Posted by: pinkturtle2 | September 21, 2008

Teresa Kok Dan Makanan Anjing

Teresa Kok & Makanan Anjing


Responses

  1. Masyarakat Cina pada hemat saya tidak boleh menjadi pemimpin di Malaysia ini, tapi mereka boleh menjadi pemimpin di Tanah Melayu. Semasa mereka di Tanah Melayu, mereka amat faham dengan budaya Melayu, kerana inilah makanan Orang Melayu Kampung. Timun tua dan ikan kembung medak ini di beli dari kedai Ah Seng di pekan Lenggong. “Syukur Alhamdulillah dua hari dah tidak ujan, esauk nak ke Lenggong beli lauk sikit”. Inilah ayat yang selalu aku dengan dari mulut orang Kampung Chepor, Beng, Luat dan Bukit Sapi.

    Mek Teresa, jagalah tutur bicara, kami telah menerima bangsa kamu sebahagian dari kehidupan kami, hati kami amat terluka, makanan kami disamakan dengan makanan anjing.

    Aku tak pernah tahu ini adalah makanan anjing, kerana aku tidak pernah membela anjing. Inilah padahnya diberi betis nak kan paha. Diberi kerakyatan, nak pula kepada Negara.

    Dengan itu aku cadangkan kepada blogers semua mulai dari hari ni dan disini kita TUKARKAN Malaysia ini balik semula Ke TANAH MELAYU. kerana dengan TANAH MELAYU sahaja masyarakat Cina Akan kembali kepada dasar pembentukan Malaysia.

  2. Memang banyak lemak ini amoy…,macam lemak babi.
    Dia ingat dia duduk hotel 5 star ker nak makan sedap2…!!!!????
    Memang adat duduk dalam penjara ler makanan dia macam tu…bodoh punya orang!
    Kalau taknak kena macam tu lagi…,jangan tempah tiket masuk penjara.

  3. Aku pernah kata dalam blog ni dulu…kaum ini memang jenis bagi betis nak peha…lihat contoh Singapura…masuk Tanah Melayu untuk merdeka…bila dapat… keluar semula…

    Tapi ada melayu sendiri…yang nak bagi hak istimewanya sama rata…alasannya bumi ini milik Tuhan… so fikir-fikirlah sendiri…

    Kalau dalam ada hak istimewa pun…masih tertinggal…bayangkan jika semuanya sama…

    Rasanya…kalau hak istimewa itu jadi milik kaum ini…mereka nak bagi sikit pada kita ka? So jangan marah jika lihat Melayu lain kaya raya…

  4. pasni sape masuk penjara.. bole deman tilam king saiz 6 inchi, peti sejuk yg penuh dgn makanan, selimut tebal, bilik ber aircond, bilik mandi yg ada water heater dan kalau bole ada pembantu merangkap pecacai utk setiap org yg disumbat dalam penjara.. cuba tanya plak org yg bertugas disempadan menjaga kedaulatan negara die org makan apa kat sana???

  5. betul tu manis…. namela org kite tak nak sedar nie… ada org kena kuda…

  6. tul tu,…masih ramai orang kita tak sedar diri….
    seboleh-boleh dia nak pekakkan telinga,..butakan mata dengan gelagat orang macam nie….nak kesamarataan la katakan ya tak?
    suruh tutup speaker surau konon….,kalau camtu dia punya upacara kematian…itu dung dung ceh jangan kasi hantam la…..boleh tak? Dah tu dia punya time nak p funeral ( ikut tradisi ) mesti tengahari punya…dekat2 time solat Zohor….dah tu…trafic boleh jammed kalau dia konvoi….PDRM atau RELA siap jaga lagi….tu pun tak sedar diri lagi….
    Inilah Amoy kesayangan DAP/PKR…..

  7. Bagi betis nak paha, bagi muka dia pijak kepala….oarang melayu memang terkenal dengan budi bahasa dan menghormati orang…..kaum cina & india diterima dalam masyarakat malaysia sejak dahulu lagi tetapi janganlah mengambil kesempatan diatas kebaikan dan penghormatan yang telah diberikan oleh orang melayu, hormat menghormatilah sesama kaum dan fahamilah asal usul masing-masing…tak salah rasanya orang melayu meminta sedikit kelebihan daripada bangsa lain kerana tidak ada dalam sejarah nama Ah seng, Ah Long, Maniam dan Muthu menentang penjajah (portugis, Belanda, Siam, Inggertis, Jepun) pada zaman tanah melayu dahulu……fikir-fikirkan

  8. Ehem…Ngaku Melayu dan Islam tapi cara korang sumer ni cakap tak mencerminkan langsung kedua-duanya……..tak ada adab dan boleh masuk ISA korang nih

  9. Sayang semuanya sudah terlambat, dari cetusan rasa hati semua…aku tahu ngko tak suka ngan mata sepet ni. Tapi ngako ingat, mereka ni adalah raayat Tanah Melayu. Walau pun kita tak suka, tapi kita kene terima mereka.

    Yang mendatangkan kemaraha kepada kita dengan peel mata sepet ni adalah:-

    1. Mencampuri urusan agama (azan kuat / perlaksanaan undang-undang Islam dan tulisan jawi)

    2. Hak istimewa orang Melayu (nak disamaratakannya)

    3. Menderhaka kepada DYMM Tuanku (pertikai kuasa Raja dan berkasar kepada Tuanku)

    4. Menyembunyikan pendatang haram cina yang masuk ke Tanah Melayu ( tidak setia kepada Negara)

    5. Semua kegiata haram adalah dipelupuri oleh mereka ini.

    a. Siapa yang mencuri balak?
    b. Siapa yang mencemarkan sungai dengan najis kinzir?
    c. Siapa yang menggondolkan bukit?
    d. Siapa yang punya rumah pelacur/urut.
    e. Siapa yang mengawal harga barang?
    f. Siapakah yang banyak merompak ngan senjata api?
    g. Siapa yang memiliki premis judi-dah sememangnya haram?

    Bagaimana mengatasinya.

    Perkara satu.
    Betullah tu ISAkan mereka, kerana dalam perlembagaan sah mengatakan ugama Islam adalah agama rasmi Malaysia dan barang sesiapa yang mempertikaikannya adalah salah kerana boleh menimbulkan keresahan kaum.

    Perkara dua.
    Hak istimewa orang Melayu adalah termaktub dalam perlembagaan. Apa yang kerajaan umno buat? Kita tidak menghalang pembangunan, tapi setiap inci tanah simpanan Melayu yang diambil hendaklah digantikan semula. Tapi bukan dalam hutan Pahang.

    Perkara tiga.
    Disini ada dua undang-undang. 1. Persekutuan dan 2. Undang-undang Negeri. Perlu dipinda kedua-duanya. Agung mempunyai kuasa mutlak keatas kedaulatan Tanah Melayu dan Sultan/Raja mempunyai kuasa mutlak keatas Negerinya. Untuk itu Kementerian Pelajaran perlu menjadikan Kesetiaan Kepadaq Raja dan Negara sebagai satu mata pelajaran wajib dengan sijil berasingan dan ianya hanya di ajar disekolah Kebangsaan sahaja dan kepada anak-anak Islam yang belajar diSekolah Agama secara automatik mendapat sijil ni diatas kapasiti sebagai Tuanku menjadi ketua Agama sesebuah Negeri.

    Setiap murid yang lulus dan mendapat sijil ini hendaklah dikeluarkan Kad Pengenalan Negeri kepada mereka ini, contoh.

    Tun Bijasura ic no 1234-08-9101
    adalah Raayat Beta dan anak Negeri
    Perak kod no 88888888
    * kenape perlu ada IC negeri? Ini aku akan terangkan kepada mereka yang ada Jiwanya Islam Melayu sahaja.(Kalu boleh aku nak jumpa YAB Dato Seri Hisham)

    Tentera diletakan di bawak Kuasa Agung tanpa menteri pertahanan dan PDRM dibawah Kuasa Sultan di Negeri masing-masing. Negeri yang tiada sultan diletakan di bawah Gabenor dengan Kuasa dan pemerhatian dibawah Agung.

    Perkara empat,
    Mereka ini tiada kesetiaan kepada DYMM Seri Paduka yang dipertuan agung dan kepada Negara. ICnya perlu dirampas dan diberi IC merah. Sama juga dengan kaum India yang melindungi pendatang haram india.

    Perkara lima,
    Rampas sahaja harta mereka dan dijadikan milik negara dan digunakan semula untuk rakyat terbanyak. Ini termasuk dengan mereka yang bersengkongkol dengan sitiap projek yang dibuat. Jangan bimbang… dalam PRU ke 12 tempoh hari bukan UMNO yang kalah, tapi sisepet ni telah menderhakai UMNO. Untuk itu marilah sama-sama kita tanya diri kita, kita perlu menjadi merekakah atau mereka yang perlu menjadi kita? Aku tak rasa nak marah pun ngan Baba dan Nyonya kat Melaka….. Lu fikirlah sendiri.

  10. Assalamu’alaikum w.b.t dan salam sejahtera 🙂

    Aku rasa dorang jadi cam tu bab korang gak..yg buat fitnah tu org melayu bernama Khir Toyo, fitnah tu baik ke? Menindas rakyat tu baik ke? Di bagi amanah khianat, dlm ko marah2 pasal makanan anjing tu cuba ko fikir2 peruntukkan utk makanan org2 dlm penjara, terbukti ada penyelewengan? Tpt aku pekan kecik ni pun makanan penjaranya jauh lebih mewah dr didakwa oleh Teresa Kok tu..duit peruntukkan tu kena songlap lah tu kan? Mesti ada komisyen lagi tu kan? Dasar melayu khianaT!! Nama je Islam perangai hisss!! Patut pun org bukan Islam tak nak masuk Islam bab org melayu sendiri perangai buruk dr org Islam 🙂

  11. numpang lewat

  12. JIKALAU Malaysia menjadi TANAH MELAYU, TUN Bijasura, TOLONG MEMBEBASKAN SARAWAK DAN SABAH dari penjajahan!

    MALAYSIA, BUKANNYA SEMUNANJUNG SAHAJA. ADAKAH EMPAT PULUH DUA TAHUN SARAWAK DAN SABAH DIJAJAHI?

    Makan Anjing atau tidak makan anjing adakah kamu lihat makanan yang dibagikan kepada Teresa sendiri?

  13. Sedutan dari blog Penarik Beca.

    Dalam Buletin Utama TV3 tadi, Teresa Kok bahawa makanan yang diberi kepada beliau seperti makanan anjing (lihat juga berita Malaysiakini “Kok tells of her seven days under ISA” dan “Dijamu ‘seperti makanan anjing'”). Saya pun tertanya-tanya, menatang apa tu? Teresa lalu menceritakan beliau diberikan nasi, telur rebus dan sepotong dua timun.

    Saya lalu teringat makanan yang diberikan ketika saya berada dalam lokap dahulu. Barangkali lebih sedikit dari tujuh lapan jemput nasi, ikan temenung (ikan kembung) separuh busuk yang digoreng (kat kampung saya dipanggil ikan medak) dan dua potong timun yang tua bangka dan sudah bersarang.

    Saya tak kisah sangat. Saya makan ja. Masa kecil-kecil dahulu, setelah pak kembali ke pangkuan Kekasihnya (s.w.t.) dan pendapatan mak pula teramat ciput, lebih kurang itulah makanan kami sekeluarga (Makan minum ketika disoalsiasat di Jabatan Siasatan Jenayah Komersil, alhamduliLlah, sangat baik manakala layanan pula professional dan berhemah. Sinar!!)

    Kalau makanan anjing pun, maknanya saya dibesarkan dengan makanan anjing (Nanti sat, kalau selepas ini ada tukang komen yang nak kata lagi perangai aku macam perangai anjing, itu hampa punya pasai).

    Ketika saya mula mendengar kata-kata Teresa tentang makanan anjing, terasa hati juga saya. Kalau makan nasi dengan telur rebus, itulah makanan yang membesarkan saya. Kadang-kadang tak dak lauk nak makan, kami makan nasi dengan minyak yang telah dipakai untuk menggoreng lauk. Terasa juga seperti makan nasi dengan lauk walaupun hanya makan nasi dengan minyak yang telah dipakai untuk menggoreng lauk (Mungkin dianggap lebih teruk dari makanan anjing, tetapi itulah makanan kami).

    Memang, pada mulanya terasa hati juga. Tetapi, memikirkan bukan semua orang yang hidup dengan makanan anjing dan bukan semua orang dibesarkan dengan makanan anjing, saya tak salahkan Teresa. Saya tak kisah.

    Saya tak cerita semua ni free-free sahaja. Saya harap kemiskinan seperti yang saya lalui dan makanan anjing yang saya makan memberikan keinsafan kepada semua di bulan Ramadhan ini untuk bersedekah setakat mampu kepada orang susah.

    Sambung cerita. Saya teringat ketika di dalam lokap. Bila diberi makanan sedemikian, seorang tauke kawan selokap saya berkata, “Abang! Lu keluar nanti lu tulis. Apa ini macam punya makan dia olang kasi. Lu tau ka, lokap punya makan bajet satu hari RM10.70 satu orang. Ini macam punya makan, ada sampai RM10.70 ka satu hari?!”

    Saya pun tak tau. Itu pertama kali saya tau.

    Kalau dikira-kira, katakan makan pagi RM2.00 termasuk untung pembekal (secawan teh o yang dibungkus dalam plastik dan sebiji roti berinti yang tarikh akhir atau expiry datenya sama dengan tarikh kita diberi roti itu. Pernah berlaku, kata kawan-kawan di dalam lokap, diberi roti yang sudah melepasi expiry datenya), ada lagi RM8.20.

    Kalau nasi yang berharga RM4 sebungkus (termasuk untung pembekal), takkan begitu sahaja. Saya tak tahu apa sebenarnya berlaku.

    Bagaimanapun, menurut mereka yang keluar masuk lokap, bukan semua tempat memberi makanan sebegitu rupa. Kalau di lokap Puchong, kata mereka, makanan di situ agak baik – kadang-kadang sambal belacan pun ada. Kalau di lokap Ampang, kata mereka, makanan paginya termasuk mee goreng, bihun goreng atau kuetiaw goreng. Tak kisahlah mee bodoh pun. Sedap jugak.

    Paling teruk, kata mereka, di lokap Cheras. Saya tak tahu.

    Ah, teringat pula kepada Sheih yang masih meringkuk di dalam lokap. Harap-harap Sheih pandai berkawan di dalam lokap. Memanglah, saya akui. Saya tak suka ditangkap dan disumbat ke dalam kurungan. Tetapi, kalau pandai berkawan, di dalam lokap pun kira ok jugaklah.

    Sa lagi, sebenarnya tak payah reman Sheih lama-lama. Kalau panggil dia beri keterangan, saya tak fikir Sheih akan kata, “kawe to se gi!”. Mungkin berlari dia akan pergi. Daripada masuk lokap, baik pergi beri keterangan. Polis selalu beritahu saya, “nak buat macam mana, bakaq. Dah prosedur macam ni. Kami terpaksa ikut”.

    Prosedur? Bagaimana agaknya prosedur kepada Ketua Umno Bukit Bendera yang digantung tiga tahun dari Umno, Datuk Ahmad Ismail?

    http://penarikbeca.blogspot.com/2008/09/makanan-anjing.html

    Penulis Cyber
    http://beritamalaysiakini.wordpress.com

  14. – Puak pengampu/penjilat akan angguk saja apa yang pemimpin sb/umno/BN buat walaupun akta RIMBA tu ciptaan penjajah dah patut dikebumikan. Dulu tujuannya nak kenakan kominis. Kini kominis dah hapus, pembangkang pula jadi sasaran. Kekejaman akta ni akan dipekakkan telinga/dibutakan mata oleh golongan pengampu penjilat umno/BeeEnd yang tak bergaji ni. Kesian golongan pengampu ni sentiasa bersengkongkol menghalalkan rasuah pemimpin umno. Berebut jawatan dalam umno pun amal rasuah, apa lagi bila mentadbir negeri/negara. Dah jadi budaya umno/BN, Rasuah & Penyelewengan kuasa berpisah tiada. Puak-puak ni berpuasa dia taat, babi tak makan tapi…yang lain semua dia sapu atas nama pembangunan! Melayu umno…seronok ditipu dan diperbodoh-bodohkan oleh pemimpin mereka yang tamak haloba. UMNO/BeeEnd…AJALMU DAH TIBA!!!!!

  15. Sdr Mahaguru..
    anda ni suka jilat kafir harbi lagi dari bangsa anda sendiri, taksub sangat kepada kebencian kepada UMNO sampai nak jilat apa saja kafir harbi kutuk kaum sendiri.

    Saya pun tidak setuju dengan BN dalam banyak hal tapi takdelah nak kutuk kaum sendiri. Buat malu saja jadi mahaguru..

  16. sdr cekka menulis:

    Sdr Mahaguru..
    takdelah melayu nak kutuk kaum sendiri. Buat malu saja jadi mahaguru.. kah kah kah…

    Berikut apa?

    http://naspazi.multiply.com/journal/item/393

    Melayu tak kutuk kaum sendiri.. Kah kah kah..

  17. agak menyampah dengan teresa ni. cakap english dgn melayu sama pelat. cakap lain pastu deny pulak. dah la sgt terang2an dia cakap similar to dog food. amoi ni igt dia sorang kot pandai speaking. orang lain pon overseas’ educated belambak jugak. takde la belajar similar tu sinonim dengan slightly better. bodoh.

  18. AKU TENGOK NASPAZI NI MACAM NAZI NAMA NICK KO…MINAT HITLER KE ?….

    KO NI PEMINAT HISHAMUDIN JUGAK KE ? SUKA GUNA KAH KAH KAH. SAMPAI BORING TENGOK KAH KAH KAH DIA TAK KENA TEMPAT PUN…

    ATAU KO HISHAMUDIN RAIS YANG BLOG DIA TUKAR OTAK TU ? OPSS TUKAR TIUB TU ?

    KESIAN…MACAM AJAK GELAK TAPI SAYANG GELAK PADA BENDA TAK LUCU PULA.

    KO TAHU KE KOMUNIS NI NAK BUANG ISLAM DALAM MALAYSIA.

    DULU GUNA SENJATA SKRG GUNA POLITIK.

    KO MELAYU KE ORANG ASLI ?

    MAAF AKU HOT SIKIT PAGI PAGI NI….

    — KOMEN INI DISIARKAN PERCUMA UTK NASPAZI YANG KUAT BENCI UMNO. DAN SAYANGKANG DAP

  19. Dah tengok statement Teresa dalam Buletin Utama Malam tadi … Cina, tapi penuh dengan ciri-ciri Keling. Cakap, lepas tu, tak mengaku cakap.. ingat orang bodoh ke? Cina2 totok DAP ni elok saja disuruh balik kenegara asal. datang sini, hidup senang, tak sedar diri.

  20. Patau Rabish….., saya sering ke Borneo, suhu semakin panas, siapa yang menggondolkan bukit bukau kat Borneo tu. Bp Sabah Serawak hanyalah 2.5 juta dan Bp Semenanjung TANAH MELAYU 13 juta. Ini menjadikan kita adalah 15.5 juta dari 26 juta raayat Negara ini.

    Dengan hasil mahsul yang ada tampa berkongsi ngan simata sepet, kita dah cukup kaya dan tiada lagi kanak-kanak yang melalui jalan balak untuk kesekolah, janganlah disebabkan kamu sudah menjadi Dr. kamu telah menjadi lupa pada kaum asal kita yang rata-rata datang dari kampung.

    Soal penjajahan itu, kamu tanyalah diri kamu sendiri. Yang merdeka bukan kita tapi adalah kaum pendatang yang mendapat kerayaatan. Fikir-fikirkanlah.

  21. “Makanan tahanan ikut piawaian antarabangsa” Syed Hamid

    22 Sep 2008 10:19AM

    KL: Menteri Dalam Negeri Malaysia, Datuk Seri Syed Hamid Albar, kesal dengan Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok, yang mendakwa dijamu dengan makanan ‘seperti makanan anjing’ semasa ditahan selama tujuh hari di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

    Sambil menafikan dakwaan tersebut, beliau menegaskan makanan yang diberikan kepada wakil rakyat itu sepanjang penahanannya adalah mengikut piawaian ditetapkan oleh badan antarabangsa.

    Beliau tidak menolak kemungkinan isu makanan tersebut sengaja dibesar-besarkan oleh Kok kerana motif politik.

    ‘Kita mempunyai garis panduan dan piawaian tertentu dalam memberikan makanan kepada tahanan,’ katanya.

    Bagaimanapun, Datuk Seri Syed Hamid berkata, pihaknya akan menyiasat dakwaan yang dikemukakan oleh Kok dan mendapatkan maklumat lanjut berhubung perkara tersebut.

    Jumaat lalu, Kok mendakwa diberi makan ‘seperti makanan anjing’ iaitu dua biji telur rebus, timun dan kuah dua kali sehari.

    Menyentuh tentang isu Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) pula, Datuk Seri Syed Hamid berkata tidak ada undang-undang yang dibuat oleh manusia akan kekal selamanya.

    Menurutnya, kerajaan akan sentiasa mengkaji sebarang pindaan undang-undang selaras dengan tuntutan perubahan keadaan dan masa.

    Tetapi sebelum ini berlaku, rakyat mesti mencintai negara dengan menjamin keamanan dan keselamatan, katanya ketika ditanya mengenai gesaan Menteri Luar Datuk Seri Dr Rais Yatim dan Majlis Peguam agar ISA dikaji semula dengan teliti atau dihapuskan sama sekali.

    Bagaimanapun, hingga sekarang masih ada orang yang memainkan isu perkauman dan sensitif yang boleh mencetuskan emosi dan akhirnya ketidaktenteraman awam. / Mingguan Malaysia, Bernama

  22. UMNO dan rasuah ibarat irama dan lagu atau ibarat kembar siam. memang itulah kerja mereka.

  23. PM boleh belanja duit rakyaat sebanyak RM4,9 JUTA untuk belanja rumah terbuka Hari Raya tahun Lepas, tapi rakyaat didalam lokap, di beri makan RM5. sehari. cuba kira mana satu yang membazir. Kalau anjing jangan cakap nanti sensitif pulak puak tu…..cakap lain le YB Kok.
    Nasib baik YB tak kena lokap kat lokap Putra Height, kalau kat Putra Height ada pula yang offer Hot Dog panas. FOC…tak guna wang BN.

  24. Nak tahu apa komen Lim Kit Siang, Syed Husin, Mat Sabu terhadap anwar dulu ?

    buka sini :

    http://air-kopi.blogspot.com/2008/09/lim-kit-siang-suruh-anwar-belajar.html

    Tazkirah dari :

    Penulis Cyber
    http://beritamalaysiakini.wordpress.com

  25. 01. Dr.Patau Rubis wrote:

    JIKALAU Malaysia menjadi TANAH MELAYU, TUN Bijasura, TOLONG MEMBEBASKAN SARAWAK DAN SABAH dari penjajahan!
    MALAYSIA, BUKANNYA SEMUNANJUNG SAHAJA. ADAKAH EMPAT PULUH DUA TAHUN SARAWAK DAN SABAH DIJAJAHI?

    Comment:

    1. Firstly, Federation of Malaysia consists of Brunei, Malaya, Sabah, Sarawak and Singapore. Yet, on certain some considerations, Brunei quit. While Singapore had been surrender from Federation of Malaysia, Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj’s out of consideration in the year 1965.

    2. Many comment says that, Sabah and Sarawak highly developed because with Federation of Malaysia. Is it true? Really that Sabah and Sarawak which join together with Federation of Malaysia developed compared Brunei and Singapore? Even, between Brunei, Malaysia and Singapore whom among this country are more developed?

    02. Tun Bijasura wrote:

    Bp Sabah Serawak hanyalah 2.5 juta dan Bp Semenanjung TANAH MELAYU 13 juta. Ini menjadikan kita adalah 15.5 juta dari 26 juta raayat Negara ini.

    Soal penjajahan itu, kamu tanyalah diri kamu sendiri. Yang merdeka bukan kita tapi adalah kaum pendatang yang mendapat kerayaatan. Fikir-fikirkanlah.

    Comment:

    Who had given citizenship to people of immigrant in Sabah through the project identity card grant largely to people of immigrant? Even it make UMNO’s project in Sabah!

    03. Penulis_cyber copy paste wrote:

    AKU TENGOK NASPAZI NI MACAM NAZI NAMA NICK KO…MINAT HITLER KE ?….
    KO MELAYU KE ORANG ASLI ?
    MAAF AKU HOT SIKIT PAGI PAGI NI….
    KOMEN INI DISIARKAN PERCUMA UTK NASPAZI YANG KUAT BENCI UMNO. DAN SAYANGKANG DAP.

    Comment:

    1. What pertain Naspazi with Nazi? In the country many of those named Nazihah, Nazirah, Naziah, Nazidah, Nazir and more, yet not also charged Hitler’s fan. In short is, ‘pencacai UMNO’ valid enjoy making false accusation.

    http://naspazi.multiply.com/journal/item/393

    2. Indeed, following holy book is my interest:

    Holy 50 Evidence Book
    Anwar Unfit To Be PM
    By Khalid Japri [1998].

    Kah kah kah.. Keh keh keh..

    REMPUH UMNO SAMPAI JATUH
    – Naspazi

  26. Orang melayu sudah biasa makan telor rebus dengan timun dan nasi serta kuah sikit di kampung-kampung. Teresa Kok tu orang kaya duit banyak, makanan macam tu dia bagi anjing dia makan jer. Sampai hati dia…puihhh, dia tak pernah makan camtu…Orang camni patutnya sumbat terus jer dalam penjara tu..tak kenang jasa, hantar balik negara China…Negara China pung tak nak terima dia tau…

  27. Lebih baik sumbatkan Teresa tu dlm ISA balik. Menyampah betul dengar statement yg die buat, die ingat die masuk ISA dapat VIP service konon. Nak makan macam kat hotel. Telur rebus tu konon cam makanan paling hina la…. untuk anjing aje. Nak berjuang untuk rakyat konon. Yg miskin dihina yg kaya dipuji. Elok kalau next GE nanti kau kalah..lg bagus

  28. tun bijasura aku sokong kau… doktor patai rubis dan seangkatannya mesti keturunan cina atau india. padan muka rumah teresa kena bom. memang diaorg ni kena ajar sikit. bagai mampus

  29. […] diatas diambil daripada alamat https://pinkturtle2.wordpress.com/2008/09/21/8168/Komen itu dibuat oleh user Ahli […]

  30. i hope everyone do not generalize from one person’s action cause i believe there are bad seeds in every tribe/religion.

    just remember of peace, love, and the will to go forward.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: