Posted by: pinkturtle2 | Mei 29, 2009

Inilah Wajah Sebenar Cif Inspektor Azilah Hadri

Inilah wajah sebenar Cif Inspektor Azilah Hadri yang menutup wajahnya gaya ala ninja sepanjang tempoh 159 hari perbicaraan kes pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Inilah wajah sebenar Cif Inspektor Azilah Hadri yang menutup wajahnya gaya ala ninja sepanjang tempoh 159 hari perbicaraan kes pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Wajah Sebenar Cif Inspektor Azilah Hadri

Inilah wajah sebenar Cif Inspektor Azilah Hadri yang menutup wajahnya gaya ala ninja sepanjang tempoh 159 hari perbicaraan kes pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Gambar yang disairkan dalam sebuah akhbar tempatan bertarikh 28 Mei 2009 menunjukkan muka beliau dari bahagian tepi kiri.

Azilah, 33. bersama rakannya, Koperal Sirul Azhar Umar, 37, di hukum gantung sampai mati oleh Mahkamah Tinggi Shah Alam 9 April lalu apabila didapati bersalah terhadap tuduhan membunuh Altantuya.

Sebelum ini kedua-dua tertuduh dibicarakan bersama-sama Pengarah Eksekutif Pusat Penyelidikan Strategik Malaysia (MSRC), Abdul Razak Abdullah Baginda, 48, yang dituduh bersubahat membunuh Altantuya.

Bagaimanapun pada 31 Oktober tahun lepas, penganalisis politik dan penasihat kanan Perdana Menteri Najib Razak itu dilepas dan dibebaskan tanpa perlu membela diri setelah pihak pendakwaan gagal membuktikan elemen penting dalam pertuduhan bersubahat.

Azilah dan Sirul Azhar telahpun memfailkan notis rayuan beberapa hari setelah keputusan Mahkamah Tinggi.

Perbicaraan mereka mencatat beberapa rekod termasuk tempoh perbicaraan paling panjang membabitkan sejumlah 84 saksi.

Azilah direman di Penjara Sungai Buloh selama 891 hari manakala Sirul Azhar selama 895 hari.

http://www.tvantara.com

About these ads

Respon

  1. Hakim mahkamah rayuan dari group correct.. correct… correct.. pasti boleh lepas punya.

  2. More pictures on related people in this case here
    http://nmjnh.wordpress.com/2009/04/11/siapakah-pembunuh-altantuya-yang-sebenarnya/

  3. Bernama samaran DSAI dan Ati Panass…!!!! apa lagi komen fitnah kamu terhadapa perkara ini,,,, ini angkara dan kerja UMNO-BN… kenapa kamu dian?????

  4. Kita ingin bertanya secara jujur dan penuh tanggung jawab,apakah kepentingan kedua dua tertuduh yang telah dijatuhkan hukuman gantung sampai mati ini pada mangsa,dan sudah semestinya kedua mereka tiada kena mengena sedikit pun atas jenayah yang telah mereka lakukan dari segi peribadi.Yang pasti dan jelas, ada dalang bagi semua kes pembunuhan nya.Jika ia tidak melibatkan orang yang penting dalam politik,sudah tentu dalang ini sudah lama terseret kemuka pengadilan.Tetapi ini lah makna keadilan yang ada di negara Malaysia ini.Bila mana yang melakukan jenayah itu adalah orang politik yang ternama(masih disanjungan),maka tuduhan itu bolih didolak dalikan.

  5. makhamah akhirat lebih adil kan najid

  6. Bukan saja penghakiman yang dipertikai.Para penyiasat kes juga perlu dipertanggong jawab juga.Penemuan yang tidak menyebelahi dalang biasanya akan ditokok tambah juga sebaliknya.Mereka tahu mereka akan di “backing”.Apa jua keadaan,mereka adalah manusia yang memerlukan sesuatu imbuhan.Untuk menilai seseorang itu baik/adil/komited kita perlu lihat cara mereka naik kejawatan yang dipegangnya,kalau tak betu/kurang baik caranya,hasilnya kerjanya juga tidak baik.MEREKA BEKERJA UNTUK NAIK PANGKAT BUKAN NAIK PANGKAT KERANA KERJANYA.

  7. PERBEZAAN SAMBUTAN ANTARA NIZAR DAN ZAMBRI

    DAN LIHATLAH SENDIRI SIAPA YANG HARAM

    Saya tertarik dengan berita dr zambry sebagai MB Perak datang melawat ke Batu Gajah, secara kebetulan beliau ketempat Arena Square diamana tempat yg sama didatangi oleh nizar selepas kemenagan PR di perak semasa PRU 12, tuan-tuan lihatlah keadaan sebenar dalam sewaktu nizar datang begitu banyak ruang yang kosong semasa nizar sedang memulakan ucapan, teman masih ingat lagi masa tu majlis juga dihadiri oleh sivakumar, dato D.O dan adun pakatan rakyat,bermakna banyak kerusi dari orangnya

    Yang menjengkelkan, sepanjang ucapannya BN dibidas teruk seolah malapetaka buat perak dengan rasuah, kroni dan kelemahan pentabiran kerajaan, selepas tu dia terus kebeberapa tempat lain dengan diiringi unit peronda polis, pehhh dalam blog alhusyenn pembohong ini mejelaskan kononya nizar ke 7 temapat berasingan tanpa escort polis dan mendapat sambutan puluhan ribu rakyat Teman tak kesah sangat kerana paham benor perangai dema, tengoklah sendiri gambo diatas yg teman sendiri tangkap, banyak benorlah yg hadir samapai pekerja MDKB merungut ‘apalah ini orang kerusi mau banyak, orang takda, teruklah ini macam mau angkat turun ini kerusi.

    MB Perak, dr zambry datang kelmarin dengan exco-exconya sekali termasuk YB zainol, YB Dato’Hamidah, YB Dato’ dr Mah, Dato’ ramly Zahari, Dato’ Saarani dan hampir semua exco turut hadir termasuk SU kerajaan negeri serta dato’ D.O Razali

    Selepas ucapan Dr zambry tak habis disitu sahaja, beliau tunggu dan menerima semua soalan dan permasaalahan rakyat, exco-exco pun masih di pentas secara terus akan di beri jawab kepada puluhan soalan yg dikemukakan oleh rakyat yg berbilang bangsa tanpa bertanya adakah mereka ini menyokong atau tidak dengan BN, berbeza sekali denga apa yg nizar telah lakukan, mengutuk, menghina dan cukup riak berucap seolah perak telah ditawan dan tanpa dia sedari serta lupa PAS yang cuma ada 6 kerusi dari 59 yg sedia ada!

    Dr Zambry menjadi sasaran selepas menjawab terus semua soalan yg diterima, bukan hentam sebaliknya bila turun ke pentas di diterpa rakyat yg hadir berpelukan dan bersalaman berbagai kaum termasuk salah seorang yg semua mengenali Sdr Tajul Aripin yg baru kehilangan isteri dan anak akibat kes samun tempohari. bersabarlah dengan takdir dan dugaan Allah SWT. saya juga simpati, terima, mungkin ada hikmahnya, jgn seperti nizar yg tak boleh terima takdir bila dia hilang kuasa!

    Dr Zambry memang patut dipuji berbeza dengan PAS yg tak habis-habis mengutuk dan menghina beliau dgn bermacam-macam andaian, ‘Memang buta hati betui dema’ kata salah seorang pengunjung yg teman terdengor. sepekara lagi saya dapati setiap majlis Dr zambry jika ada jamuan beliaulah orang yg terakhir akan duduk tak kira dengan siapa dan menyuruh dan mengajak semua orang makan dan melayan hadirin, tak percaya perhatikan, sememangnya saya sudah mula mengesan kelebihan dan beberapa keistimewaan icon rakyat beliau teman nampak mempunyai beberapa lagi keistimewaan berjiwa dan berhati rakyat! semakin lama semakin kita boleh lihat keperihatinannya kepada rakyat!

    kita tunggu dengarnya beliau nak kesetiap masjid di perak sebulan sekali tentunya berjemaah sholat magrib,isyak dan subuh. dengarnya akan bermalam dimasjid bersama orang kampung untuk mendegar permasaalahanya dikampung tersebut, insyaalah! TAKBIR

    Lihat terperinci di sini

    http://sekupangduas.blogspot.com/2009/05/pendedahan-lawatan-nizar-dan-dr-zambry.html

    • IBLIS DSAI JAMBANTAIK…….

      hang tak layak citer, merintih pasai islam.
      otak IBLIS DSAI JAMBANTAIK bertahap lubang puki mak hang tu
      tak dapat nak menikmati kemanisan islam sebab otak IBLIS DSAI bukan dapat
      menangkap kesucian islam itu sendiri.

      IBLIS DSAI JAMBANTAIK…….

      barangkali sudah 100 kali aku bilang kat iblis dsai yang jalan
      yang terbina oleh tangan jambantaik memang meniru jalan2
      yang dibina oleh orang kapiag. maknanya jalan itu bukan saja
      berliku2 tapi menyesatkan sapa2 yang mendokonginya termasuk
      IBLIS DSAI JAMBANTAIK.

      maknanya kalau jalan yang berliku2 dan menyesatkan itu, tentunya
      jalan menuju kehancuran. sebaik2 jalan jambantaik ini.adalah jalan
      kefasikan, dan sejahat jalan jamban ini adalah jalan kekafiran
      yang membawa pendokong2nya ke neraka. na’uzubillah.

      IBLIS DSAI JAMBANTAIK….

      kalu jalan itu sendiri adalah jalan jahanam, pilihlah pemandu2 atau
      ustaz atau ulama sekali pun menjadi pemandu ….tentu menuju jahanam.

      IBLIS DSAI JAMBANTAIK….

      cuba IBLIS JAMBANTAIK BERI TAHU AKU tang mana kuran dan hadis , kias dan ijma’ yang menjadi pegangan pas dulu hingga sekarang yang salah dan tidak menepati hukum. Yang IBLIS DSAI JAMBANTAIK dok heboh2 tu hanya cara
      pimpinan dan pengikut pas saja kadang2 tidak menepati kehendak islam.

      maknanya asas perjuangan atau jalan yang dipegang oleh pas sekurang2nya
      betul. tinggal lagi cara manusia dalam pas saja boleh diperbetul. kalau drebar
      tak betulpun kita boleh ganti ngan drebar lain.

      IBLIS DSAI JAMBANTAIK………

      kalu parti jamban punyai drebar yang baik dan tidak salah guna kuasa dan rasuahpun …kalau dia lalui jalan jambantaik tentunya menuju ke naraka.
      so….. kita serulah IBLIS DSAI JAMBANTAIK dan puak2 jamban yang lain mari berjuang bersama kita dan kita sama2 perbetulkan cara pimpinan dan pengikut pas kearah cara yang sepatutnya.

      IBLIDSAI JAMBANTAIK BUKANNYA NAK CARI KEBENARAN NAMPAKNYA…
      DATANG KE SINI SEBAGAI ANJING PROVOK. TAK PERNAH MENJAWAB SOALAN.
      PROVOK HUSAM TAKUT EZAM …BILA ORANG JAWAB…DIALIH TAJUK LAIN…. KAK MIN PUKILAH, NIZAR DAN DAP LAH.

      ORANG DOK MAKI IBLIS KA ANJING KA JAMBANTAIK KA BELAKI NGAN MAK KA….. TAK ADA APA2 BAGINYA. TADAK MARUAH

  8. Kalau dah dihukum mati, apa lagi beritaulah segala-galanya kalau benar ada pihak lain yang memberi arahan, sogokan dan sebagainya.

    Mana lebih penting, nyawa sendiri atau maruah orang lain?.

  9. wira waja pun jamban tayk jugak
    banyak tu pun tak buleh pikio….
    bengong

  10. Kalau kena pada poyok temaga camana? Mati lebih baik atau bagitau semua?.

    Sape bengong ni.

  11. dia dato zambry memang bagus tapi pengampu cam awak yang kasi rosak,sebab awak cam anjing lidah sentiasa terjelir,makan najis,kalau x ciumpun jadi,bertaubat dari jadi kaki bodek.


Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 61 other followers

%d bloggers like this: