat melayu yang menconteng arang. melayu ni patut kita halang kerana jadi lalang. jadi barua dan mancai pentualang. anuarisasi mari kita tentang dan buang!

  19. FITNAH UMNO DAN BAHAYANYA KEPADA MASYARAKAT DI MALAYSIA

    Tajuk di atas adalah suatu usaha saya menunjukkan betapa bahayanya UMNO dengan agendanya menyesatkan dan mengelirukan masyarakat Malaysia yang berbilang kaum.

    Umum mengetahui bagaimana UMNO yang ditubuhkan atas kesedaran Melayu melawan penjajah British, maka usaha tersebut pun berjaya dengan tercapainya kemerdekaan Negara Malaysia yang kita cintai ini.

    Malangnya dalam mengekalkan kuasa ,UMNO telah menggunakan berbagai tipu helah dan cara yang kotor dan jijik semata2 ingin terus berkuasa dengan meniupkan api perkauman,memfitnah, mengelirukan fikiran malah memperbodohkan rakyat.

    Di bawah in saya huraikan satu persatu tentang bahayanya agenda fitnah dan menyesatkan UMNO. semoga anda semua fikirkan dengan teliti buka hati lihatlah realiti:

    UMNO PARTI PERKAUMAN DAN PEMECAH-BELAH NEGARA MALAYSIA.!!

    Setelah mendapat kuasa dari British, Umno masih meneruskan segala dasar2 British
    Malah tiada perubahan yang dilakukan sebaliknya meninggalkan terus corak2 pemerintahan kerajaan Melayu Islam dahulu dan mengikut terus corak pentadbiran sekular British.

    Rakyat masa tu memang tidak mengambil tahu kerana bagi mereka yang penting memerdekakan pemerintahan negara dari penjajah British ke Melayu sudah cukup.

    Walhal corak pimpinannya masih sama dengan kerajaan British yang menjajah dahulu, sikit pun tak berubah buktinya kebanyakkan Akta2 Perundangan di Malaysia sekarang ada yang digubal di zaman British lagi jadi di manakah perubahannya.?

    Sebab itulah kerajaan BN silih berganti Pemimpin tetapi corak pimpinannya masih sama yang berubah hanyalah Retorik dan Cogankata sahaja.
    Inikah yang dinamakan kita bebas dari cengkaman British sedangkan masih mengikut segala taik2 yang ditinggalkan oleh British dulu??

    Menderhaka terhadap budaya dan Agama Sendiri adalah perbuatan UMNO yang terang2an sekarang.

    Setelah berjaya menyesatkan Melayu Islam dahulu secara perlahan2.
    Mereka memfitnah pula Parti PAS yang tak bersetuju dengan corak pemerintahan UMNO yang melalaikan Umat Islam, Menolak hukum Islam dan membiak kan kemaksiatan di Malaysia Ini.

    Sedangkan Pas adalah Parti serpihan mereka yang tidak bersetuju dengan dasar kerajaan yang terus mengamalkan corak pentadbiran British yang menyeleweng dari Nilai2 Islam sedangkan kita sudah pun merdeka dari British.

    Pada Mulanya mereka menghasut Orang Melayu dengan Ugutan2 Pas adalah pelampau yang ganas , Parti Lebai kampong dan Parti Kampung.

    Mereka juga Pernah menendang PAS keluar dari kerajaan Perikatan suatu masa dahulu apabila berlaku krisis kepimpinan ketika itu.Malah bukan saja ditendang keluar dari kerajaan perikatan malah di Finah dan di hina pula oleh pimpinan Umno yang seagama dengan orang PAS. Begitu Hinanya PAS di kecam mereka waktu itu.

    Dan sekarang Apabila mereka ditolak dalm PRU baru2 ini merayu2 pula supaya PAS dan UMNo bersatu sedangkan mereka lupa perbuatan Mereka suatu ketika dahulu.

    Dan dalam masa yang sama mereka merampas dan menumbangkan Kerajaan Perak dengan cara yang hina sekali sedangkan MB besarnya adalah pemimpin PAS pula.
    Malah difitnah pula MB Nizar dengan kata yang keji dan jijik demi matlamat politik mereka.Begitu kejinya Umno dalam mereka merayu untuk bersatu dalam masa yang sama mereka tikam pula PAS dari belakang. Mereka tumbangkan pula kerajaan PR Perak yang sah dilantik oleh rakyat.

    Adakah perlu adakah kerjasama dengan Parti yang berperangai buruk sebegini. Tiada bezanya dengan Yahudi perangainya.
    Meminta berdamai dalam masa yang sama menikam dari belakang.

    Malah mereka menakutkan bukan Islam dengan berkata Jika PAS perintah ramailah orang cina yang akan kena sunat dan Cacat kerana hukum Hudud dijalankan..
    Inilah bahayanya Umno kerana kuasa mereka sangup memperlekehkan Hukum Agama sendiri dengan Fitnah yang memburukkan Imej Islam di mata bukan Islam dan Islam.. Apakah ini bukannya kerja buruk Umno mengkufurkan hukum Allah.?

    Menghasut pergaduhan Kaum dalam tragedi 13 Mei, di mana pada waktu itu UMNO kalah teruk dibeberapa buah negeri di Perak , Pulau Pinang dan Selangor.. mereka menghasut orang Melayu pada waktu itu dengan mengatakan orang Cina sudah biadap merampas negeri melayu.

    Kini cubaan tersebut cuba diulang apabila DAP berjaya menawan Kerajaan Pulau Pinang mereka berhimpun dan memainkan Isu kaum kembali
    Dengan berkata” Tengok Lim Guan Eng Cina dah perintah Pulau Pinang,” Walhal mereka memang bodoh kerana sebelum itu pun Koh Su kun menjadi KM P.Pinang, Bukan kah Koh su kun itu adalah berbangsa Cina yang sama dengan Lim Guan Eng??

    Inilah bahayanya Umno kerana semangat perkauman bodohnya malah nyaris2 menyebabkan tragedi 13 mei berulang kembali..
    Umno juga selepas itu banyak kali mengeluarkan kenyataan yang mengundang pergaduhan kaum seperti Ketika Najib menjadi ketua Pemuda Umno dahulu semasa mereka berbalah dengan MCA dengan berkata” Basahkan keris dengan darah orang Cina” Yang hampir2 menimbulkan keresahan dikalangan rakyat jelata.

    Malah mereka juga pada hari ini berbalah juga dengan Orang India berhubung Isu Hindraf. Akhirnya apabila kedua2 kaum ini tidak lagi menyokong UmnoBN mereka memfitnah pula Pakatan Rakyat dengan berkata PAS kuda DAP pula, Dan DAP pula adalah komunis .. Inilah fitnah bahaya Umno disaat2 ditolak rakyat kerana sikap perkaumannya yang mementingkan kuasa dan kedudukan semata2.

    Menyekat rakyat dari mengenali Islam sebenar malah menganjurkan pula program2 yang melalaikan umat Islam sendiri. Walhal Umno yang di beri Mandat Berkuasa Penuh adalah berbangsa Melayu dan Islam langsung tidak mengambil Berat akan keadaan Umat Islam Malah menuduh pula PAS berpolitik menggunakan Agama.

    Sedangkan beban menjaga Umat Islam diletakkan terus kebahu PAS malah membiarkan Pas pula terkapai2 sendirian dalam menjalankan usaha dakwah kepada cara hidup Islam..

    Apabila PAS menguasai kerajaan Kelantan dan mahu membentangkan Hukum Hudud mereka mengugut pula mahu mengambil tindakan kepada kerajaan PAS, dengan mengunakan kuasa pusat yang dikuasai.

    Tidak cukup dengan itu Umno memperlekehkan pula hukum Hudud dan memfitnah, kononnya hukum berkenaan hanyalah Hudud PAS. Makah keluarlah perkataan yang menkufurkan Allah dari pimpinan Umno seperti Kalau nak makan Sup Tangan silalah ke Kelantan, “Umat Islam akan Mundur jika Hudud dilaksanakan kerana ramailah orang Islam yang akan cacat dan tidak boleh bersaing untuk mencapai kemajuan” Juga keluar pula suara dari MIC yang mengatakan “Itu Quran boleh bikin Jalanraya kah” maka disokong pula pimpinan Umno sendiri.

    Mereka juga mempermainkan ayat2 Al-Quran untuk menarik sokongan apabila Tun Mahathir mengatakan dalam Al-Quran ada ayat yang menyokong Umno. Lantas beliau membacanya seperti berikut: “Ya AI YUHALLAZI NA AMANU” Kemudian Mahathir berkata,” tengok dalam Quran AMANU tu UMNO lah” ini Perbuatan munafik dan kufur yang terang2an dan di sokong pula ahli2 Umno . Perbuatan yang membahayakan dan merosakkan akidah umat Islam yang sangat mendukacitakan.

    Maka apabila Pas mengatakan dalam Al-Quran menolak hukum Allah adalah kafir maka difitnah pula Pas mengkafirkan Umno sesukahati sedangkan merekalah yang menjerumus diri mereka ke lembah kekafiran.. Isu ini juga lah yang di mainkan di setiap Kali Pilihanraya sehinggalah sekarang Isu ini pun sudah tidak mendapat sambutan lagi setelah rakyat melihat buruknya perangai sebenar Umno apabila mendapat kuasa..

    Umno juga selepas itu mengubah Islam, dengan Islam Hadhari yang baru samata2 mahu mengelirukan Umat Islam dengan menonjolkan PM Pak Lah menjadi Imam. Permainan politik yang berjaya apabila Umno mendapat majoriti yang banyak dalam PRU ke 11 .

    Tetapi semuanya tak lama seperti yang kita maklum. Umno akan lupa diri bila berkuasa dan kembali merayu simpati bila di tolak rakyat.. Di saat perlaksanaan Islam Hadhari tulah rakyat dapat melihat watak sebenar Pak Lah, apabila boleh menjadi Imam dan di hari lainnya boleh pula bertepuk tampar dan berpeluk pula dengan wanita bukan muhrim.

    Dalam masa yang sama, mereka juga bertindak merobohkan beberapa masjid dan surau dengan alasan pembangunan. Mereka juga mengunakan Ustaz upahan untuk mengupas tentang Islam Hadari yang mana lebih mengelirukan Umat Islam itu sendiri.

    Dan kita lihat bagaimana Umno mempermainkan Al-Quran apabila Ketua Wanita Umno Rafidah Aziz menjunjung kitab suci tersebut tanpa memakai tudung malah bersumpah pula. Sedangkan didalam ajaran Islam tiada Istilah bersumpah menjunjung Al-Quran langsung.Perbuatan ini yang menunjukkan kejahilan mereka tentang Islam. Inilah munafiknya Umno yang kita kenal .. mempermainkan agama untuk mendapat kuasa. dan simpati undi.

    Menindas bangsa sendiri yang tidak sehaluan dengan mereka atau yang tidak menyokong dengan mereka . Sedangkan menjadi tanggungjawab mana2 kerajaan di dunia ini wajib membantu rakyat tidak mengira apa fahaman politik yang dianuti

    contoh : Apabila kerajaan Pas mengambil alih kerajaan Terngganu Umno menyekat wang royalti dan mengantikan dengan Wang Ehsan yang itu pun disalurkan kepada Ahli Politik Umno sahaja bukan kah Zalim perbuatan sedemikian.. Malah sehingga sekarang pun tidak dipulangkan lagi malah berhutang lagi dengan kerajaan negeri Terengganu sebanyak lebih kurang RM860juta.

    Bahayanya Umno sebagai penderhaka kepada Raja2. Menabalkan sesuka hati seorang Raja Baru di Kelantan yang bukan menjadi Hak Umno berbuat biadap kepada Sultan Kelantan.

    Menggubal undang2 yang meruntuhkan kekebalan dan kemuliaan kuasa Raja2pada tahun 1990 malah tidak cukup dengan itu mereka menghina dan menghentam Raja2 dalam media2 milik mereka sehingga mengaibkan Raja2 Melayu bangsa mereka sendiri.

    Mereka hanya mebodek Raja2 jika ada kepentingan sendiri malah tidak segan silu pula memaki hamun Raja2 jika apa yang mereka hajatkan tidak di perkenankan.

    Seperti yang Berlaku Di Terengganu semasa krisis perlantikan MBnya . Mereka mengelar Sultan dengan penggilan “NATANG” begitu juga krisis yang sama di Perlis apabila Pak Lah mengatakan Sultan tidak mengikut Prosuder yang telah dibuat sebelum ini. Dan kesannya walaupun mereka satu parti iaitu Umno mereka masih bercakaran sesama sendiri hingga sekarang..

    Maka apabila mereka mendapat sokongan Sultan Perak pula di mainkanlah Isu kononnya mereka mempertahankan Raja2 malah mengatakan pula PR diketuai DatoSeri Nizar sebagai penderhaka hanya kerana ucapan Sembah Derhaka.

    Sedangkan itulah Umno yang membuang Kemelayuannya lama dahulu sehingga apa yang dibelajar tentang perbahasaan dalam Istana pun mereka menjadi bodoh sebodohnya. Adakah Umno benar2 Ihklas mempertahankan kedaulatan Raja2 ?? Jika Umno benar ikhlas silalah kembalikan semula kuasa Raja2 yang anda hapuskan dulu.
    Jika tidak Inilah watak parti Munafik ini yang tak sudah2 mengunakan Fitnah untuk menjatuhkan lawannya..

    Dan yang paling teruk sekali Umno adalah berbahaya sekali kerana telah terlibat dalam berbagai2 jenayah seperti pembunuhan, penculikan, perogolan malah merompak bukan hanya hasil Negara malah harta rakyat sekali.

    Contoh kes pembunuhan Altantuya yang mana boleh mengugat ketenteraman Negara di mana hubungan dengan Negara Mongolia menjadi semakin buruk sejak kejadian ini. Bahayanya kalaulah Negara Mongolia tidak berpuashati dengan kes ini kemungkinan perbalahan antara Negara ini akan menyebabkan berlakunya perperangan ataupun tindakan2 yang tidak diduga yang kita tidak boleh nafikan .

    Merampas kampung2 dan tanah rizab Melayu atas alasan untuk pembangunan hanya berniat meminggirkan dan mengecilkan kedudukan Melayu itu sendiri. Seperti Isu Kampung Baru, Kampung Berembang dan Kampung Plentong di Johor yang dirampas malah ditipu pula oleh Umno semasa berlaku perampasan tanah tersebut.

    Terlalu banyak menggadai tanah serta kepentingan Negara kepada Singapura yang di ketahui sebagai proksi Yahudi Israel contoh: Penjualan air Malaysia kepada Singapura dengan harga 3sen segelen
    Walhal setelah diproses Singapura menjual pula kepada Malaysia dalam bentuk produk baru dengan harga 10kali ganda.

    Memberikan keutamaan kepada Singapura memiliki saham2 penting didalam kepentingan Negara.
    Banyaknya tanah2 rizab melayu yang di miliki oleh tauke2 besar dari Singapura..

    Ini adalah sangat berbahaya sekali sedangkan kita sedia maklum betapa Singapura sejak dulu lagi tidak pernah mempunyai hubungan yang benar2 baik dengan kita malah tidak menghormati kedaulatan negara kita dengan sering kali menceroboh ruang udara kita dengan pesawat2 tempurnya yang di bekalkan oleh Israel.

    Dan yang terbaru apabila kita hilang hak keatas Pulau Batu Putih gara2 sikap Peguam Negara yang lebih suka berpolitik sehinggakan kes yang sepatutnya memihak kepada malaysia di menangi pula oleh Singapura.

    Ini sudah tentulah mengaibkan maruah Negara malah akan membuatkan Singapura akan lebih tidak menghormati kita selepas ini apabila begitu senangnya Malaysia di perkotak katik kan.

    Membawa masuk budaya2 barat yang tidak senonoh dan meracuni pemikiran Rakyat sehinggakan rakyat tidak lagi dapat menilai kebaikan atau keburukan nilai2 barat tersebut. Sedangkan kita sedia maklum segala budaya2 ataupun Nilai2 hidap corak Barat itu diasaskan dan di dalangi Oleh Yahudi Israel sendiri.

    Mengiktiraf Negara Israel, walaupun nampak seperti Malaysia menolak pembentukkan negara Yahudi tersebut tetapi dengan tindaka2 kerajaan yang memberi ruang kepada Israel menunjukkan kerajaan mengiktiraf negara tersebut.

    contoh: Membenarkan Pasuka kriket Isreal datang ke Kuala Lumpur malah menangkap pula rakyat kita yang berhimpun membantah kehadiran pasukan Israel tersebut.

    Membenarkan Amerika memegang banyak saham dan membuka banyak perniagaan di Malaysia walaupun kita tahu kebanyakkan Syarikat2 dari Amerika tersebut adalah dimiliki bangsa Yahdi yang terlalu memusuhi Islam contoh Syarikat KFC,Mc donald dan lain lain.

    Mengadakan Persidangan di Malaysia yang turut di hadiri wakil2 dari Israel malah mengantung pula bendera Israel di PWTC.

    Malah Malaysia sering bersikap berkecuali malah takut menegur Amerika Yang menyokong Israel apabila Israel berulang kali membuat kerosakkan di bumi Palestine dan hanya membantah apabila majoriti Negara di dunia mengecam perbuatan Israel ,Malah Program boikot Israel pun sekarang ini senyap entah kemana. Dan tabung yang di tubuhkan pun senyap entah kemana duitnya. Tiada pula Tv menghebahkan bila duit itu diserahkan kepada Palestine?

    Malah sehingga kini Malaysia menggelarkan negara haram yahudi itu Israel sedangkan Negara2 Islam yang tidak mengiktiraf negara Yahudi tersebut memanggilnya dengan nama TANAH PALESTIN YANG DITAWAN sahaja. Atas tindakan2 kerajaan seperti diatas itulah Yang mengesahkan lagi pengiktirafan Malaysia kepada Israel Laknatullah!!

    Terlibat dalam kes2 pencabulan terhadap Wanita seperti kes Dato Jamaluddin Jarjis meraba, kes Rahim Thamby Chik merogol seorang budak bawah umur, Kes Norhayati Onn yang besekedudukkan dengan bekas MP Gombak dan banyak lagi tak tertulis disini, malah sehingga ke hari ini mereka berselindung disebalik kuasa dari diambil tindakan.

    Bayangkan lah jika adik, kakak atau saudara perempuan kita yang terkena apakah kita akan menerima sahaja sedangkan nak mengambil tindakan pun mereka seolah2 dilindungi pula. oleh pihak berkuasa.

    Dan akhir sekali memggunakan Media2termasuk blogger upahan milik mereka menabur fitnah dan memutar belitkan fakta supaya segala kerosakkan yang di bawa oleh Umno disembunyi tetapi menghentam pula pihak 2 yang menuntut keadilan. untuk rakyat jelata.

    Malah untuk melalaikan rakyat mereka mengumpan cara hidup yang melalaikan dan lebih bahaya lagi mereka lebih suka jika rakyat juga rosak minda dan fikiran dan mengamalkan cara hidup yang sesat dan tamak seperti mereka Umno yang berbahaya..

    Jadi anda renungkanlah andaikata ada kuasa yang lebih tinggi selain Umno memerintah Malaysia nanti memang layaklah Umno di ISAkan kerana setip permainan politik Umno mengundang bahaya dan menggugat ketenteraman awam malah boleh mengakibatkan peperangan di antara rakyat Malaysia yang cintakan kedamaian di bumi bertuah ini.

    “UMNO DENGAN MAKSIAT”
    IBARAT TAIK DENGAN KENTUT

    From
    Naruto sensei

  20. Majlis Ilmu Di MAsjid Al-Mukarramah, Bandar Sri Damansara

    Dipersilakan muslimin & Muslimat ke Masjid Al-Mukarramah, Bandar Sri Damansara, malam ini, 27 April 2009 mulai Maghrib.

    Tazkirah oleh Habib Abdul Rahman Al-habsyi & Habib Omar Abdul Aziz dari Jakarta.

    Harap dapat bersama-sama hadir,

    Syukran

    http://pondokhabib.wordpress.com

  21. JADUAL PENGAJIAN ILMU BULAN MEI 2009

    Tarikh: 14 Jumadilawal 1430H/ 9 Mei 2009M (Sabtu)
    Masa: 9.00 pagi
    Lokasi: Masjid al-Muhsinin, Taman Danau Desa, Jalan Kelang Lama, Kuala Lumpur
    Tuan Guru: al-Fadhil Dato Haji Salleh Haji Ahmad dan al-Fadhil Ustaz Haji Zamihan Mat Zin
    Kitab: Iqna’ (Dato Haji Salleh) dan Jauharatut Tauhid (Ustaz Zamihan)

    Tarikh: 15 Jumadilawal 1430H/ 10 Mei 2009M (Ahad)
    Masa: 9.00 pagi – 12.30 tengahari
    Lokasi: Masjid al-Falah, USJ 9, Subang Jaya
    Tuan Guru: al-Fadhil Ustaz Ahmad Fahmi Zam Zam al-Banjari an-Nadwi al-Maliki
    Kitab: Sairus Salikin Jilid 1

    Tarikh: 21 Jumadilawal 1430H/ 16 Mei 2009M (Sabtu)
    Masa: 9.00 pagi – 12.30 tengahari
    Lokasi: Masjid al-Falah, USJ 9, Subang Jaya
    Tuan Guru: al-Fadhil Ustaz Ahmad Fahmi Zam Zam al-Banjari an-Nadwi al-Maliki
    Kitab: Sairus Salikin Jilid 1

    Tarikh: 21 Jumadilawal 1430H/ 16 Mei 2009M (Sabtu)
    Masa: Selepas sholat Maghrib – 9.30malam
    Lokasi: Masjid Baitulaman, Jalan Damai, Off Jalan Ampang, Kuala Lumpur
    Tuan Guru: al-Fadhil Habib ‘Ali Zainal ‘Abidin al-Hamid
    Kitab: Hashoih ad-Diniyah wal Washoya al-Imaniyah (Nasihat Agama dan Wasiat Iman)

    Tarikh: 22 Jumadilawal 1430H/ 17 Mei 2009M (Ahad)
    Masa: 9.00 pagi – 12.30 tengahari
    Lokasi: Masjid al-Falah, USJ 9, Subang Jaya
    Tuan Guru: al-Fadhil Ustaz Ahmad Fahmi Zam Zam al-Banjari an-Nadwi al-Maliki
    Kitab: Sairus Salikin Jilid 1

    Tarikh: 22 Jumadilawal 1430H/ 17 Mei 2009M (Sabtu)
    Masa: Selepas sholat Maghrib – 9.30malam
    Lokasi: Masjid Baitulaman, Jalan Damai, Off Jalan Ampang, Kuala Lumpur
    Tuan Guru: al-Fadhil Ustaz Najmuddin al-Khered
    Kitab: Ad-Da’wah at-Tammah wa at-Tazkirah al-’Ammah (Dakwah Yang Sempurna dan Peringatan Yang Utama)

    http://pondokhabib.wordpress.com

  22. “harta bukanlah milik kita…,
    milik kita hanyalah rezeki,

    kalau kurang, mencarilah…,
    kalau lebih, memberilah.

    View Profile: Rantong™

  23. Dont wasting time talk cock about UNity Government. It’s give no good to PR. It’s only good for BN !!!

    http://nmjnh.wordpress.com/2009/06/09/kuburkan-idea-kerajaan-perpaduan/

  24. aku benci BN…aku benci Umno…aku benci najib… aku benci rosmah..terkini video pendedahan rosmah guna ilmu hitam

    http://hnnetwork.wordpress.com/2009/06/10/video-pendedahan-rosmah-mansor-guna-ilmu-hitam/

  25. Salam.

    PAS bukan muda umurnya.
    Ingat kita sejak Merdeka pun sudah wujud.

    Apa dah jadi?
    Masih terketeh-keteh semacam bayi.

    Dah kata nak bersama PR.
    Apa pula timbulkan Kerajaan Perpaduan.

    Nak membela negara dan rakyat pun susah ke?
    Mesti kena jadi kerajaan.
    Sekarang jadi kerajaan Kedah dan Kelantan.
    Tunjuklah kehebatan dulu.
    Nanti terlepas macam Terengganu.

    PKR tak boleh harap sangat dengan PAS.
    Nanti dok mai-dok mai, dok lagu tu.

    Hi apalah nak jadi.
    Blog ini penuh dengan kerenah PAS.

    Sekadar nak pesan,
    Jangan ikut budaya arab.

  26. AbeRamly dan Tadika Hijau,

    AKU meluat tengok hangpa berdua kerana sehingga ari ni masih tak sedar-sedar tentang keburukan yang dibawa UMNO-BN. Baca saja tulisan oleh Naruto sensei dan renunglah sepuas-puasnya. Kalau masih lagi macam tu, AKU dah tak boleh tolong hangpa lagi dan jangan salahkan AKU di akhirat nanti dengan memberi alasan AKU tidak tegur hangpa.
    Untuk maklumat hangpa, AKU bukan ahli PAS dan sudah tentu AKU pun bukan ahli UMNO. AKU hanya seorang Islam yang berkehendakkan keadilan secara Islam dan bukan secara Melayu, Cina, India atau sebagainya. Islam itu adil dan ianya jadi tidak adil dan cacat kerana adanya manusia seperti hangpa ni.

  27. Majlis Ilmu Dari Buku Habib Abdullah bin Alwi Al-Haddad
    Majlis-majlis Ilmu Bulanan bertujuan memberi kemudahan kepada masyarakat Kuala Lumpur dan Selangor khususnya serta masyarakat Malaysia ‘amnya menimba ilmu ajaran agama Islam yang ditinggalkan dan diwasiatkan oleh Al-Habib Abdullah bin Alawi Al-Haddad.

    Huraian dari buku-buku beliau akan dihuraikan dalam Bahasa Malaysia.

    Kesemua Majlis Ilmu seperti jadual dibawah ini akan diadakan di Masjid Baitul Aman 102 Jalan Damai di Jalan Ampang, Kuala Lumpur:

    Majlis Bacaan Ratib Al-Haddad serta Syarahan dan Huraiannya setiap Selasa malam Rabu selepas Solat Maghrib
    Hari Sabtu 20 Jun 2009 mulai Solat Maghrib sehingga jam 9:30 malam huraian buku berjudul ‘Nasihat Agama dan Wasiat Iman’
    Hari Ahad 21 Jun 2009 mulai Solat Maghrib
    huraian buku berjudul ‘Dakwah yang Sempurna dan Peringatan yang Utama’
    Agar kita mengambil peluang untuk menghadiri majlis diatas untuk pendoman perjalanan kita ke akhirat.

    Jadual ini akan diulangi pada minggu ketiga atau keempat setiap bulan dan akan dimaklumkan pada majlis semasa.

    Semua Muslimin dan Muslimat dijemput hadir. Diminta Hadirin dan Hadirat mematuhi halal/haram, sunnah/makruh dan adab semasa didalam masjid.

    Semoga kami semua dapat manfaat dan diberkati Allah dengan usaha menimba ilmu yang diwajibkan oleh Allah s.w.t. serta RasulNya Muhammad s.a.w. Amin

    http://pondokhabib.wordpress. com

  28. Sebenarnya banyak perkara misteri belum terjawab terutama apabila terdapatnya dakwaan wujudnya faksi UMNO dlm kepimpinan PAS dan ini bukannya rahsia lagi apabila ianya dibuktikan dgn pengakuan lisan Ustaz Ahmad Awang (bekas Naib Presiden PAS). Saya rasa tak ada sesiapapun yang berani menolak kenyataan ini. Cuma dalam perkara yang serius seperti ini, apakah tindakan yang telah diambil oleh kepimpinan PAS Pusat? Adakah ingin menyapu sampahkan kebawah karpet sepertimana lazim diamalkan oleh UMNO dan BN dlm menyelesaikan sesuatu masalah dlm BN? Fraksi UMNO dlm PAS bukannya isu kecil atau remeh kerana ianya adalah musuh dlm selimut, gunting dlm lipatan sepertimana kata Ustz Haron Din (Timb. Mursyidul Am PAS). Saya minta Ust Ahmad Awang berani tampil mendedahkan petualang sebenar dalam PAS ini tanpa kompromi atau dolak dalik demi meyelamatkan bahtera PAS yang kita sayangi. Ingatlah kisah seorang anak kapal yang ingin mengambil jalan mudah utk mendapatkan air dgn cara menebuk lubang pada dasar kapal tersebut. Hakikatnya ia akan menenggelamkan kapal tersebut jika anak kapal itu bertindak bodoh bersendirian. Jika kapten kapal tidak bertindak apa akan terjadi kepada kapal tersebut? Tentulah kalau dibiarkan ia terus menebuk lubang, bahtera tersebut akan karam sekaram-karamnya. Mursyidul Am PAS telah menyataan pendiriannya berpegang kpd syura muktamar iaitu memperkasakan PAKATAN RAKYAT (dan bukannya memperkasakan KERAJAAN PERPADUAN). Jgn jadi boneka UMNO. Saya pertegaskan; boneka-boneka UMNO perlu dikenalpasti dan disingkirkan dari kepimpinan PAS. Jika kepimpinan tidak bersedia membetulkan keadaan, maka ahli-ahli PAS mesti bertanggungjawab diatas kemungkaran yg berlaku iaitu melantik atau memilih pemimpin yang tidak beramanah!. Benarlah apa yg disebut dlm hadis-hadis yg masyhur, ingatlah jika kamu melantik org yg bukan ahlinya (yg amanah) maka tunggulah saat kehancurannya!!! Apakah kita menunggu saat itu atau saat kehacuran itu sudah tiba? Nauzubillahi min zaalik! Kepada ALlah hambaMu memohon perlindungan dan keampunan. Moga diberi petunjuk dan hidayah Allah kepadaku dan pemimpinku yg kukasihi. Aku bukanlah ulama atau profesional, aku hanyalah insan biasa yg ingin melihat kalimah Allah berdaulat di atas mukabumi Allah ini. Aku tak ingin melihat tangan-tangan syaitan menghalang perjalanan suci ini. Wallahu a’lam.

  29. salam tumpang ziarah. jika ada yang berminat dengan teori konspirasi, sejarah nusantara yang hilang, sufism, kebangkitan akhir zaman..sila lah ke nusanaga.blogspot.com

    harap salam ukhwah akan bertaut demi masa depan..sekian

  30. Perlu ubah segera kaedah pemilihan pimpinan tertinggi dalam PAS.Zaman dah berubah,gerak kerja dan segala-galanya mestilah up to date dan sistematik.

    Tok amati idea kerajaan perpaduan ini dah tamat isunya.tak perlu kita ulaskan kerana sedar tak sedar BN yang sedang hadapi krisis keyakinan ketika ini.

    UMNO dengan krisis dalamannya di Terengganu dan Perlis.Khabarnya 2 pemimpin kanan dari Terengganu telah ditangkap baru-baru ini oleh SPRM Selangor kerana rasuah.Ada risikan mengatakan mereka ini team Ahmad Said.Tempohari kem Derih Jusoh kena balun ekoran isu bumbung stadium sultan Mizan runtuh.Pergolakan menanti belah UMNo Terengganu eloklah dimanipulasikan oleh blogers semua di sini.Penyertaan beramai-ramai ahli UMNO ke dalam PKR di Perlis menambahkan lagi perit luka UMNO.

    MCA pula parah dilanda skandal PKFZ.dalam soal selidik blog seorang pemimpin kanan MCA,lebih 70% ahlinya desak MCA keluar BN.Khabarnya seorang ADUN Selangor,Abdul rahman Palil turut terseret dalam skandal ini.Pakatan rakyat kena korek dalam-dalam isu ini.

    PPP pulak Kayveas dan Murugiah tengah bergelut dan berebut nak jadi ketua.semalam dalam paper,isteri Kayveas telah dilantik jadi duta ke Papua New Guinea.Kayveas kena ikutlah bini.Nampak sangat Najib sebelah Murugiah selama ini dan cara inilah yang terbaik untuk buat Kayveas pencen sebagai Presiden PPP.Apa pulak tindakan Kayveas.tak bengang ke dia kena tipu di Najib?

    MIC termengah-mengah menjawab isu skandal MAIKA HOLDINGS.Siapa yang tembak samy vellu kali ni?

    berhentilah kita berperang sesama sendiri seketika kerana musuh kita adalah BN.buatlah gencatan senjata.ok.janganlah pulak salah tembak.tok dapat info terkini,beberapa ADUN PR di selangor nak melompat.blogers semua tolong siasat.ada kemungkinan operasi tawan selangor telah bermula.Najib bimbang jika lewat rundingan air akan berjaya diselesaikan dengan baik oleh kerajaan PR di Selangor dan pengurusan air selangor akan diuruskan oleh kerajaan negeri PR.Tak boleh buat duit brothers.Marilah kita sama-sama pertahankan kerajaan PR di Selangor daripada dirampas oleh Najib dan gerombolannya

  31. Pengajian Kitab bersama Sheikh Muhamad Fuad Kamaluddin(Ahli Majlis Fatwa N.Sembilan),
    Hari ini di Surau Kemensah Heights
    Muslimin & Muslimat semua dijemput hadir,
    Tarikh : 16 JUN 2009 (SELASA – MALAM INI)
    Masa : Lepas Solat Maghrib & Bacaan Ratib Al-Haddad
    Tempat : Surau Kemensah Height, belakang Zoo Negara.

    http://pondokhabib.wordpress. com

  32. Berhat-hatilah bilamana menulis blog. Tulis dengan ilmu & iman.

    “Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan daripada sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian daripada sangkaan itu berdosa, dan janganlah kamu mengintip, mencari-cari kesalahan dan keaiban orang, dan janganlah sesetengah kamu mengumpat sesetengahnya yang lain. Apakah seseorang daripada kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (jika demikian keadaan mengumpat) Maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan tersebut) dan bertakwalah kamu kepada Allah, sesungguhnya Allah Penerima taubat lagi Maha Mengasihani. ” (Al Hujurat ayat 12)

    View Profile: Rantong™

  33. Dari:http://pejabatagung.wordpress.com/

    Shahrir guna Khalid untuk pecah belahkan Pas

    Sapa tak kenal Shahrir Samad, Ahli Parlimen Umno di Johor Bahru yang begitu berani melawan Mahathir. Begitu juga dengan Khalid Samad yang begitu berani lawan Presiden Pas, TG Hadi Awang. Mereka merupakan adik beradik yang paling lantang untuk menyerang pimpinan kedua-dua parti.

    Khalid adalah adik kepada Shahrir. Khalid merupakan ahli Parlimen Pas di Shah Alam. Seluruh negara beliau bangga menjual cerita bahawa beliau telah bersama Pas selama 30 tahun.

    Khalid temberang, dia bukan Engineer. Tapi sebab nak digelarkan Profesional beliau letak Ir depan nama dia. Tapi pergilah Check dekat Persatuan Engineer Malaysia, ada tak nama dia dalam senarai. Mana buktinya, mana Sijilnya.

    Ah…lupakan kerja bodoh dia tu…sekarang nie kita nak cerita pasal siapa sebenarnya yang sebar bahawa Ust. Nasaruddin, Timbalan Presiden Pas itu nak masuk Umno.

    Ha…part nie, korang agak sapa….Khalid la..perasan tak? setiap kali ceramah dia akan bangkit balik isu muzakarah kemudian tuduh Ust nasa nak bawa Pas masuk Umno.

    Setiap kali pi ceramah, mesy atau pi parlimen…Bluetooth mesti lekart kat telinga dia…belagak nak mampus. Kononya dia dapat dari sumber sahih.

    Dia cerita kat Husam, Husam cerita kat Nik Aziz. Melenting orang tua tu. Apa taknya dulu TGNA dah kata, dia tak nak Pas bergabung dengan Umno selagi Umno tu munafik & Fasiq.

    Tapi TGNA tak lupa nak tanya, dari sumber mana berita Nasa tu. Maka Husam ceritalah bahawa, kisah itu datang dari mulut abang Khalid Samad sendiri….

    Oooo..ini kerja dia adik beradik rupanya. Betulkah Ust Nasa nak masuk Umno….begitulah TGNA tanya, tapi apa boleh buat Husam pun percaya sampai lupa bahawa cerita itu datang dari pemimpin Umno yang mahu Pas berpecah.

    Kenapa percaya kat Shahrir. Dia Umno, apa bukti Ust Nasa nak masuk Umno…Sampai sekarang Shahris dan Khalid tak boleh nak jawab…

    Oooo.rupanya mereka Pakat. Ada agenda.

    Shahrir nak bagi Pas berpecah dan team Ust Nasa tersingkir dan adiknya punya team pimpinan Pas agar senang nak nego.

    Khalid pula ambil peluang, atas dasar adik beradik dia mahu juga setaraf abangnya. Makan dia sanggup bantu sebarkan fitnah agar Ust Nasa jatuh dan boleh angkat boss dia Husam.

    Kipas bukan main kuat sampai, sampai terbang semua rahsia. Agenda dua beradik ini harus dilihat. Beza macam mana pun pandangan politik mereka, tapi dalam hal nak naikkan diri sendiri mereka berpakat.

  34. Ketahui dimana minyak dan gas Kelantan digali dan dirompak oleh penyangak BN

    Lihat gambar pelantar dari kacamata mereka yg pernah kesana sebagai bukti yang BN memang berbohong dan tidak mahu membayar royalti kepada rakyat Kelantan

    Jom hapuskan BN diMANEK URAI

    http://nmjnh.wordpress.com/2009/06/29/isu-royalti-minyak-kelantan-laporan-jpkm-2007-sahkan-kerajaan-bn-berbohong/

  35. Aku mohon supaya sudah sudahlah berkata lagi pasal UG,AYUH KITA TEGAKKAN PANJI2 ìSLAM DI MANEK URAI

  36. THE BLOGGER

    A blog for the world

  37. Salam… DERMA DIPERLUKAN…http://masjidtokguru.blogspot.com

  38. Dapatkan jadual lengkap Jangkaan Malam Lailatur Qadar 1430H menurut kitab2 ulama : http://pondokhabib.files.wordpress.com/2009/09/jangkaan-lailatul-qadr.jpg

  39. Salam lailatul qadar kepada anda

  40. Salam ziarah lebaran

  41. Salam ziarah dari Singamaraja

  42. Nik Aziz ditaja oleh Abroad Technology

  43. Kemana pengampu melayu umno ni?.

  44. salam budak-budak tadika……….

    tajuk yg cikgu nak sampai ialah………Islam di Malaysia…….realiti dan harapan ……wacana ini membariskan tokoh2 popular dan juga yg dah bankrupt idea…….jadi dengaq baik-baik cikgu nak jelaskan……..

    Realitinya:
    1. Islam di M’sia cukup berkembang di Kelantan, Kedah dan di Perak(sejak Nizar dok basuh dulu niee)

    2. Ramai mengaku Islam tapi Islamnya bekarat…tak dak isi……becakap pandai tapi tak dak amalan……….macam kora tak dak kulit…….

    3. murtad, minum arak, zina, pelacuran, tak salat, tak puasa, ragut, bunuh, mencuri merompak……rekodnya orang Islam

    4. banyak lagi kes-kes akhlaq…..tak pakai tudung, pakai seluaq ketat-ketat (budak pompuan)…….. banyak lagi seperti hukum hakam yang suka ……..ambik……tak kena ngan selera …….buang

    Jadi pasai apa adik-adik tadika dok kata ke PAIH yg bawa Islam terketeh-keteh lagi…….rasa yg realitinya puak grombolan laah yg dok terkial-kial ,terketeh-keteh, terlonta-lonta ngan Islam…….sampai tak tau beza what’s right n what’s wrong………

    Harapan………

    1. supaya adik-adik tadika tidak disuntik ngan Islam yg tak betoi……..jadi belajaqlah kat cikgu yg mursyid……..bukan mcm budak tadika tuuuuuuu…….

    2. adik-adik akan menjadi benteng Islam satu hari nanti……..jelaskan Islam yg sebenaq bukan dok baca pasai Islam ngan akhbar harian dan tv saja……..boleh melelongggggggg

    3. adik-adik akan perkenal Islam dengan berdakwah kpd bukan Islam dengan bijaksana……..bukan mengamalkan budaya takut lagi menakutkan dalam menjelaskan Islam sebenar kepada mereka…….

    cikgu nk suka mengajar sebelah petang ni ngan adik-adik tadika….he he he

    see you

  45. 1Bukan Islam Tidak Berhak-Dr Khalif Muammar
    2Penggunaan Kalimah Allah Yayasan Sofa
    3Antara Nama dan Hakikat-IKIM
    4HUJAH MENOLAK PENGGUNAAN KALIMAH ALLAH-JAKIM
    5Antara Celaru Dan Keliru
    6Isu Kalimah Allah – Dr. Siddiq Fadzil
    7Keputusan Majlis Fatwa : Penggunaan Kalimah Allah
    7Kufur Jika Sokong Guna Kalimah Allah – Haron Din

  46. JADUAL MAJLIS ILMU & SAMBUTAN MAULIDUR RASUL 1431H : http://wp.me/piAx4-17X ATAU http://pondokhabib.files.wordpress.com/2010/02/mawlid.jpg

  47. askum,salam zairah sila ke blog baru ana.insyallah kita boleh kerjasama untuk ummah.syukran

  48. Majlis Sambutan Maulid Kubro Nabi Besar Muhammad صلى الله عليه وآله وسلم ke -8 di Yayasan al-Jenderami
    InsyaALLAH, pihak Yayasan Al-Jenderami berserta kerjasama Madrasah Islamiah Al-Jenderami berhasrat menganjurkan Majlis Sambutan Maulid Kubro Nabi Besar Muhammad صلى الله عليه وآله وسلم ke -8 dan butir-butirnya adalah seperti berikut:

    Tema
    “Tradisi Salafussoleh Benteng Ahli Sunnah Wal Jamaah”

    Tarikh
    18hb – 20hb Rabi’ul Awal 1431
    Khamis, Jumaat dan Sabtu
    bersamaan
    4hb – 6hb Mac 2010

    Tempat
    Kompleks Yayasan Al-Jenderami, Kg Jenderam Hilir, 43800 Dengkil, Selangor Darul Ehsan

    Antara ulama-ulama yang dijangka hadir (sila klik pamplet dibawah untuk paparan lebih jelas)

    Tentatif Program (sila klik pamplet dibawah untuk lebih jelas)

    Untuk maklumat lebih lanjut sila hubungi saudara Faiz – 0123625192.

  49. Kami pertubuhan Khairu Ummah memerlukan bantuan untuk menjayakan pembenaan pondok sila layari Blog kami http://khairuummah77.wordpress.com/

  50. 1.ESOK MAJLIS BERSAMA AD-DAIE – HABIB MUNZIR BIN FUAD AL-MUSAWA : http://wp.me/piAx4-179

    2.Pandangan NU/Nahdlatul Ulama tentang Perayaan Maulid Nabi dan Kontroversi Ma’na Bid’ah : http://wp.me/piAx4-1de

    3.Mengapa Mempertikaikan Maulid? – Syeikh. Fuad Kamaluddin : http://wp.me/piAx4-1bf

    4.Sambutan Maulidurrasul.Hukum dan Perbahasan. : http://wp.me/piAx4-1aC

    5.Hukum Menyambut Maulidul Rasul -Ustaz Rashidi : http://wp.me/piAx4-ne

    6.Mengapa Menyambut Maulidur Rasul ? : http://wp.me/piAx4-1ap

    7.Mengapa sambut Maulid Nabi-Yayasan Sofa : http://wp.me/piAx4-1at

    8.Tanda Cinta Kepada Rasulullah : http://wp.me/piAx4-1an

    9.Maulid Nabi SAW : http://wp.me/piAx4-1a6

    10.Mengenai Maulid Nabawi : http://wp.me/piAx4-19X

    11.Memperingati Manusia Agung : http://wp.me/piAx4-19L

    12.Risalah sambut Maulidurrasul s.a.w : http://wp.me/piAx4-19J

    13.Mawlid – Fatwa Ibnu Taimiyyah : http://wp.me/piAx4-mq

    14.Mawlid – al-Qardhawi : http://wp.me/piAx4-mo

    15.Marhaban Ya HabibAllah : http://wp.me/piAx4-19r

  51. Saya masih mengharapkan perjuangan PAS seperti dahulu, perjuangan yang jelas untuk diperjuangkan…tetapi kini setelah Nik Aziz menjadi penentu, dasar perjuangan PAS telah tersasar jauh….! juga jauh dihati saya.
    Berdirilah PAS dengan bermaruah tanpa PKR dan DAP terutamanya, janganlah diperbodohkan oleh mereka…! kembalilah pada perjuangan asal semoga kita rakyat Malaysia dapat keberkatan daripada perjuangan PAS.
    Kembalilah kepada perjuangan asal….sebuah negara Islam yang berdaulat!

  52. Assalam Tuan. Mohon linkkan blog Panglima7 di blog tuan. Semoga Allah mencucuri rahmatnya ke atas kebaikan tuan. aaminn.

  53. Salam ziarah, blog yang menarik.

  54. Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebanyak RM500 adalah penipuan kerajaan untuk menuntut cukai berpanjangan

    Saya adalah orang yang terlibat dengan perancangan LHDN.

    Wang RM500 diberikan akan ditambahkan ke dalam gaji orang yang menerima.
    Sebagai contoh, jika pendapatan RM2100, maka setelah menerima bantuan ini, gajinya akan menjadi RM2600.

    Bantuan Rakyat 1Malaysia sebanyak RM500 tersebut akan diberikan cuma sekali sahaja.
    Tujuan kerajaan memberikan RM500 adalah supaya orang yang bergaji rendah turut perlu membayar cukai pendapatan.
    Gaji minimum yang dimestikan membayar cukai pendapatan adalah RM2500 sebulan.

    LHDN di bawah arahan kerajaan akan memilih orang yang boleh dinaikkan gajinya menjadi sekurang-kurangnya RM2500 sebulan.
    Dalam kata lain, kerajaan akan memberikan bantuan kepada orang yang bergaji bulanan antara RM2000 sehingga RM2499
    Walaupun cuma sekali sahaja seseorang itu mendapat gaji RM2500 sebulan, kerajaan akan cuba menuntut cukai pendapatan seumur hidup!
    Jika gaji bulanan anda cuma RM1500 sebulan jangan haraplah akan mendapat bantuan ini.

    Saya sebagai “orang dalam” turut berasa bersalah.

  55. NIK AZIZ TAK PAYAH HAIRAN, TAK PAYAH TERKEJUT KERANA SESUNGGUHNYA KUASA DAN TAKHTA ITU HANYALAH UJIAN ALLAH KE ATAS MU…..KEGAGALAN MU UNTUK MENGALAS AMANAH ALLAH SERTA MENYALAH GUNAKAN KURNIAAN ALLAH INI MENYEBABKAN KEMRURKAAN ALLAH…DAN SEGALA YANG KAMU MILIK YAKNI KUASA AKAN DIAMBIL BALIK OLEH ALLAH DENGAN PELBAGAI CARA.SESUNGGUHNYA ALLAH TELAH MEMBUKA PINTU HATI DAN HIJAB RAKYAT KELNTAN DAN PENGIKUT TOTOK PAS UNTUK MELIHAT KEBENARAN DAN REALITI….ZAMAN UNTUK BERILUSI DAN BERKHAYAL DENGAN ISLAM TELAH BERAKHIR, RAKYAT SUDAH SEDAR DAN INSAF DAN TIDAK MUNGKIN RAKYAT DIPERBODOH DAN DITIPU UNTUK SEKIAN LAMA …..SUDAH LEBIH 20 TAHUN KAMI DIPERALAT DAN DIPERGUNA OLEH PEMIMPIN PAS TERMASUK POK NIK DEMI KUASA DAN HARTA LANTAS KAMI DISOGOK DENGAN FATWA KARUT MARUT SAHINGGA KAMI BERPECAH DAN MEMENDANG RENDAH INSAN SEAGAMA KAMI…..KAMI MEMANDANG JIJIK SAUDARA SEAGAMA KAMI…KAMI RIAK DAN BONGKAK DENGAN ISLAM KAMI LANTAS MEMANDANG RENDAH KEPADA INSAN LAIN…..JEMAAH PAS ADALAH SEGALA NYA BAGI KAMI DAN JEMAAH YANG PALING SEMPURNA DAN BETUL DI ATAS MUKA BUMI INI…….SEMUA ITU ADALAH FATWA DAN ANJURAN LIDAH MU..KAMI TELAH HANYUT DAN ROSAK KERANA MU…DAN DI ATAS KEPALA KAMU LAH BERKUMPULNYA DOSA-DOSA KAMI…DAN KAMU TANGGUNGLAH SEMUA ITU…..KAMI TAK SANGGUP LAGI BERGELUMANG DENGAN JEMAAH YANG RIAK, BONGKAK DAN SOMBONG………KEPADA JEMAAH PAS DAN RAKYAT KELANTAN YANG TERBACA RUANGAN INI FIKIR-FIKR KAN LAH.

  56. Hi! I understand this is kind of off-topic however
    I needed to ask. Does running a well-established website such as yours require a massive amount
    work? I am brand new to writing a blog but I do write in my diary on a daily
    basis. I’d like to start a blog so I can easily share my experience and feelings
    online. Please let me know if you have any recommendations or tips for brand new aspiring bloggers.
    Appreciate it!

  57. Oregon Rams (Pacific Time Frame Zone web marketers).
    This is a competitive advantage for sports betting businesses because the options that it gives
    are more than what anybody expects. I obviously can’t go to all those different campuses whenever
    I want to buy fan apparel, so I shop for my official NCAA football gear online.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 62 other followers

%d bloggers like this: