Posted by: pinkturtle2 | November 25, 2008

PEWARIS Pengecut.. Lawan Seorang Wanita!!!

Ini lah wanita Cina yang menyebabkan kekecohan berlaku sebelum perarakan bermula. Mula2 nya wanita ini merungut kepada kami (jurufoto) yang berada diatas jejantas. Dia kata "Blardy unfair. When you alll Malays apply you get (permit la gamak nya) When the opposition apply they reject. Blardy racist". Kemudian dia turun dan pergi berdepan dengan budak2 yang sedang berkumpul untuk berarak. Berlaku lah jerit menjerit diantara mereka.
Ini lah wanita Cina yang menyebabkan kekecohan berlaku sebelum perarakan bermula. Mula2 nya wanita ini merungut kepada kami (jurufoto) yang berada diatas jejantas. Dia kata “Blardy unfair. When you alll Malays apply you get (permit la gamak nya) When the opposition apply they reject. Blardy racist”. Kemudian dia turun dan pergi berdepan dengan budak2 yang sedang berkumpul untuk berarak. Berlaku lah jerit menjerit diantara mereka.
Kena kejar dan kena penampar oleh kumpulan pondan Pewaris

Kena kejar dan kena penampar oleh kumpulan pondan Pewaris

sampai tersungkur pompuan cina ini dikerjakan oleh kumpulan pondan-pondan Pewaris

Sampai tersungkur pompuan cina ini dikerjakan oleh kumpulan pondan-pondan Pewaris.Anda nilailah sendiri gelagat-gelagak gila Pewaris ini.Tak ada pula Polis yang nak menghalang perhimpunan mereka...


PEWARIS PENGECUT..SEORANG WANITA!!!.hahahaha

sebuah pertubuhan yang digelar PEWARIS telah mengadakan perhimpunan di Kuala Lumpur bagi menunjukkan sokongan mereka terhadap hak-hak kepentingan orang Melayu di samping sokongan kuat kepada Akta ISA. Rata-rata di antara mereka yang berhimpun memakai T-Shirt tertera tulisan `YES To ISA’. Slogan hidup Melayu, sokong ISA diselikan dengan takbir menyebut kalimat `Allahu Akbar’ dilaungkan. Amat mendukacitakan, tanpa rasa takut dan gentar kepada Allah SWT kumpulan ini menyeret nama Allah yang Maha Pengasih dan Penyayang ini untuk bersama-sama mereka menyokong Akta ISA yang zalim itu. Berita TV BERNAMA melaporkan, hanya lebih kurang 200 orang yang berhimpun tanpa gangguan dari pihak berkuasa dan tanpa pancutan `Water Canon’ jauh sekali dari dibelasah dengan cotar. Itu tidak menghairankan saya kerana sudah biasa melihat situasi begitu. Tetapi, apa yang menghiris hati saya ketika perhimpunan tersebut adalah dua perkara sahaja.

Pertama, saya begitu kesal dan sedih bila melihat kebanyakan daripada mereka yang menyertai kumpulan tersebut adalah terdiri daripada orang-orang tua dan pertengahan umur yang mungkin tidak beberapa lama lagi akan `dijemput’ oleh Allah SWT menemuinya. Golongan-golongan ini bersuara lantang menyebut nama `Allah’ diselang-selikan dengan jeritan menyokong Akta ISA. Terasa hiba juga hati saya betapa nama Allah disebut berserta dengan jeritan mereka menyokong akta yang tiada khilaf lagi dilaknat Allah ini. Apakah Allah meredhai perbuatan mereka ini? Andainya terdapat orang yang melihat perarakan dan perhimpunan tersebut terdiri dari orang bukan Islam, nescaya mereka berfikir bahawa Islam dan Allah juga merestui Akta ISA ini. Alangkah malunya kita yang mengaku beragama Islam jika Tuhan kita dianggap sedemikian rupa.

Perkara Kedua, kumpulan yang digelar PEWARIS ini berperangai seperti `kebudak-budakan‘ dengan menunjukkan `kejantanan’nya apabila mengejar seorang wanita. Amat memalukan, beberapa orang daripada kumpulan yang kononnya dianggap `Pendekar’ Melayu dan `Hero ISA’ ini merasa bangga dapat mengejar hanya seorang wanita. Wanita tersebut difahamkan menyuarakan sikapnya menentang Akta ISA di hadapan kumpulan ini, lantas wanita ini dikejar oleh kumpulan yang berarak secara HARAM ini.sehingga memaksa pihak Polis meleraikannya. Bagi sesiapa yang waras dan menyaksikan `drama’ memalukan tersebut, siapakah yang layak digelar ‘Hero’ sebenarnya? Wanita yang berseorangan yang berani menunjukkan penentangan terhadap Akta ISA ini atau kumpulan PEWARIS yang mengejar wanita tersebut?

Bagi saya, sama ada kumpulan PEWARIS mahupun PERKASA atau letak sahaja apa pun nama yang kononnya berjuang untuk Melayu dan Islam, kedua-duanya sama sahaja. Mereka sebenarnya tiada sokongan dari majoriti orang-orang Melayu apatah lagi dari kaum lain. Kumpulan ini jauh dan terasing daripada orang-orang Melayu apatah lagi dengan Islam. Jika tidak kerana media, tiada siapa pun yang kenal apa itu PEWARIS atau PERKASA. Media banyak membantu mereka kerana perjuangan mereka yang songsang.

http://www.kelatekito.com


Responses

  1. As’kum Semua,
    Saya nak bagitau sesuatu ketika hari kejadian anjuran pewaris. Saya memang tak sokong ISA tapi saya saja nak tengok apa mereka nak buat. Saya adalah antara perjuang awal REFORMASI sejak tahun 1998. Saya berada di sana dari pagi sampai lah ke petang dan saya tau apa yang terjadi kat sana.

    Saya nak tanya apa yang akan anda semua buat kalau ada seorang perempuan cina kata kat anda FUCK ISLAM, BULLSHIT ISLAM dan macam-macam lagi dia mencarut? apakah perasaan anda? saya ada sana bersama rakan-rakan yang juga mendengar jelas apa yang dikatakan oleh cina BABI ini. Saya setuju dia diperlakukan seperti itu kalau lebih lagi saya setuju. Ingat kita orang Islam pun tak menghina agama lain.

    Inilah yang terjadi pada hari berkenaan yang mana perempuan cina sial ini lah punya PASAL. Sesiapa yang mengenali PerempuanCinaBabi ini suruh dia buat mohon maaf secara terbuka.

    Satu Amaran Kepada Semua
    JANGAN HINA AGAMA ISLAM!

  2. Tahniah kepada Persatuan Pengguna Islam Malaysia kerana merelakan diri diperbudakkan oleh Umno. Bagi saya PPIM sudah tiada hala tuju.. So apa saja yang disahkan oleh PPIM kami ragui.. Pewaris pada saya adalah sebahagian daripada NGO Umno. So Pewaris perlu ditentang sebagaimana kita menentang Umno dan BN… Jeritan Allah Akhbar jeritan kemunafikan… persendakan nama Allah..

  3. […] : pinkturtle2 / kelatekito Maklumat ini telah diterbitkan pada Tuesday, November 25th, 2008 dalam kategori […]

  4. Pewaris memang pondan kerana berani dgn wanita. Dan sememangnya pewaris NGO pencacai UMNO. TGNA dah kata ISA tiada dalam Islam. Jika salah bicarakan seseorang itu dan bukannya dipenjarakan tanpa bicara.

    Jadi amat memualkan bila pewaris berarak sambil membaca selawat ke atas nabi Muhammad s.a.w yg mulia. Kalau betul lah ISA itu bagus, kenapa zaman nabi dulu pun tiada.

    Laungan hidup melayu itu tidak sesuai sebab bukan semua melayu menyokongnya. Dalam islam pun ISA tiada kenapa kita harus menyokongnya. Inilah melayu yg tak berapa cukup ilmu pengetahuan mengenai islam, berarak sana sini tanpa kebenaran yg hakiki. Meraka inilah yg membangkitkan isu perkauman kerana islam tidak pernah membela satu bangsa sahaja malah islam membela semua saudaranya yg beragama islam walaupun mereka itu cina, india, melayu, afrika, dsb.

  5. Malu … Malu … Malu …
    Malu yang amat sangat terasa di hati. Islam kita telah dijahanamkan dengan lebih teruk kali ini. Selama ni AKU tidak pernah hairan kenapa orang bukan Islam berani mencabar kita? Inilah sikap kita yang menyebabkan kita dicabar. Kita dianggap manusia yang zalim, tambah-tambah lagi waktu la ni yang kita yang buta hati tu dok sokong ISA dengan laungan nama Allah swt. Ini menjelmakan kita, Islam sebagai agama pengganas. Awat yang bodoh sangat orang Melayu kita. Pergi jahanamlah puak PEWARIS. Doa AKU agar kamu semua dilaknat Allah swt kerana menyebabkan Allah swt kelihatan tidak adil, ganas, ….
    Inilah yang menjadikan kita manusia yang tidak bertamadun atau memang kita tidak bertamadun. Kenapa? Warisan kita dah banyak dijahanam oleh puak AMNU dari soal bahasa hinggalah tata susila.
    AKU tidak pernah marahkan orang bukan Islam yang mempertikaikan kita sebab amalan kita bukan seiring dengan ajaran agama Islam kita. Yang kita dok buat tu memang melambang kita ni memang ‘MELAYU tulen’. AKU selalu memperjelaskan kat kawan-kawan AKU yang bukan Islam perbezaan antara Melayu dengan Islam.
    Wahai saudaraku, bertaubatlah sementara masih berpeluang. Sesat di hujung jalan, baliklah ke pangkal jalan sebab Allah swt amat menyayangi mereka yang bertaubat dan melakukan kebaikan.

  6. PEWARIS kan Persatuan Wakil2 Keris (keris lambang UMNO lah tu),parti yang sentiasa rasuah merasuah, bergaduh, berbunuh2, rebut-merebut jawatan umno,rebut harta projek/tender dan sebagainya.
    Dr Maamor hanya jadi tukang pencacai dia orang je. Pemimpin umno ketawa terbahak2 dek lakonan hidup penjilat2 Perwaris!
    Bro Polis pulak terkedu, bisu, lemah longlai, tak ada kemaluan, apabila berhadapan dengan demo Pewaris yang juga Balaci UMNO. Bila bro polis berhadapan dengan demo Pakatan Rakyat, outomatik jadi kuat, bengis,tegas dan membalun siapa saja dihadapan mereka! Itulah polis di Malaysia. Memang confirm jadi TALIBARUT umno!
    Tak apalah, umno pun dah nazak, pintu kubur umno dah digali. Najiblah yang akan menguburkannya nanti. Kesian umno, jadi mendiang dia nanti tahun 2009!

  7. Majlis Ilmu Di Masjid Baitul Aman

    Kesemua Majlis Ilmu seperti jadual dibawah ini akan diadakan di Masjid Baitul Aman 102 Jalan Damai di Jalan Ampang, Kuala Lumpur:
    Majlis Bacaan Ratib Al-Haddad serta Syarahan dan Huraiannya setiap Selasa malam Rabu selepas Solat Maghrib
    Hari Sabtu 20 Dec 2008 mulai Solat Maghrib sehingga jam 9:30 malam huraian buku berjudul ‘Nasihat Agama dan Wasiat Iman’
    Hari Ahad 21 Dec 2008 mulai Solat Maghribhuraian buku berjudul ‘Dakwah yang Sempurna dan Peringatan yang Utama’
    http://pondokhabib.wordpress.com

  8. Tanya KPN yg dulu or skrg, siapa pemegang senjata api berlesen paling ramai d negara ini kalu bukan kaum Cina?? Sebenarnya org cina tak heran pun pasal PEWARIS or PEKIDA ni. Mrk sentiasa berhati-hati tentang isu sensitive ni. Bkn spt golongan d atas, yg mendabik pejuang melayu & Islam padahal Umno lah pemusnah pd kedua-dua isu ini.

  9. Renungan untuk kita semua.
    Catatan dari ruangan M@rhen:
    Babi makhluk Allah itu lebih mulia daripada manusia yang mencari makan
    dengan menjaja fitnah dan melaga-lagakan sesama umat manusia.
    Bagi umat Islam, memang tiada bezanya antara daging kamu dan daging babi.
    Kedua-duanya haram dimakan, tetapi babi tak menjaja fitnah
    untuk dijadikan sumber makanan & darah daging anak bini.
    Babi pun tak makan bangkai babi, tetapi kamu ibarat
    memakan daging mayat saudara kamu sendiri.
    TIDAKKAH KAMU ITU LEBIH HINA DAN KEJI DARIPADA BABI?

  10. mintak maaf …kalau budak cina tue ckp ‘fuck islam , bullshit islam’ apa kurangnya org melayu terutamanya pykong pewaris yg hadir pada aritue mempersendakan nama ALLAH,menhalalkan dan myokong ISA yg selama ini memenjarakan org yg tidak bersalah….lagi malu beb….lu pikir la sendiri…

  11. PEWARIS adalah golongan pewaris lumbu! Lumbu lah kerana dilumbukan oleh lumbu meno…hahahah!

  12. Salam,

    Astaghfirullahalaziim…

    Apa la korang ni suma dah buat..dok begaduh sesama bangsa sendiri..sapa la yang untung sebenarnya?

    Baik kerajaan baik pembangkang apa la pekdahnya pada diri sendiri???

  13. Astagfirullahalaziiiiim!!!!!!…”dah tak ketahuan jadinya”. Tak Ketahuan itu maknanya tak tahu hala, tak tentu hala, tak tahu arah, tak tentu arah, tak ketahuan arah. Semuanya dari permulaan kata-kata asal TAK TAHU. Tak tahu sama juga tiada pengeTAHUan. Tak Tahu FAKTA sebenar ialah tiada ILMU. Nak dipendekkan lagi TAK KETAHUAN ini maknanya sama dengan: GILA.

    Seronok juga sesekali jadi GILA. Daripada jadi GILA sorang2 lebih baik jadi GILA ramai2. Orang GILA tak akan mengaku dia GILA. Hanya orang yang mengaku tak GILA sahaja GILA termasuk orang2 UMNO yang GILA tetapi tak pernah mengaku GILA. Sesungguhnya apa yang telah, sedang dan akan dilakukan oleh orang yang mengaku tak GILA ini adalah GILA yang sebenar2nya GILA. HENTIKAN keGILAan ini.

  14. walaupun aku ahli Keadilan tapi kalau aku laaa… habis perempuan cina tu aku rogol…. peduli apa aku…. jangan bangsa cina lahanat ini kita bagi muka…. kat dalam keadilan sendiri dah ada puak-puak…. ada satu puak yang benci dengan cina racist seperti Teresa Want Cock… lahanat semua cina…. lagi lahanat dari babi

  15. Tokhebat anda sebenarnya tidaklah hebat sangat. Islam dari zaman rasulullah sehingga sekarang dihina oleh bukan islam dan agama islam kita tidak pernah mengajar menghina agama lain. Mengapakah islam kita dihina oleh seorang perempuan cina.

    Cuba kita cari sebabnya dahulu sebelum menghukum seseorang. Pada zaman Rasulullah lagi agama islam dihina (contoh oleh abu jahal) tetapi nabi kita yg mulia nabi muhammad s.a.w tidak pernah mencadangkan akta ISA. islam dicaci oleh kerana kita selaku pemimpin yg mengaku islam (UMNO) tidak bersifat adil didlm sesuatu perkara, sedangkan islam mengajar kita supaya berlaku adil dan yg maha adil itu Allah.

    Perjuangan reformasi itu bagus dan perjuangan menegakkan Islam tanpa mengira bangsa lagi bagus.

  16. Perkara ni mudah saja. Kalau keluarga PEWARIS NI seperti anda, isteri, anak atau saudara mara anda terdekat…..ditangkap di bawah ISA. Anda boleh melihat mereka dibawa pergi..tetapi anda atau peguam anda sendiri tidak boleh melakukan apa-apa, tidak dapat membela nasib mereka. Bagaimana perasaan anda ketika itu. Setiap hari anda dan keluarga anda menunggu di depan pintu rumah bila agaknya ayah atau isteri atau anak anda akan kembali bersama anda seperti orang lain. Tahun demi tahun anda menunggu….menunggu dengan rindu yang tak terhingga. Tetapi hampa ayah anda dikurung setiap tahun tanpa diberitahu bila dan masa akan keluar bertemu anda. Fikirkanlah adakah ini seruan ilahi….adakah ini kehendak ugama kita. Janganlah bersubahat kerana bala akan menanti anda di mana-mana saja.

  17. Terima Kasih Detektif Conan, tapi relakah anda mendengar orang beragama lain mencaci agama kita?? Rela kah anak-anak kita dicaci disekolah kerana berlajar agama islam?? Relakah surau diroboh tanpa ganti?? Relakah Kuil diroboh dan diganti 10 ganti kali ganda dari saiz asal??

    Renung-renungkan…..
    Saya juga tanya kepada semua!!!

  18. tokhebat kena bukan mindalah sikit… jangan sempitkan minda yang tak hebat mana pun

  19. Ikutkan marah PARAH. Ikutkan rasa BINASA. Ikutkan nafsu LESU. Ikutkan hati MATI. Punca penyakitnya di Mana?. Pemerintah zalim. Sifat pemimpinnya tamakhaloba, gilakuasa, gilaharta, gilapangkat, giladarjat, keraskepala, kepalakeras, bodohsombong, sombongbodoh, jahatsangka, hasadengki, adudomba, huruhara, harubiru, kusutmasai…….tunggulah saja balasan dan balaAllah bukan p. bala-subramaniam!!!!

  20. Ingat melayu, ingatlah PEWARIS.Org tua melayu mmg mcm 2, bagi kopi secawan, rokok sebatang maka beraraklah bagai nak rak, suruh bogel pun sanggup. Dah lumrah, konon pejuang bangsa tapi tak sedar telah melacurkan diri sendiri. PEWARIS berani dengan perempuan aje.Mereka pikiq mereka hebat lah berdemo tapi mereka lupa mereka tu boodoh. Lihat aje sejarah, melayu mudah lupa. Pegi mampos la lu PEWARIS… pikiq la apa akan jadi pada anak-anak lu kalu lu sendiri kena ISA. Kalu berani pegi la lawan ISRAEL tu, PONDAN

  21. salam..

    AKU CABAR HANGPA SEMUA BUAT DEMO KAT MAHKAMAH, SOKONG KAK ZAHARAH YANG DITANGKAP ATAS DAKWAAN PECAH AMANAH DUIT KUTIPAN POS RM 95, 000++…

    NAK TAU NAPE? DIA TERPAKSA PECAH AMANAH UNTUK BAYAR RAWATAN KANSER PAYUDARA PERINGKAT 4 DAN KANSER RAHIM PERINGKAT 3 DI MANA KOS RAWATANNYA SEHINGGA WAKTU ITU TELAH MENCECAH LEBIH RM 38,000. GAJI SEBAGAI PEKERJA POS BERAPA? DIA TERPAKSA HUTANG ALONG DISEBABKAN OLEH DASAR KERAJAAN SEKARANG YANG TIDAK ADA YANG PERCUMA WALAUPUN UNTUK KESIHATAN RAKYAT. SO, SATU HARI KENA CARI LBH KURANG RM 1500 UNTUK BAYAR ALONG, KLU TAK, DIA AKAN DIBURU ALONG2 SIAL ITU DAN PERNAH SKALI DIPUKUL DENGAN HELMET KERANA GAGAL MENJELASKAN HUTANG.

    ANTARA KEIMANAN DAN SEDIKIT HARAPAN UNTUK TERUS HIDUP, MANUSIA BOLEH JADI HILANG PERTIMBANGAN. APA LAGI IKHTIAR BELIAU UNTUK TERUS BERNAFAS DI BUMI ALLAH INI?

    WAHAI AHLI2 PARLIMEN PKR,PAS,DAP,UMNO,MCA,MIC, JENGUK2 PERMASALAHAN INI. JANGAN KITA HANYA RASA PEDIH BILA TERKENA BATANG HIDUNG SENDIRI SAHAJA. TIDAK USAH HANYA PANDAI BERCAKAP, USAHAKANLAH SESUATU AGAR TIDAK AKAN ADA LAGI KES2 SEPRTI INI BERLAKU..

    MENULIS BUKAN KERANA NAMA….SILAT PULUT

  22. kepada amoi ni…

    Amoi you jgn buat macam tu next time aaa…..nanti u jugak susah sebab itu semua bukan orang itu monyet umno.
    Gua pun Melayu, but you punya word ” When you all malay apply you get ” itu tidak ngam amoi, saya pun melayu tapi opposition party, mana ada dapat…….itu melayu word say no more amoi aaa…….say ” umno everything they can get ” even itu polis tarak tangkap…….u sindiri tau la moi…..

  23. sebab Melayu Bangang lah ISLAM kena Hina…hapuskan penyangak – penyangak ini dahulu…………

  24. wa tala sokong isa, tapi wa ingat itu amoi or nyonya tapat upah punya olang maaa

  25. salam..

    Orang melayu nak marah buat apa..buat malu je..sedarlah diri..jangan nak marah kalau amoi cina tu cakap perkara yang betul..

    Ingat melayu ni bangsa pilihan Tuhan ke..macam perangai Yahudi..berapa orang melayu dah jadi nabi?

    Melayu bangsa pilihan di pusat serenti & penjara sahaja..atau mungkin juga paling kuat politik wangnya..betul tak..pendekar melayu cuba lah bantah..

    Amoi tu marah kerana isu ISA..ape takde orang melayu masuk ISA ke..cina semua ke..boleh sokong lagi ISA..bukan bodoh ke namanye tu..

    Apa yang amoi tu cakap memang lah betul..cubalah fikir sikit..jangan asyik mau tunjuk lagak saja..pondan lagi berani..malu

  26. salam tokhebat,

    kenapa amoi buat macam tu? mungkin kalau boleh/mampu, sdra cuba dalami perkara ini hingga ke pangkalnya. Kalau yang mengaku islam tetapi tidak mengamalkan ajaran islam yang sebetulnya….. inilah anggapan yang akan dibuat oleh orang bukan islam terhadap agama/orang islam……..

  27. Salam dulu. Pinkturtle buka medan ini untuk kita mengemukakan pendapat den bertukar-tukar pandangan. Tukhebat ada betulnya. Detektif conan pun ada betulnya. Saya lebih setuju dengan pendekatan Detiktif Conon . Islam tidak mengajar umatnya berbuat zalim. Kata-kata seorang perempuan yang tidak mengenali Islam tidak boleh dibalas dengan kekasaran. Jangan PEWARIS nak tunjuk angkuh dan sombong. Kalau macam inilah gerakan Islam(kononnya), memang patut Islam dibenci dan dihina orang. Kalau begitu betullah Islam ditegakkan dengan kekasaran dan keganasan? Paksa orang terima Islam. Akta Isa yang tidak adil pun disokong? Pemimpin tak boleh ditegur. Umar Al Khattab pernah diancam dan diberikan ingatan oleh orang bawahannya mengucapkan syukur kerana ada pengikutnya yang sanggup mengingatkannya. Hidup di muka bumi ini bukan hanya untuk orang Melayu atau orang Islam sahaja. Mungkin saja perempuan tersebut mangsa ISA. Mana tau? PEWARIS bukan majoriti untuk Islam. Tak layak pun dia digelar pejuang Islam atau pejuang Melayu. Ini semua orang upahan semata-mata. Memang orang Islam (setengahnya) di Malaysia tidak menghayati Islam. Sembahyang kuat tetapi rasuah pun kuat. Minum arak, judi, berzina, menagih dadah bahkan menindas saudara sebangsa dan seagama lebih teruk dari bangsa asing. Kata-kata dizzy memang betul walaupun sedikit kasar. Sebab itulah orang Melayu dihina dan dibuli sekarang. Islam diketepikan oleh orang Melayu sendiri. Yang murtad pun ramai. Tak percaya, tanya orang pejabat agama sendiri. Buka blog Ambuyat…. Pemimpin Melayu yang ada sekarang sudah tidak ada halatuju kecuali mengekalkan kuasa dan kepentingan diri. UMNO yang diharapkan sudah menjadi pagar yang makan padi. Akhir sekali, maaf cakap, memang Bangsa Melayu di Malaysia sudah tenat . Siapakah yang harus disalahkan? Berbalik pada perempuan tersebut, ini menjadi bukti hidup pergerakan dakwah Islamiah di Malaysia tidak berfungsi dengan baik. Kalau Karpal Sing dan Lim Kit Siang yang cerdik pun tak faham mengenai Islam, apalah yang hendak diharapkan dari perempuan tersebut. Sian..dia jadi mangsa . Sah ISA itu zalim kerana penyokongnya pun zalim juga.

  28. Hangpa semua bangang sebab politik hangpa dok bercakaran….samapaikan orang hina AGAMA ISLAM pon hangpa kata takpa, bodo punya melayu

  29. Kalau Cina babi cina jugalah jangan percaya satu sen pun dengan cina babi.Kalau melayu yang sokong cina melayu tu juga babi.Melayu yang tak sedar diri jangan guna ayat alQuran nak bela cina babi.Pi mampus lah cina babi.

  30. pelik kan org skrg nie, klu cakap kita bukan melayu, kita marah, cakap kita bukan islam, kita marah, tapi apa yg patutnya melayu dan islam tu buat, kita xpeduli…

    semak diri dulu, sempurnakah diri kita sbg seorang islam sblm cakap pasal islam.. sempurnakn dulu kelakuan dan akhlak sbg org islam sebelum dakwah org kepada islam, tarbiyahkan diri dulu sebelum tarbiyah org ke jalan islam…

    ini melalak kat kompleks sejarah tu wat mende? wat tokhebat, kedor(nama anda klu dalam bahasa siam maksudnya pelik sikit kan, dah semak ke? islam titik beratkan panggilan yg baik utk umatnya) dan awang jantan, klu anda dalam jamaah, hentikanlah tindakan membabi buta mencarutkan org lain kerana itu bukan yg di dokong oleh pejuang fisabilillah…

  31. polis buat apa aaaaaaaaaa makan gaji buta jea kea patulah anak tak cerdik………………..

  32. Janganlah kutuk bangsa lain. Arwah atuk aku dulu orang Cina Islam. Apa ingat orang Melayu tu semuanya Islam ke? Macam manalah bangsa Melayu nak maju . Tapi aku percaya yang kedor, awang jantan ni orang UMNO karat. Tak pernah nampak nama dia pun sebelum ini. Tapi aku percaya dia beli barang pun pada cina yang dia panggil babi tu.

  33. Tokhebat dol kata “Terima Kasih Detektif Conan, tapi relakah anda mendengar orang beragama lain mencaci agama kita?? Rela kah anak-anak kita dicaci disekolah kerana berlajar agama islam?? Relakah surau diroboh tanpa ganti?? Relakah Kuil diroboh dan diganti 10 ganti kali ganda dari saiz asal??”

    Nape olang tu caci agama kita?..kita pun jugak kenkadang caci agama dia gak..kan..tak gitu tokhebat? Sedangkan mamak madey dari dulu pun gitu gak..jadi amacam???

    Bile lak ada olang caci anak-anak kita sekolah agama..setahu aku mamak madey ade buek demikian lah…sekolah agama tempat lahir penganas katanye dulu..tokhebat..mamak madey tu sapa?

    Berape banyak surau dirobohkan oleh malaunmeno pimpinan dollah kuntau tido..dia sapa..islam sejati or islam hadari…? Jawab tokhebat???

    Kuil diroboh dan diganti dengan besar..sapa punya kuasa dol? tok hebat?..tok hebat nie duduk dalam longkang lah..tak tahu perkembangan sebenarnya..ko gi tanya semi berbulu dulu…apa dia kow tim ngan mamak madey & dollah kuntau tido dol!

    Tokhebat..ande hebat dalam auta..bukan fakta..tidolah ande ngan kebangangan anda tu ye!

  34. Lee lepi patutla kau selalu menghasut orang melayu supaya bergaduh sesama sensiri rupa kau cina laknat rupanya. kau jangan menanguk diair keruh itu prinsip kaum cina di malaysia mereka asyik jadi batu api supaya melayu berpecah.sekarang melayu dah pecah pun. Lu jangan main-main Lee lepi. untuk pengetahuan hang lee lepi cina laknat yang makan babi aku tak pernah beli ikan,sayur,dan beras pada cina babi dan aku bukan orang UMNO. Lu tunggu nanti bila melayu dah bangkit siap kaum kau.

  35. awang jantan.. you’re bloodyfool and racist!

  36. Batman your chinese not aloud in malaysia you are bullshit babi laknat

  37. Batman i Know who are you

  38. Bagus awang jantan. Syabas. Jangan salah sangka. saya beragama Islam. Tak pernah hasut sesiapa pun benci Melayu. Jangan ingat mudah sangat nak balas dendam dengan orang lain. Kaum melayu sudah terjajah sejak 1511 lagi. Bukan senang nak bangkit selepas 450 tahun dijajah . Semua bangsa telah menjajah orang Melayu ni. Buat pengetahuan Awang, saya beragama Islam, ayah saya Melayu. Mak saya keturunan Cina. Dia orang pun dah tak ada. Awang jangan ingat hebat sangat. Kita hanya hamba biasa. Tiada keistimewaan di mata Tuhan kecuali berdasarkan keimanan. Mana ada produk asli orang Melayu punya. Semua barangan dan peralatan adalah dari bangsa asing. Awang aje yang bermimpi nak Melayu berkuasa. Bilangan Melayu pun hanya 55% di Malaysia ni. Dah tu, sebahagiannya sombong pula. Tak sedar diri. Buat apalah hang kutuk kat batman tu? Macamana agaknya kalau awang berkuasa? Tentu kejam dan zalim kan….

  39. panas la kat sini… lari…

  40. tokhebat ni mmg hebat nak menyalakan api permusuhan… tak tau pulak dari masjid/surau/madrasah mana dia belajar menda ni… mungkin madrasah btn kot.

    kalau dia ckp psl saiz surau/masjid tu, aku nak komen sikit je… buat masjid besar2 10x 20x ganda rega sampai berjuta2 tapi takde jemaah nak mengimarahkannya… nak buat apa? masjid tu tempat ibadah atau cuma simbol aje? mcm masjid kristal?????

    awang jantan ni pulak aku rasa dia ni dah lama duk kat dlm ‘hutan’ dgn puak2 dia dan la ni baru keluar jengok dunia… psl tu dia ingat puak2 lain tu mcm makhluk asing, siap kutuk sumpah seranah lagi.

    lee lepi, tak pyh la nak berceramah dgn org yg tertutup mata telinga dan hatinya dgn tabir perkauman, takde gunanya… mcm mencurah air ke daun keladi, menabur garam ke dlm lautan…

  41. Hidup PEWARIS!! Jangan peduli apa yang orang nak katakan tentang agama ISLAM kita dengan ISA….ISA patut diteruskan demi keselamatan bangsa dan negara….

    p/s: Nasib baik amoi h/b dia betul….kalau tidak nahas je….

  42. Sapa yang pondan sekarang haaa!!!! Woi orang suruhan amoi….turun la kalau berani…..jangan cuma nak suruh orang perempuan buat keje….orang kejantanan orang suruhan amoi tue haaaa….!!!!!

    p/s: Bagus juga mat tapau kata gitu…..lubang kubur dah lama menanti untuk amoi tue…

  43. salam…
    saya sendiri berada di tempat kejadian masa pompuan cina bodoh tu dok terjerit-jerit menghina ISLAM….x kan la nk duduk diam melangok je dengar pompuan tu menghina agama kita?? Dalam Islam pn ade melarang kite drpd jd DAYUS kan?!? x kira la org tu lelaki ke pompuan..kalau dh kurang ajar sgt…memang nk kena kasi ajar sikit!!
    sendiri mau igtla…sape suh minah tu kuang ajar sgt….

  44. ISA ditubuhkan untuk mengelakkan berlakunya kekecohan di negara kita…….berani kerana benar….Tuhan akan sentiasa bersama org yg TERANIAYA……setiap yg berlaki itu pasti ada hikmahNya….

  45. Salam.. Saya minta maaf byk2 le kalau saya yang silap pada berlakunya kejadian tersebut… Seperti yang TOKHEBAT katakan (FUCK ISLAM, BULLSHIT ISLAM dan macam-macam lagi) itu juga yang saya dengari.. saya pun berada ditempat berlakunya kejadian tersebut dari pagi sehingga petang. Saya juga x menyokong mana2 pihak, saya amat berpuashati dengan program yang PERWARIS dan PPIM anjurkan ini.. Tegakkan Maruah Agama, Bangsa kita ISLAM.

  46. takkanlah kita kena diam je bile org menghina agama kita? sekurang-kurangnya kita kena kasi pengajaran jugak kepada kapir laknat tu supaya reti menghormati agama org lain……bukannya nk menyokong mana-mana pihak, tapi saya rasa memang majlis PEWARIS ini, telah memberi kpd saya semangat utk terus menegakkan keadilan bagi umat ISLAM dan mengajar penganut agama lain utk menghormati & gerun dgn org yg beragama ISLAM…

    Allahu’akbar!

  47. Dlm Islam ada cara menangani orang yg menghina islam, tapi ISA bukanlah caranya. Nabi muhammad bukan saja dihina ketika menyebarkan ajaran islam tetapi juga cuba dirasuahkan. Walaupun diletak duri ditengah laluan yg selalu digunakan oleh Rasulullah, beliau tetap bersabar, sehinggakan orang yg meletakkan duri itu jatuh sakit, nabi masih pergi kerumahnya utk bertanya khabar. Oleh kerana kemuliaan akhlak nabi akhirnya si sakit tu memeluk islam.

    Bush, Salman Rusdee, dan kalu masih ingat dua akhbar di malaysia menyiarkan karikutur nabi, juga menghina islam, pergilah pewaris tangkap Bush bawa balik malaysia kemudian ISA kan Bush.

    Akhbar tersebut tidak dikenakan tindakan pun. Apa macam undang undang pilih bulu ke?

  48. HIDUP PEWARIS!!…semoga objektif2 PEWARIS dapat dilaksanakan dengan bijaksana!!! bertindak demi keadilan Umat Islam!

    Allahu’akbar….! =D

  49. Sampai bila Orang Islam asyikk nk kena diam je?
    Sampai negara kita kena jajah lagi…….?? sape suruh pompuan cina tu p jolok sarang tebuan….ikut sedap mulut je nk hina agama org len…..TAHNIAH PEWARIS…..kerana berjaya mengumpulkan pemuda-pemuda ISLAM yg sanggup berkorban demi AGAMA ISLAM…

  50. padan muka perempuan cina tu.
    siapa suh p cari pasal.

    Sokongan Penuh bagi Pewaris!!!
    Teruskan Perjuangan ini!!

  51. Salam dulu,…terima kasih matkreko. Nasihat sahabat tu saya ingat betul2. Salam reformasi.

  52. Apela yg nk digaduhkan sesama kita sbnrnya..
    Pd sy skrg bukan masanya utk brtlgah sesama sndri baik parti kerajaan ataupun pembangkang..

    Apa yg pasti kite sume kna berstu memprthnkn maruah,agama dan bangsa untuk kedaulatan ngra.

    Malu la bngsa lain tgk kite brtlagah sesama sndri ibarat mengakkn bnang yg basah…kita duk bercakap psal penyatuan bngsa tp pada masa yg sma kite sendri mmpunyai berlainana pndapat dan akhirnya membuatkan kaum lain mentertawakan kebodohan yg dilakukan oleh kita sndri..

    Pd pndpt sy xslah jika kali ini kite menunjukkn permuafakatan kita diantara satu sama lain, jgn biarkan bangsa lain trus memperlekehkan dan menghina kita hnya krn kepentingan masing2..

    Kita ketepikan soal politik tapi apabila kita berckp soal Islam, maruah bangsa kite kena brsatu..Itulah yg diajar oleh Islam bagi menggntarkan pihak musuh..

    Lihat shj isu yg prnh ditimbulkn oleh Mjlis Peguam suatu ketika dulu, bukankah sedkit sebnyk telah membuktikan bahawa penyatuan kita dalam menegakkan kesucian Islam telah membuahkan hasil sehinnga Forum tersebut berjaya dibatalkan..

    Tidakkah ini menunjukkan satu kemenangan kpd kita jika kita bersatu…Jgn biarkan agama kita terus dihina, maruah bangsa trus dipijak oleh anasir-anasir jahat yg mempunyai agenda untuk menghancurkan umat Islam…

    Ingat dan sedarlah bahawa ini semua merupakan agenda Yahudi dan Kafir Lakhnat yang bertujuan untuk membinasakan umat Islam…

    Ayuh Kita Bersatu Mempertahankan Kesucian Islam dan Maruah Bangsa..
    Elakkan pertelegahan sesama kita kerana ini semua akan mendatangkan padah kepada kite sendri pada akhirnya nnt..

    Jika bangsa lain blh BERSATU tp knp bukan kite sbg orang MELAYU dan ISLAM…..??????

    Hidup Islam dan Pertahankan Maruah Bangsa Melayu!!!!

  53. awang jantan racist….boooo0000…sape2 racist xkire ar melayu,cina india dll…boo000oo…ape2 p0n mmg kite kne bangunkan bangsa sendiri…tp melampau smpi racist asl??…b0do00…PEWARIS bodo…

  54. ASYIK SALAH MENYALAH….TUDING MENUDING….TIADA PENYELESAIAN …..JGN SAMPAI KE TAHAP PENYESALAN……SESAMA BANGSA DAN AGAMA BERCAKARAN……SESIAPA YG SUSAH…..

    DARI PARTI POLITIK ,KE NGO SAMPAI LA INDIVIDU…… cakap ikut suka je….langsung tak fikir sensiviti……nak kata Islami sgt pun tak jugak …..tulis pun pakai taram je.
    CEMERLANG ,GEMILANG BUKAN TEMBERANG

  55. BE RATIONAL…….DON T EMOTIONAL ,
    BARU LA

    CEMERLANG GEMILANG TERBILANG

  56. anda tahu ke apa yg dilakukan oleh wanita cina tu… sy menyokong apa yg dikatakan oleh para sahabat yg berada di tempat kejadian tersebut….. perlukah mengatakan PEWARIS bodo…. adakah anda mengenali siapakah yg berada di dalam PEWARIS…. sy cuma menyokong tindakan PEWARIS…. kita sebagai org ISLAM harus mempertahankan maruah agama kita dan jgn biarkan KAFIR LAKNAT tu menghina kita……

    ALLAHUKAKHBAR!!

  57. kita cuma perlu berikan tunjuk ajar kpd PEWARIS dan bknnya memfitnah mereka seperti ini….. PEWARIS masih baru bertapak…… apa yg PEWARIS lakukan demi maruah AGAMA ISLAM dan BANGSA MELAYU kita agar tidak dihina, dicaci dan dimaki oleh KAFIR LAKNAT seperti perempuan cina tersebut…. kita hanya makhluk ALLAH dan bila2 masa je nyawa kita akn dicabut ALLAH dan FITNAH yg ditaburkan mendapat balasan yg sgt perit oleh ALLAH… SEDARLAH…..

  58. kenapa komen ku ditapis….. adakah anda takut kerana apa yg sy katakn benar-benar belaka….. tidak begitu…… perempuan cina ni cuma pencacai oleh org yg diupah dan kita x ketahui siapa yg menyuruhnya berbuat begitu…..

  59. salam.

    kita kena sokong PEWARIS,sbb mereka menegakkan islam supaya negara ini aman damai.

    pempuan cina tu telah mengutuk islam,adakah kite hendak kejadian 13MEI berulang lg..?

    kepada kaum cina @ india harus ingat kejadian 13MEI,sbb aper berlaku kejadian itu kerana bangsa cina masa itu manghina,mengutuk dan mencaci agama ISLAM dan org2 MELAYU.

    kite sbg ora MELAYU harus sokong apa yg dilakukan oleh PEWARIS..adakah kite mahu menyaksikan bangsa cina & india mati ditepi2 jln kerana mengutuk & manghina agama ISLAM..? adakah kite mahu kejadian 13MEI berulang lg.?

    PEWARIS menegakkan ISLAM & hak2 org2 MELAYU,apa hak2 bangsa cina & india di MALAYSIA mereka semua tiada hak disini,di sini semua hak2 org MELAYU.. HIDUP MELAYU,ISLAM PEWARIS UTK SELAMANYA….

    semoga ALLAH memberkati apa yg diperjuangkan oleh PEWARIS utk org2 MELAYU & AGAMA ISLAM amin…

  60. Saya sokong 100% kamu black bukan mcm sahabat kita yang lain sokong membabi buta .

  61. MatKreko,kau ingat aku apa ke ha, boleh dikutuk-kutuk,batman kata aku bodoh aku nak biar ke, kau matkreko nanti jadi mat kera ekor baru tau, ni lagi satu mangkok palell aku rasa dia ni bukan melayu la,sebab tu dia marah sangat kalau aku kutuk bangsa lain. Aku bercakap berkenaan bangsa bukan parti sebab semua parti sama saja baik UMno,PKR,PAS sama saja buang masa. Aku akan marah sekiranya orang mengutuk bangsa aku sendiri bangsa melayu aku tau beberapa pelayar disini terdiri dari bukan melayu yang selalu buat kacau dan jadi batu api, ingat 13 mei,trajedi taman medan mungkin akan berulang.

  62. Saya sokong kamu Awang Jantan

  63. Hanya perjuangan yg berlandaskan islam sahaja yg pasti diberkati Allah. Sekiranya perjuangan itu tidak mengikut lunas lunas islam, perjuangan itu adalah sia-sia. Kalau ISA itu tiada dalam islam mengikut pendapat TGNA, apa yg nak diperjuangkan lagi?

  64. Sape kata PEWARIS pengecut???????
    Masalahnya sekarang siapa yang dulu memulakan kekecohan pada hari tersebut.Seperti apa yang saya lihat dengan mata saya sendiri,perempuan cina itu yang cuba membuat kecoh pada hari tersebut dan memaki hamun dan memperlekehkan agama islam. Disini saya menentang sekeras-kerasnya kenyataan yang telah dikeluarkan oleh akhbar tersebut.Saya ingin melihat perempuan cina itu sendiri memohon maaf di media cetak mahupun elektronik tentang kejadian tersebut.Jangan cuba-cuba memperlekehkan agama islam dan bangsa melayu.

  65. PEWARIS ni bukanlah pengecut & pencacai umno sepertimana yang digembar-gemburkan oleh sesetengah pihak. Mereka berjuang untuk menegakkan Islam & hak-hak orang Melayu yang telah lama ditindas oleh bangsa asing. Mungkin sesetengah manusia tidak memahami tujuan sebenar PEWARIS ditubuhkan. Takkanlah kita nak tengok je agama Islam & bangsa Melayu mati katak…

    Kepada pompuan cina tu padan muka kene serang ngan peserta-peserta PEWARIS…sape suruh kacau majlis orang…sendiri cari penyakit, sendiri tanggung la…

  66. salam..
    sy sndr menyaksikan kejadian di ats..sy juge org islam.bangsa melayu..kejadian di ats benar2 membuka mate org ramai,bahawasanye stiap kte perlu dan harus mnjage maruah kte..sbg org islam.bukan melihat shj.smpaikan bangsa laen memijak bangsa kte sndr..iaitu bgsa melayu.sy menyokong penuh dgn ISA dan semuge mereka dpt mengatasi mslh2 yg tbe2 muncul spt kjadian di ats.

    Ayuh PPIM dan PERWARIS!!!! Jangan berputus asa atas apa yang anda lakukan pada hari ini untuk menegakkan agama dan bangsa kita sendiri!!!

  67. Saya sokong penuh kepada PEWARIS dan PPIM

    Mereka masih menegakkan AGAMA dan saya sokong mereka bagi mempertahankan ISA kerana tiada tempat selain dari ISA yang dapat memberi kesan impak atau kesan positif pada mereka yang mencemarkan pada AGAMA dan bangsa kita.

    Teruskan cabaran ini PEWARIS dan PPIM.

    Takbir!!!
    Takbir!!!
    Takbir!!!

  68. Assalamualaikum semua…

    Nampak gayanya anasir bangsa asing yakni Cina dan India masing2 berjaya melagakan kita sebagai orang Melayu Islam…Ada ke kita dalam pink turtle konon2nya sumber berita terkini ni nak menegakkan pendapat masing2 sampai sanggup memaki hamun mencaci nista saudara seIslam kita???

    Lagi satu, setiap benda yang dilakukan tak semestinya perfect…Allah Taala sahaja yang boleh membuat sesuatu itu sempurna…Tak kisahlah dasar2 UMNO ker, PKR ker, PAS ker semuanya ada pro dan kontra…Sama jugak dengan ISA pun ada pro dan kontra gak…

    Bab perempuan cina yang dok mengutuk Islam ni…Saya pun ada di tempat kejadian jugak dengan jelasnya saya juga dengar perempuan cina tu cakap FUCK ISLAM…BULLSHIT ISLAM…Kita sebagai orang Islam patut tak kalau kita rasa marah??? Kalau India dengan Cina kita kutuk FUCK HINDU, FUCK BUDDHIST, mesti dah berperang dah dalam negara kita ni…Ni baru je perempuan cina tu kena penampar sekali dah kecoh satu Malaya…What The Fuck???

    Junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W pernah bersabda: harta, maruah dan nyawa seseorang Islam itu tidak boleh disentuh hingga hari kiamat…Perempuan cina yang bitchy tu dah sentuh maruah berapa ramai orang Islam pada hari itu???

    Saidina Ali Karamallah pernah bergelut dengan seorang Badwi kerana Badwi itu menghina Islam tetapi beliau menghentikan pergelutan itu kerana Badwi itu meludah mukanya dan beliau mengatakan kepada Badwi tersebut jikalau beliau terus bergelut bermakna itu bukan kerana ingin menegakkan Islam tetapi atas sebab peribadi…Tetapi saya merasakan bukan atas sebab peribadi perempuan cina tu kena tampar…Kena tampar tu supaya beringat jangan menghina Islam…

    Kepada sesiapa yang masih leka, bangun dan sedarlah dari mimpi…Berpeganglah semula kepada Al-Quran dan Hadis…Bersatulah kita sesama Islam untuk menegakkan agama suci ini…

    Allah S.W.T berfirman: Sesungguhnya Aku tidak akan menolong sesuatu kaum itu melainkan mereka menolong diri mereka sendiri…

    Sudah jelas firman Allah Taala…Jika bukan sekarang, bila lagi???

  69. alamak awang jantan marah la… rilek la awe. aku pun bangsa melayu gak, tapi kat yaumul kiamah nnti, Allah tak tanyapun kita bangsa apa. ingat kita boleh pilih ke nak lahir dlm bangsa apa?

    satu hal lagi, kalau taknak org lain kutuk bangsa kita, tunjuk la ‘perangai’ elok sikit, perangai yg menunjukkan kita ni berbudi bahasa tinggi… ni dak, tak sebulu je ko kutuk dia habis2… yg setau aku, ada satu jenis ‘puak’ je yg buat cmtu… aku ckp puak ye, bukan bangsa…

    ko buat org lain musuh ikut ‘rasa’ ko je, tu tanda dlm hati ko ada yg tak kena. org melayu ckp ikut rasa… binasa, ikut hati… mati. kalau musuh2 ni aku tak main la…. omputih pun ada ckp… love your friend, but love your enemy more.

  70. alamak~ gua baca punya baca punya baca, scroll punya scroll punya scroll~ siallah lu orang yang dari tadi dok cakap “aku pun ada kat situ dari pagi sampai petang, tapi aku bukan PEWARIS, aku tau a-z cerita pasal amoi cina tu”
    weih bodoh~! nak belakon pon kener tempat la, yg ko dok situ dari pagi sampai petang dah tentula terang2 tunjuk ko ni salah sorang dari geng2 pewaris nih… takyah la nak bedolak dalih cakap ko ader bukak gerai minum sebelah dorang buat demo tu… sial la…
    Untuk pengetahuan PUAK PEWARIS, kenapa orang2 dalam PR tak suka lu orang…
    first- Lu orang terang2 datang dari Geng2 Umno,
    second- Lu orang dah terang2 datang dari geng2 PEKIDA atau lebih dikenali geng buli melayu.
    third- Orang dalam PR semua tak suka ISA, tetiba kuar plak geng yang sokong ISA.

    Aku nak tanya korang la, puak PEWARIS, yang mana satu korang perjuangkan dulu, ISLAM atau MELAYU?
    Korang nih racist giler… orang2 mcm korang nih bersepah skang nih, melata membawa api perkauman, orang2 macam korang nih la yg patotnya kener ISA…(eh?gua sokong ISA?)
    Lu orang ingat kalau jadi 13 mei sekali lagi bagus ker?? Pelabur lari, keadaan huru-hara, bagi korang yg dok area luar dari KL mungkin tak pikir benda nih, tapi bagi kami yg dok kat sinih…
    baik sokong MUAFAKAT dari sokong PEWARIS

    Majlis Permuafakatan Kampung2 Melayu Tradisional Wilayah Persekutuan.
    “Kampuang Den Gumbak!”

  71. Jangan kata PEWARIS ini pengecut…..memang betul apa yang PEWARIS buat….ISA patut diteruskan….dan sepatutnya perempuan cina itu pun dimasukkan kedalam tahanan ISA…baru dia tahu….

  72. Hidup PEWARIS!!!! Hidup ISA!!!!

  73. Teruskan perjuangan mu PEWARIS

    Orang Melayu perlu ada sebuah badan/NGO sebagai kumpulan pendesak yang menjaga kepentingan agama,bangsa dan budaya. Sebagai saingan kepada pertubuhan radikal lain seperti hindraf. Nak harapkan kerajaan samada Pusat atau Negeri (UMNO , PAS Atau KeAdilan ) orang Melayu tak bersuara lantanglah nampaknya. Masing-masing nak menjaga perasaan orang lain dan sanggup perasaan orang Melayu & Islam di ketepikan. Dulu PAS kata tak boleh kawan dengan orang Kafir … siapa berkawan dia kafir, tapi sekarang dia orang kawan pula , sokong kuat lagi termasuk soal ladang babi. Masa kes Virus Nipah di NS dulu bukan main kata ” Badawi jaga Babi “, sekarang bukan saja jaga tapi nak bela banyak lagi babi pun sokong. Mana ada pendirian.

    HIDUP PEWARIS.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: