Posted by: pinkturtle2 | Disember 10, 2008

Mangsa Tragedi Tanah Runtuh Berang

Mangsa Tragedi Tanah Runtuh Berang

Komen ahmadtarmizi

Lihat lah sendiri betapa sombong dan bongkak nya seorang yang bernama Tumiran Mohd. Kasdi salah seorang penduduk Bukit Antarabangsa. TV3 boleh letak caption nama, macam pakat aje. Sendiri mau ingat la….

Aku mendapat info dari laman forum tranungkite bahawa mamat tersebut bukan lah penduduk banglo mewah yang kena tanah runtuh itu tetapi dia adalah dari taman diatas rumah banglo yang ranap tu dan jalan ke kondo dia tertutup sahaja. Tanah runtuh tu tak cecah pun rumah mamat ni.

Sebelum ni pun mamat ni dah complain tak puas hati macam-macam…Tak percaya ???,sila lihat Video klip dibawah dan buat lah tafsiran sendiri. Bagi aku mamat ini gila publisiti.

video

TV3 rakam seorang penduduk Bukit Antarabangsa memarahi YB Azmin Ali

Apabila menonton berita tv3 malam ini yang menyiarkan seorang penduduk marah-marah pada YB Azmin Ali, tahap simpati aku kepada segelintir mangsa-mangsa disana makin menurun dan timbul pulak rasa meluat dan menyampah.

Sambil mengamuk dan marah marah sempat lagi membebel@perli yang RELA dan ASKAR tak tolong bini dia angkat KOTAK, dia mendakwa petugas hanya duduk makan kat khemah saja. Orang kaya dah biasa hidup senang…kena sekali-sekala jadi susah mula lah tak tentu arah dan bercakap pun macam orang gila. Patut nya mamat yang macam ini perangai nya, suruh dia tengok video klip atau photo-photo perobohan penempatan di Kampung Berembang, Ampang,supaya dia insaf sikit atau mengapa tidak rumah mamat ini pun kena timbus juga, supaya tak payah lah bini dia susah-susah nak angkat kotak untuk berpindah, maka tak payah lah dia nak marah-marah orang lain.

Mamat ni tak tahu ke bahawa ada beribu lagi penduduk yang terlibat dalam perpindahan tersebut. Bersabar lah sikit, apakah bila dia mengamuk begitu, pasukan petugas akan terus membantu dia. Aku rasa mamat ni akan di ‘mark’ dan akan disisihkan.

Gambar hiasan- Jentolak meroboh surau Kg. Berembang 30 Nov.2006

Pada pendapat aku, penyiaran footage itu pun mempunyai maksud terselindung, mungkin untuk memalukan YB Azmin Ali. Footage itu disiarkan agak lama, mungkin mengharapkan Y.B Azmin pulak naik angin sebab kalau aku memang dah kena penampar dah mamat tu. Oleh kerana lama nya footage itu, kita pun dapat dengar apa yang dimarahkan nya. Nasib baik YB Azmin bersikap Profesional. Cuba kalau yang dimarahkan itu YB dari BN, paling tidak pun mamat itu akan diseret ketepi dan mungkin akan di tampar atau lebih malang lagi akan ditangkap atas alasan menimbulkan kekacauan.
Kepada Y.B Azmin Ali, anda telah melakukan yang sepatut nya dan aku berbangga dengan anda. TV3 memang tidak boleh diharap, terlalu nampak sangat bias nya. Setelah kena maki hamun, aku tunggu juga kalau-kalau TV3 minta komen Y.B Azmin, tapi haram tak ada. Yang ada cuma komen TYDP Ampang Jaya (kalau tak silap).Itu pun kejap sangat, 5 saat adalah kot.


Sekian. Allah Maha Besar !!

Komen Menteri Pasola

Adalah seorang mamat tu,Tumiran Mohd Kasdi,mengamuk tak tentu pasal,marahkan YB,YDP,Askar,Bomba,kenapa dia tak marahkan Tuhan?apa yang penting sangat kotak yang nak diangkat oleh bininya tu?Dia tak sedarkah Tuhan masih memberi nyawa padanya,sabar wak!Sabar menjadi subur,kurang sabar cepat masuk kubur!ingat ,jika kita diuji,itu petanda Tuhan menyayangi kita.

saiful.bahari@princecourt.com


Responses

  1. Sekali lagi nama mamat Indon disebut dalam berita TV3. Waktu Saiful angkat sumpah, nama mamat Indon juga disebut.
    Hairan bin Ajaib. Macamana nama dia boleh disiarkan oleh TV3. Jahatnya TV3. AKU sumpah atas nama Allah swt, laknatilah TV3 termasuk dengan pemilik dan kru-krunya. Hinakan mereka di dunia apatah lagi di akhirat nanti. TV3 tu ialah syaitan dalam jelmaan manusia yang suka menganjurkan acara yang mengasyik dan melalaikan umat ISLAM, khasnya. TV3 suka menaburkan fitnah terhadap saudaranya sendiri dan mereka lebih teruk dari babi sebab mereka suka makan daging saudara mereka sendiri. TV3 juga merupakan batu api yang suka melaga-lagakan rakyat negara kita, Malaysia.
    Ya, Allah swt, laknatilah manusia yang sedemikian untuk dijadikan tauladan pada manusia lain di muka bumi Mu ini.

  2. wak karmaon sedara mara wak tojo dari\pasir panjang- tak tahu bersyukur lagi bangsatul illek

    typical jawa indon brengsek- terbawa bawa kejawaannya walaupun dah dudk kat bukit cilik tu.

    apahal tentera nak kena angkat barang buruk bini dia – wei bahlul kerja penyelamat ialah selamatkan nyawa-bukan nak selamatkan barang
    khazanah jawo kamu

    sudah asal dasar brengsek hidup kurang ajar
    macam babi – goblok

  3. Sabar adalah sebahagian daripada IMAN. Tetapi bagi orang kaya-kaya yang diduduk atas INTERNATIONAL HILL (BUKIT ANTARABANGSA) masih tidak sedarkan diri, mentang-mentang kaya boleh maki hamun orang tak tentu pasal. Sepatutnya mereka perlu berusaha sendiri untuk memunggah mana-mana barang-barang perlu sahaja (bagi rumah yang tak tertimbus) bukan semua barang dalam rumah hendak di bawa keluar yang penting nyawa (diri selamat).
    Bagi orang-orang yang kaya disana patut bersyukur kerana apabila berlaku bencana ramai Pak Menteri datang melawat. Tapi kalau berlaku kepada golongan bawahan (marhain) hampeh mereka tak nampak batang hidung. Malah hanya golongan pemimpin pembangkang sahaja yang hadir.
    Kalau golongan kaya-raya ini ditimpa musibah ramai sponser yang sanggup hulur bantuan terutamanya makanan-makanan yang sedap-sedap. Tapi oleh kerana prihatin TV3 ada pula makanan yang diberi masih segar dibuang, yang untuk babi hutan.
    Wahai, orang-orang kaya-raya harta, tapi tak kaya-raya IMAN, bersyukur dan takwalah kepada ALLAH, kejadian bencana adalah ketentuan ALLAH. Terjadinya bencana adalah disebabkan kerakusan manusia.
    Ingat wahai hambaALLAH;
    `Gunung-ganang dan bukit-bukau yang
    dijadikan ALLAH adalah sebagai PASAK
    BUMI’
    `Jauhilah mengkhianati segala kejadian
    ALAM.
    ` Kerakusan punca kehancuran’
    ` Bukan wang ringgit / kuasa yang boleh
    menyelamatkan BUMIALLAH, Tetapi
    Keteguhan IMAN dan KETAKWA kepada
    ALLAH Ubat Bius yang boleh memberi
    keinsafan kepada manusia.
    INGATLAH;
    Wahai Insan kaya-raya
    Kalau duduk di atas bukit tu,
    jengok-jengoklah kami di bawah,
    jangan dah terantuk baru terngadah.

    WALLAHUALLAM.

  4. 2la bila dah sombong. tak ingat yg di bawah. lupa pada yang maha kuasa. Tv3 tu buta, buta sbb duitttttt. just imagine tetiba lak bgnn dia runtuh- baru tahu langit tu tinggi ke rendah….
    si jawa tu kroni khir toyo kut…. tu yg hangin semcm jek. kene sakit org kaya baru tau- stroke, drh tinggi dsb.
    utk AKU- nyong aminkan jek…..

  5. kenapa nak marahkan TV 3 ?? patutnya kita berterima kasih kepada TV3 sebab siarkan sikap sebenar penduduk bukit antarabangsa nie yg sombong2 dan bongkak….

    bayangkan kalau TV 3 tak siarkan, mesti kita pun akan terderma kat ‘mangsa2’ nie…skrang dah tahu sikap diaorang…tak perlulah nak derma lagi…

  6. inilah DUNIA…….

  7. se tau aku azmin nie pg pg bute da dtg tgk dorg….pukul 4 pg lebih da dtg…org bn pun tido lg…

  8. kang kalu tolong pehtu checking ada brg hilang..tuduh pasukan petugas..hmm..mana sedara mara depa yg kaya raya itu?

  9. patut yer mamat tu tak yah la ngamuk ngamuk mcm tu,org lain pun angkat brg jgk….yg penting nyawa tu bkn brg……patut die berterima kasih kat azmin tu ambil berat pg pg die da dtg melawat org lain pun tido lg…die pukul 4 lebih da sampai kat tempat kejadian…yg lain matahari da terbit baru nak dtg bwk bini tgk tmp kejadiann..

  10. eloknya dia ni yg kena timbus dek tanah runtuh tu hbs crita!! agaknya brapa bnyk la KJ dah byr babi ni!! kat kg aku ni lg truk, tiap2 tahun plak tu..banjir..mostly rakyat biasa, skali banjir brapa ribu rugi….ni sedekad sekali kena bala dah melenting mcm org gilaa!! padahal bukn rumah dia pun..ish harap2 lepas ni tumiran sial ni kena bala yg betul2 la…

  11. kepada interferens… ko nie pro tv3 ke??? back up sangat la kat tv3. memang betul la kata ko kalau tak disiarkan memang semua tak tauu… tapi ko tak terfikir ke napa lama bebenor tv3 siarkan ‘amukan’ mamat tu. tu namanya ada udang disebalik mee… diorang nak tunjuk pada semua yang YB Azmin Ali kena hentam… mestilah diorang suka!!!! tu yang lama sangat tu…

  12. Apa la bodoh sangat mamat sekor ni. TV3 pun bodoh gak tayang bende macam tu.hahahah

  13. saya sih ga tau apa sih yang diomelin ama tumiran itu. duasar ga sadar diri. udah idup senang lenang di negara malaysia udah jadi sombong, bongkak dan lupa daratan. mau aja saya kutuk dia biar jadi kuda lumping atau tempeh ajah!

  14. Allah Maha Kuasa

  15. apa kutuk2 aku? ko ingat ko saper? ehhh… itu tumiran lain laaa…

    itu jawa tak sedar diri… aku pulak jenis sedar diri… lain spesis.

    korang santet jer mamat tu… biar cepat sikit ji’un!

  16. Tumiran Mohd. Kasdi boleh hidup lagi pun patut bersyukurla…..buat malu melayu saja…pkir orang yang lagi susah lagi berlambak klu tanah runtuh x pernah dapat liputan yang meluas macam ni kerajaan DOUBLE STANDART ja..Woi tumiran orang susah pun bayar cukai jugak hang tau tak bodoh.

  17. WAH! TAK BERIMAN LANGSUNG TUMIRAN MOHD KASDI TU, MEMANG DAH DIRASUK SETAN AGAKNYA ALMAKLUMLAH ORG KAYA YG KENA MUSIBAH, KALAU ORG MISKIN NAMPAK KEREDHAAN DGN UJIAN ALLAH, YG NI TIDAK MENGAMUK SAKAN NAK MINTA GANTI RUGI, AKU BILA DAH TENGOK GELAGAT DIA MACAM TU BUAT APA NAK SIMPATI…TAK MENSYUKURI APA YG BERLAKU, TU DAH KIRA BERUNTUNG HANYA RUMAH YG RANAP KALAU SEKELUARGA YG HILANG NYAWA BAGAIMANA YA?

  18. apa jadahya nak berang2 pulak nie..ni yg aku berang nie..takut sgt kotak dia tu..apa la ada dlm kotak tu..setuju dgn saudara helmey.. sepatutnya dia bersyukur kerana dirinya masih boleh bernafas engan izinNya..meghirup nikmatNya.

  19. petugas datang nk selamatkan mangsa atas arahan pihak atasannya, apasal pulak mangsa nk arahkan petugas atas alasan ko bayar cukai untuk kerajaan….zakat harta dan pencarian ko bayar x…


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: