Posted by: pinkturtle2 | Januari 30, 2009

Padan Muka Shimon Peres Laknatullah

Padan Muka Shimon Peres Laknatullah

Macam Inilah kita kena ajar pemimpin-Israel Laknatullah,Semua pemimpin yang mengaku islam di seluruh dunia kena mencontohi PM Turki Recep Tayyip Erdogan dalam berurusan dengan pemimpin -pemimpin Israel laknatullah….

.

Presiden Israel Dipanggil “Pembunuh” oleh PM Turki

“Saya sedih mengetahui peserta forum bertepuk tangan terhadap ucapan kamu (Peres),” kata Erdogan. “Kamu adalah pembunuh. Dan saya berpendapat tindakan itu(bertepuk tangan) sangat keliru.” Kemarahan Erdogan memuncak ketika  moderator forum memotong ucapannya untuk menangkis Hujah Peres terhadap operasi ketenteraan Israel menentang Hamas.

.

Wahai Racep Tayyip Erdogan! Engkaulah Wira Umat Islam.

Kita sesungguhnya bangga dengan apa yang telah dilakukan oleh Erdogan Perdana Menteri Turki apabila beliau berani menyanggah dan menyelar sikap Perdana Menteri Israel yang mempertahankan serangannya ke atas Palestin baru-baru ini.

Walaupun beliau seorang Perdana Menteri sebuah negara sekular tetapi sanggup membela rakyat Palestin yang tertindas. Lain pula dengan Perdana Menteri negara ini yang bukan sahaja mengaku sebuah Negara Islam tetapi juga Pengerusi OIC yang Umno bangga-banggakan hanya membela seperti lepas batuk ditangga sahaja.beliau tidak pernah memanggil mesyuarat OIC dalam keadaan umat Palestin tertindas seksa.

Tindakan Erdogan yang menyelar para peserta Forum Ekonomi Dunia(WEF) di Davos Switzerland kerana memberi tepukan di atas ucapan Perez yang menyembelih umat Palestin amat kita banggakan. Apatah lagi apabila beliau bertindak meninggalkan Forum tersebut kerana diminta meringkaskan ucapannya yang membela umat Palestin.

Pemimpin seperti inilah yang sepatutnya memimpin umat Islam bukannya pemimpin yang tidor sepanjang masa… Manjanik


Responses

  1. ERDOGAN……ADA SESIAPA PEMIMPIN DI MALAYSIA MACAM ERDOGAN?PEMIMPIN KITA TAK DA TELUR.

  2. hhhmm…nak harapkan paklah mahupun najib buat seperti erdogan???….takkan terjadi kot….impossible.

    yg paklah & najib akan buat ialah cium tangan peres & menari2 atas pentas bagi menghiburkan peres.

  3. DS Anwar pun belum tentu berani… Bukan calang-calang pemimpin yang berani marahkan Yahudi nie.. Depan-depan laa. Kalu bab belakang2 dah sah-sah pak lah @ najib siap maki hamun!

  4. kenapa tak jemput DS anwar kalau nak tgok dia maki pembunoh tu, jangan main dg DS anwar anda belum kenal betol dg dia ..kalau anda kenal pasti anda takut dg dia ..DSAI …

  5. famie… jgn ckp DSAI x berani sbb xde org jemput dia ke forum tuh… ko tgklah PM and TPM skrg ada berani nk hentam israel…takut bebbbb…nnti melaysia kena ban dgn amerika dan pelabur2 US lari ….

    Ni sibuk suruh rakyat derma duit but adakah sume duit derma disalurkan ke palastine…

    Aku lebih suka and rela derma duit and beli byk peluru berpandu x kiralah nuklear ke apa ke then pi bagi kat palestine suh bomkan israel tuh… tak pun sendiri pi bom israel….

  6. tabung derma palestin nstp bleh percaya ker???

    rasa cam ada je orang dlm be end & umno yg akan kebas duit tue nnt.

  7. Kalau Pak Lah, rasanya dia peluk yahudi tu. Siap ajak tidur di Sri Perdana lagi. tengoklah pendemonstrator Palestine, siap kena tangkap dengan polis lagi. Kalau NGO umno, bogel tengah jalan pun bro polis tak tangkap.
    Semua pemimpin Yahudi patut disalai atau disula hidup-hidup termasuk Bush dan bapaknya sekali!

  8. Ada beberapa perkara yg aku nak komen tentang perkara nie.

    Pertama, PM Erdogan bercakap dlm forum tu dlm bahasa ibunda dia. Namun begitu, dia berjaya meluahkan perasaan yg dikongsi bersama berjuta2 umat Islam di seluruh dunia kpd Presiden Israel dlm suatu forum bertaraf dunia.

    Ini bertentangan dgn mitos pimpinan Umno yg percaya bahawa hanya dgn fasih berbahasa Inggeris, barulah kita layak menyertai forum bertaraf dunia & dapat menyampaikan pendapat kita kpd dunia dgn berkesan.

    Kedua, Erdogan bercakap kpd Presiden Israel secara berterus terang, tanpa berkias atau tanpa jaga hati. Tapi beliau masih mampu menjaga tutur katanya & berlaku sopan kpd Presiden Israel yg lebih tua drpnya.

    Tapi pemimpin Malaysia yg terdari drp pemimpin Umno sekarang nie terlalu penakut, pemalu & gemar berdolak-dalik, tapi kadang2 emosional. Mereka bagaikan juara peringkat kampongan & tak lebih drp itu.

    Walaupun mereka mampu bertutur BI dgn fasih, bahkan jauh lebih baik drp sesetengah pemimpin Eropah, tapi mereka tak punya keberanian & tak punya apa2 gagasan luar biasa utk dikemukakan kpd dunia .

    Seingat aku, Mahathir sendiri selama jadi PM Malaysia HANYA MAIN BELAKANG – mengecam Israel dari jauh. Maka jangan mimpi la sama ada Pak Lah, Najib, Ali Rustam, Muhd. Mat Taib, Syed Hamid Albar atau Muhyiddin akan bertindak lebih berani drp Mahathir.

  9. wahai umat islam dan orang2 yg mengikuti ahlul sunnah waljamaah,ketahuilah oleh kalian dunia yg kita diami ini sudah hampir kepada kehancuran…….,negara yg tak pernah ujud kini menjadi kuasa besar yg menakluk dunia………sedang umat yg dilahirkan berketurunan islam kini mula munjadi kafir kafir kp allah ,kafir kepada sunaturasulullah,wahai ibu2 cuba lihat warna rambut anakmu dan cuba lihat warna rambut anak2 yahudi sama tak warnanya………….dan lihat pula pakaian anakmu suluarnya ketat nampak pusat dan lihat pula pakaian anak-anak yahudi……………cuba kita fikirkan siapa anak kita dan siapa kita dan siapa yahudi takut – kita adalah salah seorang dari yahudi itu.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: