Posted by: pinkturtle2 | Jun 4, 2009

Najib Nafi Mengenali Altantuya Apabila Diasak Media Antarabangsa

Menurut laporan Associated Press (AP) Najib hanya "ketawakan" sahaja apabila ditanya oleh media asing mengenai kemungkinan beliau dikaitkan dengan kes pembunuhan Altantuya tiga tahun lalu."Tidak ada bukti. Mereka tidak mengemukakan apa-apa bukti pun...Saya telah bersumpah dengan nama Allah bahawa saya tidak kena mengena dengan dia dan saya tidak boleh komen lebih daripada itu," kata Najib.

Menurut laporan Associated Press (AP) Najib hanya "ketawakan" sahaja apabila ditanya oleh media asing mengenai kemungkinan beliau dikaitkan dengan kes pembunuhan Altantuya tiga tahun lalu."Tidak ada bukti. Mereka tidak mengemukakan apa-apa bukti pun...Saya telah bersumpah dengan nama Allah bahawa saya tidak kena mengena dengan dia dan saya tidak boleh komen lebih daripada itu," kata Najib.

Najib Diasak Media Antarabangsa Mengenai Altantuya Di China

Perdana Menteri Najib Razak menafikan beliau mengenali wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu apabila diasak oleh media antarabangsa semasa lawatan rasmi beliau ke China yang bermula Selasa lalu.

Menurut laporan Associated Press (AP) Najib hanya “ketawakan” sahaja apabila ditanya oleh media asing mengenai kemungkinan beliau dikaitkan dengan kes pembunuhan Altantuya tiga tahun lalu.

Najib berkata kepada AP  “beliau tidak ada kena mengena” dengan Altantuya, bekas model dan penterjemah yang didakwa mempunyai hubungan asmara dengan penasihat politik Najib, Razak Baginda.

Menurut laporan itu hubungan rapat Najib dengan Razak menimbulkan kemungkinan beliau terkait dengan kes pembunuhan tersebut.

“Tidak ada bukti. Mereka tidak mengemukakan apa-apa bukti pun…Saya telah bersumpah dengan nama Allah bahawa saya tidak kena mengena dengan dia dan saya tidak boleh komen lebih daripada itu,” kata Najib.

Sebagai bukti, Najib merujuk kepada laporan Altantuya menginap di “hotel dua bintang” sahaja sebelum kematian tragisnya.

“Kalaulah dia teman wanita saya sudah tentu beliau akan rasa terhina sekiranya saya tempatkannya di hotel seperti itu,” kata Najib sambil ketawa.

Razak Baginda telah mengaku menjalin hubungan intim dengan Altantuya dan dibebaskan Oktober lalu berhubung tuduhan bersubahat dengan pembunuhan wanita itu.

Dua anggota polis dihukum mati walaupun motof pembunuhan gagal dibuktikan. Kedua mereka kini dalam telah membuat rayuan.

http://www.tvantara.com

About these ads

Responses

  1. Kalau di Penanti Chegu Bad ditangkap polis kerana meyebut nama Altanthuya dalam ceramahnya. Adalah tidak wajar Najib tidak membawa ramai polis semasa lawatannya ke China, Polis Najib tentu boleh menghalang wartawan China dari menyoal kes Altanthuya, dan kalau degil minta izin gari dan bawa balik ke Malaysia dan didakwa bersama Chegu Bad dimahkamah Tinggi atau Rayuan dengan Hakim yang telah pernah berjasa. Barulah bersih namanya.

  2. Agaknya berani tak Najib buat ujian bohong?

  3. najib nak bukti.. mana bukti? kalu ada mana dia?

  4. abgrara… Buktinya sudah tersiar di akhbar milik 7 buah negara. kenapa Najib tidak menyaman semua akhbar tersebut untuk membersihkan namanya dan memulihkan imej Negara dipimpin oleh seorang yang ada kaitan dengan Pembunuhan tersebut..!!! kenapa tidak saman akhbar tersebut???? tetapi kalau nama Altantuya kenasebut semasa kempen pilihanraya kecil polis tangkap!!! siapa yang curu polis itu tangkap??? …bahlul punya abgrara tidak pandai baca cerita yang sebenar…

  5. cuba cearch altantuya di wikipedia..dah ada dlm wikipedia..satu dunia boleh baca..siap ngan cerita perjalanan proses mahkamah..!! malu..malu

  6. abgrara…, kamu sama ja dengan ARA.DSAI & Ati panass suka betul menegakkan benang yang basah. P la cearch wikipedia kalau mau bukti..!!!

  7. Salam.

    Tak ada isu lain ke?

    Asyik2 Altantuya.

    Baguslah. Hidup, makan, minum, tidur dengan mendiang Altantuya.

    Orang kata tak kenal pun masih tak faham lagi.

    Macam tak erti bahasa nampaknya.

    • Orang menipu pun kau percaya bulat-bulat……….

    • Kalau orang dah kata tak kenal dan sumpah tak kenal, kita tak semesti telan bulat2. AP org kafir, pada depa sumpah tak main… betul cakap kayuapi, berani ke najib guna lie detector test….AP rasanya lebih percaya pada lie detector test…amacam…

  8. Najib..najib….kalu die buat ujian pembohong dah tentu….kantoiii punya…..pandai die kate…altantuya..sewa hotel dua bintang….mmglah die sewa hotel 2 bintang…sbb die dah tahu…..najib dan geng dah tak nak layan die lagi…..komisyen pun tak nak bagi….sbb najib dan geng dah dpt komisyen 534 juta……sbb itu jugak die bawak sepupu die…..sbb die pun rasa tak selamat lagi….sbb itu juga die bising2….maka seterusnye terjadilah perkara yg tak diingini yg menunjukkan ketamakan manusia…..kalu bg kan senyap……bknnye banyak…….

  9. Apa yang telah terbukti jelas,wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu telah mati dibunuh dengan kejam(dibom sampai hancur berkecai) dibumi Malysia yang bertuah ini(negara islam hadari).Dan pak angguk pada pelaku kezaliman itu telah pun dijatuhkan hukum gantung sampai mati.Namun dalang bagi semua jenayah ini sedang lepas bebas diatas pentas negara Malaysia yang mengamalkan undang undang rimba(bukan orang politik,disabitkan salah,termasuk penentang politik,namun orang yang berkepentingan dalam politik dilepas bebas)

  10. Setuju dengan unanjaga. Bersihkan nama negara.

  11. tak kenal bukan bererti tidak terlibat. Yang pasti 2 orang UTK dan Razak Baginda ada kaitan bertugas dengan Najib. Muka dah jenis manusia pembohong, penipu…. begitulah rupanya sadin….. saja.

  12. abgrara
    cuba cearch altantuya di wikipedia..dah ada dlm wikipedia..satu dunia boleh baca..siap ngan cerita perjalanan proses mahkamah..!! malu..malu

  13. ei budak tadika.,mslhnya najib dh msuk alatntuya punya wikipedia.aku dh tgk

  14. Sapa suruh gunakan bom C4 & UTK utk bunuh minah ni??

  15. spa suruh anwar liwat saiful. siap ada bukti, fakta. ni tuduh najib pasal nak alihkan perhatian orang ramai terhadap kes liwat meliwat dia la ni. kenapa tak saman saiful. kenapa tak saman azizizn bila dua mengaku disondol oleh manusia terkutuk ini. manusia yang bertopengkan ugama, manusia yang bertopengkan syaitan dan iblis ini akan dilaknat Allah. apabila terkena pada dia maka disebarkan lah mengatakan ini semua konspirasi nak menjatuhkan dia. lepas tu tuduh kornism. dan macam2. sebenarnya dia la bapak segala konspirasi , bapak kepada kronisma, nepotisma, bapak segala iblis yang merancang menjatuhkan negara melayu ini…mampos la ko BABI yes BAPAK ANWAR BIN ABRAHIM…

    • menggelabah ara ni… topik najib altantuya..aleh2 masuh kisah anwar..siap dgn maki hamun-nya…mengapa tak rujuk akuan sumpah Bala yang pertama yang ada sebut pasal liwat tu….

  16. hahhah….tu lar abgrara…provoke lagi. Kan dah kena. Lain kali sebelum bertanya tu….cari fakta dulu.

  17. ARA……..alah bongok nyer manusia……..dah bnyk sgt ke pahala menuduh orng tanpa bukti…..baik ko mintak maaf balik ngan DSAI sebelom ko mampos x sempat mengucap………..yg ko beriya2 nak mempertahan kan geng2 Bee-End apsal? ko ni KONTRACTOR KELAS A WIBAWA KER?????…….klu setakat bebuih mulut mcm anak chik tp ddk kat kdai2 kopi menceceh x tntu pasal baik ko duk diam2 jer………cian bodoh nyer ARA

  18. ara…..hee…hee.. syurga kah tempatmu?

  19. marah beno si ara ni…
    jangan ikut ati..nnti mati.
    kalau senang x pe..kalau susah camner..bertahun2 nazak! mau ka???
    pastu meracau cakap babi..babi…

    sekadar nk mengingati.

  20. biasa la tuuu, sikap pak angguk-mak angguk UMNO.. tak boleh nak buat apa dah aih..
    pak angguk-mak angguk ni 100% percaya apa jugak bibiaq merah atau mana2 kepalataik depa cakap..
    kepala otak sorang satu, tapi tak tau guna, pakai dok cerodong ikut butatuli..

    C4 yang menghancurkan tubuh gebu Altantuya tu tentera punya.. camna polis yang kaki mentekedarah rasuah boleh dapat..
    apa motif polis kaki mentekedarah rasuah tu bunuh, lepas tu C4kan si putih gebu idaman kelas 1, untuk hilangkan bukti..

    belah utara, menatang yang suka angguk2 tu, kami panggil ‘pokkey’..hehehe..!
    baling kayu pun angguk..

    pokkey-pokkey UMNO dah tak berapa ekoq yang masih setia, angguk-angguk..
    berita kat TV pun, jurukamera kena dok dekat, supaya penuh skrin nampak pokkey walau hanya 4, 5 ekoq saja dok ada..

    pokkey jantan, pokkey betina..
    angguk-angguk, lena..

  21. Apa psal pula tiba-tiba ARA….ni timbul pasal Saiful, kita bincang pasal Altantuya, engkau ARA bawa kes Saiful pula. Saiful ni kan masih hidup …. so dia masih sempat bertobat, dia masih menikmati dunia yang serba indah tapi rasuah UMNO. Saiful no… kes berbanding dengan Altantuya yang sudah hilang di Dunia ini…. ARA cuba engkau bandingkan mana satu yang lebih basar dan lebih barat hukuman…!!!!

  22. ara tetap tak berpuas hati kerana dia yakin umno tak akan tumbang dia ini mati nanti org umno campak dalam jamban tak paqyah solatkan kafankan campak jea

  23. masalahnya adake orang amenur nak semayangkan si mendiang ARA tu nanti…sebab ada menteri amenur yang semayang jenazah siap rukuk sekali…heheheheh

  24. melayu mudah lupa, najib mudah lupa. dia telupa pernah kenal altantuya.
    sape yang ungkit kisah Anwar tu memang bahlol la. kan mahkamah dah bebaskan dia. bukti yang diusung ke sana ke sini tak releven langsung

  25. Orang kata anwar sondol saiful and azizan.. takde bukti??? tapi anwar tak saman balik pon dua ekoq ni… orang kata najib bunuh altantuya… tapi najib tak saman pon orang yg tuduh dia tu..

    atau mmg dua ekoq ni buat keje tu tapi masing2 pandai kaver…. or masing2 tak buat pon keje ni so still terpaksa kaver???

    pelik2.. yg maki2 korang semua.. yg rugi?? yg bergaduh?? yg buang masa??? dua2 melyu kan?? cine & india??? MENANGGUK DI AIR YG KERUH.. hehehe..

  26. NAJIB WAJANG JA 2..NK IDUPPP..3 MALAM TIDOQ X LENA DOK KETAQ2 STANBY NK FACE SOLAN 2..ABIHH KUAT DIA SENYUM PSYCO CKP DIA BERSUMPAH ATAS NAMA ALLAH..AYAT PENAMATTT…PUAK2 YG TANYA 2 TAW KA PSAI SUMPAH2 NI..NAJIB NAJIB..JD PM GUNA KABLE..JD LAGU 2 LA
    ..NAHHHAII

  27. buat malu malaysia je, banyak lagi kes seperti norita samsuddin sampai sekarang tak ada ape pun.

    satu kes mesti ada motif, tapi dua orang yg tunggu kena gantung tu tak ada motif sebab dua orang tu tak kenal pun antatuya jadi cari lah sampai dapat sapa yg buat kerja ni sebenarnya,

  28. ara puteri beghok tu memang dah giler……….
    sebab bejangkit h1n1 dengan ati panas aljuburi dan jugak dsai jambantaik….
    hehe…… dah dok mencika taik pase tu jadi bahalul.
    orang cerita ipoh die cerita taiping….. bongok…..
    kecik2 taknak mampos dah beso bengong pulak….
    ahaksssss

  29. Salam.

    Kita percaya pada Najib.

    Kita tak kisah dengan yang KARUT MARUT.

    Siapa yang KARUT MARUT tu ya?

    Sekadar untuk catitan.

  30. [...] Najib Nafi Mengenali Altantuya Apabila Diasak Media Antarabangsa Najib Diasak Media Antarabangsa Mengenai Altantuya Di China Perdana Menteri Najib Razak menafikan beliau mengenali [...] [...]

  31. Biasanya kalau sesaorang itu dikaitkan dengan kejadian tertentu, apabila ditanya akan menafikan secara spontan. Tapi, dia ini lain sikit, minta bukti pula kemudian kata pula, “mereka tidak mengemukakan apa apa bukti”. Pelik, jawapan yang diberikan.

  32. ARA … “kenapa tak saman saiful. kenapa tak saman azizizn bila dua mengaku disondol oleh manusia terkutuk ini. ..”

    Tak balik modal nak saman. Azizan Driver kena buang kerja sekarang tengah kutip sampah dekat balakong Saiful pondan tu seorang offies boy yang ditahan dibawah akta tahanan rumah…nak saman pun tak bebaloi buang air lior aja.

  33. As,kum.Kpd semua kwn2 dlm ruangan ini,berhentilah dari mencaci dan memaki hamun,lbh2 lg kpd saudara2 kamu(sesama islam).Islam tidak pernah mengajar kita berbuat begitu.


Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 61 other followers

%d bloggers like this: