Now Showing

Blog ini adalah himpunan dan paparan Berita-berita terkini,berita bergambar yang diambil dari pelbagai sumber di seluruh dunia pada setiap hari untuk tatapan kita semua sebagai ilmu dan maklumat kita seharian…

Photo-photo grapic dari photoblog terdahulu dan sekarang (sebenarnya blog asal yang menghimpunkan poster-poster terpilih telah dibom dan dihancurkan oleh pihak musuh,jadi di sini adalah sebahagian saja yang sempat saya save dalam file sebelum ianya musnah)

Klik pada gambar untuk Full Size

sidangpokokprk1

rekod-dunia

najib-rakus

sanusi-pro-tun

3billion

Respon

  1. 5 cara untuk berpolitik yang paling baik.
    1-kalau tidak mahu ikut syariat ALlah-JANGAN tinggal di bumi ALlah.
    2-kalau tidak mahu ikut syariat ALlah -JANGAN minum air yang ALlah ciptakan.
    3-kalau tidak mahu ikut syariat ALlah-JANGAN pakai tubuh badan @ fizikal yang ALlah ciptakan untuk manusia.
    4-kalau tidak mahu ikut syariat ALlah-JANGAN hirup udara yang ALlah berikan.
    5-kalau tidak mahu ikut syariat ALlah, JANGAN pakai nyawa yang ALlah sediakan untuk menghidupkan manusia di bui ini.
    LU PIKIQ LA SENDIRI. INSAF SEBELUM SEDAR!!!!!

  2. essalamu aleyke from turkey ! ! !

  3. walaikumsalem to TURKEY….

  4. aku setuju beno ngan laman web ini…mana tak nye…sini rasuah sana rasuah…macam2lah….conteh aku dengar ini suma….

  5. Anwar Ibrahim perosak negara..apa dah jadi dengan rakyat yang berbangsa lain di Malaysia..Kerana laluan oleh Anwar Ibrahim..bangsa lain telah keras kepala…aku benci tgk sidang parlimen…bangsa lain dah mula kurang ajar dengan orang melayu…ini semua kerana Anwar Ibrahim…Sedarlah wahai manusia-manusia semua…buat apa nak tuduh menuduh…kalo BN buat tak betoi…tagoq!!! tang mana tak betoi…ni bukan nak tegoq..tp nak lawan terus….kita orang melayu jgn dok bergaduh…bangsa asing dah ada cita2 nak perintah malaysia!!!!

  6. PENGAJIAN KITAB
    .
    Kitab :
    HADIS QUDSI
    .

    Disampaikan oleh :
    TUAN GURU SYEIKH NURUDDIN MARBU AL-BANJARI AL-MAKKI
    .
    Di :
    MASJID WILAYAH PERSEKUTUAN , KL.
    .

    Pada :
    SETIAP MALAM,
    DARIPADA 13/12 HINGGA 27/12/2008
    SELEPAS SOLAT MAGRIB

    .
    Muslimin dan muslimat dijemput hadir.
    .
    Marilah kita merebut peluang mendalami ilmu agama melalui kitab ini .

    http://pondokhabib.wordpress.com

  7. bleh ajar sy x mcm maner nak update wordpress nie
    coz sy baru jew daftar masuk jd x tau lg camner nak update klu blogger 2 sy dah reti
    klu x kesah ajr r
    kat badrulamin.ashaari@yahoo.com
    antar email ke ym ker
    klu nak view sy nye blog add
    bad2rules.blogspot.com

  8. herm lg tahniah lah coz wordpress nie bagus r

  9. Bagi yang ingin menderma dan memberi sumbangan kepada Rumah Kebajikan bagi anak yatim, bantuan pendidikan, bantuan fakir miskin, bantuan saudara baru, kaunseling, motivasi dan kem bina insan yang diuruskan oleh Pengurusan Dar Ar Rahman boleh membuat bayaran ke Maybank Akaun : 56-454-8121-325. Untuk keterangan lanjut hubungi saudara Nur Muhammad : HP: 017-2602690. Semoga sumbangan anda diberkati oleh Allah S.W.T.

    Mohon kerjasama untuk mengajak sahabat handai turut menyumbang, DANA Sebanyak RM1,600.00 diperlukan bagi menampung 8 orang pelajar.

  10. OOOO!….. Harung

    Harapan aku mintak mung fikir dan fikir, sbb apo manusia spr UMNO ni jalan tak ikut landasan kerana masing masing cari jalan nak tipu.

    Kalu mung tak mmikir lagi benda yang mcm ni, alamatnya mung pun serupo dua kali lima jugak lah.

    Kite d tranung ni becadang nak bungkus dan nak masukan dalam tong gi bakar di panta batu buruk, kerana pada 17 hb akan jadi mendiang.

  11. SYABAS DAN TAHNIAH ATAS KEMENANGAN PAS DI KUALA TRENGGANU BARU BARU NIE…….
    ABIS TU??? BN TAK FAHAM FAHAM LAGI KAA?? TAK RETI MALU KAA??? BLAH LA WEY………
    ORANG DAH TAK NAK DAH KAT BN………. JALAN DAAAA…………..
    TIPU MACAM MANA PUN TIDAK DAPAT MENGHALANG KEBENARAN ………

  12. Kerajaan BN buat macam-macam untuk beri peluang kepada rakyat berniaga. Semasa BN dahulu lihat sajalah kemajuan di Bandar Lumut, Manjung, Seri Iskandar yang diwujudkan untuk kemudahan rakyat.

  13. Sudah-sudahlah PAS apatah lagi PKR dan DAP. Manakan mampu nak selamatkan Perak hinggakan masyarakat meluat mendengarnya. Nak selamatkan Perak daripada siapa? Untuk kekalkan kuasa atau untuk bantu kroni demi kepentingan satu pihak.

  14. dahlah najib nak kaco negeri orang bwat ape. jagela hal sndri. anak bini tu jage la. dah elok perak ni pemimpin nye ikut care islam da nak tuka pulak pe halnye. kami rakyat perak hanya akan terima pemimpin yang menjalankan tugas berlandaskan syariat islam kerana kami ni orang islam. tngk la pemimpin bn!!! berape ramai pemimpin yang boleh bagi kuliah subuh kat masjid2… bape ramai pemimpin bn yg keluarga dan isterinya bertudung labuh mengikut suruhan ALLAH dan RASUL. bole tngk contoh org bn tpm, pm dan ramai lagi.. wahai orang orang yang beriman berfikir la dengan sewaras- warasnya siapa yang lebih layak memerintah negeri perak ini.

  15. kalo lepas ni ada menteri besar baru akan memerintah perak ana cabar dye pegi buat kuliah subuh di masjid2, buat ceramah di rumah, rakyat bole jumpa mb bila2masa tanpa memerlukan sebarang appoinment dan yang paling penting anak dan bini mb baru mesti berpakaian mengikut syariat islam yang disarankan oleh ALLAH dan RASUL. ANA CABAR SAPE YANG JADI MB BARU TU SECABAR-CABARNYA….. SAHUT CABARAN KALAU ANDA DI PIHAK YANG BENAR… BUKTIKANLAH

  16. SAY NO TO BN…. SAY NO TO ZAMBRY……. SAY YES TO PAKATAN RAKYAT…..TAKBIR

  17. oi harun aku bukan orang melayu aku orang islam…
    ko ye la oang melayu … huh aku tak mengaku melayu satu tindakan yang betul.. ko tak ngaku islam satu tindakan orang munafik…

  18. Aku sokong Islam Sejati, Allah xpernah bezakan bangsa & warna kulit, beza antara kita ialah iman & ketakwaan kpd Allah. Apa guna melayu tanpa Islam. Mahathir tu pun bukan melayu tulen. Kenapa blh pimpin UMNO? Kan dah xikut kriteria UMNO…

  19. Kalo org UMNO nak ungkit kemajuan yg dia usahakan dulu memang xmalu la korang ni. Duit yg korang makan & guna utk pembangunan tu pun duit rakyat. Apa yg korang buat pun sebab tanggungjawab.. Xmalu ka ungkit benda yg lepas. Xkan dah buat salah, org tegur pun x boleh. Kita berubah ikut Islam daaa. Islam tu flexible.
    Sudin dlm cerita Pendekar Bujang Lapok pun sokong.
    Alif,Mim,Nun, Wau. Alif tendang wau, sarkis

  20. SAYA SETUJU DENAGN HARUN. TAKUT2 NANTI ORANG MELAYU SENDIRI MUSNAH DALAM PR.KOMEN!!!!

  21. Hanya si buta yang mengatakan gagak itu putih.

    Siapa yang mulakan tingkah laku gasar di Malaysia?

    ADA YANG MENULIS:

    – Anwar Ibrahim perosak negara..apa dah jadi dengan rakyat yang berbangsa lain di Malaysia..Kerana laluan oleh Anwar Ibrahim..bangsa lain telah keras kepala…aku benci tgk sidang parlimen…bangsa lain dah mula kurang ajar dengan orang melayu…ini semua kerana Anwar Ibrahim…Sedarlah wahai manusia-manusia semua…buat apa nak tuduh menuduh…kalo BN buat tak betoi…tagoq!!! tang mana tak betoi…ni bukan nak tegoq..tp nak lawan terus….kita orang melayu jgn dok bergaduh…bangsa asing dah ada cita2 nak perintah malaysia!!!!

    SAYA (NASPAZI) MENULIS:

    – Jika si zalim tidak dilawan, sedangkan ada ruang untuk melawan bermakna bacul. Jika berputih mata melihat si pendurjana memijak harga diri, sedangkan ada ruang berputih tulang untuk melawan bermakna dayus.

    DI SINI KEGASARAN MELAYU UMNO BERMULA:

    (PERTAMA)
    50 DALIL ANWAR TAK LAYAK JADI PM
    Oleh Khalid Japri [1998]

    1. MAIN BONTOT : Semua orang heboh apabila rahsia Anwar main bontot pemandunya Azizan terbongkar. Cerita hobi Anwar main bontot ini bukan perkara baru. Ia telah bermula sewaktu ia belajar di MCKK dan Universiti Malaya lagi. Ramai yang mahu ke depan untuk menceritakan kisah silam Anwar ini. Tunggulah.

    2. MAIN BINI ORANG : Kisah bagaimana Anwar terlibat skandal seks dengan isteri orang – isteri Setiausaha Sulitnya Mohamad Azmin bin Ali yang bernama Puan Shamsidar Taharin telah dibongkar sendiri oleh aidk kepada Azmin iaitu Ummi Hafilda binti Ali.

    3. ANAK HARAM : Hasil dari hubungan seks dengan Shamsidar telah dikurniakan seorang cahayamata bernama Afifa. Anak ini menjadi kebanggaan Shamsidar kerana ia anak Pembesar Negara.

    (KEDUA)
    PEMECATAN ANWAR IBRAHIM
    Oleh Mahathir bin Mohamad (1998)

    Dengan dukacitanya saya terpaksa melucutkan jawatan-jawatan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan daripada Dato Seri serta lain-lain jawatan dalam kerajaan yang dipegang oleh Dato serta sebagai Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan.

    Perlucutan ini berkuatkuasa dari hari ini, 2 September 1998 mulai jam 5.30 petang.

    Perlucutan ini telah dimaklumkan kepada Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong.

    Mahathir bin Mohamad
    2 September 1998

    (KETIGA)
    TUDUHAN MELANCAP YANG MENCEMAR KARAMAH INSAN

    “I had disbelieved the homosexuality charges at first but was convinced when I personally interviewed Anwar’s partner. They had not only performed sodomy, but during the process, he was… I don’t know how you call it… he was masturbating this man. Do I go around town and tell the world that this is what my deputy was doing?”

    TERJEMAHAN BEBAS NASPAZI:

    “Saya pada mulanya tidak percaya pertuduhan liwat tetapi saya yakin apabila saya menemuduga teman Anwar. Mereka tidak hanya melakukan liwat, tetapi dalam proses itu, dia di… saya tidak tahu bagaimana anda menyebutnya… beliau telah melancapkan lelaki ini. Adakah saya perlu pergi mengelilingi bandar dan memberitahu dunia bahawa inilah apa yang Timbalan saya sedang buat?”

    MAHATHIR : DI HADAPAN WARTAWAN DUNIA
    TARIKH : SEPTEMBER 2, 1998
    WARTAWAN : DONNA ELLIOT [SEKADAR CONTOH]
    MEDIA : NEWSWEEK

    —————————————————————————

    ANWAR IBRAHIM BANGKIT MELAWAN PENDURJANA

    Deklarasi permatang pauh
    Pernyataan hati nurani
    Diri jangan bacul mengalah
    Petanda dayus jauh sekali
    – Naspazi

    Menyedari gesaan al-Quran yang bermaksud “tidaklah kami mahu melainkan untuk melakukan islah sekuat daya kami”

    Dan berilhamkan tradisi budaya-budaya Asia yang keseluruhannya menganjurkan pembaharuan diri dan masyarakat; Dan menginsafi bahawa Malaysia kini dicengkam kemelut yang dahsyat dan memerlukan kekuatan dalaman untuk bangun semula; Maka kami rakyat Malaysia yang berbilang bangsa dan agama bertekat untuk melancarkan gerakan reformasi yang menyeluruh:

    Gerakan reformasi yang terpancar perjuangan hati nurani,dari kesedaran bahawa sesungguhnya diri manusia itu mulia dan merdeka, mempunyai hak dan tanggungjawab, diri manusia haram dizalimi dan diaibkan, haram di belenggu dan disekat tanpa mengikut proses dan undang-undang yang adil;

    Gerakan reformasi untuk menegakkan keadilan untuk semua, yang kuat dan yang lemah, yang kaya dan yang miskin; membersihkan institusi dan proses undang-undang dari dicemari oleh penyalahgunaan kuasa dan rasuah;

    Gerakan reformasi untuk mendaulatkan kuasa rakyat melalui proses demokrasi. Demokrasi itu satu kemestian, kerana semangat keadilan yang ada dalam diri manusia membolehkan demokrasi dilaksana, tetapi kecenderungan manusia untuk berlaku zalim menjadikan demokrasi satu kewajipan;

    Gerakan reformasi untuk memperjuangkan keadilan ekonomi,menjana pertumbuhan dan pengagihan yang saksama, jangan yang kaya bertambah kaya yang miskin papa kedana. Dunia ini mencukupi untuk keperluan semua, tetapi tidak mencukupi untuk memenuhi kerakusan individu;

    Gerakan reformasi untuk membanteras rasuah dan penyalahgunaan kuasa, mengikis manipulasi pasaran oleh segelintir golongan rakus dan mahakaya;

    Gerakan reformasi untuk memperkukuhkan jayadiri budaya yang dinamis, setia kepada warisan bangsa yang murni dan terbuka kepada segala yang baik dari semua budaya;

    Gerakan reformasi untuk membawa bangsa Malaysia ke zaman maklumat dan dunia tanpa sempadan, menjana kebijaksanaan, keyakinan dan keterbukaan untuk menjalin persahabatan sejagat berdasarkan prinsip kebenaran dan keadilan.

    Kami akan menggerakkan reformasi ini dengan aman, mengikut semangat perlembagaan dan bernafaskan prinsip pemerintahan undang-undang.

    Masanya telah tiba. Bersatulah untuk reformasi.

    Permatang Pauh
    12 September 1998

    —————————————————————————

    NATIVE SABAH BERPUTIH MATA DENGAN KEDURJANAAN UMNO

    – Tiada kerajaan di dunia ini yang membuat IC Projek sebanyak 1.3 juta kepada pendatang haram, sehingga bilangannya melebihi atau mengatasi bilangan penduduk tempatan, sebagaimana yang berlaku di Sabah, melainkan kerajaan yang dipimpin oleh manusia umno.

    Kenapa UMNO memberi kerakyatan, kewarganegaraan, IC Projek dan memelayukan pendatang haram dari Filipina, Indonesia dan Pakistan di Sabah, sehingga bilangan mereka kini mengatasi penduduk Native? Andai kata yang demikian dianggap sebagai konsep bermasyarakat dan bernegara, sungguh-sungguh otak melayu UMNO, bukan sahaja menghalalkan cara untuk mencapai kuasa, bahkan kebinatangan.

    UMNO SARJANA AGUNG DALAM MENIPU
    REMPUH UMNO SAMPAI JATUH
    – Naspazi

  22. NAPA SUME ORANG TAK NAK BAGI PERHATIAN DEKAT SAYA? ITUKAN ADA KOMEN SAYA DEKAT ATAS TU…. UMNO BAIK..UMNO BAIK… :-)

  23. HUHUHUHUUU…… :->

  24. RESPON..RESPON.. :-)

  25. SOKONG YOUNSTER!!!!!

  26. Younster..
    hang xdo otak dok pikiaq sokong owang wat gapo?
    xde pendirian sendiri..
    pastu x malu dok minta respon,same la ngn orang2 ameno tuh..mang patut pn..
    owang cam hang same la ngn org yg dsokong hang tuh..

  27. woit suke*membaca
    ko ni, boleh caye ke dekat PR?
    Aku bukan nak cakap la…
    tapi aku tengok PAS suka je mengalah degn DAP
    macam ‘adik kecil’ pulak
    hahaha
    Especially isu hudud
    DAP terang2 tolak hudud
    Nanti cmne untuk jadi kerajaan pusat?
    takut2…DAP terus TOLAK ISLAM..
    So, alternatif yg ada…UMNO la…
    memang la UMNO kureng cket..tapi at least MCA tak TOLAK ISLAM. Sapa nak bagi komen?
    haha…i know all of u (PR) will become ‘speechless’… :)

  28. not perform well,since merdeka. lu think if no bribe,conpiracy,the land of posperus u blm jd jutarm.my god ‘ shamefull…

  29. dsai gi la naik haji sumpah kat sana atau sumpah depan anak bini je cukuppppppp

  30. Irwansyah – Perempuanku.mp3
    link: http://rapidshare.com/files/234726792/Irwansyah_-_05_-_Perempuanku.mp3

    Ungu – Tercipta Untukku.mp3
    link: http://rapidshare.com/files/234684668/04_-_ungu_-_tercipta_untukku__ft_rossa_.mp3

    Lagu Opick yang ni memang sedih giler…Lagu ni citer pasal Junjungan kita Rasulullah SAW…sape yg xpernah dgr,sila lah dgr…moga2 ada kebaikan utk kita semua…InsyaALLAH….

    Opick_-_Ya_Nabi_Salam.mp3
    link: http://rapidshare.com/files/234996088/Opick_-_Ya_Nabi_Salam.mp3

    Lagu opick yg ni menyedarkan kita betapa Maha Penyayang nya Allah kepada hamba2Nya yg selalu lupa padaNya…menusuk ke qalbu beb…

    Opick – Cahaya Hati.mp3
    link: http://rapidshare.com/files/235024481/Opick_-_Cahaya_Hati.mp3

  31. blog beretika syaitan.
    membawa unsur perbalahan kaum sendiri.
    mempamerkan poster2 yang hanya tiada bukti..
    oh please open minded. politic ni boleh cium syurga ker??? comon.

  32. Kalo sume x suke n x setia pd pemimpin, hancur la negara.. Org melayu pn berpuak2.. Sume rase diri mereka betul.. Saling kutuk mengutuk.. cacian ke atas pemimpin bleh dilakukan secara sesuka hati..Mcm mna negara nk bersatu?? Org Cina tersenyum je bila org Melayu cmni..Brpecah.. Dlm ht mereka, mungkin mereka kata melayu bdo.. Tp kite.. ttp x sedar.. Masih lg x bersatu.. X hormat pemimpin.. Wt rusuhan sana sini.. Hmm..

  33. warganegara malaysia sokong lah dap

  34. assalamualaikum………………..
    selamat berpuasa semua

  35. selsema burung bunuh ayam itik untuk mencegah berkembang penyakit betui lah tu,kalau selsema BABI pakai penutup hidung,dan orang islam buat sembahyang hajat dan berdoa tulak bala h1n1.rakyat malaysia yang lain pula berharap agar khinzir yang berpenyakit itu dirawat betui betui atau masuk i.c.u kalau sayang ngan binatang punca penyakit itu.Hikmahnya ada laku lah obat,berbaloi lah usaha pencipta ubat h1n2,bukankah sipat sabar itu dituntut oleh agama?Kalau dibunuh pula lugiiiiila

  36. kita sudah lihat betapa orang zaman sekarang sudah tidak hormat lagi terhadap pemimpin……
    mcam inikah caranya untuk menyelesaikan masalah dengan terpekik terlolong…….
    siapa sebenarnya mereka…….

    • SALAM

      Apakah akan Aku beritakan kepadamu,
      kepada siapa setan-setan itu turun? S26.221

      Mereka turun kepada tiap-tiap pendusta
      lagi yang banyak dosa, S26.222

      mereka menghadapkan pendengaran
      (kepada setan) itu, dan kebanyakan
      mereka adalah orang-orang pendusta. S26.223

  37. Orang Pas dan PKR bagi apa saja cerita tentang keburukan org UMNO, pasti akan percaya .Kalau saya kata kan bahawa Yang Maha Guru Nik Ajis tu kentut wangi pun semua orang PKR dan Pas akan percaya dan akan tambah-tambahkan lagi cerita bahawa ianya sewangi bau ros atau kasturi..nanti di akhirat kita akan mengetahui perkara yang sbenar..InsyaAllah…Hj Man (dulu org Pas)Machang…http://debatkini.blogsport.com

    • bodoh

  38. laman ini amat berfaedah kepada saya untuk menetahui keadaan sebenar MALAYSIA


Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 61 other followers

%d bloggers like this: