Posted by: pinkturtle2 | Februari 27, 2009

BERAKHIR KISAH SEORANG PANGLIMA UMNO YANG PENGECUT?

Mungkin Hisham mengganggap remeh masalah PPSMI yang dilihat bukan sebagai satu isu politik tetapi beliau semestinya berhati-hati kerana hampir 98% Perwakilan UMNO ialah orang Melayu yang sudah bosan dengan perangai 'FLIP-FLOP' oleh mana-mana pemimpin sekalipun kerana ia jelas akan menjadi punca kejatuhan seseorang yang mempunyai nama besar seperti yang telah berlaku kepada Pak Lah dan rakan-rakan.

Mungkin Hisham mengganggap remeh masalah PPSMI yang dilihat bukan sebagai satu isu politik tetapi beliau semestinya berhati-hati kerana hampir 98% Perwakilan UMNO ialah orang Melayu yang sudah bosan dengan perangai 'FLIP-FLOP' oleh mana-mana pemimpin sekalipun kerana ia jelas akan menjadi punca kejatuhan seseorang yang mempunyai nama besar seperti yang telah berlaku kepada Pak Lah dan rakan-rakan.

HISHAMUDDIN TERGUGAT BAHANA PPSMI…MAKA LUPUSLAH SEORANG PANGLIMA UMNO YANG PENGECUT?

Jika dibaca laporan ini dan ini maka seperti terasmi sudah berakhirnya hayat seorang lagi pemimpin UMNO yang hanya BERANI dan TERKENAL apabila BERCAKAP dalam LINGKUNGAN yang TERTUTUP sahaja. Kita lihat bagaimana beliau begitu bermati-matian mempertahankan PPSMI sebagai sesuatu yang terbaik untuk anak-anak penerus generasi kepimpinan Malaysia.

Apakah menjadi kesalahan jika seorang pemimpin atau Menteri menggunakan kuasa yang ada untuk menamatkan pelaksanaan agenda pendidikan yang menyebabkan beberapa generasi telah mulai kabur dalam mengejar kecemerlangan akademik khususnya dalam dua subjek yang berkenaan?

Mengapa pula mesti dipertahankan ‘kebodohan’ dalam keputusan yang membabitkan masa depan anak-anak? Mengapa Hisham tidak menggunakan kesempatan untuk menaikkan kembali imejnya yang teruk apatah lagi beliau akan bertanding untuk satu jawatan yang penting dalam Pemilihan UMNO akan datang?

Menurut sumber yang rapat, kedudukan Hisham agak goyah dalam ‘list’ terkini calon pilihan untuk jawatan Naib Presiden UMNO. Ini kerana daripada enam orang calon yang bertanding, beliau diletakkan sebagai ‘belakang anjing’ atau ‘underdog’. Adakah beliau mengharapkan keakraban hubungan sedia ada dengan bakal MANTAN TPM sebagai ‘tangga batu’ untuk mengecapi nikmat menjadi Naib Presiden UMNO sebenar atau bakal mengemis ihsan daripada perwakilan untuk terus memberikan undi kepada beliau yang dikatakan enggan menggunakan trend ‘SURAT TAULIAH’ sebagaimana yang diamalkan oleh sebahagian besar calon-calon yang bertanding?

Mungkin Hisham mengganggap remeh masalah PPSMI yang dilihat bukan sebagai satu isu politik tetapi beliau semestinya berhati-hati kerana hampir 98% Perwakilan UMNO ialah orang Melayu yang sudah bosan dengan perangai ‘FLIP-FLOP’ oleh mana-mana pemimpin sekalipun kerana ia jelas akan menjadi punca kejatuhan seseorang yang mempunyai nama besar seperti yang telah berlaku kepada Pak Lah dan rakan-rakan.

Ingatlah wahai Hisham, tentunya akan ada rombakan kabinet dan anda tak mustahil akan berada di tempat yang tercorot. Janganlah nanti, anda diberikan kerusi menteri yang ‘kiri’ dan bukan ‘kanan’ seperti sekarang kerana ihsan dari saudara anda yang bakal menjadi PM nanti. Renungkanlah….selagi hanya mengharap kepada kroni yang terdekat maka tak hairan kalau anda akan jatuh tersepuk akibat kebodohan, kedangkalan dan ketewasan anda sendiri.

http://perfectwater75.blogspot.com


Responses

  1. Macam ni nak jd pejuang Melayu….huh! hampeeh….dah lah berhenti sajalah Syam……Dah lah hentikan lah sandiwara kau tu….menyampah den tengok….buntut ayam lg cantik dpd muka kau yg hipokrit tu….cium keris? nasib baik tak tertusuk kat mata….! kalau kono sepital kau jang…..buto mato kau…..

  2. kucing siam gagap nie lagi!!
    dah pandai cium keris pulak..biasa kucing suka cium taik sendiri!!
    miauwwwww Auuuuuuuwwwwwwwwwww

  3. Kenapa tajuk ni diberikan sebagai PANGLIMA? Tak sesuai langsung

  4. yela tokwan tak sesuai langsung, bagi la tajuk karpal singh wira ke,mungkin ramai yang menyokong

  5. din teksi,

    mana ada dah org nak bunuh orang pakai keris-keris ni

    org nak bunuh orang pakai bom tau… kalau boleh bom c4!

    (eh kenape lak najib tersedak-sedak tu)

  6. KALAU NAK AGUNGKAN BAHASA ASING PERGI MAMPUS DINEGARA TESEBUT…HANG MEMANG TAK SESUAI DUDUK NEGARA MALAYSIA..BAHLOL AND SAMDUL

  7. KERIS TU SESUAI JOLOK PUNGKUK HANG SAJA..HISHAM OOIIII

  8. keluar air liur nak jwb kat rakyat…mcm mntri penerangan…

  9. org kaya dan mewah kehidupan boleh ka pi bergaduh..cakap kluaq kot pungkok..
    yg dok ikut tu semua banggang..tarak otak…umpama bangkai bernyawa…
    portugis tawan melaka guna canon tahun 1511…dok pakai keris sampai la

  10. inilah panglima projek

    mana boleh beliau nak hapuskan ppsmi, dia sedang memelihara kroni.
    projek sekolah banyak diluluskan kerajaan, dia dan kroninyalah yang sapu, kalau tak percaya tanyalah kontraktor-kontraktor yang pernah terlibat tu.

  11. dia ni bukannya pandang remeh..
    sebetolnya.. tak tau apa apa pun pasal PPSMI. silap silap.. pasal dia punya kementerian pun dia tak ambik kisah. cacamerba semua jadinya,
    MOE bawah dia yang patut kene turun gred!
    Kalau la atok dia ada lagi… aku tak tau la
    pang5 hape! becakap pun kembang kempis lubang idung.. tu tak de orang pegang keris depan dia, .. kalau ada .. mau tekencing dalam selua. Huh! tak guna!

  12. Aku pun kesian dengan Datuk Hisham,bercakap pun terketar-ketar dan kadang nak menangis.Tak layak langsung jadi Menteri Pelajaran.
    Nanti Sepupu dia jadi PM,lagi naik tocang.

  13. Hisyam dan pemimpin UMNO memang tiada hormat akan Bahasa Melayu. Jauh sekali nak mendaulatkan martabat B Melayu. Maklumlah hampir semua anak-anak menteri umno belajar diluar negara selepas tamat darjah 6 di Malaysia. Apa nak jadi dengan nasib B Melayu, itu tak penting. Yang penting ‘business project’ PPSMI mesti diutamakan. Dengan kata lain projek membawa masuk keuntungan besar kepada kroni mesti diutamakan.
    Hisyam ni pun dah kaya raya. Hartapun dah lebih daripada RM100 juta. Dari mana dapat wang/harta sebanyak itu. itu SPRM kena siasat kerana kalau dihimpun semua gaji Hisyam dari memegang jawatan sebagai s/u Parlimen hinggga jawatan sekarang, tak sampai RM100 juta. Tapi itulah perangai pemimpin umno mengumpul harta melalui jawatan yang disandang. Kalau penjawat awam biasa hidup mewah, dah lama SPRM siasat. Tapi kalau menteri BN himpun harta songlap beratus juta RM, SPRM pandang saja. Kecut perut nak pergi siasat menteri penyamun!

  14. sprm pun dipimpin oleh penyamun gak… p ramlee cakap, penyamun tak boleh lawan penyamun, nanti kena repot dgn persatuan penyamun (a.k.a. alif min nun tendang wau = sarkas, kata sudin)

    wakaka….

  15. Kalu takat cium keris macam tu sapa pun boleh.
    Berlakon konon-konon pahlawan Melayu.. kalu berani lawan silat ngan anak aku dulu … sah sah gerenti hang kalah cik din oooi…..
    aku pun tak suka dia jd menteri pelajaran…
    nak pukoi bdk pun tak boleh .. punya la kurang ajaq
    bengong mana buat peraturan ….
    La ni sampai budak hisap rokok depan cikgu pun kena nasihat sj… ponteng sekolah pun biaq pi …
    sistem persekolahan pun celaru…
    Tiap kali tukaq ment pelajaran BN tiap kali berubah senario sist pendidikan kita….
    Cikgu-cikgu pun naik pening !!!!

  16. Mencium keris adalah lambang semangat seorang yang berjiwa patriotik yang cintakan bangsa dan tanahairnya, tapi kalau sekadar cintakan bangsa sahaja tanpa memelihara adab dan bahasanya samalah seperti seorang munafik yang lupa pada susurgalurnya. Ketahuilah bahawa melayu sejak berkurun lagi sememangnya bersemangat tulin dan berada dimana-mana pelusuk dunia, samada sebagai ahli pelayaran, ahli perdagangan dan berbagai lagi tanpa lupa asalusul dan budaya.

  17. bahasa jawi dah bjaya dihapuskan. kini pmimpin umno keturanan mahadir,tok jib n hisss masam budin akan mhapuskan bahasa melayu plak..


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: