Posted by: pinkturtle2 | Ogos 23, 2008

Saya akan Letak jawatan Jika DSAI Membentuk Kerajaan 16 Sept Ini

Gagal tepati janji 16 September, Anwar perlu berundur – Khairy

PERMATANG PAUH: Naib Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin mempertaruhkan jawatannya itu jika Datuk Seri Anwar Ibrahim berjaya membentuk kerajaan persekutuan yang baru sebagaimana dijanjikan 16 September ini.

Sebaliknya, kata Khairy, jika Anwar gagal untuk mengotakan apa yang telah diperkatakan sejak tiga bulan yang lalu, beliau perlu melepaskan jawatan sebagai Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan juga sebagai Ketua Umum Pakatan Rakyat.

“Saya akan meletakkan jawatan, saya pertaruh jawatan sebagai Naib Ketua Pemuda.

“Saya akan meletakkan jawatan pada 16 September…. tapi balasannya, kalau dia (Anwar) tidak bentuk kerajaan, dia perlu letak jawatan,” kata beliau ketika berucap di Bilik Gerakan Pemuda Umno dan Barisan Nasional di Permatang Pasir dekat sini malam tadi.

“Saya minta Anwar letak jawatan… Ini perjanjian gentelmen,” katanya lagi.

Turut berucap pada sesi kempen itu ialah dua bekas orang kuat Anwar iaitu Ezam Mohd Noor dan Datuk S. Nallakaruppan.

Dalam pada itu ketika bercakap kepada wartawan selepas kempen itu, Khairy yang juga Ahli Parlimen Rembau berkata, beliau mencabar Anwar supaya bersumpah bagi membersihkan namanya seperti yang dilakukan oleh Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak malam tadi.

Kata beliau, kesediaan Najib bersumpah di Masjid Jamek Guar Perahu malam tadi untuk menafikan beliau kenal dan mempunyai kaitan dengan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu dibuat untuk mencari kebenaran berikutan diserang secara peribadi berulang kali oleh Anwar.

“Soalnya sekarang ini kita semua hendak mencari kebenaran dan Datuk Seri Najib diserang secara peribadi berulang kali oleh Anwar.

“Oleh itu dia rasa terpanggil untuk membersihkan namanya secara Islam,” kata Khairy yang telah berulang kali mencabar Anwar supaya bersumpah.

Banyak pihak telah mencabar Anwar supaya turut bersumpah sebagaimana dilakukan oleh Mohd. Saiful Bukhari Azlan pada Jumaat lalu.

Khairy berkata, Anwar patut melakukan perkara yang sama menurut cara Islam.

“Bagi orang Melayu, jika timbul sebarang keraguan mengenai sesuatu perkara, bersumpah di masjid, itu menandakan satu pendekatan yang serius untuk membela diri,” katanya.

http://mstar.com.my


Responses

  1. He he ni lagi satu pembohongan nak temuntah teman dengor cakap budak khairy ni.Cakap orang umno bukan nya boleh di percaya.Dulu teman dengor menteri penerangan nak letak jawatan jika kalah dalam perbahasan dengan DSAI.Sekarang dia masih melepak lagi kat angkasapuri.Gamak nya khairy berani letak jawatan sebab dia hanya timbalan ketua pemuda berbeza dengan ASC,seorang menteri banyak peluang2 yang akan terlepas nanti.

  2. Khairy J (Kera Jahanam) pergi mompos engkau sama bapak mertua kau yang BodohWI tu. Nak perturuhkan jawatan konon. Engkau tu rasuah yang banyak.

  3. aku mmg benci penipu,pembohong, peng”auta”. dulu sammy vellu pun x nak dok KL kalu saifudin mnang kat Lunas. bila saifudin menang, lari menyorok kat KL jugak dia! mungkin KL dia tu KANDANG LEMBU!! rakyat bukan bodoh mcm hangpa la oi…

  4. Wahai menantu Pak Lah yang pandai, perjanjian tu jika ada dua pihak atau lebih bersetuju, maka termetrailah perjanjian. Ini yang cakap sorang-sorang buat apa? bukan janji namanya. Itu merapu namanya. BODOH!!! DSAI tak usah layan BERUK SEKOR ni.

  5. Oleh itu jangan ganggu MP MP yang nak lompat, demi rakyat kebanyakkan silakan..semua MP lompat dengan senang hati..jangan dok ugut ugut..dasar budak kurang…

  6. Alamak…Kera Jahanam ni dah berani bersuara macam terkena belacan la gamaknye. Ada sesiapa yg berminat nak dengor cakap berok sekor ni kerr??????

    Tengok muka pun tahu…kaki auta…sama jer macam pengampu dia si mulut berbuih tu… Tak pun lepas jawatan…hehehehe…dia cakap kat tembok pun silap2 leh runtuh tembok tu sebab tak larat nak dgr berok melalak meraban.

    Bagus laaa…suruh jer si ezam muncung tu jilat jubor ko tu KJ…2 muka yg org semakin meluat tgk. Pak Bodohlah ingat ada 2 ekor ni leh bawak kesenangan kpd BN…rupa2nye bawak sial…hahahaha…makin pening kepala dia…udahlah duit ditabur kesana-sini utk 2 ekor ni….hasilnya habok pun tarak…lagi meningkat kebencian rakyat terhadap BN…org2 UMNO/BN pun sendiri dah naik benci….hahahaha…rasakan laa kalau dalaman BN pun dah menjadi kudis-pekong dek kerana berok 2 ekor ni kuat melalak & merapu…

  7. hangguk kau….orang nak tengok kau berambus…bentuk kerajaan ke apa ke bukan urusan kau la mangkuk…..

    kau ada dlm kerajaan pun dlm bentuk KERAjaan..kejap naik harga minyak..kejap turun.. kepala hotak kau…

  8. woi kera!!!!!!!!!!!!!1 jgn la ko berenti jadi kera, nanti ramai lak yg masuk umno. memang kami lebih suka ko bergayut je dlm umno, kami pun senang nk bantai umno……..

  9. bro ehhhh,,, brok ,,,,, keri ehhhh,,, kera,,,, brok kera, kau ade dalam kerajaan ke kau xde dalam kerajaan ke same je , minyak naik gak, duit kau ngan kroni yang sapu. kami xdela bodo cam hang , kami bijak jgk. sebelum hang turun mintak cik shabery cik tu turun sekali eh… kami xnak tgk ramai2 beruk semak mate kami je dalam parlimen tu huhuhu

  10. Kalau setakat jawatan Naib Ketua Pemuda UMNO baik tak payahlah KJ. Jawatan kamu kecil berbanding dengan pengorbanan, perjuangan Anwar. Kamu siapa? Besar sangatkah jawatan kamu itu? Setakat dalam parti UMNO, Jawatan President pun orang tak pandang. Sebenarnya UMNO sepatutnya sudah pupus pada PRU-12 lagi. Tetapi, mereka masih selamat dengan undi POS, Undi hantu dan sebagainya. Jika tidak, hari ini, semua mereka dalam UMNO sedang menghadapi tuduhan di mahkamah.

    KJ, kalau aku jadi kamu, aku juga akan letak jawatan sekiranya Anwar berjaya bentuk kerajaan. Ini dibuat atas dasar malu dan sedar bahawa aku dan parti UMNO tidak lagi diterima oleh rakyat. Tetapi atas kedegilan kamu dan juga sedikit sebanyak di dalam hati masih ada harapan untuk menidakkan Anwar membentuk kerajaan, maka kamu juga meletakkan syarat kepada Anwar supaya meletakan jawatan sebagai Penasihat PKR.

    Sudahlah KJ. Lap hingus kamu yang meleleh itu. Budak setahun jagung dalam politik.

  11. Semakin kuat dia melalak, semakin cepatlah PR akan ambilalih Putrajaya…
    Biarkan si beruk terjun dgn kelapanya…
    Sejarah kempen ‘Pade Doh’ di Kelantan tempohari bakal berulang lagi di Permatang Pauh…

  12. budak hingusan ni tak sedar diri. Anda siapa khairi? Seluruh rakyat berotak perlukan anwar berbanding nkou. Tak perlu engko letak jawatan kerana kepupusan anda seiring dengan pengunduran pak mertua ( batu loncatan ) anda

  13. berok sakai gunung ni bercakap pun masih ada lagi puak2 yang bahlol,bangang dok mengangok kepala dok dengar berok ni bercakap.berambussss…

  14. Kalau DSAI menang ekao nak lotak jawatan apo. itu kan gear otomatik. bdak UMNO pun dah lamo nak tolak ekao klua jawatan tu. ntah ntah ekao nak masuk PR kot…cubolah tanyo anwar kot kot ado mano mano parit ko longkang ko yang kosong nak kan penunggu..

  15. Kj- ngko ingat ngko dah cukup hebat ke? Niler silapnye org yg tgk cermin, puji diri.bukan nak muhasabah pun. Ooit kj, sape ngko nak menyamakan taraf ngko dgn Dsai! Ngongkoi!
    Ooit ngong, mufti perlis pon ckp, cara lafaz sumpah pon dah salah. Nak b’sumpah kena ada cara la, ngong!
    Kalo x paham perundangan islam, blajo!
    Doa’ doa’ sgt2 moga kerajaan baru cpt t’bentuk. Risau dgn k’selamatan Dsai.

  16. udah le tu KJ, bagi minyak turun aku sebat…sebab memang sepatutnya…patut turun 70sen. kau sibuk nak letak jawatan kau punya pasal la…letak jawatan sebagai manusia lagi baik…

    Hoi khairy dan bn semua…ALLAH maha kuasa…ALLAH maha Kuasa…ALLAH maha Kuasa…nafas pun kau pinjam. baru ALLah tahan jantung kau seminit pun dah pucat…cepat2 masuk ijn…

    sudahlah…

  17. terok KJ dibelasah dek komen2 yg pedas!!! tahniah pd sape yg kutuk berok sekor ni…….. jgn lupe,kutuk lg bile free.. hahahahahaha

  18. Salam bro KJ,
    Den tak sampai hati nak panggil kau beruk, kera dan nama2 yg sewaktu dgnnya. Sbb den dan kau sama2 ciptaan ALLAH SWT.

    Tapi kata org tua2 dan ulamak2 terdahulu perangai mcm binatang adalah simbolik bg perangai manusia yg terlibat dlm sesuatu perkara buruk yg keterlaluan. Den kesian pd kau kerana dah ramai org panggil kau beruk.

    KENAPA NAK LETAK JAWATAN?
    #1 – Pada den la KJ, napa kau cabar DSAI letak jawatan? Apakah kau rasa tergugat kalau DSAI menang? Kau kata kau nak tamatkan karier politik DSAI? So mana satu yg ada dlm otak kau? DSAI menang ke kalah? Kalau kau rasa DSAI kalah kenapa terselit perasaan letak jawatan? Maknanya kau tahu DSAI akan menang kan?

    #2 – Kalau DSAI menang, aku rasa bkn kau sorang yg nak letak jawatan malah ramai yg akan letak jawatan samaada suka atau tak. Rakyat menunggu saat dan detik perletakan jawatan puak2 UMNO.

    #3 – Tapi kalau janji, sumpah dan kata2 org UMNO ni den tak percaya sgt. Sbbnya dah ramai yg kata nak letak jawatan tapi tak letak pun. Cth Deris Jusoh masa kemelut MB Trg dulu, ramai nak letak jawatan kan? Tak letak pun.

    So kesimpulan den ialah: UMNO ni patut dikuburkan je sbb ckp puak2 ni tak boleh pakai langsung. Sumpah le byk2. Janji le byk2. Kalau dah kaki temberang, mkn rasuah, tak kira halal haram, mabuk sana sini, bg $$$ anak bini mkn dr hasil penindasan rakyat, mcm mana hati nak terang. Lagi Tuhan gelapkan ada la.

    Kalau den tempat kau, den cabar Pak Dolah letak jawatan kalau DSAI menang. Kan layak pertaruhan tu dr pertaruhan jawatan kau yg dpt cara percuma. Baru la ada kelas dan aku respect kau kalau kau cabar jawatan Ketua PKR dgn jawatan Perdana Menteri. Ada berani KJ?

  19. Berok bahalol nie patut cermin diri, siapa diri dia tu. LELAKI paling dibenci di MALAYA dan dalam UMNO.
    Berapa juta penyokong Anwar dan berapa kerat pula penyokong dia.
    Pertaruhkan jawatan pemuda UMNO, kepala otak kamu KJ. Lagi elok kamu letak jawatan Parlimen, KJ. Bukan orang suka pun.

  20. anak siapa ni celaka betul.. bercakap seolah-olah pemimpin hebat bagi orang melayu

  21. Dia perasan menyamakan taraf populariti rakyat sama dgn anwar, masih belum sedar kekalahan besar BN adalah dia puncanya. Dia ujud kerajaan jadi bermasalah, letak jawatan patut dari dulu tanpa syarat. Kalau pengakuan sebegitu seolah mengesahkan dialah PM sebenar disebalik tabir. Peminpin muda mcm dia tu hanya pergunakan apa aja atas tittle menantu PM asalkan kocek sendiri dan kroni sentiasa berisi. entahlah….

  22. KJ, kalau berani letak lah semua jawatan hang, semua sekali tak payah aktif politik.

    Dok rumah lagi baguih, tak payah cabar2 orang. Hang budak hingusan tak payah merepek lah.

    Orang UMNO memang suka memperalat agama untuk kepentingan peribadi dan politiknya (bersumpah konon tapi selepas itu menyumpah orang lain dan buat fitnah). Kalau tak mana mau bicara soal agama.

  23. KJ…Keling Jongos…mmg cakap semua auta(tak boleh pakai)…jangan dok layan..budak tak cukup akal…dia ingat kerajaan malaysia..kerajaan pak mentua dia punya ….tunggu dan lihat masa akan menentukan akan nya…kalau jumpa dia tgh jalan baling telur busuk kat dia..baru dia tau..hati dia macam tu….

  24. apsal KJ sorang je cabar akan letak jawatan..yg ahli BN lain mana?x nak resign jugak ker.

  25. mcm Rosol wahid dan lain2 nak letak jwtan if ds idris x dilantik MB terengganu..em dah ltk jwtn ker si rosol wahid tu

  26. KJ

    Kah kah kah kah…nampak sangat tak matang….

    Kalau DSAI bentuk kerajaan, memanglah hang kena belah…sebab hang memang tak relevan dah dari dulu sampai la sekarang ni

    Lainlah kalau gigi tak mancung, pipi pulak dah tak macam pipi dah….teballll…

    Dasar politik murahan dan tiada hala tujuan hidup melainkan mengenyangkan perut sendiri…opportunist menggunakan kedudukan menantu…malu lah..buat lah bisnes sendiri lagi bagus….bisnis jual kacang kat zoo…

  27. ini kah mentaliti pemuda UMNO ? macam budak darjah satu je. Tetibaaa je cabar orang letak jawatan. Eh.. en.Khairi..jawatan awaktuu pun atas ehsan bapak mertua awak tau tak..kalau bapak mertua awak tak jadi PM sorilah nak duduk kat situ. Bapak mertua awak jadi PM pun disebabkan DSAI di pecat difitnah, kalau tidak sorilah bapak mertua awak jadi PM dan awak habuk pun takde.

  28. apa punya bahalol la beruk oxford seko ni.dia nak lepas jawatan kalu anwar bentuk kerajaan 16 sept ni.bukannya apa kalau anwar dah ambil alih kerajaan umno mana boleh buat duit lagi patutla lepas jawatan

  29. 1. cakap khairy bukan main bongkak. seolah dia perasan, yang malaysia rugi tanpanya.

    2. sebenarnya, orang yang ada standard dari awal, melihat perangai khairy sebagai ditimpa kejutan berdamping dengan orang ternama.

    3. arakian, orang yang sediakala memang dari kalangan orang ternama, anak sultan contohnya, tidak berkelakuan seperti perangai khairy.

    4. kesimpilannya ialah, perangai khairy sungguh memualkan, menjijikkan dan memuntahkan kalangan yang sediakala ternama, lantaran melihat perangainya yang begitu kebaharuan berdamping dengan orang ternama…

    salam tulus
    – naspazi

  30. Alhamdulillah dah sedar rupanya menantu PM ni, memang patut pun dia kata macam tu, sebab kalau DSAI jadi PM mana ada orang ameno nak sokong dia lagi, ket rombau pun dia bolum tontu dapet deposit balik kalau bertanding. Nak makrifat panggil hantu untuk mengundi pun hantu tak mau datang sebab teraju SPR sudah tentu beralih kepada orang yang lebih bersih dan telus. sekarang bolehlah, betoitak KJ?

  31. Heran jugak si Khairy ni.Dia hanya berani nak letak jawatan dia dlm UMNO tu je.kenapa tak berani letak jwtn sbg MP Rembau?barula gempak skit klu dia buat camtu.Dia ni mmg suka cakap besar dan takbur.Org macam dia ni takkan dapat bertapak lama.Mudah-mudahan dia pun berani bersumpah utk bersihkan nama dia yg byk dikaitkan dgn skandal projek2 rasuah & juga skandal Ting.4 tu.

  32. Kenapa nak maki dia. Diakan mencabar secara gentlemen. Sambutlah secara gentlement. Canang sana, canang sini nak tubuh kerajaan. Kalau tak jadi, tak kan nak lepas tangan kot. Rakyat semua dah dimomokkan dengan mimpi di siang hari. Jangan tak jadi!!

  33. Memang keturunan monyet layak di maki, kalau x dimaki, makin inseng dia. Dalam umno, gentlement xde dlm kamus depa. Jgn masuk perangkap depa DSAI

  34. BABIIIII!!!!!!

  35. FITNAH BUSUK TIDAK BERBANGKAI ADALAH KEMUNCAK KEBANGSATAN UMNO

    salam hormat warga blog saudara pinkturtle2,

    01. bukan mudah untuk mendapatkan pemimpin yang kepemimpinannya mendapat pengiktirafan cendekiawan antarabangsa. sementelahan, cendekiawan antarabangsa selalunya mudah memberikan warna yang muram kepada pemimpin asia, apatah lagi pemimpin melayu.

    02. justeru, bangsa melayu sewajarnya berasa bangga dengan kepemimpinan dato’ seri anwar ibrahim yang mendapat pengiktirafan cendekiawan antarabangsa sebagai ‘tokoh asia baru, lambang kebangkitan tamadun timur, lambang alaf baru dan guru asia’.

    03. tenaga asas yang menggerakkan keyakinan cendekiawan antarabangsa mengiktiraf kepemimpinan dato’ seri anwar ibrahim sebagai antara negarawan cemerlang dunia tidak lain daripada dinamika gagasan masyarakat madani, ketinggian akal budi dan kecekalan diri yang terpancar dalam kehidupan keluarga dan idealisme perjuangan beliau.

    04. dalam buku gelombang kebangkitan asia (edisi bahasa melayu) 1997, dato’ seri anwar ibrahim telah mengutarakan dan menghuraikan konsep masyarakat madani di halaman 43 yang mendapat pujian cendekiawan antarabangsa sebagai gagasan besar yang melengkapi kehendak sistem politik yang adil, ekonomi yang menguntungkan rakyat dan sistem sosial yang wajar.

    05. betapa gelombang kebangkitan asia menyerlahkan kehebatan berfikir yang menyentuh pelbagai bidang – ekonomi, falsafah, kesusasteraan, peradaban, politik dan sosial yang relavan dan merangsangkan pemikiran masyarakat atau pembaca. gagasan pemikiran yang mendasari gelombang kebangkitan asia tidak mungkin mampu dihasilkan kalau bukan oleh seorang pemikir besar yang berjiwa besar dan berpandangan jauh.

    06. saat ini, dato’ seri anwar ibrahim adalah mangsa fitnah busuk yang tidak berbangkai semenjak 1998 oleh sekongkolan mahathir mohamed, dan kini oleh sekongkolan abdullah ahmad badawi pula yang menggegarkan dunia. yang demikian, betapa sejarah leluhur melayu silam telah membabarkan tentang begitu ramai peribadi melayu cemerlang dan baik yang menjadi mangsa fitnah oleh orang-orang melayu sendiri yang munafik dan terkutuk.

    07. tun mutahir, hang tuah, hang nadim dan mahsuri (sekadar beberapa nama) yang merupakan nama-nama besar dalam sejarah melayu yang menjadi mangsa fitnah dan berakhir dengan kematian yang sungguh menyedihkan.

    08. sesungguhnya, dalam usaha membincangkan perjuangan pemimpin yang baik dan cemerlang seperti dato’ seri anwar ibrahim memang amat menarik, meskipun dengan wujudnya persekongkolan terkotor ke arah penggagalan terhadap perjuangan beliau, namun tidak menjadikannya kurang menarik, kerana cabaran yang merintangi perjuangan beliau laksana seni mukaddas agung sebagai khazanah pedoman generasi mendatang.

    09. arakian yang empunya hikayat silam, sejarah manusia memang tidak pernah sunyi daripada kehadiran pemimpin yang berani mempertahankan keadilan, kebaikan dan kebenaran, sekalipun hidup dalam penyeksaan dan penderitaan yang amat menyedihkan.

    10. syahdan adanya, hanya pemimpin yang sungguh-sungguh beriman dan berjiwa besar, tulus dan berpandangan jauh sahaja yang bukan sahaja mampu menghadirkan kejayaan dan kecemerlangan, tetapi juga bersedia menghadapi penyeksaan demi mempertahankan prinsip keadilan, kebaikan dan kebenaran sebagaimana yang telah dialami oleh para pahlawan yang gagah berani terdahulu, seperti jose rizal, dr. burhanuddin al-helmi, datuk ahmad boestamam, dr. syed husin ali dan kini dato’ seri anwar ibrahim sendiri.

    11. sesungguhnya, betapa generasi melayu yang berbudi baik hari ini amat bertuah kerana sempat menyaksikan hadirnya dato’ seri anwar ibrahim yang kepemimpinannya mempesonakan dunia.

    12. demikianlah juga fitnah busuk tidak berbangkai oleh sekongkolan keparat bangsat umno yang mereka timpakan ke atas dato’ seri anwar sungguh-sungguh menggegarkan dunia.

    13. akhirnya, pasti generasi mendatang akan menoleh ke zaman ini dengan penuh kehampaan dan kutukan abadi sebagai kemuncak kebangsatan umno terhadap dato’ seri anwar ibrahim oleh kerajaan dan pimpinan melayu sendiri.:)

    salam tulus
    – naspazi

  36. kau org pecaya ka kata menantu pm tu ? bapak mertua dia nak letak jawatan pun kalau boleh dia nak nangis macam nak rak, inikan pulak jawatan automatik yang dia dapt nak dipertaruhkan .dia ingat rakyat bodoh ka? auta…auta…auta….tv3 tolong lapurkan cabaran dia biar semua orang tau !

  37. bercakap bergegaq-gegaq,teluq kecut,jubuq penuh taik.Macam tu orang nak percaya.Dia tu nasib baik je menantu pm,kalau tak dah lama berambussssss.

  38. KHINZIR JANTAN ( KJ )

  39. kalau dsai bentuk kerajaan … BN jadi parti pembangkang lak kat parlimen..apa lah nak di bangkangnya…dari jadi parti pembangkang baik letak jawatan!!!!!nak mampos dok dalam parlimen ..blah la beb..sebelum apa2 berlaku..silap blah dari malaysia pun.. DSAI kalau kalah dari parti pembangkang ..letak jawatan parti pembangkang….masuk akai ke….nak gentleman pe namanya tak fair pun

  40. sebenarnya kalau nak gentleman camni….kalau bn menang gua blah…sebab gua taknak dikatakan bn parti kroni.., lagipun sebab rakyat melayu dah tak suka gua. kalau bn kalah gua stay.. akan rampas balik biar ketitis darah terakhir… ada berani bro….??? barulah hero melayu terakhir…pembela , pejuang ..yang kita cari… ni kalau dsai menang…kehehhehheh..memang la luu org pertama yang caliiibuuut…malah confirm ramai yang calibut lariii….nak mampos . l stay la kalau berani…baru gentleman..masa ni baru gua caya dsai giler bontot…ramai.. ramai bontot yang panas kena korek.

  41. KJ x payah ckp bnyk, jawatan anda tu lebih rendah dari jawatan ketua kelas darjah satu..hidup atas ehsan mentua, terk mamat ni..teruk…..

  42. Beruk ni dan tumbuh bulu kat muka dia. Harap2 tak lama lagi seluruh badannya berbulu jugak

  43. KJ CAKAP BESAR,SEBAB BELIAU MENANTU PM.
    DIA INGAT ORANG SEKARANG TAKUT DIA KE.
    BOLEH BELAK LE NAIK PUN SEBAB ADA TONGKAT
    PM AJE KALU HARAP USAHA DIA MAMPUSLAH.

  44. sibuk pula si kera@beruk jahanam(KJ) nie….macam la die tu genteman sgt…yg aku tahu die nie memang gentelwomen je…..kalu nak tahu tengok gambar die pakai baju wanita nigeria tu….sebijik betul…….yg sibuk pasai najib bersumpah tu wat ape…yg orang cabar najib saman anwar ke..atau saman Raja petra..kenapa tak saman……kalau nak bersihkan nama…samanlah dulu….kenapa takut nanti dia orang bungkar segala-galanya kat mahkamah…..sumpah konon…yang aku nampak…sumpah oleh seekor sesumpah je…..UMNO adalah parti untuk SESUMPAH…pembohong punya UMNO-BN

  45. Kesian nengok mamat nih..dok menyalak sesorang..
    Tapi sayangnye..tak dpt respon DSAI..
    Samelah ngan rakan LIWAT nye si Ezam tuh..Dok melalak,menyalak siang malam cabar DSAI..tapi tak dapat gak respon…kesian..kesian…
    Sapelah anda di banding ngan Anwar…
    Belum cukup kasta nak celen Anwar…
    Anwar layaknye lawan yang besaq²..setakat anak bilis cam hangpa buat taik gigi jek..
    Nak letak jawatan buat pa Kera Jendoi oii..
    Esok kalau hang tak dak, sape nak jadi kambing hitam BN..hang lah calon yang paling layak…
    Pikirkan lah…jawatan kambing hitam nih ramai yang sanggup membunuh untuk dapat ..
    hang sesenang jek nak lepas..?
    rugi le beb…rugi..

  46. lagi besar tong dram kosong..lagi kuat bunyinya..kj..btla AoA pastu g mati setem..barula laku agreement..

  47. Sejak menjak Ezam pakar sumpah masuk UMNO ni, berduyun-duyun orang UMNO dah pandai bersumpah.

    Itu le jasa Ezam yer gamat nye.

  48. WAHAI WAKIL RAKYAT BN/PR DENGAR LAH DAN BERILAH PERHATIAN :

    SAYA TELAH MENGHUBUNGI BEBERAPA MENTRI ,DAN ORG-ORG YG BERKUASA DLM KERAJAAN BN,UTK MOHON BANTUAN,TETAPI AMAT-AMAT MENYEDIHKAN TIADA SEORG PUN DARI MEREKA INI NAK MEMBALAS ATAU MENGAMBIL PERHATIAN/RESPON,TAK AMBIL ENTENG ORG-ORG SUSAH MCM KAMI,

    (yg pelek nya mereka(BN)dgn megah melaungkan akan sentiasa bersama rakyat,tiada seorg pun rakyat miskin di tinggalkan dlm kemiskinan menjijikan) ,

    SEMUA TU HANYA PEMBOHONGAN ORG2 OMNO/BN AMAT SEDIH 51TAHN MEMERINTAH MEREKA HANYA PANDAI BOHONG RAKYAT,PENTING TEMOLOK DIRI SENDIRI SEL-FISH TAMAK,SOMBONG,SERTA ANGKUH. TAK BOLEH TGK PJEK BESAR-BESAR MEREKA AKAN SAPU UTK ANAK BERANAK,KAUM KERABAT…

    SAYA NI SEBENARNYA TERGOLONG DRI ORG-ORG TAK BERADA (MISKIN),TAK ADA KRONI PUN.ITU LAH MASALAH NYA, NAK CARI MAKAN UTK ANAK-ANAK PUN PAYAH,TAK ADA WANG ,ITU LAH SAYA SEKELUARGA.SAYA DAH TAK BEKERJA 8TAHUN,FAHAM-FAHAM JE LAH PEDERITAAN KAMI NI…

    TAPI LAIN PULA DGN PK (yb pas DAN yb dapyg pernah saya hubungi pkr belum pernah saya contact lagi !),

    BARU-BARU INI SAYA DI PERLUKAN MENDAPAT KHIDMAT YB DI TEMPAT TINGGAL SAYA (cheras),SAYA TRY LAH CARI YB DAP NI, WALAUPUN PADA HARI SAYA INGIN BERJUMPA YB INI BELIAU TIADA ,TETAPI DLM MASA 24JAM SAYA DI HUBUNGI PEGAWAI YB TERSEBUT MEMINTA SY DTG KE PJB MENEMUI BELIAU KEESOKAN HARI NYA… ITULAH YG DIKATAKAN YB WAKIL RAKYAT YG PERHATIN !!!,SYABAS !!!

    LEPAS BERURUSAN DGN YB DAP,

    BARU-BARU INI SAYA MEMERLUKAN SEDIKIT PERTOLONGAN MAKA SAYA CUBA PULA SMS YB PAS DRI PORT KLANG,DLM MASA 3HARI YB INI RESPON AKAN PERMASALAHAN KAMI. ITU LAH ALANGKAH GEMBIRANYA SAYA SEKELUARGA YANG PENTING ITU ITU LAH KELAINAN NYA BN/OMNO DGN PK dap,pas,pkr.

    DENGAR-DENGAR LAH JGN DUK OMONG2 SUPAYA ORG PERCAYA,JGN DUK HANYA PANDAI GULA-GULA HINGGA MABUK GULA…TAPI PENUH DGN HAMPAS DAN HABUK PUN TARAAAKKK…….

    ABG DIN

    apik57@yahoo.com
    jika sudi beri lah peluang sesuatu…utk ..kami sekeluarga..anak bini nak cari makan, payah dah di zaman pak lah/njib.. dah mcm -mcm ikhtiar telah kami lakukan tapi tak berhasil…pls help.

  49. WAHAI WAKIL RAKYAT BN/PR DENGAR LAH DAN BERILAH PERHATIAN :

    SAYA TELAH MENGHUBUNGI BEBERAPA MENTRI ,DAN ORG-ORG YG BERKUASA DLM KERAJAAN BN,UTK MOHON BANTUAN,TETAPI AMAT-AMAT MENYEDIHKAN TIADA SEORG PUN DARI MEREKA INI NAK MEMBALAS ATAU MENGAMBIL PERHATIAN/RESPON,TAK AMBIL ENTENG ORG-ORG SUSAH MCM KAMI,

    (yg pelek nya mereka(BN)dgn megah melaungkan akan sentiasa bersama rakyat,tiada seorg pun rakyat miskin di tinggalkan dlm kemiskinan menjijikan) ,

    SEMUA TU HANYA PEMBOHONGAN ORG2 OMNO/BN AMAT SEDIH 51TAHN MEMERINTAH MEREKA HANYA PANDAI BOHONG RAKYAT,PENTING TEMOLOK DIRI SENDIRI SEL-FISH TAMAK,SOMBONG,SERTA ANGKUH. TAK BOLEH TGK PJEK BESAR-BESAR MEREKA AKAN SAPU BAGI ANAK BERANAK,KAUM KERABAT…MAKAN SAMPAI TERMUNTAH..SANA SINI KERETA BESAR<RUMAH BESAR,JOLI SANA_SINI…..

    SAYA NI SEBENARNYA TERGOLONG DRI ORG-ORG TAK BERADA (MISKIN),TAK ADA KRONI PUN.ITU LAH MASALAH NYA, NAK CARI MAKAN UTK ANAK-ANAK PUN PAYAH,TAK ADA WANG ,ITU LAH SAYA SEKELUARGA.SAYA DAH TAK BEKERJA 8TAHUN,FAHAM-FAHAM JE LAH PEDERITAAN KAMI NI…

    TAPI LAIN PULA DGN PR (yb pas DAN yb dapyg pernah saya hubungi pkr belum pernah saya contact lagi !),

    BARU-BARU INI SAYA DI PERLUKAN MENDAPAT KHIDMAT YB DI TEMPAT TINGGAL SAYA (cheras),SAYA TRY LAH CARI YB DAP NI, WALAUPUN PADA HARI SAYA INGIN BERJUMPA YB INI BELIAU TIADA ,TETAPI DLM MASA 24JAM SAYA DI HUBUNGI PEGAWAI YB TERSEBUT MEMINTA SY DTG KE PJB MENEMUI BELIAU KEESOKAN HARI NYA… ITULAH YG DIKATAKAN YB WAKIL RAKYAT YG PERHATIN !!!,SYABAS !!!

    LEPAS BERURUSAN DGN YB DAP,

    BARU-BARU INI SAYA MEMERLUKAN SEDIKIT PERTOLONGAN MAKA SAYA CUBA PULA SMS YB PAS DRI PORT KLANG,DLM MASA 3HARI YB INI RESPON AKAN PERMASALAHAN KAMI TU DIA, ALANGKAH GEMBIRANYA SAYA SEKELUARGA . YANG PENTING ITU ITU LAH KELAINAN NYA BN/OMNO DGN PR dap,pas,pkr.

    DENGAR-DENGAR LAH JGN DUK OMONG2 SUPAYA ORG PERCAYA,JGN DUK HANYA PANDAI GULA-GULA HINGGA MABUK GULA…TAPI PENUH DGN HAMPAS DAN HABUK PUN TARAAAKKK…….

    ABG DIN

    apik57@yahoo.com
    jika sudi beri lah peluang sesuatu…utk ..kami sekeluarga..anak bini nak cari makan, payah dah di zaman pak lah/njib.. dah mcm -mcm ikhtiar telah kami lakukan tapi tak berhasil…pls help.

  50. hai..kwn2 semua leh percaya ke pada siberok sekor ni..hai berok tempat kau bukan dibumi malaysialah..tempat selayak untuk kau disarkas ha..ha..eh lupa lak.kwn2 dh tengok ke? berok ni pandai menari pulak tu siap pakai baju popuam tak caya cuba gi (Laman M@HAEN).

    mintak2 la siberok ni digilis LRT yg bapak mertuanya naik itu hari..he..he..

  51. – KHAIRY BIABAB DAN PEMBOHONG –

    http://naspazi.multiply.com/video/item/109

    “TUTUH UMNO SAMPAI JATUH”
    – NASPAZI

  52. Khairy J sepatutnya harus memahami dari apa yang orang ramai kutuk. Oleh itu ANDA !! harus diam sahaja.Terlalu banyak banyak kutukan menunjukkan ANDA tidak lagi diterima oleh rakyat Malaysia, BUKAN ANDA sahaja malah kerajaan pimpinan BN/UM-NO.Daripada berbanyak kutukan ini memang ada yang akan mengena kapada ANDA.Saya NASIHAT kan ANDA secara jujurnya wahai KJ, DIAM sahaja kalau tidak semakin banyak gelaran yang akan terima seperti Kera Jantan, Khinzir Jantan, Kerbau Jantan, Kambing Jantan semuanya kerana KJ DAN banyak lagi nanti.Oleh itu diam ENGKAU !!!.

  53. hahahah..banyak gile komen kalau bab keri nih..
    woi keri..anwar menang ke kalah..kami sume mmg nak tgk hang berambos!!!!

  54. Two words for you monkey,

    Korok mu

  55. Kj…kau masih muda lagi. Kalu nak berjaya dalam politik, ambilah jalan yang disukai rakyat. Biar dihormati kawan dan lawan. Janganlah menumpang dibawah ketiak Pak Mertua. Ini bukan zaman dahulu, bila bapa menjadi penghulu…anak juga akan menjadi penghulu. Kepada PR, anda perlu mendesak SPR, undi pos dikira dahulu, jangan topup bila dah pembangkang mendahului.

  56. “Bagi orang Melayu, jika timbul sebarang keraguan mengenai sesuatu perkara, bersumpah di masjid, itu menandakan satu pendekatan yang serius untuk membela diri,” katanya.- KJ

    “Sumpah juga perlu dilakukan di hadapan kadi di mahkamah bukan imam dan di dalam masjid.Mohd Saiful juga perlu mempunyai bukti yang kukuh untuk mensabitkan Anwar meliwat beliau sebelum bersumpah” – Datuk Seri Harussani Zakaria

  57. BUKIT MERTAJAM 26 Ogos — Calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim mendahului calon Barisan Nasional (BN) dan calon Angkatan Keadilan Insan Rakyat (Akim) ketika pengiraan undi bagi pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh masih berlangsung malam ini.

    patut KJ rela meletak jawatan..jika dsai menang pilihanraya Ppauh.

  58. kepado pak lah… PM paling sey sayang…I lap u

    namo sey ni KARIM…pengundi bedaftar DUN CHOMBUNG, PARLIMEN
    ROMBAU…alaaaa tompek si KERY yg abah’eh JAMALUDIN tuuu…tak kona’????
    menantu PAK LAH tu laaaaa….suko bona’ sey ngan dio tu…ghaso nk buek
    menantu lak…

    sey nulih surat ni bukan apo…sajo yor nk ucap’an timo kasih kek pak lah
    sobab naik’an hargo minyak ari tu..
    lopeh ini bilo hargo minyak naik..hargo barang lain pun naik gak
    laaaa…banggo boto’ sey ghaso…mcm duduk kek LAS VEGAS lak…HIDUP PAK
    LAH!!!!!!!

    sey janji ngan pak lah yg sey akan ubah tebiat sey dari makan ikan kombung
    yg dah merah menyalo mato’eh & pocah bedorai porut ikan tu pado ikan koring
    yor…

    sey sanggup bekoban untuk UMNO dan bn..
    anak sey yg 7 org tu yg dh buleh buek team futsal tu boleh la bekojo lopeh
    sekolah buek bantu mak ayah diorang ni haaa…kok tk bekojo pun buleh la
    jadi mat rompit kek SENAWANG tu…dapek gak la duit sesikit…buleh gak la
    menoruskan tradisi keluargo sey ni yg nyokong UMNO dan bn

    ghaso2 sey ni nk ubahsuai bilik bilik yg ado kek ghumah sey…nk buek
    tompek bolo ikan & tanam sayur cagho hidroponik (apo binchek’eh ni???) sey
    tepakso tanam kek dalam bilik sobab sey tingga’ kek umah flat…

    rebet yg pak lah bagi kek sey memang melampuh2 lobeh’eh dari keperluan
    sey..

    bilo sey congak2.. sey cumo guno 20 sen yor duit minyak moto sehari.. ado
    la untung 21 sen…bak kato si SAIDA AF6 “ok la tuuuu”

    sey tak pakai pon keto… sobab bilo minyak naik hargo.. sey kono jual
    datsun kotak mancis sey tu.. dapek gak la duit….tokih2 pun ado la
    hasil’eh..

    team futsal sey tu, sey nak suruh eksesais hari2 berjalan kaki tak pun
    naik beska’ poie sekolah…ado la 5 km…dokek yor tuuuuu…
    walaupon gaji sey ni rm 1000..sbona’eh terlobih cukup untuk keluargo sey…

    buek permulaan nk ngubah kehidupan sey..
    sey tak akan guno’an gulo bilo buek kopi… tak akan guno’an topung untuk
    buek kodok

    sey nak ganti’an bogheh ngan ubi… tiap hari sey ngan keluargo akan
    berposo (kecuali pado hari hari yg dilarang beposo)
    sey akan buek minyak masak sendiri
    itu antaro caro sey ngubah caro hidup..
    ade banyak laie caro
    semuo kerano UMNO dan bn…

    dan sey mintak bona’ pak lah naik’an laie hargo minyak yg ado..
    bukan tu yorrr.. sey mintak bona’ naik’an laie hargo tol sobab org sbolah
    rumah sey nih org pembangkang…dio slalu guno highway, biar padan muko
    dio…tu la…suko bona’ nyokong pembangkang…PAKATAN RAKYAT konon…palo
    hayah dio tu…

    nnt pak lah buleh la melawat sey dan sedokah pado sey solai kain pelikat
    bilo dh nak dokek2 pilihanraya nanti…
    insyaallah kain pelikat tu sey nk bubuh dlm frame dahtu gantung kek rumah…
    tapi jangan lupo lak.. pak lah sain otogeraf yor kek kain tu….

    jgn lupo pak lah.. naik’an laie hargo minyak..
    jgn la diturun’an gaji mentori2 tuuu..siannn diorang…kang apo lak anak
    bini’eh nk mentodarah….
    sey totap nyokong pak lah..

    akhir kato biar pak lah sonang, janji kami papo kedano.. hidup UMNO, hidup
    bn..

    sekian timo kasih..

    ps/ sampai’an salam sey kek si KERY samo PATRICK BADAWI tu yor..tak lupo
    gak tuan punyo syarikat SCOMI…sapo tah namo’eh…lupo lak…

    pocah kaco, pocah golas,
    sudah baco, harap baleh.

  59. Kata Kera:

    “Bagi orang Melayu, jika timbul sebarang keraguan mengenai sesuatu perkara, bersumpah di masjid, itu menandakan satu pendekatan yang serius untuk membela diri,” katanya.

    Itu lah berbangga sangat jadi melayu. Klu melayu macam kamu tu (kera) memang lah tak tau hukum. Beza melayu kamu dan Melayu Islam

  60. salam kpd suma….sapa2 yg cakap x pakai otak tu bek takyah la jd manusia…d bg akal x nak cakap yg bek2..asyik nak mgutuk org lain je…. cermin la dlu diri sendiri tu…mcm bagus sgt..x malu tul!!!berpihak la pada kerajaan..slama ni smua pmbangunan dibangunkan oleh kerajaan.. bersyukurla sblum se1 nikmat d tarik blk… ”jangan sampai dah terhantuk baru nak tengadah”…

  61. ya lah hardy_man…aku pun sebenarnya kesian kat orang2 yang suka kutuk orang lain…macam depa serba tau…

    Si KJ tu hanya mencabar…yang penyokong dsai…melatah macam terancam tu apasal?…padahal KJ tak baca pun blog ni…

    dsai pun patut rasa malu…sebab penyokong2 dia jenis suka maki orang…trade mark

  62. duhai kera jalanan…kau nie bukan sesiapa untuk mencabar DSAI….sikit pun tak layak

  63. MULA-MULA menulis kata-kata kotor di blog ini adalah pencacai umno! Dan, kalau tidak dilawan nescaya pencacai-pencacai umno ini akan semakin bermaharajagila. Perhatikan tulisan berikut :

    Korang ni sume tak dapat terima realiti, bila si gile buntut tu kena kutuk sikit kau orang pula yang lebih lebih, ape hal ni. Tolong jangan libatkan agama dengan politik murahan kau orang semua.Insaf dan taubat lah jangan terlalu mengagungkan si kaki buntut tu. Hanya allah yang berhak di agungkan.

    – Oleh antikakibuntut

    Bagi mereka Al Juburi (Anwar Ibrahim) dan Parti Kelantong mereka yang yang boleh menyelamatkan rakyat Malaysia. Segala galanya kerana Al Juburi (Anwar Ibrahim) yang sangat pandai berlakun. Tiba tiba pinggangnya sakit apabila berada di khalayak ramai (parlimen) tetapi ligat berkempen ke sana ke mari memanjat pentas di Permatang Pauh !!!.

    – Oleh Tok Janggut

    Bodohnya penyokong Anwar ni. Anwar ni manusia biasa, bukan maksum. Tak buat kesalahan. Asyik bagi alasan saja. Tak ada telur ke???

    – Cucu Tok Selampit

    Muktamadnya ialah, pencacai umnolah sebenar-benarnya yang trade marknya suka maki orang!!!

    “REMPUH UMNO SAMPAI JATUH”
    – Naspazi


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: