Posted by: pinkturtle2 | Februari 13, 2009

UMNO Sebenarnya Penderhaka… Baca Betul-Betul Sejarah Di Bawah…

ghazali_derhaka

UMNO Sebenarnya Penderhaka Kepada Raja-Raja Melayu….


Responses

  1. dah tahu dah, tapi oleh kerana am menong yang perentah malaysia dia boleh buat apo saja nak lari dari dituduh derhaka. inilah ammenong pati cacarmerba bercampor tahi.

  2. Aslkm,

    Betul tu Pak Johan… kita nak tengok apa pulak alasan mat romeo, tok selampit dan rakan-rakan mereka…

    Sebab itu Najib tak ada nak komen pasal derhaka sebab kejadian diatas ialah zaman ayah dia..

    Sebab itu Mahathir dan keturunannya pun taka ada nak komen pasal derhaka sebab takut air ludah jatuh ke muka…

    So.. geng taksub UMNO tolooong la komen hal ni..
    tolooong la ok..

  3. kita mintak tajoi roli komen tindakan bapak dia ni muahahahahhaha itu adalah lebih afdal muahahaha

    tapi teman percaya tajoi akan komen gini je….. teman no komen muahahahhahha

  4. hidup pekembor

  5. sultan sebagai kepala agama negeri seharusnya bertindak dgn bijaksana menjaga kedua-dua hati insan dari rasa terguris oleh keputusan yang agak drastik dan bahananya bangsa sendiri jua yang tercemar. apakah ada permusyuwarahan dikalangan mereka-mereka yang berkaitan atau sekadar ‘hearsay’ dari sebelah pihak saja? atau gunapakai sang penasihat yang merujuk dengan fahaman tersendiri tanpa ada bahas sepakat dari pihak terlibat, atau barangkali sekadar melancarkan ajenda sahaja? sultan juga manusia biasa dan bukannya maha mulia kerana sesungguhnya manusia tetap ada cacat dan pincangnya dalam menjana struktur kehidupan ini.apalah guna semua jentera politik ini kalau sekiranya tiada satu pun umat yang mahu peduli untuk memperbaikinya dengan tulus dan keinsafan.nasib dan martabat bangsa lebih utama selama-lamanya.apalah guna kuasa kalau kuasa itu meruntuhkan akhlak sesama manusia?

  6. Puak UMNO/BN ni memang tak guna punya orang…mereka cukup pandai berlakon..kalau sesuatu perkara tidak menguntungkan dia, dah nak terlingkup, sokongan yg makin terhakis, dan nak bangkit semula, mereka akan guna antara talian hayat dan nyawa mereka adalah :
    1. Raja/sultan
    2. Polis
    3. Akta-akta
    4. NGO melayu yang penjilat tahi.
    5. Media, RTM, TV 3 SUKU, NST
    6. Cerdik pandai yang cari makan, bukan menggunakan ilmu ilmiah, tp pentingkan perut yg penuh tahi busuk
    7. Ketuanan Melayu
    8,9,10……apa saja yg tak terfikir, asalkan dapat kuasa

    Itulah perangai UMNO/BN…mereka cukup busuk

  7. Lepas ni mari kita tengok ramai-ramai dan ketawakan rama-ramai puak-puak UMNO, Pemuda UMNO, orang tua UMNO dan NGO yg cari makan berdemonstrasi… amat melucukan…mereka sebenarnya tidak sedar bahawa mereka sebenarnya sedang DITERTAWAKAN…mereka berjuang bukan untuk SULTAN tapi projek, duit, nafsu, pangkat, nama, kedudukan…tak caya…sila periksa org yg mengampu ni…pasti besar pangkat, projek…tu je mereka…Mereka sedang DITERTAWAKAN…

  8. itu kau orang punya cakap. sapa nak dengar.

  9. Macam dalam Harakah cakap le. UMNO kalau tunjuk satu jari PR, lima jari lagi akan tunjuk balik kat dia. Sebab dah banyak sebenarnya mereka bertindak derhaka, lebih daripada situasi kat Perak sekarang.

  10. aloo mat romeo….nape tak komen..agaknye dah menyorok dalam kandang B–i kot…hahahahahahaha

  11. Off topik jap. Pemuda PAS bantah program Musawah anjuran Sister In Islam (SIS). Sister In Islam merupakan merupakan satu NGO yang boleh menyesatkan umat Islam. Sepatutnya kerajaan BN haramkan saja NGO ni.

    http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=19367&Itemid=1

    Lagi tentang isu ni:

    http://www.ukhwah.com/viewtopic.php?forum=2&topic=40944

    Buat yang tak tahu apa itu SIS:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Sisters_in_Islam

  12. mari kita terus bemunajat seawal pagi kemenangan untuk rakyat kebenaran untuk rakyat ,hak rakyat di kembalikan segera.ALLAH swt bersama orang2 yang benar orang2 beriman,bertaqwa .Sujud patuh seruan illahi lagi badan dikandung tanah. Ayuh para pejuang2 persiap rapi ke medan tepur Bkt Gantang Bkt selambau ! Panji2 islam berkibar megah ! Lambang PAS kita lambang islam “bintang bulan” asalnya ,dengki UMNO di tukar jadi bulan purnama

  13. Sebarkan di seluruh negara terutamanya di Perak!!!!
    Kalu ble naik poster byk2!!

  14. CISSS!!

    SIAPA KATA MANUSIA UMNO DERHAKA PADA RAJA??

    MANUSIA UMNO SENTIASA DISURUH TAAT SETIA PADA RAJA. VIDEO BERIKUT ADALAH BUKTINYA YANG MANUSIA UMNO DISURUH TAAT SETIA PADA RAJA .. KAH KAH KAH..AUUUW!!! :

    http://naspazi.multiply.com/video/item/207

    RAJA KATAK BERKUASA DI DARAT DAN DI LAUT
    -Naspazi

  15. kau orang nak tahu..UMNO/BN ni sebenarnya pengecut , bacul dan pemimpinya bukan jantan tapi pondan…UMNO/BN peralatkan raja , polis , spr , sprm utk survival politik mereka…agensi kerajaan & raja pun bodah bin bahlul….ikut jerr telunjuk UMNO/BN Lanun giler kuasa turr… pada negeri-negeri yang dikuasai PR termasuk Perak sebelum ini , pemimpim UMNO/BN gigit jari ..project tak mashuukkk…duit melepas….jawatan/pangkat melayang…So, UMNO/BN ni guna cara LANUN la merampas kuasa kat Perak….so jadi la kerajaan UMNO/BN kat Perak Kerajaan HARAM JADAH , LANUN & PEROMPAK…
    Jadi , kat 2 bukit tuu…kita GANYANG, MAMPUS kan UMNO/BN yang pengecut tuu….rumah 7×3 kaki dah ready untuk Dato NAJIS C4 & the geng…MAMPUS UMNO & HIDUP KEBENARAN…HIDUP ISLAM

  16. Mengata dulang paku serpih, Mengata orang depa (UMNO/BN) yang lebih. Cakap tak serupa bikin.

    Rakyat Malaysia (terutamanya orang Perak) janganlah jadi bodoh lagi terutamanya kita, orang melayu yang beragama Islam. Tidak mukmin seseorang itu jika melakukan kesalahan yang sama buat kali kedua. Sultan Idris mungkin tidak secerdik Sultan Azlan dari segi perundangan tapi almarhum tahu apa yang dia buat. Sultan Azlan seorang yang berilmu, takkan baginda tak boleh membezakan yang mana benar dan yang mana bathil. Sepandai-pandai manusia, pandai lagi Allah swt. Hanya Allah swt saja yang tahu akan kelakukan dan kehendak manusia yang jahat lagi kejiini.
    Menegakkan Kemungkaran ini adalah kerja-kerja kegermaran puak munafikun (serumpun dengan kita) yang berada di dalam BN amnya, UMNO khasnya. Bagi mereka, menegakkan kebenaran adalah satu perkara yang dilarang dan amat dibantah. Hanya Melayu yang pekak, tuli, buta, ….. OKU pada minda saja yang menyokong mereka. Lebih baik karpal singh lagi. Walaupun OKU dan nampak menderhaka, sekurang-kurangnya dia menyatakan perkara yang benar.
    AKU bukan suka sangat pada karpal singh atas keengganan beliau dalam hal Hukum Hudud. AKU tak marah kat dia sebab dia bukan orang Islam. Pendirian beliau jelas berbanding puak yang mengaku Islam yang berada dalam UMNO. Islam saja pada kulit tapi hatinya macam Yahudi dan Nasrani yang sentiasa menentang kebangkitan Islam. Ingat pada khutbah jumaat kelmarin, dengan puak yang menentang Hukum Hudud ni, tak kira siapa mereka, berkawan boleh, karib jangan sekali. Fikir-fikirkanlah saudara AKU terutama mereka yang menyayangi Islam. Allahuakhbar,Allahuakhbar,Allahuakhbar.

  17. Am no gitu lah.

  18. ameno penuh dgn busuk rasuah dlm perut mereka.mat romeo ko terasa mcm ko ni lahir dari minum susu bayi yg bercampur elemen rasuah kot.

  19. mat romeo takde idea wakakaka…mat romeo bodoh.kalau aku kata bodoh kau marah tp mmg kau bodoh pun mat romeo.wakakaka!

  20. itulah penangan tv3 suku betul2 ‘menyukukan’ fikiran penontonnya.

  21. penyokong UMENO/BN memang takde kepala otak…pakai kepala lutut sebab terima jerr apa yg pemimpin mereka cakap..semua betul…Utusan Meloya betull..Berita HAIRAN betul..TV 3 suku betul…..Pakatan Rakyat semua tak betul…
    Puak UMENO ni tak leh pakai …..UMNO buat semua betul..derhaka terhadap sultan Trenggaanu & Raja Perlis …OMNO boleh derhaka , PR tak boleh…
    Dalam Pemilihan UMNO , lobi guna duit tu bukan RASUAH..bagi 5 juta sorang kat 3 katak tu..bukan RASUAH…. SPRM tak nak siasat langsung punnn.
    Cuna PR yg buat , wahhh sepantas kilat SPRM, POLIS dan RAJA Bangang tu tolong….Hang pa semua jadi talibarut pemimpim UMNO…kat akhirat nanti ,sebelum masuk neraka minta la tolong pada pemimnpin UMENO tu…berhujjah la dgn ALLAH kenapa x leh masuk neraka….
    Orang yang bersubahat menyokong kezaliman , rasuah & mengkhianati orang ramai ..hang pa jawab la depan ALLAH ..
    Aku tak mahu bersubahat dgn UMNO/BN ….
    Aku nak masuk syurga ALLAH

  22. gelakkan penyokong2 gerombolan……kahkahkahkahkahkahkah……. derhaka? kahkahkahkahkah…..mat mb haram? kahkahkahkahkahkah

  23. UMNO banyak derhaka dan cabul institusi RAJA.
    awal 90an di kelantan siapa yang tabal sultan di bawah pohon nyiur dengan menidakkan DYMM al-Sultan Kelantan sebagai Sultan Kelantan. Di Terengganu siapa yang sanggup sumpah seranah pada al-sultan Terengganu………..semua tu geng-geng dan kuncu-kuncu UMNO la

  24. UMNO memang bodoh, babi, anak haram, tak macam UMNO sambut merdeka dulu. UMNO yang sekarang semua lahir dari anak haram. Buuh UMNO yang ada sekarang. Biar di laknah Allah.

  25. gitulah bangsaku.kalau mengutuk sesama sendiri bencinya sampai ke tulang hitam.pastinya menang jadi abu kalah jadi arang pasti yang untung pihak ketiga.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: