Posted by: pinkturtle2 | Januari 31, 2009

Terkini!! Dua EXCO Perak Akan Umum keluar PKR ?

Nuffnang Ads

Hampir sah..dua EXCO Perak keluar PKR

kemaskini 1942:

Maklumat dari Kulup Sakah.

Dua EXCO ini ditahan oleh oleh SPRM (Suruhanjaya Pencegahan rasuah Malaysia)  dan military police. Sekarang berada di Pekan Pahang bersama Najib Tun Razak.

Kemaskini  19.34:

Maklumat yang diterima, kedua-dua EXCO ini sedang berada dirumah Najib Razak dan akan membuat pengumuman bila-bila masa.

Dalam masa yang sama, keadaan diBota agak runcing…Rumah YB Nasaruddin sedang dikawal oleh AMK Perak berikutan cubaan untuk menculik YB Nasrudin.

YB Nasrudin ditawarkan jawatan MB sekiranya beliau bersedia kembali semula kedalam Umno.

Mesyuarat MPT PKR baru saja habis dan hampir dipastikan bahawa dua EXCO PKR Perak, Jamaludin Radzi dan Kapt. (B) Osmain Jailu akan membuat pengumuman kelura PKR dan menyertai UMNO.

Mesyuarat MPT PKR tadi gagal menghubungi kedua-dua EXCO ini secara peribadi, tapi menerusi orang perantaraan, dua EXCO ini sudah bersedia untuk bertukar parti.

Apa kesudahannya?…Apakah mungkin berlaku pilihanraya kecil? Atau Umno kembali merampas Perak?

Tunggu malam ini.

http://perakexpress.com


Responses

  1. Kalau dah berkudis dan puru, duduk pun buat busuk satu rumah saja. Lebih baik duduklah sama-sama yang berpekung dan bernanah, barulah sama taraf.

  2. harap2 mereka tidak akan menggadaikan maruah dgn masuk parti yg penuh rasuah dan memusnahkan bangsa melayu, parti umnolah yang telah memusnahkan bangsa melayu secara perlahan
    -lahan dan tersusun,mula2 mereka musnahkan bahasa melayu dgn memperkenalkan penggunaan bahasa inggeris dlm subjek mathematik dan sains selepas ini puak umno akan musnahkan pula bangsa melayu dgn mewajibkan kahwin campur kalau tak percaya tunggulah satu masa nanti puak umno ini akan menggubal undang2 bagi mewajibkan bangsa melayu kahwin bangsa lain atas alasan kahwin campur anak jadi pandai dlm pelajaran dan akhirnya nanti melayu akan hilang didunia dihilangkan oleh umno durjana oleh itu kita wajib kuburkan umno sebelum terlambat.

  3. Pergh… menyesal aku undi si Jamal nih… Baik buat undi rosak atau tak payah susah-susah queue masa PRU lepas…
    Kalau dah asal UMNO tu … dah karat UMNO… dah ludah ponnnn sanggup jilat balikkkk…..
    Aku sumpah ko jadi sesumpahhhh……
    lebih baik mati kalau jadi manusia yang tidak berprinsip…. Masa keluar UMNO masuk PKR… atas prinsip yang nampak lebih baik… Nih.. keluar PKR atas prinsip apaaa??? Seluruh dunia dah tahu UMNO tu penuh kaki rasuahhhh… Tak tahulah lepas ni ada petua bukan fatwa.. rasuah masuk syurga!!!!!

  4. Cisss !! Apa nama kununnya, kedua-dua EXCO ini sedang berada di rumah Najib Razak dan akan di C4 kan jika tidak membuat pengumuman keluar PKR bila-bila masa gamaknya.

    Kasihan sungguh anak-anak Altantuya yang tidak mendapat kasih sayang ibu mereka, lantaran menjadi mangsa C4, gara-gara membantu Malaysia membeli Kapal Selam dari Russia adanya…

  5. Inilah yang dikata KECELARUAN POLITIK Melayu.

    Politik Melayu tiada arah dan tiada matlamat.

    Politik Melayu juga menjadikan politik yang iktiraf BARAT sebagai KOTOR menjadi JIJIK.

    Orang2 Melayu yang Islam tidak mempunyai daya untuk pembangunan politik Melayu dan sama2 bercelaru. Mahupun Melayu kelulusan Al Azhar dan UIAM.

    Kecelaruan pemikiran politik ini secara langsung meruntuh akhlak Melayu.

    Jadi kalau bangsa Melayu lemah di tanah Melayu maka fahamlah kita.

  6. nilah otak umno dalam pkr….klau karat memang karat..

  7. sama aje, orang kita ni, baik pkr atau emmeno, ghoje deme beso kan perut, belum ape2 besokan kereta, nak pikio ape, memang otak dah jadi biol

  8. INILAH POLITIK MALAYSIA…SEMUA WAKIL RAKYAT…CUMA MEMIKIRKAN HARTA DAN KUASA…DEMO DAH TAHU PRU13 NANTI TAK TENTU TERPILIH SBG CALON JADI APALAGI AMBIL JE PELUANG LAKNAT TUU…KALAU YG DRI PARTI BE…END DAH PASTI FIKIR BERATUS KALI ..KALAU NAK LOMPAT ..TAKUT KENA DAKWA RASUAH DR NAJIB? YANG DR PKR PULAK TAKUT DIDAKWA KALAU TAK MASUK BE..END …POLITIK MSIA DAH
    HAPRAK…SEMUA WAKIL RAKYAT…DAH NGELABAH DEMI MENGEKALKAN KUASA DAN HARTA MEREKA YG JADI MANGSA ADALAH RAKYAT….!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  9. Kesian rakyat perak yang memberikan unid kepada 2 calon tersebut, mereka telah mengkhianati rakyat dan kelabu biji mata bila dapat BURIT. Lupa bini dan rakyat yang membrikan kepercayaan kepanya. Aku rasa eloklah dia berkawan dengan si Najib L/K Rosmah Gatal tu. Biarkan aje, dia akan ditunggang oleh UMNO/BN. Sikap pemimpin UMNO bukan boleh dipercayai, mungkir janji. Celaka punya Exco……..

  10. apa guna mengata belakang,menambahkan dosa,memberi pahala kepada orang yang dikata.. selidik dulu sebelum berkata.. bagaimana mahu maju jika sesama bangsa pun tak betul,mengutuk,mengata,.. jangan jadi anjing kurap yang hanya ikut belakang

  11. Asslm ini yang buat malu askar ni. Asyik paling tadah dulu syarif kat perlis. Ini mungkinpula osman. Cuba la ikut mcm jen sany, Brig jen dahlan(yg lawan najib dulu) dan kapt zamri (setiasaha JPN kedah). Mereka istiqamah dalam perjuangan islam. Harapx lepas ni pkr perbanyakan tarbiah untuk pemimpin dan ahlix.

  12. Asslm ini yang buat malu askar ni. Asyik paling tadah dulu syarif kat perlis. Ini mungkinpula osman. Cuba la ikut mcm jen sany, Brig jen dahlan(yg lawan najib dulu) dan kapt zamri (setiausaha JPN kedah). Mereka istiqamah dalam perjuangan islam. Harapx lepas ni pkr perbanyakan tarbiah untuk pemimpin dan ahlix.

  13. Jika benar 2 orang exco tu beriya sangat nak masuk umno yang juga ‘Parti Rasuah Tegar Dunia’, silakan. Jika benar, kita tahu bahawa perjuangan dia memang untuk perut dan tembolok saja, bukanlah perjuangan untuk rakyat. Berjuang dalam Pakatan rakyat memang susah nak jadi kaya berbanding dalam BN yang dijanjikan penuh projek dan dihapuskan pendakwaan rasuah. Penghapusan dakwaan rasuah itu sudah ‘rasuah’ sebenarnya. SPRM perlu menyiasat kali ke dua kerana mereka masuk umno untuk mengelak daripada pendakwaan rasuah. Apa sudah jadi dengan umno, segala-galanya mahu dirasuah. Memang pemimpin umno tidak fikir mati dan alam akhirat. Kalau boleh pemimpin umno mahu merasuah malaikat maut, tetapi malangnya tak boleh. Kita sangat berharap SPRM menjalankan tugas dengan penuh amanah dan telus, jangan jadi ‘Suruhanjaya Penyokong Rasuah uMno’ sudahlah. Kepada 2 exco yang sanggup menggadai prinsip dan melacurkan diri bersama umno,kita harap mereka insaf dan bertaubat. Jika tidak nasib kome berdua samataraf dengan Ezam yang asyik melalak ke sana sini cari glamour. Najib, bakal menghancur dan menamatkan riwayat umno. Syabas, Najib!

  14. org umno memang mcm tu..mata duitan..kpd org2 PKR yg ade hati nk masuk umno..lu pikirlah sendiri..

  15. Depa kalu nak pi biaq depa pi .. dok tahan buat apa .. org mcm ni hanya merosakkan parti…..
    Pemimpin yg hebat tidak akan memikirkan kepentingan diri sendiri tetapi memastikan kebajikan org yg dipimpinnya …
    … Kalu sekali lagi bertanding sah kalah .. itu pun kalu tak tipu undi la …
    Kalu berani jgn buat undi pos. La ni bkn zmn komunis .. tentera dok di hutan … alah abg saya bg tahu tentera tu undi depa sah dah untuk BN …. Bukan depa pangkah ada ba+rua dlm tentera n polis yg tolong pangkah …. Tak percaya tanya tentera yg dah bersara ….
    We know what you all did last pilihanraya …
    he he he !!!!!!!!

  16. betul mcm cikgu syon kata. masalah askar ni banyak yang tak tau hak mereka. aku msk askar tahun 87..tapi tak pernah sekalipun kertasundi aku org pangkah. sebab aku tau hak aku. aku dah warning kalau kertas undi aku tak dak aku buat report polis. kita jumpa dlm mahkamah. takut keranix dan pegawaix tu. Tapi alhamdulillah, aku tengok la ni gengx nak pencen semua dok baca harakah, keadilan dan siasah. kalau dulu aku tengok semua takut. kalau tau peraturan, tak jadilah penakut. Askar boleh pi dengar ceramah politik-jgn pi masa duty, pakai uniform dan ambil bahagian. Pi dengar tak salah. Jangan jadi ahli parti manapun. Nitakut. masa undi pangkahlah hak mana yang kita sokong. Buat pilihan terbaik. Bukan jadi pak turut. Aku bagi tau kawanx askar jangan dok percaya sangat kat TV dan surat khabar. Siasat dan dapat kepastian dan bukti sesuatu isu. Kemudian gunakanlah akal yang Allah taala berpandukan pengajaran Islam untuk buat pendirian. …..

  17. Selamat berjumpa dalam PRK di Perak yob! 2 orang tu dah letak jawatan. Elok sangatlah tu. Nak simpan orang macam tu pun buat apa. Kalau PKR ragu2, bagi saja kerusi kosong tu pada calon PAS bertanding. Kita pakat bagi menang dan biarkan BN terus kempunan. Hancurlah Bee End menjelang pemilihan UMNO!

  18. kalu masuk bn bgus gak la…dah barua bn yg msuk pkr tu pon ntah kn sogok bpa byk ntah…same je politik ni..kotor dan menjijikan…hidup PAS demi agama islam

  19. Kan saya dah kata, PRK kalau dapat buat 2 bulan 1 x. Sekurang-kurangnya rakyat dpt menilai kualiti pemimpin yg ada dari masa kesemasa.

  20. jamal, silap tu: sebetulnya 2x sebulan lagi baik. Hidup dan mati kita rakyat di malaysia ni barangkali sudah ditakdirkan hanya untuk PRK dan PRU saja. Sebab itu sistem yang diciptakan. Sendiwara politik negara kita di era PakLah+Najib ni lagi karut marut. Sebab POLITIK Napsu+Napsi. Menghalalkan yang HARAM demi mencapai cita2 politik mereka. Negara dan rakyat kita akan hancur dek kerana sistem yang dihalalkan oleh politik Hadhari terkini. Modelnya ialah POLITIK WANG. Segala2 boleh dibeli dengan WANG. Nyawa sekali pun…….Inilah yang sedang bermain di dalam sistem politik kita. Aku berdoa yang akan hancur ialah penganjur2nya dan pengamal2nya iaitu UMNO/BN.

  21. tenang kwn2….jgn ikut rentak amno…diorg tgh kelam kabut …kite kuatkan ikatan..jgn bagi dorg rampas perak..


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: