Posted by: pinkturtle2 | November 6, 2008

Suntikan RM7 Bilion Najib Dibatalkan…. Memalukan!!!

najib-bodoh222

Bajet 2009: Suntikan RM7 Bilion Dibatalkan

PARLIMEN: Timbalan Speaker Dewan Parlimen Wan Junaidi Tuanku Jaafar memutuskan peruntukan tambahan RM7 bilion untuk menyelamatkan ekonomi yang dibentang oleh Timbalan Perdana Menteri yang juga merupakan Menteri Kewangan Najib Razak semalam dibatalkan. Tindakan itu dibuat berikutan Najib telah melanggar peraturan mesyuarat semasa menggulung bajet 2009 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri Abdullah Badawi pada 29 Ogos lalu. Sebelum itu, Ketua Pakatan Rakyat (PR), Anwar Ibrahim memberitahu Wan Junaidi bahawa mengikut Seksyen 66 (15) Perintah Tetap, dewan mesti dimaklumkan dua hari sebelum pembentangan sebarang pindaan kepada Rang Undang-undang Perbekalan. Suara Keadilan

Sesuatu yang amat memalukan bagi sebuah negara demokrasi berperlembagaan seperti Malaysia, apabila seorang Menteri Kewangan ikut suka-suka hati dia buat suntikan bajet 2009. Kononnya, ia satu suntikan, walhal sepatutnya beliau hanya perlu menggulung bajet yang telah dibentangkan oleh Menteri Kewangan terdahulu iaitu Pak Lah Badawi. Tiba-tiba pula dibuat penambahan, sedangkan Ketua Pembangkang membahaskan usul Bajet 2009 yang asal baru-baru ini. Jika ini terjadi kepada sebuah jabatan dan organisasi, sudah pasti pemimpin terbabit akan dicemuh dan dipecat oleh majikan. Sungguh memalukan !! Jika ia dibatalkan maka ini satu sejarah dan tamparan hebat buat kerajaan Barisan Nasional. Rakyat akan hilang percaya terhadap Najib terutamanya yang sedang menunggu untuk menjadi Perdana Menteri. Jika sekarang beliau sudah “bohong kepada rakyat”, apatah lagi jika sudah berkuasa

http://pahangdaily.blogspot.com


Responses

  1. 700 juta atau 7 bilion?

  2. 7 billion beb… not 700 juta.

  3. silap berita nie …

  4. Nasib baik aku tak buat opisting salahkan utusan

    rupanya suara keadilan yang salah

  5. Betul ke tajuk tu? Macam tak caya aje. Kan Utusan kaki ampu kerajaan. Kalau yang tak betul ditutup. cerita yang baik-baik aje walaupun bohong atau ditokok tambah.

    Wassalam.

  6. harap dapat diperbetulkan..kami sudah betulkan di blog pahangdaily ..RM7 bilion bersamaan RM7,000 juta.. bukan RM700 juta..Suara Keadilan lapor berita salah atau tersalah taip..sila buat pembetulan Pinkturtle..tq..teruskan perjuangan..tkasih

  7. Aik…. Tajuk kat gambar UM tu lain dengan UM yang ori. Janganlah tipu dan buat lawak bodoh

  8. Kesilapan teknikal telah diperbetulkan…
    Harap maaf…

  9. pemimpin yang sombong dan berlagak macam najib tu dan hidup dengan peribadi yang dipertikaikan olih umum sememangnya kerja buatnya tidak diberkati olih ALLAH.maka hasilnya kesilapan demi kesilapan yang merugikan semua orang akan dilakukannya.olih itu,bangkitlah rakyat malaysia untuk tidak berketuakan pemimpin yang sebegitu hodoh budiperkertinya.

  10. Kini terbukti sudah:

    1. Siapa TIDAK BERTANGGUNG JAWAB, Ketua Pembangkang atau Najib?;

    2. Siapa TIDAK MEMPUNYAI SIKAP MEMBINA, Ketua Pembangkang atau Najib?;

    3. Siapa yang TIDAK MENJALANKAN TUGAS dan AMANAH RAKYAT, Ketua Pembangkang atau Najib?.

  11. MALU LAGI KITA:

    1. Bakal PM bukan Najib tetapi ANWAR. Anwar lebih berhak kerana beliau DIPECAT dan dihumban dari jawatan TPM secara TIDAK SAH pada HAKIKATnya. Semua RAKYAT tahu ianya satu perancangan jahat atau KOMPLOT yang sememangnya berniat jahat dan sahih NIAT untuk menganiayai ANWAR termasuklah NAJIB sendiri. Dengan izin Allah perancangan jahat mereka ini telah berjaya. Peristiwa hitam ini mempunyai HIKMAH yang tersendiri.

    2. Dengan seribu HIKMAHNYA jua TPM dan konon Bakal PM si Najib sekarang ini pula terpaksa berhadapan dengan Ketua Pembangkang, Anwar di Parlimen dalam setiap DASAR yang hendak diputuskan oleh kerajaan. Perancangan mereka tidak hendak memberi laluan kepada Pembangkang/Anwar mencelah dalam pembentangan tambahan peruntukan 7bilion adalah sebahagian dari NIAT JAHAT Najib supaya hanya dia dilihat oleh rakyat sebagai TERUNGGUL tidak boleh dicabar oleh sesiapa terutama Ketua Pembangkang.

    3. Dalam hendak BERHELAH itulah maka dengan takdir Allah peraturan mesyuarat terabai. Kini satu dunia tahu bahawa Najib bukanlah yang TERUNGGUL bijaksana tetapi TERUNGGUL bodoh lagi TIDAK BIJAKLAKSANA. Dia ingat dia boleh lepas dengan tindakan PANDAI SENDIRI tetapi rupanya TEMBELANG KEBODOHAN dia SENDIRI yang pecahkan. Lepas pembentangan bukan main lagi hebatnya dia bercakap kepada MEDIA……….

  12. Jangan nak buat fitnah tak ada pun cerita macam tu dalam utusan.Hari Khamis 6/11/2008.

  13. AlhamduliLlah, moga ALlah membantu pejuang kebenaran bersama Pakatan Rakyat dengan mendedahkan jutaan pengkhianatan dan kebodohan KERAjaan Barisan Nasional. Moga saat kehancuran mereka di dunia serta di akhirat nanti semakin hampir dan menjadi realiti, sepertimana yang diimpikan oleh jutaan rakyat Malaysia yang pernah dan sedang dianiaya oleh umno wajunuduhom. Amin.

  14. Teman setuju dengan kenyataan ‘anak dagang’.

    Teman minta satu je: Harap pihak Kementerian Pendidikan Tinggi membuat siasatan di universiti UK tempat Najib belajar dulu. Adakah dia tamat belajar dan memperoleh degree dari univ tu. Kalau tengok cara Najib menangani, mempromosi masalah ekonomi negara terkini, teman confirm dia tak habis belajar di UK dulu sebab dah gila sakan nak bertanding d Parlimen Pekan bagi menggantikan kerusi ayahnya.

    Anak TAR ni memang hebat. Menang d Pekan terus jadi Timbalan Menteri ( 22 tahun-termuda d Malaysia), usia 28 jadi MB Pahang (juga termuda d Malaysia), nak jadi PM pun pd usia paling muda berbanding tokoh2 terdahulu. Puuuhhh hebat! Sehebat C4!!

    Layakkah sikontroversi ni (rujuk: akuan sumpah Balasundram) nak jadi PM?? Layakkah Rosmah C4 nak jadi model wanita pertama di Malaysia tercinta ni???

  15. Betul ke? Kalau betul,memang Najib perlu merasa malu (dari istilah bahasanya, walapun dia memang muka tak tau malu – apatah lagi isterinya). Malam tadi, bukan main lagi TV promote dia. Dah tak sabar nak jadi PM ..

    Biar berapa billion yang ditaburkan, persoalannya adakah wang itu akan mengalir kepada faedah rakyat? Jawapannya TIDAK mungkin.

    Adakah Najib ini manusia yang akan memikirkan kebajikan rakyat? JIKA ANAK-ANAK DAN ISTERINYA SENDIRI DIA TINGGALKAN TERKUNTANG KANTING (TANP NAFKAH) UNTUK MENGAHWINI ROSMAH (YANG JUGA ISTERI ORANG), JANGAN HARAP DIA AKAN FIKIRKAN NASIB RAKYAT TERMASUK KITA SEMUA.

  16. apa yang nak di malukan.
    memang kami dah masak dengan pembohongan.
    itu perkara biasa lah.
    kalau tak bohong macam mana kami nak menjadi kerajaan.
    tak boleh harap dengan kebenaran sahaja..
    kami sengaja membatal kan disebab kan bajet 7 bilion tu saja saja nak tunjuk je…….
    mana kami nak dapat duit tu …
    sekaranag minyak dah turun…

  17. aku rasa najib jadi bodoh sejak kahwin dgn rosmah mansur kut?

  18. takde dlm berita 3 suku benda ni…. realiti atau fantasi….

  19. SENANG CAKAP. SENANG CERITALAH. SIAPA YANG NAK BERWALA’ NAJIB SEBAGAI PM MALAYSIA………
    MESTI PENUHI SYARAT-SYARAT YANG QURAN DAN HADIS TETAPKAN, BARU JADI PM. BUKAN SAHAJA PADA KHUSUS ORANG UMNO, TAPI SEMUA ORANG, ISLAM DAN BUKAN ISLAM.

  20. Jangan nak buat fitnah tak ada pun cerita macam tu dalam utusan.Hari Khamis 6/11/2008.

    takde dlm berita 3 suku benda ni…. realiti atau fantasi….

    memang le takde dlm berita..memanglah cerita tu takde dalam utusan..apo lah lurus bendul sgt…

  21. Keliru… Betul ke? UM yang saya baca hari ini tajuk muka depan lain pula.Utusan Meloya hari ini ada berapa edisi muka depan nya?

  22. alamak, apa nak jadi ni. contohilah singapura dalam bab ekonomi.bukan main tangkap muat je bagi kat orang yang tak reti, macam tikus baiki labu je le..lagi rosak negara..

  23. Itu baru suntik aje bro….belom tentu lagi dos tu berkesan. Kalo sekali suntik tak jadi apa2 punya kena banyak kali suntik baru ada power..Dalam keadaan ekonomi yg tengah `boiling’ ni macam2 bole jadi wooo….

  24. batal dibentangkan di parlimen je…bukan batal dimentekedarahkan oleh Najib altantuya yang korup nie…..sbb kerana Najib al gelojoh nie terlalu gelojoh..sampai tak perasan (lg pun mane ade perasaan si Najib altantuya nie) yg dia bentangkan salah masa dan salah tempat……

  25. Pengajian Hikam Ibn ‘Athoillah

    Pengajian Hikam Ibn ‘Athoillah
    Tarikh: 17 Dhulqaedah 1429 / 15 November 2008 (Sabtu)
    Lokasi: Surau Tingkat 3, Anjung Rahmat, Batu 6, Jln Gombak 53100 KL
    Masa: Selepas sholat Maghrib
    Guru: al-Fadhil Ustaz Ahmad Fahmi Zamzam al-Banjari al-Maliki an-Nadwi
    http://pondokhabib.wordpress.com

  26. aku pun sangsi tentang berita ni sebab dalam utusan tak ada pun topik macam tu..alahai..jangan lah buat cerita yg tak ada..nanti nama pembangkang jugak yg busuk

  27. apalar korang ni,muka depan utusan tu saja jer pinkturtle kasi mekap.kasi gempak sikit…apa korang ingat utusan meloya sampai hati ker nak letak berita muka depan macam tu?utusan meloya ni bergantung hidup pada umnobn.kalau takada umnobn,takada lah utusan meloya kat malaysia ni…berita najib tu memang betul,alar…apa nak heran…malaysia kan punyai ramai pak menteri yang bodoh tongong?sesekali buat benda bodoh tongong tentu tak jadi pasal,cuma kali ni pak speaker radio ada telus sikit…itupun pasal guna speaker tweater jer,kalau guna speaker utama si pandikar yang tak pendekar,mulia yang hina tu memang tak macam ni keputusannya…huhu

  28. dasar Bodo kamu semua…ingat senag nak jadi menteri…mana sempat nak amput pantat…mana sempat nak brsumpah kebenaran..skg presiden america pun da tukar..susahlah nak buat hal lagi…nampaknya aku kena pujuk obama lagi…gembira la juga ketua staff white hose yahudi..yahoo!!bersedia lah orang melayu dan umat islam.

  29. apa lar nak kecoh……dah kamu semua kena kencing hidup-hidup…….pun masih percaya..

    duit tu nak di channel beli perwakilan…..

  30. apa nak malu bg makanan untuk or susuah pun yg dah xpiet lg malu


Tinggalkan Jawapan kepada Malaycan Batal balasan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: