Posted by: pinkturtle2 | Mac 26, 2009

keputusan penuh pemilihan umno…

keputusan penuh pemilihan umno…

Berikut senarai lengkap pemegang jawatan utama tiga pergerakan Umno bersama jumlah undi yang diperolehi masing-masing seperti diumumkan malam ini.

WANITA

Pengerusi tetap
Tan Sri Napsiah Omar (tanpa bertanding)

Timbalan pengerusi tetap
Datuk Sharifah Aminahbi Syed Mohd (306 undi)

Ketua
Datuk Seri Shahrizat Abdil Jalil (507 undi)

Naib ketua
Datuk Kamilia Ibrahim (tanpa bertanding)

Ahli jawatankuasa

1. Hasnah Salam (520 undi)
2. Datuk Maznah Abdul Hamid (509 undi)
3. Datuk Rosni Zahari (480 undi)
4. Datuk Armani Mahiruddin (463 undi)
5. Datin Paduka Norhayati Onn (463 undi)
6. Datuk Norhayati Omar (432 undi)
7. Datuk Rusnah Kassim (430 undi)
8. Marlia Abd Latiff (416 undi)
9. Noriah Mahat (412 undi)
10. Ros Suryati Alang (405 undi)

11. Jamelah A Bakar (400 undi)
12. Suraya Yaacob (388 undi)
13. Azihani Ali (385 undi)
14. Norliza Abdul Rahim (377 undi)
15. Sharifah Azizah Syed Zain (375 undi)
16. Datuk Maznah Mazlan (374 undi)
17. Datuk Azizah Mohd Dun (371 undi)
18. Datin Paduka Seripah Noli Syed Hussin (367 undi)
19. Norliza Hj Ahmad (347 undi)
20. Wan Hazani Wan Mohd Nor (344 undi)

PEMUDA

Pengerusi tetap
Datuk Abdul Fattah Abdullah (460 undi)

Timbalan pengerusi tetap
Muhammad Yadzan Mohammad (202 undi)

Ketua
Khairy Jamaluddin Abu Bakar (304 undi)

Naib ketua
Datuk Razali Ibrahim (417 undi)

Ahli jawatankuasa
1. Mohamed Suffian Awang (653 undi)
2. Shafiqurrahman Haji Shamsuddin
3. Sohaimi Shahadan (541 undi)
4. Mohamad Nazim A Samad (534 undi)
5. Mohd Afandi Yusoff (503 undi)
6. Jamawi Jaafar (471 undi)
7. Wan Amizan Wan Abdul Razak (471 undi)
8. Tengku Azman Tengku Zainol Abidin (455 undi)
9. Ahmad Darus (446 undi)
10. Ahmad Zaki Zahid (446 undi)

11. Ali Mazat Salleh (437 undi)
12. Megat Zulkarnain (436 undi)
13. Zuber Zabidi
14. Nazir Hussin Akhtar Hussin (419 undi)
15. Lokman Noor Adam (406 undi)
16. Syahrin Md Jamaluddin (404 undi)
17. Tun Faisal Ismail Aziz (402 undi)
18. Muhammad Khairun Aseh (389 undi)
19. Mohd Hisamudin Yahaya (388 undi)
20. Mohamad Iruan Zulkefli (387 undi)

PUTERI

Pengerusi tetap
Azlieza Azizan (445 undi)

Timbalan pengerusi tetap
Hasspalela Mohammed Hassan (499 undi)

Ketua
Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin (245 undi)

Naib ketua
Shahanim Mohamad Yusoff (353 undi)

Ahli jawatankuasa
1. Mas Ermieyati Samsudin (604 undi)
2. Hasrunizah Hassan (514 undi)
3. Azlinda Zubir (510 undi)
4. Zahida Zarik Khan (501 undi)
5. Asmaiza Aahmad (498 undi)
6. Norhasmizah Mat Tahir (482 undi)
7. Fahariyah Md Nordin (474 undi)
8. Wan Salwati Abdullah (465 undi)
9. Dg Maimunah Sidek (453 undi)
10. Isfarina Mohd Ali (444 undi)

11. Wan Zawiyah Wan Halim (433 undi)
12. Norsabrina Mohd Noor (426 undi)
13. Nor Azita Abdul Rahman (414 undi)
14. Fatimah @ Nik Fatimah Nik Salleh (400 undi)
15. Seriwani Sabtu (395 undi)
16. Jamilah Hanim Othman (388 undi)
17. Idamoerni Zakaria (384 undi)
18. Anita Murad (379 undi)
19. Zauyah Zainuddin (377 undi)
20. Rina Mohd Harun (375 undi)

………………………………………………………………………………………………………………..

Akhil Karim…

Dalam banyak-banyak nama tu,ana nak ucap jutaan terima kasih pada sorang je…. walaupun beliau tewas di Parlimen Rantau Panjang dalam pilihanraya umum lalu tapi dengan kesungguhan dan keberanian yang ada padanya,menjadikannya antara muka baru yang menjadi pilihan perwakilan untuk diketengahkan dalam barisan kepimpinan Pemuda versi akan datang.

kebetulan Khairy didalam ucapan kemenangannya mahukan pemuda-pemuda berani supaya berada disampingnya dan berjuang bersamanya.Ustaz Mohd Afandi Yusoff orang yang selayaknya berada di belakang Khairy dan tidak mustahil satu hari nanti beliau akan menggantikan Khairy di tempat yang sama…

Walaupun heboh ahli Umno di rantau panjang mempersoalkan kenaikannya secara mendadakĀ  sehingga tidak dapat dikejar lagi oleh senior-senior Umno di rantau panjang tetapi itu memadai kerana ia adalah hasil usaha gigih ustaz afandi sendiri…

Sebagai seorang sahabat baik yang pernah tinggal serumah,satu coaster ke kuliah,sekelas,semeja di mat’am abdali, bersama keĀ  kota salahuddih al ayubi kota karak dan laut mati dan min bab bil aula…yang sama-sama seperjuangan semasa menuntut ilmu di lapangan universiti bijanbi Janah askari… ana ada sedikit pesanan di sini

Pasanan beberapa orang guru kita seperti Dr. fawaz, Ziad, Hamid Majali,Amin Butus dan beberapa orang lagi yang lain semasa kita menuntut ilmu dengan mereka dahulu… ianya sangat-sangat penting dan berguna kepada kita disini terutamanya di lapangan anta pada hari ini…

Nelayan terlajak perahu boleh di undur balik dengan kompas yang ada ditangannya.Terlajak Bas pun kadang-kadang driver akan undur balik sekiranya penumpang-penumpang memberitahunya… Kalau dah terlajak jauh dia ada dua kemungkinan bagi nelayan,, sama ada karam di tengah laut disebabkan kehabisan minyak ataupun tenggelam bersama tangkapannya yang banyak kerana kompas dah hilang…Begitulah juga dengan Driver Bas… silap-silap diteranjang keluar oleh penumpang-penumpang yang tidak mahu mengikutnya…

Apapun ana ucapkan jutaan terima kasih di atas kejayaan anta semalam dan ana akan sentiasa doakan anta akan terus berjaya dan yang paling penting ianya akan mendapat keredhaan Allah…

About these ads

Respon

  1. letak la mana ustaz pun dlm tong taik umno tu, tkkn kemana punya…ramai dh buktikan, anwar, nakhaei, najmudin…semua org2 agama akan hanyut kalau bersandarkan semangat kebangsaan, bukan kerana Islam…

  2. yg aku hairan hampa yang taw agama pun x bleh pikir parti tu rasuah ke x..pelik2…ni sorang lagi yg bergelar ustaz…firdaus namanya….tu pun bertanding kalah dalam pilihan raya duk dalam umno lagi…islam pe benda la hampa ni….yg hak dan batil pun hampa x kenal..ini bermaksud yg ustaz2 dalam umno masih menyokong rasuah…kalau x sokong korang kluar lah sblum terlambat…patutlah selalu ada dalam forum perdana ehwal islam di rtm….inilah realiti malaysia masa kini…cuba paggil dato nik aziz ke dalam forum perdana….ni asyik2 yg dalam tv orang umno ja…patut pun aku x tgok…lebih baik aku dgar penceramah bebas dr politik…

  3. pesanan guru satu ingatan,itulah zikir yg paling jelas,peringatan ALLAH pada ahli kitab juga banyak d dlm ALQURAN,berjuang dari dalam bahayanya amat besar pun bukan contoh perjuangan nabi2.tak ada sunnah tak ada syafaat.

  4. Salam.

    Orang Islam di Malaysia telah mendapat jangkitan virus pemikiran arab, pakistan dan iran kot.

    Kerana. Mengaku Islam. Tapi keislaman sendiri pun tak serupa Islam.

    Asyik nak persoalkan keislaman orang.

    Tapi, dia yang mengaku Islam, tulis merapu, tulis meracau, tulis menghina, tulis mengutuk.

    Tak rasa malu ke?

  5. cuba ko baca tulisan ko untuk diri ko budak tadika

  6. IDUP AMNO! AGI IDUP AGI NGELABAN..

  7. AMNO, tiada bezanya dulu, kini dan selamanya.. tiada bezanya mahadey, pok loh hadhari, nagyb tontuya dan keri jala-ludin.. merekalah… komer tau tau lah sendiri..

  8. Nak respon pasal oppenent leader, kau ingat pas tu islam sangat ke? ada kalanya jual prinsip perjuangan demi politik, islam jenis apa kalau dah jual maruah sanggup bersama parti tentang islam seperti DAP. Kaulah hipokrit sempit tak tau menilai. kononnya pas itu islam dan islam itu pas.

  9. Tahniah kepada YAB DSN & TSMY serta barisan kepimpinan baru yang terpilih dalam Persidangan Agong Umno yang lalu. Semuga kita mewarnai dunia politik secara tulus ikhlas dgn penuh keinsafan dan berpijak dibumi nyata. percayalah kita tetap untuh dan penuh kekuatan. Allah masih sayangkan perjuangan kita demi bangsa, agama & tanahair yang tercinta. Bagi saya UMNO saja lah wadah utk perjuangan orang melayu dan bangsa lain yg mengiktirafkannya. Binasakan parti yang cuba menganggu gugut keharmonian barisan yang telah dipersetujui oleh pemimpin2 terdahulu. – Hidup UMNO hidup BARISAN NASIONAL.

  10. aku rasa tak yah cakap UMNO, semua parti korup….

    kita yang kat bawah ni apa la tau,, yang tau tak puas hati.. yang anuar tgh porak poranda kan malaysia lagi mau sokong… (lagi teruk bila melayu sama melayu gaduh…)

    bodoh la..itu pon tak sedar2…

  11. KOMENTAR YANG BODOH UNTUK TATAPAN ORANG YANG BODOH GAMAKNYA.. KAH KAH KAH.. KOREK3 KATA 6 JAHANAM.. AUUUW!


Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 61 other followers

%d bloggers like this: