Posted by: pinkturtle2 | November 9, 2008

Syed Hamid Kena Letak Jawatan

botak-berundur

Raja Petra Bebas, Syed Hamid Perlu Letak Jawatan


Responses

  1. jgnlah paksa dia…sian dia. tak ada dlm budaya melayu meletak jawatan ni.budaya arab juga mungkin begitu. tapi arab pun dah masuk melayukan..itulah kata usman awang..

    kerana itu melayu tak maju, kerana itu melayu tak hebat. melayu tiada sejarah yg hebat… betulkan? kita mengenang sejarah kesultanan melaka, tapi melaka dah runtuh 500 tahun yg lalu dan tiada perwarisnya. oleh itu kita tak terpaksa mengenang benda2 yang dah lepas dan tak wujud lagi. sedihnya.. apa lagi kehebatan melayu?
    melayu pun tak ada terlibat dlm perang yg besar? perang segi 3 aceh, johor n portugis. itupun byk kalah dari menang… perang di antara negeri2 melayu di zaman penjajahan pun melayu hanya menjadi baruah kepada kemahuan penjajah. dol said pun sekali menang sekali kalah. penentangan abdul rahman limbung pun tak sehangat mana, dah kena tangkap.
    menentang malayan union, tak ada apa pun, sekadar angkat poster aja… menentang pun bukan nak merdeka tapi sekadar nak keadaan dikembalikan seperti zaman sebelum perang.. tapi inilah yang diwar2kan sebagai pejuang negara. tak ada apa pun..
    ada juga anak melayu yg berani menetang penjajah secara bersenjata, sayap kiri dan bawah tanah. tapi malangnya mereka diberikan imej hitam kerana bersubahat dgn komunis.. mereka digelapkan kerana tidak sealiran dgn melayu yg berkuasa. so melayu tak ada wira….melayu tak ada sejarah yg hebat.. jgn marah aku, inilah fakta sejarah.
    so klu melayu nak hebat, melayu kena berubahlah sekarang. sanggup buang sikap dan pemimpin yg wataknya sama dengan mereka yg menjadi punca keruntuhan empaya melaka..
    melayu kena berubah….

  2. Ada marwah ke sibotak ni!

  3. dia mana ada marwah dah! semua yg ada dalam meno mana ada marwah! diaolang ada baruah!

  4. macam mana nak ada maruah, kan berita tv9 hari tu melaporkan yg dato syed nie juga terlibat dgn amalan politik wang dlm pemilihan bahagian umno kota tinggi?

  5. si botak ni kalau kita suruh dia jadi pelakon lagi baik…ganti Zaibo dalam Spanar Jaya…he…he…he…

  6. Saya pernah di mindef masa Syed Hamid jadi menteri. Hah! dia ni cukup marah kalau cuba-cuba nak tonjolkan timbalannya dalam majalah Patriot. Dia mahu muka dia saja yang diterbitkan dalam majalah. Kasihan! Bila terserempak dengan orang dari pejabat timbalan menteri… seperti merayu kawan-kawan kita tu bila nak fokuskan gerak kerja bos mereka. Segala aktiviti timbalannya disekat …dia nak borong sorang. Timbalannya hanya diberi jaga bahagian hal ehwal veteran saja. Tak banyak aktiviti. Kalau ada pun tidak dihebahkan. Malah kalau yang ada cuba hebahkan kena mengadap dia. Naik marah dia. Inilah wajah sebenar Syed Hamid.

  7. MANA ADA MARUAH DEPA NI..INTERGRITY DIRI JAUH SEKALI LAH,…ZAID LEBIH BERMARUAH DARI PEMIMPIN ORANG UMNO YANG LAIN..KERANA BERANI MELETAK JAWATAN..UNTUK BERTANGGUNG JAWAB DI ATAS APA YANG BERLAKU.

  8. Mid, kau pergi balik Yaman, jaga ladang unta lagi baik. Dah bertuah lah tu Arab imigran diterima jadi wakil rakyat KT. Cuba kau cermin muka kau tu Mid!

  9. Kesian orang meno ni, parti nak terlunkup pun tak sedar diri lagi, masih tergila gila nak jawatan

    tak ada orang pun pikik nak betul kan parti, tiap tiap kali pemilihanan raruah rasuah rasuah rasssssuuuuuuaaaaahhh, kalau dah parti rasuah tu parti rasuah lak juga

  10. apa boleh wat….rakyat sokong dan bagi undi lagi kat amno bee end….

  11. Syed Hamid Al Bar(halol) ni memang lama dah patut letak jawatan. Bercakap sedap mulut dia je, buat tindakan melulu. Rasanya dia ni dan biul, tapi masih tak nak mengaku. Kepala dah botak, ngatkan bijak, rupanya bongak. Iya ke dia ni keturunan Arab Yaman, entah entah Arab Badwi je atau pun Boyan sesat kat sini dilantik jadi menteri oleh Ahbodohlah Bodohwi.

  12. lebih baik tak menulis dari menghina dan mengata.Mati hanya sekali.Ingatlah akhirat.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: