Posted by: pinkturtle2 | April 8, 2009

Kemenangan DS Nizar Satu Referendum Agar Dikembalikan Kerajaan Perak Yang Sah – DSAI

MALAYSIA-POLITICS/

Referendum Rakyat

Kemenangan Dato’ Seri Nizar di Bukit Gantang merupakan satu referendum agar dikembalikan Kerajaan Perak yang sah. Rakyat menuntut agar Dewan Undangan Negeri dibubarkan dan pilihanraya diadakan di seluruh Negeri Perak – DSAI

Advertisements

Responses

  1. ara & ati panass

    seorang kera seorang beruk
    kalau pun manusia suka mabuk
    komen depa kutuk-mengutuk
    barangkali kecewa kalah teruk

    mungkin depa orang yahudi
    penyokong setia sebuah parti
    sentiasa bersedia lulus lesen judi
    jelaslah dia dua ekor babi

    daripada ARA baik tukar jadi ARAK
    sebab dia makhluk perosak
    komen berjela tak pakai otak
    barangkali gila keturunan mak bapak

    ati panass masih lagi komen
    x ada yang bernas saja main2
    semua dah nyah puak-puak bee end
    hanya…. seekor mawas seekor kambing

    korang kecewa sebab kalah
    parti gila bawak rasuah
    tak tahu dosa bangangnya ya allah
    komen membara memaki menyumpah

    ati panass dan ara jangan marah
    walaupun terluka jangan mengalah
    pru 13 masih ada jangan gundah
    kepada yang kuasa kita berserah

    aku tak marah tetapi nasihat
    sebelum parah takut kamu jadi jahat
    takut rebah dalam maksiat
    aku nak ubah otak kamu yang karat.

    jangan marah ati panaaassss….
    i’m sorryyyyyyyy ara.

  2. hooooooooiiiii..! Hang Tuah, hang kata hang terra, kalau hang dah terra sangat, awat yang hang dok buat deekk, buat bodo pekak.. mai la kita bertarung..
    pahlawan melayu hotak hang.. ada kerih pun tak guna, macam bapok daa..
    sembang pung pang pung pang, hang lah paling hebat, hang lah paling kuat, hang sajalah pembela rakyat, hang lah segala-gala9xnya..
    ssyyt..! Hang Tuah jadi cuak, pasai baru2 ni dia kalah.. dia kena teruk, lebam sana sini, kena tumbuk, terajang, siku.. teruk depa latu.. budak2 muda pakat luku.. bincuttt.. tu yang buat dia fobia gila tuu.. kahkahkah!
    Hang Tuah ni pun bodo.. dia guna besi tua karat buat keris, mana nak lut..
    he! he! he! bangang jugak Hang Tuah ni..
    hooooooooiiiii..! Hang Tuah
    hang pengecut,
    tak dak t_loq.

  3. pasai ramai dok tanya, mana pi budak tadika hijau, matromeo, assan albenak, malaysianunited, tok nak habaq bagi.. depa semua pakat ikut Mail Pian pi Danok.. rombongan.. banyak hari jugak nu.. ingatkan sari dua saja..
    awat hangpa tak tak ikut sekali.. Ooo! ARA pasai mak tak bagi.. Ati Panass pulak pasai apa hang nak pi depa tak mau bawak..? tulaa hang dok ikut hati sangat, perongoih tak tentu hala.. sapa nak bawak hang..

  4. Hishamuddin Keris kata, “kekalahan Barisan BN dlm pilihan raya kecil DUN Bukit Selambau hari ini bukan isyarat bahawa rakyat menolak kepimpinan baru negara yg kini diterajui oleh Najib Razak”

    Kata Muhyiddin pula, “mungkin faktor kepimpinan Datuk Seri Najib ini baru sangat, ia belum menyerap masuk dlm jiwa pengundi. Tetapi saya yakin bila pimpinan baru ini mula menjalankan tugas & telah dpt melihat pembaharuan & perubahan di bawah, kita harap keraguan rakyat dpt diyakinkan”.

    Belum menyerap masuk dlm jiwa pengundi??? Wow!!! Tapi Taik Mahmud (KM Sarawak) kata, “ keputusan di Batang Ai menunjukkan rakyat Sarawak yakin terhadap pimpinan Najib”

    Macam mana Umno BN nie, Hishamuddin & Muhyiddin kata lain, Taib Mahmud pula kata lain. Tak kan la pengundi di pedalaman Sarawak lebih kenal kat Najib berbanding pengundi di dua bukit kat Malaya nie? Tak habis2 dgn sindrom penafian…

  5. Kekalahan di kedua-dua Bukits tak semestinya merujuk kepada kepimpinan DSNTR.
    Tetapi keputusannya secara simboliknya menunjukkan rakyat memprotes tingkah laku pemerintah apatah lagi di Negeri Perak rakyat bangkit bersuara melalui sistem pilihanraya sebegini.
    Inilah satu-satunya cara yang ada pun. Buat demotrasi ,mereka bukan nak fahampun malah sumbat dalam ISA ada.
    BN disarankan mintalah pendapat-pendapat penganalisa politik secara berakademik seperti pensyarah/prof.dr.Universiti. Bukan minta pendapat orang dia sendiri.

  6. Dalam kaedah untuk memahami isi hati kehendak rakyat,BN sepatut nya menumpukan secara teliti apa yang menjadi rintihan dan rungutan rakyat,rakyat kini sedar dan celik,bagaimana rasuah dan salah guna kuasa telah mewabak jauh dalam urat nadi umno.Juga banyak pekara pekara yang dilakukan dalam pemerintahan BN(tunggak nya umno) yang telah jauh menyimpang dari pertunjuk Allah,sebagai contoh ISA,ia merupakan akta yang kejam(menahan tanpa bicara dan memenjara tanpa bukti),ia sama sekali bertentangan dengan kedailan islam.Jika ingin dibincangkan masih lagi banyak hal yang bersalahan telah dibuat olih pihak kerajaan,perkataan rasuah diubah pada politik wang,dan tiada tindakan terhadap perlaku rasuah bilamana ia melibatkan orang yang penting dalam parti mereka.

  7. Di Bukit Gantang 7 April baru-baru ni orang Melayu ramai gak yang Undi BN… undi melayu kepada BN meningkat… Nizar menang pasal undi solid dari cina dan india dan separuh dari pengundi melayu… tak apa… PRU13 nanti insyaallah BN akan menang di Bukit Gantang nanti bila orang melayu ramai-ramai undi BN…. saya sendiri pun PRU12 undi PAS… kali ini hati nak undi BN(Umno) pulak… Takut saya dengan DAP dan topengnya bila dia semakin menghampiri PAS… takut takut DAP ngap PAS tak nampak apa dah suatu hari nanti… tapi macam mana pun peranan PAS pun penting juga untuk menegur kerajaan BN… saya sayang UMNO dan saya juga hormat pada PAS… mohon tuan puan tak marah kan saya…. ini sekadar pendapat peribadi saya…Tahniah kepada Nizar kerana menang…

  8. Orang bukan Islam yang undi PAS bukannya semua itu orang DAP atau PKR ataupun
    mereka nak mengislamkan diri mereka.
    Sebenarnya,mereka inginkan sistem demokrasi dinegara ini ada “chek and balance system”.
    Dan ingin mengajar ajar parti pemerintah sentiasa meletakkan kepentingan rakyat berbilang kaum
    tanpa sebarang provokasi,mengurangkan ‘Red Tape’ dan mengagihan ekonomi sampai ke lapisan bawah.
    Dulu meraka pun takut kat PAS dan PKR kerana fobia dengan polisi yang dibawa oleh PAS.
    Kini,semakin berubah,pemandu lori India sanggup mengantungkan bendera PAS.

  9. Yer la SANGAATT !!!

    Syabas buat kesemua petugas dan penyokong PR yang telah banyak mengorbankan tenaga, masa, wang ringgit dan TANAH demi untuk kesejahteraan rakyat CINA.

    Perjuangan tidak akan berakhir setakat ini sehingga CINA berada di Putrajaya…InsyaAllah!

    he he he


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: