Posted by: pinkturtle2 | Disember 1, 2008

Tun M Jumpa Ahmadinejad Hari Ini

Iranian President Mahmoud Ahmadinejad meets with the former prime minister of Malaysia, Mahatir Mohammad (L), in Tehran on December 1, 2008. Mohammad is on an official visit to the Islamic republic. AFP PHOTO/ATTA KENARE (Photo credit should read ATTA KENARE/AFP/Getty Images)

Iranian President Mahmoud Ahmadinejad meets with the former prime minister of Malaysia, Mahatir Mohammad (L), in Tehran on December 1, 2008. Mohammad is on an official visit to the Islamic republic. AFP PHOTO/ATTA KENARE (Photo credit should read ATTA KENARE/AFP/Getty Images)

Iranian President Mahmoud Ahmadinejad shakes hands with the former prime minister of Malaysia, Mahatir Mohammad (R), in Tehran on December 1, 2008. Mohammad is on an official visit to the Islamic republic. AFP PHOTO/ATTA KENARE (Photo credit should read ATTA KENARE/AFP/Getty Images)

Iranian President Mahmoud Ahmadinejad shakes hands with the former prime minister of Malaysia, Mahatir Mohammad (R), in Tehran on December 1, 2008. Mohammad is on an official visit to the Islamic republic. AFP PHOTO/ATTA KENARE (Photo credit should read ATTA KENARE/AFP/Getty Images)

Former Malaysia PM urges expansion of ties with Iran

Former Malaysian prime minister Mahathir Mohammad in Tehran on Monday called for further expansion of ties with the Islamic Republic of Iran.

In a meeting with President Mahmoud Ahmadinejad, he said the Western economic sanctions on Iran have been to the interest of the Iranian nation.

Mahathir and Ahmadinejad discussed the ongoing economic crisis.

Referring to the two countries’ joint projects and investments, President Ahmadinejad said Iran-Malaysia extensive cooperation proved that leaders of the two countries are determined to further strengthen ties.

He further called for materialization of the joint projects signed by the two sides so far.

The two officials also discussed Iran-Malaysia joint oil and gas projects.

http://www2.irna.ir


Responses

  1. …NAK G MENIPU KAT IRAN PULAK?…KAU INGAT ORANG2 TU SEMUA BODOH KE?

  2. Hubungan yang menarik antara negara Islam. Semoga apa yang dilakukan mempunyai hikmah.

    Mungkin ketokohan pemimpin Iran akan membuka minda pemimpin Malaysia. Berani dan rajin bekerja.
    InsyaAllah akan terlajin hubungan yang lebih baik antara negara2 islam dan semoga terus bersatu

  3. Tun, tak payahlah sibuk2 nak bincang ekonomi negara atau dunia. Umur dah subsidi 19 tahun. Ingatlah negeri akhirat yang bila2 masa saja Tun akan pergi. Lagi pun Tun bukan ahli mana2 parti.

    Pergilah ke masjid, dengar ceramah agama. Turunkan ego sebagai bekas orang besar negara. Mintalah ampun kepada ALLAH akan kesilapan lalu. Nak sebut pun terlalu banyak dan tak sesuai.

    Ingat Tun M, seksaan kubur tu sangat pedih!

  4. jap. org kate Ahmadinejad ni Syiah. btul ke? kalo betul, aku rase semua org paham an?

  5. Biarlah dia jumpa Ahmad Nejad tu. Sekurang-kurangnya dia boleh belajar bagaimana Iran menjadi penghalang kuasa besar US tu. Bukan macam zaman dia tu. Macam tak layan US tetapi sebenarnya kuncu US. Buktinya Malaysia sokong serang Iraq. Kenapa tak tentang aje dan kalau takut sangat, berkecuali. Kan Malaysia ni anggota NAM?

  6. Saya tak tau sangat fasal syiah ni. Tetapi yang tentunya diorang Islam. Mengucap dan mengakui keesaan Allah. Jauh lebih baik dari Yahudi, Nasrani dan kafir kat Malaysia ni. Ada hadis Nabi mengatakan umatnya akan berpecah belah dan hanya satu golongan sahaja yang masuk syurga. Kita tak tahu golongan yang mana. Ahli sunnah pun bukan baik sangat. Masa kerajaan Bani Umaiyyah dulu, kerajaan sunnnah wal jamaah inilah yang mengamalkan cercaan dan celaan terhadap Syaidina Ali R.A semasa khutbah Jumaat sehingga zaman Umar bin Abd Aziz baru dihapuskan. Orang yang dicerca itu dijamin ahli Syurga. Kalau nak tau keburukan Sunnah Wal Jamaah, baca penulisan dari musuhnya.

  7. islam melayu penuh dgn kepura-puraan. contohnya adalah parti pas. parti yg takut dgn bukan islam. pas adalah parti di ‘tonggeng halal’ sama macam pkr. islam adalah kepunyaan semua. moga dicepatkan hari kiamat. setiap hari saya berdoa agar dikiamatkan dunia. jangan kamu mati nanti tidak sempat mengucap.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: