Posted by: pinkturtle2 | Mac 24, 2009

Mana Nak Letak Muka Bakal PM Kita Ni.. Seluruh Dunia Dah Tahu

NAJIB RAZAK DAN KEMATIAN ALTANTUYA, Forum Magazine Jakarta, March 15

Calon Perdana Menteri Malaysia diperkirakan terlibat dalam kematian wanita jetset asal Monggolia Altantuya karena kasus komisi pembelian kapal selam Angkatan Laut Malaysia

Malaysia today

Mana Nak Letak Muka Bakal PM Kita Ni…. Seluruh Dunia Dah Tahu

Kalu setakat curi telur ayam kat kampung tu, bolehlah kita tutup… buat-buat senyap ke… paling tidakpun bincang dengan tok penghulu… bayar balik harga telur ayam tu…

Ini kes besar… seluruh dunia dah tahu..dah heboh dalam akhbar-akhbar luar negara… tak kan nak buat tak tahu je… mana boleh nak buat senyap-senyap… bangkai gajah lagikan berbau inikan pula lebih besar dari bangkai gajah…

Advertisements

Responses

  1. jika Najib berjaya jadi PM, masyarakat dunia akan memandang pemikiran rakyat M’sia masih rendah… melantik PM dari kalangan yang terlibat dengan kes pembunuhan.. bulatkan tekad, gandakan usaha dari sekarang untuk menidakkannya pada PRU ke-13 nanti..

  2. Jika Najib akan menjadi PM,dunia akan melihat rakyat Malaysia ini telah kehilangan kewarasan fikiran dalam menilai antara sesuatu yang baik dan buruk,dan sudah tentu nya mereka(rakyat Malaysia tertentu) telah hilang maruah diri dalam melihat sesuatu kebenaran.Pada masa itu kezaliman akan mula merata hingga sampai kedalam setiap rumah…akan kita dengar makna keadilan akan hilang dimana mana.

  3. Salam.

    Salam hormat pada Dato’ Seri Najib. Moga2 Allah memberi kesihatan dan kekuatan kepada Dato’ Seri Najib memimpin negara.

    Kita harap Dato’ Seri Najib mewarisi kualiti2 baik ayahnya membangun negara dan bangsa.

    Mengambil kata2 Iman Syafie. “Cintailah musuh anda, kerana dialah yang akan menunjukkan kesalahan2 anda. Yang dikatakan kawan bukanlah orang yang memuji2 kita, tetapi ialah orang yang mahu menunjukkan kesalahan kita”.

    Selamat memimpin.

  4. salam budak tadika, tolong jgn putar belit kata imam syafie. kalo musuh setakat pencuri, pemfitnah dan pembunuh yg tidak merosak agama,bangsa dan negara boleh lagi diberi peluang, hak najis ni takde kompromi, TGNA dah bg warning jgn bg najis jd PM, akan hancur Malaysia.
    hang jgn nak putar belit budak tadika woi, seluruh warga Malaysia selain drpd keluarga najis mmg tolak najis jd PM. So, mmg sahlah hang ni keluarga najis kalo hang nak gak dia jd PM.
    Harkhhh ptuihhh!! Mintak simpang org mcm ni…pengkhianat bangsa!!

  5. Aiyaaa…mana ada satu dunia, itu dunia belah indon sini aje itu reporter suka korek celita dalam seluar aje, dunia barat talak kisah punya…depa olang pon lagi manyak skandal talak kisah pon tapi itu celita pribadi depa tolak tong sampah aje, depa pikir itu olang boleh kasi ONG ka atau mahu kasi KONG depa punya negara itu saja…aiyaa

  6. Bagus Najib skrg kau dah berjaya menunjukan kehebatan seorang pemimpin dunia ketiga. Singapura, Indonesia,dan Thailand dah mula kecut. Sejarah harini membuktikan Malaysia mempunyai seorang bakal PM yg cukup gedebe. Bravo najib nanti dah betul jadi PM, kau belasah Singapura yg dah rampas pulau Batu Putih, pastue kau cabar Bambang Susilo ajak”Draw pistol ala cowboy” kerana berani siarkan berita pembunuhan gadis Mangolia. Yeaah…PM kita hebat macam Manolito Mantoya, adios High Caparal.

  7. Sekarang ni seantero dunia dah tahu hal Bik Mama ni dan ahli gerombolan dia.

    Aku bimbang bila dia jadi PM dan negara lain ada bukti dia terlibat, kita akan susah.

    Bila bukti bukti tu di gunakan oleh negara lain untuk peras ugut Bik Mama habisla tergadai negara.

    Negara lain ada skandal terus letak jawatan sebab ada maruah walaupun ada yang takdak agama pun.

    Bik Mama ni kalau berani saman la media yg tuduh dia kalau tak bersalah. Adakah takut terkeluar rahsia lain.

    Nanti bila syarikat France tu didakwa di mahkamah Peranchis dan keluar segala rahsia barulah tahu siapa yg malu.

  8. Tahniah buat Najib dan rakyat Malaysia Khas nya, Eye On Malaysia, segalanya ada di sini 😛

  9. Ini berita Indon. berita indon sama la macam sampah. Apa yang dia orang tau pasal kes Altantuya. aku harap DSNTR tabah dan teruskan legasi Tun Razak. Pulihkan balik UMNO dan banteras segala rasuah dan perkara-perkara yang tidak disukai rakyat. aku percaya dengan keikhlasan DSNTR. Kes Altantuya cuma fitnah dan pembangkang cuba ambil kesempatan memanipulasikan isu ini. Pulihkan BN. Malaysia akan selamat. Inshaallah.

  10. WAHHHH !!!!!!!!

    semakin gelema la Tok Najib kita,satu dunia dah tau…..lepas nie amerika n israil laknattullah tntu takut dngn malaysia..

    :::::APA SUDAH JADI DNGN TANAH MELAYU:::::::

  11. Persetankanlah Dato Seri Najib yang maha jahat dan maha zalim..jahilliah kembali lagi di Malaysia

  12. tanah melayu akan hancur.sikap tamak pemimpin akan membuatkan malaysia dijual kepada bangsa lain dgn lebih cepat.duit boleh beli apa saja termasuk rasuah.

  13. Salam.

    Salam “benar” at 4.30 pm di atas.

    Kita budak tadika cuma salin dari buku agama.

    Nama buku: Kembali Kepada Allah S.W.T.

    Pengarang. DR’ AIDH ABDULLAH AL-QARNI.

    Muka Surat. iv.

    Harga: RM 25.00.

    Budak tadika ini cadang “benar” beli senaskah.

    Sama2 kita membaca.

  14. kalau betul amerika dgn israel takut kita takpa lah.tapi kalau tak? jgn kan amerika,singapura pun boleh dpat tanah melayu sedikit demi sedikit.duit punya pasal masa depan bangsa pun boleh dijual.

  15. budak tadika,mmg betul buku tu.tp ko dah cakap pr ni mcm musuh ko bmakna pr ni musuh islam la.tp bn yg menolak hukum hudud tu bkn derhaka kepada Allah ker? derhaka kepada raja dan najib jer ko nampak.tolak hukum Allah bermakna menolak Islam.cakap soal agama pandai tp sokong parti yg tolak ‘undang2 Allah’.

  16. salam budak tadika,tidak dinafikan kata2 anda.akan tetapi petikan dari pengarang dr aidh abdullah al qarni itu bukanlah sesuatu yang anda boleh bandingkan dalam kes Najib.jika ilmu anda cetek,nasihat saya tak perlu anda mengeluarkan hujah yang boleh mengelirukan rakyat.pepatah ada mengatakan, ‘jika kail panjang sejengkal, tak usah diduga lautan yang dalam’…

  17. kenapa kalah di terengganu? kenapa bermula dari jalanan skrg dah 5 negeri? kenapa masih ada org miskin di malaysia ni sedangkan ramai org kaya dlm malaysia ni? mana zakatnya? kenapa org bpolitik suka ambil port dlm urusan zakat ni. kenapa tidak diberi kepada badan bebas yg menguruskannya? kenapa 4 negeri paling kaya hasil buminya menjadi 4 negeri termiskin di malaysia? budak tadika sila jawab aku tau la kau berselindung disebalik nama budak tadika supaya bila kene hentak tak lah malu sngt sbb nama kan budak tadika.

  18. ayuh bangkit rakyat malaysia hanya “bahasa undi” saja boleh difahami oleh golongan umno ni.kita patut sedar yg umno bkn lagi releven utk org melayu.dalam keadaan sebegini kita beralih kepada Allah dgm memilih pas!

  19. kepada mat romeo nak pulihkan mcm mana sila nyatakan? apakah anda mengakui bn tidak releven dgn menyatakan ‘pulihkan’…?

    umno tidak lagi sesuai utk bangsa kita melayu.pembunuh senyap.yg miskin org melayu.bila miskin cina beli tanah lama2 menumpang ditanah sendiri.kalau cina malaysia takpa tp skrg cina singapore pun dah ada yg beli.mengemis.meminta.comot.miskin.hina.pemimpin yg dah puas jual maruah bangsa masa tumungkin dah mati.anak cucu kita masa tu nanti baru nak tarik keris bkn masa nak buat gimik dah.

  20. Syabas mat romeo dan budak tadika kerana menjadi penyokong utama parti Rasuah Tegar no. 1 di dunia. Teruskan sokongan mu. Err…ada dapat habuan!??

    Teruskan menyokong perancang pembunuh Altantuya!!! Teruskan menyokong Najib merompak hasil-hasil negara bumi Malaysia yang kaya. Teruskan menyokong tindakan polis yang menzalimi orang ramai yang tidak berdosa hanya kerana berdemonstrasi aman ke Istana Negara, hanya kerana mendengar ceramah pemimpin Pakatan Rakyat. Malangnya polis langsung tidak bertindak ke atas demonstrasi pelajar2 UITM yang digerakkan oleh UMNO (NC Ibrahim Abu Shah tu UMNO), demonstrasi ahli-ahli umno di pejabat KOMTAR Pulau Pinang kerana membantah pandangan Lim Guan Eng. Malangnya ahli-ahli umno yang dungu tidak pulak berdemonstrasi apabila Najib berkata DEB akan dihapuskan secara beransur-ansur. Itulah sifat perangai umno! Bila pemimpin mereka berkata sesuatu yang merugikan Melayu dan Islam, maka automatik ahli2 umno akan terkedu, terus jadi bodoh dungu, langsung tak membantah.

    UMNO….hari-hari terakhirmu di bumi Malaysia. Adanya umno hanya membawa kecelakaan kepada seluruh rakyat Malaysia. Pemimpin umno- perompak berlesen yang mendapat perlindungan sepenuhnya PDRM dan SPRM!

  21. budak tadika cuba nak tunjuk diri lebih Islam.. memetik kata-kata Imam Syafie.. tapi tak sedar masih kuat menyokong dan mempertahankan bakal PM Najis dari parti yang diakui sarat dengan rasuah dalam pemilihan pemimpin mereka.. bukan 2009 ni saja, ‘dah lama dah’.. pemimpin naik dengan cara rasuah.. tak jijik ke tu, wahai budak tadika oii.. walau apa pun, komen dari budak tadika 3.59pm, tok akui, memang sangat-sangat berpotensi untuk mengeliru dan menyesatkan orang-orang yang kurang berfikir dan yang kurang daya fikir..

  22. Inikah caranya dia mempromosi Malaysia…

    Malunya aku….malu kat kawan2 aku yang dok kat oversea nun….mailbox dah penuh…tak larat nak layan…”Your PM to be, is a killer?”…Aku nak jawab apa woi?

    Esok2 kalau dia dah sah jadi PM….lepas tu kena buat lawatan kat negara2 asing…cuba korang bayang apa yang akan terjadi? Adakah dia akan di terima oleh masyarakat dunia? Silap haribulan, kena baling kasut ke telur busuk ke? Malu wooo…Masa tu nak letak muka kat mana? Kat poster? Boleh la dikoyak2. Kalau letak kat lantai? Boleh la dipijak2…

    Dia ni takde perasaan malu ke? Mungkin dia cuba buktikan berani kerana benar…takut kerana salah kut…Tapi kalau tak salah tampil ke depan…Dia adalah suspek…tapi tidak di siasat…pelik sungguh….lagi pelik lagi…ada jgk suspek…yang belum tentu salah lagi dah awal2 terima hukuman mati (semua orang maklumkan siapa yg aku maksudkan) Adilkah ini?

    Aku dah malu teramat2 dengan kawan2 aku…Aku pulak yg nak kena tanggung malu utk dia…Apa kes ni???…

  23. matromeo, hang ni SB ka? lain macam je hang ni? Dah hang tau sangat pasal kes altantuya, cuba hang bgtau la…Aku nak tau sangat siapa mastermind dalam kes ni….

  24. mat romeo dgn budak tadika ni penghisap telor tegar umno keparat.

  25. IMPLIKASI TUDUHAN KE ATAS ANWAR IBRAHIM :
    PERBEZAANNYA DENGAN TUDUHAN KE ATAS NAJIB

    50 DALIL ANWAR TAK LAYAK JADI PM
    Oleh Khalid Japri [1998]

    1. MAIN BONTOT : Semua orang heboh apabila rahsia Anwar main bontot pemandunya Azizan terbongkar. Cerita hobi Anwar main bontot ini bukan perkara baru. Ia telah bermula sewaktu ia belajar di MCKK dan Universiti Malaya lagi. Ramai yang mahu ke depan untuk menceritakan kisah silam Anwar ini. Tunggulah.

    2. MAIN BINI ORANG : Kisah bagaimana Anwar terlibat skandal seks dengan isteri orang – isteri Setiausaha Sulitnya Mohamad Azmin bin Ali yang bernama Puan Shamsidar Taharin telah dibongkar sendiri oleh aidk kepada Azmin iaitu Ummi Hafilda binti Ali.

    3. ANAK HARAM : Hasil dari hubungan seks dengan Shamsidar telah dikurniakan seorang cahayamata bernama Afifa. Anak ini menjadi kebanggaan Shamsidar kerana ia anak Pembesar Negara.

    4. DURJANA & CURANG : Anwar bukana sahaja lelaki curang terhadap isterinya tetapi pengamal homoseksual yang dilaknati Allah SWT.

    5. SUKA BERGADUH : Nama Anwar sendiri mentafsirakn Anwar suka bergaduh atau berperang. AN WAR bererti suatu perang dalam bahasa Inggeris, kerana itu hidupnya suka pada krisis, bergaduh, pertelingkahan dan berperang.

    6. BERTOPENG AGAMA : Sewaktu Anwar menjadi pemimpin ABIM dulu, prinsip agama Islam dijadikan asas perjuangannya untuk mencapai matlamat dalam politik. Setelah menyertai UMNO, semua prinsip dan perjuangan Islam hanya sebagai topeng saja sedangkan perjuangan sebenarnya adalah sebaliknya. Anwar menjadi munafik bila menjadi imam dan berkhutbah sembahyang Jumaat sedangkan dirinya tidak bersih, akhlak yang bergelumang dengan dosa. Bacaan surah kulya ayuhal ka firun pun dilafazkan salah. Ini komen para ulama sendiri. Anwar juga sering dilihat pakai kain sutera ketika menjadi imam.

    7. MUNGKAR : Dari dosa-dosa nyata yang dilakukan oleh Anwar menjadi ia seorang mungkar bererti menderhaka kepada Allah SWT dan beliau tidak diberi restu dan rahmat untuk mentadbirkabn negara.

    8. MENGUTUK UMNO : Semasa menjadi pemimpin ABIM dan pelajar Anwar lantang mengecam dan mengutuk habis-habisan UMNO dan para pemimpinnya tetapi tidak lama kemudian beliau menjelir lidahnya ke langit.

    9. PEMIMPIN TANPA WAWASAN : Sebenarnya Anwar merupakan pemimpin tanpa wawasan. Wawasannya dilihat cuma mahu menjadi kaya melalui rasuah, rampas kuasa melalui UMNO dan homoseks.

    10. SALAH GUNA KUASA : Walaupun Dr. Mahathir masih menjadi Perdana Menteri tetapi dalam banyak hal, Anwar membelakangkan kuasa tersebut dan memaparkan imejnya sendiri. Contohnya beliau bertindak bersendirian dalam dasar-dasar luar yang telah diasaskan dengan baik oleh Menteri Luar Abdullah Ahmad Badawi. Kerana itu terdapat pertentangan penyampaian Dr. Mahathir dan Pak Lah dengan beliau. Anwar juga menggunakan Biro Tata Negara (BTN) untuk dijadikan alat politiknya.

    11. JADI BONEKA AMERIKA : Ramai orang terperanjat, kerajaan Amerika Syarikat telah menyambut ketibaan Anwar di Amerika sebagai sambutan negarawan nombor satu dengan tembakan meriam 21 das dan hamparan merah. Sedangkan Dr. Mahathir sendiri tidak pernah disambut demikian rupa. Sambutan yang sama pernah diberi kepada Boris Yelstin, sedangkan Presiden Soviet Union waktu itu masih disandang oleh Gorbachev. Tidak lama kemudian Soviet Union berpecah dan muncullah Boris Yelstin sebagai Presiden baru Russia. Tidakkah Amerika Syarikat boleh melakukan demikian ke atas Malaysia? Macam-macam boleh berlaku dan macam-macam anggapan rakyat terhadap Anwar bila ditafsir persahabatan yang luar biasa ini. Adakah Anwar menjadi agen CIA?

    SURAT PEMECATAN ANWAR IBRAHIM

    JABATAN PERDANA MENTERI MALAYSIA,
    YANG BERHORMAT DATO SERI ANWAR BIN IBRAHIM,

    YANG BERHORMAT DATO,

    Dengan dukacitanya saya terpaksa melucutkan jawatan-jawatan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan daripada Dato Seri serta lain-lain jawatan dalam kerajaan yang dipegang oleh Dato serta sebagai Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan.

    Perlucutan ini berkuatkuasa dari hari ini, 2 September 1998 mulai jam 5.30 petang.

    Perlucutan ini telah dimaklumkan kepada Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong.

    Salam Hormat,

    Dr Mahathir bin Mohamad
    2 September 1998

    PEMIMPIN PUJAAN JANTUNG HATI KU

    MAHATHIR : DI HADAPAN WARTAWAN DUNIA
    TARIKH : SEPTEMBER 2, 1998
    WARTAWAN : DONNA ELLIOT [SEKADAR CONTOH]
    MEDIA : NEWSWEEK

    “I had disbelieved the homosexuality charges at first but was convinced when I personally interviewed Anwar’s partner. They had not only performed sodomy, but during the process, he was… I don’t know how you call it… he was masturbating this man. Do I go around town and tell the world that this is what my deputy was doing?”

    TERJEMAHAN BEBAS NASPAZI:

    “Saya pada mulanya tidak percaya pertuduhan liwat tetapi saya yakin apabila saya menemuduga teman Anwar. Mereka tidak hanya melakukan liwat, tetapi dalam proses itu, dia di… saya tidak tahu bagaimana anda menyebutnya… beliau telah melancapkan lelaki ini. Adakah saya perlu pergi mengelilingi bandar dan memberitahu dunia bahawa inilah apa yang Timbalan saya sedang buat?”

    PANTUN NASPAZI:

    Pergi ke hutan memburu rusa
    Pergi memburu membawa tarap
    Tidakkah tuan rasa berdosa
    Tuduh sahabat kata menlancap?

    http://naspazi.multiply.com/journal/item/393

    ALTANTUYA MANGSA C4 DIKAITKAN DENGAN NAJIB
    (AKUAN BERSUMPAH P. BALASUBRAMANIAM 2008)

    Balasubramaniam berkata, Abdul Razak yang dekat Najib memberitahunya:

    1. Najib memaklumkan kepada majikannya itu bahawa mereka berdua pernah melakukan hubungan seks.
    2. Oleh sebab beliau sekarang timbalan perdana menteri, Najib meminta Abdul Razak menjaga Altantuya agar wanita berkenaan tidak mengacaunya.
    3. Ketiga-tiga mereka – Najib, Abdul Razak dan Altantuya – didakwa pernah makan malam bersama di Paris.
    4. Altantuya menuntut wang komisyen sebanyak US$500,000 daripadanya berhubung pembelian kapal selam Malaysia di negara itu.

    IBU SEDANG SAKIT

    Balasubramaniam berkata, wanita itu memberitahunya:

    1. Altantuya bertemu dengan Abdul Razak dan Najib di Singapura.
    2. Mereka bertiga pernah makan malam bersama di Paris.
    3. Wanita itu pernah dijanjikan wang komisyen US$500,000 berhubung urusan pembelian kapal selam.
    4. Altantunya memerlukan wang untuk menebus kembali rumah yang dibelikan untuknya oleh Abdul Razak tetapi telah dibiayai semula oleh saudara lelakinya.
    5. Ibunya sedang sakit dan beliau memerlukan wang untuk rawatan.
    6. Oleh kerana niatnya untuk bertemu Abdul Razak masih tidak kesampaian, Altantuya meminta Balasubramaniam menguruskan pertemuannya dengan Najib.

    SMS DITERIMA

    Balasubramaniam juga mendakwa, Abdul Razak menunjukkan mesej SMS yang dikatakan dikirim oleh Najib yang menyebut: “saya (Najib) akan bertemu ketua polis negara (Tan Sri Musa Hassan) jam 11 hari ini (8 November 2006 – hari penganalisis itu ditangkap).. perkara ini akan dapat diselesaikan.. bertenang.” Balasubramaniam menyatakan, beliau mengambil keputusan membuat pengakuan itu untuk:

    1. menyatakan kekecewaannya kepada siasatan kes pembunuhan Altantuya.
    2. memaklumkan kepada pihak berwajib kemungkinan besar terdapat beberapa individu selain tiga tertuduh yang turut memainkan peranan dalam pembunuhan itu.
    3. meyakinkan pihak berkuasa berkenaan agar membuka semula siasatan kes ini dengan segera supaya sebarang bukti baru boleh dikemukakan di mahkamah sebelum penggulungan di akhir pihak pendakwaan.

    Balasubramaniam berkata, berdasarkan pengalamannya, “tidak ada pegawai polis bersedia menembak seseorang di kepala atau meletupkan jasadnya tanpa menerima arahan khusus daripada pegawai atasannya.”

    http://www.malaysiakini.com/news/85497

    NOTA:

    Betapa logik hukum dan undang-undang versi melayu UMNO, bukan sahaja tidak mengambil sebarang tindakan ke atas Najib, malahan disanjung dan dipuja pula oleh para pencacai dan penjilat UMNO.

    Justeru, kita tidak dapat membayangkan kedahsyatan bentuk tindakan yang bakal dilakukan oleh UMNO, KPN – Musa Hassan dan PG – Gani Patail sekiranya pertuduhan yang melibatkan C4 tersebut berlaku ke atas Anwar Ibrahim.

    UMNO SARJANA AGUNG DALAM BERBOHONG
    – Naspazi

  26. mat romeo + budak tadika.. camna C4 boleh keluar dan meletup di badan si manis Altantuya, C4 adalah dari kementerian pertahanan.. Najis pak menteri masa tu.. camna budak UTK dua ekog tu dapat guna C4.. ini yang dipersoalkan.. Najis diam membisu.. mahkamah mengelak dari memanggil Najis.. salah seorang dari budak UTK tu kata, “kami menjadi kambing hitam”.. PAS bukan menuduh dan kalau Najis yakin tak bersalah, apa nak disembunyikan.. bukankah berani tu kerana benar.. saman akhbar Liberation, saman siapa-siapa yang cuba mengaitkan Najis dengan si malang Altantuya.. kalau berani la..

  27. UTK- Urut Telog Ketua

  28. Cepat la mampos si Najis nih…

  29. bakal ketua negara yg akan dipandang jijik oleh seluruh dunia… mungkin juga bakal ketua negara yg akan disisih dari pentas dunia…

    kalau agong terima jugak perlantikan dia sbg pm, maka akan hancurlah maruah negaraku tercinta……

  30. Salam.

    Kepada TokGeram.

    TokGeram tidak malu kat TGNA ke? Cuba tengok gambar TGNA atas sebelah, menangis dia. Menangis tengok cara TokGeram komen.

    Lepas itu TGNA berdoa pula. TGNA berdoa, salah satu darinya, meminta Allah membersihkan minda TokGeram. Jangan TokGeram tidak tahu. Budak tadika ini cuma nak tolong beritahu TokGeram..

    Lagi satu TokGeram. Jangan geram sangat. Orang yang geram selalunya HILANG PERTIMBANGAN. Tapi jangan sampai HILANG KEWARASAN cukuplah.

    Jadi ada lebih baik TokGeram tukar nama ke TokGaram. Kerana GARAM penyedap segala makanan.

    Moga2 TokGaram akan jadikan tulisan penyedap kepada perbahasan kita.

    Selamat berbahas dengan bahasa2 yang baik.

  31. Rakyat Malaysia dan penyokong umno harus bangkit dan katakan tidak untuk najib..peliharalah maruah melayu khususnya dan malaysia amnya..

  32. Satu paper terbit kat Perancis (Barat). Satu lagi terbit kat Indonesia (Timur). Liputannya tentang berita yg sama. Disiarkan pun pada bulan yg sama. Mengaitkan pembunuhan Altantuya dgn Najib, bakal PM Malaysia.

    Begitulah resam dunia, semakin hampir tarikh Najib jadi PM Malaysia, maka semakin ramai org tertarik nak ambil tahu profil tentang dirinya, termasuk dari luar negara.

    Maka akhbar2, sama ada dlm atau luar negeri pun berlumba2lah menyiarkan liputan tentang Najib. Sama macam mereka buat liputan terhadap Obama masa dia mula2 menang PR Presiden US dulu. Malangnya, disebabkan Najib ada skandal, maka skandal itulah jadi liputan utamanya!

    Kan org selalu berkata, seseorang yg nak jadi pemimpin negara mesti mempunyai imej yg bersih. Tapi kalau imej diri penuh skandal & tak buat sesuatu utk membersihkan imej tu, maka inilah jadinya!

  33. Aiyaaa…lu olang tengok PM negara lain ada baik ka? itu PM israel sudah bunuh ribu olang talak dosa lagi..ada baik kah..itu PM US&UK (Bush&Blair)…sudah hantam & bom iraq…ribu olang sudah mati…ada baik ka…depa olang talak pakai C4 woo..depa pakai tomahawk/missile lagi dasyat woo…ada baik ka??…itu lain PM ada manyak skandal…lu ingat arab punya PM pon ada baik ka…itu hosni mubarak lu ingat talak skandal ka…aiyaa..aiyaaaa..

  34. Jadi lu pun manyak suka, la bakal PM Malaysia sarat dgn skandal…

  35. Ko jawab la bijan…….bodoh!!!!!!

  36. tong taik

    peduli apa la dengan negara luar…yang ko pgi banding dengan negara luar buat apa bodoh!!
    kalau aku rogol adik ko yang cun ko marah X?

    eh jgn marah..negara luar pon..ada rogol, so terima je la adik ko kene rogol…

  37. aduhhh…malu banget…

  38. nick tong taik, komen sama busuk dgn taik… camna la gak e nak maju kalau banding dgn org yg lebih teruk dari kita?

    rasanya ko balik la masuk tong taik ko tu dan tutup rapat2 supaya bau busuk najis tu tak keluar lagi… uuweeekkkk!

  39. Setelah membaca komen2 di atas, aku dapati ada komen2 yang cuba menyakitkan hati (provokasi) golongan anti BN. Contohnya komen dari budak tadika. Ide tak seberapa cuma lebih pada menjadi batu api macam “special branch” @ anjing kurap BN aje bunyinya. Entah-entah bukan “special branch” tapi memang betul-betul anjing kurap..korek2.

  40. hei budak tadika….ape yg ko tau pasal imam syafiee…klu setakat baca tapi tak paham pun tak dak makna nyer…

    hei budak tadika…hang pi suruh NJTR tu nafikan segalam macam tuduhan tu…suratkhabar perancis dah kluaq artikel…ni plak surat habaq indon berani kluaq artikel cam tu…

    hang tolong habaq kat NJTR tolong komen…klu tak betui saman ler…tunggu ape lagi…

    tulongg naaa budak tadika…klu benda ni pun hang tak bleh nak pikiaq hang kena masuk tadika KEMAS balik ler…

  41. Sama2 kita nyanyi dengan pitching yg baik punya:

    Bersatu kita bersatu dengan setia berganding bahu;
    Tipu terus menipu, kita tipu melayu.

    Bersama kita bersama, menjunjung hasrat semua;
    Berjasa pada kroni; anak, isteri dan bini.

    Lambang kita yang rebah, dipandang keji dan haprak;
    bersatu bersetia, khianat cogankatanya.

    UMNO terus lara, rompak rakyat Malaysia.

  42. marah sangat budak tadika dengan tok.. sampai nama tok pun disuruh tukar.. kena kat batang hidung sendiri ke.. membuktikan yang ulasan/komen yang tok buat tu berkesan, melekat kat sanubari.. memang tok target pada orang2 UMNO saja.. tok kesian, hangpa dok kena auta saja dengan pemimpin2 hangpa.. masih tak sedag diri.. depa pulun dok buat duit haram, yang hangpa pulak dapat apa.. dapat tengok saja la.. tu pun punya sokong menggila macam tak dak dah orang lain yang boleh urus tadbir negara ni.. bangang sungguh puak-puak UMNO BNatang ni

  43. kempen belia benci umno/bn akan diteruskan… stelah harakah,sk digantung. ceramah plak diganggu.. Ya Allah..apa dah nk jadi dengan negara ni…bumi malaysia milikmu Ya Allah..bkn milik Umno/bn.. Ya Allah bantu lah kami dari terus dibohongi,dizalimi oleh pemimpin umno/bn.. harap2 pmimpin2 PAS dapat mganjurkan lagi banyak program solat hajat… kita beri tekanan kepada umno/bn dengan bacaan yasin,doa dan solat hajat.. itulah senjata org mukmim… takbir !!!!!

  44. Salam.

    Budak tadika perhatilah. Nampaknya:

    1) Dah ramai Melayu Islam Malaysia jadi politikus. Macam tikus. Bila lapaq,tak cukup makan dan marah, mulalah dia menggigit dan menggerit. GIGIT GERITmacamlah tulisan yang KARUT MARUT.

    2) Ramai Melayu Islam sudah hilang arah hidup. Tidak tahu menilai. Tidak tahu mana baik dan mana tidak baik.Tengok gambaq TGNA dalam blog ini yang menangis dan berdoa pun, mereka masih tak faham2. Tak kesian ke pada TGNA?

    3) Ada juga yang menulis macam Islam sangat2. Tetapi selepas itu, tulis karut marut. Ada juga yang percaya dosa dan pahala macam minyak dan air. Tidak bercampoq. Bila di akhirat nanti, mereka minta dacing timbang. (Orang Kati Perak jangan marah. Sekarang orang tak guna kati lagi).

    Moga2 Allah selamatkan Malaysia.

  45. Najib akan terus di sokong oleh negara2 barat dan israel kerana ini peluang bagi mereka menekan najib untuk mengikut telunjuk mereka. Pasti!. Cara yang di sama di lakukan pemimpin2 UMNO terhadap mana2 ahli yang cuba menjatuhkan pimpinan. Memeras ugut pepimpin negara adalah senjata utuh bagi merealisasikan agenda jahat mereka supaya negara-negara tersebut sujud dan takut pada mereka. So, bagi rakyat Malaysia tak kira BN atau PR, bersedialah kita kearah menjadi negara tunggangan yahudi. Adakah lagi maruah kita semua?.

  46. Aiyaaa…coma of souls…lu sudah tau gua nama tong aik…lu pikir sendri la..itu tong memang buusuk wooo..apsal lu tanya lu butut butut bodo le lu…lu sendri pon tau ..tapi ini nama manyak simbolik woo..nama mmg busuk satu nusantara indon saja tau sebab bahsa ada serupa…tapi ati gua ada baik wooo..

  47. kpd budak tadika..pegilah belajar balik ABC ..yg menyibuk nk tunjuk hero kt sini apsal..ko dgn ko pnya bakal PM mmg tak bole pakai punya kepala hotak..utk makluman ko,org mcm ko nie lah yg buat melayu berpecah..akai ade????…..

  48. Budak tadika, hang ni dah abih idea ke? balik2 benda yang sama hang cakap….aku boring la…

  49. to : budak tadika dan mat rom eo..

    tadi hang pakai kata-kata imam Syafie..hang tau kah intipati kata-kata tu…

    kalau ikut kata-kata Imam Syafie…
    -Cintai musuh anda…..- hampa 2 orang boleh ka masuk dalam golongan itu??
    -…..krn dialah yang akan menunjukkan kesalahan anda.Yang dikatakan KAWAN bukanlah orang yang memuji kita ttp orang yang menunjukkan kesalahan kita….- terang-terang hampa ni bukan KAWAN,tetapi hanya PEMBODEK UMNO..cit!teruk punya kaki…

  50. Nape pulak guna TGNA nie? TGNA nie nangis memikirkan bodohnya pengikut2 UMNO yang angkuh dan sombong ini. Tahankah agaknya balasan ALLAH terhadap perlakuan mereka nanti? Dia meminta pada ALLAH sahaj. UMNO nie munafik dan bertuhankan DUIT…

  51. aku ingat budak tadika ni orang tua la… nasihat gila punya skema… nasihat dia baik tapi amat membosankan serta memualkan

    bunyi mcm bersyair… mcm gurindam pun ada

    hakhakhak

  52. bro bolos…aku sokong hang…keje register `budak tadika` ni blajaq ABC kat tadika KEMAS tu…blajanq bagi kemas skit…

    ***hati2 dgn provokasi `budak tadika` ni…SB UMNO yang cube buat provokasi…dia buat ayat berulang dgn tujuan supaya pembaca yg atas pagar akan terpengaruh dgn kata2 dia tu…klu dapat biar ramai lagi yg dapat patahkan hujah `budak tadika` ni…bagi sahaja hujah2 setaraf dgn budak tadika jer…tak payah tinggi2 sgt…layak ler sebagai budak tadika…

  53. OK everybody…let’s translate this argument in the ballot box! Oh ya…sebelum tu, buat solat istikarah dulu.

  54. saya mengatakan bahawa budak tadika merupakan org bodoh yg sokong umno


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: