Posted by: pinkturtle2 | Februari 5, 2009

RAMPASAN KUASA DI PERAK

kerajaan-haram32

Jika mereka mengatakan mereka adun bebas (tidak menyertai mana-mana parti), bagaimana pula mereka dengan bangganya berhimpun sekali dengan adun-adun bn semasa sidang media oleh najib? Dan najib pula mengambil kira kerusi adun mereka sebagai bn mempunyai jumlah majoriti?

Jika mereka mengatakan mereka adun bebas (tidak menyertai mana-mana parti), bagaimana pula mereka dengan bangganya berhimpun sekali dengan adun-adun bn semasa sidang media oleh najib? Dan najib pula mengambil kira kerusi adun mereka sebagai bn mempunyai jumlah majoriti?

RAMPASAN KUASA DI PERAK

Rampasan kuasa. Itulah yang dapat saya katakan apabila kerajaan pilihan rakyat yang sedia ada
hari ini cuba digulingkan dengan cara yang paling jijik oleh pihak-pihak yang paling hina.

2 adun pkr (Jamaludin dan Osman) yang tidak mengaku meletakkan jawatan sebelum ini telah bertindak keluar dari parti pkr dan mengisytiharkan mereka sebagai adun bebas. Begitu juga dengan adun jelapang dari parti dap (hee) yang isytihar keluar parti dan kini bebas.

Jika mereka mengatakan mereka adun bebas (tidak menyertai mana-mana parti), bagaimana pula mereka dengan bangganya berhimpun sekali dengan adun-adun bn semasa sidang media oleh najib? Dan najib pula mengambil kira kerusi adun mereka sebagai bn mempunyai jumlah majoriti?

Dan adun bota (Nasarudin) yang keluar umno untuk menyertai pkr telah kembali kepada umno atas alasan untuk bersama sebuah kerajaan yang kukuh. Mungkinkah kemasukannya dulu ke dalam pkr untuk mengkucar-kacirkan parti itu bagi membolehkan 2 adun pkr yang bermasalah melompat keluar parti? Amat hinalah maruah dirinya sekiranya dia memang merancangkan ini semua.

Kemelut ini semua bermula setelah najib mengambil alih jawatan pengerusi badan perhubungan umno perak daripada tajol rosli. Tindakan najib seperti yang kita ketahui begitu agresif dalam siri penculikan, ugutan dan tawaran. Dia merasa bahawa dia boleh membuat apa saja tanpa perlu bertanggungjawab terhadapnya walaupun perbuatan jenayah kerana pada bulan hadapan, tampuk pemerintahan tertinggi negara akan berada didalam genggamannya (bukan genggaman rosmah ke?).

Sungguh sedih dengan apa yang berlaku di Perak dan akan bertambah sedih dan malang sekali kepada negara Malaysia apabila najib diserahkan jawatan Perdana Menteri oleh Pak Lah bulan Mac depan.

Mahukah orang sebegini dengan perlakuan sekeji ini yang memerintah negara? Amal maaruf nahi mungkar (menyeru kepada kebaikan dan mencegah kepada kemungkaran) yang diamalkan kerajaan pakatan rakyat di Perak ditentang dan dikacau bilaukan oleh pihak yang membawa pendirian menyeru kepada kemungkaran dan mencegah kepada kebaikan.

Semoga Allah Taala sahajalah yang menyelamatkan rakyat negeri Perak. Amin.

http://ajijoi.blogspot.com

Advertisements

Responses

  1. RAKYAT PERAK SUDAH CUKUP TERLUKA DALAM SEPULUH BULAN PEMERINTAHAN MB PAS BONEKA DAP…CARA BELIAU BERCAKAP DGN BERLAGAK SUDAH CUKUP UTK BUAT YOP YOP MELUAT DAN AKHIRNYA DOA YOP YOP TERMAKBUL JUA…AMIN SYUKRAN……ALLAH BERSAMA ORG ORG YG BENAR…ALLAH TAK TERIMA DOA YB NGEH YB NGOH DAN SPEAKER DUN PERAK KELING PARIA ….ISLAM TAK PERNAH AJAR BILA MAJORITY DI PERINTAH OLEH MINORITY ….ISLAM MAJORITY D PERAK TAPI EXCO BUKAN ISLAM 7/10…MB NIZAR OANGGIL SPEAKER YG MULIA TN SPEAKER ,,,JADI YG LEADS DLM DUN TU KELING HINDU BUKAN ISLAM HUKUMNYA HARAM!!!!!

  2. apabila kekojolan tiba bagi keemapat punai punai ini…maka rakyat jelata berpilihan dalam lilihan yang kecil. biar kojol…senang….

  3. oi……Katak betina Hee,sedarlah sikit.Cuba Katak (Hee) tengok dalam gambar diatas,awak saja seorang katak cina (cina)awak ingat dapat jawatan tinggikah sorry lah.pru13 akan datang saya rasa 100% tak akan dicalonkan.kalau awak calon bebas buat lah lambang katak betina.atau aply lah lambang tu dari sekarang.Pengkianat bangsa cina.

  4. sabor yop sabor!! its not everything. Allah ada bersama kita yang sabor. Berdoa lah agar Perak diselamatkan dari mereka yang rakus ini. Amin

  5. Today is the saddest day of my life ….
    Teringat AKU akan senikata sebuah lagu yang amat diminati AKU sewaktu muda.
    Hari ini dah jelas, jelas lagi terang benderang bahawa rakyat Malaysia boleh dijual beli, boleh diperkotak-katikkan, diperbodohkan sewenang-wenangnya.
    Wahai saudaraku yang beriman, munafikun ni ibarat macam Yahudi. Mereka tidak akan berhenti menganiayai orang lain walaupun orang itu saudara seagamanya. Mereka akan sentiasa menghalalkan cara mereka walaupun cara mereka itu jijik lagi mengotorkan.
    SPR sekali lagi digunakan sepenuhnya sebagai alat BN walaupun sepatutnya mereka itu berkhidmat di bawah SPB Yang Di Pertuan Agung.
    Walaupun begitu, inilah takdir Allah swt supaya kita dapat melihat dengan lebih jelas lagi akan diri munafikun yang akan memerintah Malaysia.
    Ya, Allah swt, selamatlah negara Malaysia yang AKU cintai dari bala dan malapetaka. Sesungguhnya hanya Engkau sahaja yang tahu akan segala-galanya. Sedarlah wahai rakyat Malaysia, hari ini terjadi kepada rakyat negeri Perak, entah esok akan jadi pada kita. entahlah.

  6. 1. Tahun 1994 najis UMNO rampas kuasa di SABAH adanya.

    2. Tahun 2009, najis UMNO rampas kuasa di PERAK gamaknya!

    SUNGGUH MANUSIA UMNO NATANG
    – Naspazi

  7. rakyat yang cintakan keadilan pasti tak akan dapat menerima perbuatan jijik manusia berhati binatang yang tidak kenal erti dosa dan pahala..insyallah allah swt bersama orang2 yang sabar…

  8. Beginilah jadinya jika POLITIK telah diperdagangkan. Dalam setiap perdagangan prinsip adalah MENJUAL dan MEMBELI. TAWAR dan MENAWAR. KEPENTINGAN DIRI adalah lebih dari segala2nya. Dari sistem perdagangan akan lahirlah pulak KEHENDAK-KEHENDAK (NAPSU NAPSI) yang tidak terbatas sehingga menghilangkan prinsip2 asas rakyat di dalam sistem kerajaan demokrasi Raja Berperlembagaan. Bolehkah politik diperdagangkan sebegini rupa?. Apakah kerajaan kita telah dan sedang membuat PENJENAMAAM SEMULA kepada sistem dekokrasi di negara ini sepertimana dicerminkan oleh kemelut2 politik di Perak?, di Sabah atau di mana2?………..Fuuuyo! cayalah LU!

    Seandainya ini yang berlaku, SIA[PAKAH yang akan bertanggung jawab sekiranya………….?

  9. hahaha jgn la sedih2 sgt wahai penyokong2 pakatan rakyat sekelian..ini baru pembalasan yg tuhan berikan sikit aje..next time kedah..selangor..p. pinang dan insyallah kelantan pd pru13 akan kembali semula ke tgn BN..atau mungkin lebih awl…HIDUP BN!…HIDUP BN!!!

  10. CELAKA JOE..MEMANG KETURUNAN ANAK HARAM JADAH. CONFIRM MAK BAPAK KO MEMANG KETURUNAN ANJING

  11. UMNO your action same like me….

  12. Padan muka hangpa Puak Pakatan Rakyat. Takbur sangat. Allah itu maha kaya. Akhirnya doa rakyat Perak dimakbulkannya.

  13. BN memang sebuah kerajaan yg mantap, hidup ketuanan Melayu dan keagungan Islam, apa yg manja marah2 ni, tak baik tauuuuuuuuuuuuuuu!

  14. Celakalah kau joy & joe semoga allah melaknat kamu di dunia dan di akhirat. Aku sokong Manja, kamu berdua ni memang anak-anak haram jadah dan dari keturunan binatang anjing kacukan babi! Janganlah hendaknya kejadian di Perak ni berlaku di negeri PR lain kerana PR adalah pilihan rakyat, dari airmata rakyat, dari titik peluh rakyat, susah payah rakyat berjuang berpuluh tahun untuk menjatuhkan kerajaan yang amat korup, zalim, sombong, penipu & tidak memikirkan kesusuhan rakyat. Semoga kejadian di Perak ini memberikan petunjuk & hikmah kepada semua termasuk binatang-binatang spt anjing & babi supaya kembali ke bentuk asal iaitu Khalifah Allah di muka bumi!

  15. buat joe, boy dan mamat, mung org ni dok sedor diri, memang bumi ni bumi melayu tetapi sapa yg hancurkan org melayu, tak ke org UMNO…… pikir guna otak laaa, ataupun mung ni jadi tukang kibar bendera Bn amik upah RM10, guna otak laaa, tak pun jadi cam saiful kena sumbat koteeee dlam juborrr,,,,,,,,,, mung tige ekor ni memang laknatullah

  16. Untuk Manja jgn emosi dan macam org gila babi dan buta sejarah. Lihat apa yg nuar liwat tu dah buat sebelum ni, 916 konon. org lain buat marah. bodoh bhalol, anak babi.

  17. Mu ni sapa mcheri nak jatuh hukum kat org, mu tuhan ke, tuhan untuk hindu boleh lah., boleh belah.

  18. INNALLAHA MA’AS SOBIRIN

    korang kena ingat, 3 eko katak tu dah pernah lafaz ikrar setia depan sultan perak semasa pembentukan kerajaan negeri. bila najib nak bentuk kerajaan negeri yg baru, dia kena bawak mrk ni lagi utk buat ikrar setia baru menyokong umno/be-end.

    adakah paduka sultan akan menerima ikrar mrk?

    org yg flip-flop camni langsung dah tak leh nak diterima ikrar mrk lagi! dlm situasi ni, pembentukan kerajaan umno/be-end tak mungkin diperkenankan oleh paduka sultan. jadinya… pr masih secara rasmi memegang pemerintahan kerajaan negeri perak.

    sekiranya paduka sultan tak yakin dgn kestabilan kerajaan negeri yg ada, satu2nya cara adalah mengembalikan semula kuasa kpd rakyat utk memilih kerajaan negeri…

    penyokong umno/be-end tu jgnlah nak bersorak yek… kang baju seluar yg diperbuat dari kertas tu akan koyak rabak pulak sampai nampak ani dan anu nya…

  19. Pola fikir Natang manusia UMNO / BN menyerlahkan otak mereka yang menyukai kelakuan haram, sebagai pantulan latarbelakang mereka dari anak haram, serta dibesarkan oleh sumber makanan dari pendapatan yang juga haram.

    KUNINGNYA TAHI TETAP BUKAN EMAS
    – Naspazi

  20. sena sabarrr. kuat ke iman. ngawe solat hajat ben bn kenek bala….

  21. semuanya harus berlapang dada..kuasa rakyat kuasa keramat bukan caturan 2 atau 3 tangan yang kotor..masa akan menentukan.andai kerajaan yang ada kini tumbang kerajaan bn yang bakal di tubuh adalah kerajaan yang paling rapuh..kita tengok ketuanan melayu..hanya 1 kerusi bukan melayu dalam barisan exconya..kita tanya samy velu ngan koo soo kon..cantikkk

  22. Perhimpunan Selamatkan Kerajaan Pakatan Rakyat Perak Hari ini
    Posted by delster on February 5th, 2009 No Comments Printer-Friendly ShareThis
    Perhimpunan Selamatkan Kerajaan Pakatan Rakyat Perak Hari ini (5 Feb)

    Perhimpunan 100 ribu rakyat akan diadakan hari ini (5 Feb) pada jam 7 malam di Kediaman Rasmi Menteri Besar Perak, bersama Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan semua Menteri Besar Negeri Pakatan Rakyat, bagi menyatakan sokongan terhadap kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak dan menuntut agar hak rakyat dikembalikan.

    Berikut adalah mesej khas dari Datuk Seri Anwar Ibrahim buat semua penyokong Pakatan Rakyat:

    “Pertahankan Kuasa Rakyat – Saya bersama Menteri Besar dan Pakatan Rakyat esok Khamis 7:30 malam di Ipoh. Saya yakin, Insyallah rakyat yang menentukan.”

    Semua penyokong Pakatan Rakyat dan aktivis diminta hadir untuk memberi sokongan. HARAP KAWAN2 TOLONG MSJ N BGTAU KEPADA ORG RAMAI…PLZ….

  23. Tnya la pada tok guru ciri2 orang munafik..

  24. Politik bukan pekara main2, politik adalah perjuangan. Politik bukan terjun ikut suka hati seperti katak terjun dalam kolam bila hujan turun..jangan jadi munafik, di ulangi, JANGAN JADI MUNAFIK SEPERTI 3 ORANG TU.YANG SORANG TU MEMANG DAH CONFIRM LAMA DAH..

  25. takper.. takper.. biarkan diorang memimpin Kerajaan Negeri… kita tengok camana.. dier nak teruskan ker bagi geran tanah 999 kat cina… kalau dier bagi… memang haramjadah ler…

  26. MEMANG KISAH RAMPASAN KUASA DI PERAK NI SAMALAH SEPERTI WAKTU HANG JEBAT RAMPAS KUASA WAKTU HANGTUAH DIFITNAH DAN DIBUANG(BUNUH) DALAM ZAMAN SULTAN MELAKA. TAPI KITA BOLEH SAMAKAN TRAGEDI DI PERAK NI DENGAN DI MELAKA SEBAB KERIS TAMING SARI ADA DI ISTANA PERAK-SEBAB TU TRAGEDI RAMPASAN NI BERLAKU. KITA TAHU SEKARANG SIAPA HANG JEBAT NYE…FIKIRKANLAH…CUMA HANG TUAH AKAN KEMBALI SIKIT MASA LAGI…MUNGKINKAH HANG TUAH ITU DS ANWAR???PERTIKAMAN HEBAT BAKAL BERLAKUYANG PASTI HANG JEBAT AKAN TEWAS SEKALI LAGI DI PERAK…TUNGGUUUU!

  27. Hello joe, aku tak tau kau nie binatang apa yang aku nak panggil,allah beri kamu fikiran tapi kamu tak tahu berfikir sebab kamu bahlol,bangang dll.

  28. Heeeiii Jebat, lebih baik kau turun, kalau kau tak turun aku naik. Aku nak tikam perut kau yang penuh dengan makanan rasuah itu Jebat !!

    UNGKAPAN HANG TUAH MODEN GAMAKNYA
    – Naspazi

  29. Assaalamualaikum,,
    walau pun pd prinsip undang undang bn ada majoriti utk perintah Perak,, tp amat lah hina dan tidak bermoral cara ini digunakan,,, pulangkan kuasa pd rakyat perak,, biar plhnraya yg adil tentukan siapa yg berkuasa,,,Najib akan lebih dihormati jika setuju utk bubar dun,, tppercaya lah,, bn tak akan berani,,,

  30. abis la malaysia sebab baboon yg nak naik…..alamat huru-hara la malaysia dengan abg bibir merah…….

  31. kpd joe dan pengikut umno/ bn yg bangang..bawak-bawak lah mungucap..buat ape ikut pemimpin yg mcm haramjadah lg binatang tu..sanggup mengkhianati pengundi2..bodoh bangang punya umno/bn..

  32. Kepada joe, joy dan yang mengaku Nikaziz. Ada tawaran untuk yob bertiga untuk jadi tukang cuci (Lori) Tangki Indah Water. Teman harap kome bertiga yob cepat terima tawaran tu. Kelayakan kome bertiga memang sangat sesuai. Kalau kerja elok fulus akan ditambah lagi. Kalau kerja kamu cincai, kome bertiga mungkin akan dibawa kelapangan sasar C4 oleh Mek Rosmah dari Putra Jaya.

  33. saya dgn rendah diri MENYOKONG 150% pandangan brother JOY…

  34. saya amat menyokong penoh akan pandangan JOY, MAMAT, GRAGO biarkan mereka nak kata apa….hidup BN and UMNO

  35. Heiiiii Hang Jebat, ada baiknya engkau turun!!!.
    Perut kau tu jebat dah tak mampu membawa
    segala sisa yang ada di dalamnya. Cuma kulit
    perut kamu yang tebal tu dapat menahan isi perut. Aku minta Hang Tuah panah saja dari jauh
    dengan menggunakan panah orang asli. Sebaik-baiknya kau tu jebat dipanah semasa tengah
    ketawa. Kalau kau mati dipanah aku rasa nak
    sedekah pisang kat kengkawan kau jebat!!!.

  36. AKHIR NYA RAKYAT KENA DI PERBODOHKAN OLEH KERAKUSAN PEMIMPIN LAKNAT TULLAH UNTUK PEMIMPIN YANG DURJANA

  37. saya amat menyokong penoh akan pandangan JOY, MAMAT, GRAGO biarkan mereka nak kata apa….hidup BN and UMNO

  38. apa kita dapat, pakat pakat pi solat zohor la,,,serah pada Allah bukan naspazi

  39. saya rasa sebagai manusia yg ada adap dan fikiran yang bersih tambahan pula beragama islam…amat tidak wajar wahai MATKREO, MANJA, MCBERI AND SALMIAH mengeluarkan kata sedemikian…BERDOSA hukumnya….walahualam

  40. Pemuda UMNO menyifatkan situasi politik yang berlaku di Perak yang menyaksikan Barisan Nasional (BN) memperoleh majoriti mudah untuk mengambil alih pemerintahan kerajaan negeri Perak sebagai bukti betapa rapuhnya pakatan pembangkang.

  41. idup umpama roda..ada ketika dok atas ketika lain dok bwh..org dok atas ada ciri2nya..org dok bwh pun ada ciri2nya..

  42. Pakatan pembangkang sememangnya tidak pernah kisah sangat pun tentang perjuangan memartabatkan bahasa Melayu. Pas misalnya, antara parti yang paling banyak mencemarkan bahasa Melayu dengan pelbagai istilah bahasa Arab.

  43. Tidak ada masalah untuk berjuang memperkasa kedudukan bahasa Melayu. Kita di dalam UMNO juga berjuang untuk memperkasa kedudukannya.

    Cuma dalam keghairahan berjuang, jangan pula kita sampai sanggup menjual agama dan perjuangan memartabat bangsa.

  44. aku tau sangatla si joy tu,orang umno bahagian di ipoh,hidup tunggang langgang,joy…..pergi keje laaa…jangan asyik tipu duit emak dan joli

  45. kesian puak umno2 nie,

    dalam blog sendiri tak laku…. pi blog org lain… tak pe lah… kurang2 berubah hati baca komentar dari kami (PR)….. kalau org Umno fikir Najib boleh jadi Presiden Umno yang bagus dan PM yang baik… kita tunggulah PRU 13….

    bro… game is not over…. far from over….

  46. UMNO dan BN adalah pengecut – itulah tuduhan Hugo Chavez kepada bangsa Yahudi. UMNO/BN tak berani menghadapi pilihanraya kecil jadi mereka sanggup melakukan rampas kuasa secara yang paling jijik ini. Apakah UMNO/BN rasa bangga dapat kuasa melalui rasuah? KALAU UMNO/BN PUNYAI MARUAH JOM KITA BIARKAN RAKYAT MEMBUAT PILIHAN MELALUI PRK. NAJIB TAKKAN BERANI MENGHADAPI PRK KERANA BELIAU TAHU RAKYAT SELURUH NEGARA DARI PERLIS HINGGA KE SABAH SUDAH AMAT MELUAT DENGAN UMNO/BN. OLEH ITU BELIAU SANGGUP MEMPERALATKAN SPR UNTUK BERTINDAK MENGIKUT HAWA NAFSUNYA.

    NAJIB, UMNO/BN ADALAH PENGECUT……

  47. Sabar2, perjalanan kalian masih jauh lagi. Sultan belum perkenan Barisan Najib (BN) tubuh kerajaan baru. Nizar pun belum letak jawatan. Undi tak percaya pun belum lagi. MB baru pun belum angkat sumpah. DUN pun entah bubar entah tidak. Calon MB BN pun belum tau lagi sapa. Kenapa mesti buru2 sampai cakap besar?

  48. salam…

    aku masih tak paham kenapa ada orang yang nak sokong BN dan UMNO terutamanya…

    aku mewakili generasi muda berpendidikan, dah muak dengan UMNO ni…. orang yang sokong UMNO ni orang yang kurang pengetahuan agamanya…

    tau nak isi perut sendiri yang tak tau halal ke haram… kaki bodek….

    InsyaAllah, jika benar kerajaan PR akan jatuh, pasti ada hikmahnya… setiap yang berlaku ada hikmahnya… bukan nya pembalasan…
    Allah semakin dekat kepada PR dengan Menguji hambanya terutama MB perak dan PR…

  49. Tak sangka ada orang Umno sanggup tulis ALLAH BERSAMA ORG ORG YG BENAR. Umno ni parti Sekular. Macam mana orang Umno boleh yakin mereka nie benar dan mendapat pertolongan ALLAH. ALLAH hanya menolong orang yang menegakkan hukum ALLAH.

    Di akhirat nanti fikir-fikirkanlah kemana ALLAH nak campak manusia yang menyokong sekularisma.

  50. betul tu..sokong gegala..mmg juak-juak umno/bn nie gila kuasa..sedarlah sikit kita nie hidup sementara aje..umno tak bole bela kita mase kt akhirat nanti..hanya pemimpin yg memperjuangkan agama allah sahaja yg diterima..allahhuakbar..Allah Maha Besar..

  51. umno ni mcm org dah gila talak..tak tau malu punya umno..perjuangkan bagsa melayu konon..pigidah..harap keris aje terhunus tapi tumpul..bodoh bangang.

  52. Saudara sekelian. Dalam kita berbahasbtanpa suara ni, janganlah digunakan kata-kata kesat. Kita yang masuk blog ni pastinya 99% melayu. Dok mengata sesama kita. Biar pun berfahaman politik berlainan, tapi budi bahasa tetap kena jaga. Saya yang sesekali melayari laman ni pun rasa jijik dengan bahasa yang digunakan kalian. Malu la dengan bangsa lain. Apa pun buat Joy, Joe, Mamat < Grago dan lain-lain yang seangkatan dengan mereka, buka mata tengok, buka telinga dengar,ada otak pikir. Sokongan yang berdasarkan kepada warisan , wang dan pangkat adalah salah. Semoga Allah menunjukkan kebaikan kepada yang benar.

  53. Kita memang tidak pernah belajar dari sejarah, Kerajaan Umaiyah hanya dapat bertahan selama 70 tahun sahaja sebab salah satunya adalah.. sikap asabiayah (perkauman, kebangsaan dll) yang begitu kuat dikalangan bangsa arab. semua bukan arab diketepikan dan dijadikan rakyat kelas nombor 2… Abasiyah dapat bertahan 500 tahun sebab salah satunya sifat terbuka dikalangan pemimpin mereka kepada rakyat keturunan lain dalam apa-apa bidang namun tetap jatuh sebab tiada kawalan. malang sungguh kita orang melayu (sebagai ketuanan dibumi melayu) ini… baik pemimpin baik rakyat (yang menyokong pemimpin korup dan kurap ini)

    wasalam…

  54. Sudah-sudahlah PAS apatah lagi PKR dan DAP. Manakan mampu nak selamatkan Perak hinggakan masyarakat meluat mendengarnya. Nak selamatkan Perak daripada siapa? Untuk kekalkan kuasa atau untuk bantu kroni demi kepentingan satu pihak.

    Cuba tengok permainan siapa yang awal-awal lagi telah menyebabkab kekecohan di DUN Behrang dan Changkat Jering. Kenapa mesti Ngeh Koo Ham yang bersuara berbanding dengan yang lain. Apakah agenda mereka. Mana pergi Menteri Besarnya, Nizar?

  55. berita dr blogmisbahul …..BERITA DARI ISTANA
    Saya difahamkan, YAB MB sudah keluar menghadap, maklumat tidak rasmi diterima, MB diminta letak jawatan. MB pertahankan tidak akan letak jawatan dan bertegas minta bubar DUN, bagi rakyat buat keputusan. Panjangkan doa dan solat hajat. Mohon dilembutkan hati Tuanku perkenan bubar DUN. Tlg jelaskan betul ka

  56. Banyak soal ketidakpuasan hati dipersoalkan terhadap kerajaan pimpinan Nizar. Yang puas hati adalah hati-hati rakyat yang busuk, iri hati dan taksub dengan agenda masing-masing.

  57. Sekarang ni apa dah berlaku? Semua terbalik. Kalau mereka mengatakan semasa BN memerintah dahulu tak bantu rakyat, ternyata mereka memang silap.

  58. Kerajaan BN buat macam-macam untuk beri peluang kepada rakyat berniaga. Semasa BN dahulu lihat sajalah kemajuan di Bandar Lumut, Manjung, Seri Iskandar yang diwujudkan untuk kemudahan rakyat.

  59. Kerajaan BN buat macam-macam untuk beri peluang kepada rakyat berniaga. Semasa BN dahulu lihat sajalah kemajuan di Bandar Lumut, Manjung, Seri Iskandar yang diwujudkan untuk kemudahan rakyat.

  60. Dlm Bolg Pak MSO pula kata ….Politik Tempoyak 7
    Tiga Peristiwa Penting Sedang Berjalan

    [terkini) 1: 25 tengah hari – Mohamad Nizar sudah meninggalkan Istana Kinta dan sedang menujuk ke kediamannya untuk mengadakan sidang akhbar. Sambil berjalan keluar meninggalkan perkarangan istana beliau mengangkat ibu jari menandakan bagus sambil melafazkan alhamdulilah kepada wartawan yang berhimpun di situ. Apakah ini memberi gambaran baik, Sultan Perak memberi perkenan untuk membubarkan Dewan?

    Sementara itu dalam perkembangan lain kesemua pimpinan tertinggi Pas khasnya lunjnah politik kini sedang menuju ke Ipoh. Mereka bertolak sekejap tadi selepas selesai mengadakan mesyuarat lujnah politik di Jalan Raja Laut menjelang tengah hari tadi

  61. Kerajaan BN buat macam-macam untuk beri peluang kepada rakyat berniaga. Semasa BN dahulu lihat sajalah kemajuan di Bandar Lumut, Manjung, Seri Iskandar yang diwujudkan untuk kemudahan rakyat.

  62. Aduh ko nengok la muka dia gan bibir dia..perghhh merah cam p………abis la MALAYSIA…..

  63. korang mmg lupa org politik sekular (BN, DAP, PKR) mmg hidup untuk DUIT…jangan la letak harapan sgtla atas janji2 PEMBAHARUAN….samala mcm janji OBAMA…nanti ramai yang kecewa..

    Tu la yang didik oleh demokrasi moden..DUIT,DUIT,DUIT

  64. salam kepada pemaki pemaki profesional dari pakatan Parti Islam (so called ISLAM) yg berkala pendek belajar islam tak abes hanya ada semangat jer lah tapi dalam kosong……kita tak payah pk soal yg besar ambil perkara mudah cukup lah….ISLAM mengharamkan sama skali org bukan islam memimpin masyarakat islam yg jadi majority….lihatlah kabinet DAP exco perak dan MB boneka DAP dari PAS yg berlagak bila bercakap dgn media…..dia ingat dia hebat dia lupa ALLAH bagi dia test utk 10 bulan jer….dah lupa diri…..MB islam tapi yg jaga duit , jaga infra, jaga dasar, jaga polisi dan mcm mcm potfolio kanan semuanya cina bukit……DAP hanya bagi satu exco pas jaga hal ehwal islam dan org asli, 2 lagi pd exco PKR jaga alam sekitar dan jaga tong taik….apo punya bodoh kerajaan ALI BABA PR yg diperbodohkan oleh cina bukit dan segala pengikutnya disini hanya ikut membabi buta asal tolak UMNO…..melayu sebegini islam sebegini dangkal DAN patut di humban saje ke tasek chedndroh bagi makan ikan toman jer….pengikut PR juga lupa dalam election 2008, UMNO menang paling banyak kerusi 28 , DAP 18 PAS 6 dan PKR 5 , yang mamat mamat melayu kat sini perasan melayu YOP sokong PAS dan PKR pasal apa? sebab depa tak buat home work tulis ikut sedap mulut tak guna otak utk analisa keadaan….yg depa tahu maki hamun kemudia depa TAKBIR…sebab tu ALLAH tak bagi depa menang sampai la ni dah 50 tahun dok takok tu jer lah…..ALLAH bersama org org yg benar…..AMIN …semoga melayu kembali berkuasa di eprak dan letakkan semula kedaulatan bangsa agama ditempat yg sepatutnya….pada YB nizar…boleh negociate harga toyota Camry tu ramai nak beli……

  65. Sabor jelah semua2nya, jangan gaduh2….Allah membantu orang2 yang ikhlas pada agamaNya. Marilah sama2 kita berdoa kehadrat Illahi agar rakyat Perak di beri pemimpin yang dapat menegakkan syiarNya.

  66. Kpd joy, joe, mamat, grago dan bro…. tak usah le happy sangat. Dah pukul 2.37 ni. TV3suku masih belum keluar berita lagi. Selalunya kalau lambat tu makna sultan dah buat keputusan yang adil yang tidak menyebelahi bn. Mungkin 3 mangkuk ayun tu kena lecture dgn sultan. Mungkin najib tengah lobi lagi…. Wallahualam…

  67. Lagi satu aku nak sebut..apa yg jadi di Perak adalah hasil idea dan sumbangan tenaga Dato seri anwar ibrahim yg merancang untuk menumbangkan kerajaan pusat pada 16 september lalu…infact nik aziz sendiri ketika ditanya pemberita akan pendapat beliau berkenaan isu DSAI nak topple BN di parlimen dgn cara membeli MPs BN dan sanggup perabeh duit rakyat bayar belanja rombongan ke Taiwan ..niz aziz kata…ISLAM menghalalkan cara sebegini atas kehendak demokrasi…sila refer harakah keluaran 13 sept…..dan yg paling nyata adalah ALLAH tak makbulkan doa pemimpin kerajaan ISLAM DAP Perak yg diimamkan oleh syeik Yb Ngoh, Yb Ngeh dan ustaz karpal sigh , ustaz lim kit siang dan ketua yg paling berkuasa dui DUN perak yang amat mulia tuan yg di pertua Al keling paria HINDRAF laknatullah!!!!

  68. baca malaysia kini utk updates berita bros…

  69. hey joe kurang ajar najib bagi wang mulut hang ke ? kita rakyat malaysia yang majmuk .hang cakap tak serupa bikin bodoh.
    di us pun setiap 10 tahun ada perubahan,apasalahnya jika perek di perintah oleh pk (pas).saya seorang beragama indu sokong penuh kepada pemerintahan pas .berila peluang kepada pr .

  70. pas dap pkr jangan risau tuhan sentiasa sebelah kita.saya sentiasa berdoa supaya perak dan negara kita diperintah oleh pakatan rakyat.ya tuhan selamatkan lah perak dan negara saya.

  71. up-to-date news, berita terus-menerus dari perak di ABO al-banjari online.

    http://www.politikbanjar.blogspot.com/

    tapi skrg tgh berehat, member tgh makan psl dari pagi belum jamah nasi lagi…

    baseline is good news for the rakyat.

  72. hallo naidu…dey tamby….achettt…..lu doa kasi kuat kuat mintak lu punya tuhan kasi selamat skhti sama kerajaan PR okay deyyyy….
    mahu lagi kuat doa lu pegi sama al ustaz karpal sigh….sure correct corrrect correct…..

  73. joy fikirlah sendiri umno tu bagus sangat ke yang aku tahu najib itu bukan baik kau ni org umno bodohlah sama bodohnya dengan ……………………

  74. kawan2..penyokong PR…kite kena terima apa yg sultan putuskan…yb nizar terpaksa meletakan jawatan mb berkuatkuasa serta merta..bertenang jgn emosi..kuatkan semangat,kuatkan ikatan,musabah diri…tggu pru ke 13

  75. dey tamby naidu…..jgn compare itu USA sama Malaysia lah….itu USA sudah civilized 400 tahun baru hari ni dapat black obama..kita malaysia baru 50 tahun merdeka mahu crita apa?…tamby lain kali belajar kasi tinggi sket then baru boleh tulis blog lah tambey…….itu sungai ADUN hutan melintang perak pun sudah shakey….dengar rumors ini adun sudah jumpa itu sammy vellu sudah kaountim ….lu ada baik kasi doa sama sami supaya adun adun PR lain sudah tarak boleh tahan mahu angkat kaki deyyy…….blame this all to Anuar Ibrahim la tambey…ini org manyakkk talak guna punya

  76. Tengok TV kata Nizar kena letak jwtn… Oiii berita terkini mana.????
    Harap2 le sultan jgn bg kat BN. Jahanam le Perak….
    Kalu dapat kat besar mula berkokok sakan…
    Tak leh trima la mcm ni… I tak suka lah….

  77. DEPA YANG LOMPAT NI MEMANG HARAMJADAH..TAK GUNA SESEN PUN…SEPERTI ANJING TERMAKAN TAIK

  78. POLITIK KAWAN LIARRRRRRRRRRR…MEMANG BN MEMAKSA SULTAN TERIMA UNDANG-UNDANG YG DIBUAT SENDIRI. DATO NASA (BOTA)DITIPU KONONNYA UNTUK DIBAWA JUMPA YM RAJA MUDA PERAK, RJ NAZRIN TETAPI BELAIU DILARIKAN KE RUMAH NAJIB DI PUTRAJAYA. INILAH POLITIK TAK TAMADDUN PALING KOTOR DALAM SEJARAH.

  79. sama lah yg buat rombongan ke Taiwan tu…awat tak komen yop?…16 september awat lupa ker?…siapa yg mula mula buat rancangan nak rampas kuasa di parlimen dulu yop?….bila kena batang hidung sendiri pakat senyap ler yop….ni lah contoh jelas sikap buruk PR dan pengikut nye yg membabi buta sokong tanpa pk…
    allah masih sayangkan UMNO BN demi anak bangsa…..takbir!!!!!! Toyota camry for sale …nice plate number AGR 10…..A for alamat, G for Goverment PR, R for RUNTUH yop…..plate number Yb Nizar….

  80. oppsss lupa…10 tu maknanya 10 bukan jer yop!!!!

  81. oppsss lupa…10 tu maknanya 10 bulan memerintah jer yop!!!!….cukup lah tu…..kita balik sayong la yop….

  82. sonyap jer puak PR….sure dah give up ni

  83. saya masih ingat dlm bulan ramadhan yg lalu saya hadir dlm satu majlis tazkirah yg diberi oleh ir nizar disalah sebuah masjid di ipoh..
    kata beliau
    hari ini sementara saya masih diberi kuasa oleh Allah dan esok atau lusa belum tahu, saya berpesan kpd tuan puan, supaya mendekati rumah Allah ini, membayar zakat, berpuasa dan sebagainya…
    dlm hati saya, saya sangat bersyukur kpd Allah kerana sewaktu mahu meninggal kaabah saya memohon kpd Allah supaya Allah memberikan negeri Pk seorang pemimpin berkhidmat, berjuang mendaulatkan agamaNya,
    dan saya penuh sedar ada berjuta kebaikan disebalik ini.
    biar apapun mereka kata tentang Dato Seri, dalam hati saya, insyaAllah saya tak lupa pesanan tempoh hari.

  84. Assalamu’alaikum dan salam sejahtera semua. Harap semua pihak dapat bersabar. Jaga penggunaan bahasa anda. Semua agama menyuruh pengikutnya berbaik2. Untuk makluman semua,kita ni penat bergaduh. YB2 yg untung. Gaji besar,elaun besar. Bak kata semuanya besar. Depa bergaduh ada juga hasilnya. Kita ni…habuk pun tarak!!!

  85. salam.

    buat renungan joe Gunners.

    yahudi dah lebih 50 menang di palestin,adakah ALLAH bersama org yahudi.

    benar atau salah sesuatu perjuangan ,kayu pengukurnya adalah AL quran.

    fikirknlah.

  86. org yg tak bermaruah dia tahu apa dia wat,biar dia aku pun org yang tak bermaruah jgk,memang perit menjalani hidup yang mendatang,aku berpengelaman sebab aku adalah yang tak bermaruah.

  87. memang kelihatan sentiasa tersenyum pada zahir.tapi kesengsaraan dalam hati tiada siapa yang ketahui kecuali ALLAH ESA.

  88. untuk pengetahuan umum kalau sesiapa perasan orang yang suka menipu bila dia bercakap ialah dia tidak berani bertentang mata.dan kelihatan air liur akan keluar pada kiri dan kanan bibir dan akan menjadi air liur kering keputihan.cuba semua tenungkan pada pada pemimpin tersebut.INGAT JANGAN TERLEPAS PANDANG.org itu akan sentiasa pastikan org tak persan kehadiran air liur kering tersebut

  89. Antara salah satu faktor kejatuhan Pakatan Rakyat adalah menghina AlQuran,mereka begitu mudah menggunakan ayat-ayat Alquran walaupun untuk kepentingan peribadi sehinnga DAP pun terikut-ikut menghina Alquran

  90. guano sungguh sgt ni joe…. ko mu nok jadi Mb perok plok…. kaluk sakan jer mu ni..

  91. ayuh rakyat perak …banyakkanlah gambar altantuya bersebelahan najib sepanjang bulan feb – mac…lagi baik satu malaysia…..biar rakyat tahu apa jenis bakal pm ni…..

  92. Berita terkini dari bangunan SUK Menteri Besar DS Mohd Nizar dan semua exco-exco yang terdiri dari DAP telah memandu kereta Toyota Camry sediri ke suatu tempat yang tidak diketahui, menurut sumber perisikan mereka membawa kereta tersebut ke Car wash jalan Raja Permaisuri Bainun(jalan Kampar) hanya RM2 sahaja,kemudian mereka dikatakan akan menyerahkan kereta tersebut sebelum 12 malam ini.

  93. Senang nye orang Perak kena tipu;;;;;;
    Terengganu dah tak bagi can ….. Dia kidnap pulak perak….. ateee…jenis gampang haramjadah 3 orang tu yer…

  94. Hee Yit Foooong….siah suehhhh….thor soi kar….

  95. pak jibbb….hina….pakai taktik kotor untuk rampas kuasa….

  96. pak osmannn ngan pak jamallll….moral diorang out…kaki rasuah….integriti rendah…kalau rasa diri tu bersalah nak bertobat, letaklah jawatan dun perak dengan exco kerajaan…pastu terimalah hukuman setimpalnya…jangan gadaikan nasib rakyat perak…

  97. DS MOHD NIZAR-MB PERAK YG KUKENALI ADALAH SEORANG MB YANG PALING BAIK BAGI PERAK-SETIAP MASJID DIA BUAT TAZKIRAH, DI PEJABAT KERAJAAN PULAK DIA ADAKAN EXCUTIVE TALK-DGN MENJEMPUT ULMAK SPT.DR HARUN DIN, DR FAZILAH KAMSAH…DSBNYA.
    ISLAM DIAMARAHKAN SEPENUHNYA ..HEBAT.AKU MASIH INGAT MB2 DULU SPT RAMLI NGAH TALIB TAK PENAH BUAT GITU-ASIK MAIN GOLF SAJA, TAJOL ROSLI LAGI TERUK MAU KE DIA BERJAMAAH DGN ORANG PERAK?..PERAK BERUBAH DIZAMAN DS MD NIZAR. TP SAYANG KEPIMPINAN MACAM NILAH YG KITA MAHU ISLAMIK,BERJIWA RAKYAT,BUAT PERUBAHAN.
    AKU TABIK SAMA DS MD NIZAR. TAKPE YOB KITE LAWAN SELAGI ADA HAYAT YOB!!!

  98. Sabarlah wahai sahabat² PR. Ini adalah ujian dari Allah.
    Moga Allah menunjukkan JALAN YANG BENAR kepada kita semua.
    Amin…

  99. hmm kalo PR nk wat lompatan parti semua smpai geng BN kena wat lawatan kat taiwan… tp kalo BN wat lompat parti byk yg menentang… hmm skrg politik dah takleh pakai.. kedua2 corrupt kedua2nya xbleh percaya.. jom kita tubuh parti baru…. Aku lebih setuju kalo kerajaan kita jd pemerintahan republik macam AS…. lebih kepada kuasa rakyat.. lihat saja obama yg berkulit hitam bley memerintah org berkulit putih… masakan pula di m’sia tidak boleh berbuat begitu

  100. Kalau DUN dibubarkan, inilah masanya utk letakan calon yg benar-benar bersih dan berkaliber samada BN mahupun PR. Rakyat akur dgn keputusan itu nanti. Biar rakyat buat keputusan.

  101. Dahlah…ikut aje apa keputusan Sultan.
    Skrg masa utk menghadapi ekonomi yg semakin teruk. Duit kena dijimatkan bukan buat dibazirkan dgn piliharaya yg tak perlu. Cuba bygkan apa yg akan berlaku kalau ada pilihanraya baru? semua bisnes akan terganggu sbb semua org sibuk berkempen. Takpayahlah nak diikutkan sangat hati tu. Aku rasa PR ni didalam ” denial state”. Kalau dah kalah tu letak jawatan ajelah. Ini tidak…dahlah tak tahu malu..lepas tu sibuk kata yg bukan-bukan. Salahkan BN lah, salahkan UMNO lah, merampasa kuasa lah…rakyat dah bosan dgn talam dua muka DSAI tu…
    Kesimpulannya, kekalahan dan kejatauhan PR bukan disebabkan oleh BN atau UMNO, tetapi kerana ketentuan dan keputusan yg telah ditetapkan oleh ALLH. Ini sebenarnya sebagai pengajaran kepada semua rakyat supaya kalau bercakap biar amanah dan berprinsip. Dulu, lepas diikatnya semua EXCO macam beruk, pergi memburu pulak ahli perlimen BN dan cuba nak tubuhkan kerajaan persekutuan pada 16 sept. Nasib baik tak menjadi. Memang Allah nak selamatkan Malaysia.

  102. DSAI memang perosak sistem politik di malaysia. Dia yg memulakan lompat parti untuk membentuk kerajaan pada 16 sept. Dia mengajar orang supaya melompat macam katak. Masa tu, tak apa melompat, sebab mereka melompat kerana tak percaya lagi dgn BN..Tapi sekarang ni bila kena btg hidung sendiri, cerita lain pulak..penipu besar dan munafik.

  103. Hentikan komen menghina sultan. Tak perlu kita menggajar rakyat terutamanya golongan muda yg dangkal fikiran untuk buat benda yg tak senonoh. hormati sultan. Nizar dan semua EXCO please resign. Dah arahan sultan ikut ajelah… Jgn buat bodoh pulak….atau sememangnya bodoh.
    Biar BN memerintah dan kita sama-sama tumpukan perhatian untuk memajukan dan menghadapi ekonomi sekarng ni. Betul tak…betullll

  104. TAN SRI kADOK… memang Nizar tu baik orangnye. Sebab terlalu baik tulah, ada sampai 3 orang keluar sehingga kerajaan beliau tumbang. Dia memang baik..tapi apa kan daya, kalau jadi boneka aje..orang pun meluat lah…

  105. 1. Celuparnya mulut Sasha2020 ini. Macam manalah agaknya standard keluarga Sasha2020 ini berbanding dengan standard keluarga Anwar Ibrahim.

    Tengok baik-baik, kalau standard keluarga Sasha2020 tidak lebih cemerlang dari standard keluarga Anwar Ibrahim, sepatutnya Sasha2020 ada sedikit perasaan malu.:)

    http://naspazi.multiply.com/video/item/128

  106. Ntahlah kau org ni, bawa mengucap dan ingatlah pada kematian. Jgn kerana parti kita berkelahi. Cuba kita fikir, bila kita matiu ALLAH tak akan tanya kita dari parti mana tapi ALLAH akan tanya siap tuhanmu, siapa nabi mu, apa kiblatmu, siapa imammu. Ap[akah kalian tidak sedar, selama ini apakah hukum ALLAH tertegak di bumi kita ini tapi hukum rimba kita terima pakai. Lu pikir la sendiri.

  107. #

    Sabar2, perjalanan kalian masih jauh lagi. Sultan belum perkenan Barisan Najib (BN) tubuh kerajaan baru. Nizar pun belum letak jawatan. Undi tak percaya pun belum lagi. MB baru pun belum angkat sumpah. DUN pun entah bubar entah tidak. Calon MB BN pun belum tau lagi sapa. Kenapa mesti buru2 sampai cakap besar?

    saya setuju dengan pendapat ni

    pernah kah kedua-dua akan bersama bn seingat
    saya
    diorang macam zaid ibrahim. hanya cakap wakil bebas
    umno nampaknye sudah merelakan ‘lompat’
    nampak sape kene masuk perangkap….sebelum ini sibuk berkempen menghalang anti lompat sekarang dah terpalit ke muka sendiri……

    mungkin ahli parlimen pr akan bertambah…. sape tahu
    masing masing merelakan lompat- melompat.
    seperti sabah dan sarawak…yang diwar-warkan sebelum ini….
    ktia lihat sendiri

    shabery cik pon dah pandai…
    jangan buat sultan murka…
    yang kes terengganu dan perlis ..tu… ape hal….
    kenape diam je masa tu… cakap tak berape cerdik nak pikir…..
    konklusinye kite tengok… ape yang akan berlaku

  108. mungkin ade hadiah sempena 25 tahun tuanku memerintah

  109. WAHHH SEKARANG GENG GENG pas DAN pkr DAH MULA MAHU LAWAN SULTAN…..2 HARI LEPAS SEMUA PUJI SULTAN AZLAN SULTAN YG BIJAK SULTAN YG ADIL LAH…INILAH NAMANYA POLITIK RIMBA ACUAN ANWAR IBRAHIM…RAKYAT LUPA PADA TAHUN 1994 PILIHANRAYA UMUM SABAH PBS MENANG MAJORITY 2 KERUSI DUN DAN AMBIL SABAH DARI BN, 3 MINGGU LEPAS ITU BN KEMBALI BERKUASA BILA ADUN PBS LOMPAT KE BN…TAHU SIAPA MASTER MINDNYA ? SIAPA LAGI ORG KEPERCAYAAN TUN MAHATHIR WAKTU ITU KALAU TIDAK YG TERHORMAT PM IN WAITING DATO SERIK ANWAR IBRAHIM…..KITA LIHAT BELIAU SEKALI LAGI MEGGUNAKAN TAKTIK YG SAMA DALAM USHA MEMBELI MP MP BN DI TAIWAN TAPI ALLAH LEBIH HEBAT DARI PIDATO ANWAR IBRAHIM….BELIAU GAGAL LAGI….DALAM UMNO JUGA BELIAU GUNAKAN TAKTIK YG SAMA SEMASA MENUMBANGKAN ALLAHYARHAM TUN GHAFAR BABA…WANG DITABUR MEMBELI G7 PERWAKILAN UMNO UNTUK DAPAT POST NO 2 DALAM UMNO DAN KEMUDIAN DGN PENUH RASA TIDAK SABAR BELIAU CUBA TOPPLE BOS NYA SENDIRI , MASTER NYA SENDIRI YG GROOM DIA SAMPAI DIA DPT JADI TPM ….STRATEGI YG SAMA DIGUNAKAN TAPI TERBUKTI TUN LEBIH BIJAK ..ALLAH LEBIH HEBAT….MORAL OF THE STORY KEJADIAN DIPERAK MEMBUKTIKAN DATOK SERIK ANWAR TIDAK PERNAH BELAJAR DARI KESILAPAN DAN TIDAK PERNAH BERUBAH DARI SIKAP TAMAK DAN RASA TIDAK SABAR DALAM MENGEJAR KUASA DUNIA….BELIAU LAH ORG NO 1 YG PATUT PAKATAN RAKYAT SALAHKAN DIATAS KEHILANGAN PERAK WAKTU INI…SALAHKAN SIKAP KETAMAKAN BELIAU, KETIDAK SABARAN BELIAU YG MENYUMBANG KEPADA APA YG BERLAKU WAKTU INI….SEJARAH LALU JELAS MEMBUKTIKAN SIKAP BURUK BELIAU INILAH YG MENJATUHKAN BELIAU DAN INSYALLAH ALLAH AKAN TERUS MENGEKALKAN SIKAP BURUK BELIAU INI PADA DIRI BELIAU DEMI MENYELAMATKAN MALAYSIA DARI DITERAJUI OLEH PEMIMPIN HIPOKRIT SEPERTI INI…. DAN TERIMA LAH HUKUM ALLAH SEBAGAI SATU KETENTUAN!!! TINGGALH DSAI DIKENALI PM IN WAITING, PRESIDENT UMNO IN WAITING, DAN PEPATAH MELAYU ADA BERKATA KALAU ADA SIKAP TIDAK SABAR INI DAN TAMAK, YG DI PEGAG TU TERLEPAS DAN YG DIKENDONG BERCICIRAN…PADA DSAI BELAJARLAH DARI KESILAPAN….TERUSKAN SIKAP TAMAK DAN TIDAK SABAR ANDA DAN MALAYSIAAKA TERUS SELAMAT…AMINN YARABBAL ALAMIN….DAN JANGAN LUPA BAWAK USTAZ KARPAL SIGH , SYEIKH YB NGOH , YB NGEH , DAN GENG HINDRAF MASUK MASJID NEGERI HARI NI BUAT SEMBAHYANG HAJAT DAN MUNAJAT……

    “camry for sale PLATE NO AGR 10, HARDLY USED , OWNER MIGRATING SOON, PLS CALLED MR NGEH MB OFFICE, KOMISYEN NEGOCIATBLE, NO SALESMAN ALLOWED…..

    CRIED MB NIZAR TAK MAHU TURUN TAK MAHU KOSONGKAN RUMAH RASMI MB….SEE ALLAH MAHA ADIL…10 BULAN LALU NIZAR MENGINAYA TAJOL ROSLI DGN HAMBAT TAJOL KLUAR DARI RUMAH TU DGN SEJUTA KATA KATA PENGHINAAN …NOW SERVE YOUR RIGHT DEAR….

  110. Pemimpin Pakatan Rakyat yg dah x sepakat nih memang kaki putar belit…2 hari lepas ckp lain tp skang menderhaka sultan lak…org mcm nilah yg BAGUS untuk dijadikan pemimpin…org yg mcm inilah yg kita mahukan untuk MEMIMPIN kita semua…org mcm inilah yg boleh MEMAJUKAN kita dgn sentiasa ikut pungkoq cina….kesian nizar weeiii…korang nih x baik kutuk2 dia…kita perlukan dia untuk menghancurkan melayu di perak…teruskan berjuang bersama nizar si gila kuasa ini..jgn kita berganjak sedikit pon…hak kita di tangan kita..suara kita suara keadilan…HIDUP SI GILA KUASA….TAAKKBBBIIRRR

  111. si joy keparat munafik ini sungguh tak sedar diri. bangsat manusia UMNO di Terengganu boleh pula Derhaka kepada Sultan Mizan.

    Betapa akal budi si joy ini menggambarkan khinzir jelmaan manusia syaitan gamaknya …puiiih !!!

  112. Sejarah tak akan padam -dulu,kini dan selamanya: Samad Gul dikapak-6 Adun PAS Kelantan dikurung 1 bulan-PBS diruntuhkan _PR diruntuhkan dengan kuasa Ringgit-Ugut.. Tahniah kepada Be End Amno:kerana budaya ini kekal sepanjang zaman.Nak dapat kuasa melalui suara rakyat.. pu rrrah tak akan dapat, dapat kuasa dengan beli, mudah dapat.. TAPI sampai BILA…Rakyat tak akan dipatuh 2 kali oleh Ular yang sama. Kenapa kita ketepikan AJaran Ugama untuk mendapat kuasa..TUNGGULAH SAAT KEHANCURAN NANTI… maka salah siapa..SIAPA lagi kalau tidak mereka yang MUNAFIK ini..

  113. INNALLAHA MA’AS SOBIRIN

    ingatlah kekwn semua, setiap yg berlaku ada hikmahnya. jgnlah kita menyalahkan pihak lain, seolah2 tak menerima qadha dan qadar Allah. apparently pkr need to clean itself from inside… terlalu bnyk unsur2 umno dlm pkr yg jika dibiarkan akan memakan diri sendiri kelak.

    bottom line is… only corrupt people will join or support corrupt party. hanya org2 yg korup akan menyokong parti yg korup, krn mrk ini tiada tempat dlm parti yg bersih… spt kuman yg tak boleh hidup dlm ruang yg bersih.

  114. Sabar sdr Naspazi. Tak guna kita berbalah dengan puak-puak yang dah sebati makan hasil rasuah. Kalau kita tanya perompak, tentu dia kata tak salah merompak dan menyamun. Najib dah biasa menyamun wang negara termasuk wang KWSP RM5 billion, royalti Trengganu dll. tak jadi kesalahan baginya merampas kerajaan yang sah dengan merasuah 3 ekor katak murahan yang bakal diletupkan C4 oleh Najib dan Rosmah nanti. Hidup ni pun bukan lama sangat. Drama Najib c4 belum tamat lagi. Kita akan solat hajat, berdoa kepada ALLAH agar puak-puak penjenayah ni akan binasa akhirnya.

  115. korang je puak yang betul.bersih dan murni..orang lain ni hantu rasuah, judi..ape guan jadi kerajaan kalu tanah habih dok bagi kat cina, keling!!!!!menang sorak kampung tergadai……

  116. OOOO, kalu lompat umno masuk pr, itu namanya DEMOKRATIK!!!!!Tapi kalu lompat PR masuk BN iatu RAMPASAN KUASA, KENA BELI…APE KO INGAT NI BABI BUKIT PELANDUK KAAA……

    DEMOKRASI TERPIMPIN ALA PR!!!!

  117. orang perak yang dah duduk beratus tahun kat perak pun tk dapat tanah . orang ‘spesel’ tu yang dibagi tanah sementara (dinamakan kg baru) untuk kasi supaya jgn sekonkol dgn kominis dulu telah dianugerahkan tanah kekal sepanjang hayat 99 tahun FREE of cas…oleh si Nizar yang hidungnya di cocok oleh 18 orang powerfull man. biasa la..bila dh takda kuasa Sultan pun dipanggil ……. oleh orang2 ini.

  118. buat mereka yang tak paham bahasa yang dok kata PR derhaka kepada sultan…

    mengikut undang2 tubuh negeri perak, hanya 2 cara sahaja kerajaan boleh bertukar…

    1. DUN dibubar….

    2. Undi tak percaya kat dewan Undangan negeri.

    kalau sultan titah suruh letak jawatan, kita tak letak, bukan menderhaka… sebab ada undang2 yang menyatakan anda masih lagi pemerintah negeri perak..
    habis tu kalau puak2 joe, joe Gunners dan yang seangkatan dengannya di titahkan sultan untuk makan taik sultan, korang nak patuh tak? kalau tak makan, derhaka tau….
    dalam agama, kita tak boleh derhaka kepada 2 ibu bapa dan pemerintah. tapi pemerintah yang macam mana yang disabdakan oleh nabi (s.a.w)?
    pemerintah yang adil… kalau yang tak adil, tak perlu nak ditaati…

    nak jawab tentang kerja sama pas dan DAP.. nak tanya laa puak2 UMNO ni…. HIJRAH masa zaman NABI (s.a.w) yang pertama ke negeri mana? siapa pemerintahnya? wahai puak umno, baca laa sejarah islam balik… semua aku nak terangkan, korang tak akan paham…. p belajar balik agama kerana ALLAH….

    Sejujurnya, aku bekerja dalam team construction as a consultan… memang nampak teramat sangat buruknya UMNO dan BN dalam rasuah ni…. semua dengan rasuah…..

  119. Simpati pada Yb Nizar itu Harus, mempertahankan kerajaan boneka Regim DAP di Perak itu HARAM!!!!!!
    Kerajaan ali baba yg memerintah umat islam Perak oleh pimpinan 70% bukan islam dalam barisan exconya jelas sekali bertentangan dgn hukum ISLAM…….- Mufti

  120. Geng PR dah makin hilang akal….bertaburan buat demo depan masjid ubudiah kuala kangsar …sampai geng keling pariah pun dah masuk dalam kawasan masjid lari lintang pukang…kuasa punya hal…masjid jadi taruhan…..mereka tidak menerima ketentuan ilahi…mereka tidak muhasabah diri….mereka hanya fikir KUASA KUASA KUASA……ALLAH tak berkat cara mereka maka hilang lah kuasa di tangan…mereka menipu umat islam dgn nama ISLAM….mereka menipu rakyat tentang HUDUD bila berkuasa HUDUD entah ke mana……maka bila islam jadi taruhan, jadi alat , maka ALLAH turunkan BALA pada org org ini dgn musibah yg tidak mereka jangka…..the CRYING MB is still shocked …and don’t beleive in his own faith!!! orang yg tinggi imannya maka bercahaya lah air mukanya….maka tinggilah nilai kesabaranya…maka berhemahlah kata katanya….beradaplah tingkah lakunya….rendah rasa ego dirinya….lain yg berlaku pada YB NIZAR…LIHAT LAH GAMBAR BELIAU HARI INI DI SEMUA MUKA DEPAN AKHBAR termasuk di HARAKAH…..adakah anda melihat semua ciri ciri tadi????……ternyata Nizar dgn musam masam mencuka penuh dgn rasa dendam kesumat dan bahasa yg kesat lagi tidak beradap….maka inilah yg mereka gelar pejuang ISLAM….TAKBIR!!!!!

  121. Kemelut politik Perak berakhir apabila ADUN Pangkor Datuk Dr Zambry Abdul Kadir akan mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar (MB) Perak di Istana Iskandariah, Kuala Kangsar tepat jam 3.00 petang ini manakala barisan Exco Kerajaan Negeri yang baru pula dijadual diadakan pada 10 Feb.

    Sebelum ini, Barisan Nasional (BN) Perak yang menguasai 28 kerusi DUN mendapat sokongan tiga anggota Bebas, telah menyembahkan kepada Sultan Perak nama sebagai Menteri Besar baru dan mendapat perkenan baginda terhadap pemilihan ADUN Pangkor itu.

    Siapa sangka daripada seorang anak nelayan menjadi Menteri Besar. Itulah yang boleh digambarkan kepada Datuk Dr Zambry Abdul Kadir yang mencatat sejarah di negeri tersebut apabila dalam masa 10 bulan, menjadi MB kesebelas yang baru.

  122. KELULUSAN AKADEMIK:
    1995 – Doktor Falsafah (PhD) (Pemikiran Politik), Universiti Temple, Amerika Syarikat
    1992 – Ijazaah Sarjana (MA) (Falsafah Politik dan Perbandingan Agama), Universiti Temple, Amerika Syarikat
    1991 – Ijazah Sarjana (MA) (Pemikiran Islam), Universiti Islam Antarabangsa Malaysia
    1987 – Ijazah Sarjanamuda Dengan Kepujian (Ekonomi) Universiti Islam Antarabangasa Malaysia

    JAWATAN (Kini dan Dahulu):
    ADUN Pangkor (sejak 2004)
    Exco Pelajaran, Sumber Manusia dan Teknologi Maklumat Negeri Perak (2004-2008)
    Ketua UMNO Bahagian Lumut
    Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia (2001-2004)
    Pengerusi Akademi Pemuda
    Ketua Pemuda UMNO Bahagian Pangkor (1992)
    Ketua Pegawai Eksekutif Institut Perkembangan Minda (INMIND)
    Penolong Profesor Jabatan Sains Politik, UIAM
    Ahli Kumpulan Pemikir Kebangsaan, Institut Kajian Strategik dan Antarabangsa (ISIS)

  123. Tahniah YAB Datuk Seri Dr. Zambery…datuk memang paling layak memimpin umat islam Perak….kata di kota janji ditepati….semoga Perak terus maju…kejor yop kejor sampai dapat…Allah berkati usha Datuk Seri Dr Zambery……nasihat saya ….bila bertemu Yb Nizar…bersalam lah dengan beliau …jgn contohi sikap Yb Nizar semasa beliau mendapat kuasa tempoh hari…..Insyallah Allah bersama org org yg rendah egonya…tinggi pekertinya….org mcm Yb Nizar meletakkan hukum itu pada tangannya seolah mereka itu dikalangan Malaikat yg maksum dari dosa….Hakikatnya mereka itu sama sahaja malah ada kalanya lebih buruk dari syaitan dan iblis ….salam dari patik

  124. terbaru dari ipoh….DUA lagi ADUN pakatan rakyat bakal buat kejutan dgn lompat parti….dipercayai dari keturunan INDIA…alasan lompat kerana demi menjaga kepentingan masyarkat HINDRAFF di Perak….bila BN memerintah tiada wakil HNDRAFF dalam kerajaan baru…..PR semakin GAWAT di Perak….

  125. nak tanya joe Gunners…

    1. aku nak tanya, kau ni islam yang tulin ke tak? kalau tak, just nama bapak and mak jer islam, tak perlu jawab soalan yang seterusnya…

    2. antara pemimpin yang bukan islam, tapi adil dan tiada rasuah dan pemimpin islam tetapi mengamalkan cara hidup rasuah, yang mana perlu diangkat dalam islam?

    3. apakah kesannya jika kita menyokong pemimpin rasuah ni?

    4. cuba kau bagi tau aku, apa yang kau tak puas hati dengan kepimpinan pakatan rakyat…aku akan jawab 1 per satu… sejujurnya… dan aku akan buka kedangkalan pemimpin umno…

  126. tambahan 1 soalan untuk joe Gunners…

    cuba kau bagi tau aku apa isi kandungan undang-undang tubuh kerajaan negeri perak?

    buat penyokong pakatan rakyat terutama penyokong PAS, saya mintak kalian berhujah dengan akal dan fakta…. jangan terikut-ikut dengan puak2 UMNO… diorg just nak provok kita jer…biar berpecah… macam orang yahudi nak pecahkan islam…. harap kalian bersabar… ALLAH semakin dekat dengan kita melalui ujian nya… ALLAH sedang berkata-kata dengan kita dengan ujiannya… PERCAYALAH…. setiap yang berlaku, pasti ada hikmahnya… INSYAALLAH, ALLAH sedang membersihkan kepimpinan kita daripada orang yang menganggap seks itu sedekah… diorang ni sebenarnya UMNO tulin…

  127. baru aku perasan wahai hamba ALLAH joe gunners…

    mana kau dapat fatwa ni?

    Simpati pada Yb Nizar itu Harus, mempertahankan kerajaan boneka Regim DAP di Perak itu HARAM!!!!!!
    Kerajaan ali baba yg memerintah umat islam Perak oleh pimpinan 70% bukan islam dalam barisan exconya jelas sekali bertentangan dgn hukum ISLAM…….- Mufti

    sapa yang bagi tahu fatwa ni?
    sapa yang keluarkan? ke kau mereka jer dengan ilmu cetek kau ni?

  128. takkkbbbiirrrr……..babai nizar babai pakatan rakyat….ini semua dugaan utk korang..kate korang Islam sgt,so mesti percaya qada’ dan qadar…skang takdir korang dah kalah so terimalah…ini x,masih terus berkokok sana sini…buat rusuhan x tentu pasal..bangsa2 melayu bodoh,inilah orgnya dari pakatan rakyat…cina dok gelak je tgk melayu bodoh nih dok buat rusuhan…x sedar ke yg cina byk pegang perak????ooppss lupa,korang kan boneka cina sama dgn si nizar tuh….ucapa khas utk nizar..selamat jalan nizar..truskan keangkuhanmu….jumpa lagi di pilihanraya akan datang ye nizar.

  129. pendokong reformasi dan extremist PAS serta pengganas pengganas ala TALEBAN dalam web ni sgt sesuai untuk dihantar berperang di Afganistan….ilmu mereka ini sekadar on the surface jer…mereka fikir islam itu adalah hak pada mereka yg hanya melaungkan takbir tapi mereka lupa dalam bertakbir mereka bermakian menfitnah berdusta dan pelbagai lagi kebusukan sikap dan kekejian keperibadian manusia bertopengkan syaitan yg kerjanya hanya untuk merosakkan iman manusia….
    Ringkasnya … aku tidak lagi mahu menulis disini dan membanuang masa yg allah bagi untuk melayan web GILA seperti ini …aku sekadar mahu melihat badu badut melayu yg digunakan oleh cina cina bukit dan keliang paria HINDRAF laknatullah untuk menentang Raja sendiri dan mereka berkata ” Raja Adil raja disembah (pengertian Adil ini berlaku bila keptusan raja memihak kepada Pakatan HARAM PR (tiada dalam regsitration suruhanjaya pertubuhan yg termaktub dalam akta pertubuhan pun…inilah yg nik aziz sepatutnya kata HARAM….PR adalah satu pertubuhan yg tidak didaftarkan…tiada perlembagaan , tiada surat beranak…atau dgn ringkas ANAK LUAR NIKAH)…..Raja zalim raja disangah (Zalim bila kena dekat batang hidung sendiri…cuba rewind Press conference di TV PAS interview Nizar, DSAI dan Adun BOTA…adakah anda masih ingat perkataan inilah demokrasi yg keluar dari mulut YB (BERSARA) Nizar!!!!!

    salam Ukhwah Mujahiddin Ampang

  130. opss satu lagi yg aku lupa…..pengganas pengganas PAS dan Reformist disini juga tak pandai matematik…..siapa lebih besar 28 (adun UMNO)…atau 6 (Adun PAS) atau 3 (Adun PKR) or even 17 (Adun DAP) dan 4 adun Bebas……
    jadi ringkasnya dan secara matematiknya yg patut memerintah PERAK adalah UMNO…..dan pengganas pengganas PAS dan PKR yg berlagak BESAR tu kena sedar diri yg anda hanya BELOW 10…which is under PAR tak payah lah nak tunjuk HEBAT sgt Bro!!!!!

  131. Seumur hidup aku inilah acara angkat sumpah yg paling meloyakan dan menjijikkan yg pernah aku lihat. Mereka yg tak bermoral mengangkat sumpah seranah hari ini. Tiada gah nya BN memerintah Perak atas sokongan dua perasuah seks dan sorang yg tak sedar diri dari DAP. Bagaimana kerajaan yg disokong oleh perasuah seks ini boleh dipercayai.

    Semuanya ini adalah berpunca dari sikap tamak PKR dan DAP yang ingin bertanding dimana mana saja tetapi lupa untuk meneliti latar belakang calon. Anwar Ibrahim sepatutnya meneliti dulu calon, ini juga berlaku apabila Anwar mengambil Saiful sebagai pembancuh kopi. Sedikit sebanyak ianya akan menghilangkan kepercayaan orang melayu terhadap calon PKR dan DAP pada masa hadapan. Orang tamak selalu rugi.

    Berikut adalah komen yg selalu kita dengar dari mulut mufti, taatlah kamu kpd Allah, rasul dan pemimpin. Mufti Perak ini lupa bahawa didlm Islam itu juga telah digariskan sifat yg perlu ada pd pemimpin, mengapa tidak dijelaskan sifat sifat seorang pemimpin secara terpeinci mengikut pandangan Islam. Kenapa perkara ini tidak pernah dihuraikan oleh Mufti. Tak kan yg ini mufti tak tahu kut? Sudah pasti rakyat akan taat kpd pemimpin kalau mereka spt sahabat nabi iaitu Abu Bakar, Omar, Osman, Ali dll, kerana kita semua maklum mereka ini betul betul beriman kpd Allah dan mereka juga sangat takut kpd Allah. Mereka ini tidak takut pada manusia pencacai. Islam itu didahulukan waima ianya melibatkan keluarga mereka sendiri. Nabi Muhammad (s.a.w) sebagai contoh pernah mengatakan, kalau Fatimah anakku itu mencuri nescaya aku potong tangannya. Ini bermakna Islam dan hak Allah itu didahulukan. Setahu aku hanya dua perkara menghalang seseorang itu masuk syurga iaitu derhaka kpd ibubapa dan syirik kpd Allah. Tidak dinyatakan derhaka kpd pemimpin itu boleh menghalang seseorang dr memasuki syurga. Sebabnya ada bermacam perangai pemimpin, Firaun juga pernah menjadi pemimpin. Ada 7 perkara yg memudahkan seseorang itu masuk syurga dan neraka, Contohnya, peniaga yg mencukupi timbangan dan pemimpin yg adil lebih dekat kpd syurga manakala peniaga yg menipu timbangan dan pemimpin yg zalim lebih dekat kpd neraka. Selagi pemimpin itu tidak mempunyai ciri ciri kepimpinan yg digariskan oleh Islam, selagi itulah mereka tidak akan berlaku adil kpd pimpinan mereka.

    Dulu masa d sekolah rendah ada seorang ustaz mengatakan perkataan Yang MAHA Mulia, Yang MAHA Agung dan sbgnya hanya layak digunakan oleh ALLAH. Dan yg mulia, adil, agung dsb. ini sebenarnya layak utk seorang insan sahaja iaitu nabi Muhammad (s.a.w). Malaikat penyoal kubur tidak memanggil seseorang dgn gelaran YB, Dato, Tan Sri dsb apabila disoal nanti, yg membezakan manusia disisi Allah adalah darjat ketakwaan mereka kpd Allah.

    Tidak semestinya mereka yg mulia pd pandangan manusia itu adalah mulia disisi Allah. Ada manusia yg hina pd pandangan manusia tetapi adalah mulia disisi Allah. Wahai Mufti anda fikirkan lah sendiri dan jangan anda juga jadi pencacai kpd manusia yg tak bermoral. Semoga Allah mengampunkan kesalahan kita semua. Mereka yg menjual agama juga dipandang buruk disisi Allah. Kalau ingin memberikan nasihat, berilah secara betul dan tidak berselindung. Berapa ramai ulamak zaman dahulu yg sanggup dipenjarakan kerana tidak mahu memberi fatwa mengikut kehendak raja mereka? Ulamak zaman dahulu berebut tak mahu jadi pemimpin sebab tanggung jawabnya besar. Jika raja ada hak keatas rakyatnya, rakyat juga ada hak keatas rajanya. Bukankah Islam telah mengatakan sedemikian. Ibubapa mempunyai hak keatas anaknya, anaknya juga mempunyai hak keatas ibubapanya. Kenapa hak rakyat utk mendapatkan keadilan tidak didengar.????Sudah terang lagi bersuluh bahawa rakyat tidak dilakukan secara adil dlm hal ini. Rakyat juga mempunyai hak untuk mendakwa pemimpin mereka waima raja sekali pun diakhirat nanti. Hari pembalasan pasti akan tiba.

    Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu, kaum itulah perlu mengubahnya. Adakah salah jika rakyat ingin mengubahnya berpandukan kpd maksud diatas. Telah lama mereka dizalimi oleh pemimpin yang zalim dan mereka ingin mengubahnya. Salahkah mereka??? Wahai sekelian mufti, tidak ada lagikah perasaan takut kamu kpd Allah dan Rasulnya???.Muhasabahlah diri kamu, kamu sudah senang tiap bulan masuk gaji, gaji pun dah banyak, baru ni dapat lagi duit maal hijrah, kami rakyat yg susah bagaimana?????

    Wahai Dato Mufti yg mulia, arif lagi bijaksana, saya ada satu masalah, katakanlah saya telah dipilih oleh penduduk di satu kawasan untuk mewakili mereka bagi parti ABC, kemudian saya katakan kepada mereka saya telah bertukar ke parti CDE dan saya tidak lagi menyokong ABC, adakah saya berlaku adil kpd mereka yg memilih saya??. Tuan mufti pun jawab, ia memang adil. Salah wahai tuan mufti, saya yg belajar dekat pondok pun tahu bahawa itu adalah tidak adil di sisi Islam. Yg adilnya mesti dibuat undian semula. TGNA pun kata kena undi semula. Gua tarak respect sama lu sikalang mufti.

    Tak kan kerana dapat tokoh maal hijrah dan sedikit wang tuan mufti sudah jadi pencacai. Sudah lama ke jadi pencacai?. Baliklah ke pangkal jalan.

  132. Nik Aziz komen…kerajjan BN Perak itu HARAM….dia Lupa Kerajaan PR Perak tu dah lama HARAM sebab mereka tak nikah pun….Pakatan Rakyat adalah sebuah pertubuhan atau coalation yg tidak didaftarkan di pendaftar Pertubuhan Malaysia….Kerajaan Campuran Perak itu tertubuh hanya dengan sebuah kertas yg ditanda tanngani oleh semua ADUN DAP, PAS dan PKR sabegai aku janji mereka akan bekerjasama utk membentuk kerajaan baru pada mac 2008….dalam erti kata lain NO SUCH THNG wujudnya kerajaan PAKATAN RAKYAT…..Nik Aziz kena belajar LAW kat University LIM KOK WING cawangan Kota Bharu kot….

  133. kepada detektif conan,
    tulisan anda lebih memualkan…dan anda sebijik dalam kategori JUMUD Totok dan org yg berfikiran mcm andalah yg meletakkan ISLAM itu terlalu rendah nilainya disisi KARPAL SIGH….buang lah serban kopiah kalau sekadar itu saje nak menunjukkan anda lebih ISLAM dari org lain….kepada Dato Harussanni….Mufti Perak …ana ucapkan tahniah kerana berani air ur honest opinion tentang HARAMNYA KERAJAAN NIZAR itu dan HARAM hukumnya bila UMAT ISLAM MAJORITY diterajui oleh BUKAN ISLAM HNDRAF dan DAP Laknatullah dalam pimpinan kerajaan negeri Haram PR Perak tempoh hari….Marilah kita sama sama buat sembahyang sunat SYUKUR dan solat monajat sempena tersungkurnya KERAJAAN HARAM PR yg dipimpin MB Boneka Nizar dan itulah sebenarnya Kehendak ILAHI….AMINNN

  134. aku rasa kau (joe Gunners) yang kena belajar undang2…. tak payah banyak kau baca… aku nak kau baca law of contract jer… nampak sangat kebodohan kau….

  135. kepada penulis bernama WIN, cara u menulis menampakkan sgt aliran pemikiran u yg sempit , dangkal, jumud dan org mcm u memang layak menjadi ahli partai PAS atau Parti Kurang AjaR (PKR)…

    hanya satu soalan aku untuk kamu :-
    Umat Islam dijanjikan syurga oleh nabi di akhirat nanti tidak kira siapa mereka asal mereka umat nabi muhammad kecuali mereka yg melakukan dosa besar (anda tahu apa itu dosa besar) dan jika mereka tidak bertaubat tiada syurga buat mereka…..PERSOALAN AKU…boleh ke kita jumpa YB NGOH YB NGEH, YB SIVAKUMAR, YB KArpal SIGH, yb lim kit siang DI SYURGA NANTI???? ADAKAH ITU JAMINAN PAS dengan bvekerja sama dgn kafirun laknatullah ini unbtk memerintah umat islam maka kita semua selamat dunia akhirat…..JELASNYA adalah HARAM dan brdosa kita menyokong YB NIZAR dan barisan exco laknatullah yg jelas bukan islam dan tidak akan kita jumpa mereka di syurga kelak,,,sebebsar mana dosa YB Jamaludin atau yb nasasrudin mereka tetap umat islam dan umat nabi muhammad dan tetap dijanjikan syurga buat mereka sayangnya NIZAR dan pengikut jumudnya tidak berpeluang berjumpa barisan exconya diakhuirat nanti sebab mereka jelas dilaknat allah dan akan dicampak ke neraka jahanam…..Buat NIZAR…dah lah hentikan merapeik kamu , kediaman rasmi MB dgn tanjung rambutan tu kan dah dekat..nanti lain pulak jadinya

  136. SALAM UNTUK SEMUA RAKYAT MALAYSIA TERUTAMA RAKYAT NEGERI PERAK YANG KINI DIDUGA ALLAH DENGAN SKETSA RAMPASAN KUASA OLEH MEREKA-MEREKA YANG INGINKAN KUASA.
    SESUNGGUHNYA ALLAH MENGUJI HAMBANYA DENGAN PELBAGAI CARA.BAIK DARI SEGI KEDUDUKAN,PANGKAT,HARTA DAN KEKUASAAN PEMERINTAHANNYA.
    APA YANG TERJADI ,MEMBUKA SEMUA HATI DAN PANDANGAN MASYARAKAT PELBAGAI BANGSA BAGAIMANA UNDANG UNDANG ALLAH DIPERLEKEH OLEH UNDANG UNDANG CIPTAAN MANUSIA.
    WALAUPUN BERALIH KUASA SECARA RAMPASAN,TIDAK BERMAKNA RAKYAT BERSORAK SUKA DAN GEMBIRA.
    RAKYAT PERAK KHUSUSNYA LEBIH MENGERTI DAN MENGETAHUI APA YAMG BERGELORA DISANA.
    INGATLAH, UJIAN ALLAH TIDAK AKAN BERHENTI DISINI.BANGUNLAH,BANGUNLAH SEMUA PENDUDUK NEGERI PERAK,BAHANG TSUNAMI RAKYAT BELUM REDA.JIKA ANDA MASIH SAYANGKAN DAN MASIH MEMILIH
    KERAJAAN RAKYAT,
    BERJUANGLAH DAN WAJIB BAGI DIRI MENEGAKKAN KEBENARAN.

    ALLAH HUAKBAR !!!!!!!!!!!!!
    ALLAH HUAKBAR !!!!!!!!!!!!!!

    KERAJAAN PAKATAN RAKYAT MASIH UTUH DI 4
    NEGERI LAGI.JIKA PERAK TUMBANG, TIDAK BERMAKNA IA TIDAK DAPAT BANGUN LAGI.HANYA RAKYAT PERAK SAJALAH YANG BOLEH MENUMBANGKAN SEMULA KERAJAAN YANG MENUMBANGKAN KERAJAAN RAKYAT MEREKA.
    YANG MERAMPAS,BIAR MEREKA MERAMPAS,TAKKAN KEKAL.KITA SEBAGAI PENGUNDI AKAN MERAMPAS PERAK SEMULA DAN SELURUH MALAYSIA TERMASUK SABAH DAN SARAWAK TIDAK LAMA LAGI,
    MACAM CERITA HINDUSTAN,HERO KENA LANYAK DULU,PASTU YANG MELANYAK, KENA LANYAK PULA OLEH ORANG ORANG PIMPINAN HERO HINDUSTAN.SIAPAKAH AGAKNYA HERO ITU?
    SIMPATI SAYA PADA DATO NIZAR,SEDIH DILUBUK HATINYA ALLAH YANG LEBIH ARIF TAHU.
    UNDANG UNDANG CIPTAAN MANUSIA SENTIASA BOLEH BERUBAH, TETAPI UNDANG UNDANG CIPTAAN ALLAH, TIADA SIAPA MAMPU MENGUBAHNYA.
    CUBA TRY UBAH TENGOK UNDANG UNDANG HUDUD ALLAH ( JIKA BERANI )
    INSYAALLAH, KEMELUT DI PERAK PASTI AKAN REDA DITANGAN ORANG ORANG PERAK SENDIRI.
    KEPADA WARGA PAKATAN RAKYAT,INILAH DUGAAN ALLAH, JANGAN KITA BERTUDING JARI SESAMA KITA,ADA HIKMAH DAN PENGAJARANNYA.
    BERSAMA KITA SEIRING PERJUANGAN DIBAWAH PIMPINAN PAS,PKR,DAP DAN PENDOKONG PENDOKONG REFORMASI DAN HARAPAN KITA PADA DATO SERI ANWAR UNTUK MEMBERI IDEA DAN STRATEGI UNTUK MEMPERTAHANKAN DAN MENGEMBALIKAN APA YANG DIRAMPAS OLEH PERAMPAS.

    HARAPAN SAYA AGAR SEMUA WARGA PERAK, BERDOA DAN BERSABAR,BERTINDAK IKUT UNDANG UNDANG ALLAH JANGAN ADAKAN PROVOKASI MACAM PERAMPAS.

    SEKIAN ………..
    WASSALAM DAN SALAM SAYA UNTUK WARGA PERAK.

  137. salam kepada semua pendokong reformasi.apa yang baru kita saksikan dikaca tv yang menyiarkan pelbagai berita sensasai dan cuba mengatakan bahawa PAKATAN RAKYAT kini bergelut dengan masalah perpecahan.

    kita sebagai insan boleh mempertimbangkan apa jua tohmahan dari meja berita milik BN.BN sentiasa mahu PKR,PAS dan DAP menhadapi perpecahan.

    kita jangan lupa,apa yang BN UMNO lakukan pada rakyat MALAYSIA dari dulu,kini dan selamanya.mereka akan LAKUKAN APA SAJA ASAL MEREKA AKAN TERUS MEMERINTAH!!!!

    APA YANG KITA DAPAT JIKA KITA TERUS TERUSAN MENYOKONG BN/UMNO?
    HARI HARI RAKYAT MALAYSIA DIKELENTONG,APA YANG MEREKA BUAT, KIRA BETUL.

    PAKATAN RAKYAT BARU NAK MERASA MEMERINTAH,MACAM MACAM PROPAGANDA BN BUAT UNTUK MEMECAH BELAHKAN HATI RAKYAT.

    KITA LIHAT SENDIRI DI PERAK,ALLAH LEBIH MENGERTI.BAGAIMANA WANG JADI UKURAN UNTUK PANCING SESEORANG.

    KEPADA WARGA PERAK,LAKUKAN YANG TERBAIK UNTUK KESEJAHTERAAN ANDA.MB PERAK PILIHAN RAKYAT,DATO NIZAR DIAIBKAN DENGAN FITNAH MENDERHAKA.
    JIKA ANDA DIPIHAK KERAJAAN RAKYAT,HADAPILAH DUGAAN ALLAH INI DENGAN HATI YANG TENANG DAN BERJUANGLAH MENGHAPUSKAN KEKUFURAN PERAMPAS.

    TAKBIR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ALLAH HUAKBAR !!!!!!!!!!!!!!!!!

  138. “Justeru tidak ada Adun yang melompat Parti di negeri itu dalam usaha penubuhan kerajaan baru seperti yg diwar-warkan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mengambil alih kerajaan pusat sebelum ini”, katanya kepada laman webPemuda di sini, hari ini.

    Anwar sejurus pilihan raya umum lalu menyatakan bahawa Pakatan Rakyat bakal mengambil alih kerajaan pusat dalam tempoh terdekat dengan meletakkan sasaran 16 September. Namun, sehingga hari ini usaha berkenaan tidak berhasil.

  139. KELAINAN RAMPASAN KUASA UMNO DI PERAK :
    DENGAN PROJEK 16 SEPTEMBER ANWAR IBRAHIM

    Sdr. Ashvin Raj Menulis :

    I would like to highlight a main difference between Anwar’s attempt of Sept 16 to form a new government and what’s going on in Perak. Anwar said that he had the numbers. He did not say that he ‘bought them’ for a price.

    Anwar only gave a call but no money was offered. In this Perak case, a statutory declaration made by a PKR member strongly alleges that money ranging in the millions was offered to Pakatan YBs in order to entice them to crossover.

    In this sense, money is the main difference here. I doubt PKR offered any sum of money to BN reps to join Pakatan, as they don’t have access to huge federal funds, unlike BN which has millions of ringgit as the federal government of the day.

    What has happened in Perak is cowardice to say the least. The people’s mandate had not been given to BN to rule Perak, but to Pakatan.

    I don’t blame the Sultan of Perak, but Najib and his cronies for enticing politicians from Pakatan to join them. This is most shameful and cowardly in that they used a bait of millions of ringgit to lure them.

    Were there any monies offered by Pakatan to any BN rep before Sept 16 to join Pakatan and form a new federal government?

    Of course, it is ethically wrong to hop from one party to another. But my point here is this, who has the stronger bargaining power when it comes to enticing YBs to crossover?

    Certainly it is the one with the most funds and assets accumulated over the past 50 years and that is none other than the corrupt BN regime led by Najib.

    A ‘RIDICULOUS POLITICAL SANDIWARA’
    – Ashvin Raj

  140. tahu pulak PR bersuara dgn mengatakan kembali kn hak rakyat..
    sedangkn siapa yg dlu memain kn hak rakyat dengan mencipta isu lompat parti..
    ingat sikit penyokong pakatan rakyat ..siapa yg timbul kn isu lompat parti nie
    klao bukan pemimpin yg diagungkan oleh penyokong pakatan rakyat iaitu anwar ibrahim
    yg pandai berkata2 dan dengan bangga die berkata ramai lagi adun BN akan melompat parti
    masok ke dalam pakatan rakyat..

    di sebab kan anwar ibrahim BENGONG nie juga lah intitusi kesultanan tidak di hormati oleh rakyat dlam pakatan rakyat..
    ini ke penyokong pakatan rakyat hendak..
    ini ke penyokong pakatan rakyat hendak..
    ini ke penyokong pakatan rakyat hendak..

    dengan derhaka pada sultan..
    bangsa melayu jgn terlalu angkuh berkata2 nnti ia akan memakan bangsa melayu sendiri..
    ingat sultan tu payung bangsa melayu dan negara..

    aku pon malas nak bebel byk sgt..
    tp nie le bangsa melayu sekarang terlalu cpt lupa asal usul bangsa sendiri
    nie khusus pada penyokong pakatan rakyat..

    ingat bangsa laen seperti cina n india yg tidak hormat dan derhaka pada sultan sedang
    gelak dan tertawa kerana bangsa melayu sendiri derhaka dan tidak hormat pada sultan..

    fikir2 dan renung2 kn lah bersama…
    sedar lah bangsa melayu..
    sedar lah bangsa melayu..
    sedar lah bangsa melayu..

    ( BANGSA MELAYU BANGKIT DAN BERSATU LAH DEMi NEGARA DAN BANGSA SENDIRI )

  141. di perak tak de nye rampas kuasa perak..

    hg ja kata cam tu..

    nie aku anak jati perak..
    kalo hg org luar hg x payah ckp..

    apa yg nizar dh buat kat perak..ekonomi,pembanguanan langsung x dak..

    yg die tau duk kisah politik die..

    hak rakyat die wat x peduli..

    lg satu keja die duk jd boneka DAP..

    NIZAR MEMANG X LAYAK JD MB PERAK..
    DH LE PENDERHAKA PD SULTAN..

    AKU BERSYUKUR PADA ALLAH..
    KERANA BN PERINTAH PERAK BLIK..
    AMIN..

  142. sudah-sudah lah wahai org2 PAS woi

  143. this is an extract of a report by an independent journalist which shows that the Election Commission is just PRO BN! If you support this report, please cut and paste on every group in Facebook. Thank you.

    “The same views have been echoed by no less than the Election Commission (EC). Plus, the EC has openly supported proposals by some BN leaders such as Datuk Seri Nazri Aziz, Datuk Mukhriz Mahathir and Tan Keng Liang to prevent “unnecessary” elections. These include suggestions for stricter laws, and penalties for elected reps or their parties should an elected representative resign for reasons other than what’s stated in Article 48(1) of the Federal Constitution.”

    http://www.thenutgraph.com.my/funding-democracy-the-bn-way


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: