Posted by: pinkturtle2 | Mac 30, 2009

Bukit Gantang Dari Lensa Antarabangsa

Anti-riot police (R) stays alert on the other side of barbed wire as thousands of supporters of the religious Pan-Malaysian Islamic Party (PAS) gather in front of an election office in support of their candidate in Taiping, some 300 kilometers from Kuala Lumpur on March 29, 2009.  Thousands of government and opposition supporters converged on the sleepy district in Malaysia's north, for an electoral clash that will test the new leadership of Najib Razak.   AFP PHOTO / Saeed KHAN (Photo credit should read SAEED KHAN/AFP/Getty Images)

Anti-riot police (R) stays alert on the other side of barbed wire as thousands of supporters of the religious Pan-Malaysian Islamic Party (PAS) gather in front of an election office in support of their candidate in Taiping, some 300 kilometers from Kuala Lumpur on March 29, 2009. Thousands of government and opposition supporters converged on the sleepy district in Malaysia's north, for an electoral clash that will test the new leadership of Najib Razak. AFP PHOTO / Saeed KHAN (Photo credit should read SAEED KHAN/AFP/Getty Images)

Supporters of the candidate for Malaysia's opposition People's Alliance, Mohammad Nizar Jamaluddin, gather outside the nomination centre for the Bukit Gantang parliamentary by-election in Bukit Gantang March 29, 2009. REUTERS/Zainal Abd Halim (MALAYSIA)

Supporters of the candidate for Malaysia's opposition People's Alliance, Mohammad Nizar Jamaluddin, gather outside the nomination centre for the Bukit Gantang parliamentary by-election in Bukit Gantang March 29, 2009. REUTERS/Zainal Abd Halim (MALAYSIA)

An opposition supporters and his daughter wear Pan-Malaysian Islamic Party (PAS) head bands during a nomination in Taiping, Northern state of Perak ,300 kilometers (187 miles) from Kuala Lumpur, Sunday, March 29 2009. Malaysian politicians launched their campaign Sunday for three legislative seats in special elections seen as a crucial test for the ruling party's new leaders. (AP Photo

An opposition supporters and his daughter wear Pan-Malaysian Islamic Party (PAS) head bands during a nomination in Taiping, Northern state of Perak ,300 kilometers (187 miles) from Kuala Lumpur, Sunday, March 29 2009. Malaysian politicians launched their campaign Sunday for three legislative seats in special elections seen as a crucial test for the ruling party's new leaders. (AP Photo

Ismail Safian (C), the candidate for Malaysia's ruling National Front coalition, shows a thumbs-up sign with fellow party members as they arrive at the nomination of Bukit Gantang parliamentary by-election, in Bukit Gantang March 29, 2009. REUTERS

Ismail Safian (C), the candidate for Malaysia's ruling National Front coalition, shows a thumbs-up sign with fellow party members as they arrive at the nomination of Bukit Gantang parliamentary by-election, in Bukit Gantang March 29, 2009. REUTERS

Supporters of the candidate for Malaysia's opposition People's Alliance, Mohammad Nizar Jamaluddin, wear masks depicting his face during the nomination of Bukit Gantang parliamentary by-election, in Bukit Gantang, March 29, 2009. REUTERS

Supporters of the candidate for Malaysia's opposition People's Alliance, Mohammad Nizar Jamaluddin, wear masks depicting his face during the nomination of Bukit Gantang parliamentary by-election, in Bukit Gantang, March 29, 2009. REUTERS

A supporter of the candidate for Malaysia's opposition People's Alliance, Mohammad Nizar Jamaluddin, shows a mask with his face during the nomination of Bukit Gantang parliamentary by-election in Bukit Gantang March 29, 2009. REUTERS

A supporter of the candidate for Malaysia's opposition People's Alliance, Mohammad Nizar Jamaluddin, shows a mask with his face during the nomination of Bukit Gantang parliamentary by-election in Bukit Gantang March 29, 2009. REUTERS

Supporters of Ismail Safian, the candidate for Malaysia's ruling National Front coalition, wave National Front flags during the nomination for the Bukit Gantang parliamentary by-election March 29, 2009. REUTERS

Supporters of Ismail Safian, the candidate for Malaysia's ruling National Front coalition, wave National Front flags during the nomination for the Bukit Gantang parliamentary by-election March 29, 2009. REUTERS

Bukit Gantang Dari Lensa Antarabangsa


Responses

  1. Kini dunia luar dapat menilai sapa yang benar dan sapa yang salah…..

  2. semoga kemenangan berpihak kepada PR.
    hidup Islam
    hidup rakyat

    Ahli PEKIDA dihukum gantung

  3. jahilnya abu jahal itu kerna memandang nabi yang bercakap,berilmu sahabat kerna memandang apa yg nabi ucap.
    jgn jadi burung tiong bermata ikn masin.

  4. nak jadi imam ka, nak tafsir ka..puak2 hang memang boleh buat tu semua, tapi prangai hangpa tu hang pa tafsir dulu….Dah la ambil perak cara yang salah ada hati nak jadi imam

  5. Syabas untuk imam Masjid tu… Harap ada la kawan2 yg pantau apa yg akan jadi kat imam tu lepas ni… Jangan2 jd mcm Ust Ramlang Porigi… Kena pecat… Tindakan biasa BN kalau tak sehaluan…

  6. tengokkan orang semalam di Taiping,ngalahkan negok bola di stadium Perak.

  7. Salam.

    Jangan dok berangan lah
    Lensa antarabangsa pun tak kisah
    Macam Aiman tak kisah
    Orang Tepeng pun tak kisah.

    Taiping biasa lah, ramai pun
    Ramai lagi zaman Arwah Pak Man Telo
    Kalau ramai memang nak shopping la tu
    Kat Giant atau kat TESCO
    Malaysia maju, semua baru
    Yang lama2, depa tak kisah dah.

    Dunia, dunia luaq tu buat apa
    Kita jaga dunia kat dalam cukuplah
    Dia orang guna lensa tengok bulan cakrawala
    Bukan tengok bulan kat bendera
    Jangan dok perasan aih
    Dunia luaq dok tengok bulan mengambang tu.

    Kita kena ke bulan
    Bukan buat gambaq bulan
    Untuk kegemilangan
    Yang terbilang.

  8. aku rase la xyah nak lyn dak tadika nih.
    buat dunno jer, jenis psycho nih.
    kalau hati dah gelap, buat camne pon camtu gak.
    ignore dak tadika

  9. salam sume sahabat,

    korang perasan tak? budak tadika ni la dulu yg keluar mcm menda carut2, kutuk sana sini… bila kitorg balas balik dia dah tak tahan, psl satu keluar, berbakul2 kena balas… dia tuko jadi lembut, keluar sume ayat2 suruh org jgn maki hamun.

    la ni dia dpt “relate” ngan cikgu syon… naik syeh pulak nak berpantun gurindam. kalau ikut bahsa psiko, nak carik rapport la tu…

    wei bebudak tadika… pi la sekolah, belaja lagi… ko punya method tu senang je nak baca, tak yah nak tuko2 strategi…

  10. Salam…matkreko..kan dari dulu lagi aku dah kata tak yah layan bdk tadika ni. Pencacai dan provokasi tahap phd. Aku suka jugak baca provok dia tetapi aku anggap macam skrip raja lawak aje. Malas nak komen apa-apa. Jangan peduli apa dia kata. Buat habis karan aje. Cikgu syon ni bersangka baik aje. Hahahahahaha.. cikgulah.. memang dasar pendidik…bagus tu.

  11. pantun cikgu ston bole jual..wat lagu dikir barat pun boleh…yg budak tadika ni dok merapu haram jadah ape ntah…

  12. Sama-sama kita berdoa kepada Allah semoga Muhamad Nizar diberi pertolongan mencapai kemenangan. Tuhan lebih berkuasa bukannya Najib, UMNO dan kuncu-kuncu rasuahnya.

  13. lagu sorang jgn di layan sape tu malayunited? yg tu pon jgn dok layan mmg penulis upahan tu

    kepada mana2 yg betul2 nak sokong umno gi la blog pro umno tu sian takde sape nak gi tgk heheh wat pe nak penat2 baca blog nie pastu perah otak nak counter balik respon org aduhai sian betul

  14. yes..budak tadika is very stupid ever supporter from umno/bn..
    budak tadika hamjadah..elok ko ni bi bom ngan c4 aje..

  15. Salam.

    Syaitan dan Iblis “happy” sangat tau.
    Syaitan kata “no effort” lah.
    Iblis kata “effortless” lah.
    Tak payah nak rekrut terok2.
    Tak payah susah2.

    Syaitan dan Iblis ada “volunteers” lah.
    Semua baguis2.
    budak Master
    anti-BeeEnd
    MatKreko
    lee lepi
    majedan

    Semua dah jadi member Syaitan dan Iblis, kan?

    Yang Syaitan dan Iblis susah nak ganggu budak tadika aje. Budak tadika bukan jenis bergaduh dalam masjid. Itu yang susah tu.

    Tau tak apa.

  16. Salam.

    Syaitan dan Iblis “happy” sangat tau.
    Syaitan kata “no effort” lah.
    Iblis kata “effortless” lah.
    Tak payah nak rekrut terok2.
    Tak payah susah2.

    Syaitan dan Iblis ada “volunteers” lah.
    Semua baguis2.
    budak Master
    anti-BeeEnd
    MatKreko
    lee lepi
    majedan dan
    bolos

    Semua dah jadi member Syaitan dan Iblis, kan?

    Yang Syaitan dan Iblis susah nak ganggu budak tadika aje. Budak tadika bukan jenis bergaduh dalam masjid. Itu yang susah tu.

    Tau tak apa.

  17. bravo-bravo!
    pandai dak kecik tadika nie menyanyi..!

    apa? ko bukan tengah menyanyi ker??? abis tuh ko tengah wat per??

    ooooo tengah bersajak ker!!!
    patut ler sumbang mambang kih..kih..kih.. keciannnn…

    apa-apa hentam saje laa labuuu!!!

  18. Ya Allah, ya tuhanku.
    Kau ampunilah hambamu ‘budak tadika’.
    kerana hidayah dariMu masih belum diterima
    oleh hambaMu itu.
    Aku bermohon menadah tangan agar dia sedar dengan apa yang ditulisnya itu.
    Sesungguhnya hanya kepadaMu aku mengadu ya Allah ya tuhanku, kau lembutkanlah hati ‘budak tadika’ dan sekutu2 nya agar kembali ke jalan yang benar dan dapat bersama kami bersama nanti dalam memperjuangkan agamaMu ya Allah.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: