Posted by: pinkturtle2 | Mei 10, 2009

Nasihat PM: Semua pihak perlu mematuhi undang-undang..

Cantuik Nasihat PM kita .. Kalaulah Zamry dan kuncu2nya di Perak ikut Nasihat ini, selamatlah perak semua..?

Cantik sungguh Nasihat PM kita .. Kalaulah Zamry dan kuncu2nya di Perak ikut Nasihat ini, sudah tentu krisis di Perak sudah tamat kerana punca sebenar Krisis di Perak ialah UMNO BN Melanggar Undang-Undang .... Undang-undang Perak Ada,Tapi BN tak Mahu Patuh Dan Ikut...

Kalau menghormati peraturan dan undang-undang negara, tak akan jadi kemelut – PM

Najib menegaskan, kemelut politik di Perak boleh dielakkan sekiranya semua pihak mematuhi undangundang dan saling hormat menghormati antara satu sama lain.

“Maknanya kerjasama dalam konteks urusan pentadbiran negara, kalau kita menghormati undang-undang, semua pihak juga perlu mematuhi undang-undang, sebenarnya kalau kita semua ikut peraturan, tak ada kemelut, kalau menghormati peraturan dan undang-undang negara, tak akan jadi kemelut, bila masing-masing menegakkan benang basah, jadilah masalah,” katanya.

Najib berkata, kerajaan Barisan Nasional sentiasa bersikap terbuka dan mahu memberikan khidmat terbaik kepada rakyat.

“Kita tidak mahu keadaaan ini (di Perak) berterusan, kita hendak berkhidmat kepada rakyat, untuk semua kaum di Perak dan seluruh negara,” kata Najib.

Mengulas mengenai Majlis Tertinggi Parti Progresif Rakyat (PPP) yang meluluskan usul memecat Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk T. Murugiah kerana didakwa terbabit politik wang, Najib berkata, beliau perlu meneliti terlebih dahulu perkara berkenaan.

“Saya tak tahu apa-apa (berhubung perkara itu) melainkan menerusi akhbar,” kata Najib.

Ditanya kedudukan Murugiah dalam kabinet, Najib berkata: “Saya kena fikir dulu”.


http://www.bernama.com

…………………………………………………………………………………………………………….

Ini jawapan untuk Najib…..

Cara penyelesaian krisis di Perak ialah Bubarkan DUN…
Kalau tak mahu bubarkan DUN tak payahlah cakap pasal mematuhi undang-undanglah… Kerana punca Terbesar Krisis Di Perak ialah UMNO BN melanggar Undang-undang

About these ads

Respon

  1. ayat-ayat power diatur dengan bibiaqnya yang bak delima merkah, Pak Monggol berharap agar tangannya yang busuk, orang tak nampak..
    bahlol sungguh PM(Pak Monggol) ‘satu’ nii..
    dengan ‘delima merkah’ itulah berpuluh tahun melayu dikaldaikan melayu..

  2. aku jadi pelik bin hairan la,,,ngapa taraf pee emm,tim pee emm,menteri-menteri hanya dapat tahu berita berita penting hanya melalui akhbar je?
    mangkok mangkok pembodek penjilat tak kasi tau ke?
    atau sememang nya tak pernah buat taklimat pagi2 ,sepatut nya dari sekecil kecil perkara sahinggalah sebesar2nya,pee emm, tim pee emm .mentri2 pasolla patut tahu,yang mereka perintah ni negara bukan lembu kambing di kandang.
    cuma nak amik tau masa2 nk pilihan raya je masaalah rakyat,,lepas tu hilang,sial betul la.

  3. sebab kebanyakkan MELAYU BANGGANG tulah pasal UMNO/UBN boleh cucuk hidung rakyat yang berbangsa MELAYU bawahan,,,,,

  4. kah kah kah….. kah kah kah….
    ini lah pemimpin agung pujaan hati ati panasss dan balaci2 armNO Be End yg lain…

    kah kah kah…… ngoookkkk punya najis nih….ingat rakyat bodoh mcm dia…..

    kah kah kah….. bik mama apa kabar? tak ziarah kubur altantuya ke?

    kah kahkah…..

    kat mongolia ada jual handbag LV latest edition….kahkahkah…taknak pegi?

  5. tindakan yang tidak mengikut undang2…manguntungkan PAKATAN RAKYAT…..saat kehancuran UBN semakin ketara…semakin hari undang2 yang dicipta UBN tidak digunapakai malah dilacurkan semahu-mahunya…seluruh dunia memerhati dan melihat betapa jeleknya politik Malaysia sejak Najib mengambil alih tampuk pemerintahan…Berubahlah dengan ikhlas jangan jadi munafik…

  6. malaun ni sebenornye udah risau
    kemelut peghak takkan berakhir dalam waktu
    yang pantas
    ko tu amik peghak dengan tergesa2… cara pulaktu……… berbau taik. parti jamban katakan
    takkan nak bau doghoyan. kalaupun bau doghoyan, doghoyan yang sudah jadi taik.

    looni sebuklah nak cari pewangi jamban yang hebat2 supaya dapat menghilangkan bau taik.
    nak suruh orang lupa kat bau taik tu ko bebas tahanan isa

    ko bebas ka tak bebas ka…. taik tetap bau ooooo.

    he he he

  7. Apa cerita Najib ni, tiba2 jer ckp cam tu..buang tabiat ke???? nak buat cam, ner Pak Jib nasi yg dah jd bubur tu dah basi….rakyat akan kenang anda sbg PM yg bertgjwb di atas semua yg berlaku….

    kenapa dulu anda tdk fikir panjang nak rampas Perak….Zaman skrg bukan zaman 70-an, 80-an Pak Jib oi…..siapa susah skrg ?????

    Imej UMNO/BN amat buruk skrg….UMNO/BN buat lah apa saja, imej anda tetap semakin busuk kerana isu Perak dan sebagainya….keadaan dah jd abu skrg….terima saja akibatnya nti…nak berpatah balik, dah tak boleh….nak menyesal pun tak guna dah, semuanya kerana UMNO yg tak habis-habis dgn sifat dan sikap TAMAK HALOBANYA……

  8. Nak tanya plak puak UMNO, PM Najib dan BN ni…?

    Korang semua ni tak plan ker nak rampas kuasa plak kat P.Pinang, kedah, Selangor dan kelantan ker????? dulu dengar-dengar akan ada negeri yg akan menerima nasib cam di perak….tak minat ke atau takuuuut…..bila lg projek ko ni nak mula….tak sabar nak tengok plak….nampaknya UMNO skrg ni kendur jer….apa hal bro???????

  9. HIAQQQQQ TUIIIIIIIIIIII !!!!!!!!!!!!!! ………. NASIHAT MACAM BANGKAI .

  10. hmmmmmm
    cmner lak seorang PM 1Malaysian boleh tak tau apa yang berlaku ketas menteri dia yang dipecat oleh Parti Komponen dia? Pelik, pelik…..

    Macam ni layak ker jadi PM?…….. nanti negara ni kena serang pon dia akan bagi jawapan yang sama.. “Saya tak tahu apa-apa (berhubung perkara itu) melainkan menerusi akhbar,”…. kah kah kah kah…..

    Mematuhi undang-undang?….. dia kena tanya la kat MB (????) Zambry tu…. dia mematuhi undang undang ker? Pengambil alihan kuasa Kerajaan Negeri Perak tu mengikut undang undang ker? mengikut Perlembagaan Negeri ker? Bengap punya pemerintah….. kalau macam ni la seorang PM memberi nasihat dan pandangan…. lingkup la Malaysia ni nanti….

    Cuba PM tanya, polis tu buat kerja ikut undang undang ker? Jangan sedap mulut kata orang buat undang undang rimba…… pemerintah yang buat undang undang rimba…… dah tk ikut peraturan langsung…. sendiri langggar lepas tu suruh orang ikut peraturn dan undang… apa ni????? peeeeeeerraaaaaaah……….

    Cukup la…. jangan lah nak menipu orang Melayu lagi….. cukup la tu….. orang Perak bukan bodoh…. Melayu sekarang bukan bodoh…..

  11. Najib@biJan….bukan PM mesia…dia bercakap mewakili presiden UMNO aje….

  12. ni lah rupa piii mampus (pm)…….cakap tak serupa bikin……….ada undang2 hangpa sendiri yang langgar……x payah lah nak bagi nasihat……….rakyat dah tauuuuu

  13. ketam ajar anaknye jalan straight….itulah najib altantuya.

  14. Fakta political hijack UMNO di Sabah 1994:

    PBS = 25
    UMNO 23

    UMNO rompak 3 ADUN PBS:

    1. Lajim Ukin
    2. Rubin Balang
    3. Zaini Isa

    Menjadi:

    PBS = 22
    UMNO = 26

    Akhirnya Kerajaan pilihan rakyat Sabah tumbang (takut melawan).

    Fakta political hijack UMNO di Perak UMNO 2009:

    PR = 31
    UBN = 28

    UMNO culikk 3 ADUN PR:

    1. Jamaluddin Mohd Radzi
    2. Osman Jailu
    3. Hee Yit Fong

    Menjadi :

    PR = 28
    UBN = 28
    BEBAS = 3 Sokong UBN Kunun.

    Akhirnya Kerajaan pilihan rakyat Perak tumbang (berani melawan).

    Najib dan Zahid salah besar membuat sangkaan, mereka fikir rakyat Perak sama dengan rakyat Sabah, yang hanya berpeluk tubuh melihat kedurjanaan melayu UMNO merompak Kerajaan Sabah tanpa melawan.

    Rupa-rupanya warga Perak berani bangun untuk melawan dengan mengatakan yang benang basah UMNO tidak tegak melainkan dengan penipuan dan pembohongan di siang hari.

    Tahniah atas keberanian warga Perak merempuh tembok kezaliman melayu UMNO!!

    SAMA MAKAN NASI HATI LAIN-LAIN
    - Naspazi

  15. setelah rancangan mendaruratkan Perak tidak berjaya, Najiss, PM 1M’sia cuba tunjuk yang dirinya tidak terlibat dengan peristiwa memalukan itu.. ini kerja orang lain.. kerja orang yang tak mematuhi undang2..
    malangnya, tak ada siapa yang percaya dengan mamat monggol nii..
    hanya jenis mangkuk dan mangkaq saja kalau ada pun..

  16. Sudahlah najib !

    Tak kan Kelantan pun nak panggil pembangkang juga.

    Di Kelantan UMNO/BN memerintahkah ?

    Rakyat Kelantan hidup ok je.

    Janganlah double standard.

    Pembangkang mana yang tak ikut undang-undang ?

    Udah le tu !

    UMNO/BN udah membodohkan orang melayu selama 52 tahun.
    Tak cukup lagi ke nak membodoh-bodohkan orang melayu ?

  17. Najib PM Mangolia … Bukan PM Malaysia..
    1Malaysia Hebakkk… :P

  18. Malaysia Boleh…..
    1 Malaysia Boleh …..
    Hanya rakyat Malaysia yang bodoh dan bangang macam Melayu TUlen UMNO sahaja yang masih percaya bahawa Pemimpin bertindak mengikut lunas undang-undang.
    Ahli UMNO pengecut, dayus, bingung, tolol, …. kerana memilih pemimpin yang tidak mahu bertindak di atas lunas undang-undang.
    Apa yang AKU cakap ni ….
    Sia-sia saja nasihat AKU kat puak UMNO kerana sifat azalinya TAHI TAK AKAN JADI MINYAK WANGI. Biarlah Labu, ….. nasib badan.

  19. terima kasut kepada JIBTOYA..kerna kata-kata katak yang sungguh menusuk lubang buntut lu sendili! piiiiiraaaaaaaaaahhhhhhhh JIBTOYA..ko nie mabuk tak dapet penangan BIG MOMMA ko?

    Piiiiraaaaaaaaaaahhhhhhhh mabuk sorang-sorang..kata-kata katak ko tu bleh ko bagi faham orang mabuk seperti MENTERI BESAR KERALA KO tu..supaya dia sedar cikit aje..iaitu suruh dia memerintah kek KERALA lah..bukan kek PERAK dah! Dol Samdol JIBTOYA!

  20. Tahi kucing… Cakjap untuk rosmah bolehlah

  21. I am the most unlucky human in earth because i’ve got a STUPIDIEST PM (najis ) in this entire world. Please stop talking and strolling around. Just stay quietly at your home.

  22. dia tau aih … tapi buat-buat tak tau… aik berita mcm tu punya penting tak kan dia tak tau..
    biasala ayat skima … macam jawab periksa la …

  23. betui ka dengar cerita monggolia negara pertama menjemput pm baru supaya buat lawatan kerja ke sana?

    • “..of coz dah bayar [wang darah] Altantuya US500,000.00 pada Shariibuu gamaknya..” – Naspazi

  24. rayat sabah bukan bepaluk tubuh tpi kita tingoh pilihan raya ke13 umno sabah akan tumbang ini kali lah`……….

  25. kanapa gaji pengawl kesalamatan zon 4 cawangan keningau telampau lambat


Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 61 other followers

%d bloggers like this: