Posted by: pinkturtle2 | Jun 6, 2010

Gambar-gambar Wira Malaysia

Malaysian volunteers who were onboard a humanitarian aid ship  attacked by Israeli commandos on its way to  Gaza, pose at Kuala Lumpur  International Airport in Sepang on 6 June, 2010. Twelve Malaysian  volunteers onboard the aid ship returned home.

Malaysian volunteers who were onboard a humanitarian aid ship  attacked by Israeli commandos on its way to  Gaza, pray upon arrival at  Kuala Lumpur International Airport in Sepang on 6 June, 2010. Twelve  Malaysian volunteers onboard the aid ship returned home.

Malaysian volunteers who were onboard a humanitarian aid ship attacked by Israeli commandos on its way to Gaza, pray upon arrival at Kuala Lumpur International Airport in Sepang on 6 June, 2010. Twelve Malaysian volunteers onboard the aid ship returned home.

Pro-Palestinian activist Syed Muhammad Haleem Syed Hassan (C) is greeted by family members on his arrival at the Kuala Lumpur International Airport in Sepang June 6, 2010. Haleem and other Malaysian volunteers who were onboard a Gaza-bound flotilla carrying humanitarian aid but was stormed by the Israeli marines, arrived home on Sunday to a rousing welcome.

Pro-Palestinian activist Syed Muhammad Haleem Syed Hassan (C) is greeted by family members on his arrival at the Kuala Lumpur International Airport in Sepang June 6, 2010. Haleem and other Malaysian volunteers who were onboard a Gaza-bound flotilla carrying humanitarian aid but was stormed by the Israeli marines, arrived home on Sunday to a rousing welcome.

Pro-Palestinian activist Jamuliddin Elias is greeted by family members and friends on his arrival at the Kuala Lumpur International Airport in Sepang June 6, 2010. Jamuliddin and other Malaysian volunteers who were onboard a Gaza-bound flotilla carrying humanitarian aid but was stormed by the Israeli marines, arrived home on Sunday to a rousing welcome.

Pro-Palestinian activist Jamuliddin Elias is greeted by family members and friends on his arrival at the Kuala Lumpur International Airport in Sepang June 6, 2010. Jamuliddin and other Malaysian volunteers who were onboard a Gaza-bound flotilla carrying humanitarian aid but was stormed by the Israeli marines, arrived home on Sunday to a rousing welcome.

Malaysian volunteers who were onboard a humanitarian aid ship attacked by Israeli commandos while on its way to blockaded Gaza, return from Istanbul at Kuala Lumpur International Airport in Sepang, Malaysia, Sunday, June 6, 2010. Israeli commandos rappelled down to the aid flotilla sailing to thwart a Gaza blockade on Monday, clashing with pro-Palestinian activists in a botched raid that left at least nine passengers dead.

Malaysian volunteers who were onboard a humanitarian aid ship attacked by Israeli commandos while on its way to blockaded Gaza, return from Istanbul at Kuala Lumpur International Airport in Sepang, Malaysia, Sunday, June 6, 2010. Israeli commandos rappelled down to the aid flotilla sailing to thwart a Gaza blockade on Monday, clashing with pro-Palestinian activists in a botched raid that left at least nine passengers dead.

Mustafa Mansor, right, a Malaysian volunteer who was onboard a humanitarian aid ship attacked by Israeli commandos while on its way to blockaded Gaza, is greeted after returning from Istanbul at Kuala Lumpur International Airport in Sepang, Malaysia, Sunday, June 6, 2010. Israeli commandos rappelled down to the aid flotilla sailing to thwart a Gaza blockade on Monday, clashing with pro-Palestinian activists in a botched raid that left at least nine passengers dead.

Mustafa Mansor, right, a Malaysian volunteer who was onboard a humanitarian aid ship attacked by Israeli commandos while on its way to blockaded Gaza, is greeted after returning from Istanbul at Kuala Lumpur International Airport in Sepang, Malaysia, Sunday, June 6, 2010. Israeli commandos rappelled down to the aid flotilla sailing to thwart a Gaza blockade on Monday, clashing with pro-Palestinian activists in a botched raid that left at least nine passengers dead.

Malaysian Deputy Prime Minister Muhyiddin Yassin, center, greets Malaysian volunteers who were onboard a humanitarian aid ship attacked by Israeli commandos while on its way to blockaded Gaza, after returning from Istanbul at Kuala Lumpur International Airport in Sepang, Malaysia, Sunday, June 6, 2010. Israeli commandos rappelled down to the aid flotilla sailing to thwart a Gaza blockade on Monday, clashing with pro-Palestinian activists in a botched raid that left at least nine passengers dead.

Malaysian Deputy Prime Minister Muhyiddin Yassin, center, greets Malaysian volunteers who were onboard a humanitarian aid ship attacked by Israeli commandos while on its way to blockaded Gaza, after returning from Istanbul at Kuala Lumpur International Airport in Sepang, Malaysia, Sunday, June 6, 2010. Israeli commandos rappelled down to the aid flotilla sailing to thwart a Gaza blockade on Monday, clashing with pro-Palestinian activists in a botched raid that left at least nine passengers dead.

Noorazman Mohd Samsuddin, right, a Malaysian volunteer who was onboard a humanitarian aid ship attacked by Israeli commandos while on its way to blockaded Gaza, kisses his daughter after returning from Istanbul at Kuala Lumpur International Airport in Sepang, Malaysia, Sunday, June 6, 2010. Israeli commandos rappelled down to the aid flotilla sailing to thwart a Gaza blockade on Monday, clashing with pro-Palestinian activists in a botched raid that left at least nine passengers dead.

Noorazman Mohd Samsuddin, right, a Malaysian volunteer who was onboard a humanitarian aid ship attacked by Israeli commandos while on its way to blockaded Gaza, kisses his daughter after returning from Istanbul at Kuala Lumpur International Airport in Sepang, Malaysia, Sunday, June 6, 2010.

Mohd Arba Ai Shawal, right, a Malaysian volunteer who was onboard a humanitarian aid ship attacked by Israeli commandos while on its way to blockaded Gaza, is greeted by his family members after returning from Istanbul at Kuala Lumpur International Airport in Sepang, Malaysia, Sunday, June 6, 2010. Israeli commandos rappelled down to the aid flotilla sailing to thwart a Gaza blockade on Monday, clashing with pro-Palestinian activists in a botched raid that left at least nine passengers dead.

Mohd Arba Ai Shawal, right, a Malaysian volunteer who was onboard a humanitarian aid ship attacked by Israeli commandos while on its way to blockaded Gaza, is greeted by his family members after returning from Istanbul at Kuala Lumpur International Airport in Sepang, Malaysia, Sunday, June 6, 2010.

Selamat Aliman, right, a Malaysian volunteer who was onboard a humanitarian aid ship attacked by Israeli commandos while on its way to blockaded Gaza, is greeted after returning from Istanbul at Kuala Lumpur International Airport in Sepang, Malaysia, Sunday, June 6, 2010. Israeli commandos rappelled down to the aid flotilla sailing to thwart a Gaza blockade on Monday, clashing with pro-Palestinian activists in a botched raid that left at least nine passengers dead.

Selamat Aliman, right, a Malaysian volunteer who was onboard a humanitarian aid ship attacked by Israeli commandos while on its way to blockaded Gaza, is greeted after returning from Istanbul at Kuala Lumpur International Airport in Sepang, Malaysia, Sunday, June 6, 2010.

Doctor Syed Muhammad Haleem (R) a Malaysian volunteer who was  onboard a humanitarian aid ship attacked by Israeli commandos on its way  to  Gaza, arrives at Kuala Lumpur International Airport in Sepang on 6  June, 2010. Twelve Malaysian volunteers onboard the aid ship returned  home.

Doctor Syed Muhammad Haleem (R) a Malaysian volunteer who was onboard a humanitarian aid ship attacked by Israeli commandos on its way to Gaza, arrives at Kuala Lumpur International Airport in Sepang on 6 June, 2010. Twelve Malaysian volunteers onboard the aid ship returned home.

12 Sukarelawan Selamat Tiba Di Tanah Air

SEPANG: 12 sukarelawan yang dibebaskan rejim Israel berikutan insiden serangan kapal Mavi Marmara yang menyertai Flotila Pembebasan bagi misi bantuan kemanusiaan ke Gaza selamat tiba di tanah air pagi tadi.

Ketibaan mereka kira-kira pada pukul 5.40 pagi di Kompleks Bunga Raya, Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) disambut oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Kumpulan sukarelawan itu turut disertai Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman dan pegawai kementerian lain.

Mereka dan keluarga masing-masing kemudiannya dibawa menaiki tiga bas menuju ke kediaman Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak di Jalan Langgak Duta dekat sini.

Kesemua 12 rakyat Malaysia itu berada di atas Mavi Marmara, kapal milik Turki yang diserang tentera Israel di perairan antarabangsa Isnin lepas, sehingga mengorbankan sembilan nyawa. Mstar

About these ads

Respon

  1. Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
    Bekalan sumbangan makanan/ubat ubatan tak sampai ke Palestin pun dapat gelaran WIRA MALAYSIA , sikit hari akan ada di negeri masing2 bagi gelaran pangkat Dato’ kepada WIRA WIRA yg di maksudkan
    Seperti permain badminton Malaysia menang satu kali dah dapat gelaran Dato’. Apakah ini tahap fikiran orang Malaysia.

  2. Selamat pulang Pak Jamal (Hj Jamuliddin Elias). Lega rasanya tengok Pak Jamal selamat.

    Pak Jamal dari Yayasan Amal Malasia. Tapi TV3 pi habaq, Yayasan Alias. Mana datang perkataan Alias tu aku pun tak tau. Dalam Buletin Utama pada ketika awal-awal sukarelawan ni dibebaskan.

    Suka-suka hati membuta tuli aje TV3 ni buat laporan.

  3. haji jamaludin..

    salam, pak haji komen mcm jeles je… diorg patut diberi penghargaan atas keberanian berdepan.. dgn rejim zionis…

    ada taiko2 malaysia ni br masuk lokap polis dah menangis melalak.. ni kan berani nak ke gaza…

    so mmg diorg layak utk dihargai…

  4. salam ikutCeramah……

    laporan tv3 memang ada suku-suku……
    tahap kangkong…………..

    selamat pulang…….
    tak kira laa sapa hangpa……..
    tang nie tak dak politik punya………..

    tapi kalu yg pi sambut tu…….memang ada sikit kot……nak habaq dia pun pihatin jugak……..

    sekadaq proton wira saja laaaaaaaa……..

  5. Sukarelawan yang belum buat kerja amal di Gaza telah dihalau pulang oleh tentera Israel tapi dipuji sebagai wira..?

    Siapa tipu siapa…?

    Melayu mudah lupa… (apa khabar Tun Mahathir..?)

  6. mana mat sabu ? melalak je pandai!

    • yang hang pi tanya mat sabu pasai apa ???……..
      hang kena tanya…….mana pi pekasam hangpa tu……..
      depa tu pun lagi kuat melalak………..

      mat sabu baru turun kat kg baru……hang tak perasan ke???
      tajuk dia pasai yahudi ni jugak laaa………..

      bena macam nie pun hang nak main politik jugak?????

    • Bodoh punya olang.
      lain kali kalau kamu dah Yahudi tetap yahudi (APCO).

  7. Mudah sangat nak beri gelaran wira pada usaha yang gagal, cuma duduk dalam kapal misi bantuan,
    tidak buat bantahan atau protes tindakan Israel.
    Hasil rundingan pintu belakang mereka dibebaskan.
    Dihantar balik dengan selamat, kemudian dinobatkan sebagai wira negara.

    Kehebatan wira ini diberi status sama dengan:-
    Mat kilau, Datuk Bahaman, Tok gajah, Panglima Naning, Mat Indera yang telah berperang dengan British sama mengangkat senjata bekelana keserata rimba belantara.

    Aleh2 telah diiktiraf sama dengan Wira hanya konon kerana berhadapan dengan Israel.

    Peliknya askar Israel memilih untuk membunuh sukarelawan rakyat Turkey. Kenapa tidak sukrelawan rakyat Malaysia atau lain2 negara?, sedangkan mereka juga berada dikapal Marvi marmara itu.

    Kalau dikatakan sukarelawan Turkey itu telah melawan dengan askar Israel itulah mereka dibunuh. Mereka melawan itu atas alasan apa?.

    Apakah yang mendorong mereka melawan, sedangkan tiada senjata ala tentera didalam kapal itu. Jadinya mereka melawan menggunakan hanya menggunakan alat keperluan sebuah dapur dalam kapal.
    Kerana itu mereka dibunuh.

    Kenapa kita tidak meyatakan, mereka melawan kerana prinsip membawa amanah yang dititipkan oleh rakyat dunia Muslim yang menyumbang untuk membantu saudara seagamanya di Gaza.

    Mereka ini lah manusia yang punya tanggung jawap diatas amanah itu, mereka cukup merasa kecewa sekiranya mereka gagal menyampaikan amanah ini, dorongan rasa bersalah pada saudara mereka ditambah dengan rasa kepada Allah yang memberi sedikit ujian berbandin denga ujian yang diberikan kepada beberapa orang sahabat Rasulullah yang terkepung didalam berbagai peperangan untuk menegakan Islam.

    Atas dasar inilah dipercayaai mereka terkorban, berbanding dengan wira negara kita yang hanya melihat sukarelawan rakyat Turkey yang menjadi korban.
    Gementar dan terkedu membuat lidah menjadi kelu, semangat gugur menjadi ragu. seluruh tubuh menjadi lesu. Kerana bukan mudah seperti yang digambarkan, inilah rupa watak sebenar askar Israel yang berdiri dihadapan…

    Wirakah kita?. Tepuk dada tanya selera, jangan tanya Iman!.

    Cuba baca komen Hj. Jamaludin, yang setahu saya Hj. Jamaludin juga berada bersama mereka dalam misi itu, dia diantara mereka yang ditahan oleh askar Israel.

  8. kucing kota?… taik kucing kering hang…cakap degar2… hang pulak buat apa?

    • CEK MAI SINI CARI APA
      KUCING BETINA TARAK SINI
      CEK PI CARI TEMPAT LAIN TGK.
      KOT2 ADA HABUAN..

      PI NA..PLAN PLAN KAYUH

  9. Komen yang telah dijangka…apabila Kucing N3 komen seperti ini….
    Persoalannya. Kalau sudah kita beriya iya hendak menjayakan misi kapal bantuan kemanusiaan itu. Kenapa kita tidak bersedia dari kemungkinan tindakan Israel yang telah awal2 lagi memberi amaran akan menghalang siapa saja yang akan membantu rakyat Gaza dan Palastine.

    Apakah amaran yahudi Israel laknatullah yang tiadasifat tolak ansur degil dan pendendam yang nyata disebutkan dalam Alquran itu kan berubah kerana mereka bukan hidup dalam zaman nabi Musa.

    Disitulah kebodohan umat Islam diakhir zaman ini.

    • salam…

      ayat yang last tu macam kata kat diri sendiri ja…

      tak usahlah dengki dengan apa yang orang lain dapat…kita tak rugi apa2 pun…

    • salam manis,

      Org. yg macam kita tidak
      ada rasa benci dan iri hati.
      Percaya lah there is another
      reason behind that.

      “””beleive it or not”””

      all yours

  10. Cik manis…memang diri kita dan orang lain yang tak terlibat tidak rugi…

    Cuba fikirkan jika terjadi yang buruk seperti rakyat Turkey yang tebunuh atau sesiapa saja umat Islam dari hasil kerja bodoh. Seluroh umat Islam diketawakan dan dibodohkan oleh yahudi laknatullah.

  11. It’s fantastic that you are getting thoughts from this post as well as from our dialogue made here.


Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 61 other followers

%d bloggers like this: