Posted by: pinkturtle2 | Disember 29, 2008

Batalkan Segera Penswastaan IJN

jangan buat-buat pekak, jangan buat-buat bodoh. Penswastaan IJN is a no go deal – satu usaha yang dibangkang keras oleh rakyat jelata.

jangan buat-buat pekak, jangan buat-buat bodoh. Penswastaan IJN is a no go deal – satu usaha yang dibangkang keras oleh rakyat jelata.Rakyat Malaysia dah bersuara dan terus bersuara. Tak putus-putus. Di mana-mana saja. Mereka bangkang penswastaan IJN.

SERTA MERTA BATALKAN PENSWASTAAN IJN – RAKYAT

Dah, jangan buat-buat pekak, jangan buat-buat bodoh. Penswastaan IJN is a no go deal – satu usaha yang dibangkang keras oleh rakyat jelata.

Rakyat Malaysia dah bersuara dan terus bersuara. Tak putus-putus. Di mana-mana saja. Mereka bangkang penswastaan IJN. Verdict atau keputusan mereka – batalkan penswastaan IJN dengan serta merta.

Suara rakyat adalah suara keramat. Dalam PRU13 nanti, suara mereka cukup penting. Dalam hal IJN ni, dah ada yang kata, kalau IJN terus diwastakan, dalam PRU13 nanti, mereka akan lupakan BN.

Lantas, batalkanlah penswastaan IJN ni serta merta. Ini bukan kerana rakyat menang dan kerajan kecundang. Ini kerana rakyat mahu kerajaan buktikan yang kerajaan benar-benar prihatin dan sensitif kepada suara rakyat.

Kalau tak, banyak lagi akan dibongkar. Setakat ni pun banyak pihak dah tau apa kata-kata Dr. Izzani sewaktu mesyuarat pengurusan IJN dua-tiga hari lalu. Dr. Izzani ni dikatakan bertindak sebagai pendorong IJN diswastakan. Sapa dia ni? Adakah dia ni proksi menantu Abdullah Ahmad yang secara kebetulan berbua-bual mesra dengan Izzani di lobi IJN tempoh hari?

Kita juga dapat info, baki saham IJN 49 peratus yang kononnya akan dipegang sepenuhnya oleh IJN kalau penswastaan ini terjadi, bukan solid untuk IJN sahaja. Sebaliknya akan diagih-agihkan sedikit sepada sesetengah pihak sebagai beneficiary atau penerimanya. Jangan sapa-sapa cuba nafikan ura-ura ini.

Oleh itu, sebelum rakyat bersuara dan bertindak lebih serius lagi dengan pembongkaran demi pembongkaran perkara tak betul di sebalik ura-ura penswastaan ini, lebih elok batalkan penswastaan ini dengan serta merta.

http://politica-net.blogspot.com


Responses

  1. Aku dah bosan dgn UMNO/BN ni, asyik nak rampok harta rakyat aje. Dah semuanya kena bayar, nak berak pun berbayar.ya (mahathir) dulu sampai skrg ni pun msh tak habis2 nak swastakan badan2 kerajaan. Kenapa jawatan PM tak nak diswastakan?, Kalau dah swasta lagi senang pilih org CINA atau orang INDIA jadi PM, biar punah ranah malaysia ni.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: