Posted by: pinkturtle2 | Mac 3, 2009

Malaysia Patut Meraikannya Pada Hari Ini…

rekod-dunia

Seluruh Dunia Sedang Memerhatikan Kita Pada Hari Ini

Rekod dunia ini mendapat liputan di seluruh Dunia

Ini satu lagi gambar dari Reuters... Maknanya dunia tahu rekod yang negara kita telah ciptakan pada hari ini…. Malaysia Bolehhhh

Legislators from the Malaysia's opposition People's Alliance gather under a tree after they are barred by riot police from entering the state building, in Ipoh in the northern state of Perak March 3, 2009. A fight between Malaysia's government and opposition for the control of a state legislature deepened on Tuesday after the opposition called for new elections and a court ruled it had acted illegally.  REUTERS/Stringer (MALAYSIA)

Legislators from the Malaysia's opposition People's Alliance gather under a tree after they are barred by riot police from entering the state building, in Ipoh in the northern state of Perak March 3, 2009. A fight between Malaysia's government and opposition for the control of a state legislature deepened on Tuesday after the opposition called for new elections and a court ruled it had acted illegally. REUTERS/Stringer (MALAYSIA)

Advertisements

Responses

  1. azalinda kata ini kejadian tak bertamadun.
    tak bertamadun ape?
    yang penjawat awam suk dan polis tutup dan halang dengan fru tu kenape?

    itu building mak bapak orang umeno yang punye ke?
    itu building sultan yang punye ke?

    itu building rakyat yang punye, biarlah speaker dan dun nak sidang. kata zambri hari tu sidang ni tak sah dibuat oleh speaker kartun. dah cop kat orang macam tu, pasal takut sangat nak bagi dia orang guna dewan tu.

    dalam Malaya ni, oendang2nya adalah berasaskan raja berparlimen dan perlembagaan negara itu adalah supreme. konsep dan doktrin yang dipegang ialah pengasingan kuasa.

    tahu ke siapa yang berkuasa dalam doktrin pengasingan kuasa ni?

    ni cikgu nak ajar sikit. yang berkuasa kalau ngko dalam eksekutif ialah PM kalau kat pesekutuan, kalau kat negeri MB lah.
    yang berkuasa kalau ngko legislatif ialah Speaker dewan, kat dewan rakyat ke, dewan negara ke atau dewan undangan negeri.
    yang berkuasa kalau ngko kehakiman ialah Ketua Hakim Negara.
    jadi tiap2 ketua tak boleh campurtangan dalam urusan masing2. Faham.

    jadi, di Perak sekarang ni, nampaknya dalam urusan perjalan dewan undangan negeri bukan lagi bidangkuasa speaker lah nampaknye.
    iyalah, memandangkan setiausaha dan polis boleh halang perjalanan dewan dan kunci pintu di tempat khususnya makanya, yang berkuasa didewan undangan negeri Perak sekarang ialah subordinate speaker dan jentera pentadbiran negeri iaitu polis.

    sultan? err.. tak tahu pulak sultan fungsi ape dalam keadaan ini.

    err.. abang lawyer senior tolong hurai sikit.
    cikgu dah hilang nota lah.. tak leh nak explain kat budak2 ni..

  2. Woi Orang UMNO/BN tak malu ke …
    Hampa telah mencoteng arang ke muka Allahyarham2 berikut: Dato Onn Jaafar, Tunku Abdul Rahman, Huseein Onn, Tun Razak (itu saje).

    Yang Mahadhir dan Pak Lah tu pula orang yang tolong sediakan arang..

    Kalau ye pun jangan guna Instrument kerajaan (harta rakyat) untuk kepentingan politik singkat UMNo/BN hampa….

    Pikiaq le ada PHD, DR dan sebagainya buat apa…
    Sijil tu buat perhiasan..

    Ntah-Ntah dapat PHD tu pun, pakai huloq duit….

  3. PENJILAT UMNO MANA TAHU MALU OF COZ MEREKA ADA KITAB SUCI PEDOMEN GILA

    1 DENDAM KESUMAT

    Anwar Ibrahim mempunyai perasaan dendam yang kuat atau dipanggil DENDAM KESUMAT sama ada kawan atau lawan.

    Dendam yang tak habis-habis terhadap Sanusi Junid, Rahim Tamby Chik, Abdullah Ahmad Badawi dan rami lagi menjadikan beliau tidak popular sebagai pemimpin.

    2 PENENTANG

    Sikap menentang ketua menjadi amalan Anwar sejak aktif dalam UMNO pada tahun 1982. Pada tahun yang sama beliau menentang Suhaimi Kamaruddin untuk merebut jawatan Ketua Pemuda UMNO.

    3 PECAH DAN PERINTAH

    Sikap pecah dan perintah merupakan strategi Anwar untuk berkuasa dalam UMNO dan kerajaan. Beliau sanggup mengadudumbakan UMNO Kedah bila beliau wujudkan komplot menentang ura-ura Dr. Mahathir untuk melantik Sanusi Junid sebagai Menteri Besar Kedah.

    Begitu juga beliau mengadakan tekanan terhadap Rahim Tamby Chik sehingga memaksanya meletakkan sebagai Ketua Menteri Melaka.

    4 SUMPAH BOHONG

    Anwar berani bersumpah untuk tidak menentang Ghaffar Baba bagi jawatan Timbalan Presiden UMNO, ternyata sumpah bohong yang dilaknati Allah SWT.

    5 JAHANAMKAN MAHATHIR

    Bersumpah untuk menjahanamkan pimpinan Dr. Mahathir di depan Haji Sulaiman Palestin (Allahyarham) kerana ditahan ISA sewaktu Dr. Mahathir menjadi Menteri Pelajaran (Pendidikan).

    6 CAKAP TAK SERUPA BIKIN

    Cakap tak serupa bikin merupakan amalan Anwar menjadi pemimpin. Kalau Anwar berucap anti politik wang maka bermakna Anwarlak bapak politik wang sewaktu menjelang pemilihan jawatan Timbalan Presiden UMNO tahun 1993.

    7 BAPAK RASUAH

    Rasuah berlaku paling tinggi sewaktu Anwar menjadi Menteri Kewangan, jadi orang panggil Anwar Bapa Rasuah.

    8 KELUARGA ROSAK

    Anwar dari keluarga yang rosak. Bapanya Ibrahim Abd. Rahman mengambil orang gajinya sebagai isteri menyebabkan ibu Anwar Hajah Che Yan hidup tertekan dan mengidap lumpuh.

    Mokhtar adik Anwar pula penagih dadah. Keluarga yang tidak begitu senang dulu sekarang menjadi kaya raya bila Anwar menjadi Menteri Kewangan.

    9 LARIKAN ANAK DARA

    Anwar telah melarikan anak dara orang untuk bernikah di Siam. Anwar tidak mendapat restu daripada Wan Ismail bapa Azizah sehingga Wan Ismail terpaksa mengeluarkan pistolnya untuk mengusir Anwar daripada memasuki rumahnya.

    Akhirnya ibu Anwar mengambil inisiatif menikahkan Anwar dan Azizah dirumahnya, di Bukit Mertajam.

    Sikap Anwar ini memperlihatkan betapa undang-undang, peraturan tata susila dan budaya Melayu dan Islam boleh diketepikan asal ia boleh memenuhi hawa nafsunya.

    10 MAIN BONTOT

    Semua orang heboh apabila rahsia Anwar main bontot pemandunya Azizan terbongkar.

    Cerita hobi Anwar main bontot ini bukan perkara baru. Ia telah bermula sewaktu ia belajar di MCKK dan Universiti Malaya lagi. Ramai yang mahu ke depan untuk menceritakan kisah silam Anwar ini. Tunggulah.

    11 MAIN BINI ORANG

    Kisah bagaimana Anwar terlibat skandal seks dengan isteri orang – isteri Setiausaha Sulitnya Mohamad Azmin bin Ali yang bernama Puan Shamsidar Taharin telah dibongkar sendiri oleh aidk kepada Azmin iaitu Ummi Hafilda binti Ali.

    12 ANAK HARAM

    Hasil dari hubungan seks dengan Shamsidar telah dikurniakan seorang cahayamata bernama Afifa. Anak ini menjadi kebanggaan Shamsidar kerana ia anak Pembesar Negara.

    13 DURJANA & CURANG

    Anwar bukana sahaja lelaki curang terhadap isterinya tetapi pengamal homoseksual yang dilaknati Allah SWT.

    14 SUKA BERGADUH

    Nama Anwar sendiri mentafsirakn Anwar suka bergaduh atau berperang. AN WAR bererti suatu perang dalam bahasa Inggeris, kerana itu hidupnya suka pada krisis, bergaduh, pertelingkahan dan berperang.

    15 BERTOPENG AGAMA

    Sewaktu Anwar menjadi pemimpin ABIM dulu, prinsip agama Islam dijadikan asas perjuangannya untuk mencapai matlamat dalam politik.

    Setelah menyertai UMNO, semua prinsip dan perjuangan Islam hanya sebagai topeng saja sedangkan perjuangan sebenarnya adalah sebaliknya.

    Anwar menjadi munafik bila menjadi imam dan berkhutbah sembahyang Jumaat sedangkan dirinya tidak bersih, akhlak yang bergelumang dengan dosa. Bacaan surah kulya ayuhal ka firun pun dilafazkan salah. Ini komen para ulama sendiri. Anwar juga sering dilihat pakai kain sutera ketika menjadi imam.

    16 MUNGKAR

    Dari dosa-dosa nyata yang dilakukan oleh Anwar menjadi ia seorang mungkar bererti menderhaka kepada Allah SWT dan beliau tidak diberi restu dan rahmat untuk mentadbirkabn negara.

    17 MENGUTUK UMNO

    Semasa menjadi pemimpin ABIM dan pelajar Anwar lantang mengecam dan mengutuk habis-habisan UMNO dan para pemimpinnya tetapi tidak lama kemudian beliau menjelir lidahnya ke langit.

    18 PEMIMPIN TANPA WAWASAN

    Sebenarnya Anwar merupakan pemimpin tanpa wawasan. Wawasannya dilihat cuma mahu menjadi kaya melalui rasuah, rampas kuasa melalui UMNO dan homoseks.

    19 SALAH GUNA KUASA

    Walaupun Dr. Mahathir masih menjadi Perdana Menteri tetapi dalam banyak hal, Anwar membelakangkan kuasa tersebut dan memaparkan imejnya sendiri.

    Contohnya beliau bertindak bersendirian dalam dasar-dasar luar yang telah diasaskan dengan baik oleh Menteri Luar Abdullah Ahmad Badawi. Kerana itu terdapat pertentangan penyampaian Dr. Mahathir dan Pak Lah dengan beliau.

    Anwar juga menggunakan Biro Tata Negara (BTN) untuk dijadikan alat politiknya.

    20 JADI BONEKA AMERIKA

    Ramai orang terperanjat, kerajaan Amerika Syarikat telah menyambut ketibaan Anwar di Amerika sebagai sambutan negarawan nombor satu dengan tembakan meriam 21 das dan hamparan merah. Sedangkan Dr. Mahathir sendiri tidak pernah disambut demikian rupa.

    Sambutan yang sama pernah diberi kepada Boris Yelstin, sedangkan Presiden Soviet Union waktu itu masih disandang oleh Gorbachev.

    Tidak lama kemudian Soviet Union berpecah dan muncullah Boris Yelstin sebagai Presiden baru Russia.

    Tidakkah Amerika Syarikat boleh melakukan demikian ke atas Malaysia? Macam-macam boleh berlaku dan macam-macam anggapan rakyat terhadap Anwar bila ditafsir persahabatan yang luar biasa ini. Adakah Anwar menjadi agen CIA?

    http://naspazi.multiply.com/journal/item/393

    OTAK DAN KOMEN PENJILAT UMNO HINA – KOTOR
    – Naspazi

  4. naspazi pkmah luuuuuuuuuu

  5. siapa yang tak tamaddun???Menyekat kebebasan rakyat untuk menggunakan kemudahan dari duit rakyat seperti KEMAS, Balai raya , dewan orangramai dan yg terbaru tempat persidangan untuk adun yg dipilih oleh rakyat…!!!!woiit rasional la sikit….apakah di selangor, kedah , kelantan dan penang kerajaannya bersikap seperti umno…siapa
    yg lebih bertamaddun???.Janganlah kerana hilang kuasa sedikit dah kelam kabut bertindak macam
    budak2 tadika…hapuskan umno dari bumi perak!!!

  6. manusia5
    si Naspanzi tu copy & paste apa yg terdapat dlm kitab UMNO.bukan dia pro umno
    hang dah silap congak..ekeke

  7. umeno ni hanya menunggu retak dan terbelah..nampak sngat dah usaha terdesak depa nih

  8. Saya tengok masa baca doa yang ramai keling dan cina sahaja,tapi depan diletaknya tok-tok Lebai di hadapan supaya dijadikan perisai,itu yang saya tak suka melayu dipergunakan oleh bangsa lain

  9. Masalahnya ialah apabila Melayu menganggap Melayu yg lain bodoh terutama jika Melayu itu tak sokong Umno.

    Apakah kerana menyokong PR, Melayu itu dipergunakan oleh bangsa lain?

    Bagaimana kalau kita katakan, bangsa lain yg menyokong BN dipergunakan oleh Melayu Umno?

    Kalau jawapannya ‘YA’, maka wahai bangsa lain, berhentilah kalian menyokong BN kerana kamu hanya dipergunakan oleh Melayu Umno utk mempertahankan kebejatan mereka!

  10. DS Najib,

    Skandal pertama anda dalam jangkawaktu nak jadi PM.

    Tahniah.

    Jika diadakan pilihanraya semula, harap SEMUA dapat menghormati keputusan yang akan keluar. Samada PR atau diluar dugaan, BN menang..kita perlu hormat sehingga pilihanraya yang akan datang.

  11. Nanti dulu, itu lagu-lagu perkauman apa nama kununnya sangat cantikkk lah … Auuuw!

    1. Kenapa UMNO menerima prinsip Jos Soli sebagai syarat kemerdekaan Tanah Melayu dari British?

    2. Apa itu Jos Soli?

    3. Kenapa UMNO memberi kerakyatan, kewarganegaraan dan kad pengenalan projek kepada pendatang haram dari Filipina, Indonesia dan Pakistan di Sabah, sehingga bilangan mereka kini mengatasi penduduk Native?

    4. Kenapa baru sekarang atau di Perak penjilat UMNO mendendangkan lagu perkauman?

    5. Kenapa penjilat UMNO tidak mendendangkan lagu perkauman yang serupa di Sabah?

    6. Kalau lah kerakyatan Cina dan India di Tanah Melayu atas dasar dan prinsip Jos Soli, justeru kerakyatan pendatang haram di Sabah atas dasar dan prinsip apa?

    7. Kalau begitu, validlah bahawa otak penjilat UMNO penipu dan lidahnya dari spesis biawak komodo!

    OTAK PENJILAT UMNO TERKOTOR DI DUNIA,
    UMNO SARJANA AGUNG DALAM BERBOHONG,
    LIDAH PENJILAT UMNO BIAWAK KOMODO
    – Naspazi

  12. […] cikgu geografi pencen […]

  13. naspazi merujuk kepada kitab2 umno yg diguna pakai untuk menghancurkan melayu itu sendiri…

  14. Pinkturtle,

    dulu saya jadi cikgu ditahun2 awal 90an. matapelajarannya geografi. kadang2 ajar sejarah jugak.

    sekarang dah tak jadi cikgu lagi. sebab tu saya ni cikgu geografi pencen.
    begitulah kira2nya.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: