Posted by: pinkturtle2 | November 7, 2008

Protest Against Anti-Tomboy Fatwa

Protest against anti-tomboy fatwa

bout a dozen protestors marched through Kuala Lumpur denouncing the recent discriminatory

Those involved were from two groups Katagender (which promotes gender sensitivity) and Food-not-Bombs, and included several men.

Armed with a large banner which read Lawan semua fatwa menindas perempuan (Oppose all fatwa which oppresses women), the protestors marched from the Ampang Park LRT station to the vicinity of KLCC.

Full story in Malaysiakini.com

Mangkuk Hayun punya budak… HANCURRR


Responses

  1. Salam semua, Kita ni siapa ya? Makhluk Allah yang kerdil, tak de upaya, hanya Allah yang maha pemurah memberikan kita tenaga, kebolehan bergerak, berbicara dan berfikir. Jangan kata dilanggar lori, terhantuk sikit pun kita dah benjol. Cuba renungi diri, ke mana kita selepas ini? Yang jadi angkuh tu mengapa? Berani benar anda semua melawan hukum Allah, berdemo seolah-olah memprotes hukum Allah. Jangan angkuh, takut le pada balasan Allah.

  2. To Fatimah Azahara and the fatwa council,

    We have a minister who is not only a tomboy but a confirmed lesbo as well. She even nearly disrupted a marriage due to her lesbo activities. Itu lah kita kena condemn, bukan budak2 diatas tu.

  3. Dia orang ni kalau dari agama selain Islam lantak pi lah… tapi kalau Islam naya. Sebab apa yang difatwakan tu sebenarnya sememangnya “hukum”. Kalau orang Islam, menghalalkan yang haram (kalau sememang haram) hukum gugur iman/kafir. Itu yang aku belajar kat sekolah dulu. Tapi kalau sekolah zaman sekarang mengajar perkara sebaliknya, tidak tahulah aku.

  4. huh zull haronn ape la ko ni terang terang kapir laknat tu MENGHINA ISLAM tapi ape komen ko ?? masuk bab politik jugakkk hampeh la ko ni.. ko dengar depa kata apa? stupid fatwa.. .. bagus la orang orang macamko pemikiran lain takdak nak komdem kerajaan je la.. sedangkan agama ko terang terang dihina

  5. dengan korang nie semua, no point arguing . macamana rambut pendek dan seluar , kelakuan perempuan mcm lelaki menjadi ukuran?, jgn la jadi BODOH sangat , sebab tu la aku rasa ITM kena campur, (melayu,cina, india – MALAYSIAN) kalau sejenis je nie la jadinya , baca UTUSAN MALAYSIA (bodoh) HARAKAH ( hmmph) Berita Harian( HAHAHA) FATWA tu undang2 buatan manusia , berpandukan Quran , mengikut keadaan semasa , Apa ulamak2 yang bangang nie dah alter dari Quran maybe 70% dah lain , ikut interest kepala otak sendiri. Radikal la sikit kak long dan abang ngah oi, jgn la asik nganga mulut kena suaaaaaap je . fikir

  6. Apa bendanya TOMBOY nie ha? Makanan ke? Aku nak rasa…sampai keluar fatwa. Tentu best.
    Tak payahlah nak kuar fatwa. Kan dah jelas dalam Al-Quran dan Hadis hukum dan tatacara berpakaian termasuk sahsiah manusia. Ada cara dan akhlak untuk berpakaian nie. Kalau ada yang melanggarnya kita kena ajar cara berpakaian yang betul, akhlak yang baik dan pemikiran yang baik menurut Islam. Kalau tak tau juga, Minta TGNA buat tazkirah dalam RTM atau TV3 (suku) mengenai akhlak dalam Islam. Ulamak bayaran tu tak payahlah. Buat buang karan aje..

  7. Ingatlah wahai sahabat2 sekalian. Allah SWT telah menjanjikan Neraka utk org2 kafir dan Syurga utk org2 yg beriman (taat perintah Allah). Jika anda menolak sesuatu tanpa mengkaji dgn bersungguh2 dan menolak tanpa mengkaji dgn bersungguh2 maka apa yg akan anda terima hanyalah sia2. Sebagai hamba Allah kita haruslah memerangi semua jenis pemikiran cara org2 kafir. Menegah lebih baik dari membiarkan org2 kafir dimuka bumi Allah ini menghancurkan segala isi dibumi. Semoga kita memperolehi keredhaan Allah SWT didunia dan akhirat. InsyaAllah

  8. kenyataan majlis fatwa xda kene mengena dgn org bukan islam…

  9. dear hahahah and lee lepi…

    jangan tuduh ulama-ulama mcmtu..ape betol sgt ke pendapat u ttg budak2 p’puan menyerupai lelaki n lelaki menyerupai p’puan?bukankah dorang lebih bangang kerana tak menyedari hakikat kejadian diri..orang yg lebih terok adalah orang yang tak dapat terima kenyataan.sampai bile nak dok di alam fantasi..takkan sampai telanggar tiang kot baru nk seda?

    you have to admit..generasi yg elok sikap n perbuatannye bergantung pada ape yg ade hari ni.kalo yg ade arini pon selalu tersilap jantina dirinye apelagi generasi akan datang?

    ulama tak pernah alter al – quran..I tak tau la kalo you pernah kan..pendapat you pon dah jelas salah.bile mase al quran kene disesuaikan dgn aktiviti zaman s’krang?aktiviti zaman skrang yg patot disesuaikan dgn al quran.

    sejarah dah membuktikan kaum nabi luth dihapuskan dari muke bumi sbb aktiviti lesbian n gay..kalo mau allah turunkan bala sedemikian cubela sokong penkid,tomboy,lesbian,gay n pondan..

  10. apalah susah sangat, hukum aje lah! dah kuar fatwa kata tak bleh, tangkap ajelah!

    Kalu Melayu itu Islam, tangkap dan sumbat anu dia ngan ape- bende yang ko rase berkesan!

    Yang Melayu tapi bukan Islam (ramai kek mesia nie) pegi mampus sama dia lah!

    Yang Bukan Melayu dan Bukan Islam…pegi mampus sama dia jugak lah! Pasai menyibuk aje ngan ajaran AGAMA ISLAM!

    Sekarang nie, yang lebih-lebih adalah bangsat yang no.3 tu, YANG BUKAN MELAYU DAN BUKAN ISLAM –> kasi tiu sama lia lah! Cam ne, sepak kepala dia lah! kasi C4 ke< kan baguih!

  11. to all non muslim..

    please do not discuss or show your expression about fatwa..
    It’s not for you..

    bali Bomber’s..Allahu Akbar…!!

  12. Inilah akibatnya apabila
    menang bersorak kampung tergadai,
    PKR mmerintah Perak,
    ketuanan melayu terburai,
    khalid ibrahim punyalah pekak,
    Projek babi dan kul hindu penuh senrai,
    Lim Guan Eng dok kelentongi berak,
    pun ramai penyokong pKR ikut beramai ramai

    Sampaikan fatwa, agama islam, dan ketauanan melyu punya hak,
    itu pun mereka nak rongkai

    kurang ajar sungguh mereka semuanya kerana Anuar ibrahim yng tolong buka,
    mereka dah tak takut nak cari pasai.

  13. Ikut lagi style si pembangkang yg asyik nak protes je…

    bapak borek anak rintik!!

  14. Memang katagender dan foodnotbomb celaka. Ikut la perangai boss kau Pakatan Setan. Memang 2 group NGO ni diagung2kan oleh puak2 Pakatan Setan…layar je blog penyokong PR ada je link ke FoodNotBomb dan Katagender…Perjuangkan lah wahai celaka PR!

  15. Bangsat punya UMNO tak habis2 nak bawa isu perkauman.Anak2 jadi camtu dari asuhan mak/pak yg. lebih cenderung terhadap UMNO.UMNO lah yg mengyahudikan anak2 tu.Jangan dok dalih2.Sekolah agama atau madrasah berapa byk. yg umno buat.Tau buat duit poket sendiri ja…


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: