Posted by: pinkturtle2 | Disember 30, 2008

Sah! Ada Negara Arab Bersekongkol Dengan Yahudi

Tindakan Mesir menyekat sempadan di Rafah juga dikaitkan dengan maklumat awal yang diberikan Israel. (Tulisan dalam imej agensi berita Ma'an di atas menyatakan, negara-negara Arab mempersetujui rancangan Israel melakukan pembunuhan di Gaza)

Tindakan Mesir menyekat sempadan di Rafah juga dikaitkan dengan maklumat awal yang diberikan Israel. (Tulisan dalam imej agensi berita Ma'an di atas menyatakan, negara-negara Arab mempersetujui rancangan Israel melakukan pembunuhan di Gaza)

Mesir, Saudi dilapor bersekongkol mengganasi Gaza

Roads to Iraq mendakwa, Mesir dan Arab Saudi bersekongkol dengan Israel mengganasi Gaza. Ketua perisikan Mesir, Amro Suleiman dilaporkan menerima maklumat serangan itu dari Menteri Luar Israel, Tzipi Livni. Beliau kemudiannya menyampaikan maklumat itu kepada negara-negara Arab yang lain. Bagaimanapun, beliau didakwa membohongi Hamas kononnya Israel bersedia untuk berunding. Akhbar propaganda Saudi, Al-Sharq Al-Awsat pula dilaporkan oleh Roads to Iraq menyiarkan temubual dengan Simon Perez di mana pengganas itu menyatakan: “Rantau ini bersedia untuk perdamaian dan kami tidak akan masuk ke wilayah Gaza”.

Lama web Syria pula melaporkan salah seorang pemimpin Hamas, Mahmoud Al-Zahhar menuduh Mesir bersekongkol dengan Israel memperdayakan Hamas di Gaza.

Menurut Roads to Iraq lagi, Aljazeera melaporkan bahawa sayap bersenjata Palestin menuduh negara-negara Arab bersekongkol dalam serangan ke atas Gaza. Akhbar Israel, Ma’an pula melaporkan bahawa negara-negara Arab memberikan lampu hijau kepada Israel untuk menghapuskan para pemimpin Hamas.

Tindakan Mesir menyekat sempadan di Rafah juga dikaitkan dengan maklumat awal yang diberikan Israel. (Tulisan dalam imej agensi berita Ma’an di atas menyatakan, negara-negara Arab mempersetujui rancangan Israel melakukan pembunuhan di Gaza)

Saudi Arabia – Egypt ally with Israel to attack Gaza

Roads to Iraq (27/12/08): Not only Egypt participated in the attack on Gaza by pre-informed on attack date, just reported on Al-Quds Al-Arabi that Livni informed the head if the Egyptian intelligence Amro Suleiman who in his turn informed other Arab countries, but told Hamas that Israel is ready for the peace negotiatioSauns.

Saudi Arabia deployed its media to legitimize the attack. One hour after the Al-Arabiya TV broadcast an interview with the terrorist Olmert, Saudi propaganda newspaper Al-Sharq Al-Awsat published an interview with another Israeli terrorist Simon Perez who said the following: The region ready for peace and we will not enter Gaza.

Genocide in Gaza just started, blessed by Arab countries

Roads to Iraq (27/12/08): Nothing new in Aljazeera report today that Palestinian armed factions accused Arab countries with participating in the attack on Gaza. Israeli newspapers already reported the Green Light given by Arab countries to eliminate Hamas leaders.

Do you think that Egyptian reinforcement on Rafah-Crossing was coincidence or already tipped off? But Hamas also tipped off by an Arab official who also revealed that the Israeli plan is to target the institutions of Gaza authority, and to invade the region, not to mention the assasination of Hamas leaders.

By the way: According to the Israeli military, the military operation will take 15 days.

In Response to Gaza Offensive, Syrian and Hamas Media Lambast Egypt, Saudi Arabia

The Memri Blog (28/12/08): The Syrian and Hamas media have responded to the Gaza attack with harsh criticism against Egypt and Saudi Arabia. An editorial in the Syrian website http://www.champress.net accused the Syrian and Saudi leaders of collaborating with Israel in the spilling of Palestinian blood. The Syrian government daily Teshreen stated in an editorial that “certain Arab leaders” regarded Israel as a strategic ally and were helping it to annihilate the resistance movements in Palestine and Lebanon. Associates of Hamas leader Mahmoud Al-Zahhar accused Egypt of collaborating with Israel in deceiving the Hamas in Gaza.

Sources: http://www.champress.net, December 27, 2008; Teshreen (Syria), December 28, 2008; Teshreen (Syria), December 28, 2008; Al-Quds Al-Arabi (London), December 27, 2008.

Egyptian official lying through his teeth

Roads to Iraq (28/12/08): Reported on Aljazeera that Egypt keeps blocking Rafah-Crossing, not allowing the humanitarian aid to enter Gaza, Aljazeera anchor asked an Egyptian official why? He answered: For logistic reasons.

A Lebanese military expert said that the Egyptian official is lying, Egypt knows that an Israeli ground campaign on its way, this is the reason behind the blockade.

The lebanese expects that Hamas will use Hizbollah’s 2006 war tactics against the Israeli military.

Israeli military preparing to assassinate Gaza leaders

Ma’an (18/12/08): Assassinating Hamas leaders is one option being explored as Israeli troops prepare for the end of the ceasefire, according to a Thursday report in the Israeli daily paper Maariv.

The paper quoted military sources as saying Arab countries advised Israel to assassinate major Hamas leaders if they reject the truce.

The story appeared on page two of the Hebrew paper and claims un-named Arab states have given Israel the ‘green-light’ to use extra-judicial means to ensure the disappearance of Hamas leaders in case the party refuses to extend the truce.

The article, by Israeli journalists Ben Kesbit and Amir Raybot, claimed that Arab heads of state sent secret letters to the Israeli government. They hinted that the assassination planning was a major factor regarding why no major military action has been undertaken so far.

Those listed as candidates for assassination are:

De facto Prime Minister in Gaza Ismail Haniyeh
De facto Minister of the Interior Sai’d Siyam
De facto Minister of Foreign Affairs Mahmoud Az-Zahhar
Head of the military wing of Hamas in the Gaza Strip (The Al-Qassam Brigades) Ahmad Aj-Ja’bary
Member of the Palestinian Legislative Council and leader of the Popular Committee against the Siege in Gaza Dr Jamal Al-Khudari
Secondary leaders in the Al-Qassam Brigades Ibrahim Ghandur and Muhammad Deif, who have both survived several assassination attempts, were also on the list.

The Egyptian-brokered ceasefire is set to end on Friday.

http://penarikbeca.blogspot.com


Responses

  1. Apa lah nak jadi dengan umat islam hari ini?…..

  2. Ya Allah Ya Tuhanku,jika benar apa yang di kata,kau turunkanlah bala ke atas negara2 arab yang telah bersekongkol dengan Yahudi Jahanam anak haram ini!!!

  3. wahai elnino, adilkah memohon diturunkan bala ke atas sesebuah negara yg terdiri dari ramai rakyat yg tak berdosa… hanya kerana tindakan beberapa pegawai perisikan/kerajaan?

    sebagaimana adilkah kita memohon bencana menimpa seluruh rakyat malaysia kerana KERAjaan umno/bn yg menolak undang2 Allah dan menghalalkan rasuah di kalangan mrk?

    jgnlah kerana emosi kita mendoakan sesuatu yg di luar pertimbangan akal yg waras… sebaliknya mohonlah doa agar manusia2 spt itu diberi hidayah dan petunjuk agar menjadi pembela agama dan rakyat yg tertindas…

  4. elnino bodoh… otak sempit!!!!!!!

  5. Jika benarlah laporan ini, satu bala’ besar bagi umat Islam seluruh dunia khususnya di bumi Palestin, Inilah kesannya jika pemimpin sekular memerintah negara-negara Islam.

    Mereka sanggup menentang perintah Allah dan ia sudah tentu mendatangkan kemurkaan Allah. Inilah kesan apabila umat Islam ketinggalan dalam semua aspek kehidupan berbanding mereka masyarakat barat yang kuffar dan tak mampu untuk bersaing terutama dalam bidang persenjataan. Kita dituntut untuk menyediakan kekuatan yang sama malah lebih dari mereka.

    Tapi apa yang kita buat, beli senjata dari mereka sekadar untuk mendapat komisen berjuta-juta ringgit dan peralatan perang seperti kereta kebal, jet pejuang yang tak boleh dipakai oleh mereka malah ada yang tersadai hingga sekarang.

    Poorahhh!

    Wassalam.

  6. Inilah kesannya bila ekonomi dikuasai oleh orang lain,begitu juga di malaysia kemungkinan suatu hari nanti akan jadi seperti palestin hanya batu saja senjata kita,tengoklah sendiri kedai yang berderat,tersergam indah siapa yang punya,kalau ada pun hanya segelintir saja itu pun kroni orang politik,oleh itu jangan terlalu taksub pada bangsa lain nanti negara dan bangsa tergadai.

  7. Pemimpin sekular di Arab dan Mesir serupalah pemimpin umno di sini. Teman masih belumlupa pembunuhan oleh umno/BN keatas 17 orang Melayu Islam di Memali. Ya Allah, kau hancurkanlah musuh2 Islam-Yahudi dan pemimpin2 Islam yang bersubahat membunuh umat Islam di Gaza dan Tebing Barat. Mereka semua tu dah tak kenal saudara muslim. Memang patut dilaknat Allah. Ya Allah, selamatkanlah saudara2ku di Semenanjung Gaza dan Tebing Barat. Tambahkanlah iman dan rezeki untuk mereka. Ameen.

  8. Israel keep f**king and killing Arabs…..no wonder all prophets were from tanah Arab …dari dulu sampai la ni masih jahil…..jahil sangat walau duit melimpah ruah…apa guna duit tapi masih terlalu moron….tak tau la rakyat mereka bila nak ubah pemimpin yang macam Ahmadinejad tu…macam Muammar Ghaddafi..

    UAE tu kaya melimpah…negara Palestin yg tengah melarat dibiar je….korang napak jelaskan…..Dubai mewah…Gaza guna lampu minyak tanah je…..aku naik meluat dengan negara arab yg tak sedar diri tu….pemimpin yang bagus tak disokong ..pemimpin yg bengap ramai…

  9. pembetulan :
    tak tau la rakyat mereka bila nak ubah pemimpin yang ada kepada yang macam Ahmadinejad tu…macam Muammar Ghaddafi..

  10. Soal Persekongkolan :

    1. Kerana persekongkolan yang melibatkan Azizan Abu Bakar, timbul Liwat 1 1998.

    2. Kerana persekongkolan yang melibatkan Saiful Azlan, timbul Liwat 2 2008.

    3. Kerana persekongkolan yang melibatkan banyak negara, termasuk negara-negara Arab, Afghanistan ranap.

    4. Kerana persekongkolan yang melibatkan banyak negara, termasuk negara-negara Arab, Iraq ranap.

    5. Dan kini, lantaran persekongkolan, Palestin bakal diranapkan.

    6. Pendek kata, Arab kaya raya lantaran minyak, namun otaknya dekat dengan taiknya. Otak udanglah katakan !! Arab otak udang.. kah kah kah.. Auuuw !!

    ARAB OTAK UDANG
    – Naspazi

  11. mari kita sama2 doakan semoga kita semua (seluruh umat islam)mendapat taufik dan hidayah dari Allah s.w.t..amin

  12. wahai tiagra on, bukannya elnino yang bodoh tapi kau tu yang bodoh. Nampak sgt kau ni komen org mcm org tak sklh. Kau bljr kat ne ari tu, entah tadika kot. Kita harius sedar bahawa israel tu pengganas dan pembunuh, salah ke kalau elnino luahkan perasaan hatinya, bodohnya la tiagra on ni

  13. […] Sah! Ada Negara Arab Bersekongkol Dengan Yahudi Mesir, Saudi dilapor bersekongkol mengganasi Gaza Roads to Iraq mendakwa, Mesir dan Arab Saudi bersekongkol dengan […] […]

  14. nak buat camne..ini lah kualiti islam didunia sekarang ni.. OIC …rasanya kalau setiap umat islam ni diberi sebijik batu lempar kat tentera zionis tu..cukup dah menghapuskan kotoran degil ni..

  15. ada berapa juta umat islam di dunia??satu negara hantar 1000 pejuang sudah cukup menghancurkan yahudi laknat ni!!tapi..sikap orang islam yang tiada hati perut!!penakut!!asyik2 mogok!!demonstrasi!!pergi jela serang si yahudi laknat tu!!!

  16. Duit ane bnyk di amerik, yg kelola hedge fund diamerika yg notabene hedge fund diamerika itu yahudi. Wah kalo ane gak sengkongkol bisa mendadak bangkrut ane . Wong ane sumber daya alamnya cuman minyak bumi yg bentar lg mau habis, gawat ane kalo bangkrut , gak bisa pesta ² lg , gak bisa kolek ferari n jaguar, gak bisa bikin rumah dari emas, gak beli jet pribadi, gak bisa beli bungalo ato villa lg , kalo ndak sekongkol bisa hidup dari mana ane ? Ngandelin orang datang muterin kabah? Kagak cukup ane udah terbiasa foya foya di amerika. Mendingan ane sekongkol sama yahudi tambah kaya ane. Biarlah para badut ² berkicau yg penting ane makmur.

  17. alah…kalo ada yg antara kita mendoakan mcm tu pun apa salahnya sekurang2nya mereka ini ada rasa takut pada Allah dan oleh kerana emosi yg bersemarak lantaran kerana marah…sahabat rasullullulah Umar Al Khatab bukan menulis kat kertas kalau marah tapi melukis lakaran di leher dengan pedang (PANCUNG) kepada yg memusuhi @ bersekongkol dengan musuh2x Allah ..stakat mendoakan negeri ditimpa bala ..alaaaa haiiii biar jer la..lagipun Allah tahu la ..camner nak buat …takkan Allah nak ikot cakap diowg …betol x?


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: