Posted by: pinkturtle2 | Januari 29, 2011

Mubarak arah Kabinet Mesir letak jawatan…

In this still image taken from video, Egypt's President Hosni Mubarak addresses the nation on Egyptian state TV in Cairo January 28, 2011. Mubarak called for dialogue and said he would name a new government on January 29, 2011.
In this still image taken from video, Egypt’s President Hosni Mubarak addresses the nation on Egyptian state TV in Cairo January 28, 2011. Mubarak called for dialogue and said he would name a new government on January 29, 2011.

WASHINGTON, DC - JANUARY 28: In this handout image provided by the White House, U.S. President Barack Obama (R) talks on the phone with President Hosni Mubarak of Egypt as Vice President Joe Biden (L) and the President's National Security team listen in the background in the Oval Office January 28, 2011 in Washington, DC. Obama spoke to Mubarak after Mubarak appeared on television and ordered his ministers to resign, but did not offer to resign himself in the wake of widespread protests in Egypt.

WASHINGTON, DC – JANUARY 28: In this handout image provided by the White House, U.S. President Barack Obama (R) talks on the phone with President Hosni Mubarak of Egypt as Vice President Joe Biden (L) and the President’s National Security team listen in the background in the Oval Office January 28, 2011 in Washington, DC. Obama spoke to Mubarak after Mubarak appeared on television and ordered his ministers to resign, but did not offer to resign himself in the wake of widespread protests in Egypt.

US President Barack Obama makes a statement on the situation in Egypt on January 28, 2011 in the State Dining Room of the White House in Washington, DC. Obama called on Egyptian President Hosni Mubarak to take concrete steps towards political reform, and to refrain from using violence against protesters. In the background is a portrait of 16th US President Abraham Lincoln.

US President Barack Obama makes a statement on the situation in Egypt on January 28, 2011 in the State Dining Room of the White House in Washington, DC. Obama called on Egyptian President Hosni Mubarak to take concrete steps towards political reform, and to refrain from using violence against protesters. In the background is a portrait of 16th US President Abraham Lincoln.

A woman shouts anti-Mubarak slogans during a protest rally organized by the Egyptian Association for Change in the U.S. (EAC-USA) in front of the White House in Washington January 28, 2011. The United States increased pressure on Egyptian President Hosni Mubarak Friday to institute reforms, urging the government to view its people as "a partner" not a threat during unprecedented protests in Cairo.

A protester gestures in front of riot police during a demonstration in Cairo January 28, 2011. Police and demonstrators fought running battles on the streets of Cairo on Friday in a fourth day of unprecedented protests by tens of thousands of Egyptians demanding an end to President Hosni Mubarak's three-decade rule.

CAIRO, EGYPT - JANUARY 28:  Police gather in Tahrir Square as a car burns on January 28, 2011 in Cairo, Egypt. Thousands of police are on the streets of the capital. Hundreds of arrests have been made in an attempt to quell demonstrations.

Smoke covers the sky during clashes between police and protesters in Suez January 28, 2011. Egypt's President Hosni Mubarak said he was committed to economic and political reform and was determined to secure the stability of Egypt in a televised address to the nation after a day of anti-government protests.

Protesters shout anti-Mubarak slogans during a protest rally organized by the Egyptian Association for Change in the U.S. (EAC-USA) in front of the White House in Washington January 28, 2011. The United States increased pressure on Egyptian President Hosni Mubarak Friday to institute reforms, urging the government to view its people as "a partner" not a threat during unprecedented protests in Cairo.

Protesters shout anti-Mubarak slogans during a protest rally organized by the Egyptian Association for Change in the U.S. (EAC-USA) in front of the White House in Washington January 28, 2011. The United States increased pressure on Egyptian President Hosni Mubarak Friday to institute reforms, urging the government to view its people as “a partner” not a threat during unprecedented protests in Cairo.

In this photo released by China's Xinhua News Agency, demonstrators climb up armored vehicles after clashes calmed down at Square Tahrir in Cairo, capital of Egypt, early Saturday, Jan. 29, 2011. Dozens of tanks entered the square, while protestors welcomed the army and waved to the soldiers standing on tanks, Xinhua said.

In this photo released by China’s Xinhua News Agency, demonstrators climb up armored vehicles after clashes calmed down at Square Tahrir in Cairo, capital of Egypt, early Saturday, Jan. 29, 2011. Dozens of tanks entered the square, while protestors welcomed the army and waved to the soldiers standing on tanks, Xinhua said.

Mubarak arah Kabinet Mesir letak jawatan

29/01/2011 10:40am

KAHERAH: Presiden Hosni Mubarak yang muncul pertama kali selepas tercetus demonstrasi besar-besaran sejak empat hari lalu, berkata beliau sudah mengarahkan agar Kabinet dibubarkan dan memberi jaminan melakukan reformasi.

Bagaimanapun, Mubarak masih mempertahankan tindakan polis mematahkan rusuhan oleh ribuan penunjuk perasaan yang mula melakukan keganasan.

Penampilan Mubarak itu dilaporkan susulan beliau menerima kritikan hebat oleh pemimpin dunia, termasuk Presiden Barrack Obama yang mengancam akan mengurangkan dana bantuan antarabangsa bernilai AS$1.5 bilion kepada Mesir sekiranya beliau menggunakan kekerasan terhadap penunjuk perasaan.
Dengan wajah yang muram, Mubarak yang muncul di kaca televisyen negara itu, awal hari ini berkata, protes antikerajaan itu adalah ‘sebahagian daripada perancangan untuk mengucar-kacirkan kestabilan dan keamanan’ dalam sistem politik negara itu.

Penunjuk perasaan mahu pentadbiran selama lebih 30 tahun Mubarak berakhir selepas kerajaan gagal menyelesaikan kemiskinan di negara yang mempunyai 80 juta penduduk itu.

Mereka menuntut supaya sistem demokrasi di negara itu lebih lancar dan mahu kerajaan memerangi masalah pengangguran, kemiskinan dan rasuah.
Beliau berkata, penunjuk perasaan dibenar menyatakan pandangan mereka tetapi jangan menggunakan keganasan dan merosakkan harta benda awam sehingga polis terpaksa bertindak.

“Keganasan tidak akan menyelesaikan masalah yang kita hadapi, sebaliknya marilah kita lebih objektif.

“Saya tidak akan teragak-agak untuk membuat keputusan demi keselamatan setiap warga Mesir,” katanya. – AP

…………………………………….

Sebenarnya rakyat Mesir Mahu Kamu letak Jawatan dan berambus dari Negara Mesir…Kamu yang menyebabkan Rakyat Mesir menderita di bawah sistem pemerintahan Kuku Besi… Kebangkitan rakyat sekarang tidak dapat disekat lagi sehingga kamu Berambusss..

About these ads

Responses

  1. Alhamdulillah kita Tenang!
    Dulu kini dan selamanya

    Mana-mana kerajan kuku besi dalam dunia ni penyudahnya sama saja

    Mudah-mudahan negara yang kita cintai ini tidak demikian
    Sebab itu kita perlu cepat bangun dan suburkan demokrasi
    Melalui sistem pilihanraya yang bersih
    Suara rakyat
    Kerajaan pilihan rakyat
    Hormat pilihan rakyat

    DUN Tenang ialah proses kerajaan pilihan rakyat
    Selepas ini pula ayuuuuh kita ke DUN Merlimau
    Bangun bersama rakyat

    Pilih Pakatan Rakyat
    Bina kerajaan pilihan rakyat
    Jangan jadi macam mereka
    Tidak perlu perhimpunan tunjuk perasaan

    Biar rakyat menentukan
    Undilah Pakatan Rakyat
    Pilihan di tangan RAKYAT
    Kerajaan rakyat dari rakyat untuk rakyat
    Jangan tersalah pilih
    Menyesal kemudian tidak berguna lagi…….

    Inilah kuasa Allah
    Rakyat penentu
    Kerajaan perintah rakyat
    Dari Rakyat
    Untuk Rakyat
    Tengok di Kelantan
    Tengok di Selangor
    Tengok di Kedah
    Tengok di Pulau Pinang
    Tengok di Tenang
    Tengok di Merlimau
    Siapa kata tak boleh?

    Letakkan permulaannya di sini

    Menyusuli langkah membina sejarah
    Permulaan peralihan kuasa melalui pilihanraya
    Bukan peralihan kuasa melalui pemberontakan
    Jangan merosak binasakan seluruh pembangunan
    yang sudah dibangunkan bertahun yang lalu

    Marilah kita bersama sedar dan bangun
    Buat sesuatu untuk kesejahteraan anak cucu kita
    Bina generasi akan datang kita yang UNGGUL bukan Tunggul
    Bukan hendak bergantung kepada kuasa-kuasa besar dunia
    Yang diatur oleh puak-puak Yahudi seperti mereka
    Ikut telunjuk Yahudi seperti mereka

    Rakyat Bangun Bersama Islam
    ISLAM BOLEH!
    PAKATAN RAKYAT BOLEH!

    • Salam Mr. esdi.

      Tulihsan gini lah kita nak baca.
      Ayat baik.
      Idea baik.
      Ulasan baik.

      Ini adalah standard yang kita kena tulih.
      Kita orang Islam.
      Kita bukang sekadaq.
      Mengaku Islam.
      Dan beketurunan Islam.

      Jangan dok makang lagi.
      Kat kedai nasik kandaq Saddam kat segambut.
      Takut2 Mr. esdi dan yang lain, jadi macam Saddam.
      Lagak kat bangsa sendiri boleh lah.
      Kena ting dek America.
      Sembunyi dalam lobang.

      Sekadaq gc, NK, KK kena ambik ingat.
      Tulih dengan bahasa yang baik.

  2. Salam 1Malaysia.
    Salam Tenang Malaysia.

    Semua kena ambil iktibar dari apa yang berlaku.
    Di Tunisia dan Mesir.

    Semua.
    Kena ambik iktibar.
    Dari Ketua Negara, pemimpin2, penyokong2.
    Dan seluruh rakyat Malaysia.
    Ini berlaku di negara Islam.
    Yang kita dok tulih.
    Dengan penuh kegemilangan.
    Di masa silam.
    Yang ada Universiti Al Azhar.

    Di Malaysia pon, ada.
    Yang tak mahu berenti berenti.
    Yang tak mau besara besara.
    Yang tak mau pencen pencen.
    Ada di dalam BN.
    Ada di dalam PR.
    Ada dalam kerajaan.
    Ada dalam AJK sukan.
    Malah.
    Ada dalam AJK masjid.

    Semua itu kerana.
    HALOBA.
    Haloba kuasa.
    Haloba duit.
    Haloba kemewahan.

    Yang sedihnya pulak.
    Belaku dalam.
    Suasana Islam.
    Islam yang murni.

    Kita mengaharapkan TGNA boleh.
    Tolong.
    Tolong pebetoikan keadaan.
    Kita minta TGNA pencen cepat sikit.
    Lupakan politik.
    Dan berdakwah saja.
    Tapi, kita dimarah oleh suku2sakatkurang faham.
    Jadi, kita pon akan seropa.
    Tak gi, tak gi.
    Dok lagu tu lah.
    Hanya masa akan menentukannya.

    Sekadaq nak buat gapo lagi.

  3. 1 aku x puas hati.kjaan msia lmbt btindak utk selamatkan rakyat msia kat sana.timbalan pm kita kata ada ‘plan kontigensi’.tapi dia lupa demonstrasi & rusuhan tu takde plan kontigensi.boleh terjadi kat mana2.tak kira siapa, main belasah je.kalau kita duduk sembunyi dlm kereta,tak mustahil dgn kereta dgn kita skali kena bakar.rakyat msia tpaksa keluar beli makanan merata.takkan duduk rumah sampai kebulur.pleaselah..takkan nak tunggu ada yg mati baru nak terhegeh2

  4. kesian rakyat ..biasalah..meeting dulu walaupun emergency case… negara lain dh hulr bantuan lama dah..kita masih nak plan…baru merancang untuk tapi belum buat apa2 lagi..baru nak terfikir kata org.. biasalah gomen kan lambat..tgk lah org tua keja gomen tu..suma kompom lembab…aku gelarkan org tua suma lembap. kalau korang nampak org tua pegang jwtn tinggi tu kompom lembap

  5. Salam,

    Jangan la jadi samdol pedukai salam.
    Bukankah di Mesir tu melalui proses pilihanraya.
    Pilihan rakyat..masih jadi pergolakan.
    why..nangui2 semua…why..

    Di Algeria satu ketika dulu
    Islamic party menang…melalui proses pilihanraya
    BUKANkah ia satu pilihan rakyat yg. mau perubahan
    apa jadi..adakah depa dapat MEMERINTAH.

    Satu ketika bila sampai waktunya
    Apabila terserlah wajah2 toghut
    Ini lah kesudahannya..

    Toghut mana nak rheti macam esdi & budak2
    punya cakap walaupon ada kebenarannya.
    Kebenaran atas akai yg. logic saja la.
    Logic kalau dlm. electronic
    cuma 1 atau 0
    high or low
    songkok tinggi atau ketayap..laghu tu lah..

    “””kita suka songkok laboh””””macam penyamun tarbus

  6. budak tadika ni, pandai sungguh buat ayat kat komen ni. suruh orang tulis komen elok-elok tapi dia juga 2×5 dgn geng yang tulih tak elok, cuma dia pandai berselindung sikit dengan ayat diplomasi dia. tahniah budak tadika. cermin2 lah diri tu

  7. I just ought to tell you which you have written an exceptional and distinctive post that I really enjoyed reading. Im fascinated by how nicely you laid out your material and presented your views. Thank you. dedbckdacked

  8. Also, you should be able to read the label on your existing water pump to
    see the pertinent information for buying a
    new one. Your Kia Rio engine should have the timing belt replaced at 55,000 miles.
    It is always recommended to purchase an entire kit
    but if cost is a concern then just the impeller will most likely do fine.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 62 other followers

%d bloggers like this: