Posted by: pinkturtle2 | April 22, 2009

Gandingan yang mantap.. Zamby dan Tok Mufti memahami kehendak rakyat…

mb-perkak-haram-jadah

Jasa2 Zambry al-kudeta…

Baru saja 2 bulan Zambry merampas oppss memerintah Perak..kita telah melihat banyak jasa2 yang telah dibuat beliau untuk rakyat Perak…

  1. baru saja masuk pejabat Menteri Besar langkah pertama tukar karpet dan lain-lain asesori….maka berwajah barulah pejabat MB sekarang ini..bertambah ceria dan berseri…
  2. Pecat semua ketua kampung pilihan rakyat… Ketua kampung pilihan rakyat ini dilantik atas kehendak Raja Muda…idok ke menderhaka namaya tu..? ehh..itu bukan derhaka itu mengembalikan hak rakyat…
  3. Zambry yang berjiwa rakyat menjamu rakyat dengan ‘Sure Heboh’ untuk menghiburkan rakyat jelata…direstukan pula oleh Tok Mufti..satu gandingan yang mantop…betul2 Zamby dan Tok Mufti memahami kehendak rakyat…
  4. Menjimatkan wang rakyat dengan melelong Camry yang masih dalam jaminan 3 tahun..kerana beliau nak guna semula Perdana V6…alangkah mulianya Zambry ini… sehingga mendapat anugerah dari Sultan Perak dengan gelaran Dato’ Seri…bayangkan baru 2 bulan merampas oppsss memerintah dah dapat anugerah..korang ADUN PR memerintah Perak 10 bulan dapat apa..tu laa jasa korang tak setara dengan Zambry and the gang…tu pasal tak dapat apa2…

lihatlah..betapa banyak sumbangan yang dah dibuat kepada rakyat Perak..dalam masa 2 bulan..banyak ‘penjimatan’ wang rakyat telah dilakukan oleh Zambry…

JASAMU AKAN DIKENANG..!!

http://haninasution.blogspot.com


Responses

  1. KUCING KOTE KURAP berkata…

    “Mengulas pristiwa yg berlaku kepada org politik
    dan berita politik kita bukan menuduh tetapi membuat andaiyan, boleh jadi begini atau boleh jadi begitu.”

    ANDAIAN ABAH KAU…

    JAJA CERITA TAK TAU ASAL USUL SEMATA-MATA SAKIT HATI KAT ORANG TU ANDAIAN PEKEBENDA..

    ITU FITNAH NAMANYA…BAHALOL!!!

    he he he

  2. menteri besaq gelap..
    mufti fulus..
    para butaperut2 UMNO Perak tentu seronok dan puas hati sebab menteri besaq depa nampak jelas, gelap..
    mufti depa pulak hanya nampak fulus..

  3. zambri ni dah la hitam tak sedaq diri pulak tu..
    keta tu bukanya ada masalah pa2 pun
    yang hang pi juai tu buat pa..
    kalau hang tak mau naik
    bagi kat exco2 hang tu
    depa pun nak gak merasa naik cammry..
    aku hairan betoi la dengan bdak hitam ni…

  4. kena batang hidung puak2 karatnegara , mufti ni kelu, sepi, macam tak dak..
    TAPI kalau kena sebelah yang dia tak setuju, cepat sungguh dia salak.. walaupun sebenarnya, tak perlu..
    dapat dilihat, salakannya akan berkumandang jika ada saja ruang yang dilihatnya sempat diatas kejahilan melayu tentang agama sendiri..
    jika ruang tu terbuka, walau sempit sekali pun, salakan nya bergema dengan harapan dapat meruntuhkan bukit kebenaran..

    ternyata, salak suruhan tuan.

  5. Salam.

    Tak usah marah2.
    Biarkan biarkan.
    Terjunlah dengan labu2nya pun tak apa.
    Kan rakyat dah pandai.

    Kita hanya berdoa.
    Mohon Perak aman dan makmur.
    Siapa yang menerajui kerajaan.
    Biar Allah yang tentukan.

    Tak perlu kutuk2 dan menghina.
    Kita tengok dan kita pantau.
    Perkuatkan barisan kita.
    Sampai masa tukar kerajaan.

    Jangan gopoh jangan tak sabaq.
    Kemaskan pakatan kita.
    Jangan dok merapu cari salah orang,
    Salah sendiri pebetulkan dulu.

  6. Ati Panass, dulu aku dok pikiaq jugak pasai apa hang pi bubuh dua ‘s’..pelik..

    rupa-rupanya, memang perangai buruk hang dah yang bersifat dua ‘s’..
    SUKA SERBU..

    mai pi lah cerita, artikel apa pun dia ‘suka serbu’..
    ati panas sikit, serbu..
    orang tegur pun serbu..
    cerita benar pun dia serbu..
    nampak serban pun serbu..

    elok hang tambah lagi satu ‘s’, pecukup tiga, lagi tambah panasss…
    sebab tiga lagi kena dengan hang…

    SERBA SERBI SERBU

  7. budak tadika hijau, aku kenai hang..
    “berpeluk tubuh tengok penyamun besaq, sambil mulut kelu disumbat rokok termurah, rokok pucuk”..
    cukupkah, kalau kita pikiaq jauh sampai cucu cicit cuit piut kita nanti..
    sepatutnya kejelekan berpanjangan penguasa ditamatkan segera dengan kefahaman dan kecerdikan rakyat..
    pasai apa budak tadika hijau hanya berserah pada takdir..

    bukan soal mencari salah orang..
    usaha sesetengah pihak untuk menjelaskan penyelewengan yang dikaburi pemerintah adalah demi keinsafan yang tinggi agar agama dan bangsa tidak dibelakangi..

    awas, jangan jadi 3S..

  8. Saya setuju dengan Chothai, budak Ati Panass memang dah gelap hatinya, segelap MB Zamry.
    Dia masuk forum ni, bukan nak cari kebenaran atau nak mengenal politik Malaysia, dia diupah untuk memaki hamun siapa saja yg dia suka. Dia dgn TKT Chedet memang anti Islam.

    Kalau dia mampoih esok bangkai dia tak payah disembahyangkan, org seperti dia ini Allah akan dorong jemaah kat tempat tinggal dia tak teringin nak tengok apalagi kalau nak disembahyangkan.
    atau org macam ini mati terguling dalam longkang.

  9. Gubir setuju dngan pandangan chothai…

    kita bukan mngutuk
    bukan mnghina
    cuma mnyuarakan
    apa yang tidak kena.
    adakah kita hanya perlu brserah pada takdir
    sedangkan kita terus dizalimi..
    (lama tak tngok dak tadika)

  10. sultan azlan bertitah tak serupa bikin.

    lepas ni…perak akan jadi cam melaka…sapa2 yg nak tittle…boleh mintak dari sultan azlan…syarat utk dpt tittle…duit….then kene kipas punggung bini najib & MB haram zambry.

  11. biorkan “ati panass” tu komen…. lagi die komen maksudhye lagi panas hati die….bila hati dah keras kena sakit jantung…tak lama lagi masuk hospital la tu….teruskan atikel camnie..bior lagi sakit hati die….psiko baik punya….ini adalah salah satu senjata untuk musuh kita… .hee…hee….

  12. daulattuanku.

  13. Mamak sengal buih,,,,,,,

  14. The truth would be prevailed soon. As Sultan Perak said, Allah sentiasa bersama mereka yang benar.

    http://nmjnh.wordpress.com/2009/04/21/zambry-perolehi-perintah-yang-tidak-laku-–-mohamed-hanipa-maidin/

    http://blog4pro.blogspot.com/2009/04/nh-chan-when-judge-is-plainly-wrong.html

  15. Moga-moga kebenaraan akan muncul…kita doakan agar masih ada sinar kita …..insyaalllah….

  16. Tak payah nak buat fitnah sangat wahai pinkturtle gambar tu sudah cukup mengambarkan hati pinkturtle ni suka memfitnah orang,kau tak baca hadis ke,ulamak tak bagitau ke akibat perbuatan fitnah ni ,lain kali gambar yang nenbuat fitnah nui tak payah la bagitau kat semua orang,atau pun kau nak berkongsi dosa dengan penyokong kau,kalau pinkturtle marah sangat dengan zambry kadir ni pun jangan sampai memfitnah nanti tak pasal-fasal zambry yang dapat pahala

    penyokong kau tu ikut je apa yang letak depa sorak je seronok,kau tu yang dapat dosa, tapi mungkin ada dalil alquran yang mengatakan fitnah tu diwajibkan kepada PAS dan PKR,aku nanti kucing kota respon sebab aku nampak kau tu seronok sangat

  17. Mungkin semua nak kenal ati panass,di kampungnya semua orang tau dia jenis melaun adik beradik firaun.Solat culais,kalau pi masjid pun hari jumaat.Hasad dengki kuat,duit lambat lepa.Agama dalam dirinya jauh.Sebab itulah hatinya keras dan tertutup.

  18. PULAI aka PUNAI YANG TAKDE TELO berkata…

    “Mungkin semua nak kenal ati panass,di kampungnya semua orang tau dia jenis melaun adik beradik firaun.Solat culais,kalau pi masjid pun hari jumaat.Hasad dengki kuat,duit lambat lepa.Agama dalam dirinya jauh.Sebab itulah hatinya keras dan tertutup”

    FIRAUN LA SANGATTT…

    BERTAHUN2 PUAK2 AL JUBURI & PAS aka PIS DOK MAKI HAMUN SEGALA MAKHLUK YANG ADA KAT MUKA BUMI NI AMPA BUTA KAAA…

    BARU KENA MAKI SKET JER..TU PON PASAL YANG DOK JADI BARUA CINA KOMENEH & PARIA2 HINDRAF TU TAU SAKIT HATI LA PULAK…

    GILA SANGAT NAK KUASA AMPA BULEH JADI BARUA aka BONEKA PASTU MENYALAK DOK KATA KAT ORANG KAFIR…

    AWAT??? MAK AMPA BERANAK KAT HANG GUNA OSPITAL DAP KA..OSPITAL HINDRAF KAA..PIIRAAHHHH!!!

    he he he

  19. ati panas bahlol…abah ko yang bahlol! ko tanyo lah mb haram jadah negeri KERALA ko tu…betui or idak dia buek itu semua dol! ati panas ati lumbu..!

    tok peti ko tu pun tanyo dia makin lama makin mereng je namapk gaye nye! kasihan!

  20. Yang korang nak layan ati panass tu buat ape? Dia asyik2 nak hentam orang kutuk orang maki orang dan entah apa lagi. Dan kata2yang digunanya pun amat jijik.
    Dia hanya nak bagi orang lain panas, bukan nya nak cakap fakta atau kebenaran. Hatinya dah buta, hitam, dan tertutup untuk melihat kebenaran dan keadilan. Usah dilayanlah. Biarlah dia gila dan nyanyuk sendiri…tak lama lagi orang macam ni akan masuk TRlah..tau TR? Tanjung Rambutan lah atau pun Tampoi. Akan meracau2 sendiri…
    Orang yang macam ini lagi dilayan lagilah naik mua dia, dia seronok, megah. itu sebab asyik2 tulis kahkahkah aja ujung katanya.
    Dia tak dapat melihat sesuatu itu dengan hati terbuka, jujur, ikhlas dan kebenaran fakta. Apa nak buat nasib dia dah macam tu. Biarlah dia terjun dengan labu2nya.

  21. Pinkturtle ni memang batu api yang maha hebat dialam ini, maka dosa pun Allah akan turunkan maha hebat kepadanya,dialah punca orangnya memaki hamun sesama sendiri,pinkturtle sudah dikira munafik yang nyata tetapi mungkin fatwa PAS akan mengatakan batu api tu diharuskan sebab dibawah parti PAS

    Ini khas untuk tuanpunya blog Pinkturtle

    Firman Allah Subhanahu Wata’ala dalam Surah Al Baqarah ayat 191 tafsirnya :

    “Dan ingatlah bahawa angkara fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhan

    Allah Subhanahu Wata’ala berfirman dalam ayat 19 Surah An Nuur tafsirnya :

    “Sesungguhnya orang-orang yang suka terhebahnya tuduhan-tuduhan yang buruk dalam kalangan orang-orang yang beriman, mereka akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya di dunia dan di akhirat. Dan ingatlah Allah mengetahui segala perkara sedang kamu tidak mengetahui yang demikian”.

  22. APA PUN RAKYAT MALAYSIA KHUSUSNYA MELAYU BIAR JADI BARUA CINA…, TAPI JANGAN SESAKALI MENJADI BARUA UMNO…

    KENAPA?..UMNO ADALAH MERUPAKAN PUAK MELAYU IAITU JENIS MANUSIA YANG BERHATI JAHAT DIABAD INI…..

  23. umno dah jd kudis buta…kan dalam lubang telinga zambri ada kudis buta….dlm mata zambri ada kudis buta…sbb tu dia perangai tak tengok dan tak lihat pandangan rakyat.

  24. Sepuluh budak hitam,
    main tepi jalan,
    Satu kena langgar,
    Jadi arang hitam.(Zambry)

  25. aku rasa la ati panaaaasssss ni sedara mara si ZOMBrY MB perak ni, sebab tu dia suka sangat kat si ZOMBrY tu….

  26. pe la korang sume ni.. takyah macam2 lah..
    ko tau… nape si zambry ni pi lelong keta2 tuh?
    sbb… keta tu keta CAMRY.. dia TAK SUKA!
    kalau keta tu keta ZAMBRY aaaa… barua!
    tu je!
    2 bulan tak 2 bulan, gerenti ke waranti ke, untung ke rugi ke..ape dia peduli.. bukan duit dia…
    dia embikan.. embi rakyat, rakyat la kene tanggung dia.
    embi rakyat?!!! ntah2 embi laqh..nut!..

  27. ati panas bile nak jadi ati sejuk… jom bersolat lima waktu di masjid… nanti nanti kalau kita mati jasad ati panas kena di solatkan di masjid jugakkan kan……?? tepuk dada tanyalah iman….

  28. Ati panass – dungu, bebal, pelacur jalanan……penjilat tong tahi umno no.1

  29. pok nik yang rasis . begitulah pemikiran orang2 PKR, PAS yang suka menghina mencarut memaki hamun bangsa sendiri hanya kerana politik. just because DSZ is a dark skin. sejak dulu lagi mereka memng begitu. menghina, mencarut,memaki hamun, menuduh tanpa bukti, memfitnah orang adalah kerja mereka2 ini. inilah orang2 yang bakal menjahanamkan Melayu dari Malaysia

  30. sukhoi9909 ko pulak penjilat pungkuk an-war..mesti dia suka

  31. Wat pa nak gaduh2, mulut tempayan bleh la tutup, ni kan mulut manusia….
    Malas nak layan Ati Panass, tak membawa apa2 pekdah pong…hi hi hi
    Tapi kalau di amai kacau aku….aku busung je….

  32. eemmm aku rasa tgh masuk bilik darjah satu…..

  33. JANGAN HINA ULAMA

    Tersentuh dengan situasi masyarakat umum di Malaysia. Khususnya yang dihadapi oleh institusi alim ulama dan Raja Berpelembagaan. Hanya disebabkan Sohibus Samahah Datuk Seri Dr Harussani Zakaria mengeluarkan penyataan yang kelihatan menyokong sesetengah pihak, lantas beliau dituduh dengan pelbagai tuduhan yang tidak munasabah. Hinaan, cacian serta kejian bagaikan mainan terhadap seorang ulama yang mengorbankan seluruh hidupnya ke arah penyatuan Islam. Seolah-olah, beliau tidak pernah berfungsi sebagai ulama yang memperjuangakan Islam dengan sesungguhnya.

    Apakah kita melupakan jasa-jasa beliau dalam menentang isu Interfaith Commitee yang jelas satu usaha memurtadkan masyarakat Islam secara seluruh? Pandangan dan lontaran beliau dalam menangkis pandangan taksub pihak yang tidak bermazhab? Pada isu tersebut ternyata lebih tinggi kesannya kepada akidah umat Islam di bumi Malaysia ini khususnya. Atau kita lupa peranan Datuk Seri Dr Harussani Zakaria yang juga merupakan Ahli Majlis Fatwa Kebangsaan dipilih atas persetujuaan syura, bukan atas kepentingan diri.

    Terkesan dengan sikap sebilangan kecil penyokong-penyokong parti politik yang bertaqlid buta tuntas menghukum Sohibus Samahah Datuk Mufti Perak dengan pelbagai gelaran dan hinaan. Saya berasa khuatir candu politik semakin meresapi pemikiran umat Islam. Bibit perpecahan sangat mudah ditiup, hatta pantas sahaja sesebuah isu berlaku, pelbagai tohmah dan fitnah segera bertebaran.

    seperkara lagi, apakah saudara2 tahu apa sebenarnya yg beliau lakukan bagi menghalang program2 maksiat ini sedari dulu lagi? andainya kalian gunakan aqal budi bagi merenung.

    “Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan”. [Al-Hujuraat : 6]

    Asal sahaja tidak bersama dalam lingkaran sesebuah parti, pantas dijatuh hukum sesat atau tidak punya sifat nasionalis yang tinggi. Mengapa harus dibiarkan emosi menguasai akal? Matanglah dengan sifat tawadhhu kepada ALLAH SWT.

    Dan janganlah engkau memalingkan mukamu (kerana memandang rendah) kepada manusia, dan janganlah engkau berjalan di bumi dengan berlagak sombong; sesungguhnya ALLAH tidak suka kepada tiap-tiap orang yang sombong takbur, lagi membanggakan diri [Surah Luqman :18]

    Sepatutnya kita lebih rasional dengan emosi yang terkawal dalam memberi kritikan. Kata-kata keji dan makian hanya mengeruhkan perhubungan. Apakah dengan cercaan mampu membendung permasalahan? Andai berlaku juga kurang faham terhadap maksud yang disampaikan, mengapa jalan pertemuan empat mata tidak didahulukan? Ketika kita sibuk memukul gendang perang sesama saudara, ada pula segelintir kumpulan bertepuk tangan melihatkan hasil usaha mereka memusuhkan kita sesama Islam.

    Wallahu’alam

    p/s : orang Islam AHLUS SUNNAH WAL JAMAAH; nada ini tak semestinya membawa konotasi orang umno.

    peminggir kota


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: