Posted by: pinkturtle2 | Februari 6, 2009

Semua Rakyat Bangkit!! Adakah Sultan Perak Tidak Mengetahui Pekara Ini?

Hon iringi sokongan kepada Nizar

kemaskini 11.50pm Dari jam 10 malam hingga saat ini, kenderaan yang bertali arus di depan kediaman rasmi menteri besar terus-menerus membunyi hon selama hampir dua jam – dipercayai menyatakan sokongan kepada Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin.

Ribuan orang masih berkumpul di tepi-tepi jalan di luar kediaman tersebut dan sehingga kini tiada tanda-tanda mereka akan bersurai.

kemaskini 11.00pm Ceramah berakhir secara aman dengan bacaan doa. Menteri besar Pakatan itu berucap, sementara beberapa pemimpin atasan gabungan itu tidak berceramah.

Orang ramai diseru bersolat Jumaat esok di Masjid Ubudiah di Kuala Kangsar.

kemaskini 10.45pm Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin berkata  beliau dan Adun Pakatan Rakyat akan memulaukan majlis angkat sumpah menteri besar baru Perak, Datuk Dr Zambry Abd Kadir esok walaupun mereka juga diundang.

Tambahnya, Pakatan Rakyat tidak akan mengiktiraf sama sekali kerajaan baru BN dan akan terus membantahnya bersama rakyat di seluruh negeri.

Kira-kira 6,000 orang berada di kediaman rasmi itu.

kemaskini 9.16pm Kira-kira 2,000 orang berhimpun di kediaman rasmi menteri besar Perak, menyatakan sokongan kepada Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin.

Mereka melaungkan “reformasi”, “jatuh BN” dan “hidup rakyat” sementara menunggu ucapan para pemimpin Pakatan Rakyat mulai jam 10 malam ini.

Mesyuarat barisan pemimpin atasan gabungan pembangkang itu petang tadi memutuskan untuk mempertahankan jawatan menteri besar itu.

http://www.malaysiakini.com



Responses

  1. orang dok hon ramai2 tuh coz nak balik rumah jalan jem..org marah kat si gila kuasa tuh coz menyusahkan org ramai…hahaha..nizar nak pulaukan majlis ke..biaq pi sama dia…dia dah takda apa2…sapa dia skang???adun biasa sahaja….kasihan kasihan…babai ye nizar@gila kuasa

  2. Perjuangan islam lebih penting daripada kuasa, fikir-fikirkanlah

  3. Dia org sudah pukau, pakai bomoh Hindu agaknya!!!!!!?????

  4. hei, manusia mak hang pelacur agaknya……. ye aku rase la user name manusia ni pelacur yg bezina dgn babi kut ……..kaw kaw kaw

  5. aku rasa mcberi nih menaip ayat2 tersebut sambil cermin dgn muka sendiri…kasihan…mak dia yg pelacur kemudian anggap mak org lain pelacur…jgn libatkan org lain utk menutup diri sendiri..aku paham perasaan ko mcberi dpt mak spt itu tapi sabarlah,itu sudah takdir ko…terima sahaja kenyataan diri sendiri yg ko anak pelacur ye…jgn disebabkan mak ko pelacur,ko terus hina perempuan dgn berzina dgn babi pula…kasihanilah diri sendiri..walaupon ko dari keturunan sedemikian,geng2 nizar dan ngeh ttp menghargai org mcm ko..ko patut bersyukur…ingat tuhan banyak2…semoga ko mendapat hidayah yg sepatutnya…ammmiiinnnn

  6. Setuju dengan mcberi,

    Nama user (manusia) ini tulisannya saja sudah menggambarkan standardnya sebagai orang hina.
    Tak sedar diri, standard tulisannya mengaibkan dirinya sendiri. Tak masuk universiti gamaknya…

  7. alamak dik,ayat ko ayat budak2 lah tetiba citer pasal masuk universiti lak..nih mesti budak2 baru nak up nih..layankan je lah…takkan aku nak heboh satu dunia aku masuk universiti mana….aku bukan mcm si nizar tuh yg suka berlagak…ada beberapa kategori org masuk universiti ini..salah satunya kategori mcm pemimpin2 pakatan tu,masuk belajar tinggi2 tp akal cetek letak kat pungkoq gak…dik,gi abiskan blajar dulu ye x payahlah nak main politik nih…adik patut bersyukur apa yg adik dpt skang ye…malu dik org panggil kita baru nak up..jgn bg nampak sgt diri tu..cover2 skit.

  8. maaf (manusia) akal engkau sendiri yang orang lain nampak cetek, kerana tergambar pada tata cara penulisan engkau yang begitu meloyakan !!

    HARAP (manusia) BERTENANG – JANGAN OVER
    – Naspazi

  9. akal ada kan???guna akal tu ye sblm menaip,kalau meloyakan janganlah baca wahai budak kecik…meloyakan konon tp dok baca gak hasil tulisan aku..

  10. PKR jatuh kerana hilang 2 ADUN rasuah

    BN bangkit lepas dapat @ 2 ADUN rasuah…

    Tanpa Rasuah…siapalah BN ( bribe national)

  11. apa la yang hangpa p layan user nama manusia tu, buang masa ja… aku syok baca tulisan dia pasai orang yang xbetui macam dia nie ja buleh tulis macam tu..bukan senang nak dapat user mcm nie kan…mari la kita ramai2 minta org yang mengaku dia manusia nie tulis lagi..hehehehe (org waras ada yang mengaku dia manusia ka, xpayah mengaku kut, memang semua org tau, yang masuk, baca dan komen kat sini memang manusia pun, xtau la pulak kalau2 dia nie spesis cimpanzi yang pandai guna komputer pastu mangaku dia manusia pulak…warghhh…warghhh…warghhhhhh..cian kan)

  12. hai manusia !!!

    kenapa lah rendah sgt budi & bahas mu , wahai org umno

  13. hoi manusia…nak pulak dia mengaku manusia…manusia tu dah kene rasuk tu…manusia bertopengkan iblis tu…

    mari kita manusia yg beriman ni bersatu…kami support anda DS Ir. MNizar..kebenaran pasti datang…

  14. (Manusia) ni hangpa nak tahu yang merupakan Pencacai UMNO yang kerjanya menjilat Bontot najib antatuya tu……..
    Dia dapat hasil haram tu la untuk bagi makan anak bini dia…
    Namadia sebenarnya ‘manusia keparat’ pencacai umno yang merampas kerajaan perak denagn merasuah 4 ekor katak………
    kah…kah…kah….

  15. Salam,
    Saudara2ku…jgn kita t’ikut rentak org2 yg munafk. Hati mereka telah ditutup oleh cahaya serta kebenaran.

    Sebaliknya marilah kita merapatlan ukhwah agar benaran muncul jua….

  16. utk 3 tahun yg akan datang ni kita tak akan berjumpa lagi dgn mb perak yang boleh BERKHUTBAH waktu solat jumaat,TAZKIRAH disurau dan masjd,menyembelih lembu korban tanpa protokol dan sambutan kompang dan bunga manggar,,, itu yg patut kita sedih,, kehilangan pemimpin yang memimpin kita kearah kebaikan,,, utk BN, SIASAT LAH DAH BRP JUTA ADUN PR MAKAN RASUAH DLM 11 BULAN NI,,, SIASAT LAH HARTA MRK,,
    JGN LUPA,, SIASAT JUGA ADUN BN YER!!!!!!!

  17. hoi (manusia) tempek la

  18. jangan bertengkar dengan org jahil agama mcm “manusia”.. beri nasihat n bdoa mudah2an dia diberi taufik dan hidayah.. klu kita bertengkar dengan org jahil.. nti kita juga akan akan jadi jahil.

  19. ikut sedih tu..mmg sedih !! tp mungkin ada hikmahnya.taya pada diri masing2.. antara pimipin umno/bn dengan pas/pakatan rakyat manakah lebih telus,iklas?? lu umno/bn ka.. lu pas/pakatan rakyat ka?? lu fikir la sdiri…. Allah mnilai seseorg pmimpin itu bdasarkan keiklas, tanggjawab,amanahnya..bukan bjaya mmerintah dengan lama atau mgunakan rampasan kuasa bdasarkan ugutan dan rasuah.. sbagai rakyat juga akan dinilai kerna kamu yg mmilih pmimpin.. kamu myokong pmimpin adakah kerna wang & Allah??

  20. hilang sudah pemimpin yg rakyat boleh jumpa tanpa protokol yg menyusahkan..saya setuju apa yg md ker cakap…kita xkan jumpa pemimpin mcm tue dari amno / bee end ….nak jumpa kena hulur dulu $$$$..

  21. siapa mulakan kelam kabut ni…PR….Sapa Yg BUat KecoH..PR..sapa YG menyebabkan DS Nizar jadi Penderhaka..DSAI..terima Kasih Atas sifat Kelam kabut DSAI…Lempar batu sembunyi tangan..yg jadi mangsa DS Nizar…

  22. kawan2 semua jgn kita semuamenyalahkan sesiapa. Lebih elok ada antara kita buat solat hajat minta Allah beri petunjuk atas apa yang terjadi ni.

    Kalau benar BN memerintah Perak, pasti ada hikmah disebaliknya, sekurang2nya kita tahu,
    untuk memerintah mereka akan gunakan apa saja cara wlupun dgn cara kotor.

    Rakyat yang pilih pemimpin, tapi pemimpin
    pula sesuka hati mengkhianati amanah yang diberikan dengan tindakan melompat parti
    sesuka hati tanpa memikirkan akibat yang boleh
    timbul disebabkan perbuatan mereka.

    Mungkin Allah mahu kita tahu siapa dikalangan
    pemimpin jenis ini, agar kita berhati2 dikemudian hari.
    Marilah kita sama2 berdoa agar PRU ke 13 nanti
    kita mampu merubah dgn memilih pemimpin
    yang baik,dgn menunjukkan teladan yg baik
    di samping dapat berbakti kepada rakyat dengan
    ikhlas.

    Wassallam

  23. Mulakan dari sekarang untuk merampas kembali kerajaan Rakyat perak………
    Dan nyahkan BN di malaysia…..

  24. Bangkai Negara (BN) memang jijik….. sejijik Najib(atau Najis) yang merompak wang rakyat…..berzina dgn altantuya….

  25. Aku rasa BN perintah pun tak senang,apatah lagi dapat kuasa cara kecoh.Kitab kata kalau dapat apa2 cara tak betul tak akan kekal kerana barakahnya tak ada.

    Kita sama2 tengok saja dan berdoa agar Allah tunjukkan kebenaran kelak.

    Tak payah dok gaduh2 dan burukkan mana2 pehak tapi percayalah ini semua kuasa Allah dan mungkin dia nak tunjukkan sesuatu.

  26. org mcm manusia tula jenis melayu yg berfikiran zaman jepun..hancur negara kita kalo ramai melayu yg pikiran mcm dia tu..perasuah,penjenayah,gilakuasa cam najib tu dijulang,dipuji tp pemimpin yg beriman dikeji..tu la umat islam hadari yg paklah buat sendiri utk melayu2 mcm dia..wslm

  27. wahai rakyat Malaysia sekalian, usah bergaduh sesama Islam. Jgn ikut rentak org munafik dan fasik. Cara demikian membawa kita lalai dan pecah belah. Allah maha mengetahui akan apa berlaku di Perak… dan Allah tahu siapa yg gila kuasa…

  28. Sebab itu aku tak pernah mengamin doa utk raja dlm khutah yg kedua. Hanya mengamin kan doa utk kaum muslimin dan muslimat.

  29. UMNO ADALAH PENCACAI NO 1 SEJAK 50 TAHON DULU..MANUSIA TAK TAHUKE..PAS YANG DIKATAKAN PENCACAI BARU JEBERAPA BULAN DAH BERAPA HAK ORANG MELAYU UMNO MUSNAHKAN DARI PADA SEJAK LAHIR SAMPAI LUBANG KUBUR PUN NAK DIKACAU JUGA..TENGOK MELAYU PENANG APA DAH JADI…ENTAH2 MANUSIA PUN DARI GOLONGAN INI KOT…TU YANG DIA LUPA TU…TANG MASUK UNIVESITI….OTAK BANGANG NGALAHKAN LEMBU PUN KALAU ADA DUIT BOLEH MASUK U JUGA

  30. boikot Perak. Orang perak semua tak boleh percaya. dari adun sampailah ke sultan.semuanya lidah bercabang.tak ada pendirian.mudah ditukar ganti….

  31. Manusia …sorang yang bijak tetapi sayangnya tidak dapat melihat kebenaran. Agaknya pernah dikecewakan oleh PR atau PAS atau DAP. Tu pasal dia sukakan BN atau dia nie kaki tangan MOSSAD yang dibayar gaji. Sedarlah bahawa UMNO telah menyebabkan Malaysia akan tergadai di masa hadapan dan pada masa itu sudah terlambat. Tengok dalam tempoh 50 tahun, Singapura, Batu Putih, W.P.Iskandar, Sabah (Penduduk asing lebih ramai dari penduduk asal) dan banyak lagi akan datang…tunggulah.

  32. LEpas komen saya nih… sapa yg layan user bernama manusia ni dia pun sama tahap akalnya dgn user manusia… booo layan beb….


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: