Posted by: pinkturtle2 | Mei 9, 2009

Inilah Penderhaka Yang Sebenar Terhadap Sultan Perak

penderhaka yang sebenar

Penderhakaan Dan Penghinaan Terhadap Sultan Perak

Mereka buang speaker yang sah tanpa mengikut undang-undang dan perlembagaan Negeri Perak kamudian mereka melantik seorang Speaker Haram Yang Baru tanpa Angkat Sumpah Dan Perkenan dari Tuanku Sultan… Sedangkan Mengikut Undang-Undang Speaker itu mestilah Mengangkat Sumpah Terlebih dahulu dihadapan Tuanku Sultan

Jelaslah Sekarang  Siapakah Sebenarnya Yang Menderhaka Kepada Tuanku Sultan Perak….

Mereka yang gilakan kuasa inilah sebenarnya yang menderhaka Kepada Sultan

Advertisements

Responses

  1. melayu umno keturunan lanun!!! jom kita kempen jelas kan pada seluruh rakyat perak!!! tinggal kan parti najis umno haprak ni!!!! UMNO HARAM JADAH!!

  2. Orang gila mana ada tahu hormat sesiapa pun!

  3. dalam umno,sapa2 pun boleh jadi Sultan,jadi raja,jadi samseng!! 😛
    UBN Hebakkk.. 😛

  4. Inilah padahnya kalau pemimpin di negara kita berfikir dengan menggunakan kepala lutut.
    Malaysia Boleh! Yang HARAM boleh diHALALkan. Sedangkan HUKUM ALLAH SWT pun berani mereka sanggah, apatah lagi ini undang-undang ciptaan manusia. Betul kata Tok Imam di masjid, manusia sekarang kebanyakan sakit jiwa kerana berebut dunia dan lupa akan akhirat.
    Ampun Tuanku beribu-ribu Ampun. Patik mohon pada Tuanku Sultan Azlan agar bubarkan DUN untuk kembalikan hak kepada rakyat. Jadilah Sultan yang adil. Sukakah Tuanku melihat keadaan begini di negeri Tuanku? Mungkinkah Tuanku suka mencipta sejarah baru begi negeri Tuanku selain dari JWW Birch…….entahlah. Macam AKU kata tadi, manusia sekarang kebanyakan jiwanya sakit. Harap-harap kita bukan tergolong dalam kalangan mereka itu. Minta simpang.
    Kehebatan UMNO/BN ialah menurunkan seorang ADUN India tetapi menaikkan seorang BUKAN ADUN INDIA. Cina capek tu masih dikekalkan. Mengatakan PR perkauman tapi depa ….. munafikun, oh munafikun.

  5. Aku rasa nak ketawa la…… Hak…hak…hak…
    Kalau tengok apa yang diorang buat dalam DUN Perak marin, memang sah la…..
    Sultan Perak patut rasa geruin dengan puak2 ni. Ya la… mana tahu esok2 kalau diorang tak suka pada Sultan, buatnya diheret Sultan turun takhta macam yang diorang buat pada Sivakumar… Mana tahu kan… kan… kan….
    Kah…kah…kah…..

  6. Tindakan umno tu harus perlu disokong 100%
    bukan apa !!!!!!!!!!
    dengan tindakan ini , umno makin cepat jatuh
    bukan kerana tindakan pakatan rakyat
    tapi , kerana tindakan pendik akal umno sdn
    umno sdn yg merosakkan imejnya
    umno sdn yg menjatuhkan maruahnya
    umno sdn yg memalukan bangsanya
    umno sdn yg mendedahkan kejahatannya
    umno sdn yg melodehkan kezalimannya

    umno sdn yg membuatkan rakyat makin marah
    umno sdn yg membuatkan tekad rakyat makin membara utk jatuhkkannya

    so , kita harus berterima kasih kepada umno
    kita harus menyokong tindakan umno ini
    kita harus mengalu – alukan tindakan umno ini

    Tuhan sudah menentukan , ini lah cara umno jatuh

    • Aku Setuju dengan pendapat kau, UMNO sekarang sudah berada di dinding, dah tak ada jalan keluar, apa yang dibuat semua serba tak kena, dibuat salah tak buat kalah…hari demi hari ALLAH menunjukkan KEBENARANNYA…Sekarang ia meraih apa yang ia perbuat selama ne…sesungguhnya doa orang yang dizalimi tiada hijab. Kini UMNO memperlihatkan wajah sebenarnya. Rakyat dapat melihat dan berfikir SIAPAKAH SEBENARNYA UMNO !!!

  7. ha….bukan takat ameno je..bey n…..

    Dalam filem Pendekar Bujang Lapuk tu alif min nun wau ….sarkis……betul da…..

    buleh dapat Dato’ Seri dah Allahyarham P. Ramlee ni……yg bagi anugerah pun org depa gak….JADI DALAM SARKIS ADA BUAYA, MONYET, BABI HUTAN,LOTONG, UNGKA DSB….

    CUBA LABELKAN MANA SATU ADUN-ADUN YG BERPERANGAI SEBIJIK CAM SPESIS DI ATAS????
    DULU KJ MASA KEMPEN ADA CAKAP JGN JADI MONYET DIJALAN RAYA…TAPI KALI INI MONYET HIGH CLASS ….MONYET PARTINYA …..BOLEH HARU BIRUKAN DEWAN..MONYET TAHAP DATUK… AKU BANGGA MALAYSIA MEMPUNYAI ADUN MONYET BERPANGKAT DATUK…MALAYSIAKU GEMILANG….TERBILANG….STATE SECRETARY/SS PUN( ASS ..ASS) @PUNGKOQ@KELDAI BERGELAR DATUK…..ONE MALAYSIA ???? HE…HE….

  8. manusia yg hilang pertimbangan gitulah jadinye…

    kalau nak melanun pun biarlah kena gayanye… pi dok kat Somalia belajar bagaimana nak jadi lanon. ada berani.

    mana boleh?. lantik speaker haram sebelum DUN dirasmikan sultan. Speaker haram belumpun angkat sumpah macam mana nak jalankan kuasa…belum dipersetujui sultan (ada akai ke mangkok2 UMNO ni).
    selagi speaker masih ada dalam dewan mana boleh timbalannye ambil aleh jadi speaker…sekolah mana ni… so speaker nak simpan kat mana?.
    So…beratus2 polis sibok jadi DUN dalam dewan buat ke jadah nye…. mike bukannya ada hak nak kacau2 dalam atau luar dewan…. (IGP…tolong jawap sat undang2mana yg terpakai?.)/

    aduh2 rosak perlembagaan malayaku tercinta?. malu kami jadi rakyat malaysia yg dah rosak dirosakkan oleh orang yg gila kuasa?. rosak2

  9. itu nama nyer speaker babi. speaker nyer kuat makan babi timb nyer pon kuat mkn babi. Jadi la mereka2 ni UMNO babi.

  10. Kesian………..orghang perak………

  11. kalu dulu kala orang derhaka kena sula sampai mati didepan rakyat jelata

  12. bertaubatlah …………………..


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: