Posted by: pinkturtle2 | Disember 12, 2008

Blog Yang Menarik Dari Isteri MB Perak

korban

korban2

korban3

YB Ngeh takjub dengan keberanian MB Nizar

Saya menemani suami ke Pasir Panjang pada Hari Raya Kedua untuk menyempurnakan majlis penyembelihan qurban di dua tempat yang berbeza. Pertamanya di Masjid Kampung Sitiawan MB sendiri telah menyembelih 2 ekor lembu korban dan menyampaikan ucapan sempena Aidiladha di masjid tersebut.

Tempat kedua ialah di Surau Kampung Lekir Batu 15, Kayan di mana MB turut menyembelih seekor lembu sebagai korban dan di sini Y.B Ngeh Koo Ham selaku ADUN Sitiawan turut bersama di dalam majlis. Beliau turut bersama mendengar tazkirah di dalam surau dan melihat kali pertama dalam hidupnya lembu disembelih dan ia dilakukan oleh MB sendiri. Y.B Ngeh turut melahirkan rasa ‘takjub’ beliau dengan keberanian MB menyembelih lembu sambil menyifatkan ia bukan boleh dilakukan oleh semua manusia kecuali yang betul-betul ada keberanian.

http://datinserifatimah.blogspot.com


Responses

  1. tahniah MB perak .inilah contoh pemimpin yang boleh diharap.berdiri sama tinggi duduk sama rendah bersama rakyat.ini tidak pernah dilakukan oleh pemimpin BN.malah menyusahkan rakyat je.bentang permaidani lagi.

  2. Takjub ape ke bende ni yob semua udah tau kome tu macam patung je semua dikawal oleh Ngeh dan Ngeh yang buat keputusan
    makal sakti
    hidup ngeh dan nga
    setakat sembelih lombu tu dah takjub tu pun ngeh yang sponsor

  3. tahhh Ngeh tu ikut rapat je si nizar tu bukan ape takut terlepas dari kawalan la pulak..remote control mane leh jauh jauh nanti tak berkesan, tak pon Ngeh tu dah pakai blutut kot tu nizar tu ikutttt je tuuu Nizar tu patut tuka nama Ngeh dah ada Nga dah ada dia jadik Ngih zar la pulak

  4. cuba pegi tengok najib ngan pok lah tu ikut bontot sapa

  5. pala hotak mike le YOB,siput ooi….bio le Ngeh ikut ..bio dia tau pase Islam…kalau BN cume nak melagekan semue ade le….sebab pemimpin BN tak buat le teman ghase hebat dia ni….name pun timbalan mb..elok le ngikut sebab buleh tahu selok belok agama….tengin beno mike ni…at least dia hormatkan orang…ada MCA ke MIC ke tutun padang camtu…..ate takkan le duk ofis je….ni dah jumpa rakyat elok ape..nak ngarap Tajul dulu…sembelih ayam pun tak lepas..RATAH AYAM…tau beno le gamaknya..!!!!

    mike kalo karat BN tu ..ubah-ubah le sikit!!!!duk bawah tempurung …

  6. pemimpin UMNO mampus tak kan buat cam ni..

  7. Pemimpin Umno tahu nak sembelih rakyat aje…kahkahkah

  8. Binatang diatas lembu ke unta?

  9. Tidak semua ornag bolih sembelih lembu dan siap kasi tazkirah pulak tu. Nak diharap pemimpin umno, jauh pangang dari api. kalau berjoget dan berpesta mereka memang jaguh. Elok jugak YG Ngeh ikut IR Nizar, setidak-tidaknya beliau tahu sedikit sebanyak benda2 dalam Islam. Tarbiyah secara halus.

    kalau pemimpin umno buat macam nie..TV dan selurh media akan berkokok siang dan malam. Heboh seluruh seontoro memuji dan memuja..he, he,he

  10. tahun depan puak amno sembelih siput babi lapulok.

  11. syabas nizar, tak pernah adanya pemimpin bn berkebolehan melakukan sebegitu. kalau ada, pasti dah dicanang satu malaya!

  12. Saya bukan orang Perak. Cuma sekali sekala datang ke Perak. Jelas YOB dan SIPUT(BABI) ni sebenarnya orang BN karat. Dah jadi ayam daging tunggu masa untuk dijual. Tak pun pencacai jaga tong taik. Rakyat jelata di Perak sangat bangga dengan MB Nizar sekarang. Tak kira yang Melayu atau bukan Melayu. Cuma Melayu UMNO aje yang tak suka sebab tak dapat habuan macam dulu. Ini saya dengar dari perbualan yang berlaku di kedai-kedai kopi dan juga dengan rakan-rakan. Kenapa UMNO dengki dengan pemimpin yang baik? Kawan-kawan tolong beri pendapat sikit.

  13. MB Nizar ni bagus. Dulu masa time umno,nk dpt tanah utk pertanian cukup susah. dia bagi je kat kroni.then jual kat cina2.
    skang kt perak ni tanah kebanyakkan nyer cina punya.
    ari tu bapak saya nak pergi tanya pasal tanah pertanian.syarat senang jer..usahakan tanah tu dulu utk bebrapa tahun…baru boleh beli.

    kalau dulu mmg haram la nak dpt..

  14. salaam lee lepi,

    dalam Quran dah dijelaskan siapa dia org yg tak suka kepada kebaikan atau benci kpd org2 yg menganjurkan dan melakukan kebaikan.

    bukan ke Qur’an itu sepatutnya menjadi panduan kita, bukan setakat nak baca saja tapi tak faham dan tak nak ambil pengajaran dpdnya, spt org kafir membaca kitab mrk tapi tak diambil perintah/ajaran yg terkandung di dlmnya.

  15. Tahniah MB Perak, lakukanlah yang terbaik untuk membuktikan PAS boleh mengendalikan serba serbi untuk kebaikan ahli-ahli dan rakyat jelata. Mana ada antara pemimpin UMNO yang boleh dijadikan idola oleh rakyatnya. Dalam rauah bolehlan dijadikan pemimpin UMNO orang nombor satu. Tahniah kepada YAB Menteri Besar, contohilah YAB Tuan Guru Menteri Besar Kelantan. Tahniah…

  16. Tahniah kepada YAB MB Perak yang menunjukkan sebagai pemimpin Islam yang serba boleh.Bukan sahaja profesional dalam bidang kejuruteraan, tetapi juga dalam ilmu Islam dan petah berhujah dan menjadi qudwah hasanah.InsyaAllah pemimpin sebegitu menjadi aset kepada PAS dan negeri Perak dan akan dapat memerintah Perak dengan gemilang dan terbilang.

  17. Ape yang kome cakap pun MB perak skrg bukan nizar tapi Ngah dan Ngeh. itu sebab le buta tazkirah sebab yang lain tu Ngah dan Ngah yang korang suke tu buat. Kome tau tak Ngah dan Ngeh tu anti melayu sebenarnye kalau kome nak tau pergi la dengar ucapan die, bukan saje anti melayu tapi memperlekehkan islam, aku cakap ni bende betul bukan macam kome asyik sokong membuta tuli bangang punye melayu kalau bangsa lain macam Lee Pi dan LyLy ok lah dia orang cina senang la dapat tanah. Sekarang semua lombong dah jadi milik cina tanpa keluar sesen pun. Makal sakti


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: