Posted by: pinkturtle2 | Mei 22, 2011

GAMBAR 2 tagedi tanah runtuh di Rumah Anak-anak Yatim Hulu Langat

A general view shows a landslide that half buried an orphanage house in Hulu Langat outside Kuala Lumpur May 21, 2011. An avalanche of mud smashed into an orphanage in Malaysia killing at least five children, police said, after heavy monsoon rains lashed the capital Kuala Lumpur and surrounding areas on Saturday.

A general view shows a landslide that half buried an orphanage house in Hulu Langat outside Kuala Lumpur May 21, 2011. An avalanche of mud smashed into an orphanage in Malaysia killing at least five children, police said, after heavy monsoon rains lashed the capital Kuala Lumpur and surrounding areas on Saturday.

Emergency teams work at the site of a landslide that hit an orphanage in Hulu Langat, Selangor on May 21, 2011. A landslide caused by heavy rains hit an orphanage in Malaysia, killing two children and burying at least 21 others, a local lawmaker said. The incident took place at around 2:30 pm (0630 GMT) at the Children's Hidayah Madrasah Al-Taqwa orphanage in Hulu Langat, just south of the capital Kuala Lumpur. The orphanage was located on a hill slope and it had been raining heavily in the semi-rural area for the past two days.

A general view shows a landslide that half buried an orphanage house in Hulu Langat outside Kuala Lumpur May 21, 2011. A landslide on Saturday hit the orphanage with about 30 residents and the bodies of six children have been recovered, as reported by Malaysia's daily The Star online.

A rescuer uses a construction machine to search for the bodies believed to be buried by a landslide in Hulu Langat in central Selangor state, outside Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, May 21, 2011. Police say about 30 children were buried by the landslide that hit an orphanage Saturday. (AP Photo) MALAYSIA OUT.

Rescuers inspect an orphanage house after it was half buried by a landslide in Hulu Langat outside Kuala Lumpur May 21, 2011. A landslide on Saturday hit the orphanage with about 30 residents and the bodies of six children have been recovered, as reported by Malaysia's daily The Star online.

In this photo released by China's Xinhua news agency, policemen cordon off the entrance to an orphanage which was hit by a landslide in Hulu Langat in central Selangor state, outside Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, May 21, 2011. The landslide buried children at the orphanage Saturday where scores of rescuers were digging by their hands in soil softened by the rains to find the missing, police said.

People carry an orphan injured in a landslide in Hulu Langat in central Selangor state, outside Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, May 21, 2011. Police say about 30 children were buried by the landslide that hit an orphanage Saturday. (AP Photo) MALAYSIA OUT.

Survivors of a landslide that half buried an orphanage are given medical treatment in Hulu Langat in central Selangor state, outside Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, May 21, 2011. The landslide buried children at the orphanage Saturday forcing scores of rescuers to dig with their hands to find the missing, police said. (AP Photo) MALAYSIA OUT.

Survivors of a landslide that half buried an orphanage are given medical treatment in Hulu Langat in central Selangor state, outside Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, May 21, 2011. The landslide buried children at the orphanage Saturday forcing scores of rescuers to dig with their hands to find the missing, police said. (AP Photo)

Rescuers carry a survivor from a landslide that half buried an orphanage house in Hulu Langat outside Kuala Lumpur May 21, 2011. An avalanche of mud smashed into an orphanage in Malaysia killing at least five children, police said, after heavy monsoon rains lashed the capital Kuala Lumpur and surrounding areas on Saturday.

Rescuers carry a survivor from a landslide that half buried an orphanage house in Hulu Langat outside Kuala Lumpur May 21, 2011. An avalanche of mud smashed into an orphanage in Malaysia killing at least five children, police said, after heavy monsoon rains lashed the capital Kuala Lumpur and surrounding areas on Saturday.

Rescuers carry a survivor of a landslide that half buried an orphanage house in Hulu Langat outside Kuala Lumpur May 21, 2011. An avalanche of mud smashed into an orphanage in Malaysia killing at least five children, police said, after heavy monsoon rains lashed the capital Kuala Lumpur and surrounding areas on Saturday.

Rescuers carry a survivor of a landslide that half buried an orphanage house in Hulu Langat outside Kuala Lumpur May 21, 2011. An avalanche of mud smashed into an orphanage in Malaysia killing at least five children, police said, after heavy monsoon rains lashed the capital Kuala Lumpur and surrounding areas on Saturday.

Rescuers helps a survivor of a landslide that half buried an orphanage house in Hulu Langat outside Kuala Lumpur May 21, 2011. An avalanche of mud smashed into an orphanage in Malaysia killing at least five children, police said, after heavy monsoon rains lashed the capital Kuala Lumpur and surrounding areas on Saturday.

Rescuers helps a survivor of a landslide that half buried an orphanage house in Hulu Langat outside Kuala Lumpur May 21, 2011. An avalanche of mud smashed into an orphanage in Malaysia killing at least five children, police said, after heavy monsoon rains lashed the capital Kuala Lumpur and surrounding areas on Saturday.

A general view shows a landslide that half buried an orphanage house in Hulu Langat outside Kuala Lumpur May 21, 2011. An avalanche of mud smashed into an orphanage in Malaysia killing at least five children, police said, after heavy monsoon rains lashed the capital Kuala Lumpur and surrounding areas on Saturday.

A general view shows a landslide that half buried an orphanage house in Hulu Langat outside Kuala Lumpur May 21, 2011. An avalanche of mud smashed into an orphanage in Malaysia killing at least five children, police said, after heavy monsoon rains lashed the capital Kuala Lumpur and surrounding areas on Saturday.

Rescuers carry a body from a landslide that half buried an orphanage house in Hulu Langat outside Kuala Lumpur May 22, 2011. An avalanche of mud smashed into an orphanage in Malaysia killing at least five children, police said, after heavy monsoon rains lashed the capital Kuala Lumpur and surrounding areas on Saturday.

Rescuers carry a body from a landslide that half buried an orphanage house in Hulu Langat outside Kuala Lumpur May 22, 2011. An avalanche of mud smashed into an orphanage in Malaysia killing at least five children, police said, after heavy monsoon rains lashed the capital Kuala Lumpur and surrounding areas on Saturday.

A general view of the scene of a landslide during sunrise, a day after it partly buried an orphanage in Hulu Langat outside Kuala Lumpur May 22, 2011. An avalanche of mud smashed into an orphanage in Malaysia killing at least five children, police said, after heavy monsoon rains lashed the capital Kuala Lumpur and surrounding areas on Saturday.

A general view of the scene of a landslide during sunrise, a day after it partly buried an orphanage in Hulu Langat outside Kuala Lumpur May 22, 2011. An avalanche of mud smashed into an orphanage in Malaysia killing at least five children, police said, after heavy monsoon rains lashed the capital Kuala Lumpur and surrounding areas on Saturday.

A mother of a victim holds her tears as she waits for rescuers looking for her son after a landslide that half buried an orphanage house in Hulu Langat outside Kuala Lumpur May 21, 2011. An avalanche of mud smashed into an orphanage in Malaysia killing at least five children, police said, after heavy monsoon rains lashed the capital Kuala Lumpur and surrounding areas on Saturday.

A mother of a victim holds her tears as she waits for rescuers looking for her son after a landslide that half buried an orphanage house in Hulu Langat outside Kuala Lumpur May 21, 2011. An avalanche of mud smashed into an orphanage in Malaysia killing at least five children, police said, after heavy monsoon rains lashed the capital Kuala Lumpur and surrounding areas on Saturday.

A family member of a dead landslide victim waits next to the victim's body after the avalanche half buried an orphanage house in Hulu Langat outside Kuala Lumpur May 21, 2011. An avalanche of mud smashed into an orphanage in Malaysia killing at least five children, police said, after heavy monsoon rains lashed the capital Kuala Lumpur and surrounding areas on Saturday.

A family member of a dead landslide victim waits next to the victim’s body after the avalanche half buried an orphanage house in Hulu Langat outside Kuala Lumpur May 21, 2011. An avalanche of mud smashed into an orphanage in Malaysia killing at least five children, police said, after heavy monsoon rains lashed the capital Kuala Lumpur and surrounding areas on Saturday.

A woman talks on a mobile phone at the site of landslide that half buried an orphanage house in Hulu Langat outside Kuala Lumpur May 21, 2011. A landslide on Saturday hit the orphanage with about 30 residents and the bodies of six children have been recovered, as reported by Malaysia's daily The Star online.

A woman talks on a mobile phone at the site of landslide that half buried an orphanage house in Hulu Langat outside Kuala Lumpur May 21, 2011. A landslide on Saturday hit the orphanage with about 30 residents and the bodies of six children have been recovered, as reported by Malaysia’s daily The Star online.

http://pinkturtle2.files.wordpress.com/2011/05/027255b1255d.jpg?w=300

http://pinkturtle2.files.wordpress.com/2011/05/026255b1255d.jpg?w=300

About these ads

Responses

  1. mungkin ini satu peringatan buat kita semua.mengapa ini semua terjadi kita tidak perlu persoalkan.yang perlu dipersoal kan adalah bagaimana kite rakyat malaysia perlu membantu mereka.cukupkah dengan bantuan tenaga sahaja ataupun wang ringgit.fikirkan lah wahai rakyat malaysia semua……………

  2. Takziah dari kita.

  3. سلام ﻛﻔﺎدﺍ اﻣﻖ اتاواﻳﻪ

    Barangkali mak atau abah terasa bersalah menitipkan kami dirumah anak yatim madrasah At Thaqwa Ulu langat ini.
    Mak atau abah mungkin tak habis2 menyalahkan diri kerana menitipkan kami disini, maka adanya diantara kami telah terkorban ditimbus hidup oleh tanah, bukan tanah kubur tetapi tanah merah dari bukit yang menobrak bangunan tempat tinggal kami ini.

    Takpa mak! takpa abah, kami rela tinggal disini, tiada siapa yang salah diantara kita. Kami faham mak!, kami faham abah! bukan niat mak atau abah sengaja meminggirkan kami dari teman2 disekeliling rumah kita. Disini juga kami gembira, kami seronok dengan teman2 yang senasib dengan kami.

    Disini kami diajar mengenal Allah, mengenal solat dan ibadat, disini kami sedang menuju mengenal erti kehidupan qhada dan qadar yang ditentukan oleh Allah seru sekelian alam. Terima kasih mak atau abah kerana menitipkan kami disini..

    Mak atau abah juga tentu faham bahawa kehidupan mak atau abah juga adalah qada dan qadar allah. kerana qadha dan qadar Allah yang terpaksa mak atau abah harungilah, maka mak atau abah dengan berat rasa dan pilu hati mak menitipkan kami disini. Takpa takpa mak atau abah!. Allah lebih menyayangi kami dari mak atau abah…

    Pada jiwarasa mak atau abah berkecai luluhnya menggambarkan jasad kurus kecil kami diheret timbunan tanah yang menimbus seluruh jasad kami, pastinya lemas itu lebih menyiksa dan memedihkan setiap rongga ruang nafas untuk kami meyedut udara menghindar maut, kami berjuang dengan sakaratul dengan segala kudrat yang ada demi untuk melindungi ruh milik allah ini.. itu lah meruntun jiwa mak atau abah yang membayangkan kami yang sedang berjuang dengan maut.

    Tapi mak atau abah sebenarnya kami diiringi dengan malaikat selain dari kiraman dan katibin, bersama kami ada malaikat izrael yang menentukan siapa diantara kami yang akan syahid dan bakal hidup untuk melanjutkan qadha dan qadarnya…

    Mak atau abah! yatimnya kami disini bukan kehendak kamu. Kami yatim yang cacat dalam hukum berkeluarga ini, adalah kehendak Allah. Kita semua milik Allah. Alam semesta ini juga milik Allah. Jika ada diantara kami mendahului dijemput Allah. Redhalah… mak atau abah. Kita sewajibnya bersyukur dan lebih mendekatkan diri kepada tuhan yang esa ini, tanpa nikmat pemberian ruh keatas kita ini, tentu kita tiada pertalian kasih sayang antara ibu atau bapa…

    Ibu atau Ayah! kami menunggumu di Jannatul Firdaus syurga allah yang nikmatnya tidak terhitung dan terkira agung dan luasnya….

    • Dik..hanya air mata yang dapat memberi jawapan kepada nukilan di atas. Moga kau terus tabah dik.

      • takziah buat waris yg terkorban, mereka adalah anak2 yang soleh, pastinya mereka bahagia disana. saya begitu sedih , apatah lg saya telah mengenali mereka. Al-Fatihah

      • بسم الله الرحمن الرحيم
        الحمدلله ربِّ العلمين
        الرَّحمن الرَّحيم
        ملك يوم الدين
        ايَّاك نحبـد وإيَّاك نسـتعين
        اهـدنا الصِّـرط المـستقيم
        صـرط الَّــذين أنعمت عليهم غـير المغـضـوب عليهم ولا الــضَّــالِّين 0
        tak mampu nak kata apa pun….ALLAHU AKBAR..ALLAHU AKBAR..ALLAHU AKBAR

    • Assalamua’laikum,

      Kepada saudara kucing kota,
      warkah anda sangat menyentuh kalbu ku
      Ku mohon copy warkah sendu ini ya.

      Semoga roh mereka di cucuri rahmat olehNYA dan
      ditempatkan bersama2 orang-orang yang soleh.

      Alfatihah buat mereka

  4. bro n sis…….

    MalaysianInsider melaporkan:

    HULU LANGAT, 22 Mei — “Saya tidak mahu cakap apa-apa… anak-anak saya baru sahaja pergi (meninggal dunia).”

    Itulah ayat yang mampu dikatakan oleh Yang Dipertua Anak-anak Yatim dan Anak-anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa Batu 14 dekat ini berhubung tragedi tanah runtuh yang mengejutkan seluruh negara, semalam.

    Justeru kata Idris Musa, beliau memerlukan sedikit masa untuk bertenang sebelum memberikan sebarang kenyataan media.

    “Tolonglah… tolonglah… berikan saya masa, saya masih tidak boleh nak cakap apa-apa lagi. – TMI.

    ……………………………………………………….
    bro n sis…..

    kita cukup simpati…..cukup terasa mak dgn abah yg hilang anak-anak tercinta dlm sekelip mata…….seperti kata KK kat ataih tu….
    cuma ada spesis umnopurba yg dok persoal status rumah anak yatim nie………

    dlm kejadian malang begini pun……..
    bukan depa nak tolong simpati….
    yg depa tau dok caghi salah orang……
    dok tanya….depa daftar ke tidak dgn JKM…….
    kita tak tau laa dia bawah agensi mana?????……
    apa punya turrrrrrr……..apa punya mangkaq dok bawak mai soalan mcm nie…….
    kalu tanya GC…..dia kenai chombee nie……
    dok belakang rumah dia saja……
    mintak GC tolong pebetoi sikit……..
    depa dah meroyan sakan toh……..
    nampak sangat tak brapa ceghedik…….
    kah kah kah………
    LGE lagi ceghedik……hantaq 25K……wpun sikit……dia tetap tolong…..TQ our CM…..ada makna toh……….

    sila rujuk….

    http://cenangau.blogspot.com/2011/05/shahrizat-

    dahulukan yg utama……
    utamakan yg prima………

    • nasi kangkang….berapa lge kasi sama lu???? ada masukkkk ka..
      itulah tahap sokongan barua…janji masukkkkkkkk
      gadai maruah…gadai semua…lu bini tak mau gadai ka???

    • Salam Aftar @ authar,

      Hang kalau nak balaih laghu cara ni
      Kita syorkan pi laman PAPAGOMO
      Melayu melia laghu hang ramai kat sinun.
      Pi cepat ke sinun
      Sinin plan2 ja….

  5. Salam,

    Krosot la dok plan2 layan blog sinun.
    Sinun dok syiok sindiri ……
    Awat MB Selangor x turun jengok
    TPM boleh turun ….
    PM cut short al lawatan
    Melia & BERJIWA RAKYAT sunggoh …
    Dalam kesedihan….mai pulak org. kpg. kita
    Krossssssssssssot la mami oooooooi
    Potong…rosak majlis…malu lah kita…
    Lebih baik syorkan siasat semua status
    rumah anak yatim seluroh Mesia.
    Kot la nak bagi idea KERAjaan buat
    bangunan yg. lebih elok & selamat utk. di duduki
    hasil dari subsidi yg. nak di tarik balik…PM kata candu.
    Harga candu close tu 18 b.Sape byk. tu nak pi taboq kat mana.

    Hang pon PM x payah balik pon x pa.
    Di sana boleh solat ghaib utk. rakyat hang
    yg. terkorban di sini.Islam kan mudah.
    Gunakanlah kemudahan tu.

    Teringkat kita kat chombeee
    Kassim Selamat.Chombee ni saja
    sorang yg. kita berkenan…lain semua
    roshum…siruuuuuuu….haru biruuuuuuu

    SALAM TAKZIAH DARI KITA.

  6. TAKZIAH KEPADA SEMUA KELUARGA YG TERLIBAT..AMIN.

  7. akuhanya mampu menangis je lihat budak-budak tu ..tertimbus ….dapat aku rasakan …berjuangnya mereka utk hidup…

  8. salam takziah.. semoga mereka di dalam golongan org2 yg beriman

  9. ASSALAMULAIKUM… salam takziah untuk keluarga yang terlibat qadar dan qada tuhan kita umatnya mari bersama-sama menghulurkan al fatihah untuk mangsa agar di cucur rahmat..
    AL_ fatihah . amin. amin

  10. بسم الله الرحمن الرحيم

    lihatlah wajah pelajar anak-anak yatim dan tahfiz sebelum kejadian http://misaimerah.blogspot.com/2011/05/gambar-pelajar-anak-yatim-dan-tahfiz.html

    kita yang hidup kena kembali kepada Al Qur’an dan Sunnah agar selamat di akhirat kelak.

    dunia dah hampir ke penghujungnya..
    tanda-tanda kecil kiamat, semuanya dah terjadi..
    sekarang adalah zaman peralihan dari tanda-tanda kecil kepada tanda-tanda besar akan berlakunya kiamat..

    wallahu a’lam..

  11. بسم الله الرحمن الرحيم

    mudah-mudahan mereka ditempatkan bersama-sama para syuhada..

    mati sebagai seorang syuhada menjadi impian setiap umat Muhammad s.a.w. yang berpegang teguh pada Al Quran dan Sunah dan beramal dengannya dengan penuh yakin bahawa kita akan kembali ke negeri akhirat..

    sama2lah kita Muhasabah diri kita yang kerdil ini…sma2 mmprsiapkan diri dengan bekalan yang terbaik yakni Iman dan Takwa..Amin…

  12. bro n sis…..

    sekolah hamil lebih baik pembelaan dari yg mcm di ataih tu……

    kalu kita abaikan anak yatim………
    mcm la kita nafikan agama yang kita anuti……
    orang yang hamil luar nikah pun…….
    kejaang bagi kemudahang tanpa kigha sapa……
    dia bagi kemudahang cukup baguih punya……
    masalah kehamilang luaq nikah…..
    bila bila pun boleh setel…..
    tak caya tanya tempoyak tengok!!!!……kah kah kah

    dlm satu ceramah di melaka…..
    khalid samad kata, “Lebih baik minum kopi dengan orang bukan Islam dari minum arak bersama orang Islam”……..
    bisa sungguh khalid nie……..
    awat yg bercakap mcm tu???…..
    tapi kan !!!…..
    kira patut jugak laa khalid cakap mcm tu…….
    mana tidaknya………
    cua hangpa baca the star kemarin……

    Akhbar milik MCA, The Star semalam menyiarkan statistik tahun ini yang dikeluarkan oleh Pertubuhan Kesihatan Dunia (WHO) bahawa Malaysia menduduki “ranking Top 10″ peminum arak paling ramai di dunia……..

    nak tambah lagi yg mehsia dah hebat jadi darul maisir wal khamr…….hangpa tengok yg nie pulak…….

    http://timesofindia.indiatimes.com/world/rest-of-world/Malaysia-ranked-worlds-10th-largest-consumer-of-alcohol/articleshow/8532570.cms……..

    hebat…..
    mehsia cukup hebat….ada world class….
    ini laa yg depa mau…..
    bukan mcm tempoyak…..meruap saja yg lebih……..tapi tak masuk senarai pun………kah kah kah…….

    so hangpa jngn kata aku dok authar pulak…..
    nahi sunder nahi……nahi nahi……..

    kah kah kah………

  13. dalam keadaan sanak saudara yang sedang bersedih & berkabung, kenapa timbulkan soalan2 yg hanya tau nak cari salah. tak ada cf, tak berdaftar la..bla…

    bukan ker mereka sepatutnya bersimpati…

  14. puisi ini aku tulis untuk meluahkan kesedihan pada tragedi tanah runtuh smlm….

    adik…

    kami tak rasai penderitaanmu..

    kami hanya dapat lihat dan dengar…

    perkabaran tragedi itu….

    namun perkabaran itu mampu meruntumkan jiwa

    tangan ini jauh untuk menyahut tangan mu..menyelamatkan jiwa2 yang menemani hari2 mu disana

    kutahu…kepergian itu menambahkan episod duka dlm hidupmu….

    namun ku tak bisa mengembalikan keindahan kalian bersama…

    mereka telah pergi…dlm tragedi yang dasyat sekali….

    namun adik…kita tak diberi pemadam untuk hilangkan kisah2 yg berlaku…

    redha lah..terima dgn tenang….

    kesakitan dihempap dan ditimbus tanah itu hanya mereka yang merasai….

    rahsia mereka dan tuhan..kerasa kesakitan kematian itu tidak bisa diceritakan…

    allah pilih mereka dan tiada hak untuk kita tahu….

    walaupun bergelar anak yatim..tapi kamu mulia disisi allah

    bersih dan mulia dr kami yg beribu dan berayah…

    padamu yg telah pergi….

    mungkin kamu seksa didunia ini….tapi bahagia disana kekal abadi..

    al-fatihah…

  15. Salam.

    Ini ketentuan Allah.
    Tiada siapa pun boleh beri jawapan.

    Cuma, kita kena berusaha.
    Berusaha lawat rumah anak-anak yatim.
    Berusaha memberi sumbangan.
    Sumbangan wang.
    Sumbangan idea.

    Antara kita, ada wang.
    Antara kita, ada idea.

    Yang pergi, tetap pergi.
    Yang perlu kita.
    Mengkaji dan menilai kelemahan.
    Memperbaiki berusaha memperbaiki.

    Kalau ada yang tak kena.
    Janganlah diperbesarkan.
    Tolong perbetulkan.

    Kepada Yang Di Pertua.
    Serta staf-stafnya.
    Bersabar.
    Usaha tuan-tuan Usaha Mulia.
    Teruskan.
    Cuma, atasi mana-mana kelemahan.

    Sekadaq kita hanya mampu simpati.

    • Salam BT,

      Laghu mana kita nak bagi subsidi
      Makanan semua rebuih-rebuih
      Rata2 merayau naik sekat
      Lama2 skali ragaih bas
      Laeh la kita..

      sekadaq kita plan2
      pesan-memesan

  16. kpd Yang D-pertua dan staff2,,sbr byk2..2 semua ujian Allah,,ada hikmah di sebalik semua ktentuannya

  17. mohon share gambar.. kami wakil dari unit kemanusiaan PMRAM.. insyaallah,boleh buka laman web kami yang telah kami keluarkan ucapan takziah dan simpati pada keluarga mangsa dan pada tenaga pengajar anak2 yatim serta penjaga.

  18. Kehibaan betul2 meruntun jiwa. Ku terbayang anak2 yg seusia anak2 ku mengalami peristiwa yang sedemikian. Tambahan pula keadaan mereka sama seperti anak2 ku belajar dalam persekitaran yg sama walaupun di tempat lain tetapi tetap dengan tujuan utk menuntut ilmu agama mengejar keradhaan ALLAH. Aku sangat berpuas hati dengan perkembangan mereka, semakin kenal kepada Pencipta (ALLAH) semakin sayang mereka kepada kami (IBU dan BAPA). Tetapi perjalanan hidup seperti ini banyak ranjaunya. Tak semudah yang dilihat, tak semewah yang diharap, banyak juga yang menghalang. Segala-galanya perlu pengorbanan. Perngorbanan demi menghargai peluang kehidupan yang ALLAH berikan di atas buminya. Sekiranya ditakdirkan diambil semula peluang kehidupan ini, tidak lah terlampau perit utk menanggung balasan di atas segala perbuatan yg telah dilakukan. Alangkah untungnya anak2 ku di Madrasah At Takwa. Jalan singkat ALLAH sediakan buat mu utk ke Syurga yakni alam yang kekal. Walaupun di pandangan mata ku sebagai manusia amat perit utk ku hadapi, siapa aku? utk menilai keperitan itu. ALLAH lebih berkuasa ke atas makhluk yang diciptaNYA. Ya ALLAH, hidupkan kami dalam iman, matikan kan dalam keadaan iman, kumpulkan kami dengan orang2 yang beriman dan masukkan kami dalam syurga2 mu. Amin YA RABBAL A’LAMIN

  19. Di mana saya boleh dpatkan no account rumah anak yatim ini- Ada sedikit sumbangan ingin di hulur.

  20. BT,
    nampak bagus celamah hang
    naik pangkat jadi cikgu tadika
    dah boleh bagi celamah pulak
    baik tertibnya tutur bahasa hang
    mudah2an kau punyai anak murid ramai
    tetapi bukan di kalangan orang2 yang beriman
    sekadaq aku nak bagi tau hang
    hang manis sungguh di mulut
    tetap SAMPAH di hati
    tak usah nak bersendiwariyarailah hang
    tak ada sape nak ikut hang
    perosak bangsa
    peracun fikiran
    hang budak tadika
    semua pengunjung tetap
    kenal hang HAPRAK!

  21. semoge anak2 ni ditempatkan org2 yg beriman,tiada kata2 yg dpt diluahkan melainkan air mata sedih teramat….dipanjatkan doa al fatihah..amin.

  22. takziah kepada keluarga yg telah kehilangan org yg tersayang. Semoga mereka di tempatkan di dalam kalangan org yg beriman. Saya turut sedih akan kejadian ini.Semoga keluarga mangsa dapat menerima dugaan ini dengan redha

  23. salam…takziah kpd yg kehilangan ahli keluarga tercinta…mereka akn menanti kita di sana..al-fatihah buat mereka…

  24. Salam Takziah untuk keluarga mangsa kejadian ini. Semoga anak-anak yg tidak berdosa itu ditempatkan di dalam golongan yang beriman dan dirahmati Allah, amin.. Al-Fatihah.

  25. salam, saya insyallah akan mendoakan kamu semua selamat


Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 61 other followers

%d bloggers like this: