Posted by: pinkturtle2 | Oktober 28, 2008

Awas !!! Pasaran Saham Merudum Terus

Jangan buat hirepurchase lagi. Kalau ada hirepurchase dan kad kredit, settlekan cepat. Jangan buat hutang dengan bank lagi. Rehat dulu. Duduk diam buat kerja. Kalau 98 dulu ekonomi jatuh, tapi kali ni lagi teruk. Bukan orang susah aje yang bermasalah, orang kaya jugak.

Jangan buat hirepurchase lagi. Kalau ada hirepurchase dan kad kredit, settlekan cepat. Jangan buat hutang dengan bank lagi. Rehat dulu. Duduk diam buat kerja. Kalau 98 dulu ekonomi jatuh, tapi kali ni lagi teruk. Bukan orang susah aje yang bermasalah, orang kaya jugak.

Awas !!! Pasaran saham merudum terus

Sebelum hari raya aidil fitri, Pasaran Saham Amerika merudum teruk. Bush yang berhasrat utuk BAIL OFF syarikat kewangan Amerika Gagal. Di tolak oleh senat Amerika.

Selepas itu bermulalah kejatuhan saham di seluruh dunia. Bangun pagi ni … aku dah rasa macam dah dekat aje dengan suasana tahun 1998, Kejatuhan ekonomil. Mungkin kali ni lebih teruk lagi.

Jenguk jenguk TUKAR TIUB. Hishamuddin rais kalau cerita pasal ekonomi, ada klass…
So jenguk juga berita Malaysianinsider, aduhai ….. takut nak tengok berita cam ni

KLCI drops 50 points in early trade
Nikkei down in early trade after massive losses
KL to slash pump prices again this week, hypermarts to reduce prices too
Wall Street ends lower as financials give up early gains
Toyota’s global sales down in July-September
World markets slide further; Nikkei at 26-year low

Hampir semua cerita sama je melodinya …
Aduh ….. pening pening !!!

Kawan aku pesan. Jangan buat hirepurchase lagi. Kalau ada hirepurchase dan kad kredit, settlekan cepat. Jangan buat hutang dengan bank lagi. Rehat dulu.
Duduk diam buat kerja. Kalau 98 dulu ekonomi jatuh, tapi kali ni lagi teruk.
Bukan orang susah aje yang bermasalah, orang kaya jugak.

Kalau nak beli tanah dan rumah. Tahun depan. Harga rumah dan tanah di katakan jatuh. Tu pun kalau ada duit la. Muahahahahaha.

http://umnomore.blogspot.com


Respon

  1. ya allah!!! selamatkan la umat mu..

  2. Ekonomi dunia ada masalah, paling teruk tahun depan….so biarlah PM yang berlatarbelakangkan ekonomi memimpin Malaysia…DEMI NEGARA… letaklah kepentingan negara melebihi segalanya..Najib yang tak tahu langsung tentang pengurusan ekonomi selain berbelanja boros…berilah pimpinan negara ni pada yang sesuai dulu….ataupun jika dalam BN sudah ketiadaan pakar ekonomi, apa kiranya berkompromilah dengan PKR-DSAI seorang pakar ekonomi…beri peluang di terajui negara dulu…

  3. Betul tu…. Bagi DSAI pegang 2 tahun….dulu…tgk ekonomi..Malaysia mcm mana. Lepas tu buat penilaian. Kalau tak bagus ….. tolak dia bagi balik dekat BN. Amacam….tak kan tak boleh berkomporomi…..Bukan jadi PM ….tapi bagi Menteri Kewangan dulu….. kalau LULUS baru bagi PM. ‘

    Hahaha…..idea ni baik….tp ramai yang tak suka.

  4. Kan menteri kewangan baru kata ekonomi malaysia tak terjejas (ha..haa..haaaaa). Korok mu

  5. Sekadar menyedapkan hati rakyat, memang kurang terjejas kerana keadaan dah terbalik, rakyat pula bagi subsidi kepada kerajaan dengan terus membayar harga tinggi…sepatutnya RM1.30, namun masih RM2.25.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: