Posted by: pinkturtle2 | November 1, 2008

Keputusan Ada Campur Tangan Politik?

Rangkuman Berita Muka Depan

KEPUTUSAN TIADA CAMPUR TANGAN POLITIK – KONSUL

SHAH ALAM, 31 Okt. – Konsul Kehormat Mongolia di Malaysia, Datuk Syed Abdul Rahman Alhabshi berkata, keputusan Mahkamah Tinggi di sini hari ini yang membebaskan penganalisis politik, Abdul Razak Abdullah Baginda daripada tuduhan bersubahat membunuh wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu, tidak membabitkan campur tangan politik.

Sebaliknya, beliau berkata, keputusan pembebasan pengarah eksekutif Pusat Penyelidikan Strategik Malaysia itu dibuat oleh mahkamah dan semua pihak seharusnya menghormati perkara itu.

kah kah kah… mun keee ni sapa?…. kah kah kah….tok arab minyak attar mana munkee ni…. kah kah kah…

cara bara berita di malaysia ni senang saja…. kah kah kah…kalau akhbar kata TAK ADA ertinya ADA…. kah kah kah….baca terbalik….kalau ADA ertinya TAK ADA ….. kah kah kah…

nak hormat macam mana munkee hoi …..kah kah kah… entot entot bunuh…. kah kah kah… entot entot bunuh…. entot entot lari tu orang lain…. boleh juga hormat…kah kah kah.

http://tukartiub.blogspot.com

Buaya mau pergi, Naga mau mari

PM serah jawatan lepas perhimpunan
Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, beliau akan menyerahkan tugas-tugas Perdana Menteri kepada penggantinya beberapa hari selepas berakhirnya Perhimpunan Agung UMNO yang ditetapkan pada 24 hingga 28 Mac depan…. Berita Penuh

Bila dia nak pegi .. tu dia punya suka. Tapi orang kata kiamat kecil dah hampir.
Keluar mulut buaya, masuk mulut naga.
Korang tak rasa betapa busuknya muntah buaya ngan naga ni.
Air liur buaya boleh robohkan jambatan.
Air liur naga pulak boleh letupkan badan.

Heee….. takut.

http://no2umno.blogspot.com

Razak bebas

Secara lojiknya, bila seseorang itu dibebaskan oleh Mahkamah ini bermakna tertuduh itu tidak bersalah atau tidak terlibat. Kesimpulannya dalam kes ini sudah tentu Razak Baginda tidak terlibat dan tidak bersalah.
Soalannya kini ialah:
1) Siapa sebenarnya yang merancang pembunuhan wanita Mongolia itu?
2) Mahukah 2 anggota UTK itu membunuh wanita Mongolia berkenaan jika tanpa ada sebab-sebab tertentu?
3) Sanggupkah sesiapa saja membunuh seseorang wanita, jika tidak ada sebab-sebab tertentu?

4) Jika ujud unsur ‘diupah’ atau ‘upahan’ dalam kes ini, siapa yang mengupah atau mengarah?
5) Kini rakyat nak tahu siapa sebenarnya yang telah ‘mengarah’ dan ‘mengupah’ dalam kes pembunuhan wanita Mongolia ini?
Razak Baginda bebas !

Soalannya ialah siapa akan…?

1) Gembira ?

2) Selamat ?

3) Tercengang ?

4) Sedih?

5) Dianiayai?

6) Terperangkap selepas ini?

Mungkin jawapannya ialah seperti berikut:

1) Gembira – Rosmah
2) Selamat – Najib
3) Tercengang – Rakyat
4) Sedih – Pembangkang
5) Dianiayai – Razak
6) Terperangkap selepas ini – kita tunggu

http://suarasukj.blogspot.com


Responses

  1. Nak tergelak teman dengor keputusan mahkamah tiada campur tangan politik.Tapi mengapa salah seorang Hakim Mahkamah Tinggi yang meletak jawatan baru2 ini pernah mengeluarkan kenyataan hakim diugut pecat jika tidak membuat keputusan memihak kapada kerajaan?Bukan kah itu merupakan ada unsur2 campur tangan politik?(UTUSAN MALAYSIA JUMAAT 31.10.08).

  2. Aku pun nak tergelak gak.jadi lepas ni sistem kehakiman kita akan jd bahan ketawa satu dunia ler.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: