Posted by: pinkturtle2 | Disember 6, 2008

Akhirnya Dapat Juga “Datuk” Pada Aku

Bollywood actor Shah Rukh Khan in a traditional official black Malay costume and songkok cap, center, waves after he received the title of "Datuk" from Malacca state Governor Mohammad Khalil Yaakob in Malacca, 148 km south of Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, Dec. 6, 2008.  Bollywood heartthrob Shah Rukh Khan was conferred a Malaysian honorary title equivalent to a British knighthood despite claims by some Malaysians that it is wrong to honor a foreigner. (AP Photo/Lai Seng Sin)

Bollywood actor Shah Rukh Khan in a traditional official black Malay costume and songkok cap, center, waves after he received the title of "Datuk" from Malacca state Governor Mohammad Khalil Yaakob in Malacca, 148 km south of Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, Dec. 6, 2008. Bollywood heartthrob Shah Rukh Khan was conferred a Malaysian honorary title equivalent to a British knighthood despite claims by some Malaysians that it is wrong to honor a foreigner. (AP Photo/Lai Seng Sin)

Bollywood actor Shah Rukh Khan in a traditional official black Malay costume and songkok cap poses after he received the title of "Datuk" from Malacca state Governor Mohammad Khalil Yaakob in Malacca, 148 km south of Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, Dec. 6, 2008.  Bollywood heartthrob Shah Rukh Khan was conferred a Malaysian honorary title equivalent to a British knighthood despite claims by some Malaysians that it is wrong to honor a foreigner. (AP Photo/Lai Seng Sin)

Bollywood actor Shah Rukh Khan in a traditional official black Malay costume and songkok cap poses after he received the title of "Datuk" from Malacca state Governor Mohammad Khalil Yaakob in Malacca, 148 km south of Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, Dec. 6, 2008. Bollywood heartthrob Shah Rukh Khan was conferred a Malaysian honorary title equivalent to a British knighthood despite claims by some Malaysians that it is wrong to honor a foreigner. (AP Photo/Lai Seng Sin)

Tercapai Juga Hasrat Kerajaan Melaka Bagi DATUK Pada SRK

Terima kasih kepada kerajaan Melaka atas penghormatan ini. Saya bangga menerima anugerah ini dari sebuah negeri yang tidak faham bahasa saya – Datuk Shah Rukh Khan

Pada sidang akhbar bersama Mohd Ali, Shah Rukh Khan berulang kali mengucapkan terima kasih kepada Mohd Khalil dan kerajaan negeri Melaka di atas penganugerahan darjah yang membawa gelaran Datuk kepadanya – Bernama


Responses

  1. MACAM PAK CIK TUA DI ASTRO KATA,
    “macam macam pun ada”
    hahahaha, Orang India di Malaysia di anak-tirikan, nak bodek orang India dari India pulak. tak masuk akal. ‘KIMMA’ parti mammak dah lama cuba nak masuk BN atau Umno, tapi di anak tirikan, dan mamak sintok dari Indiani di PER -DATUKKAN, peliknyaaaaaaaaaaaaaa.

  2. kenapa la .. melaka ni… booooodoooh sangat.. bg gelaran datuk ni kt mamat bangla ni,. klu nk kata dia ni.. bnayak buat prpmosi kt melaka.. mm aku rasa bagi lah skali kt jakie chan ke.. , mm ataupun.. Mr Bean ke.. lagi bagus.. nnati org cakap datuk jackie chan. ataupunN DATUK BEAN… HE3…APA PANDANGAN KAU ORANG…

  3. Inilah dikatakan ‘MELAYU’ kita. Kalau nak bagi gelaran kat SRK, kat malaysia kita pun ada ramai lagi yang macam SRK yang sudah pun mengaku ‘MELAYU’ walaupun kat rumah masih pakai sari. Tengok saja pada pak menteri kita, ramai yang mukanya macam SRK.
    Ibarat ‘anak kera di hutan diberi susu, anak di rumah mati kelaparan’. Bolehkah kita harapkan orang macam ini menjaga kepentingan Melayu kita? ……. Cuba renungkan sedikit cara hidup SRK, adakah dia sesuai dijadikan idol bagi remaja kita? malas nak komen sebab sudah terang lagi jelas kecuali yang hatinya sudah buta……..

  4. yang korang dengki tu pasal apa???? pasal tak dapat gelaran tu kat orang kan….. pegi mamposla kat KERAjaan negeri yang bangang tu, srk tk salah apapun, dah orang nak bagi takkan nak tolak… ydp negeri tu kan lanun, km pun 2×5 kalau setakat dapat datuk tu je biarkan la… kalau panjang umur dan ada rezeki kita semua (lelaki) dapat jugak gelaran atuk…

  5. kenapa gelaran datuk harus diberikan kepada SRK. Apa jasa SRK untk Msia sehinggakan dia dapat gelaran datuk. Kenapa, tiada sudah org d M’sia yg lebih layak terima gelaran datuk ke? Heran-heran….

  6. jackie chan tu bukan promosi melaka, ni kerajaan melaka yang bagi sebab promosi melaka.

  7. macam2 ada


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: