Posted by: pinkturtle2 | Februari 27, 2009

Kesian Khairy… tengok video ini

I have no time for small boys

Advertisements

Responses

  1. Tuan Singh
    KJ lulusan Oxforg University.PhD in Lembu LAW..ekeke
    KJ harus bertaubat..hehe

  2. Saya kecewa. Di saat bangsa lain henyak maruah MELAYU. Di saat bangsa lain memperbodohkan MELAYU. Menghumbankan darjat MELAYU dan Merendahkan maruah MELAYU, masih ada bangsa MELAYU sendiri yang mendewa-dewakan bangsa asing. Ada bangsa MELAYU lain yang bertepuk tangan melihat bangsanya sendiri dipermainkan. Bangkitlah MELAYU. Bersatulah MELAYU. Darah kita serupa. Agama kita sama. Lupakan sengketa politik. MELAYU mesti tetap membela MELAYU.

  3. Owh, small boy small boy pun..itulah gerakan yang anda tuduh hantar bullet tu..kononnya.

    Hebat sungguh Karpal memainkan isu, tapi bila diberi tempoh 24jam, gagal kemukakan bukti!..peguam veteran macam anda dah tentu mempunyai maruah jika dicabar begitu.

    Namun, keangkuhan mengatasi segalanya..

    Kalau dalam parlimen, SIBUK SUNGGUH suruh orang lain ikut undang2..dia?..bila tiba giliran dia, oh, ini tak boleh..ini tak sama standard dengan dia. Small boy bla bla bla..

    Fly the white flag, Karpal!!..

    Between the young leaders of DAP, U just an antics Karpal..barang lama dari zaman perkauman.

    Singh is king?..yup, dan ramai yang sokong anda termasuk mereka2 yang berstatus pribumi.

  4. Kalu jumpa singh dan ular, jangan lupa pukul singh dahulu……kerana ini orang banyak pandai bikin cerita….kesian sama dia…Guan Eng a.k.a Saidina Umar Abd Aziz dan dia punya bapak sudah tak suka sama ini singh…..

  5. Apa ada pada Karpal? Orang pun boleh kata Karpal orang tua nyanyok. Orang yang nyanyok macam Karpal lagi susah dijaga.

    Tapi apa2 pun kita nak lihat kehebatan Khairy. Tunjuk kehebatan lulusan Oxford. Bukan Karpal saja marah, Tun Mahathir pun marah.

    Kita pun ikut Aiman. Kalau Aiman tak kisah kita pun tak kisah.

    Asalkan baik untuk Malaysia cukuplah.

  6. hek eleh cilaka singh nih byk pulak cakap…sapa2 nak gi pijak muka cilaka nih sila bagitau aku ya..aku nak join skali…melayu2 bodoh yg sokong cilaka nih bawak2lah sedar diri skit..cilaka nih ke yg bagi korang senang??cilaka nih ke yg bakal bawak kemajuan dlm idup generasi korang????

  7. well done karpal

  8. Banyak hikmah terhadap apa yang diucapkan oleh Karpal. Jika kita ambil yang negatif, kita TIDAK akan dapat manafaat yang banyak. Sebaliknya elok kita ambil yang POSITIF supaya kita dapat manafaat yang MAKSIMA. Karpal berani bersuara kerana dia mempunyai ilmu pengetahuan dalam perlembagaan. Malangnya ramai yang marah tetapi marah yang kurang memberi manafaat malah mungkin tidak membawa apa-apa erti kerana TIDAK faham perlembagaan seperti mana Karpal. Marahnya orang yang benci sekadar mengikut EMOSI. Keberanian Karpal juga disebabkan umat Islam menjauhi Agama Islam. Umat tidak bersatu kerana tidak memahami agama yang dianutinya. Agama Islam dianggap CUKUP sekadar nikah kahwin dan kerja-kerja dipenghujung usia. Akibatnya BALA Allah turun kepada negara. Tidak ada jalan keluar daripada masalah ini melainkan kembali kepada ISLAM. Setiap orang Islam FARDU AIN mempelajari agama Islam dan FARDU KIFAYAH mempelajari perlembagaan. Jika kita menjaga agama Islam seperti yang dikehendaki Allah, nescaya Allah akan menjaga kita dan negara ini daripada musuh-musuh Allah seperti Karpal.

  9. Aku cukup sediah tgk orang lulusan Oxford yang bangang ni, bodoh sombong, ingatlah… sikit wahai budak rembau (KJ/ Kerbau Jantan), awak nak cari publisiti murah, bangsa melayu dah lama diperbodohkan, bangsa melayu dah lama mati, bangsa melayu dah lama tergadai maruah kerana UMNO. Apa UMNO buat untuk bangas dan agama?. Bila nak suruh buat hukum HUDUD, orang UMNO hina, caci dan maki sampai hunus keris, ooooiiii… sedarlah sikit, knp masa mak bapak kau mampos nak pakai hukum ALLAH????. Pakai lah hukum sendiri dan carilah tuhan lain selain ALLAH dan jangan guna bumi ALLAH untuk tanam bangkai mak bapak kau. Bodoh betul la budak hingusan ni.

  10. Oooiiii nick name manusia… kau juga spesis yang tak pakai otak… dulu Lee Leong Sik kata “kalau ikut Quran, kita akan balik ke belakang” dan Samy Bulu Babi kata “apa Quran boleh bikin jalan kah”. Dua kata nista dari orang kafir kau tak marah, kau ni mak bapak kau tak ajar agama ke????. Jgn tau tulis aje dan lepaskan marah. kalau kita sanggah kata-kata raja tak ape, tak berdosa pun tapi kalau kita biarkan orang mencerca agama kita… nahhhhh, bangkitlah… tunjukkan jantan kamu. Konon gelar diri manusia tapiu sbenarnya kamu ni spesis binatang bernyawa. Aku ni islam tau.

  11. Skrg calon2 pemuda tunjuk hero, khir toyo, KJ, mukhriz tp yg jelas dan nyata tindakan dorang2 ni semua buat dorang nampak cam penjahat pulak..kekeke.. bukan hero tp zero@0

  12. Hoi tubuh bangsa melayu besatu! aku pun melayu gak!
    aku bukan nak besarkan orang asingh, tapi aku pun tak suka diperbodohkan oleh orang yang dah layu. malu lah sikit oi.. oi! malulah.
    aha kj, ini kemaluan ko. kemaluan ko yang memalukan kemelayuan aku.
    mana ke’oxford’an ko? tunjukkanlah!
    korang masih tak sedar sedar lagi kah?..
    kemelayuan tak bawak kita ke mana .. melainkan semakin layu, keislamanlah yang patut kita pelihara.
    Bukankah Islam itu Allah yang punya? ..tepuklah dada…

  13. ABU ZAHAR, ACU dan BUDAK TADIKA. Salam! Ini bukannya cara orang bertamadun, yang ada tata susila bangsa. Bukan begini caranya untuk meraih kehormatan. Kita orang Islam melayu diajar untuk bertindak secara matang. Cuba anda dengar apa yang dikatakan oleh Karpal Singh. Penuh fakta bukan cakap kosong. Saya tidak pernah percaya yang latarbelakang akademik yang tinggi menyebabkan seseorang itu bertindak juga seperti sijilnya. Penghayatan ilmu itu yang penting! Berapa ramai orang yang bijak pandai kononnya, sijil berkepok, lulusan universiti ternama tetapi bila bercakap tidak menggambarkan ilmu dan kebijaksanaanya. Begitu juga dengan KJ, tak sanggup melihat beliau mengutarakan hujah. Luahan kata-kata adalah dari hati nurani. Memang Karpal Singh mengeluarkan perkataan celaka, tetapi mengapa? Anda fikir siapa yang akan menghantar peluru tersebut??? Di tengah kemelut politik yang sebegini, pihak yang paling boleh disyakki ialah ‘Pemuda UMNO’. Jika tak benar, nafikan secara bijak dan matang. Jika anda hendak membelasah karpal, nak tunjuk hero, anda yang kononnya tidak bersalah akan kelihatan bersalah. Jika anda menangani dengan bijak anda dihormati. Sekarang ini anda kelihatan seperti penyangak. Semua nak bercakap, semua nak tunjuk hero. Lagi meluat dan lagi mual dilihat. Kita ni, ada adab. Ugama kita melarang menghina menyamakan bangsa singh lebih teruk dari ular. Anda tahu, perangai buruk yang ditunjukkan oleh bangsa kita lah yang menyebabkan bangsa lain tak hormatkan agama kita. Nak cakap hinanya sesuatu bangsa memang tak berkesudahan, cuba balikkan pada diri kita. Apa pula umpat mereka pada bangsa kita??? Akhirnya bergaduh, negara berantakan, apa pun tak dapat, rugi segala. Yang penting, apa yang Rasulullah pesan amalkan, jadikan ikutan.

  14. wkakakakakkakakakaka….gaduh la sama korang dek kerna Karpal…yang cerdin boleh jadi bodoh!!

  15. Pemuda UMNoooo mimpi ke perasan mewakili seluruh rakyat Malysia???????

    Sedarlah dari buaian mimpi kau tu sebelum ditidurkan…

  16. Saudari Fatima Azahra,

    Saya setuju dengan saudari akan sikap kita untuk mendaulatkan prinsip2 agama kita.

    Namun, kalau anda mahu melihat kronologi atau perjalanan politik seorang peguam bernama Karpal..dia adalah seorang yang suka membuat provokasi atau main isu dalam media.

    Lihat sahaja sewaktu dia diserang hebat oleh dua ahli parlimen BN, dia marah dan orang2 DAP sibuk mengatakan bahawa ahli parlimen BN itu telah menghina golongan OKU.

    Tapi kalau kita lihat video parlimen, saya masih ingat. Ahli2 parlimen BN tersebut (Saya tak ingat siapa, lewat tahun lalu) menyelar Karpal sahaja sebagai seorang individu..tiba2 keluar pula isu menghina OKU. Esok hari, ramai warga OKU mengepung kedua ahli parlimen ini untuk meminta mereka memohon maaf..

    Jelas sekali isu ini dengan isu sekarang sama. Bezanya pemuda2 itu yang majoritinya ahli UMNO mengepung Karpal sebelum dia masuk parlimen, dan ini salah..menghalang seorang ahli parlimen untuk menjalankan tugasnya.

    Akan tetapi anda lihat apa kesannya jika sesuatu tuduhan itu dilakukan tanpa bukti?..orang akan tuntut pembelaan!. Ini yang kita perlu lawan, provokasi tanpa bukti menghalang kemajuan negara kita.

    Pada saya, apa yang dibuat oleh Khairy betul. Cabar Karpal kemukakan bukti kalau tidak dia seorang penipu!..

    Provokasi VS tuntutan bukti!!

    Jelas, kalau kita saksikan sidang parlimen itu..Karpal tidak membuat andaian..tapi ia dikategorikan sebagai menuduh.

  17. sabenarnya apa yang dikatakan olih karpal, ada benarnya!…siapa khairi jamaludin?…saorang budak yang tak tahu apa-apa cuba nak berlagak pandai dan berlagak hero. dari mana datangnya budak ni tiba-tiba muncul dalam barisan kepimpinan umno. saolah budak ni yang ditolak dari belakang entah olih siapa, alih-alih ada dalam barisan.

    pandangan rakyat tentang budak ni, tidak ada yang positif. sebabnya, saorang yang tidak pernah dikenali olih rakyat, tidak pernah ada subangan kapada masyarakat, kalau melihat keperibadiannya tidak ada langsung ciri-ciri kepimpinan, kewibawaan, malahan budak ni nampak ketara saperti budak jahat dan berniat jahat. kemuncullannya dalam umno yang secara tiba-tiba menampakkan dia saorang yang licik dan tidak ikhlas dalam semua hal apatah lagi membicara, membela nasib bangsa…,rakyat tidak mahu percaya kerana itu semua lakunannya belaka demi mencapai cita-cita peribadinya.

    bagaimana umno melihat budak ni bolih berada dalam barisan kepimpinan umno?…saperti kata pak mahathir, budak ni perperanan dalam kerajaan malaysia dan berada ditingkat 4 puterajaya. apapun budak ni adalah salah satu penyebab rakyat membenci dan menolak umno.

  18. Siapa Khairi??
    khairi laki kepada Nori,menantu kepada PM Msia- Paklah dan Khairi juga jutawan muda yg pandai mencari peluang dan mengunakan ruang tuk menjadikan dirinya Jutawan Muda!! 😛

    Tahnian Malaysia, Tahniah Jugak buat Khairi,Nori dan PakLah!!

  19. Hamba Allah,

    Karpal pernah kata langkah mayat dia sebelum negara Islam ditegakkan di Malaysia.

    Rasanya apa yang boleh diambil positif dari ucapan Karpal ini?..

    Karpal dah terang2 musuh Islam..kalau saudara mahu juga membelanya, tak tahulah saya apa nak kata.

  20. Sepatutnya kita semua melupakan apa jua pertelagahan antara kita(parti),kita semua sebagai orang islam yang beriman dan mempercayai pada hari pembalasan(hari akhirat) sama sama mengikut apa jua pertunjuk Allah(berpegang teguh pada Al-Quran dan Sunnah Nabi) sedaya upaya dalam kehidupan ini.InsyAllah bila kita kembalikan semua permasalahan ini pada pertunjuk Allah,kita akan menemui jalan penyeselesaian.

  21. Ingat2 kita.

    Karpal bela siapa saja. Yang suka ambil dia kebanyakannya untuk kes2 jenayah.

    Rasanya, ikut Islam, kalau kita tahu orang itu bersalah, kita tak boleh kata tak bersalah. Habis2 pun kita minta ringankan hukuman. Bukankah begitu.

    Seorang peguam kena ada “conscience”. Nampaknya Karpal tak ada.

    Fikir2lah.

  22. Aaslkm,

    Nah MU, Budaktadika dan yang seangkatan nya..

    Seruan Hamba Allah, fatima zahra tu cuba lihat dari sudut positif.. Jangan nak menangkan idea sempit anda tu sampai sengaja merendahkan martabat minda anda..

    Kalau ikut cara anda tu.. tak payah la anda belajar sains dan sebagainya di sekolah kerana banyak buah fikiran ,idea dan perkara positif yang orang bukan Islam sumbangkan.. jadi tak payah belajar sebab itu bukan dari orang Islam.. ye tak?? Islam tak suruh cam tu pun..

    Segala yang baik / positif dari Allah dan yang buruk / negatif tu dari diri dan hasil tangan kita sendiri..

  23. two wrongs don’t make things right.

    provokasi karpal salah, dan tindakan pemuda umno itu jauh lebih salah. sekurang2nya karpal melakukannya dlm dewan yg tertutup dan beradab dan telah menarik balik kata2nya, tapi apa yg dilakukan oleh pemuda umno?

    mrk cuba menipu, dan cuba menggambarkan tindakan mrk betul. ya, pencacai umno di blog ini juga cuba menjustifikasi tindakan pemuda umno itu dgn mengungkit kisah2 silam dan tindakan2 lampau karpal.

    di manakah pemikiran objektif anda? adakah semua org melayu termkn dgn usaha pencacai ini yg cuba melarikan isu asal iaitu tindakan pemuda yg menggunakan kekerasan fizikal utk menghalang seorg wakil rakyat menjlnkan tugasnya?

    ya jika anda terbawa oleh emosi yg mengatasi akal, sebagaimana terjadi ke atas pemuda penyangak umno itu…

  24. Matkreko,

    dimana ruang tertutup yang anda katakan itu?.

    Itu adalah PARLIMEN!. Parlimen yang dihadiri oleh sekian wakil2 rakyat yang dipilih oleh rakyat. Sepatutnya perkara ini tidak terjadi!..Sebab tiap2 ahli parlimen bukan masuk dewan tanpa apa2 PERSEDIAAN! MEREKA sebagai WAKIL RAKYAT dah bersedia nak BERUCAP!.

    Menarik balik kata2nya?..sebelum itu apa yang difikirkannya?, ini yang kita persoalkan juga saudara2. Apa yang difikirkannya?

    Karpal seorang peguam yang hebat. Video ini pun dia sibuk bercakap tentang undang2 dan betapa orang lain tak tahu undang2 selain dari dia. Tapi tidakkah dia tahu apa kesannya jika satu tuduhan tanpa bukti dibuat di sidang parlimen?

    Karpal juga membuat tuduhan untuk satu organisasi besar, termasuk dengan ahli2 kecil pun sama menerima tempiasnya. Adakah ini adil?..adil yang diperjuangkan oleh kita semua?..

    Saya ciptaan satu keadaan untuk jelaskan lagi betapa serangan berbentuk provokasi tanpa bukti meninggalkan natijah yang besar kepada negara kita.

    1) Jika Datuk Chua Soi Lek kata pemuda PAS yang rakam video seksnya..

    Dah tentu anda berbondong2 sebut cuma satu ayat sahaja..

    -MANA BUKTI???..

    Betul tak?

    Ayat inilah yang anda fikirkan bila anda merasakan satu tuduhan itu hanyalah pembohongan dan ketiadaan bukti sahih.

    2) Kalau orang2 BN termasuk UMNO kata Anwar pengkhianat negara sebab ada hubungan dengan US.

    Sekali lagi berbondong2 saudara2 PR akan sebut..

    MANA BUKTI!!!

    betul tak?..

  25. Matkreko,

    Owh, kalau saya angkat zaman silam Karpal, tak betul..kalau anda heret UMNO dengan nak komen pasal sejarah silam UMNO..ok?..

    Mana KEADILAN SAUDARA??..mana??..

    TAk betul apa yang saya kata bahawa Karpal pernah kata bahawa langkah mayat dia dahulu sebelum nak tubuhkan kerajaan Islam di Malaysia??

  26. Saudara NEUTRON,

    Saya rasa saya tak silap dengan apa yang saya katakan.

    Seorang pemimpin akan dipandang dari segi latar belakang dan juga apa yang dikatakan sejak dari muda hingga tua. Maka, kalau ideologinya yang diperjuangkan berbeza dengan apa yang dikatakan atau dilaksanakan..orang akan persoalkan.

    Jangan kita lupa, kalau ada sebarang kaitan dengan Khairy, maka soal dia anak menantu la, kaitan dia dengen ECM Libra la akan diangkut oleh orang2 yang tak suka dengan dia. Tak ada pun orang2 nak bincang tentang apa yang dia kata. Samada apa yang dia kemukakan betul atau tidak. Terus angkatan2 membuta tuli ini reject semua.

    Ketika Khairy tempelak nisbah biasiswa tajaan kerajaan ditukar iaitu 45 bukan bumi dan 55 untuk bumi, tak ada pun seorang yang berlabel pembangkang sokong.

    Sebenarnya, politik Malaysia masih pada zaman feudal..berbanding dengan Barat, mereka lihat pada isu.

  27. imej pemimpin umno/malaysia makin hari makin merudum..,dikepala rakyat mereka ini korap, mereka bercakap mencari fakta untuk kepentingan peribadi dan mempertahankan kuasa. namun alasan bolih dicari walau seribu alasan… kalau inginkan malaysia berubah dari keadaan yang buruk sekarang dan akan bertambah buruk dalam sedikit masa lagi. nama-nama ini perlu ditiadakan dalam umno dan pentadbiran kerajaan, iaitu najib, khairi, khir toyo, nazri aziz, ezam, zahid, rafidah. mereka-mereka inilah punca kemarahan rakyat.

    mereka-mereka ini tidak bolih dipertahankan walau seribu alasan, namun pengampunya sudah pasti tidak merialisasikan. yakinlah nazak umno akan kurang dan bolih diharapkan untuk berdepan dengan rakyat.

    namun rakyat kini satelah mereka mengetahui betapa buruknya dan jahatnya pemimpin mereka, bukan mudah untuk melupakannya. lebih-lebih lagi rakyat yang dalam era kesedaran islam yang tinggi. salah satu faktor hilang kayakinan rakyat kapada umno ialah kesedaran beragama dikalangan rakyat membuatkan mereka tahu menilai mana buruk mana yang baik.

  28. karpal celaka laghnatttt….barua singhh paria kalau aku jumpa xpayah cakap banyak tembak kat lubang hidung dia yang besar biar mampus terus….karpal barua singh laghnatt.

  29. mohtar,

    Jangan lupa, Saudara YB Salahuddin pernah ajak Khairy masuk PAS kerana bakat dan potensinya dikalangan pemuda.

    Kalau lah beliau tak berguna, masakan kepimpinan PAS boleh buat tawaran begitu.

  30. apa nak gaduh2…mahathir dan karpal tu sama jer..dua dua dah tua..dua dua dah nyanyuk..jgn ambik pedulilah apa dorang kata…
    waktu mudanya karpal hina islam. mahathir pulak hina nabi…kan sama tu?

  31. Don’t waste your time my friends, the truth is out there.

  32. Teruskan perjuangan yang hak. Kebatilan pasti lenyap. Jangan buang masa kalian, jom pergi surau/masjid, dengar ceramah, tazkirah, ta’lim, bayan. Pastu jom gi Gaza.

  33. Saudara Mujahidin,

    TABIK SPRINGGGG!!..hehehe!! memang hati waja saudara ini. Kagum saya! 🙂

  34. Dia Cakap Celaka Ameno!!
    BUKAN Celaka M#layu
    Betul apa… Yang Ameno perasan sangat kata kat melayu pasai apa?
    Kami Melayu lagi ramai dalam PR nih laaaaa….

  35. orang meno ni bukan main kata PAS mempergunakan agama.

    ha korang 2 plak mempergunakan nama “Melayu” untuk kepentingan korang walhal orang Melayu pun da meluat kat korang. ada ka kt utusan ckp “Melayu Marah”. melayu apa? melayu UMNO je tu!

  36. salam sejahtera untuk semua…
    hai..apa ke halnya dok gaduh sama sendiri kerana alkafiruun tu..
    sedih-sedih… la ni balik la ke asal kita ..
    nabi pernah berpesan tidak akan sesat kita selagi kita berpegang kepada sunnah(hadis) dan alquran..
    .. kita marah bila negara arab tak bersatu lawan israel… kita berpecah kerana benda ni macam mana?? Kena ingat la bro…


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

w

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: