Posted by: pinkturtle2 | Ogos 4, 2009

ADUN Kemasik Ditahan SPRM.. Apakah akan ada lagi kematian?

Seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Terengganu hari ini ditahan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kerana disyaki menerima rasuah berjumlah RM20,000, demikian lapor Bernama.

ADUN tersebut, Rosli Othman, 42 ahli dewan undangan negeri kawasan Kemasik dipercayai menerima wang suapan terbabit bagi membolehkan sebuah syarikat mendapat projek lanskap di Kuala Lumpur.

Difahamkan, semasa ditahan kira-kira pukul 9.30 pagi di Kijal, dekat Kemaman, Terengganu, SPRM telah menemui wang tunai RM5,000 pada Rosli.

Ketika ditahan, ADUN berkenaan berada bersama rakannya dan difahamkan beliau telah dibawa ke ibu pejabat SPRM di Putrajaya untuk siasatan lanjut.

Pengarah Siasatan SPRM, Datuk Shukri Abdull, ketika dihubungi, mengesahkan mengenai penahanan ADUN terbabit tetapi enggan mengulas lanjut.

Rosli dikatakan seorang ADUN dari kem mantan Menteri Besar Terengganu, Idris Jusoh.

http://mymigrasi.ning.com

About these ads

Responses

  1. Ini cuma peringatan kepada 12 Jahanam Geng IJ…supaya jangan buat kacau…..tindakan SPeRM mesti asa motif……melambak-lambak kes rasuah..kenapa yang ni jadi pilihan…..Pergi jahanam SPeRM

    • WAHAI TOK MUDIM…….

      SAYA RASA AWAK NI ADA MASALAH HATI..LAH! ORG LAIN KENA TANGKAP PUN…KAU NAK SABITKAN NAMA ORG LAIN PULAK cth: NAMA IJ….PULAK DI KAITKAN?

      INILAH MASALAH ORG KITA NI……TAK RETI BERTERIMA KASIH!!!!!!!
      BILA ORG DAH DIBAWAH…SEMUA PAKAT LENYEK…..

      HANYA JAUHARI MENGENAL MANIKAM….BRADER!

      RAMAI YG TAHU…IJ TELAH BUAT BANYAK KEMAJUAN & JASA UTK NEGERI INI….WALAUPUN DALAM MASA 3TAHUN.
      KALU IKUT SEJARAH DUNIA, SELAIN IJ YG MELAKUKAN KEMAJUAN/ANJAKKAN PEMIKIRAN (kecuali Tok Mudim lah….), SEORG LAGI IALAH JFK. TOK MUDIM KENAL DOK JFK?……..

  2. Kan dah kantoi… hahaha…

  3. SPRM usah bersandiwara, apa yang di harapkan pd satu badan yang tidak punyai integriti. rakyat celek-politik tidak mudah di tipu lagi! rakyat tahu lakunan semuanya – ada buang kes lepas bagitu sahaja !

    • tak kecoh sbb.
      high tension cable ada..

      • tak pa… nanti bila PR perintah… akan dapat ‘double high tension cable’… ye tak great… tengok Ronnie Liu tu…

        alhamdulillah Perak dah aman la ni…

  4. Tengok orang UMNO tak kecoh pun bila ADUN dia kena siasat SPRM. kalau Pakatan Haram jadah dah buat demonstrasi ni. sebab pakatan ni pakatan bagang. cakap tak serupa bikin, penjilat punggung dan macam-macam lagi la benda buruk.

    • DUDUK BUMI ALLAH,
      MENTEKEDARAH REZEKI ALLAH,
      BERNANYAWA DENGAN UDARA ALLAH.
      TIME MERINTAH ,,, LORD RIED JADI PILIHAN.

      jika orang pasik dipuji, allah murka dan kerananya arasy bergegar – hadis.

      KAPIAG – syak, dhan dan waham akan kesempurnaan allah, kitab, rasul, kadha’ dan qadar, hari kiamat.

      yakin – percaya 100%
      syak – banyak tak caya dari caya
      dhan – antara caya dan takcaya 50-50
      waham- banyak caya dari tak caya

      PASIQ- caya yang stiap hukum samada wajib,sunat harus, makruh,haram adalah
      perintah allah. maknanya depa beriman
      tapi tak nak beramal.

      MUNAFIQ – berpura2 islam tapi peganganya kapiag

  5. mat romeo pun rasuah juga kot

  6. umno tak kecoh kalau diorang kena tangkap pasal rasuah. kerana umno dah sebati dengan rasuah , perkataan umno itu sendiri banyak makna . UMNO = RASUAH , KRONI , PECAH AMANAH , SALAH GUNA KUASA, BUNUH , ROGOL ,ZINA ,KEDARAH ARAK ,PEROMPAK PENYAMUN ..ITULAH UMNO. aku rasa kalau nak cari org yg benar2 baik dlm umno mmg tak jumpa , yg paling baik pun sekurang2nya pasik ,hehehe

  7. Mot Romeo tu memang banggang, bebal, bodoh dan jahil… Pakatan buat demo bukan kerana nak bela perasuah tapi kerana terbunuhnya saksi di premis SPERM di bawah custody SPeRM… paham tak????

  8. matr romeo ni bodoh ka bangang aku pun tak tau..memang org umno x bising..sebab dia memamng salah..nak bising apa ke jadah pulak!!alahai lagipun sekali umno call bole kautim maaa..garenti semingu 2 mingu ni lepas la..alahai skrip sama macam azlina maa!!!romeo kecik2 xnak mampu..bila besar menyusahkan ahmad said!!

  9. tangkap sorang pon jadi lah..

    tangkap semua amik rasuah nanti parlimen bersidang dalam penjara plak.. he he he

  10. padan muka sapa suruh amek rasuah. sack jer org rasuah ni. tapai orang PKR AKAN lawan tetap lawan walaupun tahu orang dia bersalah. contoh..BOSS besar dia sipeliwat tu. tu pun masih nak percaya temberang sipeliwat yang dah sah2 takde bukti , alibi nak lawan saiful..cctv ada, alibi ad DNA pun ada..sila jawap di mahkamah sipeliwat bangsat

    • TANGKAPPUN ORANG YANG DAH DIKIRA
      REJECT SHOP AJA. YANG 1 M’SIA TAK HINGIN.
      YANG PUAKA BESAG2 MISTI DEPEND PUNYA

      DUDUK BUMI ALLAH,
      MENTEKEDARAH REZEKI ALLAH,
      BERNANYAWA DENGAN UDARA ALLAH.
      TIME MERINTAH ,,, LORD RIED JADI PILIHAN.

      jika orang pasik dipuji, allah murka dan kerananya arasy bergegar – hadis.

      KAPIAG – syak, dhan dan waham akan kesempurnaan allah, kitab, rasul, kadha’ dan qadar, hari kiamat.

      yakin – percaya 100%
      syak – banyak tak caya dari caya
      dhan – antara caya dan takcaya 50-50
      waham- banyak caya dari tak caya

      PASIQ- caya yang stiap hukum samada wajib,sunat harus, makruh,haram adalah
      perintah allah. maknanya depa beriman
      tapi tak nak beramal.

      MUNAFIQ – berpura2 islam tapi peganganya kapiag

  11. NAUZUBILLAH……………APA PUNYA ATI LAH SI BUDAK ARA NI!!!……INSAF LAH KAMU SEBELUM SAKARATULMAUT MENJEMPUT MU!

  12. sapa-sapa ader video BH yang dikatakan kena hentam, boleh bagi tau aku ader kat laman web mana.

    • rasa aku takder video tu.. tu video orang lain..

    • Salam AKU,
      yg. ada yg ni ja…betoi ka tak
      APPLE EXPERT…tanya dia

      http://video.tagged.com/?v=4O74PK4sowY

  13. lepas ni mamat ni plak jatuh bangunan SPRM

  14. KALU ORANG UMNO

    IA JADI TAK SALAH NI, TIADA KES

  15. Ya…tp UMNO…petik jari..settle la…apa mau susah2 hidup…mau senang kalooo, masuk umno la….tak gitu wak???

  16. Mati terjatuh atau mati sebalum terjatuh…. Firasat saya dia mati sebelum jatuh.. mungkin ini boleh jadi sandaran

    http://advocateviews.blogspot.com/2009/07/replace-macc-with-truly-independent-one.html

  17. Sebelum BN tumbang dalam PRU13, adalah dinasihatkan semua Adun dan MP BN terutamanya dari Umno yang berkesempatan melulus atau mencadangkan atau melobi untuk mendapatkan apa apa jugak projek untuk diri sendiri atau syarikat kroni yang boleh memberi ganjaran kepada anda semua, sila bereskan dengan segera.

    Tindakan pantas anda ini bakal meletakan anda sebaris denga Dr. Khir Toyo, sebelum BN tumbang atau anda tidak lagi dipilih sebagai calon PRU13 nanti.

    Tidakkah anda cemburu dan irihati melihat kekayaan yang dinikmati oleh Khir Toyo yang dahulunya seorang DR. Gigi yang hanya punya gigi dan lidah dan sedikit kuasa telah berjaya mengambil peluang tersebut.

    Jangan fikir soal salah dan dosa, kerana anda tidak akan disiasat demi menjaga maruah Umno, dan anda juga tidak perlu merasa berdosa kerana organisasi anda tidak memberatkan soal dosa dan pahala. Dipercayai organisasi parti anda telah menyediakan peguam2 terdiri dari mufti dan ulamak mereka untuk berhujjah didepan Allah. Jadi anda tidak perlu takut.

    Ayuh! Adun dan MP, dan menteri Umno, bertindak segera. Jangan pedulikan hak rakyat, sebab anda jugak seorang rakyat. Kecemerlangan anda mengambil peluang ini, bakal membariskan senarai melayu yang terkaya di Malaysia.

  18. ADUN PAKATAN RAKYAT BAIK SANGAT KER DAN PRU13 NI COMFIRM BOLEH MENANG KER

  19. ade sorang yang dah sedo…Zulkifli Nordin… kalau tak suka umno pun… usah le dok dalam pkr yb… bila nak chow?

  20. Aku tak kata depa baik ka tak baik. setakat harini, takdak lagi Adun Pakatan Rakyat yang dijatuhkan hukuman atau dituduh balun harta rakyat atau lain2 kesalahan, tak taulah kalau depa belum nak buat lagi. Tapi kalau depa buat perkara yang sama macam Adun BN buat, kami akan belasah lebih teruk dari Adun BN lah.

    Kami bukan jumud macam otak hang, tak tau nak nilai patut sokong kah atau tak. Pasai otak hang tu yang sebelah dah rosak, dan pasai tu lah hang boleh terima apa jugak kesalahan yang pemimpin hang buat.
    Tapi aku ucap syabas lah dekat hang, pasai hang dah tak banyak guna bahasa maki hamun dah. Semoga Allah bagi petunjuk dan hidayah dekat hang, cuma satu saja hang pernah bagi tau rumah hang dekat masjid, jadi hang selalulah sikit pi masjid, pasaipa sebelum hidayah tuhan nak bagi, kita yang kena pi cari hidayah, barulah Allah turunkan hidayah.

  21. lupa ka? ada dua tu yg kat Perak tu…la ni bebas…boss besar pkr tu bila nak pi balun?

    agak2 kan apasal Anwar tu…Tuhan bagi qadak n qadar sampai cam tu?

    • TAHU JUGAK KAPIAG NI QADHA, DAN QADAR,
      BERIMAN KE SEBUT JE.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 62 other followers

%d bloggers like this: