Posted by: pinkturtle2 | Mac 12, 2012

Syria: Allah mahu mendedahkan siapa musuh agamaNya yang sebenar

Betapa Jahat Dan Zalimnya Kafir Syiah…Mereka bersengkongkol membunuh umat Islam Di Syria..

Apa yg berlaku di Syria hari ini ada hikmahnya iaitu Allah mahu mendedahkan tembelang Syiah sebenarnya, siapa mereka di Iran dan siapa Hizbullah sebenarnya. Cukuplah lebih 30 tahun seluruh umat Islam ditipu dgn ‘topeng’ Islam mereka di Iran dan kononnya Hizbullah (baca HizbuSyaiton) sbg seteru Israel di Lubnan. 

Allah tetap akan memelihara kesucian agamaNya yg maha suci dari terus dipermainkan oleh Syiah dan kini tiba masanya Dia mendedahkan siapa musuh agamaNya yg sebenar.. Ust Abdul Malik

………..

syiah alawi  bukan dari juzuk syiah khomeini ( revolusi syiah iran) mengatakan syiah ini terkeluar dari syiah mereka. tetapi akhirnya untuk kepentingan membunuh ahli sunnah, mereka bekerjasama dengan assad. ya Allah, selamatkan lah saudara kami di sana

…………………..

Ada2 masa jengoklah beberapa tempat yang membicarakan tentang kekufuran dan kesesatan Syiah ini…

Di sini

Di Sini

Di Sini

Di Sini

Di Sini

Di Sini

………………………………………..

Al-Imam Ahmad bin Hanbal berkata: “Aku tidak melihat dia (orang yang mencela Abu Bakar, ‘Umar, dan ‘Aisyah) itu orang Islam.” (As-Sunnah, 1/493, karya Al-Khallal)

Al-Imam Sufyan Ats-Tsauri ketika ditanya tentang seorang yang mencela Syaidina Abu Bakar dan Syaidina Umar, beliau berkata: “Ia telah kafir kepada Allah.” Kemudian ditanya: “Apakah kita menshalatinya (bila meninggal dunia)?” Beliau berkata: “Tidak, tiada kehormatan (baginya)….” (Siyar A’lamin Nubala, 7/253)

Al-Imam Abu Zur’ah Ar-Razi berkata: “Jika engkau melihat orang yang mencela salah satu dari shahabat Rasulullah shalallahu ‘alaihi wasallam, maka ketahuilah bahwa ia seorang zindiq. Yang demikian itu karana Rasul bagi kita haq, dan Al Qur’an haq, dan sesungguhnya yang menyampaikan Al Qur’an dan As Sunnah adalah para shahabat Rasulullah shalallahu ‘alaihi wasallam. Sungguh mereka mencela para saksi kita (para shahabat) dengan tujuan untuk menidakan Al-Qur`an dan As-Sunnah. Mereka itu lebih utama untuk dicela dan mereka adalah zanadiqah.” (Al-Kifayah, hal. 49, karya Al-Khathib Al-Baghdadi)

 Al-Imam ‘Amir Asy-Sya’bi berkata: “Aku tidak pernah melihat kaum yang lebih dungu dari Syi’ah.” (As-Sunnah, 2/549, karya Abdullah bin Al-Imam Ahmad)

………………………….

Orang yang telah mencela sahabat rasulullah dan menganggap isteri rasullullah seorang pelacur, ia tidak boleh dikatakan sebagai seorang muslim,orang seperti itu adalah musuh allah dan rasulnya dan harus di perangi….

About these ads

Responses

  1. Dengan nama Allah Yang maha Pemurah lagi Maha Penyayang..

    UNTUK RENUNGAN PUAK-PUAK SYIAH..

    Firman Allah (yang bermaksud): “Dan orang-orang yang terdahulu – yang mula-mula (berhijrah dan memberi bantuan) dari orang-orang “Muhajirin” dan “Ansar”, dan orang-orang yang menurut (jejak langkah) mereka dengan kebaikan (iman dan taat), Allah redha akan mereka dan mereka pula redha akan Dia, serta Dia menyediakan untuk mereka Syurga-syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka kekal di dalamnya selama-lamanya; itulah kemenangan yang besar”. (surah at-Taubah ayat100)

    siapa Muhajirin..???

    Muhajirin ialah penduduk Mekah yang bersama Rasulullah SAW berhijrah ke Madinah..
    empat khalifah, Abu Bakar as-Siddiq, Umar al Khattab, Uthman Affan, Ali bin Abi Talib, semuanya orang-orang Muhajirin..
    semuanya sudah dijamin syurga oleh Allah SWT..

    syurga adalah kepunyaan Allah SWT, bukan kepunyaan 12 imam syi’ah..

    kepada pengikut syi’ah, bertaubatlah sebelum bencana dari Allah tiba..

    amat setuju dengan Admin Pinkturtle bahawa Allah dedahkan musuh Islam sebenar kepada hamba-hamba-Nya sebagai “persediaan ilmu” dalam menghadapi huru-hara akhir zaman yang akan lebih mencabar keimanan, wallahu a’lam..

    bersama kita panjatkan kesyukuran atas limpah kurnia rahmat-Nya..
    Maha Suci Allah, tiada daya dan kuasa bagi kami tanpa keizinan Mu..

    • mmglah syurga kepunyaan Allah tak ada siapa pun kata milik 12 imam

      pernyataan sebegini tak eloklah dikeluarkan…

      sepatutnya anda berkata kepada diri anda…

      syurga itu bukan aku yang punya…jadi, aku tak berhak menghukum sesama Islam atas apa pegangan mereka…kerana setiap golongan pastilah mereka mengatakan mereka yang benar…

      begitu lebih baik…

      • shiah menganggap sahabat2 Nabi saw penipu dan konspirator.

        bermakna menganggap Nabi saw tidak pandai memilih sahabat2nya sendiri.

        bermakna Allah swt tidak pandai mengatur siapa utk jadi sahabat Nabi saw.

        akhirnya shiah membawa maksud Allah swt itu bodoh kerana tidak menyediakan kekasihnya dengan pembantu2 yang benar.

        Akhirnya yang betul adalah mullah2 shiah. Yang Maha Mengetahui adalah ulamak2 shiah.

        Maka keluarlah dajjal ketika itu mengaku Tuhan, kerana pengikut2 mereka sudah disediakan jiwa dan akidah mereka untuk mengakui dajjal itu Tuhan.

        Itulah akhirnya nanti apa yg diperjuangkan shiah laknat.

  2. inilah yg umat Islam inginkn & juga yg tidak d sukai oleh musuh Islam. Islam adalah ugama kedamaian & perpaduan..

    http://www.presstv.com/detail/231253.html

  3. Dalam peristiwa Aqabah…didedahkan siapa2 sahabat2 yang bersekongkol untuk membunuh nabi dgn cara menakut2kan untanya…tentang siapa terdahulu berhijrah?…kebanyakan sahabata muhajirin dan ansar yang mulia telah syahid dlm perang badar…dlm peristiwa hijrah nabi bersama Abu Bakar…cuba baca ayat…”janganlah kamu takut” rujuk QS.Ada cerita disebalik cerita…Bila Umar berhijrah tidak jelas…tentang Uthman…inilah orgnya di dalam surah Abasa yg bermuka masam…kebanyakan sunni mengatakan “yang bermuka masam” dlm surah abasa adalah nabi SAWA yg mulia.(ni mana punya mazhab lah ni yg kata nabi bermuka masam)you tak pernah baca ke?

    Nyatakan kepada saya…berapa ramai musuh yg dibunuh oleh Abu Bakar, Umar dan Uthman????Dalam perang mana mereka ini menunjukkan keberanian menentang musuh2 Allah.Nyatakan kepada saya…

    Siapa menyusun Al-Quran yang lengkap…Imam Ali KW.Bacalah sejarah..Imam Ali mengatakan Rasul SAWA telah mengajarkan Al-Quran beserta tafsir, nasikh dan mansukh, asbabul nuzul…dll.tetapi menolak Al-Quran yang lengkap tersusun mengikut peristiwa…tetapi khalifah menolak dam imam Ali redha demi menjaga Islam.Kandugan Quran tetap asli.tetapi susunan ayatnya tidak teratur dalam mashaf Uthman.

    Sudah2lah…terlalu membeci sesama Islam…menuduh syiah mengkafirkan sunni tetapi lihatlah diri anda sendiri…

    Sedangkan ahlul-bayt nabi tidak dicintai…melebihkan2 pula sahabat atas mereka…

  4. .tetapi menolak Al-Quran yang lengkap tersusun mengikut peristiwa…tetapi khalifah menolak dam

    dalam ayat di atas….saya bermaksud tetapi khalifah menolak Al-Quran yang disusun oleh Imam Ali…mohon maaf tulis cepat…terlepas pandang.

    Imam Ali menyusun Al-Quran mengikut peristiwa secara detail.sebab itulah dalam Al-Quran sebahagian ayat berkesinambungan dengan ayat dalam surah yg lain jika anda perhatikan.

    • mana alquran yang ditulis oleh Ali itu? Bukankah syiah di iran yang ada sekarang ini pun membaca alquran yang di susun oleh khalifah? Kenapa tak baca saja alquran yang di susun oleh Ali itu?

      • Sabarlah…ada riwayatnya..kerana pegangan Imam Ali lah…Al-Quran yg diguna muslim sekrang ini sama…cuma Al-Quran ini tidak berbicara…Imam Alilah yang berbicara tentangnya…tafsir ayat2 mutasyabihat dpt di jawab oleh Imam Ali…

  5. Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..

    kepada golongan syiah..

    jangan cari jalan yang susah kalau nak kan pada KEBENARAN..

    “pihak sini benar, pihak sana salah…pihak sana kata betul, pihak sini yang salah”..

    CARA MUDAH, BALIK PADA AL-QURAN, KALAM ALLAH..

    SURAH AT-TAUBAH, AYAT 100 AMAT jelas akan maknanya..

    Muhajirin dijamin syurga oleh Allah SWT..INGAT, INI FAKTANYA..
    Firman Allah (yang bermaksud): “Dan orang-orang yang terdahulu – yang mula-mula (berhijrah dan memberi bantuan) dari orang-orang “Muhajirin” dan “Ansar”, dan orang-orang yang menurut (jejak langkah) mereka dengan kebaikan (iman dan taat), Allah redha akan mereka dan mereka pula redha akan Dia, serta Dia menyediakan untuk mereka Syurga-syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka kekal di dalamnya selama-lamanya; itulah kemenangan yang besar”. (surah at-Taubah ayat100)

    Syaidina Abu Bakar As Siddiq adalah insan yang sama-sama berhijrah bersama peribadi mulia Rasululah SAW dan dijamin syurga oleh Allah SWT sebagaimana firman-Nya dalam surah At-Taubah ayat 100 tadi..
    Abu Bakar As Siddiq bersama baginda Rasulullah SAW sepanjang perjalanan dari Mekah ke Madinah dalam peristiwa hijrah yang sama-sama merasakan susah payah sebelum Islam itu di mertabatkan ke seluruh pelusuk dunia hingga ke hari ini..Subhanallah..

    Abu Bakar juga adalah sahabat baginda Rasulullah SAW sejak kecil..
    Abu Bakar dipilih sendiri oleh Rasulullah SAW sebagai teman dalam perjalanan semasa hijrah..
    Abu Bakar diberi gelaran As Siddiq oleh baginda Rasulullah SAW sendiri kerana sentiasa membenarkan apa saja yang disampaikan oleh Rasulullah SAW..
    sabda Rasulullah SAW, “Sekiranya ditimbang iman seluruh penduduk Madinah, nescaya berat lagi iman Abu Bakar.”

    SANGGUPKAH ANDA, DENGAN HANYA MENGGUNAKAN AKAL SEMPIT, MENGKAFIRKAN ABU BAKAR AS SIDDIQ..

    SEDANGKAN ALI BIN ABI TALIB PUN MEMBAI’AH ABU BAKAR AS SIDDIQ SEBAGAI KHALIFAH YANG PERTAMA..

    BEGITU JUGA KHALIFAH-KHALIFAH YANG SETERUSNYA, YANG KE DUA DAN YANG KE TIGA, UMAR AL KHATTAB DAN UTHMAN BIN AFFAN DIBAI’AH OLEH SYAIDINA ALI BIN ABI TALIB

    mengapa pula pengikut taksub Ali sekarang menyimpang dari pendirian Ali ketika itu..

    hamba hanya menyampaikan..
    HIDAYAH HANYA DARI ALLAH..
    semoga kita semua ditunjuki jalan yang lurus oleh-NYA..

    • Sila rujuk hadis Bukhari….Fatimah murka kepada Abu Bakar dan tidak bercakap dgn hingga ajalnya…Abu Bakar menidakkan Tanah Fadak.

      “kemarahan Fatimah adalah kemarahanku”

      “Aku dr Ali…Ali dr ku”

      “Hassan dan Hussin penghulu pemuda syurga”

      Tentang pembaiatan Ali kpd khlaifah,silalah rujuk khutbahnya yg terkenal dlm Nahjul Balaghah…setiap perkara ada sebab dan musababnya…jika tidak bagaimana Aishah pun boleh turut berperang menentang Ali KW.

      Abu Bakar sahabat sejak kecil???ini tiada diberitakan…

      saya setuju kita kembali kpd Al-Quran…pasti banyak kebenaran yg akan didapati…kerana Al-Quran lah saya memilih Ahlul Bayt…kata2 sebegini seringkali saya dgr dr seorang sunni…tapi al-hasil…???

      walhal…syiahlah yg dihentam di sini…saya hanya menjawab tohmahan…

      Anda tidak perlu menerima syiah dan tak perlu bagi kami anda mengakui kebenarannya…yg penting…hentikan tohmahan…

      Kebenaran tidak datang dengan mudah…kalau agama itu mudah pasti ramai manusia yg masuk syurga…tetapi yg minoriti lah yg dipuji2 dlm Al-Quran.

      “hanya sedikit yg berfikir”
      “dan kebanyakan mereka tidak bersyukur”

      tentang ayat al-taubah yg dikemukakan…bagaimanakah semuanya ke syurga kalau dikalangan muhajirin dan ansar pada itu ada yang munafiq…ada yg ingkar rasul…ada yang lari perang….walhal yg nak membunuh rasul yg mulia pun ada…

      selepas wafat nabi…lebih parah…sahabat berperang…sahabat mengubah sunnah,,,ke syurgakah semua ini???

  6. Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..

    “Lakum di nukum waliyadin”

    “bagi kamu ugama kamu, bagi aku ugama aku”..

  7. En. Sebalox70…kita doakan insankerdil itu mendapat hiadayah Allah swt..kasihan pada dia….ASWJ tidak pernah mengagungkan sahabat…dan tidak pernah menghina sahabat…kita menerima mereka sebagai manusia yang sentiasa dirahmati Allah swt..yang menjadi penyambung risalah tauhid…..pergilah ke iran sana lihat mereka yang tawaf keliling kubur,,,,solat di kuburan..sembah kubur,,,,kaabah sendiri di sana…sedih…memang di negara sunni pun ada yang begitu tetapi mereka diperangi…cuma di sana(iran) kegiatan tersebut diterima sebagai kegiatan agama yang diterima semua….sedih..

  8. Itulah saya dah kata tentang hadis imam Ali “ketahuilah kebenaran…kerana dengan kebenaran anda akan mengetahui siapa pelakunya”

    Anda patut melihat konteks satu persatu…

    bukan semua di Iran itu bagus 100%…

    Mana ada kaabah di Iran…yg kat youtube tu tah mana datangnya…

    Haji di Mekah bukan di Iran…

    Sembah kubur tiada dlm syiah…yang menjadi sunnah adalah menziarahi kubur org2 soleh…bahkan dlm sunni pun ada…

    penyambung risalah tauhid adalah para imam…

    anda asyik berkata ttg sahabat sahaja…tiada langsung tampak kecintaan kepada ahlul bait yyg kita berselawat di dalam solat kita…

    anda tidak pernah ke Iran Akula.Pandangan begini dikutip dr internet…berlambak

  9. sedarlah bahawa apapun hujah2 lunak insankerdil utk membela shiah laknatullah dajjal sebenarnya beliau sedang bertaqiyyah di depan kita umat Islam sunni.

  10. Kalau shiah tu betul takkan mayat komeni hampir telanjang dan tengoklah apa jadi dengan syria bukankah angkara hizbullata dan gengnya. Perhatikan sahadah dan aktiviti agama syiah dalam yuo tube, teruk.

  11. tentang ayat al-taubah yg dikemukakan…bagaimanakah semuanya ke syurga kalau dikalangan muhajirin dan ansar pada itu ada yang munafiq…ada yg ingkar rasul…ada yang lari perang….walhal yg nak membunuh rasul yg mulia pun ada…kata sikerdil..

    Nampak tak hukuman yg anda berikan… anda menyanggah apa yg Allah dan perintahkan..Anda meragui apa yang Allah Janjikan.. Fikir sebelum mempertikaikan Hujah Allah…

    Mana kamu tahu yg itu semua ada murtad,munafik.. tingginya Ilmu…hmmm

  12. salam…orang Syiah solat dan mengaku Nabi Muhammad SAW sebagai rasul terakhir.Mereka Islam.Beranikah kita kafirkan 400 juta Syiah didunia ni.Siapa kita?Tengok lah bangsa kita sendiri penuh dengan anak zina,sumbang mahram.Masih nak berbangga dan berani kafirkan orang..Bangsa Syiah kafir ni makin maju…melayu…??

  13. Islam sendiri mengajar menghormati sesama manusia…tp Syiah sanggup membunuh saudaranya sendiri

  14. Hebat syiah nye taqiyah..sapa cipta syiah ni?? Knapa nk tukar syahadah? Sapa yg ajo? Sape lak yg ajo cederakan diri? Siap hina sahabat2 nabi? Sapw guru kamu? Dalam solat boleh plak tepuk amai2 guru hebat mne yg ajo? Kome dah dah diajo yaqiyah pastu Kata sunni plak byk xbtul..ape bnda yg syiah banggakan Sgt? Kt Malaysia ni syiah nk perjuangkan ape? Cube taqiyah Aku skit

  15. insan kerdil tu gua faham cuma nk kebenaran..kebenaran yg dia cari dah menyulitkan hidup dia sbnrnya utk terus ibadah kepada Allah..sebab dia dah terang2 menolak Firham Allah dengan menyatakan nasyaf Al-Quran itu tak lengkap..Allah berfirman,nabi bersabda, Al-Quran takkan berubah sehingga hari kiamat..dok sibok cari tambahan cakap kurang lebih seribu ayah lagi..bangang abadi,nabi lagi cekap sbb dijaga akal oleh Allah,di ilham suruf usman bin affan kumpul dan tulis ayat Al-Quran secara menyeluruh dan mudah utk umatnya baca..apa ar,kalo was2 tentu Allah berfirman suh sahabat lain tulis..lu org pandai la syiah kalo gitu dari akal Rasulullah utk pilih amanah..kat rumah leh lak tampal gambo imam ali,ahlul bait diiktiraf dah mcm rupa gereja st,david atau potret monalisa dah gua tgk..woi nabi tak suh abadikan potret la dol..tu pun gambo waris Rasul mana leh digambarkan..sekali lagi tongong lu org kena kitai ngn mat rock..jgn lupa 10 muharam dtg batu cave pukul badan berdarah2 mcm hindu tahipusam..setahun ada dua kali majlis berdarah2..bodoh jem jalan gua nk g keje..hahahahaha


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 62 other followers

%d bloggers like this: