Posted by: pinkturtle2 | Mac 31, 2009

Dia Kata Nak Berubah, Tapi Masih Politik Lama – Mustafa Ali

Dia Kata Nak Berubah, Tapi Masih Politik Lama – Mustafa Ali


Responses

  1. umno dulu,kini dan selamanya tetap sama. parti duit, rasuah dan perompak no1 Malaysia.

    mai nak bagi nasihat sikit.
    klik sini
    RENUNGAN BUAT PENGUNDI2 SEKALIAN.

  2. rasuah dan umno mmg tak dapat dipisahkan…transform la macam mane pun..takdenye dorang nak tinggalkan perangai buruk dan busuk dorang tuh

  3. Di mana boleh cari ramai Melayu???
    Di mana boleh cari ramai Melayu??
    Pastinya di Kelantan dan Terengganu
    Dan juga di pasar malam dan pasar minggu
    Di Akademi Fantasia dan Pesta Lagu
    Di Jom Heboh orang Melayu berpusu-pusu
    Di Sungai Buloh, pusat pemuilihan, dulu di Pudu
    Dan di jalan, lumba haram, rempit tak berlampu
    Dan di selekoh duit rasuah depa pun sapu
    Di pusat serenti akibat ketagih dadah dan chandu
    Di malam kemerdekaan dan malam tahun baru
    Terkinja-kinja best giler menari macam hantu

    Apa hobi orang Melayu
    Terkenal dengan budaya malas dan lesu
    Berlepak buang masa tak jemu-jemu
    Atau baca majalah Mastika, Metro pasal cerita hantu
    Tengok telenovela dari Filipina dan Peru
    Berpusu-pusu pergi tengok pamiran hantu
    Sambil makan junk food, kuaci dan muruku
    Sibuk bercerita tentang Datuk K dapat bini baru
    Apa pakaian Siti nak pakai itu yang nak tahu
    Mana tak gendut berpenyakit selalu
    Kalau nak berlagak melayu masih nombor satu
    Asal bergaya sanggup makan nasi dan toyu

    Boleh tak jumpa mereka di kedai buku
    Atau di perpustakaan dan majlis ilmu
    Atau ambil kelas kemahiran di hujung minggu
    Ada tapi kurang sangat mereka di situ
    Kenapa melayu jadi begitu
    Nak salahkan siapa ibubapa atau guru
    Pemimpin negara atau raja dulu-dulu
    Ayat lazim di mulut ialah Melayu malas selalu
    Nak harap Kerajaan saja membantu
    Terutama sekali kontraktor kelas satu
    Tak habis-habis gaduh nak jatuh siapa dulu
    pasal jambatan senggek atau siapa dia penghulu
    Dan suka sanggat dengan budaya ampu mengampu

    Sampai bila kita nak tunggu
    Bangsa Melayu jadi bangsa yang maju
    BOleh! dengan beberapa syarat tertentu
    Pertama dengan banyak menguasai ilmu
    Kata nabi ikutlah Quran dan sunnah ku
    AlQuran yang diturunkan 1400 tahun dahulu
    tapi apa yang kita tahu, cuma baca bila nak halau hantu
    YANG KU CR BUKAN MELAYU TETAPI AGAMA ALLAH YANG SATU

  4. ALLAH S.W.T tidak memandang kepada bangsa…apa yg menjadi taruhan ada lah agama dan amalan….takbirrr

  5. Bagus sekali POEM awak Yoppie…itu lah hakikatnya org Melayu kini di bawah UMNO…

    Okey…tajuk posting ini amat menarik sekali…
    Riuh rendah dikatakan akan berlaku TRANFORMASI dlm UMNO kini…
    pada aku…tiada apa-apa perubahn pun…mereka je yang promosi berlebihan2…bagai nak rak dibuatnya….TRANFORMASI UMNO hanya slogan saja…hakikatnya pemimpinnya masih tak berubah perangai…masih ada lagi kaki rasuah, masih ada lagi org yg ddapati bersalah dlm Klip Video LINGGGAM (Tengku Adnan, Mahathir….dll)…masih dipmpin oleh org tamak haloba, tamak kuasa, hipokrit, rendah moral, dan sebanaginya…

    Apa bendanya yang berubah tu????? masih kabur dan samar….mereka hanya perasan sahaja..hakikatnya UMNO masih ditakuk lama….sukar nak berubah kerana rasuah, politik cantas, politik kotor, zalim, penindas, adalah amalan sunnat yang diwiridan mereka setiap masa….
    UMNO sedang MENIPU rakyat untk berubah…hanya slogan pembohong….percayalah….TOLAKLAH UMNO/BN

  6. laung jek lebih tuh…takdak apa2 pun..cuma yg berubah,dulu umno teruk dan hampeh..skang umnu MAKIN teruk,jahanam

  7. POEM awak Yoppie itu aku nak tambah sikit..

    Nikah cerai nombor satu
    Beranak ramai-ramai tak tertentu
    Terbiar sana-sini jadi anak hantu
    Sebab tahu kerajaan akan bantu.

  8. Aslkm,

    Tabik pada Yoppie dan Dunia Kita… sajak yang menarik.. keep it up

  9. Selagi mana asas perjuangan mereka masih lagi tidak berpegang pada pertunjuk Allah,maka selama itu lah meereka tidak akan menemui perubahan sebenar untuk berubah.Mereka akan masih tetap disitu,mengunakan peluang berkuasa yang ada itu sebagai wadah untuk menghimpunkan kekayaan yang luar biasa.Mereka akan tetap memisahkan hal politik dari tanggung jawab ugama.Dan bagi mereka urusan politik tiada langsung kena mengena nya dengan urusan hari akhirat.Begitulah kegilaan dunia politik mereka.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: