Posted by: pinkturtle2 | Ogos 3, 2008

Saya Sedia Lawan Anwar Dan Saya Tak Akan Tolak

Selama ini orang ingat Anwar seorang pendekar tulen tetapi semalam dia dah tunjukkan sikap sebenarnya. Kalau betul dia pendekar kenapa dia perlu menyorok di kawasan selamat dan ajak orang bertarung - Ezam Pendekar

Selama ini orang ingat Anwar seorang pendekar tulen tetapi semalam dia dah tunjukkan sikap sebenarnya. Kalau betul dia pendekar kenapa dia perlu menyorok di kawasan selamat dan ajak orang bertarung - Ezam Pendekar

Saya Sedia Lawan Anwar Dan Saya Tak Akan Tolak

Kalau tanya saya sama ada saya bersedia untuk lawan Anwar Ibrahim saya kata sudah tentu saya bersedia dan saya tak akan tolak. Menang atau kalah itu bukan perkara utama tetapi yang penting kita tentang Anwar sebagai satu pasukan untuk menegakkan kebenaran.

“Sebab itu saya kata jangan nak sebut dengan saya tentang kalah menang, dan jangan nak takutkan saya tentang kawasan Permatang Pauh. Jangan nak cabar saya kerana saya antara pejuang dan saya akan lawan,” katanya dalam ceramah perdana anjuran Umno Bahagian Shah Alam.

Ezam menyifatkan penasihat PKR itu bukan seorang “pendekar” kerana memilih untuk bertanding di kawasan paling selamat iaitu di Parlimen Permatang Pauh.

“Selama ini orang ingat Anwar seorang pendekar tulen tetapi semalam dia dah tunjukkan sikap sebenarnya. Kalau betul dia pendekar kenapa dia perlu menyorok di kawasan selamat dan ajak orang bertarung,” katanya… Petikan Dari Mstar


Responses

  1. Maka muncunglah mulut-mulut ezam dengan ungkapan hendak menentang DS Anwar sebagai satu pasukan untuk menegakkan kebenaran taik kucing dipucak benang yang basah adanya.

    Taik kucing, korek, korek, koreklah ini macam!!! Kata peguam Lingam, anggota 6 Jahannam. Hehehe.:)

  2. kat mana gamaknya si ezam ni pergi berjuang. tak pernah nampak pun…. yang aku pernah dengar dia berjuang dengan kotak2 misteri, tapi tak menang2 jugak… mmmm… kalau dengan kotak pun tak menang, ni kan pula dengan nuar… mungkin kotak misteri spr akan tolong dia menang kut…. jom kita pakat jaga kotak2 misteri spr supaya tidak muncul di permatang pauh………

  3. mai la ezam kita buka kotak misteri. mai pakat ajak sekali dengan monyet bang bang bom mai sekali. Bole la dapat 5 inggit ka, 10 inggit ka, entah2 C4

  4. Aku cukup meluat tgk muka si ezam dengan muncung tapirnya… Kekadang tu dok berkhayal gak macamna muncung tu dok menghidu lubang jubor si sepol…hahahahahaha…

    Piraahhhhhh….cakap2 org tolol… Bila bertanding, dah tentunya punya strategi. Tak kira la kawasan selamat ker atau tidak. Nahhh sekarang ni tgk pulak juak2 UMNO sial ni…kalau jantan dan pendekar sangat…meh la bertarung kat gelanggang lawan….baru tahu ko tu hero atau haprak… Wei anak2 muda permatang pauh…korang standy telor tembelang banyak2… Agak2 ternampak mamat muuncung ni…berikan jer hadiah kat depa… Sesumpah nak gi berkempen weiii….tgk kat saper laaa yg dia nak berkempen…ade ker org sana yg nak layan juak2 ni?…silap2…kakitangan gomen jugak yg diperbodoh2kan utk menghadiri ceramah2 kempen BN ni….kalau harap org kampung…hemmmm tak payah laaa… Pak lah sekarang pun dah bela 2ekor “jin”….jin kat umah satu….jin pandai berlakon satu….hehehehe….patutpun muka2 hantu UMNO ni pandai berlakon….

  5. memang umno ni kaki lawan..jenis penyamun dan penyangak

    IPOH: Seorang Ahli Jawatankuasa (AJK) Umno Cawangan Pernas Charter Management (PCM) Bahagian Gopeng cedera di kedua-dua belah kaki akibat dipukul dengan kayu golf selepas seorang rakannya tidak berpuas hati berhubung pencalonan jawatan Timbalan Ketua Umno Bahagian itu, semalam.

    SEREMBAN: Seorang pemimpin Umno Seremban yang ditahan Badan Pencegah Rasuah (BPR) di sini, petang kelmarin, kerana disyaki memberi sogokan kepada seorang ketua cawangan sebagai dorongan mencalonkannya sebagai ketua bahagian pada pemilihan bahagian itu, Oktober ini, dibebaskan dengan jaminan RM3,000, semalam.

    KOTA TINGGI: Ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno, Datuk Seri Syed Hamid Albar menyifatkan pemilihan cawangan Umno yang sedang berlangsung sekarang, adalah yang paling buruk pernah disaksikan dan dialami sepanjang pengalamannya menjadi ahli parti.

    KOTA TINGGI: Bahang pemilihan Umno semakin terasa apabila seorang peniaga yang juga Naib Ketua Umno bahagian Kota Tinggi, Mohd Zain Arif, 51, mendakwa dihina apabila menerima satu bungkusan mengandungi makanan dan bulu anjing, Khamis lalu.

    dalam akhbar hari ini semuanya haprak…dlm keluarga sendiri pon dah kacau dan sasau…

  6. Hang nak lawan Anwar, baguihlah tu ezam. Datanglah ke Permatang Pauh, kami baling hang teloq busuk. Benda yg busuk saja untuk orang yg busuk macam hang.

  7. Pada mula Ezam U-turn kat UMNO di peringkat awal dulu saya masih ingin bersangka baik dengan Ezam. Mungkin pada perkiraan saya pada masa itu Ezam ingin mengambil jalan mudah agar dapat memperbetulkan UMNO dari dalam.

    Tak kisahlah mungkin pada masa itu Ezam rasa payah sangat kaedah yang digunakan oleh Anuar untuk perbetulkan UMNO mak dia buat cara dia yang tersendiri mengikut akalnya dan gerak hatinya.

    Akan tetapi kian cepat kegelojohan Ezam dan tak dapat hendak disorok lagi bila kita tengok gelagat beliau yang dah macam bukan macam Ezam yang kita kenal dulu. Ezam lebih nampak macaam dan orang mabuk kuasa pulak.

    Kenyataan Ezam pulak dah merapu dana….. Kalau iayapun Ezam ada masalah dengan Anuar itu masalah peribadi dia dengan Anuar. Tetapi kini Ezam nampaknya bermusuh dengan kita semua rakyat yang hendak melihat perubahan politik dalam negara ni. Kita rakyat dalam Pakatan yang memperjuangan arah tuju politik dalam negara Malaysia serius dan bukan main-main. Kalau dah Ezam tak mahu bersama dengan kami takpelah tapi jangan pulak dia sama-sama yang menjadi penghalang kepada arus perobahan yang rakyat nak bawa.

    Anuar adalah seumpama jurumudi yang rakyat perlukan demi memandu jutaan rakyat negara ini yang berbagai fahaman agar dapat seiring dalam sekata dalam menuju matlamat ini.

    Dalam keadaan ini saya tidak rasa pun Anuar mempergunakan rakyat untuk kepentingan perbadi beliau malah yang nyata Anuar telah membuktikan secara zahir bagaimana beliau sanggup dikorbankan demi kita rakyat yang bekepentingan ini.

    Kenyataan terbuka Ezam dalam menentang Anuar memperlihat sikap hipokrit keterlaluan Ezam yang mana beliau sendiri masih menyimpan berkotak-kotak rahsia penyelewengan UMNO yang masih tersimpan dan tidak pernah dibuka selama ini. Saya sendiri masih tertunggu-tunggu bila lagi Ezam akan membuka kotak2 tersebut ataupun sudah dibakar semuanya bagi menghalalkan kemasukan beliau semula kedalam UMNO atau mungkin sekadar meriam buloh beliau ketika menentang pimpinan UMNO dulu dan kini Anuar Pakatan pula hendak dihalakan dengan meriam buloh tersebut bilamana Ezam mendakwa akan membongkar semua rahsia Anuar.

    Apakah rahsia yang dimaksudkan oleh Ezam adalah beliau sendiri adalah mangsa liwat Anuar….? ini cuma andaian kosong saya tak tuduhpun..

    Tetapi apakah mustahil Ezam akan bertindak seperti budak sayfool kerana sekarang Ezam dikelilingi oleh tangan2 yang bila2 masa sahaja sedia menghulurkan habuan asalkan dapat dijadikan modal untuk kenakan Anuar.

    Ingat Ezam…..!!!! terlalu banyak anda melangggar sumpah nanti tiba sumpah memakan diri padah jadinya….

    Gua dah tak caya samalulah Ezam ……..

  8. x yah layan la anwar ezam tu.buat x tau jer buat2 x nampak jee.dia tu dh x da nilai satu sen pun.dia tu dh macam keldai dh..tp dia jambu gak aper kata kite kenduri jubor dia pulak

  9. aper kata kite paanggil dia sesumpah..aku ingat mak dia ni main dgn bapak dia x basuh puky kt yg dpt ezam ni
    ]

  10. mu tak usah lah berlagak jobo ( mununjuk2) Ezam. Mu sebenarnya nak jawntn dalam UMNO dan nak jadi calonnak jadi menteri. Tetapi mu boleh ke bekerja dengan Najib dan kuncu-kuncu umno yang kaki bodek, menikam dari belakang dan depan. Mu pun kena ada regu dan jentera dalam umno seperti DS Anwar dahulu..kalau tak alamt mu akan dijadikan kambing hitam oleh orang atasan seperti sekarang ini..mahu kah kamu jadi barua telunjuk mereka…mu kena banyak-banyak berzikir semasa dalam umno kerana mereka dibawah dan sekeliling mu sentiasa menjolok supaya kamu jatuh.. hari ini kawan…. esok musuh mu….musuh akan jadi kawan mu …ini politik..namanya bukannya pejuang…pejuang adalah sanggup berjuang dari mula hingga akhir tanpa berganjak dari landasan asal…..hingga capai matlamat asal perjuangan. Mu Ezam sesuai masuk parti lambang kepala kambing hiatm aje…baru mu layak menang… fikir-fikirkan lah saudara Ezam.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: