Posted by: pinkturtle2 | Oktober 28, 2008

RM5 Bilion Duit kita Dijudikan Di Bursa Saham Oleh Najib

Hanya orang bengong sahaja yang tidak faham bagaimana spekulasi bergerak pantas di Bursa Saham Kuala Lumpur. 5 bilion ringgit ini akan di cekup oleh pemodal besar terutama dari luar negara. Dalam masa yang singkat 5 bilion ringgit ini pasti akan hangus. 5 bilion ringgit ini adalah duit kita semua di judikan di Bursa Saham oleh Najib Razak.

Hanya orang bengong sahaja yang tidak faham bagaimana spekulasi bergerak pantas di Bursa Saham Kuala Lumpur. 5 bilion ringgit ini akan di cekup oleh pemodal besar terutama dari luar negara. Dalam masa yang singkat 5 bilion ringgit ini pasti akan hangus. 5 bilion ringgit ini adalah duit kita semua di judikan di Bursa Saham oleh Najib Razak.

Belum pun satu bulan menjadi Menteri Keewangan Najib  telah ‘mengsongklap 5 billion ringgit’ duit KWSP

Belum pun satu bulan menjadi Menteri Keewangan Najib Razak telah ‘mengsongklap 5 billion ringgit’ duit KWSP. Duit ini ialah duit simpanan kaum buruh dan kaum pekerja. Duit KWSP adalah duit simpanan yang wajib disimpan oleh semua pekerja. Majikan juga diwajibkan menyumbang sama dalam dana KWSP. Duit KWSP ini bertujuan untuk akan digunakan di hari tua – sebagai pencen atau untuk diambil membuat rumah, pergi naik haji dan sebagainya.

Menurut dasar ekonomi bengong Najib Razak duit 5 bilion ringgit ini akan disalurkan kepada syarikat ValueCap Sdn.Berhad. Tujuan penyaluran duit KWSP ini ialah untuk menaikkan harga nilai saham-saham syarikat-syarikat yang dianggap ‘nilai jatuh’.

Persolaan timbul – nilai saham ini rendah ialah kerana orang ramai tidak yakin terhadap syarikat-syarikat ini. Memasukan duit ke dalam syarikat ini tidak akan membawa apa-apa keuntungan. Untuk sementara waktu kemungkinan nilai saham syarikat ini akan naik tetapi akhirnya akan jatuh terlungkup juga.

Apabila saham ini mendapat suntikan 5 bilion ringgit maka nilai saham ini akan naik. Bila nilai saham ini naik maka makin ramai tuan empunya saham akan menjualkan saham mereka kerana ekonomi sedang gawat. Bila saham banyak terjual maka nilai saham ini akan jatuh kembali.

Hanya orang bengong sahaja yang tidak faham bagaimana spekulasi bergerak pantas di Bursa Saham Kuala Lumpur. 5 bilion ringgit ini akan di cekup oleh pemodal besar terutama dari luar negara. Dalam masa yang singkat 5 bilion ringgit ini pasti akan hangus. 5 bilion ringgit ini adalah duit kita semua di judikan di Bursa Saham oleh Najib Razak.

http://tukartiub.blogspot.com


Respon

  1. kalau dah dasar penyamun,memang penyamun lar jugak…

  2. Awas !
    5 Billion tak cukup tu,
    tunggu episod seterusnya.
    Jaga-jaga KWSP,Tabung Haji,Amanah Pencen………..
    episod seterusnya sedang menunggu.
    Tiada kuasa yang dapat menghalang penyamun-penyamun ini.

    Hangus !

  3. baru padan muka puak2 umnoo karat yang dok sokong sangat dalam pru12… lepas ni hampa jawab le, sapa suruh hampa lantik pemimpin yang terang2 penipu untuk jadi pemimpin Malaysia….

  4. mane pykong amno / bee end nie..senyap je….

  5. kalu betui abis lah duit pencen, abis lah duit kwsp, abis lah mesia disuntut oleh malaun..yang pernah berkata ” saya dengan rasa rendah diri dan bertanggungjawab, menawarkan diri saya sebagai presiden…” MALAUN BETUI!

    Eh…mano ko penulis_cyber longkang???

  6. Langkah pertama Najib sebagai Menteri Kewangan:
    1. Pump duit RM3.5 billion ke bank tersohor kepunyaan adik kesayangannya Nazir Razak (orang ke 40 terkaya di Malaysia menurut laman Forbes) yang juga menerima gaji, tak banyak cuma RM9 juta setahun menurut sumber.

    2. Ambil RM5 billion duit KWSP untuk pump ke syarikat kroni di bursa saham atas alasan syarikat value cap yang perlu suntikan modal. Duit rakyat yang bekerja dengan keringat juga disamun. Wang yang di pump ke bursa saham sudah tentu lebur dengan tidak ketentuan pasaran saham. Sudah tentu bila bagi dividen kwsp, Najib akan kata prestasi ekonomi negara tidak begitu baik. Diuit rakyat disamun untuk selamatkan kompeni korperat. Bijak Najib!

    Rakyat kau tindas dengan harga minyak yang tinggi, duit simpanan mereka kau kebas untuk selamatkan korperat. Genius betul Najib ni yang juga tak habis belajar rasanya di UK dulu sebab kena panggil balik serta merta untuk jadi calon di Pekan.

    Itu belum lagi harga buah sawit/getah peneroka Felda yang dibeli rendah oleh pengurusan Felda. Di akhir tahun beri bonus kununnya. Padahal itu duit peneroka sendiri. Bijak Najib!

    Bila dah jadi PM,tentu raya sakan Najib berbelanja dan sapu mana-mana GLC yang banyak duit!

  7. …DSAI tolong bangun segera selamatkanlah negara dan rakyat mu ini……

  8. Najib bangsat…mentri apa kejadahnye…sapa le yang sokong najib jadi PM mmg sama bangang la..
    Aku meluat tgk monggolia ni…tak abis2 menyumpah kalau tgk muka begero ni…Cepat la Anwar selamatkan M’sia…Tak bleh tahan…

  9. satu dunia pump money dalam pasaran saham. kalau tak tahu pasal saham, jangan komen. bodoh nak mampus.

  10. Salam untuk semua pembaca!, saya tidak menyebelai mana-mana walaupun saya mencarum dalam KWSP. Saya faham perasaan tuan/puan jika kita tidak jelas apa yang pihak kerajaan akan lakukan kepada hasil titik peluh kita terutama sekali simpanan untuk hari tua kita. Lumrah jika kita mengharapkan pihak ketiga menguruskan harta kita bukan?, Sebab itu ramai diantara kita mengambil langkah berani dengan menguruskan sendiri sebahagian simpanan mereka dalam saham amanah. Kita sebenarnya, boleh menubuhkan dana yang mempu menjana pendapatan tetap mencukupi salapas persara. Ada caranya, cuma ramai tidak mengetahuinya bagaimana. Saya boleh menunjukkan caranya dan hubungi saya melalui email : yusjaa@gmail.com


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: