Posted by: pinkturtle2 | Mac 31, 2009

UMNO dah tenat, sanggup buat apa saja untuk menang..

Nanti besuk dikeluarkan arahan hanya calon sahaja boleh berceramah, yang tidak terlibat tidak boleh ceramah dan calon tidak boleh keluar rumah lebih dari dua orang, dan salah seorang hanya perempuan, bermakna hanya isteri atau emak.

Nanti besuk dikeluarkan arahan hanya calon sahaja boleh berceramah, yang tidak terlibat tidak boleh ceramah dan calon tidak boleh keluar rumah lebih dari dua orang, dan salah seorang hanya perempuan, bermakna hanya isteri atau emak.

UMNO dah tenat

Menyentuh perihal Altantuya dilarang di Bukit Gantang. Memanglah orang dah meninggal dunia mana boleh disentuh-sentuh. Jasadnya dah pun hancur. Rohnya pun dah tiada.

Bendera DAP dan PKR dilarang dikibarkan di Bukit Gantang, kerana kedua-dua parti tersebut tidak bertanding.

Ini satu perkembangan terbaru. Agaknya bendera MCA dan MIC pun sama tak boleh dipamerkan kerana semua kedai dah kehabisan kain, dan dilaporkan banyak rumah kehilangan langsir warna hijau dan biru.

Nanti besuk dikeluarkan arahan hanya calon sahaja boleh berceramah, yang tidak terlibat tidak boleh ceramah dan calon tidak boleh keluar rumah lebih dari dua orang, dan salah seorang hanya perempuan, bermakna hanya isteri atau emak.

Lusa akan keluar arahan calon hanya boleh buat ‘miming’ je, suara tak boleh dikeluarkan kerana dikhuatiri menghasut.

Tulat calon hanya boleh keluar semasa hari mengundi je, dan semasa keluar rumah mesti berbungkus dari kepala hingga ke kaki dan hanya dua mata dan dua lubang hidung je boleh nampak kerana dikhuatiri berkempen di saat2 akhir.

Sama-sama kita talkinkan UMNO di Bukit Gantang

http://al-brangi.blogspot.com

Berkaitan…

Polis beri amaran jangan menghasut semasa kempen

KUALA LUMPUR: Polis akan mengambil tindakan tegas terhadap sesiapa sahaja tanpa mengira dari parti politik mana, yang didapati mengapi-apikan atau mengeluarkan kata-kata yang dianggap sebagai menghasut, kata Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan.

Beliau berkata semua calon mahupun wakil atau penyokong sekalipun tidak seharusnya mengeluarkan sebarang kenyataan atau kata-kata yang dianggap bersifat menghasut, yang boleh membangkitkan rasa tidak senang atau menimbulkan suasana tegang kepada orang yang mendengarnya.

“Semua parti politik yang bertanding dalam pilihan raya kecil di Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Batang Ai perlu mematuhi dengan tegas peraturan-peraturan yang ditetapkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya, di samping menerima nasihat polis,” katanya dalam satu kenyataan di sini..more

Polis larang sentuh isu Sultan Perak, Altantuya di Bukit Gantang

TAIPING: Parti-parti politik yang bertanding dalam pilihan raya kecil kerusi Parlimen Bukit Gantang tidak dibenar menyentuh keputusan Sultan Perak dan juga kes pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu sebagai bahan berkempen.

Keputusan itu dikeluarkan oleh Polis Taiping semalam.

Dengan syarat baru itu, keputusan Sultan Azlan Shah membolehkan Barisan Nasional (BN) membentuk kerajaan negeri Perak tidak boleh disentuh semasa ceramah kempen pilihan raya yang bermula kelmarin.

Ketua Polis Daerah Taiping, Asisten Komisioner Raja Musa Raja Razak mengesahkan pihaknya ada mengenakan syarat baru tambahan itu.

Kata beliau, pihaknya memutuskan demikian memandangkan kedua-dua kes berkenaan masih dibicarakan di mahkamah.

“Kes ini masih disebut di mahkamah… tidak boleh disentuh, dikhuatiri subjudis,” kata beliau ketika dihubungi mStar Online… more


Responses

  1. Inilah kerja Syed Hamid Albar, masa pemilihan Umno dia gantung Harakah / Suara Keadilan nak pikat perwakilan pilih dia jadi Naib Presiden, tapi bila dah kalah ni dia buat macam2 larangan pasai nak bodek Najib kekalkan dia dlm kabinet la tu.
    Tero betoi la menteri paling bodoh ni.

  2. Salam.

    Kucing kota jangan dok kata macam tu
    Tak baik

    Tengok betul2
    Tak nampak ke dahi yang luas tu
    Dahi luas, cerdik namanya
    Lulus undang2 pulak tu.

    Biaq lah dia buat kerja dia
    Dan kita buat kerja kita.

  3. DUMB…

  4. Jed Yoong is a super dumb.
    Because it takes a super dumb like Jed Yoong to call another person dumb.
    Ok.

  5. usaha terdesak terakhir dari UMNO untuk menang..
    sedar akan kemaraan PR yang sukar dihalang.. menguatkan lagi tanggapan ramai berkenaan masa yang semakin hampir untuk melihat parti puaka UMNO pupus dari planet bumi..

  6. dahi ak pn luas jgk…

  7. bukit gantang dekat taiping
    tempat berkelah kami sekeluarga
    janganlah buat kepala pening
    walau berbalah tetap seagama

    salah siapa kita berbalah
    hanya kerana berlainan ideologi
    mengapa kita hendak berpecah
    kembalilah kepada agama yg suci

    islam itu tersangat indah
    dibawa oleh rasulullah
    mengapa kita tidak muhassabah
    kembalilah ke jalan Allah

    sunnah dan alQuran tinggalan nabi
    kepada umatnya yg dikasihi
    mengapa kita saling membenci
    bukan itu yg diajar sejak azali

  8. Sebagai panduan kepada penceramah PR di Bt Gantang yang dilarang mengguna berberapa isu, maka ambillah tindakan ini:

    Ketika naik kp entas atau diberi masa untuk berceramah/berkempen, mula-mula jangan bercakap. Cuma buat beberapa mimik seperti orang bisu selam seminit atau dua. Kemudian beritahu penonton/pendengar kenapa tindakan itu diambil. Mithal: (mimik orang bisu dengan utauan tangan dan jari dan mulut bercakap tanpa suara… kemudaian beritahu begini: …. sebentar tadi saya telah berceramah dan menyebut beberapa perkara. Oleh kerana perkara tersebut dilarang maka sura saya di’mute’kan (dibisukan). Saya rasa ini akan memberi impak juga kepada penonton/pendengar. Selamat mencuba.

  9. takpee, takpe, takpe….kalau takleh ceriteh pasal altantuya kat Bukit selambau, kite crite kat dlm blog kat internet…Nah!! Jgn kate B selambau, boleh diakses dimana-mana sahaja, bak kata iklan National 15 tahun dulu, ” Dari Jepun ke Amerika…..”

  10. apa la ke bengap budak tadika…
    dahi luas makna ceredik????
    kalau mcm tu apa tak ko junjung samy vellu..lagi luas dahi dia sampai ke tengkuk
    hahahaha..
    bodoh bahlul la komen ko nih

  11. apelepunyebengap>sampai nak sebut nama altantuya pun haram dah jadi larangan…aduh2 aduh2 terok betoi tok Jib ni…mulut rakyat tak kan nak tutup…mulut tempayan boleh le….

    Dah phobia dengan nama made of Mongolia… Tu le kalau tak ade angin tak kan pokok bergoyang..sudah pasti ada kaitan yang pasti mendalam…. so kalau berjalan jangan lupa pakai underware takut2 kontol juga akan goyang sama..hi hi

    So wa cadangkan…kite semua gantikan nama Altantuya dengan nama Kak Ros (as Altantuya…) mcm mana setujuke?….

  12. Tak gentleman langsung Be-End ni, ajak lawan gusti tapi tangan dan kaki pihak lawan diikat dan mulut ditutup…lepas tu pilih pulak pengadil yg sekapal…

    Tapi yang hairan dan kelakarnya…Be-End tetap juga kalah akhirnya…

    Itulah padahnya kalau pemikiran masih ditahap budak tadika…

  13. taktik bajingan umno berpolitik jika digunapakai dalam arena bola sepak, nescaya brazil, italy dan jerman sekalipun tidak mungkin boleh menang.

    oleh itu, hanya orang-orang yang paling biol sahaja yang tidak mampu membaca taktik kenajisan politik umno, lantas kini dan selamanya menyokongnya.. hahaha.. penjilat umno memang biol!!!

  14. Salam budak tadika..ko dah terbaliklah..Orang kata..kalau botak kat depan tu, dia orang pengingat .. Kalau botak kat belakang tu barulah orang pandai. Tapi kalau botak dua-dua (depan dan belakang), dia ingat dia pandai. hahahaha.. tak ke gitu budak tadika…

  15. BN mcm budak2…
    x de teloq..
    undang2 hutan yang paling pelik penah aku dengar…
    bab dia org dok buat modal kempen tu , kutuk PR tu mcm mana ? Ingat kita org nak buat diam aja.. ?
    Kambing betul … BN nie.. penakut , bacul , mmg dah nak mampus agaknya..

  16. HAHAHAHAHA….SHE’S DA BOMB,ALTANTUYA SHARIBU..MALAYSIAN STYLE KABOOOOOM WITH C4
    MAY U REST IN PEACE…..WHILE JIBTOYA AND
    THE FUTURE FIRST LADY HAS BEEN AND WILL ALWAYS BE REDICULED BY THE REST OF THE WORLD FOR BEING COMFORTABLY NUMB…..!

    AHOY RIPLEYS AND THE GUINESS BOOK OF WORLD RECORDS…..PLEASE TAKE NOTE

  17. That Kindergarten Boy Is Even Dumb and Dumber!

  18. ceramah lebih kurangnya menerangkan,kempen lebih kurangnya menghasut.kerana kegelapan maka tindakan dan perbuatan menjadi kabur dan mengkaburi.aku rindu cahaya MU menyinari bumiku

  19. Realisme hari ini ialah pihak tertentu menggunakan KUASA untuk membuat undang-undang.

    Biarlah apapun yang berlaku… keputusan tetap di tangan rakyat BKT.Gantang/Selambau..

  20. Ini suma kerja si botak raja kipas…. patut la kalah ..memang tak layak pun

  21. bodak botak ni mmg takda akai pun asik mengampu dan mengipas jek lebih

  22. dahi luas kaluau pandai takpe ler jugak.ini bodoh nak mampus.sama macam budak tadika..bodoh.

  23. Saya tidak faham kenapa Menteri Dalam Negeri, (Datuk Seri Syed Hamid Albar) tidak membenarkan (kita) bercakap tentang (isu pembunuhan) Altantuuya.

    “(Arahan) Itu janggal. Tidak pernah ada larangan (seperti itu) dalam sejarah pilihanraya. Kalau subjudis, bawa ke mahkamah. Kalau rasa terganggu, Najib boleh saman,” kata Anwar kepada pemberita dalam satu sidang media malam tadi.

    http://www.malaysiakini.com/news/101408

  24. bakar kelambu kerana nyamuk
    last-last dia pun tak boleh tidoq
    sah dah depa semua nyanyuk
    tidak pun dok mamai dalam tidoq

    ingat cerdik rupanya mangkok
    salah cikgu lupa nak ajaq
    depa ni semua nak kena katok
    barulah tak jadi kurang ajaq

    cuba try mai kedah
    kita tengok sapa kuat
    dah memang nak kalah
    depa tau rakyat meluat

    sumpah-sumpah kami tak main
    kalu berani masuk gelanggang
    hampa takut kat rakyat marhain
    sebab tu hampa bengang

    kami tak marah tapi geram
    geram sampai naik serabut
    rasanya hampa dah tergamam
    itu pasal hampa kelam kabut

    hehehehehehehehehehehe!!!!
    selamat mengira undi dalam BI dan semoga tidak silap perkiraan dan berulang-ulang kali…

  25. perangai umno Beend sebiji macam askar yahudi kat palestin, ajak rakyat palestin berperang tapi rakyat palestin hanya guna batu dan senjata kecil ‘personal arm’ tapi yahudi lengkap dengan senjata canggih dan berat tapi dengan kuasa allah tidak juga dapat mengalahkan pejuang islam dan rakyat palestin. Begitu juga perihalnya yang berlaku di Malaysia antara BN(askar yahudi) dan PR(rakyat palestin).

  26. budak tadika…hamid albar tu botak sebab dah tak dak zat yang baik-baik kat kepala dia…yang ada kepala taik…tu yang tak tumbuh-tumbuh rambut lagi.
    Hang punya komen…hubungan botak dgn cerdik ni..TAK BETUL!!! Mahathir yang Rakyat Malaysia (Pembangkang dan BN) setuju…bijaksana tak botak pun. Sammy Vello dan Najib,hamid memang botak…bolehka sama dgn Tun M?????

  27. Budak tadika dungu dan bebal. Belum tahu membaca, belum bersunat tapi berlagak pandai!
    Memang kau penjilat tong tahi no. 1!

  28. jgn kutuk budak tadika tu,dia taktahu apa,sebenarnya dia tgh mengutuk,menghina dalam diam,dia pun tak sedar atau dia tak tahu apa itu menghina,mengutuk,pendek crita dia tak tahu apa dia sebut…

  29. kalau korang nak tau, budak tadika ni memang keje dia untuk provok korang… ala-ala sepai leman la tu. Bo layan jer ngan mangkuk cam ni. lagi korang layan, lagi syok la bedul ni….. dia punya komen pun bukannya betul sgt….macam hampeh adalah. Aku tak kisah lansung mangkuk spesis cam ni sbb member2 aku pun ada gak yg perangai cam ni…. kitorang tibai jer beruk2 mak yeh cam ni.

  30. haiyaa itu botak kaaa
    ada olang botak depan dia manyak ingat looo…
    ada olang botak belakang dia manyak pandai
    itu olang aaa, waa ingat dia atak motak depan dan belakang.
    itu macam kalu , dia ingat dia pandai loo.

  31. The Star 31 March 2009:

    Money politics is an open secret, in fact, not a secret at all.

    What’s worse, many are not interested in even hiding the fact of vote-buying.

    Sadly, the younger generation is into it as well.
    It is approved and “halal” in BN only.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: