Posted by: pinkturtle2 | Februari 12, 2009

Ketaatan kepada Allah Dan Rasul lebih utama dari raja dan segalanya

taat-allah

Isu Menteri Besar Perak : Adakah derhaka kerana mengikut Sunnah Nabi?

Saya siarkan komentar daripada tokasid yang menulis berikut :

Heboh satu Malaya.Hmm….heboh satu UMNO Malaya sebenarnya.Heboh tentang DS Nizar menderhaka. Itulah istilah yang pemimpin-pemimpin UMNO gunakan bagi mensifatkan DS Nizar.

Tapi betulkah DS Nizar derhaka? Aku rasa sebenarnya DS Nizar mengikut sunnah Rasulullah SAW.
Dan sunnah Nabi SAW adalah lebih berharga dari titah mana-mana raja dalam dunia.Kerana sunnah Nabi SAW berlandaskan firman ALLAH Azza WA Jalla. Sedangkan titah raja mungkin terdorong oleh hanya akal atau perasaan atau nafsu.

Mengikuti sunnah Nabi SAW ,InsyaALLAh akan mendapat syafaat baginda di akhirat nanti. Ikut titah raja belum tentu lagi…..

Keenganan DS Nizar meletak jawatan bila di titahkan oleh raja adalah seperti sabda Nabi SAW kepada sahabat besar Uthman bin Affan r.a. iaitu:-

hadithuthman

“Wahai Uthman, seandainya suatu hari nanti kamu dilantik oleh Allah mengendalikan urusan kepimpinan ini, dan kaum munafiq mahu menanggalkan pakaian engkau yang Allah pakaikan kepadamu, maka JANGANlah engkau menanggalkannya!” [riwayat Ibn Majah]

Jadi, adakah derhaka jika seorang pemimpin Muslim mengikut sunnah Nabi SAW?

http://alhusseyn51.blogspot.com

Advertisements

Responses

  1. Kejayaan manusia adalah bergantung sejauh mana ia taat dan patuh pada perintah Allah mengikut sunnah Nabi SAW.

  2. Siapakah kaum MUNAFIQ itu wahai kawan2? Katakan dengan jelas dan berani! Siapa?

    AMENO dan SOLTAN?

  3. kaum munafik merujuk kepada perbuatan munafik

  4. YANG MUNAFIQNYA SI NAJIB@NAJIS BABI TUU LAA DENGAN BARISAN NERAKA=> bee end..

  5. Dia antara ciri-ciri orang munafik ialah:
    – Apabila diberi amanah dia kianat.
    – Apabila berjanji dia mungar.
    – Apabila bercakap dia suka berbohong.

  6. adeke najib slalu berbohong?
    ada tak sultan khianat hak rakyat?
    pernah ke mereka mereka ini membuat janji?tapi tak tunaikan.

  7. aku stuju….lebih baik sembah pada allah swt …dpt berkat dunia akhirat…dpd sembah sultan@amno…

  8. halooo… abd,
    engkau ni hidup ke mati?

  9. Abd said:
    adeke najib slalu berbohong?
    ada tak sultan khianat hak rakyat?
    pernah ke mereka mereka ini membuat janji?tapi tak tunaikan.

    kahkahakhkahkahkahkah……. SOKLAN dari MAT BANGANG…..apa ke ngooooookkk la MUNKEE ni…. dulu sekolah rendah sapa ngaja? Bik Mama ke?? kahkahkahkahkahkahkahkahkah…. keje dengan GAMUDA ke skrg? kahkahkahkahkahkahkah ….. apa turrr….. C4 ada simpan kat rumah tak? kahkahkahkah

  10. ciannye..abd msih x sedar

  11. c’mon la abd, dah rmai org sedar, hang ja x sedar2

  12. hahaha..abd.kau nie kan…tak tau laa aku…hahaha…tak baca berita hairan ke…hahaha…dr dubai…kau nie macam tukar riub punya owner laa…ahhaha..mmg best laa fakta kau

  13. bro ABD tu “aku bodoh dunggu”…kawan2 gelak sama2 1,2,3

  14. xbaik tau kenkawan gelak kat dia sbb dia sat ni baru
    join, sblum ni dok tatap berita harian, utusan & dengar berita tv3suku.. tu yang bengap tuuuuuu..
    xleh nak salah kan dia s’mata2..heheheh.. (mangsa sogokan maklumat bee end)..

  15. saya ingin kan ,kan lebih baik PR buat demo aman supaya makamah raja di bubarkan dan kembalikan kekebalan raja2 melayu di pulih kan.Tue yg terbaik.

  16. Al-Sultan di bodohi UMNO sebenarnya ,AWAS kami akan ganang liat tunggang terbalik kamu UMNO angkara durjana “perkosa” raja di Bkt gantang & selambau nanti.Rakyat perak secara total sudah memperlihatkan kehebatan mereke dgn pertarungkan nyawa & darah ! berbaring di tengah2 jalan ,trajedi jumaat Masjid Ubudiah Kuala Kangsar ! AMARAN KERAS untuk UMNO Be End !

  17. B . N . == Barisan Nasional
    == BABI NASIALL
    == BUTOKH NAJIB
    == BANGSAT NEGARA
    == BARUAH NAJIBBABI..

  18. NIZAR tu sebenarnya sama macam MUSTAFA KAMAL ATATURK, pemimpin yg kononya Islam tapi betindak menjatuh Islam dari dalam, Pas pon sama la tu , PAS sememang nya jadi ikutan anak anak muda yg kononya berjuang… tapi haram tak tau apa yg di perjuangkan

  19. Yang Buduh said:
    NIZAR tu sebenarnya sama macam MUSTAFA KAMAL ATATURK, pemimpin yg kononya Islam tapi betindak menjatuh Islam dari dalam, Pas pon sama la tu , PAS sememang nya jadi ikutan anak anak muda yg kononya berjuang… tapi haram tak tau apa yg di perjuangkan

    kahkahkahkahkahkah…….nizar sama mcm mustafa ? mana sama….ngooook betul munkee Mat Buduh…. dulu belajar subjek sejarah dengan Bik Mama Suami Najib ke? kahkahkahkahkah…..sedap ke bau ketiak Bik Mama suami Najip? kahkahkahkahkah

    Mustafa kamal kata tak wajib semayang, nizar semayang, jadi imam, boleh khutbah jumaat….ngooook punya mat buduh, macam mat mb haram…..kahkahakhkahkahkah

    tinggal Mat Buduh dengan pemuda gerombolan je yg masih sokong gerombolan ngoook….yg lain smua dh masuh angkatan muda….kahkahkahkahkahkah….yg lain semua dah masuk dewan pemuda pas….kahkahkahakh

    woi munkee mat buduh, dapat komisen sukhoi ke? kahkahkahkah…..dapat cium ketiak bik mama suami najip ke ? kahkahkahkah….. dh kaya mcm KJ dgn kamaluddin abdullah ke ? kahkahkahkahkahkah……ke kerja GAMUDA skrg ?kahkahkakhakhakhakh……

    p/s: berapa rupiah mat buduh dpt komisen eurokopter? gelak lagi….kahkahkahkahkah

  20. salam..
    masalahnya di M’sia kalau durhaka pada perintah Allah tidak ada pun yang buat bantahan dll sebagainya eg; isteri tpm Rosmah dengan pelakon hindi berapa pertubuhan @ NGO @ Pemuda UMNO/BN tunjuk perasan, suruh taubatkah dan sebagainya . Begitu juga dengan Azalina begitu lantang bersuara siapa durhaka pada sultan keluar dari negara ini. Tapi saya nak tanya Azalina , guna mata Allah bagi buat apa? kalu tak baca dan faham ayat2 Allah Dan Hadis2 nabi sbagai contoh Azalina berpakaian macam lelaki, tidak tutup aurat berapa orang tegur , tidak ada pun pemuda UMNO/BN merasa Azalina Medurhaka peritah Allah dan malah menyokong saja apa yang Azalina buat. Tapi apabila durhaka pada raja semua UMNO tunjuk hebat . Kita masih ingat lagi apabila berlaku pertukaran antara bekas menteri besar Terangganu ke pada yang baru ayat yang cukup durhaka pada sultan iaitu ” Aku nak ke deris Natang” tapi tak apa muga puak2 UMNO begitu juga di Kelantan Anuar Musa tabal raja lain di ketereh dan juga berlaku pidaan di Parlimen tetapi pihak pembakang menentang kalu tidak UMNO sudah pun telangankan intitusi raja-raja. oleh itu tolonglah ingat sejarah sebelum naik minyak nak bawa Nizar di tahan ISA . Orang yang tak tahu macam mana ISA suka bercakap tapi yang merasa macam mana ISA bolehlah tanya..Apa2 pun kembalilah pada Jalan Allah.

  21. dunia akhir zaman menghampiri kiamat..terdapat golongan yg mencaci ulamak dan ilmuan Islam tanpa rasa bersalah dan sebaliknya menyanjung golongan munafik yg membuat kemungkaran di bumi Allah..apakah mereka masih mengaku Islam n meyakini tempat mereka di syurga?? mgkin syurga dunia yg dicari..itulah penyokong UMNO..

  22. “Walau seberapa banyak sekalipun askar, polis atau pengawal istana digaji untuk melindungi dan menjaga tahta, namun tiada satu pun akan dapat mengatasi kehendak dan aspirasi rakyat jelata. Walau seberapa banyak peluru bedil atau peluru meriam sekali pun digunakan, namun tidak satu pun dapat menyekat kemarahan aspirasi rakyat. Jika kehendak rakyat jelata dimakbulkan Allah, maka (berlakulah) perpindahan takhta dari istana ke muzium seni dan budaya” – Sultan Azlan Shah ketika dianugerahkan Doktor Kehormat Undang-undang, di Majlis Konvokesyen, Universiti Sains Malaysia, Pulau Pinang pada 29 Jun 1980.

  23. mari rakyat2 umno sekalian laungkan lagu kebanggan korang..

    “UMNO TERUS MARA UTK TERJUN NERAKA..”

  24. to yg buduh..

    kau nih kn..
    ak rse baek mati je ler…

    ak sokong dari dubai..

  25. so Ahli Majlis,,tumbangkanlah Sultan Perak. Kemudia lantik Gabenor atau apap2 aja lah jadi TUAN Perak..nak lanti JWW Birch jadi Sultan pun bole, tapi Lim Kit Siang mesti dah pasang angan nak jadi Presiden Perak pasal DAP menag lagi banyak dari korang

  26. PAS yg buduh lagi sombong bior mati bersame-same DAP…bangsat punye penderhaka!

  27. alahai anti umno… pekebodonya ko ni? aku ingat la, walaupun ko punya nick kata anti umno, tapi badan ngan jiwa ko masih tetap ngan umno kan? baik tukar je nick tu jadi “auntie umno”.

    tuan kat perak adalah rakyat, sbb tanpa rakyat, sultan perak nak jadi apa? tanpa rakyat, boleh ke wujud kerajaan perak? jangan la nak jadi bodo, nak lantik gabenor ke atau apa2 ‘natang pun nak jadi TUAN perak pulak.

  28. terima kasih atas sumpah seranah ko orang.munkee ini lah akan tunggu ko orang kat akhirat . he hhe pahala percume yob.ko belajor mane boleh melabelkan saudara seislam ko dengan binatang.atau ko same puak puak kat ganu yang menatangkan agung.apa kah allah akan beri pertolongan dengan akhlak ko orang yang comel tu.

  29. ini lerr akibat nya apabila tiada roh islam dalam diri mereka yg tiada minta islam WALAUPUN UGAMANYA ISLAM..kekawan marilah kita doakan mereka nie supaya bersama kita untuk mengalah kan BE-EN – sebab tu di nereka ALLAH adalah terdiri dari pemimpin 2 zalim – raja2 yg zalim , yg menolak islam secara total..suka kan dunia.. suka kan kekayaan.. ingatlah walupun doa diaminkan oleh org islam.. tapi itu semua ALLAH saja yg mengetahui.. sebab bila pembicaraan di mahkamah ALLAH makan HATI kita semua akan di keluarkan oleh ALLAH maka terbongkor semua rahsianya …kerana bagi mereka dunia ni umpama syurga dan mereka adalah “KING” SEKARANG SUKA HATI MEREKA LER suka buat keputusan.. di padang masyhar ALLAH akan keputusan.. akan ditanya amal dan iman lepas tu solat….kalau tak dapat jawab…. byk doa pun tak guna…. maka pemimpin diatas akan dihumban ke nereka yg paling bawah sekali.. maka ingat lerrr,

  30. jangan kita lupa…nabi-nabi kita yg dulu…dulu… ada yg jadi sultan dan pemerintah negara…wallahualam

  31. manusia yg lahir dr sumber haram.tak tahu menilai kebaikan atau keburukan.inilah budaya hidup org umno/bn

  32. abd said:
    terima kasih atas sumpah seranah ko orang.munkee ini lah akan tunggu ko orang kat akhirat . he hhe pahala percume yob.ko belajor mane boleh melabelkan saudara seislam ko dengan binatang.atau ko same puak puak kat ganu yang menatangkan agung.apa kah allah akan beri pertolongan dengan akhlak ko orang yang comel tu.

    kahkahkahkahkah…….kahkahkahkahkha…..munkee la sbb masih sokong gerombolan…..kalau ORANG boleh fikir….tak duduk je bawah ketiak Bik Mama Suami najip…kahkahkahkahkah……
    munkee la sbb sokong jugak gerombolan padahal munkee gerombolan dh ROMPAK DUIT RAKYAT….komisen ratus juta SUkhoi…..komisen ratus juta scorpene….apa turr….eurokopte lag….kahkahakhkahkah

    abd sedih? kahkahkah apa nak sedih…..telepon la Bik Mama….mintak biasiswa….kahkahkahkah…..telepon la MI NO SPIK INGLIS….apa turr….anak nya mat taip….kahkahkahkahkhakahkah

  33. Aku dengar semua surat khabar, tv, radio dan pemimpin2 umno kata kemelut politik di negeri perak telah selesai sebaik saja perlantikan MB Baru. So, ni nak selesaikan kemelut apa lagi?…mana ada lagi kemelut?, itu semua bukan kemelut tetapi KEMARUK!!!:

    Kemaruk Kuasa
    Kemaruk pangkat
    Kemaruk Nama
    Kemaruk Kedudukan
    Kemaruk Kebendaan
    Kemaruk Harta
    Kemaruk Kemewahan
    Kemaruk Darjat
    Kemaruk Pitis
    Kemaruk Betino
    Kemaruk mcm2 lagi

    Itulah sebabnya jadi mcm ni. Sebenarnya Negeri Perak aman damai, bahagia, rakyat dah biasa hidup susah tidak merasa sebarang ancaman, gangguan mahu pun kebimbangan. Yang tidak aman, tidak bahagia, terganggu, bimbang dan terancam ialah pemimpin2 umno yang lahap dan kemaruk!….mereka menggunakan rakyat supaya berpecah belah dengan menuduh pembangkang punya angkara, dengan cara itu mudahlah negeri jajahan di perintah.

    Semua ni taktik lama sejak zaman penjajah lagi…..maknanya tahap pemikiran rakyat satu malaysia kini pun adalah sama dengan tahap pemikiran umno; iaitu ”pecah dan perintah”. Umno tetap kuasa penjajah manakala rakyat adalah masih tetap dijajah………Sultan boneka.

  34. SIAKAP SENOHONG,
    GELAMA IKAN DURI,
    BERCAKAP BOHONG,
    LAMA-LAMA CURI NEGERI

  35. KALU NAK TERJUN NERAKA IKUT LAH SOLTAN.
    NAK SELAMAT IKUT SUNNAH NABI S.A.W.

  36. PUKI LUU LAAA NAJIBURRIDS….

  37. NIZAR tu sebenarnya sama macam MUSTAFA KAMAL ATATURK, pemimpin yg kononya Islam tapi betindak menjatuh Islam dari dalam, Pas pon sama la tu , PAS sememang nya jadi ikutan anak anak muda yg kononya berjuang… tapi haram tak tau apa yg di perjuangkan

    ini kenyataan org bodoh
    habis najid tu baik sangat lu pikirlah sendiri

  38. Kawan-kawan fgr…jangan peduli abd tu..biar dia dengan minda kuli dan pencacainya. nama dia pun dah membawa maksud hamba…hamba siapa agaknya? Tentu hamba BN. Cakap tak guna fakta.Degil dan ikut pendapat sendiri aje. Besar mana pangkatnya dalam UMNO tu? Tapi sayang hanya layak jadi pencacai aje. Dia tau dah masuk neraka. Aku tak ingin ikut dia pun. Orang takut ngan neraka tapi dia boleh ketawa pulak. Nampak sangat kurang ilmu dan kurang iman.

  39. umno melahirkan pemimpin……………………bodekkk

  40. Salam, bagaimana ingin dihormati? Jaga tingkah laku. Sultan adalah ketua agama Islam, TAPI sehingga sekarang, saya tertanya-tanya apakah kriteria “Ketua Agama Islam” yang telah ditunjukkan??? Dengan segala elaun diberikan, hidup mewah, agama entah ke mana. Bagaimana nak dihormati jika mereka tak jaga tingkah laku. Adat diwarisi akan luntur, hormat datang secara paksaan, bukan dari hati nurani. Media kerajaan boleh memutar belit fakta, tetapi hakikatnya, Sultan dan kerabat sepatutnya ambil iktibar, tunjukkan contoh tauladan yang baik, barulah kami rakyat jelata boleh hormat. Selalu rasa malu bila lihat majalah, kerabat diraja pegang gelas arak. Belum lagi, cerita-cerita sensasi dari pekerja-pekerja istana. Harap mencemar duli reflek diri mengapa rasa hormat orang Melayu pada tuanku-tuanku sekelian makin lari.

  41. Elaun untuk Agong dan Permaisuri Agong

    Ini adalah dibawah Undang-undang Malaysia Akta 269 (Akta Peruntukan
    Diraja 1982).
    Ini budget tahunan untuk Agong. Akan dibayar secara bulanan kepada
    Agong. Selain dari elaun untuk Agong ni, mereka masih dapat elaun
    Sultan di negeri masing masing.

    1. Privy Purse – RM360,000 (bermakna bulanan adalah RM30,000).
    2. Elaun keraian – RM120,000 (bulanan sebanyak RM10,000)
    3. Elaun diraja Istana Negara – RM144,000 (bulanan sebanyak RM12,000)

    So, total setiap bulan seorang Agong dapat adalah sebanyak RM52,000.

    Elaun untuk Permaisuri Agong ialah

    1. Privy Purse – RM67,200 (iaitu RM5,600 sebulan).
    2. Elaun keraian – RM21,600 (RM1,800 sebulan).

    Total sebulan Permaisuri Agong dapat ialah RM7,400.

    Selain daripada tu, setiap tahun Agong dapat lebih RM53 million untuk
    perbelanjaan istana, sambutan tetamu dan untuk gaji pekerja dia.
    Breakdown nya adalah seperti berikut

    1. Perbelanjaan istana dan sambutan tetamu – RM52,259,100
    2. Gaji kakitangan istana – RM1,004,880

    Elaun untuk bekas Agong dan bekas Permaisuri Agong

    Aku tak pernah tau wujud nya elaun ni. Bermakna setiap bekas Agong
    yang tukar setiap 5 tahun tu akan dapat elaun bekas Agong dan bekas
    Permaisuri Agong. Ini adalah dibawah peruntukan Undang-undang Malaysia
    Akta 270 (Akta Istana Negara Elaun-elaun Diraja 1982) pindaan 2006.

    Dibawah akta ni elaun akan dibayar kepada bekas Agong dan bekas
    Permaisuri Agong setiap bulan untuk seumur hidup. Contoh nya lah kan,
    macam Sultan Azlan (bekas Agong), selain dari elaun Sultan dia dapat
    tiap bulan, dia juga dapat elaun bekas Agong.

    1. Elaun Diraja Istana Negara untuk bekas Agong – RM15,180 sebulan.
    2. Elaun Diraja Istana Negara untuk bekas Permaisuri Agong – RM4,500 sebulan.

    Boleh dikatakan kat Malaysia ni kebanyakan Sultan dah pun jadi Agong,
    just imagine berapa banyak kerajaan belanjakan untuk kesemua
    bekas-bekas Agong dan bekas-bekas Permaisuri Agong yang masih hidup?

    Pencen khas untuk balu Agong

    Ini adalah pencen untuk balu Agong. Bermakna kalau Agong tu mati
    semasa dia tengah jadi Agong, so balu dia akan dapat pencen ni.
    Contohnya pencen khas ni Siti Aishah dapat sebab Sultan Selangor mati
    masa tu dia tengah jadi Agong kan. Kira untung lah Siti Aishah ni
    sebab dapat pencen khas. Anyway, ini adalah di bawah Undang-undang
    Malaysia Akta 223 (Akta Pencen Khas Raja Permaisuri Agong 1979).

    So, ini lah yang Siti Aishah dapat.

    1. Pencen seumur hidup – RM4,500 sebulan.
    2. Kereta (cukai jalan dan bayaran pendaftaran percuma) atau wang
    pukal RM250,000 untuk kereta. Juga dapat RM2,590.87 sebulan untuk
    driver dan maintenance of car.
    3. Rumah Kerajaan yang akan disenggara oleh Kerajaan atau wang pukal RM750,000.

    Elaun Sultan dan kerabat (contoh Kedah)

    Elaun untuk Sultan dan kerabat kat setiap negeri adalah dibawah
    peruntukan negeri masing-masing. Setiap negeri ada Enakmen Peruntukan
    Diraja. Ini contoh untuk Kedah. Basically, kat negeri negeri lain pun
    lebih kurang sama juga amount nya.

    1. Elaun Sultan – RM52,600 sebulan.
    2. Elaun keraian Sultan = RM15,480

    So, setiap bulan Sultan (contoh disini ialah Sultan Kedah) ialah
    sebanyak RM68,080.

    Untuk Sultanah pulak elaun nya adalah

    1. Elaun Sultanah – RM12,000 sebulan
    2. Elaun peribadi Sultanah – RM2,600 sebulan.

    Sebulan Sultanah akan dapat RM14,600.

    Elaun lain lain untuk kerabat ialah
    Raja Muda – RM13,000
    Raja Puan Muda – RM5,200
    Tunku Bendahara – RM4,000
    Bini Tunku Bendahara – RM1,250
    Tunku Temenggung – RM3,500
    Isteri Tunku Temenggung – RM900
    Tunku Laksamana – RM3,000
    Isteri Tunku Laksamana – RM600

    Banyak lagi elaun untuk kerabat bergelar.

    Selain daripada tu kerabat-kerabat lain pun dapat allowances juga.
    Contoh macam anak anak Sultan dapat allowace dalam RM1,000 sebulan and
    kerabat jauh sikit (bukan anak Sultan) dinamakan kerabat kategori 2
    juga dapat allowace sebanyak RM500 sebulan

  42. sultan tu nama jer ketua agama islam, tapi perangai… buat malu ummat jer.

    jadi siapa2 yg taat kat sultan lebih2, kat akhirat esok, ko mintaklah syafaat kat dia.

    dalam hukum islam, tiada pangkat dan darjat menjadi sandaran atau alasan… semua sama… adil!

    alhamdulillah kekebalan sultan2 dah sebahagiannya dihapuskan. kalau masih sama macam dulu lagi, sudah pasti “raja bersiong” akan muncul lagi.

  43. banyaknyeeee….bagus info ko ni dr dubai…

  44. elaun bekas MB

  45. kau cari sendiri laa…

  46. Maaf kata, apa yg aku nak tulis nie dah lama terbuku di kalbu. Aku bukan la anti Raja Melayu. Tapi bagi aku Raja Melayu nie dah tak nampak kemelayuannya. Kalau Maharaja Jepun tu nampak juga ciri2 kejepunannya.

    Raja Melayu sekarang nie nama je Raja Melayu. Tapi tutur kata & gaya hidupnya tak menunjukkan yg dia Raja Melayu. Bayangkan la, ada raja nak cakap Melayu dgn anak beranak dia pun dah tak reti. Lepas tu ada yg minum arak, hidup mewah berlebih2an, suka berpoya2 & melakukan perbuatan yg bertentangan dgn ajaran Islam.

    Selain itu, ada raja & keluarga dia hidup terpisah jauh drp org Melayu yg jadi rakyat dia. Ada lak raja yg tak begitu memahami & tak bersimpati dgn kesempitan hidup rakyat dia.

    Soalnya sekarang, layak ke raja yg macam nie nak jadi Ketua Agama Islam & nak melindungi nasib org Melayu?

  47. Ini semuanya berlaku adalah hasil perbuatan dpd peneraju kepimpinan BN semasa zaman mantan PM terdahulu. Fikir-fikirkanlah.

  48. Kat Dubai ni semua orang hormat dia pnya Raja, i.e Mohamad Rashid Al-Maktoum sbb betul2 bantu rakyat, ambil berat masalah rakyat….

    Kat malaysia….Raja hampehhhh!

  49. raja kat mesia ni mcm (raja) kapur… dah siap tulis2 kat papan hitam cantik2, lepas tu cikgu (umno/be-end) kasi padam…

    kalau murid2 (rakyat) degil taknak ikut pelajaran atau ikut ckp cikgu, (raja) kapur tu dibaling kat murid2… sama la mcm yg berlaku skrg ni…

  50. kahkahkahkahkhakha…..
    gelak lagi….kahkahkahkahkahkahkah……..

    Raja? kahkahkah…Rajamani? kahkahkah Rajagopal? kahkahkahkah……nagaRaja? kahkahkakhkahkah…..

  51. KUASA SULTAN VS KUASA RAKYAT…


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: