Posted by: pinkturtle2 | Mac 4, 2009

Dunia Sedang Memerhati… Undang- Undang Apakah Ini?

sidangpokokprk1

Undang- Undang Apakah Ini? Dunia Sedang Memerhati…

MALAYSIA-POLITICS/STATE

Gambar bawah ini, idea asal dari blog saudara MSO


Advertisements

Responses

  1. Dunia sedang memerhatikan kita dan berkata betapa bodohnya orang melayu sangup bermatian-matian demi kaum lain, Lain kali dinasihatkan kalau nak buat huru-hara sila tanggalkan kopiah putih nanti Dunia kata orang islam teroris pula

  2. kepada din teksi tidak perlu malu jika begini lah undang2 berat sebelah mencengkam rakyat.biarkan mereka malu memerhatikan kita sampai suatu hari nanti kita akan tahu siapa yg benar.

  3. Mungkin betul cakap kau Hang Tuah tapi itu disudut politik tapi tak kan sebab politik kau nak gadaikan bangsa kau

  4. Kepada Din Teksi tercinta dan sebangsa… cuba perhatikan dengan hati yang jilah dan bersih sapa nak gadai bangsa dan menghina Sultan…PAS atau UMNO ? Perhatikan sapa pinda Perlembagaan Menghapuskan imuniti Raja-raja pada tahun 1993 ? Sapa menghina Raja dengan menabalkan Raja baru di Kelantan ? Adakah orang melayu terhakis di Kelantan ? Adakah di Kelantan orang bukan Melayu di pukul dalam peristiwa 13 mei 1969 ?

    PERKARA PENTING YANG AWAK KENA FIKIRKAN ADALAH ” TERIMA ISLAM SEMUA SELAMAT TERMASUK ORANG MELAYU “

  5. Sanggup menghentam yang haq semata2 untuk bangsa?
    Adakah Allah memandang sesuatu bangsa itu lebih mulia dari bangsa yang lain?
    Tegakkan yang haq!
    Lawan kebatilan!

  6. Din Teksi! pada pendapat aku la ‘pegi mampus la dgn maruah bangsa melayu’ terutama UMNO

  7. undang-undang oh undang-undang

    dunia dah tahu undang-undang di malaysia hanya untuk rakyat marhein sahaja. pemimpin dan orang atasan tiada undang-undang. mereka boleh buat apa saja, kerana mereka pemimpin dan merekalah yang buat undang-undang. inilah undang-undang malaysia.

    engkar perintah tuhan tak apa, tapi jangan engkar perintah negara berdosa besar. itulah undang-undang rimba namanya.

    sekarang negeri perak dah jadi cincalok gaul ikan tawar, pemimpin senyap. yang buat silap tengok, yang menjalankan tugas mesti tekan pemimpin pr. yang mampus rakyat.

  8. undang2 hutan mcm azalina ckp….

  9. Patutla Perak jdi haghu bighu mcmni, pasai oghang mcm din teksi..sampai tak tau ekoq kepala main ghandok,serbu buta tuli.Umno mau sangat oghang bengak mcm ni. Sokong umno buta tuli last hang dapat teksi tp puak haram jadah tu dpt SEMUA. Dapat pulak dengan cara HARAM..Baik hang cuba celek2 sikit jadi oghang yg ada ilmu, mik tau mcmana selama ni puak umno haram jadah dok tipu oghang,pekosa undang2,perbodoh oghang terutam oghang MELAYU…pi belajaq dlu,shuuuh!

  10. to din teksi.
    apa yang perlu dimalukan memakai kopiah putih, andai mahu memperjuangkan sesuatu yang hak, manalah tau diorg pas tu nak pergi solat ke… ada majlis kwin ke… anda tahu ke?

    kenapa tidak anda mempertikaikan pula kes-kes dimahkamah spt pelacuran, khalwat mereka yang bersalah memakai tudung? apakah dunia tidak memerhatikan?

  11. Parti sekular umno adalah haram disisi Islam.kepada org2 Islam semua jgn menghampiri sesuatu yg haram.jgn menempah tiket ke neraka kerana memihak kpd yg haram

  12. biarkan dunia tahu, bersidangnya DUN perak dibawah pokok. ini mengambarkan ada perkara yang tak eluk berlaku, penindasan berlaku, ketamakkan kuasa berlaku di Malaysia.

    mengapa ini berlaku?…kerajaan malaysia diterajui Umno sudah lari dari landasan kebenaran, sudah menyimpang dari perjuangan kebenaran. dunia tahu…,umno semakin hari sudah tidak dipercayai olih rakyatnya. inilah puncanya, umno saolah tidak mahu percaya majoriti keseluruhan rakyat terutama diperak menolak mereka. dimana majoriti rakyat sacara keseluruhan dimenangi olih pehak lawan. walau bagaimana pun umno menggunakan tektik kotor dengan merasuah calun rakyat berpehak kapada mereka.

    pokoknya, walau bertambahnya wakil rakyat dun ka umno, majoriti rakyat tidak kapada umno tetap tidak berubah. umno dengan tipu daya, kuasa yang mereka ada digunakan untuk merampas hak kepercayaan rakyat demi rakus dan tamaknya mereka pemimpin umno.

    kejinya umno…

  13. penyokong umno bacul…asik dok melalak jek lebih..

  14. bgus2.. wa mau tgk itu olang melayu sama melayu gaduh2.. wa suka laa… hohhohohooh

  15. jangan dok layan provokasi din teksi mangkuk haun tu…kemukakan hujah2 kita untuk berbincang secara ilmiah dan fakta serta realiti kepincangan semua sistem dalam negara yang kian hancur

  16. jangan dok layan provokasi din teksi mangkuk hayun tu…kemukakan hujah2 kita untuk berbincang secara ilmiah dan fakta serta realiti kepincangan semua sistem dalam negara yang kian hancur

  17. UMNO/BN MEMANG SUKA AGAR RAKYAT BUTA DAN TIDAK FAHAM UNDANG2 SUPAYA SENANG DI KELENTONG.APABILA RAKYAT TAHU UNDANG2 MAKA RAKYAT AKAN TAHU APA HAK2 MEREKA.FITNAH DITABUR BAHAWA DS NIZAR MENJADI BONEKA KEPADA DAP DI PERAK,..INI ADALAH HUJAH YANG DANGKAL…DAP MEMPUNYAI 18 KERUSI DIDLM PAKATAN RAKYAT PERAK TETAPI MB TETAP SEORANG MELAYU DAN ISLAM SO TIDAK TIMBUL SOAL MENJADI BONEKA..SEGALA TINDAKAN KERAJAAN HARAM BN HANYA BERPAKSIKAN CITA2 UTK BERKUASA….BY HOOK OR BY CROOK…BULLSHIT….KEMBALIKAN KUASA KEPADA RAKYAT…TURUN KE GELANGGANG JIKA ANAK JANTAN…BARU KITA AKAN TAHU SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT…PEOPLE POWER

  18. SAYA RASA DIN TEKSI DAN MANUSIA NI ORG YG TIDAK DAPAT MENILAI YG MANA INTAN DAN YG MANA KACA.. BUKANKAH NEGARA MALAYSIA NI KAN BERBILANG KAUM? HORMATILAH SESAMA KAUM.. KENAPA MESTI MENIUPKAN SENTIMEN PERKAUMAN YG SANGAT SEMPIT? SY RASA AWK PUNYA HANDPHONE PUN BELI KAT KEDAI RAKYAT MALAYSIA BERBANGSA CINA BUKAN? NTAH2 LOAN PUN BUAT KAT ALONG BERBANGSA CINA.. JADI JAGA MULUT DAN TULISAN ANDA..

  19. DS NIZAR ADALAH SEBAIK2 MB.. ILMU PENUH DI DADA.. BERIMAN KEPADA ALLAH SWT..MANA NAK CARI PEMIMPIN SEBEGINI LAGI? FIKIRKAN

  20. Aku ada satu soalan..kalau betul persidangan tu awal2 lagi di war-warkan tak sah, tentu apa2 keputusan tu pun tak sah. Jadi, kalau ADUN2 tu dpt bersidang di dewan rakyat pun, lantaklah berguni2 keputusan dibuat…masih kira tak sah. Apsal polis tak bagi masuk? Apsal siap mintak injuksi mahkamah utk perkara yang memang tak sah? Something wrong somewhere? Ker memang sebenarnya persidangan tu sah? Cuba bagi tahu kat aku yang buta undang2 ni….

  21. Saja nak bagi tahu…berfikir pun ada caranya. Kena bezakan kan antara fakta & pendapat. Baru boleh buat keputusan. Sorry aaaa…wa belajar setakat darjah enam jer…

  22. Kepda pencacai UMNO giler…inilah rupa sebenar hantu raya bernama UMNO yg korang sanjung sgt2 tu….UMNO ni akan buat apa saja asalkan dapat….dia tak kira….membujur lalu melintang patah….dia sapu semua…sultan ke, polis ke, makhkamah ke, SPRMke, hospital ke, org2 ke, atau berak pun dia sapu tau, kalau berak tu menguntngkan dia….Ini undang-undang giler UMNO…bg dia…hanya UMNO/BN saja celik undang-undang, UMNO saja boleh tafsir undang-undang walaupun undang2 UMNO memang ternyata salah…bg dia betul….UMNO nak mengaaku salah…rentikanlah….dia rela gantung diri ke, minum racun tikus ke, terjun bangnan tinggi ke, minum racuntengkorak ke, atau apa saja untuk mati bunuh diri dari mengaku kpd rakyat dia tersalah….betul tak pencacai UMNO gile….UMNO hampeh!!!!! bangang…buat malu org Melayu jer…..

  23. Farid, I agree 100% with you. Caya la!!!!

    Saya orang malaysia keturunan india. Sama2 kita kita menegakkan yang benar dan kuburkan yang salah…..

    I respect you as a person…….

  24. Kata din teksi yang buta hati, akai kat kaki,
    “Dunia sedang memerhatikan kita dan berkata betapa bodohnya orang melayu sangup bermatian-matian demi kaum lain”
    woii mamak din teksi, dunia tak kata. Yg kata hang (yg tadak akai kat kepala) saja. Mana ada melayu bermati-matian untuk bangsa lain. Hang jgn merapu. Melayu bermati-matian untuk keadilan anak cucu hang.

  25. pendek akai betul orang2 yang terlibat dalam kris di Perak. Bukan orang2 ameneo pasal bukan semua orang2 ameno tak berapa baik..

    Sapa punca dio orang bersidang bawah pokok? kalau kita tak tutup gate, tak halang mereka bersidang, tak jadi kelam kabut macam ni…orang akan tunjuk jari pada kerajaan sekarang..sapa kepalanya..sapa penasihatnya…

    TAU MALU YE???? kalau nak buat sesuatu yang tak pasti AKIBATNYA..tanya orang yang lebih ada akai..apa salah kau calling dato nik aziz ke, hj hadi ke..tanya pendapat dia orang..ni kau KAU TANYA pd yang bodoi…jd lah macm ni…kalau dah tak terima nasihat orang….sendiri tanggunglah kita..

    Moga Allah swt memberi petunjuk kepada kita semua..

  26. si eurokopter..yang bengap//betul lar din teksi ckp…tu…kalo dunia melihat…memang memalukan knape bwh pokok???terserlah kan kebodohan mereka?..knape?kenape tak buat kat dewan 2 yang kosong ker.?..kat tempat strategik lar…kalo hujan cammaner..tak pasal2 kene sambar petir…kang hangus si nizar tue!!hu.hu.kan same mcm kulit si sivakumar

  27. orang2 melayu harus sedar sejarah kemerdekaan malaysia ini,bukan hanya dimiliki olih satu bangsa aje,bahkan dikongsi dan dimenteraikan perjanjian sefahaman bersama olih tiga pemimpin negara ini,melayu ,cina dan india.bukti nya masih di simpan olih kerajaan british.malu lah lepas 51 merdeka ,masih ada orang melayu2 yg fikiran cetek lg.konon malaysia ni hak mereka.yg org ASLI dlm hutan tu nk panggil dgn nama apa?sedar lah tak kan lah paremeswara ,sultan melaka yg pertama dlm kesultanan melayu tu itu bangsa orang melayu.bukti kan asal usul paremeswara tu dari mana.tak tahu ni jawapan nya PALEMBANG.SUMATERA INDONESIA

  28. datuk moyang kita baik orang melayu,cina dan india,telah berusaha bermati-matian mendapatkan kemerdekaan dari musuh2 dan penjajah2 negara tanpa memikir soal duniawi ,harta benda,wang ringgit dan pangkat ,untuk generasi malaysia akan dtg yg berbilang kaum dapat hidup dlm aman dan damai,tapi hari terlalu amat sedih melihat sesama rakyat malaysia fahaman politik yg berbeza2 masing2 nak jadi jaguh kampung.Tidak ada bermuaafakatan sesama kaum ,nescaya satu hari akan tibanya mala petaka yg amat pedih utk negara malaysia yg akan di tanggung olih jenarasi muda yg akan datang.negara menghadapi krisis ekonomi yg teruk melanda di negara kita akibat pergolakan politik yg tidak menentukan setiap masa.kebanyakan negara2 bertambah maju dan makmur dgn slogan ,SATU NEGARA SATU BANGSA ,sedangkan kita asyik nak tikaikan siapa lah nak jadi juara kampung.

  29. sejarah..??binawe betul bhumed…ko tau ker orang melayu ni kan majoriti rakyat malaysia…kiter ader hak pasal nenek moyang kiter dah lame bertapak kat sini…buat pengetehuan ko india china dan berbagai bangsa ..ni datang pade asalnyer utk berdagang..pastu jadi rakyat..kite..kiter negara malaysia sepatutnyer hak melayu .tetap hak melayu..hak bangsa asing tetap hak mereka..tp bangsa asing makin berlebih..bagi betis nak peha..nanati takut terhakis hak melayu …kesian cucu kiter…ko boleh lar sebab time ni melayu masih mendominasi ..nanti time cucu ko camner??

  30. Adakah tuhan jadikan org cina dan india itu sia sia? Dan adakah org Melayu itu memertabatkan Agama ISLAM dan berdakwah seperti yang disarankan Rasul Allah. Wahai manusia yang ada perasaan iri hati, benci membenci dan tamak haloba…. Tuhan tak jadikan sesuatu itu dengan sia sia. Bumi ini dipinjamkan kepada kita seketika untuk kita beramal dan menjadi khalifah. Tegakkan hukum Islam seperti di syariatkan dan jangan memperbodohkan diri sendiri dgn akal yang tidak digunakan dgn baik.

    Islam tidak mengenal bangsa, warna kulit…

  31. hidup umno……..

  32. hidup Islam!!!….Ya Allah selamatkanlah negeri Perak dari kezaliman Menteri Fasola….jadikanlah pokok tu sbg simbolik payung kepada rakyat andaikata tuanku sultan tak mampu lagi memayungi rakyat….ameen….


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: