Posted by: pinkturtle2 | Mac 23, 2009

Nazri Aziz Bakal Digugurkan Dari Kabinet Najib

.

Nazri Aziz Bakal Digugurkan Dari Kabinet

Dengan Dato Seri Najib Tun Razak naik sebagai Perdana Menteri pada 4 April ini, ramai yang dapat meramalkan akan berlaku rombakan kabinet yang drastik yang bakal dilakukan oleh Najib.

Sepastinya Nazri merasakan dirinya dalam zon selamat untuk dipilih semula kerana telah berjasa kepada Najib ekoran mengusulkan penggantungan Gobind Singh Deo beberapa minggu lalu sehingga Gobind kehilangan semua hak keistimewaannya sebagai ahli parlimen untuk tempoh dua belas bulan.

Itu sudah stail Nazri. Semasa Mahathir beliau mengipas Mahathir secukupnya dan di bawah Pak Lah sebagai PM, dia mengipas Pak Lah pula secukupnya.

Sekarang masanya untuk mengipas Najib. Tetapi Najib ada mentor di belakangnya yang telah memberi amaran tegas supaya melakukan pemilihan yang betul untuk barisan kabinetnya.

Mahathir yng kini “terlalu aktif” menonjolkan diri akhirnya tidak dapat menyembunyikan diri  bahawa beliau perlu menggunakan peluang yang ada ini bagi melakukan apa yang boleh bagi mempastikan komplot Pak Lah dibersihkan.

Serang habis-habisan. Serang Lembaga Disiplin kalau difikirkan perlu.

Dan sepastinya nama Nazri tidak mungkin dapat dipadam dari minda Mahathir yang satu ketika “budak” Padang Rengas ini pernah membalunnya secara celupar di dalam dan di luar Parlimen.

Ali Rustam yang cuba membodek di saat akhir melalui penganugerahan “Datuk” kepada artis Hindi, Shah Rukh Khan, yang menjadi idola isteri Najib, Rosmah Mansur tidak berupaya untuk dilekatkan sebagai “orang Najib” kerana sikapnya selama ini berada di kelompok Pak Lah, ini kan pula Nazri yang secara terang-teranga pendokong kem Pak Lah yang telah terang-terangan menempelak Mahathir satu ketika.

Justeru itu ramai penganalis berpendapat Nazri bakal digugurkan.

Dan Nazri pula, mengikut pandangan ramai, memang wajar digugurkan. Keceluparannya, tindak-tanduknya yang keterlaluan dalam hal “ampusana” dan “ampusini” perlu dibalas dengan hal yang serupa agar dia merasai keperitan yang ditanggung oleh mereka yang dizaliminya.

“What you gave you get back” – apa yang anda beri, anda akan perolehi semula. Itu hukum alam, hukum universal, hukum karma. Apabila anda melakukan kezaliman ke atas orang lain, anda akan menerima hal yang serupa – lambat launnya.

http://greenboc.blogspot.com

About these ads

Respon

  1. buanglah sapa pun..umno tetap umno jugak…dulu kini selamanya tetap tak berubah….tahniah org tua gila talak sebab anda gila talak…anda saja yang betul…anda tak rasuah..tapi rakyat tau anda lagi teruk…

  2. kalu nk bunag nazri buang lah umno skali…xpun najib letak jawatan .Bg PR perntah malaysiaku ini

  3. tlg vote peraduan milo fuze utk sy.. sy memerlukan pertolongan sahabat semua.. ada insentif utk voters.. blh vote kt cni.. mudah je.. hanya daftar yg memerlukan sedikit maklumat.. tlg ye sahabat2.. blh vote kt link ni.. http://www.milo.com.my/fuze/VIEWENTRY.htm?galID=3582

  4. Sama juga…Nazri ada ke tidak ke, UMNO cam tu gak lah….cakap degar-degar nak berubah…apa ke benda yg berubah pun tak tahu…
    Tp elok juga sepak mamat Nazri ni…mulu dia celupar sangat…macam lah teror sgt…UMNO takkan berubah kemana-mana pun…sebab basic dia mmg dah lagu tu…UMNO IS A = UMNO+DUIT+PANGKAT+JAWATAN+POMPUAN+TENDER+RASUAH+CANTAS+SOMBONG+BONGKAK+EGO+….Pendek kata SEMUA ADAAAAAA….

  5. Sejak akhir akhir ini nazri menyepi tanpa cerita hentam menghentan…rupanya dia dah tahu kedudukan nya…satu ketika dulu ramai tak puas hati dgnnya kerna membantai Dr M…untuk mempertahankan Paklah…kini dan selamanya rasanya berkuburlah ia…cukuplah wang ringgit yang dikecapi…bahasa kata dguna memedih dan memilu siapa yang kena…hakikatnya dunia nie berpusing…barlah najib berada diatas buat seketika sebelum PRU!3…ramai menjangkakan UMNO tumbang PRU13…

    Salam globalmalau

  6. haaa skang ko rase la org siam…

  7. Warna apa pun yang mereka warnakan,selagi mereka masih engkar pada pertunjuk Allah(agar menjauhi rasuah,salah guna kuasa,penyelewanga dan memerintah mengikut lunas islam),maka selama itu lah mereka tidak akan mendapat tempat dihati rakyat.

  8. mana boleh buang nazri.dia seorarang gentleman.bila diajak berdebat dgn PAS masa tu dgn Salehudin Ayub dia mau.dgn siapa pun dia sanggup.payah nak cari orand macam dia.org lain beri banyak alasan.dan dia ada hujah bila mempertahankan sesuatu.tak terima lain ceritalah.

  9. sama aje Najib, Dollah, Mahathir, Husin, Ab. Razak, Tengku Abdul Rahman.

  10. aik baru sekarang ada rasa nak buang .
    kalau aku kat atas, lama dah aku buang si malaun ni..

  11. buang jer semua dlm tong sampah masyarakat.senang hati rakyat hidup dlm negara ni.pasal tu la umno tidak diterima di swk.tiada umno.sbb parti yg suka menghancurkan sesama mereka.

  12. AMMAAA..BERIKUT KITAB SUCI UMNO 1
    ———————————

    KITAB SUCI 50 DALIL
    ANWAR TAK LAYAK JADI PM
    [Kitab Pencacai Umno 1]
    Oleh : Khalid Japri [1998]

    1 main bontot
    2 main bini orang
    3 anak haram
    4 durjana & curang
    5 suka bergaduh
    6 bertopeng agama.

    BAGUS AKHLAK PENCACAI UMNO
    - Naspazi

    APPAAA…BERIKUT KITAB SUCI UMNO 2
    ———————————-

    PENGIKTIRAFAN KEPADA ANWAR
    Oleh : do re mi on [2009]
    [Kitab Pencacai Umno 2]

    1.pernah dituduh meliwat
    2.pernah masuk penjara
    3.tubuhkan parti baru
    4.pernah mencadangkan pinjaman IMF utk suntik ekonomi malaysia …buduh tul
    5.menjadi barua AS
    6.Menentang che det ,sedangkan dier di bawa oleh che det dulu…tak kenang budi

    BAGUS MORAL PENCACAI UMNO
    - Naspazi

    http://naspazi.multiply.com/journal/item/393

    ammaaa..appaaa..kah kah kah..auuuw!

    UMNO SARJANA AGUNG DALAM BERBOHONG
    - Naspazi

  13. Nazri Aziz memang patut dibuang jauh-jauh dari dulu lagi. Bercakap macam orang tak de pendirian bohong sana bohong sini, pengampu dan penjilat. Eloklah disingkirkan, biar dia rasa, menteri tak de maruah.

  14. MANA BOLEH ADA DUA PLAYBOY DALAM SATU KAPAL…. TERUTAMANYA BILA NAKHODANYA NANTI ADALAH PLAYBOY BESAR….. TENTU DIA AKAN BUANG SEORANG LAGI. MALAHAN ANAK MEREKA PUN NAMPAK MACAM PLAYBOY BESAR…. MESTI CANTAS BEBB…

  15. [...] Nazri Aziz Bakal Digugurkan Dari Kabinet Najib . Nazri Aziz Bakal Digugurkan Dari Kabinet Dengan Dato Seri Najib Tun Razak naik sebagai Perdana Menteri pada 4 April [...] [...]

  16. Nazri hilang pun, dah ada pengganti, sorang lagi pengampu yang sama tolol dengan dia. dengar kata bakal dilantik menteri, Tajuddin Abdul Rahman…

  17. Salam. Pas sekarang bergantung kepada undi cina dan india, orang Melayu makin mendekati UMNO, Sekarang Jenamakan Satu UMNO. Umno kuat, Islam Kuat. Tapi Jika Pas Kuat nyata Bukan melayu dapat Macam-macam.

    Analisa PRK Bukit Gantang.

    1. Undi Melayu, UMNO meningkat 1500 undi
    2. Undi Bukan Melayu Umno menurun 15%

    3. Undi Melayu untuk Pas makin Menurun 1500.
    InsyaAllah UMNO akan dapat kembali keyakinan orang MELAYU.
    Subur Islam, Kuat Melayu , Daulat Tuanku, Pasti menjadi kenyataan.

    Ikhlas
    Haji Nik Azizi Bin Haji Nik Mamat,
    Putrajaya, Malaysia.
    Tel:017-973****
    e-Mail- hnahnm@yahoo.com.my.
    Ini adalah kenyataan, apa saja kata-kata nyata tidak boleh menidakkan kenyataan.

  18. Selamat Bertempur dengan ProPas( Nik Azizi Nik Mamat. Penyokong Kuat YAB .Dato Seri Mohd Najib Tun Razak.

    SALAM Perkenalan.

  19. babi nasri matilah lu….sia-sia ja kerajaan menyara kamu…


Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 61 other followers

%d bloggers like this: