Posted by: pinkturtle2 | Ogos 30, 2008

Pak Lah Di Booo Semasa Bentang Budget 2009

PM: Seize power through illegitimate means must be rejected


Responses

  1. Kesian aku tengok Orang Tua ni………. Jika anda rajin ‘ Melayari ‘ internet & lihat Wikipedia mana2 Ketua2 Negara asing diNegara2 maju dibarat, maka anda semua akan faham apa yg aku tulis ini.
    Sudahlah dapat Pangkat PM atas Ehsan Mahathir, berlagak tahu dlm segala hal urus tadbir Negara.
    Sebagaimana menantunya KJ itu juga, idup tanpa Resume Kerjaya yg boleh dibanggakan.Jadi GM, CEO atau COO pun KJ tu tak pernah tapi jika bercakap ……. makkk oiiii …. kalah CEO Air Bus atau British Aerospace lagi !!!!!!! Begitu juga PakLah ni.
    Apapun sebagaimana Dr Mahathir, PakLah ini bernasib baik sebab diLahirkan & idup sebagai PM di Malaysia. Andainya Mahathir & PakLah jadi PM di Thailand atau Philipine, Afrika …. Tak perlu aku Coretkan disini akibat yg akan menimpa dua Ekoq mamak ni…..

    Inilah akibatnya jika Maruah diri itu sgt2 Miskin dlm Akal & Ilmu……. Inilah jadinya… 26 Juta org Susah & Huru hara dibuatnya.

  2. Agak memualkan apabila diakhir pembentangan belanjawan 2009, pak lah seolah2 memohon simpati supaya beend tidak sepak keluar dari takhta pemerentahan nya.Dari keputusan PU march dulu hingga PRK Permatang Pauh,rakyaat telah terang2 menolak beend.

  3. hangguk ngko la bn…let’s be ended them with the change of new pr govt….

  4. Terkulat senyumannya, penuh kepalsuan. Dari mula memegang jawatan, yang dicarinya Avgril. Nah.. tua miang keladi.

    Tapi salah rakyat Malaysia juga.. buat apa dok kasi mandat kepada manusia ni yang tak ada kualiti. Aku yakin, kalau sekarang dia seat untuk paper ekonomi atau pun dia x akan lulus punya.

    Aku tgk muka dia mmg memualkan. kalau bercakap x ada langsung umphh.. tak dak semangat, tak ada isi yang baik, tak digeruni..
    perlaksanaan pula hampes, zero, nahi.. tapi betullah tu, kalau perancangan tak bagus, perlaksanaan mmg la hampas, hasilnya pulak jahanam. Tuh lah dia, cakap x serupa bikin, dari dia, sampai ke anak, sampai menantu, macam hantu. tgk pula generasi dia macam mana?

    dah tak boleh buat apa dah, lempaq ke longkang pun jadi tersumbat saja.. sgt tak berguna

  5. Pak Lah mmg bermasalah…kepimpinan dan Masalah moral….lebih bik letak aje jawatan

  6. aku rasa simpati la dgn PM kite skang ni. Org dah mula tak respect dia (yg mane brani je). Dia boleh sengih2 lagi dalam bagi ucapan pembentangan tu. Ini soal negara yg dah pincang dek perbuatan sekutu-kutu kamu paklah. Bangun! utk negara yg tercinta dan rakyat! Kalau kamu tesengih-sengih mcmana rakyat nak confident dgn kamu. MEDIA pun satu tak guna. Kenapa tak tayangkan pada saluran perdana!

  7. cian aku tgk pak lah…semua MP tak hormat kat dia masa bentang bajet2009. Rendahnya creditability…

  8. ITULAH DIA PM KITA. NAMPAK CERDIK, TAPI URUS NEGARA MACAM TIKUS BAIKI LABU. BUAT BAJET MESTI ADA HABUAN UNTUK KOMPENI ANAK MENANTU. SPESIES UMNO DAH TAK BOLEH FIKIR MANA YANG TAK BETUL. PEMIMPIN BN PENTINGKAN TEMBOLOK DAN PERUT DARIPADA NAK DENGAR KELUHAN DERITA RAKYAT.

  9. Belanjawan kali ni mmg tenat woo….belanjawan deficit, duit keluar banyak duit masyukk sikit…ini bukan belanjawan prihatin tapi belanjawan nak jdikan Msia miskin….

  10. bodoLAH

  11. Tak payah kesian kat dia.Kalau kita dok kesian kat dia sapa plak kesian pd kita.Jenis ni bukan nak ingat rumah kata pi…kubuq kata mari..

    Lagi pon kalau dia turun yg. naik dari species yg. sama.Cut and paste punya gomen.

  12. LAHbodo

  13. Hari hari baca pemimpin rasuah, dan kita masih lagi percaya kat dia orang untuk membazir duit rakyat. Aku nak beri tahu hang semua Unit Pengurusan Maklumat Negeri Terengganu dan Unit Pembangunan Negeri Terengganu upt. Projek M2 Farm 26 juta hancur. Kemana perginya duit dan membazir. Ramai kawan aku yang menganggur. Pimpinan kerajaan negeri terengganu membazir. Boleh tak sesiapa minta BPR siasat perkara ni. UPMN selalu memberi projek kepada kroni kroni yang tak boleh buat kerja. Komputer komputer yang dibeli patut harga tak sampai 2000, mereka beli dengan harga 4500. Kan membazir tu. Tolong laporkan kat BPR perkara ni. Biar BPR siasat kepala kepala makan rasuah ni. XM2 farm tak puas hati dan menganggur

  14. blog ni…tempat kutuk pemimpin ja ka?

    dulu2 kat sekolah cikgu hang pa ajar hang pa jadi orang yang tak pandai hormat pemimpin ka? atau sebab taksub sangat kat dsai? kesian kat mak bapak hang pa…dapat anak-anak pun hanya pandai cari salah orang saja…? tinggal dlam negara aman damai…masih tidak tahu bersyukur…

    sesekali pergilah ke Darfur…

  15. Kau ingat mak bapak kau bagus sangat ke.Nak pertikai mak bapak orang lain.Sambutan merdeka malam tadi dengan melalak,menyanyi,berjoget sana-sini macam monyet tu tanda syukurlah tu 51 tahun merdeka.Dah 51 tahu merdeka setiap tahun macam tulah sambutanya..tak nak berubah kepada yang lebih baik ke..tu bersyukurlah tu..

  16. manis ni adik beradik mufti wilayah..otak biol

  17. brother love…

    kita ada pilihan kan? siapa suruh anda lihat atau pilih program macam tu…

    anda kan rakyat marhaen…jangan lah emosi sangat…buat malu gang saja…

    aku cuma teringat…mak bapak, cikgu, ustaz aku dulu pesan…pemimpin dan orang yang lebih tua perlu dihormati…kalau tidak setuju cara pun…janganlah menghina sangat…

    lagi pun…dulu aku sekolah kerajaan, dapat biasiswa kerajaan, terima subsidi kerajaan…dah pergi merata2…tiada negara seindah tanahairku Malaysia…aman-damai…cuma kebelakangan ni ja agak panas sikit…

    jom jalan-jalan…kalau tak mau pi Sudan, kita pi Georgia pun boleh…

  18. manis, syukur la tu, kau dapat juga meluahkan perasaan hati kau kat media alternatif ni walau pun kau boleh buat begitu kat media perdana sebab kau pro BN. kita orang ni bukan taksub dengan dsai, cuma tak pro BN macam kau. kau boleh tulis dan kita orang boleh baca tulisan kau tapi minta maaf, kita orang tak sependapat dengan kau sebab kita orang inginkan perubahan. tapi kalau kau nak baca juga yang pro BN dan menyanjungi pemimpin, pegi la baca Utusan ka, Berita Haruan ka, tak kisa asalkan media arus perdana. biarkan la kita orang meluahkan perasaan kita orang kat sini…

  19. Haha…pork lah mangkuk ayun, tua kutuk tak sedar diri…haha…

    Puak2 UMNO kat sini leh g jahanam!!! g aa cari website atau lobang jamban kat website umno…

    Tak payah kacau kitaorang kat sini…

    Aku ANTI BE-END anti org tua kutuk PORK LAH

  20. hormatilah yang tua kerana yang muda akan tua gak….

    Kutuk-kutukla… tapi jangan lupe minta maaf dengan POK LOH….


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: