Posted by: pinkturtle2 | Februari 27, 2009

Pernahkah kita maki dia Singh celaka – exco Pemuda Umno

gh

Pernah kita maki dia Singh celaka. Bayangkan bagaimana orang Singh rasa Singh celaka - Datuk Reezal

‘Pernahkah Kita Maki Dia Singh Celaka’, Exco Pemuda Umno

SHAH ALAM, 27 Feb (Bernama) — “Pernah kita maki dia Singh celaka. Bayangkan bagaimana orang Singh rasa Singh celaka.”

Itulah kata-kata anggota exco Pemuda Umno Datuk Reezal Merican Naina Merican bagi melahirkan rasa terguris hati dan marah anggota pergerakan itu terhadap Pengerusi DAP Karpal Singh yang semalam menyifatkan Pemuda Umno sebagai “celaka”.

Selain menggunakan perkataan itu semasa satu perbahasan pada persidangan Dewan Rakyat, Anggota Parlimen Bukit Gelugor itu juga menuduh Pemuda Umno bertanggungjawab mengirim dua butir peluru ke kediamannya di Pulau Pinang baru-baru ini.

Reezal Merican berkata Karpal tidak sepatutnya berselindung di sebalik undang-undang atau kekebalan sebagai wakil rakyat untuk menuduh dan menghina Pemuda Umno.

Bekas Menteri Besar Selangor Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo pula berkata Pemuda Umno merasa kecewa dengan tindakan Karpal kerana sebagai seorang yang sudah lanjut usia, beliau sepatutnya menunjukkan contoh yang baik kepada golongan muda.

“Tetapi sejak kebelakangan ini Karpal menunjukkan contoh yang kurang baik dan menimbulkan kemarahan rakyat Malaysia,” katanya.

http://www.bernama.com


Responses

  1. alerr… Reezal Merican tuh pun Singh!!
    Reezal Merican Singh A/L Naina Merican Singh!! 😛

  2. Tiba-tiba Karpal Singh pulak jd STAR OKU kat laman ni…
    Pemuda UMNO berebut nak minta Karpal sain autograph…

    Bila la depa nak minta kita sain autograph depa pulak…. kita sapa???????????

  3. Wei rizal american yang tidak tahu sedar diri… tiada semangat kebangsaan, tiada semangat intakan bangsa… awak ingat awak tu orang melayu ?? taik kau lah. kau tu mamak tamil hitam macam arang batu panggang ayam keling. Kau hina bangsamu sendiri.. kapal itu sebangsa juga dengan rizal tak sedar diri.

  4. Dalam parlimen kita bebas menggunakan apa-apa perkataan, seperti bodoh, sial pukimak dan lain-lain, semuanya bebas dan ianya dipantau oleh SPEAKER..itu baru kata-kata belum kena tumbuk lagi…UMNO memang dah lama kurang ajar.. mereka perlu diajar..ini negara MALAYSIA bukannya negara UMNO..sahaja..ingat tu..UMNO parti perkauman!!!

  5. Karpal cakap celaka Pemuda UMNO, bukan celaka Melayu!!!

    takleh beza ke? kalau celaka Melayu, baru la kita balas celaka SIngh…

    Patut pemuda umno ni belajar dulu la bab bangsa ni…

  6. Memang la singh memang celaka,macam belanda dapat tanah juga,bukan setakat singh sahaja yang celaka,yang menyokong singh juga celaka,sesiapa yang nak celaka sokonglah singh celaka

  7. Waya, sikalang semua olang sudah sumpah sama itu Kapal singh. Tapi itu Umno punya pemuda lagi cilaka ma, bikin malu olang saja. Be gentleman my fliend, let’s go to court ma, buat apa lu bikin kecoh di parlimen, haiya lu olang yang bikin plovokasi ma, wa manyak helan la, ini macam kalo bila malaysia mau bersatu ma…tanya itu malaysianunited

  8. Fuyo, itu Latuk Leezal Melican Naina Melican olang melayu ka? Wa tengok dia punya muka selupa mamak ma. Itu macam kalo, wa pun boleh jadi ahli pemuda umno la, wa pun ada saudala kahwin sama mamak ma, haiya malaysia boleh mesti boleh punya ma…

  9. oiii org umno… rizal merican ni melayu ke… kahkahkah

    bukan ke dia patut masuk KIMMA

    kahkahkah

  10. sudah menjadi kebiasaan puak2 Ameno apabila perkataan yang kurang baik diucapkan dari pihak pembangkang akan diperbesarkan. Namun sekiranya mereka mengikuti sidang parlimen yang dijalankan, ramai diantara pemimpin mereka yang mengeluarkan perkataan kesat, tak pula mereka bantah. Pemimpin yang dipuja mereka hanya pandai bersandiwara dan puak2 Ameno ni hanya menyalak mengikut rentak pemimpin mereka.
    Kepada puak2 Ameno, fahamkah kamu maksud CELAKA? Masih fahamkah kamu bahasa Melayu?
    Tidak seorangpun daripada kamu yang berani tampil mempertahankan bahasa melayu. Perkara ini lebih penting berbanding kenyataan Karpal itu. Memang layak perkataan CELAKA ditujukan kepada kamu yang sememangnya CELAKA!!!

  11. Alahai, baru aja sebut pemuda bangsa UMNO celaka, pemuda bangsa UMNO tunjuk hero konon. Tapi masa bangsa UMNO Ahmad Ismail, kata cina pendatang asing, tak heboh pula. Dasar hipokrit pemuda bangsa UMNO ini. Sememangnya pemuda bangsa UMNO CELAKA!!!!!!!!

  12. Reezal Merican ni keturunan India jual kari daaa!!
    tak sedar diri punya manusia,punya la hitam legam,muka macam Wadeyy’..perasan nak jadi melayu!

    yg duk bising2 kecoh ajak gaduh kat parlimen, tu baru melayu!! melayu tak sedar diri!!

  13. Tengok muka macam Sammy Vellu tapi cakap macam Hishamuddin. Pening, AKU pening.
    Reezal MERICAN, namanya masih ada merican. Mana ada orang Melayu yang ada Merican kan belakang. Teringat AKU akan pemain bola sepak Kedah, Naina Merican. Orang macam ni akan sokong Melayu seaktu Melayu kuat tapi bila Melayu Lemah, depa ni akan sokong India balik.
    UMNO celaka, biarlah celaka sebab memang celaka. Tengok boss dia, mengagung-agungkan bahasa asing dan membuang bahasa sendiri. AKU tak hairan sebab keturunan boss dia pun bukan Melayu tulin. Jadi tak hairanlah kalau dia tak sokong bahasa Melayu.
    Tengok saja di Thailand, China, Korea, Jepun, Arab sekalipun, depa guna bahasa sendiri. Depa berjaya juga. Kita …. ayam berak kapor, menang sorak kampong tergadai. …. apa nak jadi … kita dikelilingi manusia ‘melayu’ yang mengaku ‘melayu jati’ walaupun sebenarnya munafikun. Din Teksi munafikun, bodoh dan bahlul.

  14. Reezal Merican = pu-KIMMA

  15. woi reezal mamak, engkau india lah . Mengaku Melayu. Tak tahu malu. Buat malu keturunan moyang engkau..pooorah

  16. saya rela Reezal jadi PM daripada Karpal Singh atau Gopindal Singh atau Guan Eng atau sekufunya yang jadi PM

  17. a..aaa lah. ye tak ye jugak.naina marican tu bunyi macam mamak.patut dia masuk mic tolong bangsa india keluar dari kancah kemiskinan.nampak macam dia pentingkan diri sendiri.bila umno kuat dan dominan,dia masuk umno.bila katakan satu hari nanti,umno berpecah dan lemah,dia mesti lari balik india!!dia tu perangai sama macam mamak kat restoran.pentingkan diri sendiri.mamak mengaku mamak lah. jangan memperbodohkan orang melayu macam serigala bertopeng kambing biri biri.umno : UNITED MALAY NATIONAL ORGANISATION.MALAY!!! NOT MAMAK!!NOT UNITED MAMAK NATIONAL ORGANISATION.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: