Posted by: pinkturtle2 | Disember 30, 2008

Keganasan Terbaru Israel.. Mungkin Ada Negara Islam Berkomplot?

Lebanese leftists shout slogans as they carry effigies representing Arab leaders accused of failing to do anything to stop an Israeli attack on Gaza during a protest in Sidon, southern Lebanon, December 29, 2008. REUTERS/ Ali Hashisho   (LEBANON)

Lebanese leftists shout slogans as they carry effigies representing Arab leaders accused of failing to do anything to stop an Israeli attack on Gaza during a protest in Sidon, southern Lebanon, December 29, 2008. REUTERS/ Ali Hashisho (LEBANON)

" the symbol of treachery," in the southern port city of Sidon, Lebanon, Monday, Dec. 29, 2008. Around 3,000 people staged a demonstration to protest Israel's air assault on the Gaza Strip, now into its third day. (AP Photo/Mohammed Zaatari)

Palestinian and Lebanese protesters burn an Israeli flag attached to pictures of the Egyptian President Hosni Mubarak with in Arabic:" the symbol of treachery," in the southern port city of Sidon, Lebanon, Monday, Dec. 29, 2008. Around 3,000 people staged a demonstration to protest Israel's air assault on the Gaza Strip, now into its third day. (AP Photo/Mohammed Zaatari)

Three Palestinian children from the Balosha family, of five who were all killed in the same Israeli missile strike,  are seen in the morgue before their burial at Kamal Edwan hopsital in Beit Lahiya, northern Gaza Strip, Monday, Dec. 29, 2008. Israel's overwhelming air campaign against the Gaza Strip inched closer to the territory's Hamas rulers as the assault entered its third day Monday, as missiles struck a house next to the Hamas premier's home and destroyed symbols of the Islamic movement's power. (AP Photo/Eyad Baba)

Three Palestinian children from the Balosha family, of five who were all killed in the same Israeli missile strike, are seen in the morgue before their burial at Kamal Edwan hopsital in Beit Lahiya, northern Gaza Strip, Monday, Dec. 29, 2008. Israel's overwhelming air campaign against the Gaza Strip inched closer to the fighter's Hamas rulers as the assault entered its third day Monday, as missiles struck a house next to the Hamas premier's home and destroyed symbols of the Islamic movement's power. (AP Photo/Eyad Baba)

Palestinian women mourn over the bodies of three Palestinian children from the Balosha family, of five who were all killed in the same Israeli missile strike,  in the morgue before their burial at Kamal Edwan hopsital in Beit Lahiya, northern Gaza Strip, Monday, Dec. 29, 2008. Israel's overwhelming air campaign against the Gaza Strip inched closer to the territory's Hamas rulers as the assault entered its third day Monday, as missiles struck a house next to the Hamas premier's home and destroyed symbols of the Islamic movement's power. (AP Photo/Eyad Baba)

Palestinian women mourn over the bodies of three Palestinian children from the Balosha family, of five who were all killed in the same Israeli missile strike, in the morgue before their burial at Kamal Edwan hopsital in Beit Lahiya, northern Gaza Strip, Monday, Dec. 29, 2008. Israel's overwhelming air campaign against the Gaza Strip inched closer to the fighters Hamas rulers as the assault entered its third day Monday, as missiles struck a house next to the Hamas premier's home and destroyed symbols of the Islamic movement's power. (AP Photo/Eyad Baba)

MUSLIM GAZA MENDERITA,

Sejak Israel berjaya menduduki bumi Palestin, mereka tidak pernah berasa puas selagimana mereka tidak berjaya mengusir penduduk Islam Palestin keluar dari bumi Anbiya’ itu.

Sambutan Tahun Baru Hijri yang ke 1430 menyaksikan muslim Gaza dibunuh dengan kejamnya oleh rejim Israel. Bukan sahaja polis dan tentera Hamas yang menjadi sasaran mereka, tetapi wanita dan kanak-kanak juga turut menjadi korban kezaliman Zionis, pengganas no 1 dunia.

Lebih menyedihkan, beberapa agensi berita asing melaporkan, ada negara Islam yang didapati telah berkomplot dengan rejim Israel dalam siri keganasan Israel kali ini. Azzam Tamimi, Pengarah Institute of Islamic Political Thought berkata:

“Jika anda masih ingat ucapan Tzipi Livni selepas bertemu dengan Presiden Hosni Mubarak. Dia telah memberikan amaran yang jelas, mereka ingin melakukan perubahan di Gaza.

“Saya syaki operasi Israel kali ini adalah untuk menghancurkan pentadbiran Hamas. Israel tidak akan berani menyerang jika tidak mendapat lampu hijau dari sekutunya.”

Apalah daya muslim di Palestin untuk melawan tentera Israel. Hanya serpihan batu dari bangunan yang telah dibom Israel yang dapat digunakan oleh mereka untuk menentang kekejaman Israel.

Mereka kini kelaparan, tiada bekalan elektrik serta ubat-ubatan. Sedangkan kita di sini, masih mampu melayari internet, tidur dalam bilik berhawa dingin dan menyediakan juadah yang lebih banyak ke tong sampah dari masuk ke dalam perut kita. Malah, perlaksanaan hudud yang hanya sebahagian dari sistem syariah Islam pun masihmahu ditelagahkan sesama muslim di Malaysia.

Ayuh! Bersatulah wahai kaum Muslimin dan Mukminat di seluruh dunia. Sampai bilakah lagi kita mahu menyaksikan saudara seagama kita ditindas, dibunuh dan diseksa dengan kejam oleh manusia-manusia yang berhati iblis dan syaitan?

Tidak terdetik atau terkesankah hati dan jiwa kita bila menyaksikan saudara seagama kita dizalimi begitu sahaja? Lemahkanlah kekuatan Israel dengan memboikot semua barangan, perkhidmatan dan perniagaan mereka. Manfaatkanlah teknologi dan kemudahan yang ada untuk menyampaikan kebenaran dan mengajak kepada kebaikan.

Jika Muhajirin dan Ansar sanggup bersatu dan berkorban untuk menjayakan Islam dengan kudrat dan harta yang mereka miliki, mengapakah kita semua tidak boleh melakukannya?

Al-Fatihah buat semua Muslim Palestin yang telah terkorban.

Semoga Muharram kali ini memberikan tekad baru kepada kita semua untuk membangun dan menjayakan agenda Islam di bumi Allah ini.

http://nuraflah.blogspot.com


Responses

  1. Konspirasi… mungkin juga. Sebab dah beberapa kali serangan, harga minyak mula naik. Pagi tadi tengok berita, minyak naik USD 2 se barrel. Kalau betul perkara ini, amatlah terkutuk perbuatan Yahudi Zionis Kafir Israel dan mereka-mereka yang bersekongkol dengannya.

    Murah sangatkah harga nyawa manusia hendak ditukar dengan wang untung hasil jualan minyak?

    Ya Allah, aku memohon ampun dari hujung rambut hingga ke hujung kaki. Sebagai khalifahMu, aku gagal menghentikan persengketaan manusia di dunia ini. Janganlah Kau timpakan aku dengan azab kubur dan azab di akhirat kerana perkara ini.

    Ampun ya Allah…

  2. Semoga roh para shuhada ditempatkan dalam kalangan hamba yang soleh. Ya ALLAH, hancurlah tentera2 kufar Yahudi yang menceroboh bumi umat Islam Palestine. Yahudi laknattullah! Nasihat kepada semua perokok,berhentilah merokok kerana hampir semua jenama rokok terkenal adalah milik syarikat Yahudi laknatullah. Sekotak rokok yang dibeli oleh perokok muslim, membantu yahudi membunuh saudara Islam di Semenanjung Gaza dan Tebing Barat. Alfatihah buat semua shuhada.

  3. …jika masih membeli produk buatan yahudi tu terutama ROKOK kira bersekongkollah….duit untung mereka bena dan beli senjata untuk membelasah dan meranapkan orang Palestine…berasap bumi Palestine macam asap rokok…ranap bumi Palestine macam abuk rokok…bergelimpangan mayat orang Palestine macam puting rokok

  4. Ya Allah selamatkan hambamu di Palestine..hancurkan musuh musuhmu.hantarlah tentera tenteramu untuk menghapuskan kafir laknatulahh

  5. Masa inilah sepatutnya para pengamal ilmu hitam ,ilmu santau,pembela Jin,hantu raya tampil membantu penduduk palestin,dapat juga pahala kalau berani la,jangan asyik buat orang yang tak berdosa je.

  6. yap..benar..aku s2ju ngan mr.Lee Chin. kadang kpala puteh dah mulut brasap lagi. lps tu plak asyik ckp psl boikot barangan yahudi. pakai otak ke tak ni? di mana aqal yang 9?

  7. berdoalah dunia untuk palastine……….

  8. Ya Allah SWT islam dimana saat ini dirimu berada…?
    penderitaan Palistina di Gasa selalu dibantai oleh zionis….?

    Ya Allah SWT islam jangan kamu tertidur di Mekkah…? sedang rakyat Palistina Gaza dalam penderitaan…?

  9. keganasan zionis israel laknatullah di palestine 2008 kini berulang.ya ALLAH…timpakanlah bala petaka yg dahsyat ke atas israel.kau lindungilah umat2 islam palestine

  10. SIAPA YG MELAWAN ISRAEL AKAN TERKUTUK

    TAK ADA YG BISA MENGALAHKAN MEREKA KITA
    JANGAN SKA2LI MENGANTAR NYAWA KE DUA KALINYA DI PALESTINA
    CUKUP BERDOA AJA DAN DIAM.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: